czy to jest mechaniczny ciągły wtrysk.Jeśli tak to może mieć uszkodzony wyłącznik termiczno czasowy.I nie podaje sygnału na wtrysk rozruchowy.Pozdrawiam Dodano po 5 zapłon też możesz sam sprawdzić wałna GMP i środek palca rozdzielacza musi sie pokrywać z kreską w aparacie zapłonowym,kreska jest pod plastikową osłonką
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Kolego, a jaki masz zapłon. Jeśli masz zapłon z cewką DIS, to na mikrokontrolerze przesuwasz sygnał. Jeśli mechaniczny rozdzielacz, to przesuwasz go o te kilka stopni.
Wyizolować z instalacji wtryskowej potrzebne okablowanie(zasilanie wtrysku,cz.temp.powietrza,zasilanie i sygnał rozdzielacza zapłonu,TPS,MAP itp) łącznie ze złączem sterownika. Do zrobienia, potrzebne schematy obu silników i trochę wiedzy. Przenosiłem wtrysk z witary do samuraja, 2dni i palił, pompę(przelotowa) dałem na przewodzie paliwowym przy silniku
Witam jakie są metody wzmocnienia iskry a raczej cewki ? Auto ma jedną cewkę na 4 cylindry sygnał jest rozdzielany za pomocą kopułki i palca rozdzielacza na aparacie zapłonowym. A w jakim celu, po co kombinowac?
Trzeba by wziąć sygnał z rozdzielacza zapłonu i dostosować dzielnikiem do zakresu. Są jednak prostsze rozwiązania.
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
Hej Chciałbym wyeliminować rozdzielacz zapłonu czyli kopułki palca.... i zastąpić to dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi. Mam zapłon digiplex med 439 który współpracuje z jednobiegunową cewką. Jak rozdzielić sygnał z modułu na cewke aby rozdzielić go na przemian raz na jedną raz na drugą?
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
Zwłaszcza że pewne inklinacje do C już posiada. Cały program w nawiasach klamrowych. Baskom nie burzył się o to? I co wniosłeś do tej dyskusji oprócz złośliwego sarkazmu??? Do autora watku: Zakładam że posiadasz Silnik jak na schemacie z 1-go postu, razen z płytką ULN połączone ze sobą wtyczką bez zmian w konfiguracji połączenia. Korzystając do pewnego...
Tomgo1990 , sprawdź czy masz podawany sygnał z cewki zapłonowej (u mnie był przewód położony wzdłuż przewodu WN między cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu. Prawdopodobnie brak tych impulsów powoduje że odcinany jest gaz. To takie zabezpieczenie, że gdy silnik nie pracuje, a załączony jest zapłon to po 5sek jest odcinany gaz (tak było w mojej instalacji...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Dzisiaj kolejna rozgrywka zapiąłem oscyloskop. Wszystkie wtryskiwacze pracują synchronicznie. Wcześniej kolega Motronic pisał że silnik ten przechodzi w sekwencję przy określonych obrotach, jeśli tak to przy jakich?? Wtryski leją równo i to jest chyba główna przyczyna moich problemów. Elektronikę podmieniłem, kto wie może też jest strzelona. Mam pytanie...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
ja mam taki opis Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu - brak sygnału
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
a sprawdziłeś czy do modułu zapłonowego dochodzą sygnały sterujące i zasilanie? Wydawało mi się że w 323 1,3 cewka jest zespolona z rozdzielaczem?
witam mam problem z audi s3 1.8i turbo 210 KM nie chce zapalić błąd to P0322 obwód wejściowy prędkości silnika dla rozdzielacza zapłonu-g28 brak sygnału
W golfie 4 1.6 nie ma rozdzielacza zapłonu. Jest podwójna cewka sterowana dwoma sygnałami 5V. Po co mam kupować markową cewke z 1.8 za 500zl skoro markowa od 1.6 kosztuje 200zl? Cewka była już wymieniana 3 razy. Na początku wytrzymała najdłużej około 3 lata, potem cos po 2lata, niby działa ale widać że iskra słaba i wypada zapłon. Ta nieszczęsna cewka...
Skoro kopułka jest dobra a na pozostałych dwóch jest iskra to uszkodzony przewód, świeca bądź brak sygnału na cewkę dla cylindra drugiego.
Nieeeee!!! Masz generować przerywany sygnał minusa na środkowym pinie wtyczki. I zobaczyć czy jest iskra na przewodzie który idzie z cewki na rozdzielacz zapłonu. Wiesz co lepiej oddaj samochód do fachowca bo czuje że nie ograniesz tematu.
Oj Koledzy nie spodziewałem sie odnowienia tematu bo prawdę powiedziawszy to mam chwilowo dosyć zapłonów po ostatnim okresie intensywnym. Widzicie, moduł zapłonowy (część załączania "mocy") to najłatwiejsza część systemu. W silniku który już mam był komputer, nie ma rozdzielacza ani "impulsatora". Jest czujnik na wale ale aby sygnał z niego wykorzystać...
auto to fabia 2007 1.4 tdi mruga świeca i pali sie check na komputerze tylko jedne błąd 16705 obwód wejścia prędkosci silnika dla rozdzielacza zapłonu - sygnał poza zakresem, podmiana czujnika nic nie dała. przebieg to 10 tys oryginalny. Co mozecie poradzic
Masz bardzo dziwne pomysły z tym rozdzielaczem. Halla zostaw spokoju. Mono-Motronic sobie oblicza pożądany kąt wyprzedzania zapłonu a że musi znać położenie wału to ma od tego ten czujnik. W starszych Mono-Jetronic sygnał z halla bezpośrednio szedł na moduł (wzmacniacz) zapłonowy.
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
I wszystko jasne, poza tym że... - mój silnik, przy takim ustawieniu źle pracuje. Podejrzewam ze może to być spowodowane rozdzielzczem który pochodzi od bliźniaczego silnika (6A) montowanego w audi 80. W zasadzie różnice między tymi silniami to inne rozmieszczenie niektórych elementów wtrysku,dolotu i zapłony spowodowane wzdłużnym a nie poprzecznym...
Mnie tu zaraz.... Jakie sprzęgiełko?Tam nie na aparatu zapłonowego,w klasycznym rozumowaniu,tylko sam rozdzielacz.Sygnał zapłonu jest inicjowany poprzez czujnik położenia wału!!!!!!Resztę załatwie urządzenie sterujące systemu Ecotronic. Elektryk napewno sprawdzał iskrę z cewki,nie na świecach. Ludzie-czytajcie!!!!Przecież to jest jeden osiem na gaźniku!!!!!...
całkiem pogmatwane. Jeżeli zapłon bezrozdzielaczowy (dwie cewki podwójne,układ z iskrą traconą) to po kiego grzyba rozdzielacz.Dobra,hallotron w aparacie niezbedny,musisz miec przecież czujnik położenia wałka rozrządu. Indukcyjny czujnik podciśnieniowy?A cóż to?Fakt,było w leciwych renault,a nie lepiej zastosować MAP stosowany w EEC IV-daje piękny sygnał...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Tak, w czerocylindrowym sprawa prosta-co pół obrotu wału tłok u góry, tłok na dole.. Jeżeli by miał klasyczny rozdzielacz zapłonu nie potrzebował by sygnału z wałka. Możesz mieć problem z synchro, np ECU oczekuje sygnału z wałka po piatym ząbku koła fonicznego a dostaje po siódmym...
Witam kod 42 zależnie od rodzaju zapłonu 1. zapłon bezrozdzielaczowy - sygnał serujący wzmacniacza 1 i 4 cylinder - za wysokie napięcie 2. zapłon rozdzielaczowy - obwód pierwotny zapłonu - za wysokie napięcie. Pozdrawiam
Jak nie masz oscyloskopu to diodą LED sprawdz czy ze sterownika (pin D4) dochodzi sygnał do modułu zapłonowego ( pin 4 we wtyczce 4-pinowej rozdzielacza). Jak jest to zobacz czy do cewki dochodzi sygnał (zielony przewód) też LEDem
System zaplonu CI ( przed generacja jetronic ) Jaki powinien byc voltaz sygnalu powrotnego z czujnika "halla" z kopulki rozdzielacza .Zasilanie jest 12 V a powraca sygnal "kwadratowy" o wartosci 0V do 4.99V . Czy jest to prawidlowe napiecie? Jaki sygnal,jakie napiecie i jaki przebieg powinien byc wysylany ze sterownika do wzmacniacza zaplonu ? Generalnie...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
rozebrałem to wszystko ale nie widzę za bardzo nie prawidłowości, na zamianę nie mam co wsadzić u mnie ten rozdzielacz jest identyczny jak w tym opisie rysunek nr 8 trochę niżej po prawej stronie, nie wiem czy to skręcać czy moze coś jeszcze zmierzyć przed złożeniem ?. http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i...
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
Więc tak: -wymiana 109 nie dała żadnych rezultatów a dodatkowo centralny przestał działać po wymianie w/w przekaźnika. Błędy to: -18025 świece żarowe/odwód wskaźnika podgrzewania-rozwarcie/zwarcie do masy -17849 obwód zaworu recyrkulacji spalin -rozwarcie/zwarcie do masy -1194 przekaźnik zgrubnej regulacji ogrzewania J360 -16706 obwód wejścia prędkości...
jezeli chodzi o hall to w rozdzielaczu wyjscie na 0 zasilanie oklolo napiecia aku sygnal prostokatny najlepiej wlaczyc zaplon i zewrzec + z 0 jak iskra przeskoczy to padl hall jak kolega juz wspomniał warto zdiac kopulke i zobaczyc czy wszystko czyste nie ma sciezek prądowych oluju i td.
Cześć, szukałem cały dzień usterki i na forum w tematach, ale już mi się skończyły pomysły. Całkowity brak iskry. Sprawdziłem: 1. Czujnik Halla, (sa impulsy, pokazuje się napięcie i zanika na wyjściu sygnał (O) po doprowadzeniu +12V i masy(-)) 2. Cewkę pomierzyłem omomierzem (była ok) i jeszcze dla pewnosci podmieniłem na inną 3. Podmieniłem moduł (Nie...
Czy ten sposób odczytu jest dobry??? i te błędy??? ten wykaz mam z infotecha ale dla golfa 2 1.6 silnik PN i gdzie ewentualnie może się znajdować ta lampka co ma migać??? ( wiem że w oplu miga chech engine, a tu jako takiej nie ma ) Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej...
Chciałem zrobić odcięcie zapłonu w samochodzie Skoda Felicja 1,6. Elementem wykonawczym ma być przekaźnik, który będzie rozłączał przewód do cewki zapłonowej (załączanie przekaźnika to inna sprawa i nie o to mi tutaj chodzi). Do cewki zapłonowej wchodzą 3 przewody (w załączniku schemat): +12V, MASA i "sterowanie" (przewód od sterownika silnika do wytworzenia...
Witam Wszystkich. Problem jest następujący: Golf pewnego razu nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił dobrze. Przyszedłem dnia następnego, próbuje odpalić i się udaje.... Pojeździłem trochę po mieście, wracam do domu na 0,5h, później z powrotem do samochodu i znów nie chce odpalić... sprawdziłem, że brak jest iskry. Cewka jest dobra. Czujnik hallotronowy...
Skombinuj najprostszą kontrolkę diodową, dwie diody led antyrównolegle i rezystor, sprawdź, czy masz jakikolwiek sygnał na wtryskiwacz. To z tym palcem rozdzielacza nie będzie dawał takich objawów, bo wypadanie zapłonów miałbyś przypadkowe i szybko silnik by stanął albo bardzo szarpał. Jeśli przy wypadaniu zapłonu miałby wyłączać jedną stronę, to winna...
Seat Toledo 1.6i 92r. jak odczytać kody błyskowe Luźny żółty kabelek ( w okolicy skrzynki bezpieczników) Żaróweczka 12V\1,2W do złącza i do plusa akumulatora. Zewrzeć złącze na 5 sekund do masy i puścić Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić...
Mam problem z moją Omegą. Silnik 2,5V6, rocznik 1995, zagazowana. Objawy: Rozrusznik kręci, nie odpala. Historia choroby: Dwa lub trzy dni przed zejściem, miała kłopoty z odpalaniem. Czasem trzeba było kręcić ją kilka, kilkanaście razy, aż zapaliła, ale nie zawsze, przeważnie odpalała w ciągu sekundy. Postawiłem ją w nocy pod domem, a rano już kręciłem...
Tu masz sposub odczytania błędów dla sterownika motronic Odczyt- Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym. - Jeśli niemożliwe jest uruchomienie silnika, to należy kręcić korbą ręcznie przez co najmniej 6 sekund. - Nie...
Co do diagnostyki w hondzie: pod schowkiem po stonie pasazera po prawej stronie znajduja sie dwie wtyczki jedna dwu pinowa i druga, trzeba zewrzec styki tej dwupinowej np spinaczem i wlaczyc zapłon, pomaranczowa kontrolka wymruga ci kod bledu, a to kody: 0 - Elektroniczne urzadzenie sterujace lub jego obwód 1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjatkiem...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
http://obrazki.elektroda.pl/9129556700_1... Obroty silnika n, zakładam dla uproszczenia n = 7200 rpm = 120 obr/s. Czyli zakładam i tak przesadzony najbardziej niekorzystny przypadek. f - częstotliwość sygnału jednej fazy, równa jest częstotliwości obrotowej silnika f = 120 [Hz], natomiast częstotliwość komutacji (przełączania) należy...
Czujnik temperatury znajduje się pod kopułka rozdzielacza zapłonu. ten z biała kostka jest od podawania sygnału do kompa właśnie ten musisz sprawdzić podłączając miernik i sprawdzić jaka ma rezystencje na zimnym i ciepłym silniku. A i jeszcze jaka była przyczyna spalania ?? mam dokradnie ten sam problem...
Z powodu swapu silnika z C14NZ na C14SE w Astrze F mam kłopoty z centralką(przełącznikiem) Brc Elegant 51 w instalacji II (a w zasadzie I) generacji - zawór krokowy został pozbawiony trzpienia i sprężyny i "reguluje nic" a regulację zgrubną przejął register ze śrubką. Wszystkie elementy instalacji gazowej które pozostały pracowały bez usterek przez...
Do sprawdzenia rozdzielacz zapłonu a najlepiej go wymienić. Czasami jeszcze czujnik położenia przepustnicy podaje błędny sygnał.
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
ta kontrolka to właśnie lampka migająca w samochodzie która zapala się i gaśnie odpowiednią ilość razy i to oznacza dany kod. a za pomocą interfejsu podłącza sie samochud do komputera w moim przypadku do laptopa i za pomocą programu np. VWtool można odczytać kod błędu... Teraz to dopiero mi zamąciłeś w głowie. Błagam Cię napisz porządnie i dokładnie...
Widać maluch ma większe zakłócenia niż filtr w Blaupunkcie jest w stanie przełknąć. Nie zaszkodzi połączyć grubym przewodem masę z radia odśruby mocującej z tyłu do najbliższem masy w aucie. Następnie zacząć odkłócać "auto", kondesantory przeciwzakłóceniowe na alternator, na cewkę zapłonową to niewielki wydatek. Potem w wieczorem włącz zimny silnik...
Udało się wywołać kody błyskowe, napisze jasno dla potomnych: Włączasz zapłon z bezpiecznikiem włożonym w przekaźnik od pompy paliwa. (pompa chwilę działa i się wyłącza) 5 sekund z stoperem w ręku ( ja tak zrobiłem) wyciągasz bezpiecznik. Zapala się długo "check engine", gaśnie i zaczyna błyskać. Każdy nowy kod jest poprzedzony dłuższym świeceniem się...
Zakładam temat związany z silnikiem BSU 1.6 MPI. Mam problem z silnikiem po nietypowej awarii. Coś rozbiło osłonę łańcuszka napędzającego pompę olejową. Wiąże się to z wymianą tej osłony czyli zdjęcie koła pasowego jak i tego zębatego. Wymiana zrobiona. Serwis olejowy również. I teraz opiszę problem jaki mam. Ustawiłem na znaki koło zębate w głowicy...
Witam Na wstępie napisze że przeczytałem wszystkie posty na elektrodzie i innych forach ale nie znalazłem konkretnej odp. Autem jeździ siostra, miała problemy z odpalaniem przez 2 tygodnie, aż pewnego dnia po południu auto nie odpaliło(wieczorem dzień wcześniej wszystko było git). Sprawdziłem zapłon i brak iskry, więc wymieniłem cewkę i auto odpaliło...
Mam taki problem, passat nie pali po ogledzinach stwierdziłem wypaloną dziurę w palcu rozdzielacza (w rezystorze), i gorąca cewka zapłonowa z nadtopioną obudową. Wymieniłem palec i podstawiłem cewkę (ale miałem tylko od VR6), wygląda podobnie i ma podobne wartości rezystancji. Ale iskry ani widu ani słychu :(. Po długotrwałej walce stwierdziłem. We...
Czujnik halla a przemiennik magnetyczny to dwa całkowicie odmienne układy. Hall wymaga zasilania z ecu a magnetyczny sam wytwarza impulsy które podaje do ecu. Tak się nie da bo jesli nawet wytworzyc podobny sygnał żeby leciał do ecu to i tak w sterowniku będą wyskakiwac błędy Piszesz nie na temat. Sprawdzę jeszcze raz jakie są w rozdzielaczu typy czujników...
Witam! Czy objawy braku transmisji pastylki w kluczyku (zapala na 1-2sek i gaśnie) w komputerze pokładowym są identyczne, jak przy odłączonej pętli odbiornika sygnału transmisji? Pytanie zadaję dlatego, iż w przeszłości przez pomyłkę chciałem odpalić autko z kluczyka bez pastylki zapaliło ok 2 sek i trup. Ponowne przekręcenie kluczyka- identycznie 2...
Wracam - pytam. Zrobiłem autko tak, że obroty już nie falowały. Teraz od nowa to samo. Ponownie błąd 42 (model z rozdzielaczem zapłonu i czujnikiem położenia wałka rozrządu w zapłonie). Gdzie mogę kupić ten ... czujnik CMP? Google nie daje rady go znaleźć a w sklepach patrzą na mnie jak na magika gdy pytam o to maleństwo. Gdzie mogę dostać czujnik położenia...
Dziękuję za schemat. A jest jakiś opis do wyprowadzeń Vc, A, B, C? Nie bardzo jednak rozumiem, jaka jest różnica w sygnale który jest akceptowany przez ten konkretny obrotomierz a zwykłym obrotomierzem od mechanicznego rozdzielacza zapłonu?
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
obrotomierz mierzy obroty "w skrzyni biegów". 20 lat temu i wcześniej tak i jest to obrotomierz mechaniczny w tej chwili sygnał do obrotomierza brany jest z układau zapłonowego, czujnika położenia wału lub alternatora, a ilość cylindrów ma to do rzeczy że jest inna liczba iskier (impulsów w ukł. zapł) na 1 obrót wału w aucie z silnikiem np. 4 a 2 cylindrowym...
Na S5 masz tzw. "lustrzankę" kanału C8. Świadczy to o bardzo silnym sygnale z anteny. Nic dziwnego że bez wzmacniacza masz prawidłowy odbiór. Tylko analog ma tak silne sygnały a na starej instalacji antenowej i tak nie było "różowo". W odbiorze cyfrowym najważniejsza jest jakość sygnału. Osobiście odbierałem testowe sygnały DVB z siła 20% i jakością...
No przecież tak pięknie opisałeś cewkę!To jest to co nazwałeś rozdzielaczem! tylko z podłączeniem jest problem bo jakoś nie ma tam nie ma żadnego sygnału co dało by się podłączyć pod obrotomierz bo już próbowałem. a co do uno.autokacik.pl to tam jest opis podłączenia do starszych modeli, które nie mają cewki zapłonowej umieszczonej w "rozdzielaczu"...
Witam, posiadam Reno twingo rocznik 1995. Brakuje mi w nim obrotomierza który chciałbym sobie zbudować. Sama konstrukcja takiego układu na jakimś mikroprocesorze nie jest dla mnie problemem. Niestety nie potrafię zlokalizować źródła sygnału w samochodzie oraz należycie go zinterpretować. W aucie siedzi taka cewka zapłonowa http://xxxxx.pl/cewka-zaplonowa-renault-...
Cewka jest po to aby jeszcze bardziej sygnał filtrować,to znaczy od różnych tzw " śmieci" ,tu w tym układzie w samochodzie można taką cewke też na masie zastosować,ogólnie cewki będą filtrowały skoki z alternatora oraz jakieś śmieci z układu zapłonowego oraz z rozdzielacza (cewek od świec) ale jeżeli nie masz zakłuceń to niepotrzebna cewka
O!, Widzę że kolega wysokoprądowiec. Wiesz jak śmierdzi izolacja jak przepala się przewód o grubość ekranu kabla ? Kabel Hama nie jest tragiczny ale i nie są to rewelacyjne produkty. Jedna masa z karoserii do obudowy radia, druga masa robocza z instalacji radia. Podobnie przy wzmacniaczu, jedna masa do obudowy wzmacniacza z karoserii a druga z akumulatora...
POLO 6n 1,4 APQ Błąd 00519- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (g71) 30-00 Przerwa/ zwarcie z plusem Witam, od tygodnia mam problem z swoją polówką, a mianowicie podczas jazdy przeważnie na 5 biegu (ale i na niższych się zdarzało) nagle zaczynało przerywać, zgasło, potem były problemy z odpaleniem, ale za którymś razem odpalił... Podpiłem się VCDS-em...
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej W żadnym przypadku nie może to być ze świecy ani...
A ja mam takie pytanie, skoro da się zamontować drugi czujnik cofnięty o 10* to czy nie dało by się mechanicznie przesuwać oryginalnego czujnika? Czyli zrobić coś podobnego co było robione np w Alfach Romeo z zapłonem na przerywaczu mechanicznym i rozdzielaczu WN, tam był siłownik pneumatyczny sterowany podciśnieniem i wtedy przestawiał kąt zapłonu....
Koledzy - jeszcze jedno pytanie. Zabrałem się dzisiaj za ustawienie zapłonu (lampa) i okazało się, że znak kole pozornie nie zatrzymuje się, lecz pływa (a raczej przeskakuje) pod znakiem na bloku. Dodatkowo, podczas podmianki świec na stare (sprzed wzrostu spalania) miałem możliwość sprawdzenia, czy się rozrząd nie przestawił. 5 bieg, wykręcone świece...
Nie widziałem jeszcze cewki bezrozdzielaczowej w innym samochodzie niż maluch,ale kiedys dawno temu kiedy miałem maluch z zapłonem elektronicznym to obrotomież podłączałem w ten sposób,że na przewodzie wysokiego napięcia z cewki do rozdzielacz nawinąłem parenascie zwojów drutu (ilosc musisz dobrac doswiadzczalnie) jeden koniec podłączłem do obrotomierza...
Tu mam aparat zapłonowy z rozdzielaczem , w poprzednim AX 1.1 prowadziłem impuls z Cewki ale tu jest juz zupełnie inna. Wygląda to tak http://obrazki.elektroda.pl/9711076400_1... Zdjęcie z innego forum gdzie ktoś niby podłączył pod dwa kable co troche mnie dziwi , chociaż moge sie mylić ;)
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
brak sterowników ? brak czujników? brak kablarstwa ? nie potrzeba komputera do diagnostyki ? owszem, z rozdzielaczem mogą być problemy ale jestem gotów spróbować tym bardziej że mam cały układ na półce, jedynie kolektor ssący muszę przerobić elektryka i elektronika zawsze wysiadała w moich autach a mechanika rzadko A żebyś się nie zdziwił, jak Tobie...
Dobra, starczy tego majaczenia po śledziku. Przy uwalonym CAM,ie(czujnik synchronizacji w rozdzielaczu-HALL) silnik będzie palił. Natomiast przy martwym CRANK,u(czujnik położenia wału korb,też HALL) nie zapali, pompa się nie włączy i nie ma iskry. Jednak po włączeniu zapłonu, na chwilę pompa ruszy i +15pojawi się na cewce,wtryskach itd(też chwilę) Twoim...
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Pytanie - jakie są parametry tego sygnału? Czy poziom napięcia stanu niskiego i wysokiego jest stały? Czy istotne jest tylko rozróżnianie jest impuls/nie ma, czy też trzeba zachować wartość napięcia impulsu? Jakie są czasy stanu niskiego i wysokiego? Jeśli niski ma stały czas, a częstotliwość wzrasta (jak rosną obroty), to czy już na wejściu nie będziesz...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Dziękuję kolego, mam pytanie odnośnie tego[url=http://obrazki.elektroda.net/37... Czy na wejście IN / INPUT mam podać sygnał bezpośrednio z rozdzielacza cewki zapłonowej?
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
Od początku. Posiadam skodę z serii 130. Znajomy zrobił dla mnie tzw. swapa - zamiast oryginalnego silnika gaźnikowego mam w aucie silnik 1.3 mpi z felicii. Oba silniki są niemal identyczne pod względem konstrukcji, różnica obecnie jest tylko w sposobie zasilania paliwem (wtrysk zamiast gaźnika) oraz tym, że w MPi jest listwa zapłonowa zamiast świec...
Sygnal obrotomierza dochodzi prosto z ECU (chyba pin nr. 2). Czujnik połozenia wału (tam jest chyba optyka), o ktory pytasz znajduje sie w rozdzielaczu zapłonu. Napewno nie on jest winny, bo wtedy silnik by nie zapalił. Usterki szukaj raczej w samych zegarach albo w połączeniu zegary - ECU. Sprawdz oscyloskopem czy w czasie pracy silnika sa impulsy...
ale co tu mówić do którego pinu co podłączam , sprawa hardware jest dla mnie jasna pinc.1 to wejście sygnału 1cylindra , portd.3 to wejście timera1 , potem mamy 4 wyjścia na portach C jeśli już tak wnikliwie pytasz , to atmega będzie "przylepiona" wewnątrz fabrycznego ecu , procesor będzie sterował fajkocewkami wyposażonymi już wewnątrz w moduły zapłonowe...
Mam pytanie do kolegów co do kasowania błędu. A mianowicie czujnik wymieniony więc chciałem kasować błąd wedle podanej procedury jednak lampka ABS'u nadal sygnalizuje jedynie błąd 48 i sprawdziłem błędy check i jest 17 to wydaje się logiczne zgłasza ten sam błąd. Na jaką kontrolkę mam zwracać uwagę aby zrealizować kasowanie błędu. Czy przy przypadkiem...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Koledzy wymiana kondensatora jest zbędna ponieważ mamy tutaj model FL . W tym modelu aparat zapłonowy przy pomocy kondensatora podaje przerwę,sygnał,impuls(wiecie o co chodzi ) do cewki ,która to bez żadnego rozdzielacza podaje napięcie na oba przewody jednocześnie. Tak więc nie jest możliwe żeby kondensator miał coś wspólnego z brakiem iskry na jednym...
Witam. Mam pytanie . Czy ktoś bawił sie w przerabianie klasycznych układów zapłonowych na układy z zastosowanie czujnika halla ?? Mnie nurtuje pytanie czy zastosoanie 2 czujników i naklejenie 1 magnesu z blaszką na wałek aparatu wzbudzi na tyle czujnik aby dał sygnał na modół zapłonowy np z poloneza 1500 ?? Moze macie jakiś doświadczenia w tego typu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
/ elektro-car / Przed chwilą sprawdziłem wyszukiwarkę pojawił się taki tekst // Aktualizacja nowej wersji bazy wyszukiwarki... Przeszukiwanie 4 milionów wiadomości, przeszukiwanie bazy wiedzy, usterek, wsadów, schematów, download, firm, załączników... Planowane uruchomienie nowej wersji g. 22.00 16.03.2007r Przepraszamy za problemy // jeśli chodzi o...
Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo. A co to dla Ciebie jest "regulator"? Dla mnie to część nr 59 na obrazku. http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/102... Jeżeli to wymieniałeś, a ciśnienie dalej się utrzymuje to prawdopodobnie zatkana jest rurka przelewowa...
To typowy problem z zakłóceniami elektrycznymi generowanymi przez dowolne urządzenia mające cokolwiek wspólnego z elektrycznością (od włącznika światła do instalacji zapłonowej w motorynce) i / lub zakłóceniami wynikającymi z wahań poziomu odbieranego sygnału (od przejeżdżającej motorynki do przechodzącego po mieszkaniu człowieka). Problemem w takich...
Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek Widziałęś w ogóle kiedykolwiek taką Mazdę??? Tam jest zespolone wszystkow aparacie zapłonowym - cewka, czujnik CKP, CMP, moduł wzmocnienia i rozdzielacz WN. Do aparatu dochdzi masa, +12V zasilanie cewki i modułu wzmocnienia...
Witam! Mam problem w moim peugeocie 309 1,6 Pb. Radio Cb zbiera zakłócenia z cewki wysokiego napięcia mimo włączonego filtra ANL. Kupiłem kondensator przeciwzakłóceniowy do cewki zapłonowej. Do cewki transformatorowej dochodzą trzy przewody a wychodzi jeden WN do rozdzielacza. Do jednego z trzech (dwa niebieskie, jeden biały) przewodów podłączono kabel...
rozdzielacz zapłon rozdzielacz sygnał sygnał zapłon
wymiana łożyska oporowego akumulator izolować granie klasie
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Schemat płyty 640-0565A-Z_REV06 - dostępność i naprawa Lokalizacja przerywacza kierunkowskazów w Mazdzie 6 2008