Cześć kolego. Rozwiązałeś może problem z tym szarpaniem passata ? Bo mam identyczny problem i w tym samym modelu.
Albo wtryskiwacze się zalepiają i zanim tłoczek się rozrusza to nierówno dawkuje gaz z tond te szarpanie. Lub reduktor jest przepompowany i silnik jest zalewany gazem do czasu wyrównania ciśnienia i też z tego powodu może szarpać.
Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Raz poduszki silnika do kontroli. Wtryski szwankują. Zawory do kontroli. Kwestia jaki olej silnikowy - za gęsty i dopiero po rozgrzaniu uzyskuje właściwości smarne jeśli tak to ma ogromny wpływ na szarpanie.
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Zacznij od wymiany filtra paliwa.
na obu ZAVOLI pojedzie.
Tylko ten szlam to może być okładzina cierna ze sprzęgła lock up.
To że silnik na postoju pracuje równo nie znaczy, że jest ok i nie będzie szarpań w trakcie jazdy. Opisz dokładniej to szarpanie.
Pompowtrysk do wymiany
Makita? Weź nie żartuj :P Chyba Mann? Makita robi elektronarzędzia :P A jak pomogłem to możesz kliknąć magiczny przycisk "pomógł" :) A to może ja kliknę co trzeba? 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Symbol silnika to pierwsze litery w numerze silnika - powinny być gdzieś wybite na silniku. Ale najprościej sprawdzić w (starym bo w nowych chyba już ni ma) w dowodzie rejestracyjnym. Np. RLxxxxxxxxxxxxx
Problem nie zginie.
skoro mruga świeca żarowa to proponował bym diagnostykę komputerową, sprawdzić czujnik położenia wału i zawór n108, chociaż dla mnie to bardziej jak by się coś działo w samym nastawniku pompy. Sprawdził bym jeszcze wiązkę od pompy dużą kość i tą małą na której jest elab i zawór n108, zawór powinien mieć oporności pomiędzy pinem 2 i 3 ok od 12 do 20...
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Wymieniłem czujnik położenia wału i przestało szarpać.
Nastawnik pompy do roboty.
nie pisałeś czy wymieniałeś filtry: paliwa i powietrza, może paliwo? Sprawdź najpierw to , dla mechanika zdążysz jeszcze zapłacić :) Na niższych biegach masz mniejsze przełożenie i szybciej wchodzi na obroty, zwłaszcza jak przyciśniesz gazu - to i nie czuć szarpania.
Witam mam problem ze swoim paskiem mianowicie autko odpala za każdym razem bezproblemowo ale często szarpie na na postoju na wolnych obrotach. Byłem u trzech mechaników i nikt nic nie zdjagnozował konkretnie. Od razu mówie że za każdym razem podłanczali pod komputer i nic nie wykazywało. Stało się tak z tego co zauważyłem jak przyszły mrozy, teraz jak...
Twoje podejście do problemu bardzo mi się podoba bo zarówno podałeś kod odczytanego błędu jak również wykonałeś i wkleiłeś istotne logi dynamiczne i to się chwali. Odpisuję zatem z miłą chęcią : to nie jest tryb awaryjny lecz zwyczajnie sterownik silnika zgubił sygnał z przepływki co spowodowało totalne zmniejszenie mocy silnika i o ile od 2260 obrotów...
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Prawdopodobnie nastawnik dawki powodem szarpania jest
Może się np. zapowietrzać lub zwyczajnie brakuje paliwa przez zapchany filtr czy sito w baku.
witam. Mam podobny problem z szarpaniem. Passat b5fl 1.9tdi AWX 2001 podzczas przyspieszania, szarpie w granicach 1600-2600, najbardziej wyczuwalne 3,4,5 bieg.Podczas spokojnej jazdy szarpania nie ma i na biegu jałowym wchodzi odrazu na obroty. wszystko zaczęło sie po wymianie filtra paliwa, włożyli mi knechta, na drugi dzien pojechałem do nich powiedziałem...
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu. Problem się rozwiązał bo mam to samo.
Diagnostyki nie robiłem bo nie za bardzo wiem jak, sprawdzałem tylko błędy i nie było żadnego... Dodano po 2 Dodam jeszcze że, dzisiaj rano nie dość że nie miał mocy to jeszcze szarpał
Mowilem ze to przeplywomierz ! Ale mozesz sie nei cieszyc dlugo , komputer sie raczej nie przestawil , byc mzoe akurat u Ciebie nie bylo styku , ale sadze ze raczej cos sie zmienilo w przeplywomierzu przy ejgo czujniku termicznym , byc moze jak dostal zimne powietrze bez swojego zasilania czyli nie grzejac , to schlodzil sie do niskiej temperatury i...
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
Wgrany był gotowiec
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... 5 i 6 post
Walczę z szarpaniem Passata podczas przyspieszania - po pomiarach ciśnienia pompy w baku (0.3 bara) i pompy tandem (0?? na jałowym 3.5 bara przy 4000 obrotow)postanowiłem je obie wymienić. Pompa w baku nowa ciśnienia nie mierzyłem ale węże twarde przed i za filtrem. Pompę tandem wymieniłem na używkę ale niestety nadal brakuje ciśnienia - na jałowym...
Witam kolegę, a więc winna za te obiawy jest pewna część w liczniku, nie wiem jak ona się prawidłowo nazywa, impulsator, czy jakoś tak, ale to coś:-D odczytuje prędkość auta i podaje dane do ECU. Kolega nie bawił się w naprawę tego, tylko wymienił cały licznik, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i powodzenia. Proszę o punkt jeśli pomogłem;-) .
chodzi ci o zawór n75? to jest sprawy właśnie
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Witam, mam Passata B7 2.0 TDI 2011 i mój problem polega na tym, że szarpie silnikiem podczas jazdy w różnym zakresie obrotów, np. 1800, 2100, 1900. Po dodaniu gazu szarpanie ustaje. Nie ma żadnych błędów. Filtr paliwa wymieniony.
witam, byłem u mechanika i okazało sie że pompowtryskiwacze były rozregulowne, więc dlatego mi tak ten samochód szarpał
Witam. Kolego mam identyczny problem z Passatem jak ty mam paska 97r 1.6 + gaz sekwencja i dzisiaj zaczął tracić moc,strzelać,szarpać i na postoju drga nim. Powiedz co u Twojego było nie tak? Z góry dzięki. Renata
Witam. pisze w sprawie przerywania czy też szarpania Passata 2.0 TFSI, czy ktoś z was sprawdzał przepływomierz już.Miałem ten problem co tu opisujecie po prostu cuda niewidy, a to że silnik złom a to że to rozrząd a to odma i tak dalej szkoda gadać pojechałem do kolegi podłączył pod komputer i wyszło że to przepływomierz też nie chciało mi się wierzyć...
Popatrzyłem dzisiaj i łapa oraz tuleja wyglądają dobrze żadnych śladów wybicia. Zauważyłem też że silnik lekko przerywa na 3 biegu około 2 tyś obrotów
przykre ale wygląda na pompe
najlepiej zrobic diagnostyke,szkoda czasu na szukanie usterki bez testera,zacznij od filtra paliwa,zalecam tylko oryginal,podroby plataja czesto figle...jezyk na max docie zmienisz tylko za pomoca testera
Chodzi mi o pamięć błędów w sterowniku. Skasuj na zimnym, doprowadź do szarpania i wtedy odczytaj. Inaczej się nie da.
Witam.A jak kompresja?
Ja bym się jednak przyjrzał temu EGR. Najlepiej tymczasowo go zaślep, w tym silniku jest to w miarę na wierzchu. Miałem dwa AVFy i nie miałem podobnych problemów. Jeśli wtryski ok, to ja bym szukał w osprzęcie recyrkulacji spalin, ew. doladowanie. Nikt Ci nie grzebał w sterowniku silnika ? ( tzn. tuning itp ) ? Jeśli tak to mam oryginały do tych modeli...
ok dzięki za odpowiedz. A tak że już męczę temat to nie wiecie kto coś takiego robi w trójmieście lub w okolicach. Nie chce się natknąć na takiego samego partacza jak ten co mówił że te szarpania to od sprzęgła
Za komplet na jedną pompkę (Boscha) zapłaciłem 30 zł w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Wydaje mi się że są uniwersalne bo nikt nie pytał mnie o model passata. Założyłem i jest ok.
Rozwiązał sie problem z szarpaniem? W czym był ten problem?
Z tego co widzę, podczas występowania problemu na jednej z sond (po jednej stronie) występuje niskie napięcie (nie przekracza 0,2V), więc z tego co rozumiem jest zbyt ubogo. Dlaczego tylko po jednej stronie? Któryś z wtryskiwaczy pada? Nie nadąża, daje za mało gazu i wówczas zaczyna się przymulanie i szarpanie? Pozdrawiam
Jest bardzo napięty i nawet nie drgnie przy szarpaniu. Fotel do wymiany?
Tylko chyba po ustawieniu bez podpięcia pod VAG-a i skasowaniu błedu i tak będzie 5tyś obrotów? A co z szarpanie? Ma to jakiś wpływ?
Witam. Mam Passata 2003 1,9tdi, a problem to że słyszę minimalne syczenie i przy szybkim rozpędzaniu na 2-3-4 i 5 biegu przy niskich obrotach szarpie, a jeśli przeciągnę na biegach na duże obroty, to jest ok i powyżej 100km/h jest już ok. Przy wolnym rozpędzaniu jest wszystko ok. Dodam, że moc jest też ok. Co może być przyczyną, proszę o pomoc.
Szarpanie pojawia się jedynie, gdy olej się podgrzeje. Nigdy jak jest zimny. Mam jeszcze nadzieję, że to nic poważnego...
Jedź na Shell albo BP. U mnie było to samo. Nie twierdze,że mają złe paliwo ale musi być jakiś dodatek. W lecie tankuje na Orlenie i nic się nie dzieje. Pierwsze 5 kilometrów strasznie szarpało mi silnikiem.
zacząłem się bawić z tubą, podpiąłem pod pasy bezpieczeństwa, ale samochód znów zaczął szarpać i ledwo jechać. Może zadzwoń do elektryka samochodowego zanim spalisz całą budę albo wysadzisz jakie poduchy.
No właśnie komputer pokazuje dużo błędów ale nie można ich wykasowac. Wszystko niby podłączone. Auto odpala na chwilę zaczyna szarpać i gaśnie
Sprawdź zasilanie na sterowniku od skrzyni.
Temat zamykam. Padła uszczelka pod głowica.
rozumiem że wtryski bezpośrednie nie były zamieniane?
To sprawdź co jest winą szarpań. Czy układ zapłonowy czy uklad zasilania w paliwo.
to jak w końcu turbo dobrze wstaje czy za późno?? i jaka może być przyczyna jeśli turbo wstaje zbyt późno?? oraz jaki może być koszt ustawienia tego kątu wtrysku?? kolega z ostatniego postu ma racje, na zimnym przy odpalaniu tak dziwnie odpala jakby szarpało silnikiem.
nastawnik naprawiony problem rozwiązany
Witam obecnych. Mam problem z moim VW Passatem B6 2.0 TDI 140 KM, 2007 r., skrzynia DSG 6-biegowa. Czytałem już wątki o podobnej tematyce, ale stwierdziłem, że temat reaktywuję. Na 1. biegu zależy od auta, czasem ruszy płynnie, a czasem szarpnie. 2/3/4. bieg, jak jadę na niższych obrotach, falują mi delikatnie i auto zachowuje się jak 'żabka'. Oczywiście...
Jutro jadę do diagnosty , dam odpowiedz wieczorem co było nie tak
Przytarta geometria.
Witam, może elektryczna pompa paliwa (w zbiorniku) szwankuje. Czy jest problem z uruchamianiem silnika?
Na 99% znalazłem przyczynę tego szarpania, okazało sie ze to sonda, wymieniłem ja i narazie jest ok!!!
Mam Passata 93r.Problem mój polega na tym że przy szybkim naciskaniu pedału gazu są szarpania ,przy powolnym tego nie ma. Jest to silnik 2l pełny wtrysk. :?:
Wywaliło by zapewne jakiś błąd, a błędów brak.
Zobacz czy żaby nie pływają w sterowniku.
Silnik pojemnosc moc ?
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od wtrysku i zawór dodatkowego powietrza.
Ciśnij ten zawór egr. Na bank stoi otwarty. Na jałowym chodzi dobrze, tylko podczas przyśpieszania brak mocy, może szarpać i czarny dym?
Podaj kod silnika.
A umnie passat tdi szarpał i znalazłem uszkodzoną poduszkę przy skrzni biegów 5 dych i po sprawie objawy były bardzo podobne dotych opisanych. Kiedys też nie miał mocy to znalazłem nieszczelność w "interkulerze" dziura że pies z budą by przelazł a gdy silnik nie pracował to nic nie było widac bo rozsczelniał się na zaprasowaniu dopiero podanie niewielkiego...
po zgaszeniu nagle zaczyna szarpać Do sprawdzenia instalacja zapłonowa - Kable z fajkami, aparat zapłonowy, cewka, moduł, czy co tam masz, bo nie podałeś modelu silnika.
Tłumik drgań skrętnych w sprzęgle (nie pamiętam czy zwykłe 1.8 ma też dwumas tak jak 1.8T ), ale takie szarpanie wskazuje że nie ma i uszkodzone mogą być tłumiki w tarczy.
Dziękuje za liczne pomocne rady, bez nich bym sobię nie poradził. A więc kolejnego dnia odpalił jak trzeba. Po całym dniu stania również. Tematu nie zamykam poczekam kilka dni, ale na razie mu przeszło samo z siebie.
Witam, od pewnego czasu mam problem z moim passatem, auto przy zmianie biegu szarpie, najbardziej odczuwalne jest to na 2,3,4 biegu, w momencie szarpniecia wystepuje "falowanie obrotów", ciężko jest to opisać dlatego tez dodam filmik, najbardziej widoczne jest to w 44 sekundzie filmu: http://youtu.be/Lqy6B4Geeek
Linka od przepustnicy musi mieć luz nie może być naciągnięta.Dobrze byłoby z czytać błędy jakie teraz występują,mógłbym się określić czy tkwi problem w przepustnicy czy w jakimś czujniku np.wałka,wału,napięcia łańcucha{szarpanie ],przepływce, czy też w samej instalacji.
Witam! Mam maly problem z moim passatem, mianowicie podczas jazdy od czasu do czasu szarpie silnikiem,nie zależnie od tego czy przyspieszam,odejmuje gazu czy jade stałą prędkością co może być przyczyną? Ostatnio nawet kilkukrotnie mi zgasł po czym odpalił i pojechał. Jakieś pomysły? Czujnik temperatury? Dodam że samochod pracuje dziwnie, zdaje sie jak...
Temat już co prawda stary ale może komuś się przyda. Problemem była synchronizacja wałka rozrządu.
Jeżeli miałoby to być koło dwu masowe, słyszelibyśmy charakterystyczne brzdęknięcie podczas "gaszenia" silnika, myślę że właściciel by na pewno zauważył to i powiązał z szarpaniem Czy robiłeś jakikolwiek serwis w skrzyni?
Byłem na komputeże i nic niewykazało,zero błędów???????????????????
WITAJ Powiedz dobry człowieku czy komin wymieniałeś (przepływomierz) jak nie to w ciemno możesz wymienić. A tak na marginesie też byłem najarany na paska ale komin mnie wyleczył bo co ok 50 000 km musisz to badziewie wymienić tak polepszyli konstruktorzy taki dobry silnik. Ta część w sumie jest w tym modelu silnika odpowiedzialna za oboroty, szarpanie...
Wykluczyłeś nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ? Będą podobne objawy.
Jaki silnik?
Witam , mam passata B6 2005 r., 2.0 tdi , 140 km , 8v , manualna skrzynia 6-cio biegowa , przebieg ok. 115000km.. Od kupna (wrzesień 2008 ) na 2 biegu , przy 2000 tys. obrotów dostaje "czkawki" tzn. przerwie - szarpnie i jedzie dalej. Nie jest to regularne , jak naciśnie mu się w "dechę" jest ok . Tata mechanik wymienił już nawet wszystkie pompo wtryskiwacze...
Passat jak w temacie troszkę kaprysi. Czasami w trakcie jazdy zaczyna szarpać tracić moc. Zdarzają się także nierówne obroty. Może ktoś podpowie. Dorzucam logi do przeglądnięcia.
To sie kolego przejedz takim samochodem ( z przestawionymi kątam) i luknij w lusterko wsteczne! Pozatym jako mechanik powinieneś wiedziec jak zachowuje się silnik kiedy nie spali dawki paliwa
Wyklucz wpierw złą pracę układu zapłonowego.
To ściągnij zaslepke i podłącz tak samo.
A gdzie diagnostyka? Dane z komputera podczas jazdy bo sprawdzenie na komputerze błędów to nie diagnostyka.
Czy słychać szum w okolicach docisku jak puścisz sprzęgło a ustaje gdy naciśniesz?? Czy na zwolnionym sprzegle coś "rzęźi"?? Czy sprzęgło płozi jak chcesz ruszyć bądź przyśpieszyć?? Czy wyczówalne jest szarpanie podczas ruszania??
tak jak kolega wczesniaj stwierdzil nie ma sensu lac oleju,ja zlalem syf jakich malo i po zalaniu swiezego plus uszczelka i filtr zaczelo sie dziac tak jak piszesz a bylo oki.Trzeba remontowac.
No ale np. zbyt małego poziomu oleju to nie zczyta niczym...
mam
To to samo jakby w bendzynie VW świeciło EPC..... :D
Witam proszę kogoś o pomoc. Mam passata 97 tdi 110KM w automacie stan licznika 134tys samochód przy zmianie biegów szarpie szczegulnie z 3 na 4 i4na3 czy ktoś wie o co to może byc.
Odpaliłem na LPG chodzi dobrze, przełanczam na benzyne i zaczyna go szarpać po czym gaśnie.
passat szarpanie szarpanie silnika passat passat szarpanie benzynie
zbiornik kombinowany wentylator chłodnicy scenic inwerter swietlowka
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Jak ustawić telewizor na odpowiednie źródło sygnału dla magnetowidu? Jak wyczyścić klawiaturę zaworową w Fiacie 125p?