Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250 to 2T a skuter, motocykl oraz quad to przeważnie 4T jak to zrobili że jest uniwersalny... Otóż zapłon jest wykonany tak, że sygnał do zapalenia mieszanki jest wytwarzany przez czujnik położenia wału korbowego (Halla lub elektromagnetyczny). Dlatego iskra jest zapalana zarówno między suwem...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Tak, to prawda; ale kolega piter253 w swoim wcześniejszym poście napisał "Koło alternatora jest delikatnie mniejsze, ale koło na wale jest większe niż poprzednie" stąd prosty wniosek że w jego przypadku zwiększył przełożenie, i na jeden obrót wału (koła napędowego) jego alternator (koło napędzane) wykonuje więcej obrotów. Załóżmy że poprzednio było...
Można by użyć wyświetlacze 7 segmentowe LED, licznik obrotów, motogodzin można by na tym zrealizować a pozostałe wskaźniki na diodach np, tylko że z widocznością w słoneczny dzień mogły by być problemy. Ja proponuję kolorowy od S65, małe wymiary, podświetlany, oprócz tekstu również grafika. :arrow: plahenryk Co do miejsca na skrzynkę na piwo, skoro...
układ działa bez problemów na czujniku podłączonym na kole rozrządu dającym 2 impulsy na obrót ( jest tam polowa obrotów wiec 2 impulsy) na pedale gazu jest potencjometr o skoku 90 stopni wartości 2 kilo jak w oryginale. jest jeszcze jeden czujnik na lince gazu zwiera gdy pedał jest w pozycji 0 i działa jedzie do 140km przełączanie biegów płynne poza...
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora w tym agregacie? Pozdrawiam
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych obrotów, a po spadku obrotów poniżej określonego poziomu przekaznik miałby...
Zastanawiam się nad takim czymś: [url=http://www.allegro.pl/item262214909... Przy "zwykłym" podłączeniu przypominajka, zaczyna pikać od razu po przekręceniu stacyjki, oczywiście kiedy światła nie są zapalone. Czy, dałoby radę podłączyć ten zestaw, tak, żeby zaczynał pikać dopiero wtedy, kiedy...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Witam, posiadam przekaźnik sterownia elektrycznymi szybami, który najprawdopodobniej potrzebuje informacji o uruchomionym silniku. Ten sygnał idzie od alternatora. Pytanie z jakim się zwracam, czy po podłączeniu do tego przewodu żarówki i włączeniu zapłonu, żarówka miga słabym światłem. Po uruchomieniu silnika świeci mocnym, ciągłym światłem. Czy takie...
Witam Mam problem z sygnałem DFM w alternatorze. Znalazłem taką stronkę http://www.kfztech.de/kfztechnik/elo/gen... i z tego co widać podczas przełączenia stacyjki powinien pojawić się sygnał wysoki od 8-14V. U mnie jest raczej stały 2V na kablu L w czasie pracy alternatora. Po czasie pojawia się czasami 8-11V. Poza tym chodzi mi...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Witam Proszę o schemat urządzenia, które po naciśnięciu przycisku będzie zmieniało biegunowość. Układ potrzebuję do silniczka 12V. PS Układ ma pracować tylko jak naciskam przycisk: raz naciskam przycisk silniczek kręci się w prawo - drugi raz naciskam przycisk silniczek kręci się w lewo Proszę o pomoc Filip
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Francuzy mają często czujnik w bloku i biorą z koła zamachowego szara potrójna kostka, ale alternator to standard.P
Pomagam trzy razy w temacie. C seria tego badziewia to pochodna Steyra . Potomkowie Hitlera sygnal obrotów biorą ze złącza W. (jeśli alternator z trzema konektorami) Na wtyczce X9/5 pin 3. Pin 2 -tam impulsy napięcia z przycisku na desce zmieniają na wyświetlaczu motogodziny/obroty silnika/obroty wom/ 3x
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Obrotomierz Mera poltik z fiata 125p też będzie pracować (2 impulsy na obrót)
Z alternatora to idzie sygnał obrotów raczej a nie zasilanie
Witam Mam problem z obrotomierzem w trzycylindrowym silniku Kuboty A15 Aste (D905). Mianowicie jest on mechaniczny (ślimak, linka i skacząca wskazówka obrotomierza od 1 do 2 tys. obr./min). Chcę zamienić ten obrotomierz na taki, który do wskazania obrotów pobierze sygnał z alternatora, ale nie wiem, jaki kupić: czy każdy, który nie ma wejścia na linkę,...
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
Podłączasz kabel do jednego z uzwojeń stojana i masz sygnał obrotów, jeśli masz alternator starego typu, może być już gotowe wyprowadzenie oznaczone jako,, W,, . Pomysł Gienka jest jak najbardziej ok i najprostrzy z dostępnych. . Oznaczenie na alternatorze mam jako W pytanie tylko gdzie podać ten sygnał obrotów? Gdzieś do tej okrągłej wtyczki czy do...
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. Niech kolega tomek83f się określi jakie...
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Całkiem rozłączyć go nie mogę, bo wydaje mi się że ten sam przekaźnik załącza grzanie świec do odpalenia Nie, grzanie świec jest na przekaźniku i czujniku. Do tego samego przekaźnika idzie niebieskim przewodem odczep jednej fazy z alternatora. Jak nie będzie miał sygnału obrotów z alternatora, to tylko zagrzeje świece przed odpaleniem, a w trakcie...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia...
Licznik żeby wygsić lampke oleju musi dostać dwie informacje, sygnał z czujnika ciśnienia oleju i sygnał obrotów z alternatora i tu jest problem. Może masz urwany przewód koło alternatora to norma w dislachlicznik nie widzi żeauto pracuje i lampka miga. Chyba że to benzyna to inna sprawa
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
sygnał obrotów jest z alternatora,a jak ci się zamyka to znaczy ,że jest od tdi ,albo benzyny .
sprawdz alternator,sygnal o obrotach,przewód czerwono/czarny albo zestaw wskazników
Witam wiem ,że temat w czasie stary i nie widzać rozwiązania , chciałbym po czasie dodać info że japończyki itp. lubią w sterowaniu silnikiem obroty zwiększać właśnie zależnie od obciążenia instalacji elektrycznej. Alternator wysyła do kompa silnika sygnał że jest bardzo obciążony komputer podnosi obroty,stąd może być ten efekt wow, czyli 1500 obr/min...
Po prostu padł alternator albo jego okablowanie,w td sygnał obrotów jest brany z alternatora i powiązany z kontrolką oleju i obrotomierzem.Napraw alternator a reszta usterek zniknie sama.
Jeśli mnie pamięć nie myli to w 1,9 tdi,sygnał obrotów idzie z alternatora.
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Tylko diesle dość szybko i precyzyjnie reagują zmianę obciążenia. Dwa współczesne auta mają sygnał z alternatora jak jest obciązony i są wstanie ładnie bez falowania przyjąć obciązenie. Klima w benzynie zmienia nieraz w ogóle zadane obroty biegu jałowego ( z poziomu 600-700rpm bez klimy na 900-950 z klimą).
Od tdi potrzebują inny sygnał obrotów i z alternatora nie pójdzie,albo mu obrotek na maxa pójdzie ,albo wcale nie pamiętam już dokładnie .Pewne ,że nie zadzaiła.
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Stosunkowo łatwo byłoby mnożyć x 3 ... "Stosunkowo łatwo" jest pomnożyć *3 sygnał o wąskim paśmie. Tak szerokie pasmo jak obroty silnika, hoooo, hoooo ... niebanalne. Dodano po 35 Uszkodzenie jest raczej w sterowniku, więc należy go naprawić. +1
W alternatorze nie ma czujnika obrotów. Sprawdź sygnał W.
Nawet jak obrotomierza nie ma to i tak zegary potrzebują sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju. W TDI/SDI i nowszych sygnał obrotów idzie ze sterownika silnika, nie z alternatora.
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
tak można,trzeba podać sygnał z alternatora do obrotów tylko zegary muszą być od TD a nie od benzyny lub TDI
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza?
No, chyba że przy wyciąganiu szafy do cofnięcia coś spsuli... Tu szukaj, z alternatora nie bierze, on ma czujnik obrotów wału.
Możesz dać chwilowo 2 plusy na oba prawe piny w kostce sterującej.Sygnał z alternatora "mówi do pompy" o obrotach silnika,co ma pewien wpływ na moc wspomagania.
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
alternator sygnał sygnał alternator alternator sygnał obrotów
instrukcja alpha tylna szyba ogrzewana power bright
Vaillant piec gazowy jednofunkcyjny nie odpala mimo ciśnienia – czujnik ciśnienia, błąd F.75 Trwałość lampy GU-50 – ile godzin wytrzymuje rosyjska lampa mocy?