Nie we wszystkich. Są kotły turbo, gdzie producent wymaga analizy spalin. Ważna jest ilość powietrza w spalinach. Analiza nie dotyczy spalin ale szczelności układu turbo i pomiar wykonuje się na powietrzu zasysanym w celu sprawdzenia na obecność spalin ( CO,CO2). :D spalin w powietrzu :D
Sprawdź chłopie szczelność układu.
Sorki bardzo, ale jak sprawdziłeś szczelność układu spalinowego ?
Układ paliwowy do przejrzenia na szczelność i odpowietrzenie. Automat to chyba łatwo zauważyć.
A ja sprawdziłbym szczelność układu dolotowego od turbo do intercoolera i dalej pod kolektor do silnika.
Witam Jak sprawdzić kierownice w turbo i szczelność układu dolotowego
Należało by sprawdzić kierownice turbo, szczelność przewodów podciśnieniowych sterujących turbo i EGR, szczelność układu chłodzenia powietrza doładowanego, sprawność pompy vacum. Jeśli podciągasz ustami i gruszka się przycina, możesz mieć zapieczone kierownice w turbinie.
Problem jak w temacie, auto w chwili obecnej pali około 18 litrów na 100 kilometrów co powoduje "zarzucanie" świec zapłonowych. Wymieniona sonda lambda, czujniki temperatury powietrza zasysanego i silnika sprawne, jeszcze nie sprawdziłem przepływomierza (tylko czy jego ewentualna niesprawność może skutkować aż tak dużym spalaniem?). Podłączając kompa...
możesz wyczyścić egr wraz z kolektorem ssącym ,możesz sprawdzić szczelność układu dolotowego ( od turbo do ssącego ) ,możesz też pojechać na clipa , powodzenia
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
EGR jest elektryczny i nie ma przy nim podciśnienia. Sprawdzić trzeba podciśnienia zwłaszcza okolice akumulatora jest pod dozownikiem powietrza oraz szczelność układu gruszki i czujnika kopiowania turbo jest na nim oring i czasem puszcza. Strzykawka 100 i sprawdzić czy trzyma podciśnienie na poszczególnych odcinkach uk sterowania.
Te dolne króćce B mają pozostać nie podłączone. Istotne jest zachowanie szczelności układu podciśnień, tak aby działało sterowanie zmienną geometrią turbo. Tam z tyłu za silnikiem jest zasobnik podciśnienia, dostęp jest fatalny ale warto sprawdzić czy układ jest tam szczelny
nikt ci nie każe nowej przepływki wstawiać, masz sprawdzić szczelność układu dolotowego
Sprawdzałeś układ doładowania, IC i samo turbo? Szczelność? Ciśnienie?
podciśnienia sprawdzone? manometr w dłoń i zobaczyć co jest grane, prawdopodobnie wężyk spadł z turbo, lub nieszczelny, sprawdzić weżyki,szczelność egr i szczelnośc układu
Jak by ktoś miał problem jeszcze jak w temacie to już objaśniam : wężyki od vakum lubią pękac , intercooler ma przykręcane kolanka a pod nimi gumowa uszczelka ona się wypala i jest nie szczelność w układzie doładowania , pękające węże od turbo do kolektora . Po naprawieniu nieszczelności turbo działa błędy wykasowane i zafira śmiga jak złoto . Do kasowania...
Wygląda na uszkodzony zawór. Ale trzeba skontrolować perę rzeczy. Sprawdź gruchę na turbinie i szczelność układu podciśnienia w układzie sterowania turbo oraz czy nie ma luzu na wirniku turbiny. Podłącz komputer diagnostyczny i sprawdź dane na przepływomierzu powietrza dolotowego.
Jak już rozebrałeś to wyczyść wszystko, tylko nie pourywaj śrub mocujących geometrie, bo czasem się ukręcają, no i sprawdź szczelność układu, jak pisałem wcześniej.
Czytamy ze zrozumieniem. Nie napisałem że układ będe czyścił wodorem z azotem tylko go osuszał po wykonaniu próżni... Coś kolego pomieszałeś. Próżnia osusza się układ, ponieważ próżnia wygotowuje wodę z układu. Jeśli po próżni do układu wpuścisz azot, wodór czy inny gaz wymieszasz go z czynnikiem chłodniczym, lub będziesz musiał robić próżnie ponownie....
Witam. Mercedes W211 2006r Lift OM642 190km. Przy pełnym naciśnięciu pedału gazu wedle komputera diagnostycznego pokazuje 2.6 bara ciśnienia doładowania, po czym samochód łapie muła i przy dodawaniu gazu czy lekko czy mocno ma max 1.2 do 1.3 bara ciśnienia doładowania. Ponowne zgaszenie i dopalanie działa do momentu dania buta na gaz. Nastawnik zregenerowany....
Witam Walczę z identycznym problem od około miesiąca. Również wymieniłem zawór EGR oraz czujnik ciśnienia spalin. Po rozmowie z mechanikiem z Mercedesa sprawdziłem szczelność układu dolotowego, wymieniłem uszczelki od turbo i odmy (te czerwone), wyczyściłem tą karbowaną rurkę przy EGR - takie zalecenia mają w przypadku mojego błędu czyli 14A600. Byłem...
Proponuję też sprawdzić cały układ podciśnienia - szczelność wężyków i zaworków.
Szczelność/maf/map/podciśnienia. Jak pracuje gruszka ? Podciśnienie w układzie vacum?
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Bez diagnostyki to możemy wróżyć z fusów. Wskazania kontrolek mogą sugerować problem z zasilaniem w paliwo jak i powietrze. Nie wiem o jakim silniku mowa, ale sprawdź EGR i szczelność układu doładowania.
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
A czarne gumowe szlaufiki które pracują w układzie sterowania turbo dobrze popodłączałeś? Może coś pozamieniałeś. Co do szczelności to najlepiej sprawdziłbym wszystko :)
Z doświadczenia powiem, że w takich starociach wszystko co jest nieszczelne/nie trzyma/nie działa się od razu wymienia. Tulejka miarki oleju kosztuje 40 zł oryginał, to czy warto coś kombinować zamiast wymienić bo pewnie pęknięta jest? tym bardziej że w tym silniku warto sprawdzać często szczelność układu to za chwilę nie dojdziesz do ładu gdzie co...
A jak mierzyłeś to ile wynosi ? Oczywiście najlepiej podczas jazdy - przyspieszania. Podstawa to szczelność w układzie dolotowym i sprawna turbosprężarka.
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Turbina prawie nie pompuje na początku, do sprawdzenia układ podciśnienia zwór N75, i szczelność dolotu, i na końcu samo turbo. Błędy sprawdzałeś? W Basic Settings przetestuj turbinę i zobacz jak chodzi sztanga od gruchy.
Witam! Tak jak w temacie .. mam problem z moją s60-tką (2003 rok, 2.4 D5 163 KM, Przebieg 260 000km).. Zauważyłem wczoraj wyciek oleju spod chłodnicy (w silniku nie zauważyłem strasznego ubytku olej - od ostatniej wymiany przejechałem już jakieś 8000km i minimalnie spadł poziom). Podjechałem dziś do mechanika z rana, obejrzał i chciał, żeby zostawić...
Masz dziurę gdzieś, PORZĄDNE SPRAWDZENIE UKŁADU POD KĄTEM SZCZELNOŚCI - to jest to co musisz zrobić. Wszystkie wężę gumowe, obejmy, połączenia, intercooler, wszystko wokół turbo, kolektor dolotowy itp. Możesz na początek wykasować błąd i zobacz reakcje, ale jak od razu powróci, no to nie ma co się zabawiać tylko szukać dziury.
Zużyty silnik pobiera olej, a ciśnienie w układzie korbowym wyrzuca olej w w.w miejscu lub turbo straciło szczelność i zjada olej. Na teraz można spróbować wyczyścić odmę i obserwować.
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
jak najbardziej może być to ale zanim wymienisz bądź zregenerujesz turbinę sprawdź odmę (opcja szukaj) wyczyść czujnik od turbo,układ dolotowy i sprawdź jego szczelność, sprawdź EGR. Przy zapchanej odmie mogą się dziać różne rzeczy, wymianę turbiny pozostaw na sam koniec chyba że masz za dużo kasy
Witam mam rovera 2,2SDI 1996rok mam problem otóż samochód nie chce jechać nie ma ducha w sobie do 100 na godz w 20sekund ,max 140 co jest? Przepływomierz wymieniony bo tak powiedział elektryk że do wymiany i nic nie pomogło, co może być??? turbo ładuje ładnie ciśnie jest niezłe turbiny szczelność układu doładowującego też szczelne. Proszę o porady.
Witam mam problem z moim saabem, a mianowicie turbo odcina przy 0.3 bara, jak odłączę sterowanie turbiną to ładuje do 2 bar, zaworek przy torbie wydaje mi się że jest dobry, ponieważ w samochodzie są 2 takie i zamieniałem je i dalej to samo, dodam też że sprawdzałem szczelność układu i też jest wszystko ok. Na kompie też żadnych kodów błędów nie ma...
Witam. Po sprawdzeniu szczelności układu dolotowego okazało się, że jest nieszczelnośc na połączeniu bałwana z rurą od turbo. Mimo iż przesuwałem opaskę jak również ja zmieniałem to po wtłoczeniu powietrza i spsikaniu nadal powietrze uchodziło. Bałwan chyba do wymiany lub inne rozwiązanie, ale jakie?
Witam w moim qq 2.0 dci 2009r z dpf ostatnio był wymieniany silnik gdyż stary się skończył i gdy odebrałem auto od mechanik niby wszystko ok . Problem zaczął się gdy wyjechałem za miasto i jadąc około 110 i 2 tyś obr zaświeciła się kontrolka ESP auto straciło moc po chwili kontrolka silnika. Wróciłem do warsztatu mech posprawdzał kier turbiny, szczelność...
Do zrobienia logi dynamiczne silnika, wtedy będzie widać jak zachowuje się ciśnienie doładowania. Ja by jeszcze sprawdził szczelność całego układu dolotowego bo może jest jakaś mała dziurka przez którą ucieka powietrze jak turbo zaczyna ładować. A to że po restarcie auto zaczyna jechać to jest normalne w przypadku kiedy komputer wpada w tryb awaryjny.
KIA Sportage 2,0 CRDI brak mocy w dolnym zakresie obrotów, ca do 2000, potem odczuwalne jest szarpnięcie jakby coś się odblokowało i wszystko jest OK. Turbo jest po regeneracji, wymieniony intercooler ( podejrzenie nie szczelności), bardzo wolno reaguje na pedał gazu ,odpala jak benzyna, żadnych błędów w sterowniku, ciśnienie doładowania OK, układ wydechowy...
A my to wróżki jesteśmy? Do sprawdzenia na początek szczelność całego układu podciśnień, ile podciśnienia daje pompa vacuum, do tego sprawność solenoidu sterującego turbo + działanie aktuatora(gruchy). Potem sprawdzenie przepływomierza i układu wtryskowego, do tego dochodzi filtr cząstek stałych jeśli jest. Wszystko może być problemem, bez porządnej...
witam Proszę o pomoc mam problem z Skodą Fabia rs 2005r 75 tyś km na liczniku , mianowicie Vag pokazuje mi błędy na popowtryskach raz na 1 drugi raz że 1 i 4 a nieraz wszystkie 4 17675 P1267- zawór/dysze wtryskiwacza graniczna wartość regulacji góra. 17672 P1264 Auto traci moc 2500-3000 obrotów włącza sie tryb awaryjny i szarpie kiedy ponownie uruchomię...
Witam.Szukam porady w kwestii turbodoładowania. Mianowicie podłączyłem ostatnio manometr w układ i wyszło że turbo pod obciążeniem ładuje tylko 0,3 bara. Szczelności układu dolotowego sprawdziłem i wyszła tylko nieszczelność na przewodzie przy samym eżektorze. Zawór N75 i DV wymieniłem w zeszłym roku,odma wymieniona, rura tip do turbosprężarki także....
Sprawdzę rano ale przy wymianie turbo cały układ był rozbierany i myty. Przewody nie były sparciałe ani uszkodzone. Ale dla pewności sprawdzę ich szczelność. Tylko czy dziura w przewodzie nie powodowałaby muła od samego dołu ?
Witam, powiedzcie mi, panowie, W211 OM642 V6 diesel 190 KM. Zaślepiłem klapy wirowe (urwała się dźwigienka od nich), nie zdążyłem jeszcze wyprogramować tego ze sterownika. Czy może mieć to cały czas jakiś negatywny wpływ, że silniczek nadal pracuje, ale klapy są zaślepione? Czy nie muszę go wyprogramowywać? Dodano po 10 A do tego będę walczył ze sterownikiem...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Musisz pompować kompresorem bo pompka nie daje takiej wydajności. A byłes na hamowni? ile wyszło KM? Ja tego nie rozumiem, przecież Twoja fura to nie Daihatsu Sirion, tylko A3, gdzie obok 1,9 tdi jest 1,8T znany silnik, wkładany do 20 modeli vaga... Weź to auto zawieź do kogoś ogarniętego albo pojedz do jakiegoś tunera który stroi turbo benzyny i Ci...
częstą usterką jest przepływomierz ale nie zawsze. Sprawdź szczelność układu podciśnień i poprawność podłączenia wszystkich elementów.na każdym zaworze jest opis vac-do podciśnienia i "out"-do elementu wykonawczego.można na próbę podmienić zawór np.od recyrkulatora na TURBO.
Witam, jak w temacie podczas przyspieszania auto szarpie. Na postoju trzymane np. na 3000 rpm potrafi wskoczy sam na 3500 rpm i znów spadnie. Potrafi przydymić na niebiesko. Co sprawdzone/wymienione: - brak błędów na kompie - pompa regenerowana w serwisie boscha rok temu (po gwarancji) - na kompie trzyma zadane ciśnienie, masa powietrza ok - turbo,...
Sprawdz dolot czy nie jest zawalony czarną mazią ewentualnie dokonaj przeczyszczenia , sprawdz wężyk do turbo, a N75 nie czyścisz tylko wymieniasz jak nie pracuję dokonaj sprawdzenia czy pracuje prawidłowo , Sprawdz sztangę czy nie jest zapieczona i ogólnie szczelność układu zasilania powietrzem
On chodzi na podciśnieniu Bzdura to normalna turbina na wastegate. Musi pompować jak klapka jest zamknięta.Chyba że dolot dziurawy.Zaślep układ z dwóch stron jak masz IC i po jednej stronie wentyl i napompuj 1 bar. Sprawdź szczelność.
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
Witam, mam taki temat-czy zdarzają się w tym modelu usterki turbosprężarki objawiające się przenikaniem oleju do układu chłodzenia? Głowica jakieś dwa tygodnie temu była podniesiona, planowana i sprawdzona na szczelność.Uszczelka Elring, śruby także, niemniej objaw powrócił.
Ja bym jeszcze profilaktycznie sprawdził szczelność układu turbina-silnik. Jeden z kanałów odłączył mi się w touranie i silnik poprostu się nie rozpędzał, nie było nawet błędów. A tak na marginesie to sztanga turbiny powinna być "na sztywno" podczas pracy na jałowym biegu. (tak na wypadek własnoręcznego sprawdzania)
Jednak wygląda to na źle działający układ geometrii turbiny (skoro egr jest zaślepiony). Generalnie sprawdzenie układu jest bardzo proste - na wolnych obrotach zdejmujesz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma natychmiast (w ciągu ok pół sekundy) maksymalnie wysunąć się z gruchy. Po założeniu wężyka ma natychmiast płynnie powrócić w położenie wyjściowe....
na moim warsztacie układy dolotowe powietrza w turbo dieselach są szczelne chcę dodać że nieszczelny układ dolotowy skutkuje zbyt niskim ciśnieniem a co za tym idzie i wyciek oleju do tegoż właśnie układu ,zanim zaczniesz regeneracje turbiny sprawdź szczelność i odmę, która zapchana dostarczy pewną ilość do dolotu powietrza .
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Pokaż wyniki testu w nastawach podstawowcych grupy 11, przez około minutę, przyjrzyj się wtedy czy sztanga cyklicznie i szybko przechodzi góra/dół. Log dynamiczny grupy 11 również by się przydał. Moim zdaniem, masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia, gruszka, lub wężyki i nie tylko od turbosprężarki, ale inne również mogą to spowodować, np...
Tu się rodzi pytanie czy mają umiejętności aby naprawiać układy paliwowe w teraźniejszej technologii. U nas też jest kilka diesel serwisów z opiniami na 5 gwiazdek i legendy o nich krążą lecz to fasada... poza pompą od citroena c15 i wtryskami do 30stki nie potrafią nic konkretnie zrobić pomimo nowego parku maszynowego, jest opinia to i kaska się kręci...
Mam podobny problem ale zabiorę się za diagnozę może w sobotę ale do rzeczy. Ja aby coś wiedzieć o układzie podciśnienia zakupiłem wskaźniki zegarowe ciśnienia i vacum i opiszę ci jak to zrobiłem w Peugeocie choć obawiam się krytycznych wpisów. Sprawdzam po kolei w miejscach dostępnych szczelność układu podnosząc ciśnienie czekałem kilka minut obserwując...
"nie było kotowane" - i to był twój błąd, teraz płac i płacz:P Zamuliłeś turbinę, przepałuj(masowanie prawą stopą pedał gazu:) auto puki jeszcze komp nie przechodzi w tryb awaryjny. Chodzi żeby przedmuchać turbinę z sadzy które powodują przycinanie się kierownic. Przy 2000obr jest zadławienie czy do 2000obr jest muł? Jak do 2000obr muł to katalizator...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Witam mam taki sam problem powyżej 1500 do 2000 tys obrotów cos stuka master 165 km bi turbo jakieś sugestie od czego z acząć z góry dziękuję Wprowadzenie Stukanie w silniku Renault Master 165 KM z układem bi-turbo w zakresie obrotów 1500-2000 RPM może być objawem poważnej usterki, która wymaga natychmiastowej diagnostyki. W silnikach z turbosprężarkami,...
Dla chętnych pomóc - wyedukujcie młodego proszę, bo mam sporą zagwozdkę w takim razie. Poprawcie mnie jeżeli teraz źle myślę: Teoretycznie jest nieszczelność, w układzie wysokiego ciśnienia (za stroną pompującą turbo), w takiej sytuacji: -boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania) pokazuje wartości niższe od tych w szczelnym układzie, po prostu część...
Najpierw sprawdź szczelność intercoolera ,a jeśli jest szczelny to skróć cięgno klapki obejściowej na turbinie.Jeśli nie osiągniesz 1.8 bara z pełnym ładunkiem to znaczy ,że trzeba szukać w układzie paliwowym.
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Trochę mnie tu nie było bo zaślepiłem EGR i pękła mi rura dolotowa do turbo. Musiałem trochę poczekać na drugą. Przy okazji znalazlem jeszcze uszkodzoną odmę ktora puszczala w atmosferę- pęknięta była membrana. Zamówiłem więc całą podstawę filtra oleju i przełożyłem membranę na sprawną bo nowej juz kupić się nie da. Zaślepienie EGR nic nie dało. Sprawdziłem...
Sprawdź szczelność dolotu po drugiej stronie turbiny. Jak miałeś pęknięta rurkę to na pewno w silnik chodził ze zbyt dużym doładowaniem, może coś wydmuchało dalej. Przejedź się odpietą kostką od przepływomierza i zobacz czy jest różnica, chociaż wskazania są ok ale nie zaszkodzi sprawdzić. Sprawdź też dokładnie połączenie tego n75 bo sam zawór raczej...
Witam Pacjent Audi A6 C5 1.8T AEB Seria Auto słabe Błędy. Sonda Lambda. Po wymianie brak poprawy. Logowanie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Sprawdziłem gruszkę WG. Działa bez zacięć. Trzyma ciśnienie Sprawdzona szczelność układu. Wszystko OK. Jazda z manometrem wskazuje 0 bar. Podciśnienie pokazuje (przy zdjęciu nogi z gazu) Usunąłem...
Witam wszystkich wiem że temat był już opisywany na temat ciśnienia w co ale mój przypadek jest o tyle dziwny że dolewam non stop wody do układu i non stop mi schodzi ciśnienie do 0. Wszystko już sprawdziłem wymienniki nie ciekną, piec jest suchy, z grzejników nie leci naczynie wzbiorcze jest ok.Sprawdziłem szczelność układy bez pieca i jest ok. Jak...
Mam problem z moim fordem mondeo 1.8 TD rok 1996.Auto po naprawie pompy wtryskowej(Lukas),po sprawdzeniu wtrysków,turbo doładowania,naprawie elektrozaworu i układu paliwowego,sprawdzeniu układu wydechowego,gaśnie podczas jazdy, to znaczy,przy hamowaniu, zmiany biegu,ale dopiero 3,4,5,i z powrotem.Moc ma przyspieszenie też.Może to wina niskich obrotów(550),takie...
BOSCH 0 986 284 007 PRZEPŁYWOMIERZ taki kupiłem A ja mam taki https://obrazki.elektroda.pl/6210329600_... Zdąża się właśnie tak że się robi pusty gaz jakby nie było przepływki wogole, może to ona źle dane podaje właśnie, sprawdzę najpierw szczelność układu Dodano po 26 BOSCH 0 986 284 007 PRZEPŁYWOMIERZ taki kupiłem A ja mam taki https://obrazki.elektroda.pl/6210329600_...
Witam. Auto i problem jak w temacie. Sprawdzone już chyba wszystko. Wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzane kilkakrotnie i szczelność na 100% jest. Moją uwagę głównie skupiłem na elektrozaworach, otóż po odpaleniu silnika wszystko jest ok, zawór przy turbinie zamyka się (schodzi w dół), napięcie doprowadzone do elektrozaworów ma wartość ok 10,5V...
Jak napisano wyżej; szukaj dobrego fachowca z Clip-em, bo używanie innych testerów, to błądzenie w ciemności po omacku a przyczyn może być całe mnóstwo. No i filtr paliwa oraz szczelność układu zasilania, to podstawa. Zawsze w takich przypadkach warto też sprawdzić i przeczyścić czujnik obrotów wału korbowego. Też tygodniami borykałem się z podobnym...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Swego czasu siedziałem w 1,8T i ja bym wersji "AGU" jako świetnej nie traktował, dobra wersja, serducho mocne ale graty to porażka, turbinka zabawka, wtryski najmniejsze jakie producent dawał do 1,8T i potencjał w serii na 170+ koni, czyli płacisz np 1200 pln za program na 170 kilka koni. 20 koni przyrostu w silniku turbo to dziś raczej nie jest nic...
Czy gruszka od turbo nie była czasem wymieniana, kręcona regulacja? N75 nie sprawdzisz za bardzo vagiem. Jedyne to co widać że impuls wypenienia wacha się regularnie z falującym ciśnieniem doładowania. Jak pisałem wcześniej sprawdź wydech czy katalizator nie jest zapchany. W jaki sposób sprawdzałeś szczelność gruszki? I w jaki sposób spradzałeś podciśnienie...
Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego...
U mnie moc kotła to chyba też 24kw i na pełnych nastawach, ale nie wiem czy jest sens w to ingerować skoro przez tyle lat pracował ok, skłaniam się do odkamienienia wymiennika bo już mi nic nie pozostało, wczoraj nawet się już zbierałem za to ale nie mogę rozlaczyc turbiny... Za jakiś czas zalacze zdjęcia. Kolega pisze ze zmieniał ten wymiennik płytowy...
Mechanik skasował błąd i mówił, że jeździć dalej. to jest tylko pudrowanie problemu , należy sprawdzić wartość długoterminowej adaptacji paliwa jak dochodzi do 30% to wywala ten błąd .. Niestety konieczna jest kontrola układu dolotowego (przewody , przepustnica , zawór evap , kolektor , uszczelki , pokrywa zaworów itp )- szczelności i ew paliwowego...
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
Jak sprawdzić szczelność odlotu? Dziś odłączyłem wąż idący z turbo do kolektora dolotowego i odpaliłem silnik. Gdy ciepły - również faluje. Gdy zatkam - silnik gaśnie. Czyli nieszczelność w dolocie mogę wykluczyć? Został w sumie jedynie zawór scv, tcv, pompa wtryskowa, pompa wody? Na zimnym silniku nigdy nic nie falowało. Wymienię filtr paliwa jeszcze...
witam proszę o pomoc bo już nie wiem co robić, zacznę od początku, w autku zaświecił się błąd antipollution fault jakieś dwa lata temu, trafiło do autoryzowanego serwisu peugeota gdzie mechanicy pomajstrowali, zmienili turbo, instalacje i wiele innych rzeczy łącznie z uzupełnieniem i czyszczeniem FAP. Do auta zostało dołożone około 10 tys zł. przez...
byłem dzisiaj w serwisie Bosha, i srwisant stwierdził że na 99% przepływomierz, gdyż jak powiedział daje połowe tego co ma dawać, a po założeniu nowego za 150zł okazało się że temperature powietrza zawyża o 20 stopni, i jest jeszcze 25% gorszy od uszkodzonego oryginała, tak że zamówiłem dzisiaj oryginała boscha, i dam znać czy coś siępoprawiło. Powiem...
1. Zacznij od sprawdzenia szczelności układu dolotowego, bo jak Ci tam coś "dmucha" to nie ma szans to działać. 2. Jak ktoś chce deptać to po co wtedy kupować diesla i to z turbiną VNT? Zmienna geometria (VNT) została stworzona aby poprawić moment obrotowy w dolnym przedziale prędkości obrotowych silnika. 3. EGR i VNT zarastają sadzą przez lejące wtryskiwacze,...
Na zimnym przeważnie falują przez EGR. Co do turbo to nie wadliwe turbiny a zużyte. Po prostu serwisy wymieniają wirniki i ośkę a układ zmiennej geo tylko jest czyszczony. Czasem uda się wyregulować ale taka operacja tylko na aucie metodą prób i błędów. Ja to robię tak że z VCDS wyciągam wykres live z wartości zadane ciśnienie i rzeczywiste (plus wysterowanie...
Witam. Mam problem z autem. Focus MK II 2.0 TDCI. 230k Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy. Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów. Co zrobiłem....
Najlepiej sprawdź wtryskiwacze na stole... Korekty nie są miarodajne i nic nie mówią o kondycji samych wtryskiwaczy jak i tego jak końcówka rozpyla paliwo i czy nie występuje zjawisko "wtrysku punktowego" gdzie ze względu na kumulację paliwa w jednym miejscu nie zawsze jest ono spalane całkowicie. Układ dolotowy powinien być suchy, czyli nie powinno...
...zapłacisz 700 zł za naprawę układu do suszarki, która kosztuje 1500 zł? Powiedz gdzie, a we Wrocławiu/okolicach chętnie podjadę, a jak pozwolisz popatrzeć, to do tych siedmiu stówek postawię jeszcze piwo. Lubię technikę, inżynierię, wiedzieć, jak coś działa, czy też jak coś naprawić; co nie znaczy, że wszystko za wszelką cenę chcę/należy naprawiać....
Sprawdź na początek podciśnienia, a potem szczelność przewodów między turbo a silnikiem czy wszystkie są na miejscu, chodzi o to czy ciśnienie doładowania nie ucieka w powietrze. Jeśli warsztat wymieniał turbo, to jedź na reklamacje, ja bym takiego auta nie wydał, a Ty nie powinieneś go odbierać. Sam wyjąłem a potem włożyłem turbinę. Jestem pewny tego,...
Witam, Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość :) posiadam Vectre C 1.9 cdti o ozn.DT czyli 120km. Problemem u mnie jest wyskakujace autko z kluczykiem przy hamowaniu silnikiem z prędkości autostradowych. Podpiąłem pod op.dom i wyskoczył błąd P2279-11 czyli nie szczelność w układzie dolotowym. Auto było już u 4 mechaników i każdy rozkłada ręce. Kumpel...
Witam, posiadam auto z takim silnikiem jak poniżej to jest 1,8T grupa vag https://obrazki.elektroda.pl/1554616000_... i teraz pytanie jak sprawdzić czy wszystko jest szczelne? Wiem że kompresorem się to robi ale jedynie na stacji paliw coś wytworzyłem chociaż nie jestem pewien czy to jest szczelne bo wskaźnik opada, natomiast wszystkie...
Póki sterownik wykrywa problemy z emisją spalin wyłącza egr, a w przypadku gdy istnieje ryzyko uszkodzenia silnika ogranicza moc. Poluzuj obejmę filtra cząstek przy turbo, tak aby gazy nie kumulowały się w filtrze, zrób mu adaptację filtra i czujnika różnicy ciśnień skasuj błąd i uruchom silnik. Zanim przeliczy masę osadów nagromadzonych w filtrze będziesz...
Witam wszystkich. Czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności przewodów powietrznych turbodoładowania ? Drugi, a właściwie główny problem to dobranie czujnika MAP do samochodu Citroen XM 2.5TD. Oryginalny czujnik jest niesprawny ponieważ napięcie praktycznie się nie zmienia i stoi na poziomie ok. 2V mimo zmian ciśnienia co wykazuje dodany...
szczelność układu doładowania sprawdzić szczelność układu szczelność układu chłodzenia
podswietlenia klawiatury czarny ekran włączyć myszka tracer gamepad
pompa glebinowa klimatyzator cichy
Konfiguracja MQTT brokera w Domoticz: Przewodnik Materiały płytek z magnesami w twardym dysku