Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Szczelność dolotu
Może warto zacząć od podstaw i sprawdzić szczelność dolotu.
A sprawdziłeś kompresję? Szczelność dolotu, membranę...
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Zaczynasz od sondy i podłączenia jej do gazowni. Do tego szczelność dolotu.
Wymień też świece zapłonowe, sprawdź szczelność dolotu (podciśnienia) i sprawdź, czy pomoże odkręcenie korka paliwa.
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Zobacz w parametrach rzeczywistych pracę przepływomierza .No i jak kolega wyżej napisał szczelność dolotu.
Sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić/podmienić czujnik temperatury.
Masz jakieś błedy? Doładowanie w czasie jazdy pod obciążeniem idzie na maks na wzkaźniku? Hamulec wydechowy, zapchany tłumik, szczelność dolotu....
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
A co ma pomiar przepływu wspólnego z doładowaniem w AHF ? Nie ma logów, nie ma danych live... Do autora , filtr powietrza nowy? Szczelność dolotu sprawdzona ? EGR czysty i szczelny?
Błąd EGR to sam EGR,dziura w dolocie ,uszkodzony np MAF a nie turbo. Co musisz sprawdzić to to, czy sztanga zaciągnięta do końca i chodzi bez zacięć. Potem sprawdzić szczelność dolotu ,wizualnie ,posłuchac czy nie gwizda co, abo zadymić. MAP to sprawdzić parametry i czy nie jest zapchany z nie że sprawny. Na końcu turbina.
Zdejmij stozek i spróbuj. Rozumiem ze to 4t? Jeśli tak to sprawdź szczelność dolotu i luz zaworowy. I podstawowa sprawa czy przy próbie odpalenia jest iskra.
Po co wycinany był katalizator?. Sprawdź szczelność dolotu, podstaw przepływomierz lub map/maf sensor w zależności co tam jest
Na początek sprawdz szczelność dolotu,umyj i zaadoptuj przepustnicę...zrób duagnostykę- podaj kody ewentualnych błędów w ECU
kocham bmw Wcale na to nie wygląda. Przepływomierz, ciśnienie paliwa i szczelność dolotu do sprawdzenia.
To, że sonda widzi bogaty skład nie znaczy, że jest uszkodzona. Problem może leżeć w osprzęcie, szczelności dolotu etc.
Standardowy tryb awaryjny, było na forum już dziesiątki razy :) sprawdź sterowanie turbiną, czy grucha nie jest dziurawa, czy zawór N75 jest sprawny MAP/MAF szczelność dolotu itd. Poczytaj na forum serio jest masa informacji co i jak posprawdzać :)
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Czy reduktor Ci nie zamarza i czy węże wodne poprawnie zamontowane (dopływ-odpływ)? Sprawdź szczelność dolotu, szczególnie w okolicy miksera, to może być przyczyną wysokiego spalania.
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Czujnik masz sprawny ale pewnie źle podałeś wartości bo one są w kΩ a nie jak napisałeś w Ω. http://obrazki.elektroda.pl/9923812500_1... Teraz przydałoby się sprawdzić szczelność dolotu, zawór dodatkowego powietrza, przepływomierz i sondę lambda.
W tym aucie przepływomierz i szczelność dolotu inaczej nie będzie chodzić. Miałem niedawno taką ze stanów po dzwonie i bez przepływomierza odpalała i gasła. Poduche kiery i kolanową miała otwartą i z crashem paliła.
Dziury przed sondami szczególnie na wolnych obrotach powodują dosyawanie się powietrza (tlenu) który to wykrywa lambda.
Po długim szperaniu nie znalazłem nic szczególnego, poza tym że raz rano jak było chłodniej zauważyłem że silnik chwilę kuleje i jest siwy dym z wydechu tak jakby nie spalał paliwa. Oddałem wtryskiwacze jeszcze raz do sprawdzenia. Wyszło wówczas ze jeden ma za dużą dawkę, nie wiem czemu wcześniej tego diagnosta nie wykrył. Zakupiłem jeden nowy wtryskiwacz....
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Dwumase bez demontażu ocenić możesz tylko na słuch. Czyli jeżeli słychać terkotanie przy delikatnie położonej stopie na pedale sprzęgła, słychać nieprzyjemny chałas przy gaszeniu silnika lub wibruje pedał sprzęgła, to dwumasa jest do wywalenia. Polecani producenci to z pewnością luk, valeo i Sachs. Co do czarnego dymu, to jest objaw małej ilości powietrza,...
Kolego Technics , tam jest jedna cewka na cylinder i jest ich sześć , ich bym zostawił w spokoju. Jedynie ustawił odstępy elektrod na świecach 0,7 mm. Podmienił bym przepływomierz , jest mechaniczny , oraz sprawdziłbym zawór obejściowy wolnych obrotów i szczelność dolotu od przepływki do przepustnicy.
Szczelność dolotu między kolektorem a przepływomierzem sprawdzona? Pod zderzakiem przednim znajduje się wlot powietrza, który rurą idzie do filtra powietrza. U mnie jest on szczelnie zatkany, i zaklejony jakąś gumą. Czy tak powinno być? Nie ma tak być, jakiś mało umiejętny gaziarz się za to zabrał.
Może być sonda ale wcześniej sprawdź szczelność dolotu. Zbyt duża ilość dzikiego powietrza powoduje, ze sonda nie jest w stanie skorygować wtrysku i w efekcie lubi wyskoczyć jej błąd. A tak poza tym to jak to bmw- krokowiec, przepływomierz.. Szsczelność sprawdź plakiem.
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz, czy coś się zmieni. Tylko podmieniałeś podzespoły, czy też sprawdziłeś wartości parametrów pracy? Nie każde uszkodzenie czujnika doprowadzi do błędu, czasem tylko powoduje że sterownik gubi się w ustawianiu dawki paliwa. No i oprócz czujników do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu oraz wpływ instalacji...
Nawet nie umiesz opisać usterki. Każdy silnik wibruje mniej czy więcej, po to właśnie wymyślono wirujące układy wyważające. Jeśli chodzi o nierównomierną pracę, to mogą wypadać zapłony - od świec począwszy, poprzez nierówne ciśnienie sprężania, czy zwyczajnie zbyt niskie, patologiczne obroty biegu jałowego. Jeśli nie pracuje na jeden cylinder, trzeba...
Szkoda że jak miałeś rozebrane nie sprawdziłeś szczelności. Zatykasz dolot powietrza w przepustnicy i ktoś musi gazować i nasłuchujesz świstów itp. lewego powietrza zasysanego przez przepustnice.
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Tak naprawdę to nie ma to znaczenia. Ważne co było zdiagnozowane. Sprawdź np. szczelność dolotu,live data takie ja MAP itd.
Szczelność dolotu i odma do sprawdzenia
Zapewne winien czujnik temperatury (a w zasadzie jeden z czujników-jest podwójny jeden daje wskazania temperatury na zegary,drugi do ECU)trzeba sprawdzic w blokach pomiarowych-nie zawsze wyrzuca błąd.Adaptscja przepustnicy jest na kanale 098 ,zeby to zrobic poprawnie należy skasować wyuczone nastawy oraz w ECU nie moze byc zapisany żaden błąd.Νastępną...
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Szczelność dolotu do sprawdzenia.
Po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu tak jak wyżej ,a po drugie pomiar cisnienia na garach i koniecznie sprawdzenie luzu zaworowego
A jaki ma być błąd na podwyższone obroty? Zrób adaptację przepustnicy sprawdź czy ktoś nie przeprogramował obroty. I jak wygląda szczelność dolotu.
Sprawdzić zawór dodatkowego powietrza czy jest odpowiednio przymocowany do rury od chłodzenia bo jak wisi w powietrzu i jest grzany tylko elektrycznie to potrafi oscylować. I jeszcze bardzo ważna rzecz, szczelność dolotu szczególnie odma. Najlepiej zrobić przeróbkę i przenieść odmę przed przepływomierz bo w tych silnikach ew. przedmuchy z odmy zakłócają...
Sprwdź czujniki szczelność na dolocie wiązkę od tych czujników po kolei jak. Pomierz multimetrem. Sprawdź czy przekaźnik nie zwiera do masy lub jego wiązka. Koenje do spwadzrnie będzie ECU. Może dostało wilgoci lub złącza.
Tak jak pisałem sprawdź przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego przełącza Ci na gaz, szczelność dolotu, wylotu. Kiedy ostatni raz wymieniałeś filtry od gazu fazy lotnej i mokrej?
No to zobacz jeszcze resztę. I napisz. Przepływomierz czysty? mapsensor - o ile jest - czysty? Nie zawsze były w grupie Korean. Szczelność dolotu? A jak tam jest bo nie chce mi się szukać. Hydro-popychacze czy płytki regulacyjne na zaworach?
,dam manetkę do końca a on nie reaguje dopiero po czasie Objaw jest taki, że nie reaguje na otwarcie przepustnicy! A sprawdził ktoś, szczelność dolotu?
poszedłem do serwisu gdzie kupiłem gaźnik który od razu mi wyregulowali. Wyregulowali ci gaźnik na stole? Bez dokręconej do niego reszty? :D :D :D To na prawdę dobry żart jest! wygrałeś nagrodę tygodnia. Swoją drogą, gratuluję tego serwisu. Do sprawdzenia: - ustawienia gaźnika - tak KAŻDY gaźnik ustawia się INDYWIDUALNIE do konkretnego silnika, - szczelność...
mają koledzy racje, troche wróżenie, sprawdź ciśnienie na cylindrach, szczelność dolotu, a może nazbierało się woda w tłumikach i para leci jak się tłumiki nagrzeją
Musiał byś zrobić log na trzecim biegu od 1000 ob do 5000 obr. I jeszcze jedna sprawa, to że sonda chodzi w pełnym zakresie nie oznacza że mieści się w algorytmach założonych przez sterownik. Jeśli jesteś pewny szczelności dolotu, ciśnienia paliwa, oraz układu zapłonowego, sprawdź jeszcze jak wyglądają korekcje addatywne i multiplikacyjne podczas pracy...
E6 mają dwa turba, ale nie każdy ma dwa pierburgi. Może być jeden i sterować tylko małą turbiną. Nie wiem od czego to zależy, nie pamiętam. Natomiast, jakie jest ciśnienie doładowania w sekcji niskociśnieniowej? Sprawdzałeś szczelności dolotu?
zrób komplet logów, bo przyczyn twojego problemu może być wiele, a na dzień dobry powymieniaj wszystkie podejrzane wężyki podciśnieniowe i sprawdź szczelność dolotu i ustaw kąt synchronizacji
Sprawdź przewód odmy taka gumowa rurka może być zatkana i pierwsza rzecz jaką należało by wykonać to sprawdzić szczelność dolotu najlepiej dymem. Silniczek krokowy może być zabrudzony lub zatarty .
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Witam. Należy sprawdzić na początek filtr powietrza i szczelność dolotu. Pozdrawiam
Przy sprawdzaniu szczelności dolotu możesz mu na odpalonym prysnąć dezodorantem po wtryskach i zobaczyć czy mu obroty nie skoczą. Może po tylu latach oringi na wtryskach sparciały.
Kabelki, lub wtyczki powinny od razu pokazać błąd, skupiłbym się na szczelności dolotu.
Kontrola ssania, no i serwis -szczelność dolotu powietrza, stan świecy, kabla WN i fajki oraz zmiana stacji paliw.
Albo kalaizator padł/ pada, albo sonda lambda (bardzo częsta usterka). Niemniej jednak jak kolega rox1 radzi, posprawdzaj szczelności dolot/ wydech i wtedy pojedż na jakiś warsztat, zrób analizę spalin (to wykluczy/ potwierdzi sprawność katalizatora) i wtedy będziesz wiedział że kat. ok więc sonda jest przyczyną/problemem. I jeszcze jedno (ale to inny...
Sprawdzałeś szczelność dolotu?
Przyjrzyj się również szczelności dolotu - kolektor ssący, uszczelka między nim a głowicami, ewentualne pęknięcie kolektora
O luzach zaworowych pisałem, że są sprawdzone i są ok. A szczelność dolotu, jak mam sprawdzić? Gdy był gaźnik zakładany, to na nowych uszczelkach. Dodatkowo zrobiłem test, że gdy tak kulał, to psikałem plakiem, by właśnie taką nieszczelność znaleźć. Nie jest to może jakieś fachowe rozwiązanie, ale zawsze coś. Niestety nie dało to poprawy. Dodano po...
P1046 to błąd sygnału tylnej sondy, P105A błąd mieszanki albo uszkodzona sonda, P0170 błąd mieszanki. Do sprawdzenia obie sondy, sygnały, grzałki, korekty długo i krótkoterminowe. Jak ok, to patrzymy na komponenty związane ze składem mieszanki, mapsensor czy przepływka, tam raczej mapsensor, szczelność dolotu itp
Sugerujesz się tylko błędami ?. Może warto by było zanim wymontujesz katalizator zrobić diagnostykę silnika , jak pracują sondy, wtryski ,korekty paliwowe jakie są, egr, szczelność dolotu, wydechu. Silnik pracuje poprawnie, równo ma moc? Nie twierdze że nie masz racji ale nie napisałeś czy cokolwiek sprawdziłeś.
Wtryskiwacze kupowane na allegro z wydrukami to sobie możesz w... ponownie sprawdzić najwyżej. Za dymienie odpowiada równiez szczelność dolotu, jak bedzie gdzieś dziura to bedzie efekt jak u ciebie.
Witam, zawór ok, sprawdzona też szczelność dolotu dymem. Dym wydostaje się z pod korka wlewu oleju, a po uszczelnieniu korka leci z takiej malutkiej dziurki w egr. Czy to ok?.Auto nadal nie pracuje normalnie, korekta dł.ter. na wolnych 14%, podczas jazdy 20%. Wywala błąd P0171.
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
Sprawdź szczelność dolotu membrany wężyki itp. Czujnik ciśnienia bezwzględnego do sprawdzenia.
1. oscyloskop- wtryski, cewki, lambda i przepływomierz. 2. dymiarka - szczelność dolotu. 3. drożność wydechu. 4. ciśnienie paliwa i JAKOŚĆ paliwa w zbiorniku! 5. mechanika - rozrząd sprawdź jeszcze raz, wzniosy krzywek, zrób badanie na szczelność, nie tylko kompresję.
Szukaj w pomiarach i regulacji składu mieszanki. Lambda, korekcje, szczelność dolotu, krokowiec i przepustnica.
Sprawdź szczelność dolotu.
Sprawdź szczelność całego dolotu, razem z egr.
Witam mam problem z szarpaniem silnika w przedziale 1800-2000 obrotów na każdym biegu Chlysler Pacifica 3.5 V6. Wymienione wszystkie świece i cewki, sprawdzona szczelność dolotu, błędów brak.. może ktoś miał podobny przypadek
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Wymień oringi w kolektorze dolotowym(wszystkie osiem)może ciągnąć lewe powietrze,ogolnie sprawdź dokładnie szczelność dolotu-ta harmonijka koło odmy lubi pękać.Sprawdź dokładnie rurkę podciśnienia idąca do serwa hamulcowego.Przepustnica zaadoptowana?Jakie błędy pokazuje VAG. Dodano po 7 Czujniki g60 i g40 w oryginale Boscha nie są tanie a ten silnik...
Szczelność dolotu sprawdzona. Układ podciśnienia sprawdzony. Po bezpośrednim podłączeniu pod zawór magnetyczny nie pokazuje podciśnienia
A więc pompa wtryskowa. Czarny dym to deficyt powietrza. Zatem do sprawdzenia drożność i szczelność dolotu. Od filtra powietrza aż do głowicy. Jeżeli będzie szczelny dolot to sprawdź czy przy gazowaniu twardnieją przewody od turbo.
Sprawdź szczelność dolotu i czy wydech jest swobodny.
Zacznij tak jak napisałeś - od przepustnicy (częsta usterka). Dobrze by też było ją zaadaptować po czyszczeniu, a przynajmniej odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut/chwil. Następnie (jak nie pomoże i nie uspokoi się) do sprawdzenia czujnik prędkości i szczelność dolotu oraz podpiąć pod komputer i sprawdzić czujniki temperatury oraz MAP. To, że po...
Sprawdź szczelność dolotu
Podmieniłem przepływomierz i wyniki są identyczne. W wolnym czasie sprawdze szczelność dolotu dymem z papieroska i pompeczką :)
Sprawdzić dokładnie szczelność dolotu powietrza jak i szczelność kolektora ssacego.
Sprawdziłeś oczywiste rzeczy? Chodzi o szczelność dolotu, czy wszystkie wtyczki są pozapinane itp?
Szczelność dolotu, przepustnica, przepływka (jeśli jest)
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.
Faktycznie to rower elektryczny. Zacznij od gaźnika i szczelności dolotu.
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp.
mariukonie Dzięki za odpowiedz. W tym przypadku to cykliczne co 1-2sekundy falowanie (sprężarkę klimy wykluczam, był taki okres, że brakowało czynnika a falowanie występowało). Jeżeli przepływka zabrudzona to czy po jej odpięciu nie powinno pracować równo ? Dolot jest o zmiennej długości, są w kolektorze klapy więc jest się co psuć. Czy jest jakiś sposób...
Przyczyn może być wiele, sprawdź szczelność dolotu na początek.
Sprawdź szczelność całego dolotu. Łącznie z coolerem i kol dolotowym. Drugi temat to spr ciśnienie doładowania.
Sprawny działający przepływomierz można też zmierzyć w parametrach podgląd w blokach danych załadowanie przy 100% pewności szczelności dolotu powinno wynosić ok.12% na biegu jałowym.
W pierwszej kolejności szczelność dolotu. lepiej od plaka działa zmywacz do hamulców z rurką.
Sprawdź szczelność dolotu szczególnie za przepustnicą.
sprawdzić szczelność dolot dolot citroen peugeot dolot
airbag reset unitra pw3015 ue40eh5300 dioda
obwód przepustnicy powietrza falownik miele
Zależność matematyczna: liczba 6 razy mniejsza Wymiana programatora w pralce Ignis AWF 505 - krok po kroku