Pakiet 59-60 odpowiedzialny za drugi bieg, luz nie może przekraczać 1 mm. Pakiet czwarty od strony pompy (62-63) odpowiedzialny za bieg wsteczny. Zwróć uwagę na sprzęgło jednokierunkowe 139 czy dobrze bez "uślizgu" zatrzymuje się. http://obrazki.elektroda.pl/6568984200_1...
problemem może byc uszczelka pod płytę sterującą ,serwo ( w oryginale jest plastikowe potrafi popękac i Przepuszcza ciśnienie ) sprawdził bym również czujniki ABS i prędkości wału na wyjściu ze skrzyni lubi pękac i może sygnalizawac błędy. Mam nadzieje że po naprawie nie wpadłeś na pomysł zmiany oleju do skrzyni na nowszy ja to zrobiłem i o mało nie...
Ty się martw o sprzęgło itp. a nie poduszki.
Witam; Chyba chodzi o sprintshift jezeli szarpie to prawdopodobnie kończy sie pompa wspomagania hydrauliki w skrzyni a dlaczego sie kończy jest pare przyczyn 1. tarcza do wymiany 2. wysprzęglik puszcza płyn i nie moze wysprzęglić sterownik trzyma pompe dokąd nie uzyska ciśnienia i powoli zabija pompe 3. przekaznik który włącza pompe ma wypalone styki...
Zmień olej w skrzyni i sprawdź. Możesz dolać dodatek do oleju mi pomógł :)
Jeżeli nie przegrzałeś skrzyni to po zalaniu powinna pracować poprawnie
Sprzęgło się kończy, bo piszesz że zgrzyta przy włączaniu biegu, nie koniecznie dwómas się rozlatuje ale tarcza sprzęgłowa na pewno, radzę wymienić komplet
Przy zmianie biegów czy podczas puszczania sprzęgła? Jeżeli podczas puszczania sprzęgła to możliwe że zdechła poduszka skrzyni biegów lub silnika, która była już na wykończeniu a maltretowanie podczas demontażu skrzyni ją wykończyło.
Witaj! Moje doświadczenia z automatami dotycza BMW, na stronie automaty.pl ( przeczytasz bardzo dużo i to będą cenne informacje), ale na forum to za wiele się nie dowiesz bo każdy każe Ci jechac do mechanika(najlepiej do niego samego), a nie kazdego na to stać. W naszym kraju automat to jeszcze jest ewenement i ten co uważa, że się zna to chce dużą...
http://obrazki.elektroda.net/16_12280607... http://obrazki.elektroda.net/16_12280607...
Szkoda ,że nie napisałeś jaki masz gaźnik.Lewe powietrze sprawdza się w ten sposób,że zdejmuje się filtr powietrza i zatyka gardziel gaźnika-jeśli zgaśnie -nie ciągnie lewego powietrza,jeśli tylko spadną obroty tzn.,że ciągnie.Pod gaźnikiem jest elastyczna podstawa,może trzeba zdjąć i obejrzeć.
Trudno mi powiedzieć czy będzie ślizgało. Możliwe że nie. Szukaj jakichkolwiek śladów oleju na obudowie sprzęgła. Silnikowy nie zaolei tarcz. Tylko ze skrzyni biegów może się tam dostać.
Błąd lock up-u czyli albo za niskie ciśnienie wytwarza pompa skrzyni albo elektrozawór albo lock up w konwerterze wadliwy. Kolokwialnie konwerter nie spina na sztywno. Jest uślizg /różnica prędkości wał korbowy -skrzynia biegów po zapięciu lock up.
W swoim poście nic nie pisałeś o oleju. Jeżeli jest czarny to skrzynka do demontażu z pojazdu i rozbiórki, uszkodzenie kosza forward (prowadzącego). Dlatego masz opcje w możliwych przyczynach usterek czujniki obrotów G182 i G195. Wnioskuję że sam nie będziesz naprawiał tej skrzyni biegów i nie będę się tu rozpisywał od strony technicznej. Twoja skrzynka...
Zimna skrzynia przeciąga biegi.
W innym sklepie niemal wszystkie części produkcji MZA są oznaczone jako "org", tylko dlatego że MZA na swojej hurtowni przedstawia swoje produkty jako "org". Trzeba wiedzieć co się kupuje. Według specyfikacji olej będzie dobry do Simsona.
Nie ważne czy docisk, czy tarcza, komplet sprzęgła do wymiany.
Tak może być powodem ponieważ kiedy m,asz wyłaczony bieg elektrozawór sprzegła przepuszcza olej a jak masz uwalony ten czujnik to komputer nie wie czy go załaczyc czy nie.
Sprzęgło odpowietrza się na zapalonym silniku.
A więc MB z silnikiem 2.3L, skrzynia powinna ruszać z drugiego biegu. Jeżeli chcesz ruszyć z pierwszego biegu to musisz pedał przyśpieszacza wcisnąć do końca (podłogi) przez co pod pedałem włączysz włącznik kick-down i autko ruszy z 1 i przechodząc na 2 może nastąpić lekkie szarpnięcie. Jeżeli jest zbyt mocne, wręcz uderzenie, możesz je lekko obniżyć...
Opis bloków pomiarowych , które bloki odczytujemy i które wartości w blokach i wiele innych opisów , instrukcji dla tego silnika.
Witam kolego T5 1.9 105 KM 300.000 KM ja miałem takie same objawy jak ty.I powiem ci tak że do wymiany są wszystkie 4 uszczelniacze na pompowtryskach koszt to 470 złotych w serwisie.Oraz będę niedługo zmieniał popychacze zaworów bo przez to auto na jałowym biegu nie równo pracuje i koszt tego mi powiedzieli ponad 850 złotych za komplet 8sztuk.
Sprawdź dokładnie przewody podciśnieniowe, lubią się przecierać. Pozdrawiam.
sprawdzałeś olej w skrzyni? sprawdź: Poduszki silnika łączniki stabilizatora przód sworznie Elastyczne łączniki wału (przedni i tylni) poduszki wózka tył luz na moście sprzęgło pompa sprzęgła, wysprzęglik A najlepiej niech dobry mechanik od mercedesów sprawdzi pzdr.
W Siechnicach k. Wrocławia jest doskonały warsztat naprawiający Ople,ponizej fragment dyskusji o naprawach opla z forum Wyborczej: http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f... **********początek cytatu****************** • Re: gdzie dobrze i tanio naprawiają opla we wrocł IP: *.e-wro.net.pl Gość: taxi zabawa 16.01.06, 19:17 +...
poduszke skrzyni biegów sprawdzałeś? w tym tkwi pewnie problem
Z ciekawości- za co odpowiada czerwony przekaźnik w kabinie? Czy w razie awarii tego odpowiedzialnego za pompę paliwa można jechać na wsadzonym tym z kabiny? Wycieraczki i spryskiwacze przód/tył, nadmuch powietrza, zapalniczka . Tak że można podmienić ale komfort jazdy ucierpi
Panowie jak macie jakiś problem ze sterownikiem skrzyni biegów to skontaktujcie się ze Zbyszkiem on wam wszystko wytłumaczy i oczywiście naprawi , koleś jest konkret . Jego strona www.zmserwis.pl lub tel. 0608837602 . Ja do niego przyjechałem autem i po zweryfikowaniu stwierdził uszkodzenie sterownika oczywiście zdjął naprawił założył i fura jak nowa...
Brak kalibracji skrzyni jak i przedniego napędu.
Po pierwsze zacznij od sprawdzenia i ewentualnej wymiany hydroakumulatorów i podmianki zaworu od rewersu. Potem można się brać za kalibracje, bo jeśli tamte elementy nie są sprawne, to kalibracja zrobi więcej złego niż dobrego.
Nastawnik pompy do roboty.
Moim zdaniem cofanie się paliwa i zapowietrzanie układu paliwowego. Pompa lub (jeśli jest) zawór zwrotny a jeśli nie to niedomykające się wtryski i zalanie świec.
Witam Uszkodzony sterownik skrzyni kupiłem inna skrzynie wymieniłem i auto śmiga
Sprawdź zasilanie na sterowniku od skrzyni.
Trochę lat minęło, właśnie znalazłam Twój problem i jestem ciekawa czy znalazłeś rozwiązanie? Aktualnie posiadam ten felerny model i ten sam problem ^-^
Witam. Chciałbym prosić o pomoc w kalibracji skrzyni biegów Case MXU115. Ciągnik szarpie na biegach
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Witam . Mam problem od jakiegoś czasu ze skrzynią biegów . Przy ruszaniu na 1 biegu strasznie szarpie a potem normalnie jedzie ,ale problem jest wiekszy na biegu wstecznym .Otóż szarpie bardzo mocno i nie ma siły jechac do tyłu jak my auto było na hamulcu ręcznym . Pomóżcie co sie dzieje ?Czy ktoś miał podobne objawy ?
a czy mogę prosić więcej szczegółów? jak wygląda gdzie się znajduje? jaki ma wpływ na pracę skrzyni?
Ile potrafisz przejechac na pierwszym biegu bez szarpania ?
kod skrzyni: PUL
Zobacz czy w czasie szarpania nie giną obroty pompy albo wału ale stawiałbym na czujnik położenia wałka pompy wtryskowej
Ale szarpałeś silnikiem na biegu? Chodzi o lekkie dodawanie gazu na ręcznym tak żeby szarpać silnikiem parę, potem na R parę razy czy w którąś ze stron poduszki nie amortyzują. Ewentualnie może któryś z przegubów, podnieś koło i i zobacz czy nie ma nadmiernych luzów przy obrocie - ale na to bym nie stawiał.
Udało się rozwiązać problem? Mam identyczne objawy. E91 318D N47 143KM, na zimnym na 2, 3 biegu szarpnie kilka razy, jakby jakieś chrzczone paliwo było, jak się zagrzeje po paru minutach, to już wszystko ok. Rozwiązanie Twojego problemu ułatwiłoby mi sprawę. Pozdrawiam
Oczywiście że to możliwe.
Witam, po rozpołowieniu ciągnika okazało się, że tarcza I-stopnia była krzywa. Nie mam pojęcia czy już taką kupiłem czy skrzywiłem ją przy składaniu ciągnika. Po wymianie tarczy z firmy Chełmno ciągnik działa prawidłowo. A co pisków to przesmarowałem łożysko oporowe i działa wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc.
Jakiś czas temu bylem u dobrego elektronika sprawdził samochód pod względem całej elektroniki, czujników i parametrów i a bym się doczepił do pompy paliwa (na pompie spadało powoli ciśnienie w miarę nagrzewania się samochodu- wymieniona na nową) Teraz musiałem zrobić większa trasę i samochód gdzieś po przejechaniu 150 km zrobił się zamulony strasznie,...
problem ze stykami wyłacznika krańcowego ( na ślimacznicy)
Witam Tematów jest trochę o tym, ale jak to zauważyłem to zgłupiałem. Problem polega na tym że biegi wchodzą elegancko ale na 3 podczas jazdy zaczyna szarpać jakby ząbków na trybie brakowało. Skrzynia nowa razem z wybierakiem. Silnik rozebrałem od nowa bo był po remoncie, dostałem się do skrzyni biegów ale zauważyłem że tryby są całe jedynie na jednym...
Witam Udało się rozwiązać problem? Mam podobny objaw w dieslu
Sprawdź poziom oleju.
Towarzyszą temu jakieś zgrzyty, trzaski?
Problem z szarpaniem skrzyni biegów został definitywnie rozwiązany. Powodem okazały się elektrozaworki (Solenoid Valve), a dokładnie sprężynki które miały za zadanie cofać trzpienie po zdjęciu ciśnienia oleju. Sprężynka wywoływała za mały nacisk na trzpień i ten nie cofał się do końca. Problem dotyczył 6 z 9 elektrozaworków. Po rozciągnięciu sprężynek...
Olej w skrzyni do wymiany wraz z olejem w sprzęgle hydrokinetycznym. W zeszłym tyg mialem X3 z podobnymi objawami: Szarpanie podczas ruszania "Uderzenia" podczas zwalniania i ruszania Wyczuwalna redukcja/zmiana każdego biegu Za to odpowiedzialny jest olej w sprzęgle hydrokinetycznym Co bym radził to wymiana oleju w całym układzie napedowym Nie wiem...
Reduktor Zavoili Zeta N, sprawdzone mało awaryjne i nie drogie. Spróbuj "wyjeździć" te Valteki na gwarancji ile się da, zdążysz przejść na magici, chyba że nerwy wcześniej cię zawiodą.
Pomocy!!! Czym mogą być spowodowane takie objawy??? Dzieje się to sporadycznie, silnik spada z obrotów i do tego takie szarpanie. Co może być przyczyną? Film w załączniku czemu jest tak wysoka temperatura silnika ????
Jest nowy trop w wiązkach jest olej
Konieczna jest adaptacja sprzęgła za pomocą SD.
Witam, mam problem z MF 255. Na każdym biegu szarpie. Jedzie tak jakby coś przeskakiwało i za chwilę łapał od nowa. Przy wyższych prędkościach aż cały przód podskakuje. Jakieś sugestie co to może być? Dodam, że jest po remoncie skrzyni biegów i wymianie pompy podnośnika.
Skrzynki nie trzeba rozbierać na czynniki pierwsze i szukać luzów na "talerzach", talerze są w kuchni. Nie znajdziesz też gruszki, są na gruszy. Tak na poważnie, jeżeli masz ponad 250 tyś. przebiegu to sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) mogło już "sypnąć" mikrocząsteczkami metalu, które dostały się do płyty sterującej. Można to sprawdzić po zdjęciu...
Sprzęgło podwójne LUK?
na komputerze bylo wszystko dobrze
Więc kolego Proponuję sprawdzić czy jest iskra na każdym garze. Oraz przejrzeć filtr paliwa, powietrza. Zapytam jeszcze czy autko jest na gazie czy tylko benzyna.
Witam wszystkich.Pisałem kilka postów wcześniej o szarpaniu przy wrzucaniu 4 biegu.Po wymianie oleju i wymyciu bloku zaworów szarpanie ustało,biegi zmienia płynnie.Nadal zapala się błąd df 230 W ASB i df 193 w sterowniku ABS/ASR.Spotkał się może ktoś z takim zjawiskiem.Proszę o jakiś trop z góry dziękuję.
Witam diagnostyka komputerowa i monitoringi podczas przełączania
Witam, czy obroty silnika spadają (falują) przy szarpaniu?
Jakie masz zwolnice?
Filtr oleju nie wymieniałam, bo jest umieszczony w środku w skrzyni biegów i żeby go wymienić trzeba zdemontować skrzynie biegów i ja rozebrać, olej nie byl wymieniany na warsztacie. Czy nie wymieniony filtr bądź zanieczyszczony może być przyczyna?
Jak się dokładnie przyjrzysz działaniu przekładni ,to zobaczysz,że wsteczny ma dużo wspólnego z jedynką.Ja opisałem tylko mój problem i co na niego pomogło.W Twoim przypadku może być śmiało coś innego,zrobisz co uważasz za słuszne. Pozdrawiam,Drag.
Powodem mogą być wyrobione gniazda, w kolach zębatych lub wałku i szarpanie podczas ruszania. Jeżeli biegi włączały się ciężko, to powinieneś sprawdzić jaka jest przyczyna. Teraz znowu wydatek na nowe klucze? W krótkim czasie będzie znowu to samo.
Witam proszę o kontakt
Wykręć i przełóż na inny cylinder świecę a na inny cewkę. Jak się przeniesie na inny cylinder to będziesz znał sprawcę.Jeśli świece sa do bani to nawet nie zakładaj bo zniszczysz cewkę do końca. Cewki możesz profilaktycznie pomierzyć i porownawczo wytypować czy ta jest padnięta,jednak to przeważnie nie daje żadnego rezultatu bo przebija pod obciązeniem.Coś...
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
co do automatu to staraj sie nie ruszac lewark zani całkowicie sie nie zatrzymasz a co do wuymiany oleju to nie bardzo ci radz z tym przebiegiem mozesz sobie wyplukac skrzynie i po jezdzie olej sie sprawdza tak jak na załaczniku
brechą :D
Uszkodzona płytka elektroniczna przy skrzyni biegów . Zakup używanej sprawnej to ok 2000 zł DZIAŁA
co to za istalacja nitro, audio czy inna bo jesli lpg to napisz jaka lub zdiecia.jesli czwarta generacja to wyglada na przyciecie jednego wtrysku i problem na benzynie po chwili powinien znikac.nowsze moga odcinac cylinder z blendem
Uważasz, że dobrze zrobiłem kupując używaną skrzynię?
Udało Ci się rozwiązać ten problem ? Bo właśnie mam taki sam .... albo podobny, jade 120 glosny a niskie obroty przyspiesze do 130-140 robi nie ciszej a obroty podniesione i mam wrażenie ze bez zmiany biegów, i jak juz spadnie do 120 to jest ok
Temat uważam za wyczerpany, skrzynia płynnie rusza jak nigdy do tej pory. Pozdrawiam :)
Niestety zero błędów na kompie diagnostycznym... Nic, auto chodzi nierówno, a błędów brak.
Witam szanownych kolegów ja też mam taki problem tyle że mój pali na dotyk moc idealna tyle że jak przekroczę prędkość 120km/h i puszcze tylko gas samochód zaczyna mi szarpać byłem na diagnostyce i zero błędów wymieniłem poduszki pod silnikiem i agr i dalej to samo. Czy mógł by mi ktoś pomóc.
Nie zakładaj sztywnego, regenerowanego itp. Zainwestuj w ori a nie pożałujesz ,że źle zainwestowałeś . Na sztywnym nie wszystkie auta dobrze chodzą ( drgania ,żle wchodzące biegi ,szarpania), a regenerowane napewno sie rozleci . Wiem to z doświadczenia , bo klijenci maja różne pomysły, a i tak zostaje przy moim .
Za jaka pomoc dziekujesz?Jak znasz sie na skrzyniach to demontuj ASB z auta i naprawiaj,jak nieznasz sie to do automaciarza.VAG nie pomoze.
Sprawdzałeś stan oleju?
Było już trzy razy Dodano po 48 Żadnych błędów
witam, czesto blachy problem czyni wielki klopot, najgorszym dla pompy to ; zanieczyszczone filtry paliwa i pow., ale i zle paliwo.uwazam ,ze zamiast ruszac stara pompe trzeba bylo uzyc dobrego srodka czyszczacego /najlepsze maja japoncy/,uwazam ,ze pompa jest dobra o czym swiadcza osiagi na wysokich obrotach, ps. ten srodek czysci caly uklad paliwowy...
Czujnik wymienoiny, skrzynia poskłądana i ... Tryb awaryjny wskakuje nadal :/ Ale nie ma już szarpania przy zmianie biegów. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną ? Inny profil opon przód / tył ? Jakoś się tę skrzynię "resetuje" ? Może ona coś pamięta ?
Bylo już tu na forum ze dwadzieścia razy o tym.Poszukaj.
Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji. Tam musisz wyregulować.
Miałem podobny przypadek a przyczyną był przycierający się widelec wysprzęglika. A czy tarczki hamulca bocznikowego w skrzyni były wymieniane? Pytam bo nie wiem czy szarpanie jest przy zmianie biegu w górę czy w dół bo jeśli w dół to ten element ma znaczenie.
Witam, Dziękuję za odpowiedź. Suzuki ma założone nowe sprzęgło i zrobioną adaptację około 10 tys. temu. Obecnie czuć już lekkie szarpanie przy zmianie biegów.
Temat jest zapewne już dawno nie aktualny, ale dla potomnych: jest to typowy objaw za niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów. Nie wyklucza to oczywiście awarii samej skrzyni.
No właśnie najpierw zmnejszam do 25, wrzucam II i jest szarpnięcie.
P1700 - Transmission Control Module (TCM) Requested MIL Illumination P0780 - Shift Malfunction U2106 - Lost Comm with Trans Control System
Poradziłeś coś z tym?
Witaj. A to ciekawostka. Ja w swoim Volvo wiem już że to wina elektrozaworów lub gorzej - mechaniczna. Ale czytałem też że jak szarpie to ludzie z taką skrzynią lecz w Alfie Romeo szukają przyczyny w czujnikach przyspieszenia?
A do kosza... A dlaczego ? Czy to wanna z napędem mechanicznym... Pomyśl...Bo to.. Super opis...😕 Sorry.
Zmieniłem olej w silniku i zaczął szarpać przy zmianie biegów. Czy zmiana oleju w silniku ma związek z tym szarpaniem.
Ja mam Partnera 2.0 więc zasadniczo to samo i ten sam problem, czyli szarpanie przy 1700-1800 obrotów. Póki co wymieniliśmy przepływomierz, bez rezultatu... chociaż teraz szarpie tylko na 4 i 5 biegu.
szarpanie zmiany biegów szarpanie skrzyni biegów skrzyni biegów szarpanie
jumper przekaźnik świec sterowanie rolet zewnętrznych baterie rowerowe połączenie
philips az1830 polerka samochodowa
Czy tryb nagrywania z pauzą szkodzi magnetofonowi? Górna część lodówki nie chłodzi - przyczyny i rozwiązania