Wspornik od drążka środkowego Żuk. Mam parę sztuk.
Może schemat Ci pomoże: https://obrazki.elektroda.pl/3237917800_... https://obrazki.elektroda.pl/5762619800_...
Na wewnątrz albo do koła, z drugiej strony też masz źle, ale daje radę bo nie jest w poprzek
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
Co do kalamitek, to jeszcze w Voyagerze III "jajko" są chyba w sworzniach zwrotnicy
Nie da się "widłami" zrobić tego tak, żeby gumy nie uszkodzić. Do tego służy zupełnie inny ściągacz. Ten to tak naprawdę jest do rozbierania sworznia zwrotnicy.
Pod piastę tam gdzie ma wyjść sworzeń podłóż np. lewarek z duża nasadką. Musi to być stabilne, piasta o to się lekko opierać. Sworznia od góry to tak nie rozklepiesz, żeby nie przeszedł przez oś, szybciej obijesz piastę i nie będzie szczelna pokrywa. Połóż kawałek metalu np. dużą nakrętkę na gwint sworznia. I jak zrobisz yep yep yep ze 3 razy mocno...
Witaj. po ustawieniu kąta sworznia zwrotnicy - odległość ustawiano 26+-31mm Dawni mechanicy dokręcali do końca i cofali o 1/4 klucza.To przy pełnym pochyleniu pozostał mały luz. Pozdrawiam Mironasz Dodano po 3 Te 26+-31 to mierzona góra śruby dół.
To chyba mufa z plastiku. W 3 minuty wybije Ci go sworzniem zwrotnicy od malucha. Stworzeń nie drogi może warto się zaopatrzyć.
Odkręcasz nakrętkę, podnosisz przód do góry, potem bierzesz kawałek grubej blachy aluminiowej i przez nią stukasz 5 kilogramowym młotkiem w wystający gwint sworznia zwrotnicy - to jest składane na stożku, więc potrafi trzymać się zdrowo.
Przy ściąganiu do sprawdzenia kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, w wielu markach nie regulowany. Czy auto miało naprawę blacharską?, czy tył samochodu był regulowany?
Po kolei -silentbloki na zwrotnicach lub resorze -luz na sworzniu zwrotnicy -lub najczęściej urwane mocowanie resora; trzeba otworzyć belkę podresorową i wspawać na nowo śruby.
Czy masz pomiary z geometrii, chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Łożyska Mc phersona są w porządku, często rdzewieją i występuje problem o którym piszesz.
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
71-1 - czujnik kąta opon (inaczej czujnik kąta sworznia zwrotnicy) AD7 - błąd wyświetlacza dodatkowego (ten wyświetlacz po prawej stronie na desce rozdzielczej)
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Korpus zwrotnicy wygląda tak: https://archiwum.allegro.pl/oferta/korpu... Otwory są przelotowe - bez odsadzeń. Łożysko jest zapieczone w otworze. Spróbuj "puknąć" do wewnątrz, żeby ruszyć. Zwilż płynem hamulcowym. Dospawaj "koniobijkę". (sam zrobisz). Taki sciągacz - wyciągacz jest skuteczniejszy od...
Jeśli felga w aucie po normalnym przejechaniu odcinka km. zrobiła się gorąca a jeśli za bardzo nic nie śmierdzi żadną spalenizną to pewnie łożysko piasty koła jest do wymiany. Sprawdź odrazu sworzeń zwrotnicy ponieważ to strona prawa, a jak wiemy koła strony prawej pojazdów w Polsce pracują przeważnie w trudniejszych warunkach ze względu na stan nawierzchni...
Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Cały czas psuje mi się łożysko amortyzatora.(czwarte) Zaciera się ponieważ wykrzywia się ta blaszka i pracuje nie równo i ociera o tą osłonę plastikową. Na zbieżności przy wydruku zobaczyłem dopiero teraz że pochylenie sworznia zwrotnicy w tym kole wynosi +13 a w drugim gdzie wszystko jest ok +6. Auto na spręzynach Eibach -30mm. Witam, no troche trudne...
Nr 1 pod warunkiem że posiadasz prasę o odpowiednim nacisku. Jeśli posiadasz tylko imadło wyciśnij tuleję nr 2 (gumę wokoło można rozwierć wiertłem)a potem pierścień zewnętrzny nadetnij brzeszczotem uważając by zbytnio nie uszkodzić samej zwrotnicy. Pamiętaj o zabezpieczeniu w poprzek zwrotnicy(tuleja sprężysta)która blokuje sam sworzeń.
nie wiem co kombinujesz, ale teoretycznie jeżeli cały wózek przesuniesz do przodu to zwiększysz kąt. problem w przesunięciu wózka. zresztą to tylko teoria, grzebanie w ten sposób przy zawieszeniu raczej nie skończy się dobrze. ps. auto powypadkowe i nie idzie ustawić?
Ad.1 Wyciągnąć siłownik i sprawdzić czy płynnie chodzi tłoczysko, czy przewód powietrzny nie jest gdzieś podłamany. Spróbuj także wymienić płyn bo koszta znikome, a może się POPRAWI. MIMO WSZYSTKO JA stawiam na problem z dociskiem lub z łapą sterującą ( może gdzieś wygięta) Ad.2 Najlepiej podnieść przednią oś, ściągnąć koła i chwytają za szpilki szarpiesz...
Coś nie tak masz z kątami wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie dość, że są różne, to jeszcze niewłaściwe. Pochylenie kół też masz różne po lewej i prawej... nie "zgniły" Ci czasem "sanki" pod silnikiem? Tzoku, ja Ciebie naprawdę bardzo proszę.... Raz - prawdopodobnie masz założone jakieś wieśniackie felgi, nie dość że za szerokie, to jeszcze ze złym...
Cześć! Używa ktoś tego typu urządzenia? http://www.narzedziaserwisowe.pl/produkt... Mam pytanie w jakim zakresie mogę mierzyć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgodnie z tą instrukcją: http://www.jonnesway.pl/pdf/1222.pdf Bo do kąta pochylenia koła mamy skalę na urządzeniu od -3 do + 3...
Czasami zastanawia mnie, jaką drogą niektóre części dostały atest. Przypadek z przed kilku miesięcy: rozkraczone koło (na rondzie, nie na dziurach) w R Thalia, z powodu pęknięcia dolnego sworznia zwrotnicy, odpękła część zaciskana w zwrotnicy przy samym jabłku. Sworznie wymieniane kilka miesięcy wstecz i jeszcze nie wybite, nie wybite również gniazdo,...
Czy smarować sworzeń końcówki drążka kierowniczego przed włożeniem do zwrotnicy? Dukato 99r
Dzięki za screeny :) chodzi o 19 wyprzedzenie sworznia zwrotnicy a wszystkie gumy są ok
ciekawe jak ustawiałeś kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy .
A ja stawiam na Tolka Banana :D Gimba i tak nie zna. W temacie: Podnieść samochód, rozpiąć końcówki drążków kierowniczych i ręczenie trzymając za jedną z końcówek pchając i ciągnąc sprawdzić, czy maglownica pracuje swobodnie. Postawić samochód /z odpiętymi drążkami/ i po kolei sprawdzić ręcznie jak pracują kolumny Mc Pherson'a. Teoretycznie /ale i praktycznie/...
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
uzów na zwrotnicach nie ma, przy kręceniu kierownicą nie ma też jakiś większych oporów więc sworznie raczej też są ok. Myślałem nad łożyskami zwrotnic, może to one są już zużyte i powodują takie prowadzenie? Trochę niekonsekwentnie piszesz... Bo albo luzu nie ma na zwrotnicach, albo sworznie mają luzy. więc sworznie raczej też są ok Te raczej - to...
Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
1, 2, 3 wygląda jak sworzeń zwrotnicy od samochodu. Dodano po 2 6 - klucz zaworu odcinającego stożkowego.
Śruba sworznia zwrotnicy nie powinna a wg. mnie nie może mieć na całej długości gwintu. Śruby do różnych aut: https://www.google.com/search?q=%C5%9Bru...
Gumki dostępne wymiana możliwa u wszystkich trojaczków z tej rodziny. Najgorszy pierwszy raz ponieważ obejmy zanitowane / zaprasowane. Bardziej drażni mnie jakość elementów zawieszenia dolny sworzeń zwrotnicy puka po 20-40tyś i wachacz do wymiany. A wymieniłem w swoim różne tanie, drogie, firmowe i nie, efekt ten sam czyli lipa.
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
Trzeba jeszcze pokombinować z wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy. Na oko ten fabryczny to około 30° co też przełoży się na łatwość skrętu.
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Nie prawda. Odchylenie osi jazdy od osi symetrii wynosi -7 minut, W normie. Nie ma sie czym przejmowac. Dodatkowo zbieżność kół w osi tylnej wynosi -00*16', a zalecane jest +00*41'. Zuzycie lub niewlasciwa regeneracja belki. Jesli rozbieznosc jest symetryczna (prawdopodobnie jest...
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Siłownik się tam zmieści, jest ciasno ale wejdzie. Siłownik nie pchał oryginalnego sworznia zwrotnicy na wielofrezie tylko całą zwrotnicę przy dolnym wąsie. Teraz wolał bym kupić siłownik wspomagania i założyć go zamiast drążka poprzecznego. Takie rozwiązanie wyklucza problem z obrabiającym się wielofrezem, luzującym się gónym ramieniem czy rwaniem...
ie miałem nic konkretnego pod ręką i późno było ale chyba chciałem zrobić to co piszesz, wziąłem rurkę co popuszczałem wcześniej śruby i chciałem wahacz pchać ku dołowi, żeby nakrętka doszła do zwrotnicy, ale nijak mi to sżło Weź kawałek drążka i dopychaj wahacz do zwrotnicy (podnoś wahacz do góry) aby sworzeń się zacisnął w zwrotnicy co umożliwi Ci...
ewolutionVIII ma racje jest jeszcze cos takiego jak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to morze byc pzrzyczynom sciaganie wozu i scinanie gumek pozdro dla mechaników
możliwe jest to do wyregulowania ale niestety tylko w nielicznych markach ,tj takich które posiadają regulacje kąta wyprzedzenia sworznia (chyba tak to się fachowo nazywa) Bardzo wiele marek samochodów posiadają regulację kąta pochylenia koła lub tak jak napisałeś fachowo kat wyprzedzenia sworznia np passat b3, audi 80 b2, b3, b4, golf 2 i jeszcze...
Jak sprawdzić /wyregulować kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Masz na myśli wymianę samych sworzni zwrotnicy czy te elementy (półosie) które wsuwa się w oś ?
Najważniejsze to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i oczywiście przesunięcie kół. Reszta jak trochę poza wymiarem to da się ustawić by jechał prosto.
Witam! Do kompletu do tej zwrotnicy potrzebne są jeszcze: łącznik wahaczy,sworzeń zwrotnicy,łożysko oporowe zwrotnicy,podkładki dystansowe( kilka sztuk),wąs zwrotnicy(potrzebny do przykręcenia końcówki drążka)Oczywiście na obie strony wszystko razy dwa.Z łącznika wahaczy trzeba odciąć niepotrzebną część dolną i górną,a środkową przyspawać do belki(najlepiej...
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
zbierznoiść, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia koła, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy. to są regulacje w przednim zawieszeniu. sama zbierzność może nie wystarczyć. zwrotnica była nowa czy używka, może z jakiegoś rozbitka i jest zgięta. ps. reguluje sie też tylne zawieszenie /do przedniego/
Witam. Mam problem peugeot 307 sw coś mi stłuka w zawieszeniu z prawej strony z przodu taki bardziej metaliczny głos . Wymieniane były sworznie zwrotnicy, stabilizatory i końcówki drążków i i dalej stłuka
Nie, musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulca, półoś, sworzeń zwrotnicy i wyjąć kolumnę
Czyli po zdjęciu wszystkich bebechów ,rozpięciu sworzni zwrotnicy ,ściągam zwrotnicę i zbijam przegub z półosi a półoś zostaje w moście tak ? dobrze to pojmuje.
Do sprawdzenia zawieszenie pod kątem uszkodzeń (zgięcia drążka kier bądź amortyzatora). Druga sprawa to geometria. Są trzy podstawowe parametry geometrii w samochodzie, a są to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie kół i zbieżność. Do powracania kierownicy do jazdy na wprost największy wpływ ma wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Problem w tym, ze...
O wałek bym się nie martwił z tego co pamiętam ta zębatka jest mocowana na takiej "rozciskowej" przetyczce coś jak sworzeń zwrotnicy w 126 tylko mniejsze myślę że zetnie/zegnie toto w diabły. A z ciekawości tam jest rozrząd z napinaczem łańcuszka czy bez bo i takie i takie widywałem i nie wiem od czego to zależy.
Witam, problem dotyczy sworznia zwrotnicy Renault premium, miał luz więc rozebrałem sworzeń, wybiłem, wymieniłem na zestaw naprawczy czyli nowy sworzeń, łożysko, łożyska igiełkowe i problem polega na tym że po złożeniu i nabiciu nowego sworznia cała zwrotnica bardzo ciężko chodzi ledwo mogę ruszyć rękoma oczywiście łapiąc za samą zwrotnicę. Pytanie...
W Vectrze sworzeń siedzi pod zwrotnicą,jak postawisz auto na kołach na nieskręconym sworzniu to ten wylezie ze zwrotnicy więc nie pleć już więcej bo twoje porady są niebezpieczne Dodano po 2 Ja widziałem sworznie nie wciśnięte w całości i skręcone Bo to robiła ofiara losu,nie mechanik,żadnego sworznia nie dobija się masą auta tylko montuje na gotowo...
Tam jedyna regulacja jest w wahaczu - mocowanie dolnego sworznia zwrotnicy jest na fasolkach.
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
A sworzeń zwrotnicy dolnej zdiołeś odkręciłeś
Witam. Wymieniałem w swoim saxo półoś z lewej strony i gdy włożyłem juz nową nie wiem jak włożyć sworzeń w zwrotnicę. nie potrafię ściągnąć w dół wachacza aby sworzeń wskoczył. Czy jest jakiś sposób w jaki trzeba to zakładać.
Cześć, Będę składał w tym tygodniu przednią oś. Mam nowe wysuwne, sworznie, łożyska ... I właśnie moje pytanie dotyczy sworzni zwrotnicy. Może mi ktoś wytłumaczyć czym różnią się sworznie uniwersalne oraz kierunkowe czyli z konkretnym przeznaczeniem na prawą/lewą stronę? Ja zakupiłem te kierunkowe czyli inna jest na stronę prawą a inna na lewą ale są...
Brałem pod uwagę fakt, że sworzeń może być osłabiony, jednak płaszczyzna przylegania dźwigni się nie zmienia względem wielowypustu. Masz rację, nie zmieniła się tylko problem jest właśnie w tym podtoczeniu. Koło wpada w bruzdę, a siłownik pcha na siłę za wąs. Po X razach ukręca sworzeń zwrotnicy w wąsie albo zaraz pod nim. Tak przynajmniej było przy...
Dolny sworzen ma fasolki, i nie porównuj GII do w169 bo dzieli je ogromna przepasc pod kazfym względem. Jak nigdy nie dotknołes MB to nie ma o czym pisać. Dolny sworzeń ma fasolki do korekty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w zakresie +- pół stopnia. Pochylenie koła jest regulowane na śrubach mocujących amortyzator do zwrotnicy. Wszystko w temacie.
sprawdze w poniedziałek kąt pochylenia koł, wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy ale jak wszystko będzie wporządku to co wtedy?
chciałbym wykonać obrotnic do kół do ustawiania zbieżności. Żartujesz? Dla samej zbieżności nie są potrzebne. Potrzebne są dopiero do pełnej geometrii - czyli pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy. Do tego muszą być ustawione na jednej wysokości i posadzka musi być super równa.
Na geometrię trzeba jechać bo nie wpasujesz tych trzech śrub idealnie i podkreślam na geometrię nie na zbieżność bo na tym sworzniu ustawiasz pochylenie sworznia zwrotnicy, nie myląc z katem koła choć są to rzeczy połączone Razem tworzą kąt sumaryczny
Mam C-330 i szukam coś odrobinę mocniejszego myślałem nad C-360 ale to pali jak smok. Nie wiesz czy wiesz ale 3 cylindrowy zetor pali więcej jak C360, te ciągniki nie są ekonomiczne. Ten z ogłoszenia rzeczywiście ma przerobiony cały układ ale nie jest on szczęśliwy. Siłownik poprzecznie do osi powoduje urywanie sworznia zwrotnicy czy wybijanie osi....
(at)johny222 To już dawno miało wyskoczyć jak z procy przecież to nie ciężarówka czy dostawczy Master że idzie ciężko to tylko Seicento tam tak małe sworznie. Obstukaj dokładnie tą zwrotnice. Cudów nie ma.
Geometria zawieszenia, kąt pochylenia kola_wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy. Jeśli to prawe koło, to zobacz czy rama pod chłodnicą nie zaczęła pękać.
Ja robiłem to w innej kolejności. 1 Odkręć nakrętkę sworznia zwrotnicy, i musisz od razu zluzować odkręcony sworzeń ze stożka, możesz to zrobić za pomocą odpowiedniej grubości przecinaka przystawiając go pomiędzy śrubę sworznia a przegub no i oczywiście uderzyć zdrowo. 2 Odkręć nakrętkę przegubu. Pozdrawiam
coś jak odpowiednik zbieżności kół w samochodzie To nie od zbieżności zależy tylko j.w. głównie od kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Witam Proszę, o podpowiedzenie czy przy wymianie wspornika amortyzatora przedniego trzeba rozpinać kolumnę od końcówki kierowniczej, oraz sworzeń zwrotnicy? Pozdrawiam
Robiona była pełna geometria, przód i tył, wszystko w normie lewa strona jak i prawa takie same wartości. Jedynie ten kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wybiega poza normę.
Czyli wychodzi na to, że mam nowy typ bo są po dwie kalamitki. Ja w swoim drugim maluchu, zaraz na początku, dołożyłem drugą kalamitkę, a kanał w sworzniu zwrotnicy, zabiłem kołkiem dębowym. Każda kalamitka smarowała swoją panewkę i nie było problemu nie przechodzenia smaru. Same, sprawne zwrotnice bardzo lekko się obracały.
Musisz mieć 12-to kątny klucz trzpieniowy 8 Odkręcasz 6 śrub, następnie odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty kluczem 30, odkręcasz i wybijasz śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy, wybijasz sworzeń, wyciągasz półoś mocujesz w imadle, ściągasz pierścień segera mocujący przegub, ściągasz go. Teraz postępuj w odwrotnej kolejności po założeniu nowego...
Podnieś samochód jak do wymiany koła i wtedy kręć kierownicą. Czy dalej skrzypi? Podłóż pod koło dwie płyty stalowe (jedna na drugiej) 20x20cm o grubości rzędu 5mm, oczywiście samochód postawiony na koła (zmniejszone tarcie o podłoże). I pytanie: czy skrzypi podczas kręcenia kierownicą? Podejrzewam górne łożysko kolumny McPhersona, ale chcę wyeliminować...
Najpierw pochwalę, konstrukcja bardzo fajna. Co do dysz ktoś pisał o osi z roweru a ja się zastanawiam czy sworzeń zwrotnicy z malucha by się nadał ma otwór przelotowy 4mm, i dwa otworki do smarowania tulei które można łatwo zakołkować. Może ktoś ma wiedzę na temat jaki to materiał. Pozdrawiam.
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Mamy - full geometria, z pomiarem kątów i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sama zbieżność to nie wszystko.
Końcówki i drążki w sumie sprawdzone, nie ma się do czego przyczepić. Jutro obejrzę sworznie zwrotnicy i krzyżak, choć tego ostatniego bym się raczej nie spodziewał (auto z przebiegiem 110 tys. km).
Witam ponownie. Więc tak: - ponowne nastawienie zbieżności efektów brak. - diagnostyka na stacji kontroli, amortyzatory 85% luz na sworzniu zwrotnicy. - sworzeń wymieniony zbieżność ustawiona ponownie poprawa jest przy skręcie w prawo jeszcze cos słychać. Zastanawia mnie jedno na półosi jest wytarta prążka świeża obserwuje to od jakiegoś czasu i caly...
Auto jeździło normalnie i nagle zaczęło ściągać , czy ściąganie narastało powoli , podczas ustawiania zbieżności sprawdzony został kont wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
Tico chyba wspomagania nie miało, więc za dużo nie zrobisz... Do sprawdzenia geometria, bo np kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wpływa na siłę potrzebną do skrętu. Sprawdzenie czy sworznie nie są zatarte, czy poduszka lub łożysko amortyzatora nie jest zatarte (nie pamiętam jak tam jest), czy sama przekładnia i kolumna nie stwarza jakiś dodatkowych...
Zbieżność się nie zmieniła, raczej kąty jeśli już :D Pozdrawiam kolegę. E, kolego, jedno z drugim jest nierozerwalnie związane - wide kolejność regulacji zawieszenia - wpierw wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, potem kąta pochylenia zwrotnicy, na końcu regulacja zbieżności.
Jeżeli chcesz wyjąć skrzynię to nie koniecznie trzeba demontować przy tym przeguby. Wystarczy rozmontować sworznie zwrotnic i wyjąć półosie ze skrzyni. A tak przy okazji to po co wyciągasz skrzynię, chyba nie po to by wymienić docisk lub tarczę? Bo te rzeczy wymienia się bez jej wyjmowania.
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
Witam. Problem polega na stukaniu zawieszenia/ukł. kierowniczego podczas wolnej jazdy po nierównościach. Wymieniłem już: drążki kierownicze+końcówki łączniki sworznie zwrotnicy wszystko wymienione parami. Gumy stabilizatora "niby" nie wybite. Gdzie mogę poszukać jeszcze przyczyny?
Z nowych Tesli odpadały już kierownice, zderzaki i panoramiczne dachy, nie jest więc zaskoczeniem, że w końcu przyszła pora na... koła. Amerykańska marka ogłosiła właśnie akcję serwisową dotyczącą 30 tys. sprzedanych w Kraju Środka egzemplarzy Tesli Model S i Model X. Ewentualne usterki mogą mieć bardzo widowiskowy przebieg... Sam producent oszczędnie...
Zabrales sie za krecenie drazkami, a podstawowe rzeczy nie sprawdziles czy nie ma luzow na wachaczach w mocowaniach do budy i kolyski oraz czy sworznie zwrotnic nie wybite.
Moim zdaniem nabili cię na te 40 dychy. Naprawiam auta od kilku lat , nawet Golfem III jeździ żona . I wiem że aby pochylić zwrotnicę musiał byś interweniować w wahacz na dole /sworzeń lub w mocowanie mcPersona u góry. Tak w dolnym mocowaniu sworznia , jak i górnym kolumny nie ma regulacji. Możesz zapytać o tą usługę, ale pewnie otrzymasz odpowiedź...
Z tym przednim napędem to nie taki straszne a przełożenia po prostu trzeba obliczyć i dorobić odpowiednie koła zębate no i troszkę zabawy z tym jest ale to zostawię sobie na deser. A co do sworzni z brązu jak napisałeś to nie sworznie tylko tulejki , a może się tylko przejęzyczyłeś mi też się to zdarza ale sprostowałem by komuś nie przyszło zrobić sworzni...
poczytajcie wszyscy dokładnie pierwszego posta ,gość szuka cos" bardziej praktycznego niz szkolnego"kijewski ,orzechowski to raczej podręcznik dla szkół mechanicznych, cos praktycznego w/g mnie to jak wymienć olej w oplu astra ,filtr powietrza ,klocki hamulcowe a nie jaki jest kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy albo pasowanie sworznia
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
Ale wam się panowie pieprzą głupoty... Skąd wy to macie? W tym sprzęcie najważniejszy był resor (czy nie siedzi z którejś trony), belka podresorowa (w zasadzie jarzma trzymające resor), przekładnia ślimakowa (luz) i najważniejsze, często pomijane-wspornik drążków kierowniczych. Jak miał luzy to samochód gonił jak chciał. Natomiast co do tyłu, do czasu...
Sworznie zacisków i siłowniki to mogło być za mało. W samym zacisku masz łożyska igiełkowe. Jeśli do środka zacisków dostawała się woda to już dawno po nich. Luźne strzemię resoru też zmieni kąt sworznia zwrotnicy i masz podobny problem.
wymiana sworznia zwrotnicy sworznia wahacza sworznia wahacza wymiana sworznia
electrolux eww1697mdw otwieraniem linków firefox philips naklejka
Wymiana diody LED kontrolki immobilizera w Nissan Primera P12 2005 Wpływ mat wygłuszających z folią aluminiową na TPMS