Prawdopodobnie nastawnik dawki (quanity adjuster) w pompie. Jest o tym duzo na forum, znajdziesz nawet instrukcje czyszczenia. Zacznij jednak od podlaczenia i sczytania bledow, zaoszczedzisz na wymianach zbednych czesci i czasie.
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Makita? Weź nie żartuj :P Chyba Mann? Makita robi elektronarzędzia :P A jak pomogłem to możesz kliknąć magiczny przycisk "pomógł" :) A to może ja kliknę co trzeba? 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Tylko ten szlam to może być okładzina cierna ze sprzęgła lock up.
Symbol silnika to pierwsze litery w numerze silnika - powinny być gdzieś wybite na silniku. Ale najprościej sprawdzić w (starym bo w nowych chyba już ni ma) w dowodzie rejestracyjnym. Np. RLxxxxxxxxxxxxx
Pompowtrysk do wymiany
Popatrzyłem dzisiaj i łapa oraz tuleja wyglądają dobrze żadnych śladów wybicia. Zauważyłem też że silnik lekko przerywa na 3 biegu około 2 tyś obrotów
Twoje podejście do problemu bardzo mi się podoba bo zarówno podałeś kod odczytanego błędu jak również wykonałeś i wkleiłeś istotne logi dynamiczne i to się chwali. Odpisuję zatem z miłą chęcią : to nie jest tryb awaryjny lecz zwyczajnie sterownik silnika zgubił sygnał z przepływki co spowodowało totalne zmniejszenie mocy silnika i o ile od 2260 obrotów...
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Nastawnik pompy do roboty.
Albo wtryskiwacze się zalepiają i zanim tłoczek się rozrusza to nierówno dawkuje gaz z tond te szarpanie. Lub reduktor jest przepompowany i silnik jest zalewany gazem do czasu wyrównania ciśnienia i też z tego powodu może szarpać.
Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu. Problem się rozwiązał bo mam to samo.
na obu ZAVOLI pojedzie.
Może się np. zapowietrzać lub zwyczajnie brakuje paliwa przez zapchany filtr czy sito w baku.
Mowilem ze to przeplywomierz ! Ale mozesz sie nei cieszyc dlugo , komputer sie raczej nie przestawil , byc mzoe akurat u Ciebie nie bylo styku , ale sadze ze raczej cos sie zmienilo w przeplywomierzu przy ejgo czujniku termicznym , byc moze jak dostal zimne powietrze bez swojego zasilania czyli nie grzejac , to schlodzil sie do niskiej temperatury i...
przykre ale wygląda na pompe
Cześć kolego. Rozwiązałeś może problem z tym szarpaniem passata ? Bo mam identyczny problem i w tym samym modelu.
chodzi ci o zawór n75? to jest sprawy właśnie
Witam kolegę, a więc winna za te obiawy jest pewna część w liczniku, nie wiem jak ona się prawidłowo nazywa, impulsator, czy jakoś tak, ale to coś:-D odczytuje prędkość auta i podaje dane do ECU. Kolega nie bawił się w naprawę tego, tylko wymienił cały licznik, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i powodzenia. Proszę o punkt jeśli pomogłem;-) .
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Witam. Mam Passata 2003 1,9tdi, a problem to że słyszę minimalne syczenie i przy szybkim rozpędzaniu na 2-3-4 i 5 biegu przy niskich obrotach szarpie, a jeśli przeciągnę na biegach na duże obroty, to jest ok i powyżej 100km/h jest już ok. Przy wolnym rozpędzaniu jest wszystko ok. Dodam, że moc jest też ok. Co może być przyczyną, proszę o pomoc.
Witam. Kolego mam identyczny problem z Passatem jak ty mam paska 97r 1.6 + gaz sekwencja i dzisiaj zaczął tracić moc,strzelać,szarpać i na postoju drga nim. Powiedz co u Twojego było nie tak? Z góry dzięki. Renata
Za komplet na jedną pompkę (Boscha) zapłaciłem 30 zł w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Wydaje mi się że są uniwersalne bo nikt nie pytał mnie o model passata. Założyłem i jest ok.
Na parametry nie patrzyłem
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... 5 i 6 post
Witam.A jak kompresja?
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
najlepiej zrobic diagnostyke,szkoda czasu na szukanie usterki bez testera,zacznij od filtra paliwa,zalecam tylko oryginal,podroby plataja czesto figle...jezyk na max docie zmienisz tylko za pomoca testera
Raz poduszki silnika do kontroli. Wtryski szwankują. Zawory do kontroli. Kwestia jaki olej silnikowy - za gęsty i dopiero po rozgrzaniu uzyskuje właściwości smarne jeśli tak to ma ogromny wpływ na szarpanie.
Problem nie zginie.
Chodzi mi o pamięć błędów w sterowniku. Skasuj na zimnym, doprowadź do szarpania i wtedy odczytaj. Inaczej się nie da.
Ja bym się jednak przyjrzał temu EGR. Najlepiej tymczasowo go zaślep, w tym silniku jest to w miarę na wierzchu. Miałem dwa AVFy i nie miałem podobnych problemów. Jeśli wtryski ok, to ja bym szukał w osprzęcie recyrkulacji spalin, ew. doladowanie. Nikt Ci nie grzebał w sterowniku silnika ? ( tzn. tuning itp ) ? Jeśli tak to mam oryginały do tych modeli...
To że silnik na postoju pracuje równo nie znaczy, że jest ok i nie będzie szarpań w trakcie jazdy. Opisz dokładniej to szarpanie.
Temat zamykam. Padła uszczelka pod głowica.
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
Prawdopodobnie nastawnik dawki powodem szarpania jest
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od wtrysku i zawór dodatkowego powietrza.
nastawnik naprawiony problem rozwiązany
rozumiem że wtryski bezpośrednie nie były zamieniane?
Szarpanie pojawia się jedynie, gdy olej się podgrzeje. Nigdy jak jest zimny. Mam jeszcze nadzieję, że to nic poważnego...
A umnie passat tdi szarpał i znalazłem uszkodzoną poduszkę przy skrzni biegów 5 dych i po sprawie objawy były bardzo podobne dotych opisanych. Kiedys też nie miał mocy to znalazłem nieszczelność w "interkulerze" dziura że pies z budą by przelazł a gdy silnik nie pracował to nic nie było widac bo rozsczelniał się na zaprasowaniu dopiero podanie niewielkiego...
Witam, od pewnego czasu mam problem z moim passatem, auto przy zmianie biegu szarpie, najbardziej odczuwalne jest to na 2,3,4 biegu, w momencie szarpniecia wystepuje "falowanie obrotów", ciężko jest to opisać dlatego tez dodam filmik, najbardziej widoczne jest to w 44 sekundzie filmu: http://youtu.be/Lqy6B4Geeek
To sprawdź co jest winą szarpań. Czy układ zapłonowy czy uklad zasilania w paliwo.
Wymieniłem czujnik położenia wału i przestało szarpać.
skoro mruga świeca żarowa to proponował bym diagnostykę komputerową, sprawdzić czujnik położenia wału i zawór n108, chociaż dla mnie to bardziej jak by się coś działo w samym nastawniku pompy. Sprawdził bym jeszcze wiązkę od pompy dużą kość i tą małą na której jest elab i zawór n108, zawór powinien mieć oporności pomiędzy pinem 2 i 3 ok od 12 do 20...
Przytarta geometria.
nie pisałeś czy wymieniałeś filtry: paliwa i powietrza, może paliwo? Sprawdź najpierw to , dla mechanika zdążysz jeszcze zapłacić :) Na niższych biegach masz mniejsze przełożenie i szybciej wchodzi na obroty, zwłaszcza jak przyciśniesz gazu - to i nie czuć szarpania.
Witam, może elektryczna pompa paliwa (w zbiorniku) szwankuje. Czy jest problem z uruchamianiem silnika?
Dziękuje za liczne pomocne rady, bez nich bym sobię nie poradził. A więc kolejnego dnia odpalił jak trzeba. Po całym dniu stania również. Tematu nie zamykam poczekam kilka dni, ale na razie mu przeszło samo z siebie.
Bez fizycznego kontaktu z pojazdem można jedynie domniemać, co to za powód, dla którego tak się dzieje. Problem jest w tym, że auto może mieć niekoniecznie jeden temat, odpowiedzialny, za powyższe objawy. Na początek trzeba rozgraniczyć, czy to silnik, czy skrzynia biegów, czy oba podzespoły jednocześnie. Tak jak sugerujesz rozpoczynamy diagnozę od...
Wywaliło by zapewne jakiś błąd, a błędów brak.
Ja stawiam,że zaciąga lewe powietrze,od tego zacznij.
Tylko chyba po ustawieniu bez podpięcia pod VAG-a i skasowaniu błedu i tak będzie 5tyś obrotów? A co z szarpanie? Ma to jakiś wpływ?
Sprawdź zasilanie na sterowniku od skrzyni.
po zgaszeniu nagle zaczyna szarpać Do sprawdzenia instalacja zapłonowa - Kable z fajkami, aparat zapłonowy, cewka, moduł, czy co tam masz, bo nie podałeś modelu silnika.
Rozwiązał sie problem z szarpaniem? W czym był ten problem?
Z tego co napisales niebardzo da sie wywnioskowac bo przyczyn moze byc wiele. Rozumiem ze filterek gazu byl wymieniony Jak stara jest instalacja? Czy parownik jest cieply? Czy szarpie w calym zakresie obrotow? Czy podczas jazdy testowej z gazownikiem tez szarpalo? Jaka jest elektronika?
Wgrany był gotowiec
ok dzięki za odpowiedz. A tak że już męczę temat to nie wiecie kto coś takiego robi w trójmieście lub w okolicach. Nie chce się natknąć na takiego samego partacza jak ten co mówił że te szarpania to od sprzęgła
Pompę możesz bez problemu ustawić na czujnik zegarowy, kontroluje się z poziomu testera. Co do reszty,określ czy włącza cylinder, czy wtryskiwacz. Może też hydraulika podpierać zawory, wtedy ginie kompresja.
Prawdopodobnie na parowniku jest śrubka na imbusa trzeba zostawić samochód na luzie odpalić go odkręcić śrubkę w lewo i zaraz w prawo bo chodzi o mieszankę zaraz jadę to na wieś zrobić zobaczymy czy to to Po tym to zaraz całkiem przestanie chodzić na gazie.
Podaj kod silnika.
Zobacz czy żaby nie pływają w sterowniku.
Silnik pojemnosc moc ?
Na 99% znalazłem przyczynę tego szarpania, okazało sie ze to sonda, wymieniłem ja i narazie jest ok!!!
Jaki silnik?
To sie kolego przejedz takim samochodem ( z przestawionymi kątam) i luknij w lusterko wsteczne! Pozatym jako mechanik powinieneś wiedziec jak zachowuje się silnik kiedy nie spali dawki paliwa
zawór raz działa a raz nie Musi działać skoro masz błąd związany z nim, to go wymień. Wpisz w wyszukiwarkę zawór N75 i zobaczysz że objawy są identyczne przy jego uszkodzeniu- nieprawidłowej pracy.
Wykluczyłeś nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ? Będą podobne objawy.
Wyklucz wpierw złą pracę układu zapłonowego.
Sprawdź poduszki skrzyni biegów.
Mam Passata 93r.Problem mój polega na tym że przy szybkim naciskaniu pedału gazu są szarpania ,przy powolnym tego nie ma. Jest to silnik 2l pełny wtrysk. :?:
Od kiedy tak się dzieje i co było wcześniej ?A jak jest na rozgrzanym i zimnym silniku ? Ew. po przejechaniu kilkudziesięciu km i rozgrzaniu skrzyni biegów ? Szukaj np. w dolocie powietrza ew. silnik krokowy. Ostrzeżenie. Pisanie bzdur, to nie tutaj! 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe...
Witam , mam passata B6 2005 r., 2.0 tdi , 140 km , 8v , manualna skrzynia 6-cio biegowa , przebieg ok. 115000km.. Od kupna (wrzesień 2008 ) na 2 biegu , przy 2000 tys. obrotów dostaje "czkawki" tzn. przerwie - szarpnie i jedzie dalej. Nie jest to regularne , jak naciśnie mu się w "dechę" jest ok . Tata mechanik wymienił już nawet wszystkie pompo wtryskiwacze...
No ale np. zbyt małego poziomu oleju to nie zczyta niczym...
A gdzie diagnostyka? Dane z komputera podczas jazdy bo sprawdzenie na komputerze błędów to nie diagnostyka.
Temat już co prawda stary ale może komuś się przyda. Problemem była synchronizacja wałka rozrządu.
witam wszystkich, mam problem z asb w vw passat b5 110ps. mianowicie przy zimnym silniku auto po przejechani kilkuset metrow wchodzi na obroty ok2500-3000 tak jakby nie ciagnal na zadnym biegu potem nastepuje szarpniecie i przelacza normalnie. czytalem niektore wypowiedzi ze moze zmienic olej ale nie wszyscy sa zgodni czy to pomoze czy zaszkodzi. komputer...
To to samo jakby w bendzynie VW świeciło EPC..... :D
Tłumik drgań skrętnych w sprzęgle (nie pamiętam czy zwykłe 1.8 ma też dwumas tak jak 1.8T ), ale takie szarpanie wskazuje że nie ma i uszkodzone mogą być tłumiki w tarczy.
A jaki konkretnie błąd? sprawdzałeś na wiki ross-tech?
Świece i przewody zmieniane?
mam
Pozbyłem się problemu... sprzedając samochód :)
filtr powietrza, filtr paliwa
Passat jak w temacie troszkę kaprysi. Czasami w trakcie jazdy zaczyna szarpać tracić moc. Zdarzają się także nierówne obroty. Może ktoś podpowie. Dorzucam logi do przeglądnięcia.
Witam, tez to walkowalem na fotrum,mialem identyczne obiawy , okazalo sie ze zapiekly sie wewnetrzne przegoby (przy skrzyni biegow), passat B4 19TDi
Napisz co było przyczyną?
Raczej gazownicy sie wpieli z gazem niefortunnie.
OOK,DZIEKI ZA RADE,dzisiaj jade do mechanika i powiem mu o tym.napisze pozniej co i jak.pozdr
Witam. Posiadam passata b5 1.9 tdi 115km z 1999 roku od poczatku zimy mam problem z silnikiem mianowicie Po odpaleniu samochodu po dluzszym postoju silnik chodzi normalnie po przejechaniu 2-5 km silnik zaczyna szarpać przy przyspieszaniu trzęsie całą budą, silnik pracuje nierówno i problem jest ciagły. Czasem podczas skretu na parking osiedlowy zdarzało...
witam, byłem u mechanika i okazało sie że pompowtryskiwacze były rozregulowne, więc dlatego mi tak ten samochód szarpał
Może zły skład mieszanki na tym cylindrze ?
sprawdz czujnik halla
Jak świeci check to możesz sprawdzić jakimś kompem
Z tego co widzę, podczas występowania problemu na jednej z sond (po jednej stronie) występuje niskie napięcie (nie przekracza 0,2V), więc z tego co rozumiem jest zbyt ubogo. Dlaczego tylko po jednej stronie? Któryś z wtryskiwaczy pada? Nie nadąża, daje za mało gazu i wówczas zaczyna się przymulanie i szarpanie? Pozdrawiam
Jest bardzo napięty i nawet nie drgnie przy szarpaniu. Fotel do wymiany?
Nie widzę tu nic niepokojącego... Możesz zajrzeć w obudowie sterownika silnika, pod nim są kostki i Ciebie interesuje biała. Może być zaśniedziałą...
szarpanie passat szarpanie silnika passat passat szarpanie benzynie
makro przenoszenie kolumn panele dachy płaskim prywatne filmy
programator czasowy philips 58pus7855
Zmywarka Bosch Siemens Electrolux – nie grzeje wody, głośna praca, diagnoza grzałki i pompy Master US4000 TV (K320WDD2) Firmware Sources & Main Board Identification