To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Nie słuchaj takich bajek...Tworzą legendy o czymś o czym nie mają pojecia. Sygnał pobierany jest z czujnika obrotów.
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
licznik jest mechaniczny ale sterowany elektronicznie nie z linki tak jak to bylo w polskich samochodach co do obrotomierza to jak sprawdzic czy sygnał jest podawany z komputera na obrotomierz i jaka jest postac tego sygnału ??
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
Co z napięciem w instalacji? Po odpaleniu powinno wzrosnąć z tych 12 V do 14 z kawałkiem. Czujnik ciśnienia oleju? Jest obrotomierz? Z czego sygnał?
Szkoda, że nie podałeś rocznika. Pewnie sygnał z czujnika wału, zobaczysz go od spodu, jest w bloku, koło skrzyni, czyta z koła zamachowego.
w Peugeotach obrotomierze nigdy nie brały sygnału z alternatora.
Witam. przestał działać obrotomierz w iveco daily 2.8 2004 35c15, Skąd jest brany sygnał do obrotomierza,jakiś czujnik?,ktoś miał podobny problem.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
Witam, auto jak w temacie. Polonez nowego typu. Nie działa mi licznik od obrotów w tym aucie. Wiem, że sygnał czerpany jest z czujnika wału korbowego. Moje pytanie jest takie; czy ten czujnik odpowiedzialny jest tylko za sygnał dla obrotomierza czy ma inne funkcje? Bo po wypięciu tego czujnika samochód normalnie zapalił. Dzisiaj brakło mi czasu, ale...
Witam. Podpinam się pod temat, mam Boxera 96r i chciałbym zmienić licznik na niebieski z obrotomierzem, po podpięciu bez przepinania przewodów oczywiście jest "choinka". Pomoże ktoś w temacie jakie piny gdzie przepiąć żeby to chodziło jak należy? Sygnał do obrotomierza podpiąć z czujnika skrzyni biegów? (w skrzyni mam takowy czujnik bo pewnie była zmieniania...
Nie potrzeba magnesu wystarczą nacięcia np. na kole pasowym uchwyt czujnika i czujnik np. od ABS-u W granicach 300-500 zeta znajdziesz kompletne uniwersalne zestawy wskaźników
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
nie ma żandego osobnego czujnika do obrotomierza, sygnał wysyła EEC.
Tak to wiem, tylko czy idzie bezpośrednio czujnik - obrotomierz czy potrzebuje moduł? W silnikach nowszych sterował też egr. Dodano po 4 Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik. Z tego co czytałem w tej opcji trzeba przerabiać obrotomierz. W w124 zawsze sygnał był z czujnika na kole.
kolego problem jest nastepujący: czy twój samochód posiada czujnik obrotów wału korbowego? jesli nie to trzeba go zainstalować, nastepnie potrezbnu jest przetwornik sygnałów z tego czujnika na sygnał do obrotomierza, który to znajduje sie za akumulatorem z tej puszki wychodzi jeden przewód do obrotomierza, drugi przy obrotomierzu to 15, 31 jest brane...
Nie ma nic takiego, może coś niejasno napisałem. W moto usunąłem analogowy licznik z fizycznym licznikiem na ślimak i linkę. Zamontowałem cyfrowy czujnik (prędkość i odległość) i mam sygnał z czujnika Halla dla obrotomierza. W silniku jest tylko jednopunktowy czujnik biegu jałowego (nie ma obrotowego styku, do którego wystarczy dorobić dodatkowe piny...
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza?
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Sorry za małe zamieszanie - temat do usunięcia. Czujnik położenia wału daje sygnał do obrotomierza. a VSS zastąpił czujnik ABS. W miejscu gdzie np .w Fordzie Focus MK1 (ib5) jest czujnik VSS w Fieście mk6 jest zaślepka.
Kontrola dynamiczna potrzebuje sygnału obrotów i sygnału z czujnika, jeśli po podłączeniu obrot. włącza się sygnalizacja to masz brak sygnału z czujnika.
Na wałku jest sztyft, po wykręceniu czujnika jak wkręcisz czujnik zegarowy możesz sprawdzić ustawienie pompy. Sygnał idzie na zacisk TD tego sterowniczka.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
I na dodatek jeszcze obrotomierz wariuje, masz może schemat podłączenia tego obrotomierza i jakie napięcie zasilania powinnien otrzymywać ten czujnik,a sygnał z czujnika idzie bezpośrednio do obrotomierza czy przez skrzynkę.
*opis podłaczeń masz napisany na tym sterowniku, *obrotomierz jest inny *ten czujnik na wale z przodu w benzynie nie jest od obrotomierza *ten na kole zamachowym idzie do modułu zaplonowego a on dopiero wysyła sygnały na obrotomierz
A z jakim silnikiem ? Bo w każdym jest inny (gaźnik, SPI, MPI, Rover). Zawsze możesz brać sygnał bezpośrednio z przerywacza, bądź czujnika położenia wału.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
W trzecim poście masz link do tego. Jest nawet zdjęcie. Sygnał możesz sprawdzić oscyloskopem.
Ze sterownika silnika a pośrednio z czujnika wału
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Witam Ciągnik pracuje, wine okazały się sprężyny w bloku sterującym oraz czujnik rewersu. Zostało do naprawy jeszcze parę rzeczy, miedzy innymi obrotomierz, sygnał z czujnika na kole zamachowym dochodzi do sterownika. https://obrazki.elektroda.pl/6327893800_...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Nie ma czujnika do obrotomierza, sygnał jest brany z cewki WN.
gen rossa , 60 zebow + tester obrotomierza.
jeszcze może być tak opcja że masz np. obrotomierz od poloneza 1,9 diesel a chcesz podłączyć go do altka (a w wymienionym tutaj poldku obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału
2 i 4 ; jedno podświetlanie drugie sygnał obrotów. Chyba czujnik ilości paliwa i sygnał obrotów
Z czujnika połozenia wału korbowego
W silniku benzynowym - z cewki zaplonowej, w silniku diesela - z czujnika na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges PS. Nie uzywaj duzych liter. To bardzo utrudnia czytanie.
Dziekuję A rozpiski sygnału obrotomierza lub czujnika oleju, nie posiada ktoś.
Czy na prawdę nikt na forum nie zna się na elektryce tego wiekowego pojazdu ? Problem obrotomierz rozwiązałem sam - pozostał problem - skąd pobrać sygnał zliczający obroty wału korbowego ?
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
WItam Mam krótkie pytanie, z którego z czujników komputer sterujący silnikiem oplowskim 2.0 16V 136 PS C20xev pobiera sygnał o prędkości obrotowej i przesyła dalej na obrotomierz???
Tak jak pisałem powyżej, tan mały moduł na boku bloku za czujnikiem wałka rozrządu. Widocznie on blokował sygnał obrotomierza.
Dzięki za tak szybką odpowiedź.Chciałem tą ew. przeróbkę zastosowac w poldku dieslu.W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie.Czy każdy obrotomierz otrzymujący sygnał z czujnika położenia wału mógłbym zastosowac w swoim pojeździe?
Ja tam widzę dwa brązowe i jeden czarny. Na czarnym powinien być +12V po zapłonie a brązowe pod sygnał z czujnika i to pod nie powinieneś podłączyć obrotomierz.
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
Witam, mam pewien problem tym razem z Mercedesem Sprinter 212 z 2001 silnik 2.9 licznik z tachografem. Problem polega na tym, ze nie działa obrotomierz. Sprawdzając w CDIFie parametry to ECU widzi obroty, czyli czujnik jest ok, a obrotomierz nie reaguje w ogóle. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie ok. na zdjeciu jest płytka od obrotomierza, w zaznaczonym...
One biorą sygnał z czujnika położenia wału korbowego. Ale jeżeli silnik działa to raczej okablowanie albo sam obrotomierz. No chyba ,że masz 3 pinowe złącze. Obrotomierze i prędkościomierze w PSA swego czasu miewały problemy z solniczkami, które ruszają wskazówką.
Wymień przewód do tego czujnika.
Witam. Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd dokładnie Navara 2,5 DCI, 2006r D40 pobiera sygnał obrotomierza? Znalazłem schemat w internecie ale mam problem z interpretacją. Do D40 wrzuciliśmy silnik z nissana terrano 2,7 TDI, 125 KM, mechanicznie wszystko działa, ale chciałbym spiąć obrotomierz i czujnik temperatury silnika.
Nie. W twoim aucie brak czujnika obrotów wału, a sygnał do oryginalnego obrotomierza brany był z alternatora. Tak wiec trzeba by zrobić urzadzenie dopasowujące sygnał. Bez sensu.
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Obrotomierz oryginalny w tym typie otrzymuje sygnał z czujnika indukcyjnego na kole zamachowym. Tak więc oryginalnego obrotomierza nie da się podłączyć bez większych przeróbek do alternatora. Temat był poruszany na forum www.mb.org.pl Pzdr.
Jaki procesor tam jest? W XF jest tak: Procesor jest CDVL-1302. Ten sam występuje pod symbolem CDVL-2105. Układ całkujący impulsy od obrotomierza, i 3 wejścia analogowe 0-5V. W sumie jest 4 wejścia analogowe. Przy czym czujnik paliwa jest tak fajnie zrobiony, że jest podciągnięty przez rezystor do 5V. Sygnały z czujników idą bezpośrednio w procesor...
A w starym liczniku działały dwie kontrolki temperatury? U mnie w liczniku nie działa niebieska kontrolka rozgrzewania silnika. W instrukcji nic nie piszą a na fotkach we wszystkich licznikach pokazane są dwie kontrolki. Już też chodzi mi po głowie aby podmienić licznik tylko czy to będzie z typu A na B czy odwrotnie tego nie wiem. Co do obrotomierza...
to co trzymasz w palcach służy do podłączenia czujnika prędkości prawidłowy licznik z obrotkiem po prostu podłączasz i działa - wszystkie zasilania i sygnał obr normalnie do licznika dochodzą oczywiście jeśli kostki pasują odnośnie kostek - na folii przy złączu jest opis wszystkiego więc można porównać ale na ogół pasuje mógłbyś zamieścić fotkę całego...
Na pewno się da podłaczając go pod alternator jak w dieslu, ale czy jest sens jak lepiej do silnika benzynowego zastosować obrotomierz który zlicza impulsy z cekwi zapłonowej. Schematy są na Elektrodzie. Poniżej zamieszczam schemat obrotomierza wykorzystujący sygnał "W" z alternatora. --------------- Pozdrawiam Rysiek
Gdzieś czytałem że czujnik obrotów jest gdzieś koło filtru oleju jakiś G28 więc skąd tak naprawdę jest sygnał na obrotomierz z alternatora czy z jest jakiegoś czujnika
Witam. Mam podobny problem. Mam VW LTII z 99r. w którym nie chodzi obrotomierz. Licznik sprawdzony na stole, chodzi. Sygnał jakiś jest na obrotomierz natomiast ani drgnie. Elektronik samochodowy twierdzi że sygnał płynie z alternatora. Natomiast w alternatorze mam tylko dwa PIN-y. Jeden diagnostyczy i jeden czujnik. Są wersje z drugą wtyczką na obrotomierz....
Tak kupiłem czujnik PIR - praca jest wykonywana bez żadnych rękawic więc czujnik aktywuje urządzenie na 5sek. Z czujnik sygnał idzie na obrotomierz i dwa silniczki działające w przeciwnych kierunkach. Całość zapowiada się bardzo dobrze tylko pozostało mi wykonać w wolnym czasie obudowę. Dzięki za pomoc i jak tylko uda mi się złożyć całość zrobię fotorelację...
Tak źle się wyraziłem chodziło mi o czujnik przy wale czy mogę zastąpić sygnałem z alternatora
dzięki za zainteresowanie i pomoc to sygnał obrotomierza
z elektryki do sprawdzenia: dwa czujniki oleju i sygnał obrotów silnika (obrotomierz działa? czy to deska bez obrotomierza?)
Ciśnienie regulowane standartowo/ nie jestem pewien czy w tej ale starsze tak miały/ . W tym przypadku pachnie mi to sterownikiem - brak sygnałów obrotomierza , wtryski otwierają sie jak przy rozruchu zimnego. Czujnik temp podmieniony - to nie od niego.
Silnik najpierw co jakiś czas gasł za chwilę w czasie jazdy i zaskakiwał natychmiast. W końcu zgasł permanentnie. Sczytałem kod = 42. 1. Wymieniłem świece 2. Wymieniłem przewody WN 3. Wyczyściłem cewki Obecnie silnik pracuje przez jakiś czas następnie gaśnie tak, że nie można przeprowadzić autoprogramowania. Obrotomierz w pierwszej chwili lekko się...
heh ja mam problem z prędkościomierzem bo mi czujnik w skrzynie nie pasuje... a zamień sygnał prędkościomierza z obrotomierzem to pewenie kwestia przewodów- styków.
Skrzynię ma manualną. Z kopceniem mechanicy niech kręcą pompą a mnie został problem z obrotomierzem. Na dniach będę miał go na warsztacie to zobaczę poziom sygnału z czujnika i do licznika. Alex
Audi A4 99 rok AFN, dużo to nie zmieni, ładowanie ma, bo na zgaszonym ma tylko co 12V. Może też być walnięty akumulator już. Co do obrotomierza, może zerknąć też na czujnik G28?
Jak przestanie działać prędkościomierz to zdejmij wtyczkę z impulsatora i zobacz czy masz zasilanie na włączonym zapłonie.Niejednokrotnie spotykałem się z nalotem na bezpiecznikach i działy się różne dziwne rzeczy może być też nadpalony pin bezpiecznika.Dziury na drodze to nie jest test miarodajny i jeśli będą padały pytania bez realnych pomiarów będzie...
Testerem uruchomiłem prędkościomierz i poszedł do ok 100km/h za każdym razem (nie osiągnął prędkości max), natomiast obrotomierz zamyka skalę. Czy sygnał z czujnika idzie od razu do zegarów ? czy to idzie najpierw do ECU a potem CAN do zegarów ?
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Sprawność / sygnał z takich czujników sprawdza się oscyloskopem. Masz obrotomierz w aucie?
Witam Mam głupie pytanie. Z którego pinu ECU powinno się wziąć sygnał obrotomierza? Z czujnika położenia wału czy klucza (NPN baza czy kolektor) sterującego cewkami? Teoretycznie sensowne napięcie daje kolektor tranzystora jednakże są tam duże przepięcia i ciekawym dla mnie jest sygnał zwrotny z kolektora do ECU przez jakiś rezystor. Czytałem też, że...
powinno zadziałac,sygnał będzie taki sam.
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
A żebym to ja wiedział jaki jest czujnik w takim obrotomierzu i czy wchodzi w skład tego zepsutego urządzenia, czy tylko sygnał dociera i jego potrzebujesz. Jeżeli np. czujnik jest optyczny to możesz potrzebować jednak kręconego kółka z dziurką, możesz to zastąpić komórką Kerra, może da się zaadaptować LCD (słaba dynamika), ale jeśli sam czujnik jest...
Escort 1.6D założyłem zegary z obrotkiem - po prostu miałem nawalony licznik dzienny a takie mi wpadły w ręce sprawne tyle że od benzyny - jest szansa przerobienia elektroniki obrotomierza aby brał sygnał z alternatora ? mam w nim styk do obrotomierza. czy lepiej jakiś czujnik zbliżeniowy czy optyczny na wale i stamtąd dać sygnał bez przerabiania obrotomierza...
Witam Potrzebuję prosty schemat obrotomierza z czujnikiem halla, który będzie pobierał sygnał z zamontowanego na wale silnika magnesu. Chcę go wykorzystać do mierzenia prędkości obrotowej w silniku modelarskim, który posiada układ zaplonowy. Myślę nad połączeniem kablem Y wyprowadzenia do zaplonu i obrotomierza. Obrotomierz fajnie zeby był zrealizowany...
Sygnał prędkości silnika idzie z ECU do licznika po CAN w G4. W G3 jest to zwykły sygnał prostokątny. Mógłbyś podpiąć obrotomierz pod czujnik Halla ale raczej obrotek będzie wtedy oszukiwał.
Witam. Sygnał obrotomierza w kostce podłączanej do licznika wychodzi z pinu 10 (T28 / 10) tylko mam pytanie jaki to ma być rodzaj sygnału, analogowy czy cyfrowy ? jak analogowy to z pomiarem raczej nie będzie kłopotu ;) Sygnał jest z alternatora .P W silnikach TD tak a jak wygląda sprawa z TDI ? (nie jestem co do tego pewien ale szukałem już w googlach...
Zdecydowanie diagnostyka. Najprawdopodobniej uszkodzone są same zegary. Sygnał obrotomierz dostaje z ECU silnika. Gdyby uszkodzony był czujnik, świeciłaby kontrolka silnika lub w ogóle nie uruchomiłbyś auta.
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Tam jest Elmos,paliwo i woda tak ,ale czy obrotomierz ma coś z tym coś wspólnego .Obrotomierz jest naliczany z czujnika na skrzyni czy z alternatora 19 dizel ?
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
wystapiła mała pomyłka w odczycie kodów kod "3" ale z innej tabelki (mój błąd) kod oznacza "czujnik obrotomierza lub obwód, sygnał predkości obrotowej silnika G" znaczy sie że aparat zapłonowy do wymiany bo ten czujnik właśnie tam się znajduje.
Kod błędu?? 16705- Czujnik wału niezrozumiały sygnał - pasywny/sporadyczny
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Racja. Znalazłem schematy że sygnał brany z czujnika położenia wału GMP. Więc pewnie sygnał idzie z kompa... Tak czy inaczej nie mam rozpiski gdzie co podłączyć.
(at)emarcus Wzmocnić sygnał z tego Halla, zastosować analogowy miliamperomierz z obrotomierza w motocyklowej obudowie.
O jaką cewkę ci chodzi? ECU widzi sygnał z czujnika położenia wału - ten sygnał jest na peno ok - przecież silnik pracuje. Sygnał obrotomierza z ECU powinien być na pinie 8 - zielony przewód
A czy ten prosty silnik nie bierze przypadkiem sygnału z alternatora ? Jak większość diesli z tamtych lat.
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
Sprawdź sygnał z czujnika wału, jak nie ma sygnału to nie ma ładowania,obrotów
sygnał obrotomierz obrotomierz sygnał czujnik obrotomierz
analiza spalin lambda regulacja obrót szlifierka uzwojenie robocze
mikrokomputer cobra1 behringer inuke nu6000
Jak wprowadzić kod dezaktywujący immobilizer w Renault Master 3 Data 01/01/2010 w BIOS-ie MSI - co oznacza?