Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Makita? Weź nie żartuj :P Chyba Mann? Makita robi elektronarzędzia :P A jak pomogłem to możesz kliknąć magiczny przycisk "pomógł" :) A to może ja kliknę co trzeba? 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Wgrany był gotowiec
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
to jak w końcu turbo dobrze wstaje czy za późno?? i jaka może być przyczyna jeśli turbo wstaje zbyt późno?? oraz jaki może być koszt ustawienia tego kątu wtrysku?? kolega z ostatniego postu ma racje, na zimnym przy odpalaniu tak dziwnie odpala jakby szarpało silnikiem.
Może się np. zapowietrzać lub zwyczajnie brakuje paliwa przez zapchany filtr czy sito w baku.
Witam, mam Passata B7 2.0 TDI 2011 i mój problem polega na tym, że szarpie silnikiem podczas jazdy w różnym zakresie obrotów, np. 1800, 2100, 1900. Po dodaniu gazu szarpanie ustaje. Nie ma żadnych błędów. Filtr paliwa wymieniony.
Jedź na Shell albo BP. U mnie było to samo. Nie twierdze,że mają złe paliwo ale musi być jakiś dodatek. W lecie tankuje na Orlenie i nic się nie dzieje. Pierwsze 5 kilometrów strasznie szarpało mi silnikiem.
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Jestem posiadaczem VW Passat B5 Lift silnik 1.6 benzyna świece przewody cewka wymieniona a silnik poszarpuje na wolnych obrotach jest wypadnie zapłonu
Jaki silnik?
Witam. Kolego mam identyczny problem z Passatem jak ty mam paska 97r 1.6 + gaz sekwencja i dzisiaj zaczął tracić moc,strzelać,szarpać i na postoju drga nim. Powiedz co u Twojego było nie tak? Z góry dzięki. Renata
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu. Problem się rozwiązał bo mam to samo.
Albo wtryskiwacze się zalepiają i zanim tłoczek się rozrusza to nierówno dawkuje gaz z tond te szarpanie. Lub reduktor jest przepompowany i silnik jest zalewany gazem do czasu wyrównania ciśnienia i też z tego powodu może szarpać.
Prawdopodobnie na parowniku jest śrubka na imbusa trzeba zostawić samochód na luzie odpalić go odkręcić śrubkę w lewo i zaraz w prawo bo chodzi o mieszankę zaraz jadę to na wieś zrobić zobaczymy czy to to Po tym to zaraz całkiem przestanie chodzić na gazie.
Byłem na komputeże i nic niewykazało,zero błędów???????????????????
Prawdopodobnie nastawnik dawki powodem szarpania jest
rozumiem że wtryski bezpośrednie nie były zamieniane?
Symbol silnika to pierwsze litery w numerze silnika - powinny być gdzieś wybite na silniku. Ale najprościej sprawdzić w (starym bo w nowych chyba już ni ma) w dowodzie rejestracyjnym. Np. RLxxxxxxxxxxxxx
Nie zapłon, tylko aparat - czujnik w nim określa ZZ pierwszego cylindra. Przy braku synchronizacji, jednym z objawów jest właśnie ograniczenie obrotów silnika.
chodzi ci o zawór n75? to jest sprawy właśnie
Jaki silnik ?
To sprawdź co jest winą szarpań. Czy układ zapłonowy czy uklad zasilania w paliwo.
Nie widzę tu nic niepokojącego... Możesz zajrzeć w obudowie sterownika silnika, pod nim są kostki i Ciebie interesuje biała. Może być zaśniedziałą...
Witam posiadam paska przebieg 165 rok 2000 od rodzinki wiec przebieg pewny. Problem jest w tym że jak pojeździ się po mieście lub w korku podjeżdża po parę metrów i silnik jest rozgrzany dobrze wraz se skrzynią to następuje szarpanie, podskakiwanie silnika jakby poduszka silnika lub skrzyni na pierwszym biegu . Objawu nie ma na zimno i na trasach przy...
Test przepływki wykonaj na początek , prześledz podstawowe parametry pracy silnika w czasie jazdy
Dziękuje za liczne pomocne rady, bez nich bym sobię nie poradził. A więc kolejnego dnia odpalił jak trzeba. Po całym dniu stania również. Tematu nie zamykam poczekam kilka dni, ale na razie mu przeszło samo z siebie.
Raz poduszki silnika do kontroli. Wtryski szwankują. Zawory do kontroli. Kwestia jaki olej silnikowy - za gęsty i dopiero po rozgrzaniu uzyskuje właściwości smarne jeśli tak to ma ogromny wpływ na szarpanie.
2008 rok produkcji. Kod silnika BMP
Witam, Problem dotyczy VW Passata b5 rocznik 99 silnik ahh 90km. Objawia się tym że gdy silnik jest zimny są problemy podczas odpalania, gdyż praktycznie silnikiem rzuca. Po odpaleniu auto chodzi tak jak by miało zaraz zgasnąć. Gdy silnik się rozgrzeje obroty są nadal nie równomierne natomiast mniej silnikiem rzuca, faluja między ok 850 a 900. Przy...
Witam, może elektryczna pompa paliwa (w zbiorniku) szwankuje. Czy jest problem z uruchamianiem silnika?
Pisałem ze filtr paliwa zmieniony, wczoraj rozkrecilem pokrywe silnika i przeczyscilem kostki od pompowtyskiwaczy narazie pomogło.
Podaj kod silnika.
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od wtrysku i zawór dodatkowego powietrza.
po zgaszeniu nagle zaczyna szarpać Do sprawdzenia instalacja zapłonowa - Kable z fajkami, aparat zapłonowy, cewka, moduł, czy co tam masz, bo nie podałeś modelu silnika.
Stawiam na niestykającą wtyczkę lub uszkodzony uszczelniacz pompowtryskiwacza 3 cylindra ewentualnie sam pompowtryskiwacz ale bez konkretów nikt Ci nie wywróży. Czy zapala się kontrolka silnika i ESP? Jaki błąd był w sterowniku? Jakie są odczyty w grupach 013; 018; 023 (VAG)?
Cześć kolego. Rozwiązałeś może problem z tym szarpaniem passata ? Bo mam identyczny problem i w tym samym modelu.
Ja bym się jednak przyjrzał temu EGR. Najlepiej tymczasowo go zaślep, w tym silniku jest to w miarę na wierzchu. Miałem dwa AVFy i nie miałem podobnych problemów. Jeśli wtryski ok, to ja bym szukał w osprzęcie recyrkulacji spalin, ew. doladowanie. Nikt Ci nie grzebał w sterowniku silnika ? ( tzn. tuning itp ) ? Jeśli tak to mam oryginały do tych modeli...
może dwumasa pada ,a biegi dobrze wchodzą , nie rzuca silnikiem ,
skoro mruga świeca żarowa to proponował bym diagnostykę komputerową, sprawdzić czujnik położenia wału i zawór n108, chociaż dla mnie to bardziej jak by się coś działo w samym nastawniku pompy. Sprawdził bym jeszcze wiązkę od pompy dużą kość i tą małą na której jest elab i zawór n108, zawór powinien mieć oporności pomiędzy pinem 2 i 3 ok od 12 do 20...
Raczej gazownicy sie wpieli z gazem niefortunnie.
Mam Passata 93r.Problem mój polega na tym że przy szybkim naciskaniu pedału gazu są szarpania ,przy powolnym tego nie ma. Jest to silnik 2l pełny wtrysk. :?:
A sprawdzałeś koło od rozrządu na wale,tam lubi się popuszczać śruba co powoduje chaotyczne przestawianie się rozrządu podczas pracy i takie objawy a w konsekwencji ścięcie klina i klapa. W sumie bardzo częste w tym silniku.
jorge83 jesteś pewny że te podane wymiary są odpowiednie dla silnika ajm?
Tłumik drgań skrętnych w sprzęgle (nie pamiętam czy zwykłe 1.8 ma też dwumas tak jak 1.8T ), ale takie szarpanie wskazuje że nie ma i uszkodzone mogą być tłumiki w tarczy.
Miałem identyczny problem w Astrze 1.7 dt fachowcy radzili wymienić poduszki pod silnikiem inni wskazywali na usterkę pompy wtryskowej o filtrze paliwa nie wspomnę.A okazało się że przepalała się uszczelka pod głowicą aż całkiem padła. Po splanowaniu głowicy i z nową uszczelką wszystko ok. Moja rada porządnie zmierzyć ciśnienia sprężania i dokładnie...
sprawdz czujnik halla
Silnik pojemnosc moc ?
A jaki konkretnie błąd? sprawdzałeś na wiki ross-tech?
zobacz ułożyskowanie sprzęgła. Pozdrawiam
zacznij od doprowadzenia termiki silnika do porzadku ...
WITAJ Powiedz dobry człowieku czy komin wymieniałeś (przepływomierz) jak nie to w ciemno możesz wymienić. A tak na marginesie też byłem najarany na paska ale komin mnie wyleczył bo co ok 50 000 km musisz to badziewie wymienić tak polepszyli konstruktorzy taki dobry silnik. Ta część w sumie jest w tym modelu silnika odpowiedzialna za oboroty, szarpanie...
Może zły skład mieszanki na tym cylindrze ?
no właśnie nie faluje, na benzynie trochę lepiej się zbiera, ale szału nie ma...
Wtryski do sprawdzenia, oraz wiązka zasilająca te pompki w głowicy.
Może ktoś miał podobny problem? Miałem w Passacie B5 1,8T podobne problemy - nieregularne skoki mocy silnika objawiające się "szarpaniem" na wyższych biegach :cry: - przyczyna: awaria tzw. przepływki - czyli czujnika przepływu powietrza :idea:
Miałem podobnie ten sam silnik przyczyna tkwiła w pękniętej gumowej rurze powietrza a konkretnie kolanku przy kolektorze ssącym.
A gdzie diagnostyka? Dane z komputera podczas jazdy bo sprawdzenie na komputerze błędów to nie diagnostyka.
Odpytaj sterownik silnika na błędy.
Sprawdz czujnik temperatury. ECU podaje zbyt mala dawke paliwa.
Witam! Mam problem w passacie B5 98r silnik 1.8 z jazdą na LPG jadąc czuje takie lekkie szarpanie ,na benzynie jedzie prawidłowo.instalacja STAG 300.proszę o pomoc gdyż fachowiec który to zakładał rozkłada ręce i mówi że wszystko już sprawdził i nie wie dlaczego tak się dzieje.
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Witam Nie dalej jak kilka dni temu kupiłem Passata TDI 110KM. Zauważyłem 2 usterki: - Drganie silnika na wolnych obrotach (jakby wypadanie zapłonu). - Oraz płynne szarpanie podczas jazdy na wyższych obrotach, przy 3000 samochód traci przyśpieszenie i zachowuje się jak kangur. Proszę o wasze sugestie.
Witaj Kolego, Ja rowniez po wymianie wtryskow (Siemens) bylem w 3 roznych serwisach (Polska, Niemcy, Wlochy) kompletna diagnostyka i NIC. Ale w koncu uporalem sie z tym. Paliwo! Nie mieszkam w Polsce ale np po zalaniu 4 razy pelnego baku Diesla V-Powera (wiem ze wielu pisalo ze to mizerne paliwo) ale jest znaczna poprawa. Czasem jeszcze szarpnie ale...
Twoje podejście do problemu bardzo mi się podoba bo zarówno podałeś kod odczytanego błędu jak również wykonałeś i wkleiłeś istotne logi dynamiczne i to się chwali. Odpisuję zatem z miłą chęcią : to nie jest tryb awaryjny lecz zwyczajnie sterownik silnika zgubił sygnał z przepływki co spowodowało totalne zmniejszenie mocy silnika i o ile od 2260 obrotów...
Jestem pewien, że objawy u kolegi wyglądają tak : przy zmianie z 1 na 2 bieg zaczyna bardzo szarpać samochodem jeśli nie depnie się od razu ostrzej na pedał gazu - auto dosłownie skacze do przodu jak żaba, odczuwalne jest to również na 3 biegu jeśli znowu zbyt mało stanowczo wciśnie pedał gazu, na biegach 4 i 5 jest ten problem pewnie już najsłabiej...
Myslę że pierwsza pompka do wymiany... korekta jest zbyt duża.
A w którym miejscu miałeś uszkodzony wężyk? Tego jeszcze nie robiłem, zimno, brak garażu a silnik z osprzętem wypełnia miejsce pod maską po same brzegi, wiem tylko że czuć benzynę, samochód użytkowany codziennie jeździ normalnie. Jutro sprawdzę czy słychać coś, a nawiasem mówiąc czy to jest dość wyraźny syk? czy trzeba się wsłuchać aby go usłyszeć?...
Witam. Nie odpisywałem wcześniej, ponieważ chciałem sprawdzić samochód, czy usterka ustąpiła. Przyczyną szarpania silnika był nagar na zaworach. pozdrawiam
Kompresję zmierzę. Czy mogę wykluczyć problem z cewką czy inną elektryką na tym etapie diagnozy? Wydaje mi się że świeca zalewana powinna chyba i tak mimo wszystko dawać iskrę i mieszanka powinna wybuchać patrząc czasem na stare śmierdzące i dymiące na niebiesko samochody jeżdża normalnie bez szarpania a mają silniki do remontu.
Przy rozgrzanym silniku mam problemy z uruchomieniem samochodu oraz przy obrotach około 3.000 następuje szarpanie silnikiem (podobne szarpanie jak w przypadku braku paliwa). Przy zimnym silniku zapłon jest OK.
a moze byc cos nie tak ze sterownikiem silnika? czy usterke sterownika wykryje sie VAGiem?
za malo danych co do silnika podales a sprawdz przewody badz cewki i swiece
witam wszystkich, mam problem z asb w vw passat b5 110ps. mianowicie przy zimnym silniku auto po przejechani kilkuset metrow wchodzi na obroty ok2500-3000 tak jakby nie ciagnal na zadnym biegu potem nastepuje szarpniecie i przelacza normalnie. czytalem niektore wypowiedzi ze moze zmienic olej ale nie wszyscy sa zgodni czy to pomoze czy zaszkodzi. komputer...
To że silnik na postoju pracuje równo nie znaczy, że jest ok i nie będzie szarpań w trakcie jazdy. Opisz dokładniej to szarpanie.
Witam! Zrob tak jak Ci podpowiadali koledzy wojtula11 i KAROLGO . Wymien modul zaplonowy (jest umieszczony pod cewka na scianie grodziowej). To bardzo czesta usterka w tych rocznikach samochodow grupy VW. Jesli nie chcesz kupowac od razu nowego, podstaw modul z innego sprawnego auta z takim samym silnikiem (moze byc np. Golf lub Passat). Pozdr.
I będzie, przez tydzień. Co z czopem wału? Poprawiłeś? Teraz jeszcze jest szansa bez demontażu...
Ale co może być z tym szarpaniem na zimnym, czy to może wina silnika i dać sobie z tym spokój. Czy może tak często zabrudzają się wtryskiwacze? pozdrawiam
tak poduszki ok pompowtryski w normie po diagnozie vcds koło dwumasowe ok zawur egr wyczyszczony przeguby sprawdzone zawieszenie wporzadku rozrzad według znaków i zadnych błeduw na kompie. dodam jeszcze na zimnym nie ma drgan tylko na ciepłym silniku w przedziale obrotuw 1600 do 2100 bardzo mocne szarpanie na wysokich biegach dalej szukamy
Potwierdzam 458 to zwykły przekażnik nie ma tam lutów oprócz oporu który jest lutowany. Dziś nawet miałem passata B5 PD i miałem okazję zaglądać do 458-ki.
Silnik diesel 115 koni zaświeca kontrolka ABS i kontrolka trakcji zaczyna szarpać autem i silnik nierówno pracuje. Przebieg 300 tys. Jak do tej pory samochód bez problemów proszę o pomoc
czy sada lambda moze powodowac szarpanie zimnego silnika na na benzynie i gazie ? Mam astre 1.8 8V
Co już sprawdziłeś, żebyśmy się nie powtarzali?
przepływomierz jest przy filtrze powietrza i powinieneś się skupić na tym bo to urządzonko w twoim pasku jest odpowiedzialne między innymi za te usterki o których piszesz tj nierówna praca silnika , słabsza moc , szarpanie
chodzi o napięcia (+) i (-), kable
Myślę , że chodzi tu o dwumas jak puszczasz pedał to sprzęgło załącza a dwumas można by powiedzieć , że się napina . Uszkodzony potrafi ,, szarpać ,, silnikiem ale jakkolwiek by nie było i tak skrzynia do zdjęcia. pozdr
Wydaje mi się, że warto jednak sprawdzić świece żarowe. W Passacie TDI 115 KM uszkodzona była 1 sztuka, poranne uruchomienie szło dosyć opornie i przez kilka sekund szarpało silnikiem aż ostatni cylinder zaskoczył. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Fakt faktem że Passat miał trochę większy przebieg bo ok 230 kkm Pozdrawiam
To sie kolego przejedz takim samochodem ( z przestawionymi kątam) i luknij w lusterko wsteczne! Pozatym jako mechanik powinieneś wiedziec jak zachowuje się silnik kiedy nie spali dawki paliwa
Podpiąłem VAG-a i wyszedł błąd silnika: 625 Sygnał prędkości nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY Macie jakieś pomysły - może jednak ten z licznikiem i śrubokrętem?
Jeżeli miałoby to być koło dwu masowe, słyszelibyśmy charakterystyczne brzdęknięcie podczas "gaszenia" silnika, myślę że właściciel by na pewno zauważył to i powiązał z szarpaniem Czy robiłeś jakikolwiek serwis w skrzyni?
Bez fizycznego kontaktu z pojazdem można jedynie domniemać, co to za powód, dla którego tak się dzieje. Problem jest w tym, że auto może mieć niekoniecznie jeden temat, odpowiedzialny, za powyższe objawy. Na początek trzeba rozgraniczyć, czy to silnik, czy skrzynia biegów, czy oba podzespoły jednocześnie. Tak jak sugerujesz rozpoczynamy diagnozę od...
Po pierwsze Sprawdź rozrząd Czy znaki się zgrywają :> poszukaj schematu znaków :> Po drugie Sprawdź Układ Podciśnienia on odpowiada za kąt wyprzedzenia itp Sprawdź przekaźnik odpowiadający za elektrykę silnika :> pzdr
Witajcie. Passat B5 1.9 AJM 2000 rok. Nagle, od rzekomo pół roku zaczęło się nagrywanie, szarpanie na biegu jalowym po nagraniu się silnika. Na dzień dobry przy okazji wymiany rozrządu zrobiłem oringi na PD. Korekty wtrysków wzorowe, BIPy nie przekraczają 25. Błędów brak, wszystkie czujniki z silnika podają realne sensowne wartości. Po odpięciu przepływomierza...
Jak masz okręcony przedni pas-okręcasz pompę wspomagania,sprężarkę klimy i odsuwasz na bok nie luzując węży.Wyciągasz silnik wymieniasz co trzeba i po bólu.Wygodniej wywalić silnik niż się szarpać ze skrzynią-tym bardziej że masz już większość roboty za sobą.
Witam serdecznie, nie wiem co się dzieje z moim Passatem, mianowicie co 2 sekundy spadają obroty i wracają do normy. Na zimnym silniku potrafi zgasnąć, przy czym kopci na ciepłym ciągle się tak wahają na postoju i podczas jazdy szarpie. Po podłączeniu do kompa nie wykazuje błędów. Nowy zawór n 75, nowy EGR, nowa przepływka, czujnik temperatury płynu...
W ciągu kilku dni podobne objawy opisano jeszcze w dwóch innych tematach. Standardowa przypadłość tych silników (jak ktoś napisał, że nieszczęścia chodzą czwórkami) to padnięte cewki. Objawy pasują tzn. stabilne wolne obroty prawie bez wypadania zapłonów, szarpanie i dławienie się przy dodawaniu gazu szczególnie gwałtownym. Dwie godziny temu założyłem...
Błąd jest pewnie skutkiem tego szarpania bo raczej nie przyczyną.Zastanawia mnie czy napinacz łańcucha mógł by się przyciąć ??Albo czy przerwa w jego zasilaniu mogła by spowodować takie szarpania??Jakieś pomysły co można by było sprawdzić??
Mówisz kolego zeby nie dolewać niczego takiego do baku? to niema jakiegoś patentu na przeczyszczenie układu? Te nasze paliwa to szału nie robią Dodano po 45 Jeszcze takie pytanko jakie są objawy ze dwumas jest na wykonczeniu bo czytałem ze to z tym szarpaniem może mięć coś wspulnego?
Kolego mam ten sam silnik w Passacie, ale w ruchu miejskim nie odważyłbym się "męczyć" auto na 5 biegu tj. przy prędkości 50 km. Z taką prędkością jeździ się np. na 2 biegu. Silnik ten ma dobre osiągi-moc przy ok. 2000 obr./min. i wówczas nie ma efektu szarpania chyba, że w aucie są urwane poduszki podsilnikowe, uszkodzone jest koło zamachowe (dwumasowe)...
szarpanie passat passat szarpanie passat szarpanie benzynie
hyundai obrazu citroen uszkodzi radio maluch dysza wolnych obrotów
Stihl FS 200 – regulacja gaźnika, ustawienie śruby LA, dławienie po dodaniu gazu Pobudzenie baterii litowej – jak bezpiecznie reaktywować ogniwo Li-ion, LiPo, LiFePO4