siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki...
To wyjście które opisałeś w poście 1 jest opcjonalne, występuje gdy jest KSM, wtedy można sygnał pobrać z niego lub z szyny A-CAN będącej w KSM-ie. Nie wiadomo do czego to potrzebujesz ale w złączu OBD jest sygnał prędkości obrotowej z alternatora pin 1 nr. 59101, nad innymi się nigdy...
Witam, proszę o wyjaśnienie i podpowiedź, jak sprawdzić obrotomierz w Daewoo Lublin 2 , 2.4 diesel. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora (zacisk W) , na zacisku jest napięcie 6,5 V (na wolnych obrotach i na wyższych bez zmian to samo napięcie) , po wyjęciu licznika na wtyczce , napięcie...
Stosunkowo łatwo byłoby mnożyć x 3 ... "Stosunkowo łatwo" jest pomnożyć *3 sygnał o wąskim paśmie. Tak szerokie pasmo jak obroty silnika, hoooo, hoooo ... niebanalne. Dodano po 35 Uszkodzenie jest raczej w sterowniku, więc należy go naprawić. +1
pawdopodobnie z alternatora. zobacz czy jest na nim wyjście oznaczone literką W
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Obrotomierz Rieju pobiera sygnał z uzwojenia alternatora (światła) lub z uzwojenia zasilania CDI. Musiałbym sprawdzić w schematach. Natomiast YBR ma zapłon DC-CDI. Można się podłączyć do wyjścia na cewkę WN, ale będzie to działało tylko z obrotomierzem starego typu. Dodano po 7 ...
Witam Robię sobie obrotomierz do Passata B3 1.9TD. Sygnał biorę z wyjścia W alternatora. W czasie doświadczeń wyszło mi, że na jeden obrót alternatora jest 6 impulsów na wyjściu W. Podejrzewam, że wynika to z liczby cewek w alternatorze, w moim przypadku było by to 18 cewek, uzwojeń,...
Nawet jak obrotomierza nie ma to i tak zegary potrzebują sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. W TDI/SDI i nowszych sygnał obrotów idzie ze sterownika silnika, nie z alternatora.
Do tej pompki potrzeba jakiś przekaźnik czy tylko włącznik i tyle.? Najlepiej aby pompka uruchamiała się samoczynnie po uruchomieniu silnika. W tym celu można dać wykorzystać sygnał z alternatora do sterowania przekaźnikiem.
Hej, zarówno VCDS, jak i Delphi nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem test licznika i wszystkie wskaźniki, kontrolki działają prawidłowo. Poprawka, po odłączeniu kostki z alternatora obroty się nie pokazują. Alternator był na sprawdzeniu, sprawny. Ktoś wie skąd ten samochód bierze...
Całkiem rozłączyć go nie mogę, bo wydaje mi się że ten sam przekaźnik załącza grzanie świec do odpalenia Nie, grzanie świec jest na przekaźniku i czujniku. Do tego samego przekaźnika idzie niebieskim przewodem odczep jednej fazy z alternatora. Jak nie będzie miał sygnału obrotów...
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu...
Jeśli mnie pamięć nie myli to w 1,9 tdi,sygnał obrotów idzie z alternatora.
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Nic nie szukaj tylko daj nowy przewód w cieniutkim peszlu od alternatora do deski i po problemie. Tak chciałem zrobić, tylko nadal nie wiem, do którego pina w liczniku mam się podpiąć. Tutaj na forum wynalazłem, że jest to pin nr. 16. Jednak nigdzie nie widzę potwierdzenia. Sygnał obrotów...
Możesz dać chwilowo 2 plusy na oba prawe piny w kostce sterującej.Sygnał z alternatora "mówi do pompy" o obrotach silnika,co ma pewien wpływ na moc wspomagania.
Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, jeśli nie to niech mod przeniesie... Sprzęt to ładowarka teleskopowa JCB z 1999r. Wcześniej jaki wszystko działało po odpaleniu trzeba było lekko dodać gazu żeby obrotomierz zadziałał i zgasła kontrolka ładowania zgasła więc obrotomierz bierze...
Wracam do tematu w sumie nadal nie rozwiązanego, ponieważ po naprawie mechanicy nie chcieli mi powiedzieć co tak naprawdę siadło i co naprawili, więc nadal nic nie wiem a po czterech miesiącach, po pierwszej naprawie padła mi znowu pompa (samochód zaczął nierówno pracować i ciężko przyspieszał),...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak...
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie...
2.0 TDCI nie posiada sterownika pompy ani fabrycznie puszczonego alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym więc pewnie masz silnik TDDI. Najlepiej podaj kod silnika będzie wiadomo. A problem może być w układzie ładowania bo układ współpracuje z PCM a PCM ze sterownikiem pompy. Z wyjścia...
Witam, Problem jest taki, że posiadam alternator który ma wyprowadzenie prędkości obrotowej i nie mam dostępu do oscyloskopu. Zmieniam zegary i mam problem z obrotomierzem, w starych działa jak trzeba w nowych pokazuje 10 razy za dużo (jak jest 600 to jest 6000 jak 700 to 7000 itd..). Jak...
Jeśli jakiś element, który się obraca, nie ma symetrii obrotowej, a np. ma coś wystającego, to wystarczy zamontować magnes z cewką tak, bo to coś przechodziło blisko magnesu; problem natomiast taki, że najprostszy układ (dioda + kondensator) daje napięcie zależne od tego, na ile blisko,...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego...
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
Prostym i tanim kosztem nie bardzo tylko za cenę większego lub mniejszego skomplikowania układu. Najprościej dać kontrolkę i sygnał o przekroczeniu prędkości obrotowej. Bardziej skomplikowane, ale czy możliwe do realizacji rozwiązania to sprzęgło elektromagnetyczne połączone z czujnikiem...
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz...
Tak, to prawda; ale kolega piter253 w swoim wcześniejszym poście napisał "Koło alternatora jest delikatnie mniejsze, ale koło na wale jest większe niż poprzednie" stąd prosty wniosek że w jego przypadku zwiększył przełożenie, i na jeden obrót wału (koła napędowego) jego alternator...
Być może kolego masz problem z alternatorem. Często sygnał na obrotomierz brany jest z alternatora - i problem tkwi w tym że przy odpaleniu silnika alternator się nie wzbudza. Wzbudza się dopiero gdy go wkręcisz na pewne obroty. Sprawdź kolego ładowanie zaraz po odpaleniu silnika pozdrawiam...
Witam, w vw polo z 1998r. z silnikiem benzynowym 1.0 37 kW (bez gazu) falują obroty. Przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana, brak błędów w silniku. Nie pomogło , obroty falują nadal, podmieniony map sensor,cewka, dodatkowo podmieniona przepustnica (od sprawnego Polo) i też nie pomogło....
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych...
1. Focus 1.8 TDDI nie ma przepływomierza, to coś z wtyczką zaraz za filtrem powietrza to czujnik temperatury zasysanego powietrza. 2. Obroty na wolnych wynoszą 850 rpm niezależnie od obciążenia. 3. Sprawdź, a najlepiej wymień przewód prądowy od akumulatora do rozrusznika i alternatora lub...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki....
Witam! Jak w temacie, obroty falują nieregularnie, przy obciążeniu (światła, wentylator) bardziej, przy mocniejszym spadku z obrotów wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju. Alternator sprawny, regulator napięcia nowy. Odpinam plus od alternatora, obojętnie czy przy nim czy przy aku-obroty ok,...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Witam. Samochód Toyota Ago (=Peguot 107, Citroen C1), Alternator DENSO 1042113490, Toyota 270600Q190 ma uszkodzony regulator napięcia. Oznaczenie na regulatorze: 0726916236TG na spodniej stronie, gniazdo ma 2 piny L, M, Z wyglądu przypomina ten: Za wyjątkiem tego że ma 2 piny we...
Witam Zacznę od tego, że nie wiedziałem gdzie do końca umieścić ten temat. Jeśli wybrałem zły dział proszę o przesunięcie. Z góry przepraszam i dziękuje. Do rzeczy.. Sprawa dzieje się w samochodzie. Potrzebuje stworzyć układ który przy danej prędkości obrotowej silnika (sygnał...
1) prawdopodobnie silnik elektryczny do napędu ostrza nie będzie się opłacał (duży pobór prądu, pojemności, masa). Dlaczego nie spalinowy? 2) jeśli rozmieścisz co najmniej 3 nadajniki ultradźwiękowe to bardzo dokładnie będziesz mógł określać pozycję urządzenia (nie będą dobrze...
Witam. Koledzy czy problem z wejściem na obroty tak jak by ciągle wypadał zapłon może być związany z błędem w ECU P1676 ? Błąd podejrzewam że jest z tego powodu że alternator nie ma wyjścia na ECU lub ECU było wymienione z auta w którym ten sygnał był zaprogramowany, wiązka przy...
Focus mk1 1.6 2003 Otóż u mnie na wpiętym regulatorze napięcia obroty czuć że czasami falują, tak na prawde nie widac tego na obrotomierzu, ale czuć to mocno na fotelu kierowcy, pasażera, kierownicy, jeśli nie falują to czuć i tak drgania, jakbym jeździł moim starym dieslem. Ładowanie...
"E no spoko ze działa, sam jakieś 8 lat temu uruchamiałem "na pokaz" jakiś ruski alternator 12V, ale wtedy nie miałem pojęcia co to mosfet... W końcówce pracowały KD502 * 6 szt + niezłe sterowanie. Jako żródło sygnału do sterowania tranzystorami miałem płynnie przestrajany generator...
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt...
mam problem z passatem a dokładnie na początku falowały obroty na biegu jałowym oraz przy prędkości 100-120 było lekkie szarpnięcie od czasu do czasu, teraz do tego doszło gaśnięcie podczas jazdy oraz pokazująca sie kontrolka akumulatora do tego raz nie mogłem odpalić(kręcił lecz nie...
Witam. Mam taki problem z alternatorem Bosch 120A w passacie 1.9 TDI '99 rok. Otóż gdy popada deszcz, lub jest wilgotne powietrze podczas przyspieszania pojawia mi sie na komputerze Alternator Workshop i zapala sie kontrolka ladowania. Problem ten nie wystepuje gdy przyspieszam bardzo ale to bardzo...
Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet...
Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator. Podłącza...
Witam, samochód jak w Opisie. Problem polega na tym: Po zapaleniu samochodu po około 1-2 min pojawia się kontrolka ładowania (ładowanie jest obecne cały czas). W momencie zapalenia kontrolki alternatora w ECU mamy błąd: P0621-Prądnica sterowanie L- Zakłócenie działania po kolejnych...
Witam. Złozyłem sobie wzmacniacz do samochodu ale gdy samochód jest odpalony to słychac prace alternatora i wraz ze wzrostem obrotów słychać to. JAK SIE TEGO POZBYĆ ?? prosze o pomoc. Pozdrawiam napisałem że są to zakłócenia z alternatora ale nie wiem czy wchodza przez przewody zasilające...
Tak,silniczek krokowy jest podpięty pod alternator,alternator daje mu sygnał że trzeba dolac więcej benzyny do gaźnika,i on to robi. Tak się wydaje niezorientowanym,prawda jest bardziej złozona. A co do tej astry-pierwsze to sprawdzić bardzo dokładnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Multec małe...
Z silnikami BLDC bez czujnikow hala są problemy przy małych obrotach bo regulator nie jest wstanie dokładnie określić w krórym miejscu jest aktualnie wirnik wraz ze wzrostem obrotów wzrasta dokładność i wartość sygnałów jakie odbiera regulator do lokalizacji pola od biegunów wirnika
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału...
Witam A jaką mogę mieć pewność, że wina nie leży po stronie instalacji, zresztą to już nie ma znaczenia bo dzisiaj prawdopodobnie będę miał drugi alternator. A i mam pytanie co do tej kostki, powiedzcie, czy dobrze rozumiem 1 przewód to kontrolka, 2zasilanie po zapłonie celem włączenia...
Po kilku kolejnych godzinach spędzonych na tym projekcie, po dłuższym hamowaniu, przełącznik cewek pierwotnych alternatora jest gotowy i mam nadzieję, że podtrzyma przełączanie ON / OFF tego obciążenia indukcyjnego: Dodany kondensator zapewnia łagodniejszy start i wolniejsze wyłączanie....
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225...
Coś za prosto sobie kolega to wyobraża. Nic nie wiemy o pojeździe a każdy może mieć inne rozwiązanie (ilość cylindrów, rodzaj zapłonu, itp). Trudno będzie o uniwersalne rozwiązanie. I wreszcie jak to ma być, że podłączasz do licznika i sprawdzasz obroty? O pojeździe, liczbie sygnałów/min...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi sygnał z zegara regulowany...
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo....
witam dziekuje kolegom za zainteresowanie tematem dfm to jest kontrola obciazenia sledzenie a com to raczej nie jest L czyli lamka alternator na stole z płyna regulacja sie nie wzbudza sam nawet na obrotach czyli pozostaje włozenie do ...
Zła regeneracja albo masa kiepsko kontaktuje . Najprościej wymienić na właściwy . Ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.
Czy ten alternator jest 6 diodowy? Wyjście W jest podłączone do uzwojenia stojana przed diodami i jest na nim napięcie przemienne w czasie pracy i po nim regulator rozpoznaje kiedy ma zacząć pracować. Można spróbować zrobić wyjście W z zasilacza. Trzeba do uzwojenia wtórnego transformatora,...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie...
Witam Was . Pacjent ponad 30 letni. Odpaliłem auto zapaliło się ładowanie po chwili zgasło w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów zaczynało palić się z powrotem. Ładowania brak. Wydłubałem alternator Denso 100211-3181. Wymieniłem regulator napięcia z IC. Założyłem do auta i lipa nic. Sprawdziłem...
georgesgr coś mi się wydaje, że czeka mnie przeciągnięcie przewodu z alternatora do kabiny,bo tylko jeden przewód idzie z alternatora do przekaźników. spróbuje rozłączyć faktycznie to zasilanie które podpiąłem pod ten przewód i zobaczymy, czy ten objaw zniknie
Potrzebne mi informacje jakie impulsy i skąd dostaje obrotomierz, czy częstotliwość , czy napięcie z alternatora czy z Ecu do zegarów itp im więcej tym lepiej c20xe poniekąd już trochę znalazłem ale może ktoś inaczej uważa .. Zmierzyłem też na kabelku od obrotomierza zielony kabelek obroty:zgaszony...
prędkosc obrotowa biegu jałowego w tym silniku wynosi od 825 do 875 obr.min. Obrotomierz bierze wskazania z alternatora. 1100 to trochę za dużo Predkosc obrotów biegu jałowego jest zwiekszana TEŻ na podstawie sygnałów czujnika temperatury oleju od temp. ok 130 stopni aby zapewnic minimalne...
Dobry wieczór, Proszę o pomoc, od kilku dni próbuję rozwiązać problem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach silnik M54 BMW. Sygnał jest zakłócony i nie stabilny - nie mogę odnaleźć przyczyny. Sprawdziłem masy, odpinałem alternator, bez poprawy. Po wyłaczeniu silnika...
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia...
Co do tego czujnika koło alternatora koło paska klinowego tam styłu w strone szyby co ma taką niebieska kostke to odłaczałem go na rozgrzanym silniku jak chodził juz na wyzszych obrotach i nic mu nie pomogło co do tego tps to nawet niewiem co to jest;/ ja z kolega dyskutowałem i on mówił ze...
W alternatorze nie ma czujnika obrotów. Sprawdź sygnał W.
"Na cewkę idą impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli model miewał fabryczny obrotomierz, to zapewne sygnał brał z odpowiedniego pinu sterownika. No chyba, że to diesel, wówczas sygnał był brany z alternatora. " Czemu w takim razie są dwa...
Witam!mam problem z autkiem jak w temacie. Autko ciężko odpala i nie wkreca się na obroty powyżej 3500obr/min. Komputer wywala błąd P1635-Układ kontroli silnika - sterownik ECM(sygnał niski).Sprawdzone świece żarowe, przekaźniki, masy pojazdu. Do tego na liczniku nie pokazuje temperatury silnika....
Jutro bendę wiedział czy to 150-tka A Moment załączenia (wzbudzenia się) to zawsze ok 2 tyś obrotów więc mechaniczną usterkę chyba by wykluczyc. I ślizganie paska. Ta usterka dzieje się już pare tygodni. A normalne to to nie jest. Może podpowiecie mi czy ten model można wzbudzic zwykłą...
W motocyklu może nie być lampki ładowania. Może za to być kontrolka ciśnienia oleju. I to byłoby najprostsze wyjście. Ewentualnie jakiś układ wprowadzający małe opóźnienie, by nie odciąć rozrusznika za szybko. Drugą opcją jest zrobienie układu reagującego na zmianę napięcia w...
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić...
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
wszystko prawidłowo, pisałem w postach powyżej. Obroty ok 300 ciśnienie szybko rośnie do 400bar, odpięty zawór wydatku 1400bar ciśnienie na zapłonie 2-3bar immo ok zgoda na rozruch silnika w parametrach przepływomierz, temperatury, dawka wtrysku wszystko działa i prawidłowe wartości sygnał...
Witam. Pacjent - Astra H 2007 rok 1,6 105 km. zanika czasami sygnał na obrotomierz, prędkościomierz ok . Objawy - czasem po dłuższym postoju obrotomierz wcale nie rusza lub rusza ale bardzo zaniża obroty. Szczególnie jak jest zimno tak się dzieje choć jak mówiłem nie zawsze - losowo. Czytałem...
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
co nie którzy myśleli,że sygnał idzie z alternatora,nie wiedzieli jaki licznik jest Pisałem, że szukanie tego typu usterki dla silnika TDI w alternatorze to żenada, a opornik to technologia prawie kosmiczna, niestety wprowadzany powszechnie przez "fachowców" dla oszczędności w trakcie...
Po nitce do kłębka. Skoro licznik jest ok to pora poszukac tam gdzie sygnał jest generowany. W dieselku jest to alternator......
Najprościej wyprowadzić zacisk W z alternatora,tylko ciekawe jak wygląda kalibracja tego sterownika .Podejrzewam że będziesz potrzebował pomiaru zewnętrznego prędkości obrotowej silnika.Co do dwóch pozostałych metod to znajdz w intrukcji jaki sygnał przyjmie sterownik.
Można by użyć wyświetlacze 7 segmentowe LED, licznik obrotów, motogodzin można by na tym zrealizować a pozostałe wskaźniki na diodach np, tylko że z widocznością w słoneczny dzień mogły by być problemy. Ja proponuję kolorowy od S65, małe wymiary, podświetlany, oprócz tekstu również...
Witam obrotomierz z silnika benzynowego jest sterowany z układu zapłonowego lub sterownika silnika a w ropniaku z alternatora a konkretnie z uzwojenia lub ze sterownika silnika i są to zupełnie różne sygnały. Najprościej to poszukać obrotomierza z od tego typu silnika. W innym przypadku trzeba...
Nic się nie zmieniło, uszkodzony jest najprawdopodobniej moduł ładowania MN,nie Ładował jeden alternator ,doszliśmy do tego ,został naprawiony, pod deska była wyjęta żarówka od ładowania 2 alternatora,jak ją wkładamy to auto wogóle nie pali ,po wyjęciu pali ,daliśmy osobna kontrolkę...
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza? Tam jest, zapewne, dodatkowa kostka od alternatora do instalacji (4-5~ przewodów). Zegary nie działają także po przepaleniu jednego z bezpieczników (pod prawą ręką - inny model). W amerykański, może było z jak piszesz, ale to kosztuje...
Czyli pewnie będzie tak że ten czujnik cały czas puszcza prąd przez dwa brązowe a co za tym idzie prąd na cewkę gaszenia i czujnik. W momencie przerwania obwodu brakuje prądu na cewce i czujniku i maszyna gaśnie. Wrzucając to do mojego schematu będzie tak? Piszę na forum bo mnie zablokowało...
Musiałbyś zastosować dodatkowy układ sterujący, który wykorzystuje sygnał kontrolki ładowania z alternatora lub kontrolki ciśnienia oleju z czujnika. Były kiedyś w sprzedaży automaty dla starszych samochodów, włączające światła mijania po uruchomieniu silnika.
Witam. Sygnał do obrotomierza powinien być brany z alternatora. Jeśli jednak sygnał nie wychodzi z alternatora to musi być brany z pradniczki tachometrycznej zamontowanej na pompie wtryskowej. Szczelność dolotu najprościej sprawdzić wodą z mydłem lub z specyfikiem który się pieni popryskujac...
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących...
ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB mógłbyś wrzucić jakieś foto tego fragmentu PCB? Jedyne co mi przychodzi na myśl na takie napięcie zmieniające się w zależości od obrotów silnika to, że przewód ten idzie od alternatora - jego dodatkowego wyjścia...
Kod Opis kodu 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę...
Dzięki Kolego to był właśnie separator :) temat rozwiązany i oficjalnie zakończony. Gdyby ktoś potrzebował to jak klimatyzacja nie dostaje tego sygnału z ZBRu to nie działa sterowanie zaworem płynu chłodzącego na nagrzewnicę i kierowcy gotują się jaja w kabinie bo jest cały czas maksymalnie...
Miałem podobną sytuację w vw polo 1.4D. Kontrolka cisnienia oleju włącza się gdy przy danych obrotach silnika (sygnał z alternatora) na czujniku nie ma odpowiedniego ciśnienia. Przyczyną takiego stanu może być brak sygnału z alternatora przy wolnych obrotach, niesprawny czujnik lub uszkodzony...
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu...
obrotomierz raz działa raz nie działa czasami wskazuje błędny odczyt zaniża obroty jeżeli usterka jest w samym obrotomierzu to bez fachowca sie nie obejdzie , sygnał dostaje z alternatora moze tam jest usterka jak w domowych warunkach sprawdzi czy sygnał z alternatora jest prawidłowy .na portalach...
Instrukcja Montażu AP500 Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie przepustnicą): 1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy...
wydaje mi się, że szczotki w alternatorze będą oki, bo wtedy wariowała by też wskazówka od ładowania, migał by przycisk od podgrzewania lusterek no i światła mijania, (chociaż to wysoka częstotliwość jest więc pewnie w żarówce nie było by to zauważalne) czyli wszystko co się uruchamia...
Witam. Otóż dopadła mnie taka dziwna jak dla mnie usterka. Samochód Astra F 1,7D 92 r. Alternator Delco Remy Odpalam auto i ładowanie mam na poziomie ok. 13,8V( przy prawidłowym które zawsze miałem 14,3V) i teraz w zależności nie wiem od czego występują 3 opcje: 1. jak "przygazuję"...
Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Potwierdzam, obrotomierz sygnał bierze z alternatora - z wyprowadzenia "W" . Co do drugiego zdania - fałsz. Seria 6100 jak się nie mylę zbudowana jest na sterowniku "Autotronic...
Rozumiem ze posiadasz model ze wskaźnikami od Mana F2000. W tych licznikach bardzo często pojawiał się problem zimnych łutów na rezystorach 2 watowych jak i na złączu deski z instalację. Ciśnienie butli na zegarach powinno być około 9 bar a odpowiedzialne za nie są pneumatyczna zawory redukcji...
CarMikołaj, pytanie do czego służyć ma ta regulacja? jeżeli chcesz zachować stały stosunek mieszaniny tlenowo-wodorowej do mieszanki paliwowej benzynowej to sam sygnał obrotów Ci nie wystarczy. Przepływ mieszanki a co za tym idzie, napełnienie cylindrów, jest w dużym stopniu zależne od...
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest...
Witam na forum mam taki problem podłaczyłem obrotomierz z licznikiem MTH od ursusa do alternatora pod wyjście W ale po odpaleniu obroty idą na maxa. Wiem że oryginalnie w tym ciagniku jest prądniczka z której idzie sygnał na obrotomierz. Myślałem że jak dostanie sygnał z alternatora to...
Witam Posiadam auto jak w temacie, z silnikiem Diesla produkowanym przez Peugeota 1.8L z dołożoną turbiną i intercoolerem 1992r. Mój problem jest taki że od ponad roku obrotomierz dziwnie się zachowuje, czasami nie pokazuje żadnej wartości a w wiekszości czasu skacze jak szalony. Np...
Jeśli to jest motocykl a nie motorower i jest to konstrukcja młodsza niż lata 80-te i w dodatku nie jest to twór z demoludów to na 100% masz tam kolego zapłon bezstykowy którego nadajnik impulsów w postaci magnesu znajduje się na kole zamachowym czyli wzudzeniu alternatora. Masz na 100 % zapłon...
Mimo wszystko, spróbuj tej szybszej jazdy. Turbina będzie chodzić i niby nic wiele się nie zmieni, bo znam przypadek, że właśnie taka była włożona i nic się nie zmieniło specjalnie,tak po założeniu, tej nie właściwej jak i po założeniu tej właściwej. Jednak Mapa silnika jest realizowana...
W dieslach sygnał podawany jest z alternatora, który ma dodatkowe wyjście "W" ty zapewne jego nie masz, a więc musiałbyś wziąść sygnał z alternatora z uzwojenia jeszcze przed diodami, gdzie podczas zwiększania obrotów zwiększa się częstotliwość. I jeszcze jedno miedzy to wyjście, a...
Licznik żeby wygsić lampke oleju musi dostać dwie informacje, sygnał z czujnika ciśnienia oleju i sygnał obrotów z alternatora i tu jest problem. Może masz urwany przewód koło alternatora to norma w dislachlicznik nie widzi żeauto pracuje i lampka miga. Chyba że to benzyna to inna sprawa
=15-problem z włacznikiem wom-u (najczesciej niepewne zestyki ,które połączyły/rozłączyła kilka razy w momencie załączania. =33-cewka elektromagnesu wom-u-przerwa(ew.przerwa na wiązce do niej) =34- cewka elektromagnesu wom-u-zwarcie =67-sygnały obrotów silnika(z alternatora) i sygnał...
Po prostu padł alternator albo jego okablowanie,w td sygnał obrotów jest brany z alternatora i powiązany z kontrolką oleju i obrotomierzem.Napraw alternator a reszta usterek zniknie sama.
Marka: seat Model: leon 2 Hej, chciałem zmienić licznik w leonie 2 na taki z dużym LCD chce cię połączyć VCDSem lite na początek na stole - jest 1 kostka i nie ma tam K-Line. Zatem kablem za 20zł się nie połączę? Trzeba jakiś lepszy interfejs? Który kolor wtyczki podałeś...
Zgadnie ktoś co jeszcze można wykorzystać oprócz sygnału obrotów? - autor wykorzystał silne pole magnetyczne wokół przewodu zasilającego rozrusznik (odbiór kontaktronem lub czujnikiem Halla) - koledzy proponowali sygnał wygaszania kontrolki alternatora - także sygnał z czujnika ciśnienia...
"błąd prawdopodobny" - coś w tym rodzaju. Dzieje sie tak zazwyczaj przy zakłóceniu sygnału obrotów - generalnie zauważyłem doświadczalnie, że "SD" podpiera sie takim hasłem, jeżeli natrafi na uszkodzenie inne niż zdefiniowane i opracowane błędy; czyli takie "nie wiadomo co" Sprawdź...
Witam, Posiadam Alfę 166 3.0V6 z zamontowaną instalką BRC Sequent 56, wtryski BRC i reduktor Genius Max. Problem polega na tym, że silnik tragicznie chodzi na jałowych obrotach, poza tym do 4 tys. ma kiepskiego kopa (w porównaniu z benzyną), oraz czasem zaśmierdzi gazem. Kupiłem interefejs,...
Akurat w B4 wszystkie benzynowe od ADA,ABM,ABT,ABK,NG,ACE,ABC,AAH sygnał wychodził z ecu z tym że NG,ACE sygnał z modułu zapłonu ze względu na mechaniczny wtrysk był osobno sterownik paliwa i osobno zapłonu. Jedynie w TDI-1Z szedł z ecu a z TD-AAZ szedł z alternatora ale prawda jest taka...
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w...
Rozwiązaniem był problem z akumulatorem - w tych modelach jest jakiś sygnał z alternatora który wymusza podwyższone obroty, nie znalazłem jednak tego w parametrach dostępnych do odczytu. Jednak gdy obroty wzrosły odpiąłem wtyczkę regulatora i obroty spadły - sposób z jakiegoś forum. Po...
ja na próbę robiłem kiedyś takie coś (jak 'normalny' sprzęt był droższy a za te głośniki dałem dużo) ale były problemy; montowałem zestaw 4.1 Creative/Cambridge Soundworks, gdyż niedużych rozmiarów wysokotonówki były dość przyzwoite, jedynie do basów trzeba było dołożyć dodatkowy...
Obrotomierz w tym modelu dostaje sygnał z alternatora i jeśli alternator przestaje ładowac to obrotek nie pokazuje. Sprawdz szczotki i połączenia. Z brakiem wskazywania obrotomierza powinna swiecic kontrolka ładowania ale właśnie z powodu braku styku lub braku styku szczotek nie będzie sie...
Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora...
A poradzi ktoś z pompą oleju? Kontrolkę oleju zostaw w spokoju, dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w tym przypadku z alternatora. Także dopóki nie zrobisz porządku z alternatorem "konewka" będzie migać.
Są obrotomierze który potrzebują tylko owinięcia kabla wokół przewodu WN. Wtedy potrzebujesz takiego na 4 suw (auto ma 4 cylindry, ale każdy tłok ma jedną iskrę na 2 obroty wału). Ewentualnie sygnał z alternatora, ale nie wiem jaki tam jest alternator.
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Mam kilka pytań do samochodu który użytkuje znajomy (starsza osoba). Samochód jak w tytule Audi 80 1.9TD rocznik 92, wersja golas. 1. Wymieniany był mechaniczny EGR - był dziurawy. Chciałbym się upewnić, czy to "sterowanie" z przekażnika 117 jest tylko i wyłącznie załącz-wyłącz? Nie...
Pomyśl, jak bez elektroniki silnik wspomagania będzie wiedział, w którą stronę się kręcić??? Dobre spostrzeżenie, będzie potrzebny do tego sterownik, czujnik momentu obrotu kierownicy znajduje się już w kolumnie, czy więc wystarczy tylko sterownik, czujnik momentu obrotu kierownicy(w...
Escort 1.6D założyłem zegary z obrotkiem - po prostu miałem nawalony licznik dzienny a takie mi wpadły w ręce sprawne tyle że od benzyny - jest szansa przerobienia elektroniki obrotomierza aby brał sygnał z alternatora ? mam w nim styk do obrotomierza. czy lepiej jakiś czujnik zbliżeniowy...
Witam Mam pytanie. Czy jest możliwość wykorzystania obrotomierza z w/w Peugeot'a 605 ( rocznik między 1992 - 1996 ), w którym był silnik Diesel'a. Jest to obrotomierz firmy Jaeger Veglia. Do obrotomierza wchodzą 4 kable. Z tego co wiem, to w obrotomierzach Diesel'owskich wchodzą: - +12V, -...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi...
Lguma ma racje. Możesz sam to sprawdzić podgrzewając taśmę przy szkle. Jeżeli na chwilę pomoże to będziesz miał pewność. Jest w Polsce firma która daje na taką naprawę 3 lata gwarancji: www.serwis.maximes.pl Na stronie piszą że dają 24msc ale jak zadzwonisz i zapytasz czy dadzą 3 lata...
jeżeli podłączysz może być objaw że obrotomierz będzie wariować...w niektórych przypadkach sygnał obrotów bierze się z alternatora w innych z czujnika położenia wałka/wału najczęściej pokazuje 5xwięcej lub mniej .jeżeli jest standardowa 28-pinowa wtyka to będzie pasować...
tak można,trzeba podać sygnał z alternatora do obrotów tylko zegary muszą być od TD a nie od benzyny lub TDI
Zdecydowanie zacznij od alternatora(diody?).Z altka przy tym silnku jest brany sygnał obrotów niezbędny do prawidłowego działania kontroli ciśnienia oleju .
sygnał obrotów jest z alternatora,a jak ci się zamyka to znaczy ,że jest od tdi ,albo benzyny .
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na...
Sygnał obrotów nie pochodzi z alternatora.To nie turbo diesel.
Od tdi potrzebują inny sygnał obrotów i z alternatora nie pójdzie,albo mu obrotek na maxa pójdzie ,albo wcale nie pamiętam już dokładnie .Pewne ,że nie zadzaiła.
Sygnał obrotów w ciężarówkach starszych był brany z alternatora również w ciągnikach też tak jest to praktykowane. Z końcówki przed mostkiem diodowym.
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Posiadam transita 2002 2.0TddI i miałem licznik bez obrotomierza. Zamontowałem licznik z obrotomierzem i obrotomierz nie działa. Potrzebuje też wiedzieć z kąt idą sygnały obrotów i jak je wysłać do licznika, gdzieś wyczytałem, że z alternatora. Potrzebuje schemat dwóch kostek do tego...
Dynamiczna kontrola ciśnienia oleju potrzebuje sygnału obrotów silnika, w TD bierze go z alternatora, w TDI ze sterownika silnika. 1,9TD 90 konny Nie ma takiego, 1,9TD AAZ ma 75KM.
Działa, gazem zadajesz zaczyna jechać,a sprzęgłem możesz operować niezależnie od gazu jak w oryginale,np ruszyć pomału z pełnych obrotów.Zrobiłem taki prosty sterownik zaworów proporcjonalnego,jak co nie ma problemu.Tylko nie ma żadnych uzależnień np.sygnał z alternatora itp,moim zdaniem...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Nie wiem czy wszystkie ale niektóre alternatory (te do diesli z wbudowanym regulatorem chyba) mają złącze z wyprowadzonym sygnałem obrotów. Wystarczy podpiąć odpowiedni obrotomierz.