Jest to filtr
Ta górna szczotka jakoś dziwnie ,,ryksztosuje'', tak ma być?
A jakie napięcia mają silniki w tych dużych wózkach? pewnie rzędu kilkudziesięciu V. Zauwazyłem że w silnikach na wyższe napięcia aż do 230V stosuje się szczotki z przewagą węgla, Mają one większą rezystancję co poprawia warunki komutacji (iskrzenia w momencie zwierania przez szczotkę dwóch kolejnych wycinków komutatora), spadek napięcia na szczotkach...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Daj na szczotki 12V z akumulatora i zmierz czy działa.
Ten silnik spokojnie możesz zasilać prądem stałym :). Nie wiem czy posiada tachoprądnicę (nie widzę na zdj) jeżeli posiada to przewody idące do kostki silnika od niej możesz pominąć. Jeśli chcesz wiedzieć jak bezpiecznie odpalić ten silnik to najlepiej spróbować uruchomić go napięciem z akumulatora 12V. Pomijając tachoprądnicę zostaną ci 4 przewody...
;To jest normalny alternator. Najprościej zrobić tak:regulator ARE3017 podaje 12V druga szczotka do masy. 3 fazy idą w mostek 6 diodowy.np.ARC9058,voltomierz jako kontrola napięcia i gotowe. Schemat xs400 pasuje. rectifer to mostek
Odłącz wiatrak i podaj mu napięcie 12v bezpośrednio z akumulatora. Jak zadziała to znaczy, że któryś czyjnik. Nie pamiętam ile w polonezie. A jak nie zadziała to znaczy, że padł wiatrak. Może szczotka, wirnik...
dokładnie szczotka ma wystawać jakies 15 do mm
Oryginalnie w MZ: DF-szczotka 61-do diod wzbudzenia
D - szczotka prądnicy M - zacisk uzwojenia wzbudzenia B - dodatni begun akumulatora (przez bezpiecznik) Przewody z zacisku D przenosisz na zacisk "szcz", Przeód z zacisku M przenosisz na "wzb", przewody z zacisku B - na "+6V. https://obrazki.elektroda.pl/7597919700_... Regulator który kupiłeś jest przeznaczony do motocykla z instalacją...
To co opisujesz wyglada albo na spalony silnik wycieraczki albo na brak masy silnika. Po prostu zdemontuj podszybie i sprawdz go, to raptem kilkanascie minut pracy i zadnej filozofii do tego nie trzeba. A sterowanie silnika - zwykly przekaznik, zadna elektronika, napiecie zawsze 12v, odczep (trzecia szczotka) na wysoki bieg.
Prądnica samowzbudna. Regulator jest elektromechaniczny. To wszystko jest w motocyklu z instalacją 6V. Wiadomo, jedna szczotka do masy, druga do uzwojenia i regulatora. Drugi przewód uzwojenia do regulatora. Z regulatora do aku. Da się jakoś wykrzesać z takiej instalacji 12V 1A? Swoim sposobem próbowałem użyć układu z... zasilacza anteny TV. Nie zmieniając...
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
kolego alternator jes podłączony do rozrusznika brązowym kablem na nim powino byc 12V zobacz szczotko trzymacz do po tym co zrobiłeś prawdopodobnie pękła szczotka i zobacz połączenie kontrolki do altrnatora
Chodzi ci o podanie wzbudzenia - czyli zasilenia wirnika prądem aby wzbudzić pole elektromagnetyczne ? No to od początku pisałem że tak właśnie zrobiłem - przecież bez wytworzenia pola nie da się generować prądu ;-) Podałem na szczotki 12V 1000mA z zasilacza i uzyskałem 140 V prądu zmiennego z obrotów wiertarki ok 2600 obr, ale moc trochę słaba bo żarówka...
Witam, Czy ktoś ma jakiś pomysł? Podłączyłem do szczotek 12V z akumulatora; na wyjściu uzyskałem napięcie 130v fazowe i międzyfazowe 225V. Zastanawia mnie uzwojenie dodatkowe ( dwa czarne przewody) pomiary pokazują przejście miedzy tym obwodem a uzwojeniem 3-fazowym. Na biegu jałowym bez podania napięcia na szczotki napięcie na uzwojeniu dodatkowym...
WIATRAK USTAWIONY!! Kierunek obrotów w prawo tak jak to narysowano na nim:) Regulacja obrotów poprzez przestawienie magnesów względem szczotki +12v. Pozdrawiam
Ogólnie do sprawdzenia czy wogule są sprawne mam jeszcze jeden, są to znaleziska po sprzątaniu firmy i chcemy to sprawdzić wiertarką czy działają czy od razu na złom je wyrzucić. Znalazłem filmik żeby zapodać przez żarówkę 12v na szczotkę żeby wzbudzić, ale dziwna sytuacja się robi, prąd płynie a żarówką nie świeci gdy dotykam szczotki, szczotka ta...
Sprawdź omomierzem sprężarkę albo uzwojenia jej silnika. Na zdjęciach ewidentnie akumulator jest OK a niesprawność tkwi po stronie sprężarki. Nawet jeśli sprężarka by dawała zwarcie to napięcie na mierniku mie powinno by wynosić 13,04V tylko spadać. Silniki są tam zwykłe komutatorowe więc może po prostu zawieszona szczotka lub inna niesprawność typowej...
Witam czyli z tych przewodów które wychodzą z prądnicy do regulatora avr ma wychodzić napięcie żółty - żółty 100V~ , niebieski - brązowy 80V~ ? A jeżeli nie mam tam żadnego napięcia na tych przewodach po uruchomieniu silnika (no niby jest około 1,5V ~) to znaczy że spalone są te uzwojenia ? Po podaniu na szczotki 12V z akumulatora otrzymałem w gniazdku...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
niestety ale u mnie padł oryginalny i aktualnie mam z forda tranzita, ale jak się nie mylę to było tak: D+ - +12v DF lub 54 - szczotka(jedna jest do masy a druga do DF lub 54) B- - masa na wyładowanym nawet nie próbuj bo i tak nie odpali, alternator musi mieć prąd do wzbudzenia naładuj akumulator, odpal, sprawdź czy zgasła kontrolka ładowania a jak...
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Wzbudzenie to D+ lub R Szczotka to M lub DF; druga szczotka na masę a regulator na 15 lub 54 i tu dajesz napięcie +12V , kontrolka ładowania to D+. Jak coś nie wiesz to pytaj .:D Tego co nie możesz odczytać to może być:54 lub 15 lub zacisk B- (masy).
Dziwne podejście masz miernik i uzwojeń nie mierzysz. Na szczotki podaj 12v z akumulatora i sprawdź.
Np. krótkie szczotki
wszystko fajnie ale gość mi to chce teraz odesłać. wiertła ma do prawych obrotów i nie bedzie z powodu wiertarki kupował nowych. silnik musiał działać poprawnie bo było to narzędzie używane w szkole do rozwiercania płytek. z tego co pamiętam to budowa silnika jest podobna do tych małych silniczków z zabawek dla dzieci czyli: obudowa metalowa, wewnątrz...
Podłączałeś poza autem ? Podaj napięcie od razu na szczotki na próbę.
nie,plus idzie na zacisk 15 regulatora,z zacisku 67 regulatora idzie kabel na jedną ze szczotek,druga szczotka jest podpięta do masy.Ni o pamietaż że regulator ma być tez uamsowiony-przykręcony do metalowych części nadwozia.
podlacz plus 12v do zacisku szczotek a do zacisku wzpudzenia podaj rownoczesnie prad poprzez zaroweczke5- 10 Wat ,jesli da sie prad bezposrednio to nie bedzie chodzic
W pierwszej kolejności odpal tego chrabąszcza i niech pochodzi kilka minut a następnie sprawdz jakie Masz napięcię na trzonkach akumulatora.Przy nieco podwyższonych ręcznie obrotami silnika napięcie przy wyłączonych odbiornikach prądu powinno wynosić około 14.5V.Jeżeli napięcie wciąż jest w granicach 12V to mogła się zawiesić szczotka lub szczotki uległy...
styk oznaczony jako + łaczysz z kablem zakońconym kabeloczkiem.Podpinasz to do plusa zasilacza regulowanego.Masę zasilacza podpinasz do masy regulatora (tam gdzie się go przykręca).Na szczotki dajesz zaróweczkę 12V.Ustawiasz zasilacz na około 12V .Zarówka się swieci.Podkręcasz,i przy około 14-15 V zarówka gaśnie. Natomiast sprawdzić ten przerzutnik...
No i paliwo przepływa przez szczotki komutator, a gdyby popłynęła woda.......
Wcześniej zwojów było o połowę mniej i drut oczywiście był jeszcze raz takiej grubości, bo to była prądnica 6V. Szczotka "minusowa" nie jest izolowana i przykręcona jest do masy natomiast plusowa jest izolowana i połączona do zacisku "JA" razem z jednym zakończeniem cewki uzwojenia stojana.
Sprawdź szczotki i komutator. Po prostu otwórz silnik i zobacz czy szczotki nie są zużyte, bo prawdopodobnie są...
Kolego cyknij fotke tego ustrojstwa , dalej sądzę że alternator ma za małe obroty. Zmierz napięcie na szczotkach. Powinno być 12v.
Podłącz do wirnika 12v z prostownika zobacz czy będzie elektromagnes.
Nr 67 to wejście na szczotki najprościej podłącz 12V na szczotki i daj dobre obroty to może zaświeci kontrolka. Tak sprawdzisz tylko stojan wirnik i diody główne pozostaje jeszcze regulator i diody wzbudzenia
Różnica jest w wykonaniu wnętrza silnika. Jeżeli jesteś elektrykiem to powinieneś wiedzieć, że dla prądu 30A potrzebny jest grubszy przewów niż dla 3A, a dla 120V musi być mocniejsza izolacja niż dla 12V. Również inne musi być wykonanie szczotek (patrz uwaga o prądzie). Pozdrawiam wszystkich jjanek
A masz prądnice czy alternator? Bo jesli altrnator to ten mechaniczny regulator wyrzuc i wstaw elektroniczny pasujący do starego fiata lub poloneza, znaczy taki w którym w układzie jedna szczotka podpięta jest do masy... Jak prodnica to tez poroponował bym wstawić jakiś elektroniczny... :)
Prawdopodobnie masz racje. Przy starcie, prad pobierany przez rozrusznik wynika : 1. Napiecia bateri, nie nominalnego,lecz rzeczywistego przy dawanym pradzie, 2. Opornosci uzwojen rozrusznika, 3. Spadku napiecia na szczotkach (ok. 2 V) Tak wiec wynosi (Vak-2V)/Rrozrusznika Pozd. Kazik
Ok, dzięki miałem już taki schemat w książce. No to chyba alternator jest padniety ponieważ napięcia takie są na regulatorze, ale teraz niewiem czy dobrze pamietam chyba na szczotkach było 12V przy pracy silnika z odpiętym regulatorem. Patrząc na to wszystko doszedłem do wniosku że jutro podmienię alternator i zaobaczymy co dalej będzie....
Na początek prosba do moderatorów - nie podałem typu urządzenia bo bo urządzenie specyficzne i typu jako takiego nie posiada więc ewentualna "gimnastyka" w tym zakresie nic nie wniesie. Proszę nie blokować wątku, a pytanie potraktować jako ogólne dotyczące działania silnika elektrycznego. Otóż chciałem zapytać czy w silniku ( na prąd stały, nap. 12V...
Po zmianie miejscami połączenia stojana z szczotkami wirnika silnik zaczął kręcić się w przeciwnym kierunku. Jak dobrze rozumiem muszę teraz dodatkowo wyprowadzić 4 przewody z silnika: 2 ze stojana oraz 2 z szczotko-trzymacza ? Dokładnie tak, i podłączyć to pod odpowiedni dwubiegunowy przełącznik.
Nie rozumiem. Dlaczego on mi się wzbudza dopiero jak dam na szczotkę minus. Wszystkie schematy jakie znlazłem, nie mają dodatkowego minusa na szczotki tylko na obudowę. A ten alternator mi się nie wzbudzi jak daję plus na śrubę minus na masę, i ze szczotek jedno wyjście do regulatora i drugie również do regulatora oraz do +12V. Zaczyna ładować gdy dam...
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
niebieski- brązowy wtyczka 4pin - 0.3 Ohm żółty-żółty wtyczka 4pin; - 3.6 Ohm biały-czerwony (końcówki oczkowe) ; 3.1 Ohm rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach); 85 Ohm niebieski ( wtyk 4pin) - czerwony końcówka oczkowa. 3.2 Ohm Wszystkie pomiary przy zatrzymanym silniku spalinowym. Wartości mierzone nie odbiegają znacząco od normy. Niepokoi...
Witaj! Coś jest nie tak z Twoim woltomierzem bo przy dobrej prądnicy napięcie jest mierzone w woltach. Skoro piszesz o ładowaniu to podaj jaki masz akumulator, ile ma Volt /6v czy 12v/. Od tego zacznij. Prawidłowa praca prądnicy to /akumulator-regulator napięcia/ Pracujący silnik napędza prądnicę, która ŁADUJE AKUMULATOR.
Witam Jak stojan silnika posiada magnes stały ,to wystarczy na zasilaniu zmienić przewody . Jednak gdy stojan posiada uzwojenie, to zamień przewody na szczotkach. Powodzenia.
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Ha ha ha. Co to? Prima Aprilis? Ferrytowy magnes neodymowy? Komutator bez szczotek? Sądzę że 12V/3A jest wystarczającym powodem by Twój silnik napędzał kosz tego forum. :D
Sprawdzone przy pełnym obciążeniu silnika. (Światła, klima, ogrzewanie przedniej szyby)
Jeżeli regulator jest zewnętrzny to po odpaleniu podaj bezpośrednio 12V na szczotki jeżeli jest sprawny powinno pjawić się napiecie na wyjściach
Przepraszam za dość długie milczenie. Ale taki urok służbowych wyjazdów, posiadówek itd. Prąd dzwonienia bardzo ładnie robi się mając do dyspozycji nawet i 12V przemiennego napięcia, stosując mały transformator podwyższający. U mnie w tej roli w centralce wybierakowej pracuje jakiś mały transformatorek Zatry. Można też nawinąć potrzebny transformator....
Zagląda tu ktoś czasami?Powoli dostaje kota z tym motorem.Wygląda na to,że problem z brakiem ładowania dotyczy wzbudzenia.Napięcie 12v na df i szczotkach jest jedynie gdy odepnę górną szczotkę od masy.Gdy ją podłącze do D- napięcie spada do 0,5 volt.Najdziwniejsze jest to że po odpaleniu napięcie wzbudzenia 10-11 volt jest w granicach 1200 obr/min a...
Możliwe że szczotki nie stykają odpowiednio dobrze Nie pisz bzdur, od kiedy to w silniku synchronicznym sa szczotki :?:
Często padają same silniki od napędu wycieraczki, (zapieczona ośka , wytopiony szczotko trzymacz) , sprawdź żarówką 12v czy masz zasilanie na wtyczce po włączeniu wycieraczki. Wycieraczka działała wcześniej, słychać klikanie przekaźnika,rok produkcji ?
podłączyłem go pod 12V żeby się dotarły nie wiem może będzie dobrze. A jak czuć będzie spalenizne to co to może oznaczać ?
Jeśli to silnik szczotkowy, to istotne jest odpowiednie usytuowanie biegunów N i S magnesów względem szczotek. Liczba biegunów magnesów musi być równa liczbie biegunów elektromagnesu wirnika (trzeba włączyć prąd i sprawdzić, gdzie pojawiają się bieguny). Niewielkie przesunięcie magnesów względem szczotek powoduje zwiększone iskrzenie na szczotkach;...
Starszy model regulatora napięcia od Poloneza ma właśnie takie gabaryty jakie opisałeś Regulator musi być przykręcony do masy pojazdu gdyż jest to minus zasilania regulatora. Oznaczenie 15 to zasilanie +12v regulatora. Napięcie na tym zacisku wystąpi wtedy gdy kluczyk stacyjki włączysz w pozycję zapłon i dopiero zanika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki....
Moim zdaniem szczotki szybko się wypalą. Miałem kiedyś kilka sztuk derby i oglądałem sunrise z discotecha. W discotechu wszystko było lepsze, grubsze itd. W dwóch sztukach moich derby po dłuższym czasie był problem ze szczotkami - szczotki się skróciły i nie przylegając mocno wypaliły okrągły element do którego dotykały (około pół roku dość intensywnego...
a mam pytanko takie popatrzyłeś na szczotki czy są równo wytarte lub czy zadna nie jest pęknieta czy cos prąd z zewnętrznego zródła zasilania bedzie robić robote ale sama sie nie wzbudzi podłącz avr ale nie podpinaj go do szczotek na szczotki puść 12V z akumulatora powinno pojawić się napiecie które sobie regulujesz pErkiem jeśli to nie pomoze winy...
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
W mikserze ręcznym wystrzelił kondensator KSPpz-10-2 01.µF - wymieniłem go, jednak sprzęt nadal nie startuje. Zauważyłem, że nie dochodzi napięcie do szczotki - na foto trzymam przy niej śrubokręt. Podłączając 12V bezpośrednio na szczotki silnik startuje. Mając nadal 12V na przewodzie, sprawdziłem czy napięcie dochodzi do włącznika - dochodzi....
Szczotki węglowe mają za dużą rezystancję - na 12V się nie nadają ale są szczotki do silników niskonapięciowych (np do rozruszników) z domieszką miedzi
15 na diody wzbudzenia 67 na szczotkę
Zrób zdjęcie żeby było widać obydwie szczotki.
ja też poproszę o namiary na te silniki po 270 nawet netto wezme 10 szt jeszcze dziś ,, a teraz do rzeczy szczotki i łożyska wymienisz jeśli wcześniej nie popsujesz wirnika bo to trzeba zrobić bardzo ostrożnie i wszystkie młotki wyrzucić z garażu ,natomiast problem powstaje dopiero z wyważeniem bo takie paro letnie urządzenie ma troszeczkę zdeformowane...
W takim razie musisz zmienić stojan na 12V i szczotko-trzymacz na szerokie szczotki, wirnik zostaje
Dlatego tez zaproponowałem akumulator. Można po uruchomieniu na chwilę przyłożyć do szczotek napięcie 12V i sprawdzić czy się wzbudzi. Oczywiście po odłączeniu od regulatora. Ktoś będzie musiał ci pomóc wyłączyć agregat gdyż napięcie może szybko skoczyć do nieskończoności uszkadzając uzwojenia robocze ( przebicie ). {.....}bardzo rzadko się zdarza...
szczotki chyba się nie zawiesiły po paru godzinach pracy To chyba jest na gwarancji, jeżeli tak to ja bym z niej skorzystał. Gdyby to był mój agregat, to na szczotki podałbym napięcie =12V na wszelki wypadek poprzez żarówkę 45-55W/12V i sprawdził czy się wzbudzi. To jest agregat 3-fazowy, ja mam agregat 1-fazowy i bez regulatora napięcia (AVR), więc...
Witam.Sorry że podłączę się do tematu ale wydaje mi się że bez sensu zakładać nowy... Mam podobny,chiński agregat tylko nazywa się HONDA i problem jest tego typu że po odpaleniu nie ma napięcia,pojawia się ono jak na chwilę do szczotek wirnika podam 12V i wtedy jest już cały czas.Jeśli się go wyłączy i odpali po 5-10minutach to normalnie się wzbudza...
Chciałbym zbudować generator ozonu i podsumowując ten wątek wybrałem opcję: - zasilanie 12V z instalacji samochodowej - generator impulsów PWM na NE555 zestrojony na ok.200Hz na wyjściu MOSFET - cewka samochodowa lub motocyklowa (6V) - "lampa" ze szklanej rurki, siatka na zewnątrz, wewnątrz stalowa/mosięzna szczotka do czyszczenia rur 1,5 cm średnicy...
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
KUP I WYMIEŃ SZCZOTKI.
W takim razie najlepiej na sprawdzenie zastosuj elektromagnes na 12V a na koło wału dwa pierścienie od alternatora z tym ze połowę pierścienia pokryj plastikiem tak by szczotka gładko przeskakiwała, oczywiście z możliwością przestawiania w cykl. Jeżeli to jest wałek od kosiarki to i magnesy muszą być minimum 38 mm walec na 15mm grubości lub więcej,...
hej tak sie zastanawiam, jakby tu można bylo ta liste zrobic wodoszczelna, i zeby cos ochranialo te diody, bo jak sie zabloca to kicha,a szczotka tego nie umyje. trzeba by jakas szmatak zasowac:D czekam na wasze propozycje :P a jeszcze z jakie listwy to zrobilisie?? takiej bialej prostokatnej?? Pozdro
Dzięki za opinie :) Oryginalna żarówka to T4W 12V Nie widać tego na zdjęciach, ale zamiast żarówki mam superjasnego białego LED, zasilanego z uzwojenia dodatkowego przez mostek Graetza i rezystor. LED siedzi w "gniazdku" zrobionym z kawałka jakiegoś złącza o rastrze 2,5mm wpakowanego w miejsce na żarówkę. Pomierzyłem- napięcie stałe (po mostku, bez...
Szczotki do wymiany.
Junak akurat ma oryginalnie 6V. I stare "rosje" też. Ale faktycznie można by się zwrócić w stronę techniki motoryzacyjnej. I poszukać jakiegoś małego alternatora ze skutera. Tam panują teraz rozwiązania ze stałym kołem magnesowym więc nie ma żadnych szczotek.
Ja mam 251.04 też na 12v. U mnie kondensator na pojemność 1uF ale to nie on jest przyczyną problemu bo pełni on funkcję pomocniczą. Parametry silnika to:3000 u/min; 12V;63W. Na twoim miejscu sprawdziłbym szczotki.
Zamiast tego wziąłem dwa paluszki aaa 2x800 mAh x 1.2 volt i połączyłem szeregowo żeby uzyskać 2.4v 1600 mAh, No i już masz błąd. Szeregowe łączenie ogniw nie zwiększa pojemności tylko sumuje napięcie. Możesz użyć dwóch akumulatorków 1,2V 1200mAh. W małej szczotce elektrycznej zrobiłem taki układ i sprawdza się ( napięcia były trochę wyższe). Zakładam...
Witam, posiadam wkrętarkę makita, nie wiem co to za model - 12 woltowa, 2 biegowa posiadająca możliwość wymiany szczotek. Problem w tym, że podczas pracy nawet bez obciążenia już po chwili szczotki robią się ciepłe. Jest to wyczuwalne przez elementy z tworzywa którymi szczotki te są zabezpieczone. Dodam, że podczas pracy nie zauważalne jest iskrzenie,...
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Witam, Po braku reakcji ze strony rozrusznika, wykręciłem go z pojazdu, a następnie rozebrałem. Wyczyściłem wszystko co możliwe, styki przesmarowałem preparatem. Wymieniłem szczotki. Gdy podłączam 12V do samego wirnika słychać tylko buczenie, a wirnik ani drgnie. Przy kręceniu czuć jakby ocierał o stojan. Jaka może być przyczyna ? Bardzo proszę o pomoc.
Szczotki zobacz.
Witam serdecznie . Jakiś czas temu kupiłem uzywany agregat prądotwórczy trójfazowy . Pracował dosłownie kilkaminut i następnego dnia przestał dawac prąd. Po podaniu 12V na szczotki uzyskałem około 120V więc , mierzyłem miernikiem styki na stojanie i we wszystkich identyczne wyniki , nawet rozebrałem aby zerknąć czy uzwojenie nie wygląda na spalone ,ale...
Witam! Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Filtruje zakłócenia elektryczne powstające w czasie komutacji (iskrzenie komutatora i szczotek). Nie bierze udziału w pracy silnika. Jan
Jeżeli nie dostaje napięcia na szczotki ,to jak wygenerował na wyjściu 12V+ 1.7 Wolta ? Musi coś dostawać na szczotki ! Wcześniej było zawsze "zero" wolt . Teraz jest 1.7 V i wydaje dźwięki przycisk "Start" na panelu przy kierownicy - czego wcześniej nie było .
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Wirnik na bank się różni bo dla 24V jest bodajże 27 lameli a dla 12V jest 33 lamelki tak samo szczotko trzymacz i szczotki są węższe dla 24V
to co moze byc jak diody ok zwoje nie maja przebicia na mase jakis opór maja nie pamietam jaki, ale przejscie jest, bierznie i szczotki sprawdzone, ale skąd te 1,2v ?
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Rozebrałem, szczotka jedna była zawieszona, to załatwione. Ale! rzućcie okiem na fotki http://users.uj.edu.pl/~morzech/1.jpg oraz http://users.uj.edu.pl/~morzech/2.jpg Odlutowany był na styku pierwszym od prawej drucie od stojana, a pierwszy od lewej styk wygląda na naderwany. Nie wiem czy po prostu przylutować to nazad i nie martwić się tym naderwaniem...
Ile przepracowała ta pompka od nowości ?? Zobacz na szczotki i komutator.
Dałem 12V na wirnik przez szczotki i jak chcę pokręcić to ciężko się kręci.
szczotka dyson szczotka makita szczotka wycieraczka
edacs tetra indesit wymiana termostatu interfejs diagnostyczny silnik
pralka bosch wlm20440pl atego power
Metaliczne dźwięki z filtra powietrza Nissan Qashqai 1.2 Opel 1.2 16V - Spadająca dźwigienka zaworu ssącego na zimnym silniku