Dość częste przy usterkach W/N nie tylko w citroenie (błąd sygnału oczywiście?)
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
Odepnij wtyk z aparatu, na środkowy podaj masę z próbówki i zobacz czy masz iskrę.
Zrobione! Podpiąłem się pod czujnik położenia wałka rozrządu, następnie w programie Plug and drive zmieniłem źródło sygnału na cewkę zapłonową (ponieważ są tylko trzy możliwości: czujnik wału, cewka, brak źródła RMP ) teraz wszystko śmiga tak jak trzeba. Bardzo dziękuje za pomoc.
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Z czego chcesz brać sygnał obrotów? Jest jedna cewka zapłonowa i kopułka czy może dwie lub cztery cewki na każdą świecę? Sygnał do Arduino podajesz przez dzielnik rezystorowy plus dioda zenera. Na 3V3 albo 5V w zależności jakie napięcia toleruje Arduino. I co to za silnik że za wysoko się wkręca?
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
Cześć, pierwsza generacja Santa fe, potrzebuję schemat wewnętrzny sterownika, konkretnie chodzi mi u obwód dający sygnał na cewkę zapłonową. Na jedną cewkę sygnał jest, na drugą nie ma. Druga sprawa, gdzie tu jest immo? Gdybym chciał wymienić cały sterownik, który układ trzeba przelutować ze starego żeby działało? https://obrazki.elektroda.pl/6108672700_...
Było na forum: Green - masa Violet/Red oraz Violet/Black - czujnik położenia przepustnicy TPS Black/Yellow - cewka zapłonowa WN Black/Red - sygnał do modułu świateł Green/Black - minus na rezystor a potem do elektrycznego ssania AUTO B/S Black/Blue - plus po stacyjce dla DC albo zasilanie ze statora Blue/Yellow - pozycja zapłon IG stacyjki(na wyłączonym...
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Witam. Szukałem podobnych tematów, ale nie mogłem znaleźć. Sprawa wygląda następująco: ze sterownika wychodzi sygnał do sterowania cewką. Napięcie 5V, prąd 0,02A. Potrzebuję zwiększyć prąd do 0,2A, żeby można było sterować inną cewką. Wymyśliłem taki układ: Ori sygnał > opornik > tranzystor npn > opornik 10k> tranzystor pnp biorący 5V ze stabilizatora...
Witam, mam mały problem związany z tematem postu, Chciałbym zebrać sygnał z kabli zapłonowych, znalazłem schemat podłączenia ale nie mogę go do końca rozszyfrować: http://www.drivewerks.com/techarticles/s... chodzi o część z cewką - ujemne wyjście z cewki podłączam pod układ, i mam takie pytanie: czy dodatnie wyjście gdzieś podłączam...
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
Sterowanie cewką. Na schemacie sterowanie wychodzi bezpośrednio z ECU. Jeżeli byłoby za niskie napięcie to ECU do wymiany lub naprawy. Jeżeli napięcie się nie pojawi to raczej ECU nie dostaje jakiegoś sygnału, ale wtedy raczej starter nie zakręci.
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Cze znowu MIKSER! A może jeszcze zaproponuję na sygnale przerywacza na cewkę zapłonową. Tego sygnału nie da się zastąpić innym. a rozrusznik się da, np kiedy staniesz z górki to nie trzeba rozrusznika, pompa też dobry pomysł, ale jak ktoś się wepnie bezpośrednim + pod pompkę to odjedzie... Najlepsze jest to, że mozliwości jest dużo i nikt nie wie GDZIE...
A dlaczego nie uruchamia się świeczka? Może cewka indukcyjna nie podaje prawidłowego napięcia? Jeśli ciśnienie wody na zaworze wodnym jest prawidłowe, cewka zapłonowa działa, to skąd sygnał o przegrzaniu kotła, jeśli on nie pracuje?
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Jeśli to moduł MED213, to taki jest też w maluchu EL. poszczególne piny mają takie funkcje: 1 i 5 - wejście z czujnika położenia wału / prędkości obrotowej 2 - wyjście sygnału do diagnostyki 3 - wejście z czujnika podciśnienia ( zwierany do masy) 4 - +12V 6 - masa 7 - cewka zapłonowa ( drugi koniec cewki do plusa) Lepiej modułu nie rozbierać, bo jest...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Sprawdzić zasilanie na czujnika Halla, module zapłonowym i cewce. Sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał podczas kręcenia rozrusznikiem, czy dociera sygnał do modułu zapłonowego i czy z niego wychodzi na cewkę.
cewka zapłonowa
Pomógłbym ale nie wiem jak w Tico są sygnały. Jak widzisz we fiacie 126 p przy takiej samej liczbie sygnałów obroty są dwa razy wyższe i pojemność kondensatora również 2 krotnie wyższa niż w 125p. Wynika to z tego że w maluchu na jeden obrót jest jeden impuls na cewkę zapłonową. W 125p są dwa sygnały na jeden obrót. Musisz wiedzieć ile impulsów w Tico...
Poszukaj czegoś takiego jak Flamer Kit. Świeca zapłonowa w końcówkę wydechu, odcięcie sygnału z cewki (cewek zapłonowych) i podanie go na cewkę w bagażniku podłączoną pod świece w końcówce wydechu podczas hamowania silnikiem czy schodzenia z obrotów da Ci płomień z wydechu. Nie możesz zejść za nisko z obrotami podczas gdy masz płomień bo Ci zapali paliwo...
Do 6 pina czerwono żółty kabelek podpinasz diodę. do słupka wn mocujesz kabel wn na końcu którego mocujesz zmasowaną świecę. do pinu wejściowego cewki od strony wzmacniacza zakładasz kolejną diodę ( na nim występuje sygnał masy) Kręcisz rozrusznikiem . obie diody mrugają a iskry niema uszkodzona cewka. Mruga tylko ta pa pinie 6 uszkodzony wzmacniacz.
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
do cewki zapłonowej
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
Sygnał obrotów weź z cewki zapłonowej, odcięcie załóż na cewkę czujnika wału.
Kurcze, poszukaj sobie na allegro zestawu ze stagiem to będziesz wiedział. Z wtryskiwaczami i reduktorem to jakieś 1000,-. Ale ty nie potrzebujesz reduktora (250) i wtryskiwaczy (200) i jeszcze paru drobiazgów więc do 500 za sam sterownik z czujnikiemciśnienia może się zejdzie. Instalacje IV gen. wykorzystują z grubsza te same sygnały (podłączenia),...
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
NE555 pozwoli ustalić jaki sygnał wymaga ten obrotomierz z łady. Wiemy że są to impulsy ale interesują nas jego parametry. Częstotliwość oraz wypełnienie i jak wpływa to na wskazania obrotomierza. a jaki sygnał produkuje cewka zapłonowa? Dodano po 8 Najprościej podłączyć multimetr i mierzyć napięcie przy zmianie obrotów silnika. oświeć mnie :) Dodano...
O ile dobrze pamiętam: pin 1 sygnał sterujący z Halla pin 2 wyjście sygnału z modułu na EECIV pin 3 napięcie zasilania do Halla pin 4 napięcie zasilania do modułu pin 5 sygnał sterujący na cewkę zapłonową pin 6 masa Chodziło mi o to, że do EECIV idzie sygnał z Halla przez moduł zapłonu. I pod tym kontem trzeba sprawdzić sygnały z modułu. Dla ścisłości...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Jeżeli brak jest sygnału obrotów, to prawdopodobnie emulator obrotów ma jakieś chimery. Sygnał obrotów w sterowniku gazowym podłączony jest do pinu nr 40, przewód podłączony do niego (wtyczka) jest koloru fioletowo-białego i opisany jest jako 40 RPM. Z tego co czytałem nie należy do sterownika gazowego podpinać sygnału z cewki zapłonowej, bo to grozi...
U mnie okazało się, że nie ma iskry...a to ona daje sygnał do otwarcia elektrozawory.... Aparat zapłonowy? Cewka? Zobaczymy i na pewno dam znać znać :)
Pewnie chodzi Ci o czujnik wałka rozrządu. Jak się nie mylę to jest od strony ściany grodziowej, przy skrzyni biegów. Raczej nie jest to jego wina skoro nie ma iskry. Czy jak nie ma iskry to nie ma też wtrysku - podawanej benzyny przez wtryskiwacze? Jeżeli tak to sterownik silnika pewnie nie widzi sygnału z czujnika wału korbowego. Jeżeli wtryskiwacze...
Piszę z pamięci, bo to już lata. Wtryskiwacze połączone są w dwie grupy i podłączone są do pinów 12 i 13 sterownika, które to piny są tożsame. Widą one do kolektora tranzystora mocy, który często ulegał uszkodzeniu. Na pin 1 idzie sygnał z cewki zapłonowej, i jeżeli sterownik ma zasilanie to tyle już wystarczy aby wysterował wtryskiwacze.
dokładnie tak jak napisał pisior najlepsze rozwiazanie to sygnał "sterujący"cewką zapłonową. pomimo że jest tam modół sterujacy cewka i tak zasilana jest "tradycyjnie" i z zasilania (bierzesz sygnał - ten przerywany :). Są też rozwiązania że na przewodzie WN nawija się kilka zwoi kabla i przetwarza się tak otrzymany sygnał.
Witam. Koledzy mam zagwozdkę z autem jak w temacie. Świece, kable, cewka wszystko nowe. Auto na biegu jałowym chodzi idealnie. Wystarczy się trochę przejechać i nagle chodzi jak kosiarka. Błędy jakie się pojawiają to: P0300 Wykryta przerwa zapłonu - któryś lub wiele cylindrów P0301 Cylinder 1 wykryta przerwa w zapłonie P0304 Cylinder 4 wykryta przerwa...
Dioda Schottky'ego wcale by nie zaszkodziła. Nie napisałeś jaki prąd pobiera cewka. Zasil cewkę od strony anody diody na wejściu zasilacza i zwiększ kondensator na zasilaniu do 1000uF. Sygnały z cewki zapłonowej i do elektrozaworu wypadałoby odseparować galwanicznie np.: transoptorem.
Witam. Auto to peugeot 806 2.0 turbo benzyna 1995r. Opis problemu: Przed wymianą chłodnicy wszystko w porządku. Po wymianie chłodnicy silnika i wlaniu płynu silnik kręci ale nie odpala. Tester diagnostyczny nie łączy się z sterownikiem silnika. Sprawdzone zasilania i masy sterownika próbnikiem. Sterownik silnika nie steruje niczym ani przekaźnikiem...
Paweł, ten obrotomierz który on ma wymaga amplitudy syganału sterującego ponad 100V. Taka amplituda ( i większa) powstaje w momencie kluczowania zimnego zacisku cewki zapłonowej. On ma inny układ zapłonowy, gdzie nie ma dostępu do tego sygnału ( ma sygnał o amplutudzie około 12V), mało tego-jest on podzielony na dwa równoległe impulsy ( ale przesunięte...
Problem z immo, sporadyczny pewnie, odpytaj na błędy 17, pewnie będzie "klucz zapłonowy-wartość sygnału za mała" bądź "cewka czytnika zabezpieczenia przed kradzieżą"
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Skąd instalacja LPG ma podłączony sygnał zapłonu?
być może zanika sygnał cewki zapłonowej. jaki to samochód ???
Witam, proszę o pomoc ,zamontowałem silnik na wtrysku do fiata 125p, w fiacie sygnał na obrotomierz był brany z - cewki zapłonowej ,obecnie mam cewkę podwójną więc się pod nią nie podłączałem , z sterownika silnikowego wychodzi sygnał na obrotomierz w postaci + , co trzeba zrobić żeby ten sygnał zamienić i działał obrotomierz.
Witam. Problem rozwiązany. Problemem okazał sie źle dobrany sterownik silnika. Dla silników bez aparatu zapłonowego (dwie cewki zapłonowe na pokrywie zaworów) są montowane sterowniki z serii MR, natomiast do starszych silników z aparatem zapłonowym (bez cewek na pokrywie) przewidziane są sterowniki MD. Może się komuś przyda taka uwaga. Pozdrawiam
Zazwyczaj pod sygnał do cewki zapłonowe.
Naprawiam klientowi KIA Sportage i mam ten sam problem co Adam. Samochód nie zapala. Uruchamiając rozrusznik pompa paliwa działa, czujnik wału korbowego też działa, natomiast brak sygnału do cewek zapłonowych, a na wtyskiwaczu sygnał pojawia się tylko jeden raz. Jestem ciekaw Adamie jak ten problem rozwiązałeś.
Cewka ma 3 piny 1 - masa 2 - sygnał sterowania 3 plus po stacyjce Podajesz sygnał na 2 pin gdy jest zasilana cewka i po podłączeniu świecy do cewki (z ominięciem aparatu zapłonowego) powinna być iska. Sygnał to plus 12V jak się nie mylę (lub masa). Podłącz diodę LED z rezystorem 1K podłączonym szeregowo do niej pomiędzy plus a 2 pin wtyczki. Przy kręceniu...
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Witam jakie są metody wzmocnienia iskry a raczej cewki ? Auto ma jedną cewkę na 4 cylindry sygnał jest rozdzielany za pomocą kopułki i palca rozdzielacza na aparacie zapłonowym.
Ale to tam jest membranowa pompka paliwa + gaźnik? Według schematu widzę złącze 4-pinowe (masa, zasilanie i sygnał z cewki zapłonowej), czy tam jest osobny moduł sterujący pompą, czy moduł znajduje się wewnątrz pompy? Pompy membranowej nie da się spalić podłączając ją na krótko bez paliwa. Może się spalić tylko kiedy styk się zawiesi i przez cewkę elektromagnesu...
Masz okrągłe gniazdo na lewym nadkolu , tam jest sygnał TD , jest też , na pewno , moduł zapłonowy tranzystorowy , cewka zwykła , z pinu 1 cewki przez inwertor i będziesz miał sygnał dla wtrysku LPG. Zespolonym przekażnikiem dla pompy paliwa steruje sygnał z cewki czy TD? Może się mylę , podaj co to za rocznik.
Też mam taki sterownik w jednym z aut. Jednakże to fiat ale wnioskuje z Twego problemu ze masz złą emulację sondy przez co mapy benzyny w sterowniku silnika dopasowują się do sygnału sondy lambda przy pracy na gazie . Efektem jest zła praca na benzynie. Są dwa wyjścia - wybrać odpowiednią emulację . Ja mam u siebie masa bo mój sterownik najlepiej pracuje...
No przecież masz cewka czytnika zabezpieczenia przed kradzieżą\klucz zapłonowy-za mała wartość sygnału. Te fejsy są jednak za tanie
nie czepiał bym się immo skoro kontrolka gaśnie rozumiem że napięcie na cewce zapłonowej w chwili rozruchu, sygnał sterowania cewką i sygnał czujnika położenia wału korbowego sprawdzone...
To się nie tak robi. Dajesz przełącznik między cewkę zapłonową a dodatkową, taką samą cewkę połączoną ze świecą umieszczoną na końcu tłumika. Przełączasz sygnał przyciskiem i niespalona mieszanka ( czyli gotowe paliwo plus powietrze) spala się zamiast w komorze spalania, to na końcu wydechu. Jest to najbezpieczniejsza wersja. Wszelkie takie z podawaniem...
Jak widać moduł zapłonowy wbudowany w cewkę, ma wewnętrzne podciąganie do plusa zasilania. Dlatego stopień wyjściowy Twojego układu powinien mieć niską impedancje wyjściową dla prądu wpływającego. Stopniem wyjściowym powinien być MOSFET N, albo bipolarny NPN w układzie WE. Grzeje się dlatego, że czas włączenia cewki jest zbyt długi i/lub częstotliwość...
Back tutaj schematy? Odcinasz sterowanie cewką zapłonową, paliwo przelatuje przez tłumik a na końcu zapala się od świecy zapłonowej w końcówce tłumika. Trzeba dać jakiś przekaźnik który po załączeniu odetnie cewkę zapłonową silnika a uruchomi tą co steruje świecą w tłumiku. Możesz wykorzystać cewkę że skutera i salon CDI na który podasz sygnału z NE555....
Zwykłe ograniczenie nie wchodzi w grę ponieważ z modułu zapłonowego dochodzi sygnał sterujący który podawany jest na układ kluczujący cewkę zapłonową i to właśnie w niej (w układzie kluczującym) musi być zabezpieczenie prądowe aby prąd zasilania cewki niskiego napięcia nie przekroczył 6,5A ponieważ bez takiego układu zabezpieczającego prąd może dochodzić...
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam problem z wymienionym w temacie Voyagerem. Kiedyś już zniknęła iskra na świecach, jednak szybko uporałem się z problemem. Wtedy okazało się, że do wymiany jest przekaźnik ASD (załącza napięcie na cewkę zapłonową i pompę paliwa, gdy wykryje sygnał z czujnika położenia wału korbowego i jak się później okazało i wałka...
Sygnału na wtryski przy kręceniu niema. Przekaźnik pompy podczas kręcenia załącza się i słychać pompę, cewka zapłonowy ma dobrą masę.
Dziś w Lanosie z LPG spotkałem się z identycznym objawem, tj.: 1. Stukanie (szybkie) przekaźnika przy trybie automatycznym (II) oraz na gazie (0). 2. Słabe świecenie diod LED przy trybach w Ad. 1. Problemem jest albo słaba masa, jak zaznaczył (at)VIVERO79 , albo zaśniedziałe gniazdo bezpiecznika 7,5A - tego jeszcze nie sprawdziłem (dopiero jutro po...
1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
co to jest RPM input i TPS RPM input- wejście z sygnału obrotów - podpięcie pod sygnał cewki zapłonowej TPS - czujnik położenia (otwarcia) przepustnicy
Witam , a powiedz mi czy ten obrotek jakie sygnały potrzebuje do życia("+ " "- " i sygnał) , jeśli tak to podłącz się pod moduł zapłonowy lub cewkę(jeśli posiada jak to kiedyś było w starszych samochodach).
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Zobacz oscyloskopem co wchodzi na uP, bo obawiam się, że procek zlicza oscylacje własne układu LC (cewka zapłonowa, kondensator). Sygnały z układu zapłonowego są trudne do obróbki i wymagają dobrego odkłócania i kształtowania by śmieci nie zliczać (przepięcia, oscylacje). Do tego powinien być przed wejściem uP jakiś układ monostabilny dający impuls...
Trzeba było zapytać , gdzie podłączyć obrotomierz , a nie z jakiego pinu sterownika poobierany jest sygnał na obrotomierz - właśnie z pinu nr.1 sterowana też jest cewka zapłonowa.
Zostaw moduł, został cewkę - nie tam problem Weź się za aparat
Kilka to np. jakie. Napisz też jaka instalacja(nazwa sterownika).Szukaj cewka zapłonowa,czujnik halla, wtryskiwacze.
Może sprecyzuj po co chcesz tą cewkę podłączać na sucho ,do jakiego to jest urządzenia, na jakie napięcie.Z tego co widzę to na śrubie masz masę czyli minus,a te dwa kabelki to w jednym jest plus a w drugim jak by to nazwać sygnał podani\a iskry.
W tym momencie jest to niemożliwe. Ale zrobiłem parę pomiarów, może coś o tym powiecie. To jest sterownik z Hyundaia Santa Fe, problem jest taki że na jedną cewkę zapłonową jest sygnał a na drugą nie. Idąc po ścieżkach zauważyłem następującą rzecz: https://obrazki.elektroda.pl/9079515400_... Nóżki 2 i 5 idą do układu scalonego o...
Z iskrownika wyprowadzone będą 4 przewody: zasilanie modułu zapłonowego, sygnał z impulsatora oraz dwa przewody od cewek świetlnych. Dostaniesz instrukcje montażu wraz ze schematem - podłączenie zajmie dosłownie chwilę. Tylko będziesz musiał sobie zamocować cewkę zapłonową. Mam na myśli zapłon CDI z chińczyka.
Dzięki, czyli podłączony był dobrze. Klient podstawił auto z wymienionymi wszystkimi elementami układu zapłonowego (moduł, cewka, cewka sygnałowa, palec,itp.) i nie ma iskry. Błąd 42- brak sygnału z układu zapłonowego. Podając impulsy fali z miernika lub kręcąc wałkiem aparatu słychać działanie wtryskiwacza ale iskry brak. Myślałem, że może przewody...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Obstawiam na luźne połączenie między układem zapłonowym (konkretnie cewka nr 1) a komputerem (ECM). Bląd dotyczy głownie: Przerwane złącze cewki nr 1. Zwarte złącze cewki nr 1. Uszkodzona cewka nr 1. Uszkodzony komputer ECM. Błąd dotyczy systemu DIS (bezpośredni system zapłonu) i pokazuje się wtedy gdy sygnał IGF (to taki rodzaj sprzężenia zwrotnego)...
a sprawdziłeś czy do modułu zapłonowego dochodzą sygnały sterujące i zasilanie? Wydawało mi się że w 323 1,3 cewka jest zespolona z rozdzielaczem?
jak wyżej, wysiadła cewka zapłonowa, miała przebicie i sygnał szedł bezpośrednio do komputera, objawiało się to rozbłyskiem wszystkich kontrolek i przerwą w pracy silnika, na innym forum ta usterka skończyła się uszkodzeniem ecu już za 3 rozbłyśnięciem wiec sprawy nie bagatelizować!
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Jaki to rocznik i silnik - kod? Tam jest prawdopodobnie podwójna cewka sterowana z ECU , a on dostaje sygnał z czujnika wału.
A gdybym się uparł to da się połączyć 4 czyjniki położenia wału tak żeby każdy nadawał sygnał na osobną swoją cewkę? Czy to całkowicie inne sygnały są ? Sęk w tym że regenerowałem aparat zapłonowy, palec kopułka świece wymienione. Zostały kable aczkolwiek przed kablami chciałbym jeszcze trochę poeksperymentować. Trochę sztuka dla sztuki powiedzmy.
Świeca nie jest potrzebna, a nawet lepiej bez niej bo odpada jeden element. Podłącz cewkę na krótko i przerywanym ręcznie sygnałem sprawdź iskrę. Przewód WN do masy - przerwa ok 0.5-1cm.
Może to być cewka, ale przy tym błędzie sprawdził bym instalację i zrobił pomiary sygnału z czujnika, sprawdził luzy na na aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
brak sygnału na 2i 3 cylinder na cewce zapłonowej, zamieniony komputer, cewka WN, ews ok obroty sterownik widzi ok na jakiej zasadzie działa czujnik obrotów silnika, czy na podobej jak w poprzenich e36
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Jeżeli nie wyminiałeś sterownika silnika to znaczy że potrzebują takich samych napięć i sygnałów i można je zamienić.
Podpiąłem dzisiaj pod komputer i wywaliło takie błędy jak sygnał wyjściowy zapłonu 1, czujnik lambda, wtryskiwacz cylindra 4. Z wróżb to np uszkodzona cewka zapłonowa, przerwa w instalacji albo uszkodzony wtryskiwacz sonda to też nie wiadomo co gazowniki tam porobili. Miałeś sprawdzić czy jest iskra ,nie umiesz czy masz to gdzies?
Witam Jestem autorem tematu Odświeżam bo pewnie nie jeden użytkownik szuka odpowiedzi W moim przypadku przyczyną upalania cewek było podłączenie sygnału instalacji gazowej bezpośrednio pod kable od cewki zapłonowej (sygnał obrotów) . Gazownicy podłączyli to coś pod czujnik obrotu wału i problem z cewkami zniknął Pozdrawiam :D
Jak zdemontujesz licznik to masz tam takie śrubki M8(Jak dobrze pamiętam). Na nich musi być napięcie i sygnał z cewki zapłonowe. Pewnie śrubka zaśniedziała lub kostka licznika.
Normalnie na pokazy czy inne show robi się to tak że jest dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wydechu (najlepiej zrobić kawałek cienkiej rury jako odejście by nie przegrzać wtryskiwacza) za nim i cewka zapłonowa zintegrowana plus świeca. Takiej cewce wystarczy zasilanie i sygnał prostokątny lub impulsy plus wysterowanie wtryskiwacza paliwa. Tylko że taki...
cewka zapłonowy mercedes cewka zapłonowy toyota honda cewka zapłonowy
pilot zmiennym kodem power acoustik sprawdzić tętnienia oscyloskopem
Aplikacje układu OB2263 w zasilaczach impulsowych Telewizor Selecline - do jakich marek jest podobny?