Witam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i osłony na półosiach w seicento 900 rok 2000.. Problem pojawił się gdy trzeba było odczepić sworzeń od zwrotnicy. Stukanie młotem nic nie dało. Więc kupiłem ściągacz do drążków kierowniczych (niepotrzebnie) - również nie dało się nim wybić sworznia. Ostatecznie odkręciłem wahacz od podwozia i tym sposobem wymieniłem...
Witam wszystkich Wiem że to może dla niektórych banalne pytanie ale ja mam problem. Chodzi mi o wymianę sworznia zwrotnicy w maluszku z 99 roku. A mianowicie chcąc wybić sworzeń prawdopodobnie muszę wybić górną tulejkę. Moje pytanie jest następujące: Czy mam bić po pierścieniu nr 1 czy może nr 2?? Numerki zaznaczyłem na zdjęciu. Dziękuję za instrukcje...
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe w podobny sposób montując kalamitki, założyliśmy najtańsze...
Sprawa jest taka że ja tą honde kupiłem tydzień temu ogólnie uczę się na elektro-mechanika i chce sobie ja robić samemu już sporo w niej zrobiłem m.in piasty tył tuleje metalowo-gumowe itp. to co na moje oko wydawało się do wymiany przy zakupie koleś mi powiedział że prawy przegub jest do wymiany (więc się za niego zabrałem zaczęło mi stukać dopiero...
tu się wypowiadają mechanicy Czyli, że swój swojego nie opierdziela, choćby któryś popełnił karygodne błędy? Nie rozumiem tego. W ten sposób psujecie bezpieczeństwo i rynek - jedna wypowiedź "jak powinno być" i już bym wiedział, czy tamten człowiek jest ok, czy może ma więcej pewności siebie niż wiedzy ("paaanie, się zrobi, bo co to dla mnie!"). Koledze...
Pany bo też się za to zabrałem ale nie idzie wybić tego sworznia, zwrotnice mają około 1cm luzu lub więcej i chciałem wymienić komplet I nie wymienię, proszę o pomoc
Chciałbym odświeżyć nieco temat. Mam ten sam problem lecz w brava. mam do wymiany sworzeń lecz chce go wymienić z całym zawiasem. Czy w jakiś sposób idzie te sworznie wybić by móc zdemontować drzwi a następnie odkręcić zawias? Na zdjęciu widać że niektóre zawiasy mają te sworznie usunięte a w niektórych są. [url=]Zawiasy
Dzięki za schemat - zawsze coś podpatrzeć można. Niestety nadal nie mogę wykminić jak się do tego dostać i najbliżej jestem twierdzenia iż trzeba wydobyć korek-zaślepkę od góry i wówczas albo wybić sworzeń.
Pewnie, trzeba podbudować na wózku ( aby to rozjechać i zjechać)do rozkładnia, enerpakiem z odpowiednią ramą wyprasować siłownikiem (20t powinno wystarczyć), mając dużo szczęścia skończy się na sworzniu, mając pecha po wyprasowaniu, wybiciu + lancowaniu (jak nie będzie szło) okaże się, że trzeba opracować otwór(jajko), napawarka + wytaczarka Climax,...
Zgadzam się wyjmij z Macphersonem, albo odkręć sworzeń, wahacz w dół i wyjmij półoś ze skrzyni.
Prosta definicja - może coś wniesie Zwykły, choć ważny kawałek metalu z gumą amortyzującą uderzenia, drgania połączony z jednej strony z piastą i wahaczem. Po tzw. wybiciu (zużyciu) może wypaść, a wtedy problem! pzdr.s.k.
bęben rozpołowiłem Nie bęben tylko zbiornik mam problem z wybiciem sforznia z tych łożysk Nie sworzeń tylko oś bębna. bierzesz miękki metal Lub twarde drewno. Mam nadzieję, że oparłeś tą połówkę zbiornika z bębnem na czymś; tak, żeby bęben mógł swobodnie się wysuwać podczas wybijania (bo, jeśli bęben leży na podłodze, to nie wybijesz).
ja bym sugerował użycie podnośnika aby zaklinować ten stożek. Po prostu pod wahacz podłóż podnośnik i unieś go w górę tak aby zaklinować kręcący się stożek. Tylko później niestety znów będzie trzeba ten stożek wybić, Niekoniecznie, podnośnikiem można tylko trochę podnieść wahacz, aby przyblokować sworzeń, ten nie musi się aż tak z powrotem wcisnąć....
Dzieki za pomoc wymiana pompki paliwowej przywróciła moc :) Dodano po 4 Witam.Chce wymienić haki w tylnym tuzie w New Holland 8360.Czy ktoś ma jakiś patent na wybicie sworznia uciągu? Może jest jakiś ściągacz lub inny myk na ich wybicie.Jeżeli ktoś to robił proszę o instrukcje.
Zależy jak zatarte - raczej dają się usprawniać. Żeby było dobrze zrobione, należy doprowadzić do wyjęcia sworznia z tulejek, po prostu zdejmujemy ramię wycieraczki, następnie zabezpieczenie sworznia, pot em WD i z ruchem wycieraczki próbujemy wybić sworzeń z tulejki. Jak się uda wybić to z resztą pójdzie gładko. Pozdrawiam.
Zwycięzcami quizu są Aleksander_01 i kortyleski . Faktycznie problemem były zestyki pod zębatką. Jedna z blaszek była odgięta i nie było na niej styku. Po podgięciu jej na właściwe miejsce wszystko chodzi jak złoto. Dziękuję bardzo za pomoc. A gdyby ktoś kiedyś potrzebował rozruszać taką wycieraczkę, to wystarczy odkręcić pokrywę mechanizmu, podważyć...
Witam, nie chcąc zakładać nowego tematu odświeżę ten. A mianowicie mam problem z wybiciem sworznia osi okrągłej, zauważyłem że z przodu wspornika pod sworzniem wystaje kawałek urwanej śruby chyba M12. Czy ktoś spotkał się z takim czymś? Bo naparzaliśmy w sworzeń i ani drgnął i dopiero później zauważyłem tą urwaną śrubę i tak się zastanawiam czy to może...
Do wybicia sworznia użyj wybijaka do sworzni. Poco się męczyć z waleniem młotkiem w sworzeń.
U mnie sworznie są końcówką w otworze przelotowym tzn. z drugiej strony zacisku widzę sworzeń. Spróbuję jutro wyjąć zacisk na zewnątrz i wybić sworzeń z ukręconym łbem śruby siłowo w kierunku ukręconego łba śruby. Śrubę prowadnicy zacisku chciałem wykręcić aby ją wyczyścić i przesmarować.
Przemo, zauważ, że do wymiany końcówki drążka potrzebny jest ściągacz którego pewnie nie ma, no chyba, że ma opanowaną technikę dwu młotków; pewnie też nie. Dlatego średnio widzę dla niego sens samodzielnego zabierania się za tą pracę. Mam ściągacz do sworzni kulistych , ale nim można tylko wybić sworzeń ze zwrotnicy . Czy są ściągacze do całych końcówek...
Dziękuję ponownie, tym razem Panu Marcinowi. Poprosiłbym o wersję dla osób nieco upośledzonych politechnicznie, nieposiadających ściągaczy/wypychaczy/pras itp., za to posiadających tzw. chłopski rozum ;) Ten zeger chyba tylko trzyma łożysko bliżej zębatki zamiast tej aluminiowej obudowy. Taki był plan zanim się odezwaliście - rozszerzyć imadło nieco...
Tak,trzeba wyjąć mechanizm,rozebrać (wybić sworznie),przesmarować i po robocie.Warto jeszcze przelecieć tuleki rozwiertakiem dwunastką (12 H7)
Witam. Wielkie dzięki Rycho T :-) To przynajmniej wygląda jak ten silnik. Adres podaję: ture11(at)elektroda.net Z góry dziękuje. Dodano po 7 A ma może ktoś pomysł jak się dostać do tego łożyska? Wybić sworzeń?
Musisz wybić sworzeń na osi obrotu...
Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Witam.Wybić sworznie i przesmarować bo napewno są zatarte
Witam. Mam ten sam problem co kolega. Napiecie do zwijacza dochodzi, ale nie wychodzi. Nie wiem nadal jak to rozlozyc. Przeczytalem o wybiciu sworznia, ale nie rozumiem tego z przewinieciem sprezyny na male kolko. (ta czynnosc napisana jest jako pierwsza) Nie chce czegos schrzanic przy rozbieraniu. Widze, ze potem sa problemy ze zlozeniem. Jak ich uniknac?...
Temat można zamknąć. właściwie nie było większego problemu gdyż zasada działania jest podobna jak w innych aparatach zapłonowych z tamtych lat: -należy wybić metalowy sworzeń zabezpieczający (bardzo ciężko wychodzi, potrzebny dobrze dopasowany wybijak) -rozebrać podkładki i wyciągnąć wszystko z obudowy -zerwać nity na czujniku (na imadle małym przecinakiem...
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć jak wybić zapieczony sworzeń w zacisku hamulcowym. Jak mam się do tego zabrać?
Musisz w tylnych siłownikach wybić sworznie ale jest ryzyko stoczenia pojazdu. Nie do się ich później zamontować bez napompowania powietrza
Mam problem z rozebraniem aparatu zapłonowego ponieważ przecieka mi olej do kopułki. Ma ktoś patent jak wybić sworzeń zapezpieczający zebatkę na aparacie?
To nie jest Twój zwijacz. Pytałeś na priv i odpowiedziałem, że musisz wybić sworzeń łączący dwie połowki.
Ciesz się że stało sie to na postoju a nie w czasie jazdy. Największy problem będzie w wybiciu sworznia wahacza który został w zwrotnicy. Nie radze tym autem teraz jechać bo rozwalisz przegub. Najlepiej laweta lub naprawa na miejscu. Robota do 100zl. Wahacz od 50zl za używany, ok 120 za nowy do jakiś kilkuset zł w zależności od marki jąka chcesz tam...
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Masz racje bo rowek smarowy jest spiralny po całej długości sworznia aż do zatycze Tylko że bardzo często rowek smarowy był potężnie zapchany a smar przciskał się gdzieś obok. Obrót zwrotnicy to tylko kilkadziesiąt stopni i nie było szans zeby smar rozprowadzić w tej sytuacji na całości. Owszem, zwrotnica chodziła lżej ale po wybiciu sworznia widać...
Musisz zacząć od wybicia dwóch sworzni rurkowych w celu odłączenia bębna od ramy. Problemu ze sworzniami nie będzie, jeśli będziesz je wybijał prętem o średnicy nie odbiegającej od sworzni i z dosyć twardej stali. Jak nie masz z czego zrobić, spróbuj je wybić choćby końcówką złamanego wiertła lub gwintownika. Potem odkręć 12 śrub i wtedy wyjmiesz oś...
Ta tulejka ma być ustawiona na konkretny wymiar. Weź ją w rękę i zobaczysz, że na samym końcu można z niej wybić mały sworzeń, pod którym są podkładki. Tymi podkładkami regulujesz wymiar.
Szukałem czegoś, a widzę że temat jeszcze wisi na forum. W międzyczasie dowiedziałem się to i owo. Fabrycznie w Ursusach stosowano zwykłe pierścienie olejowe, tzn. bez powłoki chromowej. Takie pierścienie mają dość ograniczoną żywotność, dlatego potrzebne były dwa pierścienie na tłoku. Stosowanie nadmiarowej pierścieni celem ograniczenia spalania oleju...
Czyli co raz ja nasmarowali w fabryce i tyle? Mozna to jakos rozebrac? Bo mysle ze nawiercenie i zalozenie kalamitki niewiele pomoze, narazie spryskalem wszystkie szczeliny WD 40 i poczekam pare dni choc mysle ze efekt bedzie raczej nedzny. Wrzuć zdjęcie przodu ale jestem niemal pewny że nie ma możliwości smarowania sworznia. Żeby to rozebrać musisz...
Witam Zaprezentuję poradnik jak naprawić uszkodzone lusterko w SKODA OCTAVIA 2FL I SKODA SUPER B , lusterko zamyka się elektrycznie, ale przy otwieraniu przegina się w drugą stronę. Używane lusterko el. z pamięcią to koszt nawet 700-900zł, warto zadać sobie trochę trudu i to naprawić w domowym warsztacie przy użyciu tradycyjnych narzędzi. Stopień trudności...
Witam Mam pytanie do fachowców w dziedzinie chińskich silników 4T,mianowicie chodzi o to że w tej chwili mam zdjęty cylinder w tym silniku a jest to quad tak jak w temacie widok nie jest imponujący tzn. jeden pierścień jest częściowo można powiedzieć wtarty w tłok a sam tłok jest po prostu zdarty , wygląda jak gdyby dostały się tam jakieś śmieci i namieszały...
Teraz zrobiłem miejsce w skrzyni poprzez wyjęcie trybów i łeb sworznia jest trochę rozklepany i nadal się nie chce wybić. Przychodzi mi na myśl rozwiercenie tego sworznia i wstawienia innego ale czy idzie dokupić ten sworzeń??
Masz odkręcony przewód zasilający, to teraz jego koniec podłącz do konektorów, które były podłączone do wyjścia zwijacza. Zaraz się okaże że rozbierzesz cały zwijacz, a masz przerwę we wtyczce ... I daj sobie spokój z tym próbnikiem. No ale żeby nie było, że nie na temat. Zwijacz składa się z dwóch części złączonym metolowym sworzniem. z jednej strony...
kolego w aparatach zapłonowych opli z tych lat występują czujniki indukcyjne (cewki) lub czujniki halla wydaje mi się ze chodzi ci o ten pierwszy czujnik jeżeli tak to po stronie aparatu którą wchodzi w głowice jest sworzeń który należy wybić po czym wyjmujemy wałeczek aparatu i odkręcamy chyba dwie śrubki na 7 i już prawie jest w naszych rękach reszty...
Nie widziałem akurat tego modelu prasy ale widziałem inne mf i jak odblokujesz aparat i podniesiesz go do góry to zauważysz że dźwignia naganiacza sznurka się przesuwa i wtedy wybijasz kołka sprężystego z tego trybika który obraca palec supłacza zdejmujesz tęn trybik palec powinien ci się wysunąć, zwróć uwagę na położenie palca zapamiętaj jak byl o...
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Witam, tak się zastanawiałem nad twoim problemem i Mam kilka moim zdaniem istotnych pytań. Jaki jest rok prod. reni? Czy końcówki drążków były wymienione z powodu wybicia czyli luzu w układzie kierowniczym?Czy sprawdzono gniazdo końcówki w goleni (owal) Czy była po wymianie końcówek ustawiana zbieżność? Czy auto ściąga podczas jazdy ? Czy sprawdzono...
Faktycznie jest bolec stalowy albo z warstwą czegoś ochronnego albo zamalowany, ale jego się wybić nie da, uderzanie powoduje wbijanie do środka, z drugiej strony nie ma otworu. Więc teoretycznie jest wyciągany, ale jego wyciągnięcie jest niemożliwe, jest to jakiś czarny stalowy korek bez jakichkolwiek nacięć, a o śrubie można sobie pomarzyć. I jest...
Matko udało się wybić sworzeń ale po 2 godzin walenia i grzania:D trzeba było go przeciąć. Okazało się ze uchwyt był krzywy i gdzieś się blokowało. Widzę śrubkę która w tłoczysku i pewnie ona zabezpiecza to ucho od odkręcenia. Próbowałem odkręcić ale za nic. Może spróbuje zalać naftą i spróbować później. Z nakrętki też jest taka sama. Najgorzej to z...
Zużyta sworznie zawiasów a być może i same zawiasy. Sworznie trzeba wybić drzwi odłożyć. I sprawdzić jeżeli tylko same bolce to wymiana bolcy. Jak jeszcze otwory są jajowate to trzeba je niestety wyrównać i drobić nowe bolce pod wymiar.
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
Mialem kiedfys w VW podobny problem , a w zasadzie taki sam . W Twoim wypadku sprawdzilbym jeszcze jedna rzecz , z reguly po takiej awarii jak opisujesz oprocz pogietych zaworow i wybicia ich "szklanek" (hydropopychaczy) , najczesciej ulega jeszcze uszkodzeniu w mniejszym lub wiekszym stopniu korbowod tloka ktory dostal "strzala" , za ta teza przemawia...
Rozcinanie płaszcza wodnego w piecu jest największym błędem przy takich przeróbkach.Proponuję :przy zakupie dokładnie obejrzeć piec (czy da się łatwo zdjąć drzwi od komory zasypowej) -na ogół trzeba wybić jeden lub dwa sworznie w zawiasach .Następnie wykonujemy zastępcze drzwiczki z zamocowanym podajnikiem.Oczywiście podajnik z pojemnikiem musi być...
Patrząc na skrzynię biegów od góry na drążku zmiany biegów jest krzyżak.Zazwyczaj wycierają się w nim sworznie i jest tam duży luz. Wystarczy wybić i zamiast tych starych zastosować odpowiedniej średnicy śruby. Pasuje również komplet naprawczy od nexii dostępny na allegro za 40 zł.
Młotek, coś podobnego do punktak, jakieś nakrętki o średnicy podobnej do bolca. Kładziemy nakrętkę na twarde podłoże. Na nakrętke kładziemy łańcuch ten bolec co ma być wybity musi być w środek nakrętki. Jedna ręką przykładasz punktak w ten sworzeń a drugą uderzasz młotkiem. Po przejściu zmieniasz punktak na jakiś bolec o mniejszej żrednicy i podkładasz...
W takim razie sworznie, które trzymają zabieraki są wbijane w koło, musisz zdemontować koło magnesowe i wybić to z drugiej strony.
Ten klinek powinien dać się wybić jakimś wybijakiem lub mocnym śrubokrętem, robiłem tak w skuterze z tesco ale był troszkę inny. Jeśli kompresja była dobra a sworzeń w nim nie ma luzów to tłok powinien być dobry, ja bym do pewności wymienił jeszcze pierścienie. Rozważałeś zakup nowego silnika?? Ceny wahają się około 150 - 200 złotych.
Witam Mam problem z wymianą wahacza górnego( jest to całość wraz ze sworzniem) -chodzi o wyjęcie dwóch śrub mimośrodowych, jedna z nich zaznaczona na czerwono -rysunek. Nakrętki w miarę łatwo dało się odkręcić, ale same śruby zapieczone są w tulejach i nie ma jak ich wyjąć/wybić. Próbowałem podgrzać śrubę grzejąc łeb śruby tak na różowo zgrzewarką transformatorową,...
O Jezu, weź tłumacz. Owszem, sworznie trzymają, ale to nie polega na zapieczeniu. Powtarzam-samo wybicie ich i przeczyszczenie papierem ściernym to sknocona robota. Jeszcze nie wiesz na czym tam polega usterka? Nie przyglądałeś się temu?
Okazało się że rzeczywiście ten trzpień był przyczyną. Po wybiciu ciężarka trzpień był na środku zerdzewiały wystarczyło przeczyścić papierem ściernym. Sworznie na cieżarku też przeczyściłem, następnie nasmarowałem smarem, złożyłem i chodzi tak lekko że aż za lekko nie mogę sie przyzwyczaić. Dziękuje za dobrą radę!!!!!!!!!!
Witam. Od kilku dni meczy mnie problem stukającego przedniego lewego koła. Dzieje się tak podczas gwałtownych skoków tj dziury, obniżenie/podwyższenie wylanego asfaltu, częste powtarzające się skoki koła. Odkręciłem koło i łapką zacząłem odginać wszystkie końcówki sworznie, tuleje. Prawie wszystko było w porządku oprócz tulei, która pukała podczas mocniejszych...
Trzeba wybić na zewnątrz sworznie, na których zawieszona jest pokrywa w której montujesz worek. Później tą część z której wykręciłeś śruby wyciągasz do góry. Demontując silnik zaznaczaj przewody, zaznacz też jego położenie w plastikowej obudowie, bo później będziesz kombinował ze składaniem. Wyczyść wkładki wygłuszające, bo zabite pyłem blokują chłodzenie...
no i niestety się nie udało...oczywiście mieliście rację...zapieczony sworznie gdzie umieszczone są na wieloklinie ramiona wycieraczek.Z jednej strony poszło dosyć dobrze natomiast z drugiej strony przy próbie wybicia obudowa w której chodzi wieloklin....pękła! :cry: W środku tragedia...wysypały się ze trzy taczki rdzy...Właśnie jestem w trakcie szukania...
Gumowy przewód został założony raptem na dwie godziny aby sprawdzić czy sprężarka będzie w stanie wybić 8 bar. Tłok nie był porysowany tylko przegrzany, zapieczone były pierścienie i sworzeń ponieważ sprężarka pracowała ciągle w starze. W końcu zdecydowałem się na budowę kompresora ze sprężarki HS 17 filmik z budowy oczywiście do obejrzenia na moim...
Witam. Podczas pracy coś strzeliło i wysadziło bezpieczniki w domu. Nie wiem jak rozebrać stonę z dużym białym kołem pasowym i sprzegiełkiem. Sprzegło chyba jest wklejone. Czy wybić od dołu ten płaski sworzeń ? Bardzo proszę fachowców o pomoc. Pozdrawiam AndyG
Czy orientuje się ktoś jak wybić tą mosiężną tulejkę ślizgową z korby wału wsk 125. Chodzi mi o tą tulejkę po której obraca się sworzeń tłoka.
Widzisz poprzeczny sworzeń ? Trzeba go wybić, tylko nie zrób z niego nita... Atakuj od strony z mniejszą średnicą.
Korbowód z łożyskiem zakupiłem. Teraz mam problem z wyjęciem sworznia z tłoka. Na schemacie widać, że z jednej strony powinien być pierścień osadczy ale ja tu nie widzę takiego pierścienia. Sworzeń lekko się przesuwa w kierunku osi w jedną i drugą stronę ale nie mogę go wybić.Też wygląda na plastikowy. Może ktoś doradzi jak to połączenie rozmontować?
Zrób tak samo, podejrzewam że od wielu lat nie było tam nic ruszane a większy problem jest z odkręceniem i wybiciem końcówki drążka, przegubu i sworznia niż ze ściśnięciem sprężyny.
Dawało się .Ale jeśli masz problem z wyjęciem końcówek zewnętrznych , raczej niemożliwe. Wyjąć nie potrafię tej tulejki z zdjęcia 2 co jest w środku rusza się więc pewnie można wybić ją ale czy tak łatwo pójdzie z nową. Tylko by obudowa została stara a bebechy nowe jak tak można Wewnątrz rury masz dwa kamienie półkuliste , sprężynę i krótką śrubę wykręcaną...
Kiedy jadę z małą prędkością i mocnej dodam gazu i poczuje ewidentne szarpniecie autem słyszę takie stukniecie lub przeskoczenie jakiegoś elementu w tym przednim lewym kole. Jeden z dolnych wahaczy do wymiany na 99.9%. Zdiagnozować mało kto potrafi, ale jak rozepniesz sworznie to jeden będzie luźno latał. Czesci zawieszenia to 555, yamato, koyo/kanaco...
Jak w temacie, to skrzypienie słychać np. przy pokonywaniu ronda, przy cofaniu po nierównościach. Ostatnio zleciłem mechanikowi przy okazji uszczelniania pokrywy rozrządu obadać temat, ale widocznie nie chciało mu się, stwierdził jedynie wybicie prawego łącznika stabilizatora, który wymienił, ponadto ponoć wstrzyknął trochę oleju w gumki sworzni, ale...
Równie dobrze sworzeń wahacza mogło wybić.
Witaj, albo opisz z czym masz problem, albo poproś kogoś żeby pomógł kto ma pojęcie. W filmie jest wszystko pokazane dokładnie. Jak nie idzie wybić ze zwrotnicy to można zdjąc ze zwrotnicą odkręcając sworzeń i końcówkę:) pozdr
To chyba mufa z plastiku. W 3 minuty wybije Ci go sworzniem zwrotnicy od malucha. Stworzeń nie drogi może warto się zaopatrzyć. Utrudnieniem jest to, że stare łożysko rozpadło się po zdjęciu z bębna (wewnętrzny rząd kulek był już poza łożyskiem) i w krzyżaku została tylko jego zewnętrzna część. Żeby ją wybić potrzebowałem czegoś cylindrycznego o średnicy...
Sworznie od siłowników są bardzo zapieczone to fakt, spróbuje je naoliwic i jakoś wybić, ten czujnik jest zaraz za dolną belka ?
Nic nie wystrzeli, sam sworzeń wysunie się w dół z kołem - sprężyna powinna zostać w środku, są dwie nakrętki od dołu które trzymają spręzynę i tzw. "pucek" w środku. Czyli wszystko powinno się wysunąć w dół? W takim razie jutro się za to wezmę. Podstawię coś pod przednią oś, odkręcę tą nakrętkę i spróbuję to wybić. Lepiej tłuc to młotkiem czy może...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Witam i bardzo dziękuję za odzew Rozumiem że są 2 sworznie jeden wychodzi do góry, drugi na dół . Jeszcze jedno pytanie odnośnie wybicia półosi (przegubu) i wymiany uszczelniacza z którego leci olej, bo to jest główna przyczyna problemu. Jak to ugryźć i Ile czasu może trwać taka naprawa wystarczył mi weekend? Jakiej firmy kupić zestaw do naprawy tego...
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...