Jeśli to nie musi być eleganckie rozwiązanie to najprościej zautomatyzować sam autotransformator, którego używasz. Zamontuj na osi jakieś większe serwo modelarskie i steruj nim przez mikrokontroler. Masz wtedy możliwość precyzyjnego ustawienia kąta i czasu obrotu szczotki autotransformatora.
Autotransformator regulowany to odmiana zwykłego autotransformatora - transformatora z jednym uzwojeniem, przyznam że nie widziałem literatury która by szczegółowo opisywała temat konstrukcji tego urządzenia, w teorii sprawa jest prosta średnica drutu i liczba zwojów wynikają z tych samych zależności co w zwykłym transformatorze, reszta to praktyczna...
Dorobię ze szczotki od wiertarki ;)
To ze szczotką to autotransformator regulowany raczej do pokazów, na lekcjach elektrotechniki jak do pracy.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
To ja akurat wiem. Ale nie wiedziałem, że autotransformator nie ma separacji galwanicznej. Dodano po 7 Po co on jest tak zbudowany? Nie lepiej byłoby te uzwojenia rozdzielić na rdzeniu, zbudować tak jak logika podpowiada? (Pierwotne i osobno wtórne z ruchomym odczepem na szczotce?)
Silnik od pralki był zdemontowany, szczotki sprawdzone. Silnik uruchomiony przez autotransformator, nie iskrzy. Napięcie z tachoprądnicy zmienne ok 30 V. Stan izolacji nieskończoność. Więc wersja z silnikiem odpada. Dzięki za podpowiedź.
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Proszę zdjąć obudowe z autotransformatora toroidalnego ( Tar 2,5) i prześledzić połozenie szczotki w położeniu 0V - początek uzwojenia i w niewielkiej odległości koniec uzwojenia "wtórnego" podwyższającego napięcie do 260V
Witam. Mam problem z podłączeniem silnika prądu stałego. Wiem, żenada.... Dwie pary kabli: stojan 380 omów szczotki ~8 omów (uzwojenia nie wygladają na przegrzane, jak kręce to bardzo podobne rezystancje +- 0,5 oma ) Stojan byl podpiety przez regulowany autotransformator 0-260V z mostkiem prostowniczym Szczotki tylko przez drugi mostek ale z jakimś...
silnik uszkodzony. wymontuj i sprawdz na warsztacie podając pełne napięcie(najlepiej przez autotransformator) jak iskrzą szczotki to silnik padnięty.Też tak miałem parę razy.
Jak masz możliwość złap silnik imadłem. Ja tak przynajmniej robię ;) Prawie zawsze włączam złożony silnik wkręcony w imadło i sprawdzam czy wszystko jest dobrze. Docieranie na 24V jest kiepskie (za to łatwe do wykonania - bo transformatory na 24V są dość popularne w przeciwieństwie do autotransformatora). Sam tak kiedyś próbowałem, ale słabo to wychodzi...
Witam Zamieszczam zdjęcia stołu oświetleniowego :D jaki zastałem w teatrze we Lwowie. Oczywiście na chodzie. Kto wie co to jest :?: Witam Jest nastawnia do sterowania oświetleniem typu Bordonii, tego typu urządzenia produkowała między innymi firma Siemens. W Polsce spotykana jeszcze w latach 70 XXw. przeważnie w domach kultury. Urządzenie to składało...
Domyślam się że chodzi ci o autotransformator regulowany, bo są nieregulowane. Autotransformator ma nietypowe proporcje wymiarów w porównaniu z normalnymi transformatorami toroidalnymi, ma dużą średnicę stosunku do przekroju, dlatego że uzwojenie musi się całe zmieścić w jednej warstwie, żeby szczotka/rolka mogła połączyć sie z dowolnym zwojem. Podobny...
Witam. Mam problem z silnikiem 308. (ten wczesny model) Po wymianie wirnika iskrzą szczotki. (taka iskra pod szczotką idzie z góry na dół szczotki) Szczotki są dotarte, ale dalej iskrzy jak go na autotransformatorze podkręcam powyżej 180v.
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi, ale jak na razie żadna nie pomogła w naprawie. Wirnik nowy (rezystancje identyczne), jest wysokiej jakości zamiennik, łożyska nowe, szczotki nowe, stojan nowy (rezystancje identyczne), docisk na sprężynkach poprawiony o 1/2 obrotu i nadal jak iskrzyło tak iskrzy. Niestety nie posiadam autotransformatora żeby wyeliminować...
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Oczywiście, że można wymienić same wkłady, ale daj zdjęcia oryginalnych szczotek bo niektóre miały już sprężynki zakończone blaszką. Może jednak uda Ci się coś dobrać do Twojej pralki: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Tu sposób wymiany: https://youtu.be/R3uW749C2JI pamiętaj również...
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Stosuje się ,,pumeks" który przykłada się do komutatora i tak dociera się szczotki ;) Oczywiście naturalny!!! Sztuczny się roztopi. Oczywiście przy obniżonym napięciu. Najlepiej autotransformator mieć bądź prostownik 24V.
Witam Mam problem z iskrzeniem na szczotkach. Wymieniłem w młocie (1900W) wirnik i szczotki. Całość docierałem na autotransformatorze niestety problem iskrzenia pozostał ... Doszedłem do wniosku, że pomyliłem podłączenie stojana i szczotek. Rzeczywiście po zamianie iskrzenie jest dużo mniejsze. Moje pytanie: Czy połączenie uzwojeń stojana ma znaczenie?...
na silniku powinno być 6-styków 2-do tachgeneratora (przeważnie najcieńsze) 2-do szczotek (widać które) 2-do uzwojenia stojana. Styki tachogeneratora pozostawiasz wolne. Robisz mostek pomiędzy jednym stykiem szczotki i jednym stojana (obojętnie które). Do wolnych styków szczotki i stojana podłączasz napięcie najlepiej przez autotransformator, jak dasz...
Mam odkurzacz meteor 2. Po roku spalił sie stojan-od iskrzących szczotek . Kupiłem nowy stojan, wirnik i szczotki. Po złożeniu dalej bardzo iskrzył. Iskrzenie ustępouje przy 200V jak obniżłem je autotransformatorem. Dodaje że wszystko jest nowe. Teraz bede prubował wyregulować go triakiem. może są inne powody iskrzenia a może totaka wada tych odkurzaczy...
Witam. Wyłącznik rozebrałem i się okazało że jest nabite tam trocin;O wyczyściłem wnętrze złożyłem i zanitowałem wsadziłem z powrotem i wyłącznik jak nowy. Komutator wytarłem papierem 2500, ekstra sprawa świeci się jak lodowisko zimą a gładziutki jak skóra niemowlaka. Szczotki dotarłem papierem o powierzchnię komutatora(nie posiadam autotransformatora)...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Ale skoro jest to transformator o jednym uzwojenie czyli nawinięty na toroidalnym jest tylko jedna żyła drutu to skąd można uzyskać 250V skoro napięcie zasilania to 230V? Rozumiem że połączenie szeregowe uzyskuje się poprzez ruch szczotki i w ten sposób dobiera się przekładnie. Ale jak mam autotrafo na maksa rozkręcone to nie mam 230V tylko nieznacznie...
Silnik zasilany z autotransformatora działa bez zarzutu, szczotki prawie jak nowe, zużyte może w 1/3 swej długości Na płytce z programatorem jest wlutowana jeszcze jedna płytka z procesorem i 11-toma powierzchniowymi tranzystorami A7W-32, 3Bp-35 A4t-26 w tym 2 sztuki 1Bp-27. jest to -tranzystor npn. Jak sprawdzam na omach miernikiem wychyłowym czy cyfrowym,...
"Trzymacz" jak to określiłeś wymienia się w przypadku jego mechanicznego uszkodzenia, wytopienia, przebicia. Szczotki winni się dopasować do komputera, ja to robię pod niższym napięciem np. 120V/ autotransformator, szlifując komutator na obrotach silnika twardym "pumeksem" w przypadku jego braku drobnym papierem ściernym na płótnie zachowują szczególną...
Dzieki serdeczne. Kwestia zakupu nowego silnika wiaze sie z przerobka systemu napedowergo ( obecnie : zebatka na osi silnika). W kwesti przewiniecia : silnik ma szczotki - dwie- weglowe. Fachowcy nie chca sie podjac przewiniecia. Pozostaje autotransformator ! Dzieki raz jeszcze. Jerzy.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Witam. Sprzątając ostatnio garaż znalazłem pusty rdzeń po transformatorze toroidalnym. Pomyślałem że można by go wykorzystać. I tu pomysł żeby zbudować mały autotransformator. Jest to przecież "prawie zwykły" toroid tylko że ma jedno uzwojenie, oraz ruchomą szczotkę węglową jeżdżącą po zewnętrznej stronie rdzenia transformatora po odizolowanych kawałkach...
Silnik jest sprawny w 100% czyli szczotki,wirnik,stojan brak przebicia. Jak go sprawdzałeś? Na stole, poza pralką, z autotransformatora? Jaki prąd pobiera na wolnych i szybkich obrotach?
Do czego chcesz wykorzystać ten silnik? Dwa czerwone nie podłączaj,pozostałe przewody to dwa cewki stojana i dwa wychodzą ze szczotek(z identyfikacją nie będziesz miał problemów).Napięcie podajesz na stojan i szczotkę a drugi przewód ze stojana mostkujesz z przewodem ze szczotki uwaga silnik wchodzi na pełne obroty najlepiej sprawdż przez autotransformator.
Witam Szczotki możesz sam sprawdzić, jeżeli są krótsze niż 8mm nadają się do wymiany. A z podłączeniem do sieci bezpośrednio nie spieszył bym się bo wiele tego typu silniki są zasilane napięciem obniżonym np. 200v. Najlepiej użyj autotransformatora do zasilania i prób.
Witam! Fabrycznie płytka zasilana była z sieci 230V,napięcie szło przez mostek prostowniczy i kondensator elektrolityczny 470mF/385V,dalej dość skomplikowany układ w technice SMD ze scalakami LM 424 i UC 3840N. Niestety było kilku już próbujących naprawić ten napęd i w tej chwili z płytki wykorzystuję jedynie mostek z kondensatorem. Zasiliłem układ...
Jutro postaram się pomierzyć opornosć uzwojeń w swoim prostowniku. Chociaż tak małe oporności trudno jest pomierzyć zwykłym miernikiem uniwersalnym,ale zrobię to. Pomierzę również prąd jałowy transformatora.Mój takich "figli" jak wyrzucanie bezpiecznika nie robi.A próbowałeś podnieść szczotki,tzn. podłożyć kawałek izolacji pod nie ? Może ten element...
Ten silnik ma uzwojenia na komutatorze zasilane przez szczotki i 2 uzwojenia na obudowie silnika, które wytwarzają sztuczne pole magnetyczne, czyż nie tak? Rozumiem że trzeba podłączyć zasilanie do uzwojen obudowy 220V i autotransformator do szczotek silnika. Niebardzo chce mi się wierzyć, czy tych 2 uzwojeń nie spale. Silnik ma kostke 6-tke 2 wtyki...
po przetoczeniu komutatora i wymianie szczotek wiertarkę należy podlączyć przez autotransformator w celu dotarcia się szczotek pozdrowienia
Sprawdź dokładnie zespół tachometru czy nie luźny magnes wirujący , jeśli tu wszystko dobre sprawdź dokładnie elektronikę pod kątem zimnych lutów , jeśli dalej to samo to sprawdź na autotransformatorze pracę silnika z podejrzeniem na zwarte uzwojenia wirnika.(Jak mniemam-szczotki sprawdzone jak i prawidłowość łączenia hydrostatu styków niskiego poziomu...
Z tego co widać, dwa czerwone to tachoprądniczka, dwa czarne to szczotki, czerwony i brązowy stojan. Jedna szczotka do zasilania, druga szczotka do jednego z końców stojana, drugi koniec stojana do zasilania. Najlepiej to robić z użyciem jakiegoś regulatora mocy lub autotransformatora. Swoją drogą co to ma wspólnego z elektroniką to nie mam pojęcia.
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Czy jest sposób, zeby stwierdzic czy silnik jest dobry, czy uszkodzony? Dziekujei pozdrawiam. W warsztacie przez autotransformator mostek pomiedzy wyjść.z szczotek a uzwojeniem stojana,zasilanie na drugi zacisk z szczotek i drugi zacisk z uzwojenia stojana nie pomylić zacis.prądnicy tah. Pozdrawiam
Wiesz przyczyn może być wiele. Gdy już posprawdzasz szczotki szczotkotrzymacze, komutator i bedzie wszystko ok. to odpal ten silnik z instalacji zewnętrznej /konieczniecznie poprzez autotransformator i to na niskim napięciu ok.50-70 v i niech ci tak popracuje ok.10 min./ Jeżeli silnik będzie zachowywał sie poprawnie to niestety ale musisz dokopać się...
Dzięki za sugestie- sprawdzę, cały problem w tym, że pralka stoi sobie 50 km od miejsca w którym pracuję i raczej mało mam, kruca bomba, czasu na dłuższe posiedzenia przy niej. Czyli krok pierwszy- sprawdzam szczotki, potem silnik na krótko (do sieci, czy przez autotransformator?). Czy jest możliwość żeby były tam dodatkowe zabezpieczenia, n.p. termiczne?...
Silnik był sprawdzany ogólnie pralka była mało używana, tyko jako awaryjna szczotki są jak nowe komutator po wyczyszczeniu też i żadnych wgłębień nie posiada. Nie zauważyłem iskrzenia albo czegoś niepokojącego w pracy silnika. Wymontowałem go i podłączyłem szeregowo szczotka i stojan i napięcie na dwa pozostałe, prąd podałem przez autotransformator.
Nikt nie wie na jakiej zasadzie działa ten regulator i dlaczego podaje około 375 V miedzy każdą fazą ?? I czy da się zrobić żeby miał 400V miedzy fazowego bo 375 V jednak trochę mało Regulacja odbywa się na zasadzie wzmacniacza magnetycznego ( ten potrójny autotransformator) i mostek. Dalej są dwie możliwosci - wzbudzenie (magnesowanie wirnika) poprzez...
Witam ponownie wszystkich i bardzo przepraszam za zamieszanie. Choć wiele z tych odpowiedzi się nauczyłem. Jeszcze za dwa moje posty i będę tak mądry jak WY. Oczywiście żartowałem. Problem rozwiązany. Okazało się że cała wina tkwi w silniku. Chwilami zawieszały się szczotki i to powodowało niemrawe działanie. Dzisiaj po sumie postanowiłem zadziałać...
Jeżeli "się nie znasz" to daj sobie spokój, bo możesz krzywdę sobie uczynić... To rumuński silnik od pralki prawdopodobnie ARDO AE810. Niebieskie przewody z przodu to wyłącznik termiczny, żółte z tyłu to przewody z prądniczki tacho. Do podłączenia interesują cię pozostałe - obstawiam: niebieski i czerwony to szczotki, zatem czarny i zielony to stojan....
Witam, posiadam piłe stołową makita 2708 przywiezioną z USA- parametry silnika to 1350W 110V 50~60Hz . Ktoś przerobił juz wtyczke na naszą-okrągłe bolce, na chwile obecna nie mam jak dokładnie sprawdzić kumutatora aczkolwiek wizualnie nie ma uszkodzeń, wg multimetru jest wporządku. Piłe uruchamiałem na kilka sekund i działa aczkolwiek bardzo iskrzy...
Jeżeli chodzi o miksery KitchenAid serii Artisan / Classic to przy zastosowaniu autotransformatora 230 -> 110 V to występuje problem z niskimi obrotami - nie można ich ustawić ale mikser będzie działał a usterki będą typowe: sprzęgło, płytka, szczotki... W modelach Professional 600 nie ma tego problemu. Artisana można stosunkowo niedrogo przystosować...
Silnik oddałem do warsztatu przezwajania silników. Okazał się dość zużyty, ale nie uszkodzony. W warsztacie sprawdzili uzwojenia przetoczyli komutator(na którym były duże smugi grafitowe) wymienili łożyska i szczotki. Podłączyliśmy silnik przez autotransformator i się obracał. Wstawiłem silnik do pralki, ustawiłem program i włączyłem "start".Wyświetlacz...
wirnik możesz mieć np .od szlif. 110V/są takie/ wizuanie?-musisz to sprawdzić czy masz autotransformator? należy zasilić szlif. obniżonym nap. /włącz amperomierz aby nie spalić szlif. /i zmierz napięcia na cewkach stojana ,mają być identyczne pomyśl nad tym pozdr
Otóz Panowie można wyiskrzyć komutator na wirowaniu , sposób jest toporny i możliwy , trzeba odkręcić śruby mocujące silnik zdjąć pasek i na podłączonej kostce przewodów z pralki włączyc wirowanie (obciążenie paska nie ma tu nic do rzeczy|) w jedne wcięcią silnika wchodzą szczotki ale jest troche miejsca obok i Ja akurat używałem specjalnie wyprofilowanego...
Silnik łatwo sprawdzisz.Zostaw 2 przewody od tacho te które maja większą oporność.Zostaje Ci 4 przewody 2na stojan i 2 na szczotki łączysz je na krzyż (robisz mostek) a pod pozostałe 2 dajesz 230V i silnik powinien od razu skoczyć na duże obroty jak tak jest to silnik jest dobry.Szukaj tam gdzie idzie do niego zasilanie.Przy sprawdzaniu zachowaj ostrożność.Ja...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Podlączenie które opisał kolega wyżej jest prawidłowe ale silnik włącz tylko na moment.Przy dłuższej pracy silnik się uszkodzi ponieważ będzie pracował na pełnych obrotach.Prawidłowo powinieneś sprawdzic go przez autotransformator ponieważ regulujesz wtedy płynnie obroty.Dobrze byłoby miec jeszcze miernik pokazujący prąd jaki pobiera silnik.Jeżeli nie...
Nie zakładam nowego postu bo problem identyczny. od niedawna mam takie autotrafo i wyraźnie przerywa na ślizgach. Samo przeczyszczenie szczotek ( tu konkretnie to rolki grafitowe ) i części uzwojenia po którym owe "szczotki" sie przesuwaja nic nie dało. Po ponownej rozbiórce przyjrzałem się temu. Całość nasmarowana była jakimś smarem który nawet sie...
Przypuszczam, że wtedy nie latają stare, rozklekotane blachy stojana? W sumie... Jest to jakieś rozwiązanie. Teoretycznie powinien mieć także nieco mniejsze wibracje. Jak już tak brutalnie odkopałem ten temat to mam również pytanie. Otóż ostatnio upolowałem na śmietniku silnik do Alfy K2. Nie jest to SK-10 tylko.... KASO (prawdopodobnie przejściówka...
A tak swoja drogą jestem bardzo ciekawy jak założyciel podłączył ten silnik. Bo jeżeli prawidłowo ( nawet bez autotransformatora czy falownika) to silnik powinien od razu wskoczyć na wysokie obroty i nawet nie dociśnięty to z blatu tej pilarki polecieć na posadzkę. Ja czasem na krótka chwilę odpalam je ale bez obciążenia silnik nie może długo pracować....
Witam Może nie wszyscy się z tym zgodzą, ale ten silnik można potraktować jako urządzenie prądu stałego, a konkretniej jako silnik szeregowy. Już jego nazwa wskazuje, w jaki sposób należy go podłączyć. Tzn. Jedną szczotkę łączy się z jednym wyprowadzeniem stojana, a do drugiej szczotki i do drugiego wyprowadzenia stojana podłącza się zasilanie. W przypadku...
Ja nie mam tego autotransformatora, więc podłączę bezpośrednio. Przymocuję go pasem do deski i stanę na niej. Jakbym nie odpisał, to znaczy, że ten "wredny silnik" mnie zabił :scrambleup: :angel: Dodano po 45 Ok, przeżyłem, kilka zmian i moje dzieło wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/2844671700_1... Teraz trzeba to naprawić. Silnik...
Jaka była przyczyna uszkodzenia tego sterownika? Naprawa sterownika bez usunięcia przyczyny to powtórne uszkodzenie. Napisz coś na ten temat więcej. Przyczyny nie znam:cry: Awaria przebiegała w ten sposób: wstawiłem pranie. Po pewnym czasie zauważyłem, że pranie nie zrobine, woda w pralce nabrana, ale pralka bez zasilania. Wywałiło bezpiecznik nadmiarowy...
Najlepszym rozwiązaniem będzie autotransformator. Będzie mniejszy od transformatora. Moc własna prawdopodobnie wyniesie ok. 300VA, reszta czyli drugie 300 to moc przechodnia. Nie polecam diody szeregowej i napięcia 230V. Napięcie skuteczne wyniesie wówczas 163V. Silnik szeregowy będzie pracował ale zwiększy się iskrzenie i szybko zużyje komutator gdyż...
Ostatnio zacząłem zastanawiac się nad tematem pokrewnym - jak w przeszłości oświetlano koncerty i teatry. Słyszałem, że np. filtry robione były dawniej z żelatyny (stąd "żelki", "gels"). -- pozdrawiam Hefi W tej sprawię mogę się wypowiedzieć ponieważ rozmawiałem kiedyś na ten temat z świetnym człowiekiem, mającym ok 25 lat doświadczenia w branży, a...
Wyprowadzenia stojana i wirnika połącz szeregowo , podłącz pod autotransformator , zasil najpierw małym napięciem stopniowo je zwiększając j jeśli silnik będzie przyspieszał bez większych iskrzeń i grzania się to jest dobry , oczywiście musisz jeszcze sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie ( powinno rosnąć od 0 do ok. 15-20V przy...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Tak, ten temat też przejrzałem. Facet mocno się wziął za analizowanie, ale nic konkretnego z jego opisów nie wynika. Miał jakiś problem ze sterownikiem, po za tym temat się urwał i nie wiemy czy sobie poradził, czy kupił nową pralkę :) Natomiast odpiąłem silnik i zasiliłem najpierw z zasilacza DC regulowanego. Sprawdziłem że do 60V silnik działa poprawnie,...
Wykonałem jeszcze jedno sprawdzenie silnika. Podłączyłem go przez autotransformator. W szereg wpiąłem wyłącznik nadmiarowy 2A. Kleszcze Dietza zapewniły ciągły pomiar poboru prądu. (układ na Foto_1). Silnik pracował ponad 30 minut bez żadnych problemów. Obroty były stabilne i równe. Silnik przy zasilaniu ok. 102V pobierał stały prąd ok. 1A (bez skokowych...
(at)zmyslonyy . No i OK Kolego. To może również wyglądać na jakieś kłopoty z silnikiem i tam też należy szukać przyczyny (szczotki, szczotko-trzymacz, komutator, wirnik). Kwestie mechaniczne (przekładnia) pominę. PS. Nie tak dawno kolega przywiózł 3 szlifierki katowane na budowach (zaręczam nie użycie hobbystyczne). IMHO - na początek nie interesuje...
Regulator tyrystorowy na stronie pierwotnej transformatora nie będzie działał poprawnie (sterowanie dużą indukcyjnością). Powinieneś zastanowić się nad innym rozwiązaniem. Najbardziej słuszne to prosownik tyrystorowy. Zobacz tutaj; http://www.dacpol.com.pl/service/index2.... Żadnych transformatorów i autotransformatorów (z wypalonymi szczotkami).
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Silnik łatwy do sprawdzenia.Pomijasz prądniczkę tacho i pozostałe łączysz na krzyż robisz mostek pod dwa następne podajesz napięcie.Ja osobiście podłączam pod autotransformator i powoli podnoszę napięcie i wszystko jasne.Jeżeli nie masz innych możliwości to bezpośrednio 230,ale trzeba zachować ostrożność bo silnik wskakuje od razu na wysokie obroty.pierwsze...
Witam Zmianą obrotów sterują naprzemiennie przełączane styki w panelu, nie kółeczka. Kolega chyba mnie źle zrozumiał. Nie pisałem o obrotach wirowania przełączanych na panelu, tylko o programatorze i mniejszym kółeczku z ząbkami, które kręci się dość szybko i to właśnie ono przełącza obroty rewersyjne podczas prania. Zresztą aby nie odbiegać od tematu:...
Kolego. Nie ma raczej instrukcji napraw w pdf, no chyba że ktoś z zamiłowania do majsterkowania zrobił coś takiego. Jedynie katalogi z częściami ułożonymi w takiej kolejności jak powinno być. Żadna firma nie robi instrukcji naprawy. no chyba, że ktoś z zamiłowania... :) Jeżeli rozsypał ci się zwijacz, bo tak najczęściej się dzieje (pęka sprężyna), to...
1. Odkręcasz rączkę na rórze, którą kręcisz w celu nastawienia napięcia. 2. Demontujesz tą szarą obudowę i ukaże Ci się zapewne cewka po której ślizga się czarna szczotka węglowa. Tego szukasz.
Zwracam się z prośbą o weryfikację usterki wiertarki BOSCH model CSB 650-2RE. Objawy: - falujące obroty na średnich obrotach - przy obrotach od średnich po maksymalne niebieski płomień ciągnący się po komutatorze od szczotki do szczotki. Nie wiem czy jest on szeroki na cały komutator czy to tylko wąskie pasmo ale iskrzy dosyć mocno- widać to przez okienko...
Witam Posiadam pralkę Ariston AL88X Margherita 2000 Usterka polega na tym, że pralka nie może poradzić obrócić bębna. Podczas prania niby próbuje, ale tak jak by silnik miał za mało mocy. Jeżeli chodzi o wirowanie jest jak najbardziej ok nawet podczas wirowania da się ustawiać obroty pokrętłem. Wszystkie funkcje działają poprawnie za koleją czyli pobiera...
151 jest to wersja podobna do 102b, różni się brakiem rączki gumowej na górze. Siedzi tam silnik fabrycznie bodajże Silma Rh5500 który ma 550W. W 251 jest 750W, silnik typ 300 wirnik typ 300.1200 łożyska typu 6000Z. 600/650W jest w odkurzaczu typ 451, który to ma silnik typ 217. 438 ma silnik typ 217, bądź typ 300, zależy- różnie je pakowali musiałbym...
Witam Przydatnym urządzeniem w warsztacie elektryka (także hobbysty) jest autotransformator. Ceny autotransformatorów 3 fazowych mocy np. 1,5 kW są dość duże, wykonanie go samodzielnie też trudna sprawa. Do tego mogą dojść kłopoty ze szczotkami itp. Wpadłem na pomysł by zamiast autotransformatora zakupić silnik pierścieniowy (mam znajomego który się...
Regulacja obrotów obniżeniem napięcia za pomocą autotrafo nie zrobi szkody dla szlifierki jedynie spadnie moc na przekładni. W warsztatach naprawczych gdzie przezwaja się wirniki próby napięciowe wykonuje się na obniżonym napięciu za pomocą autotransformatora gdzie stopniowo podnosi się napięcie i obserwuje jego zachowanie. Na obniżonym napięciu wykonuje...
150V to byłoby bez obciążenia. Pod obciążeniem spadnie. Wszystko zależy od pojemności kondensatora oraz od "sztywności" transformatora (moc,typ oraz rezystancja uzwojeń). Można w ostateczności nieco zbić opornikiem, który to zresztą nieco ograniczy prądu udarowy przy rozruchu. Jako mostek załatw coś mocniejszego z większym zapasem np.KBPC5010. Przy...
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Silnik na krótko podłączony przez autotransformator ładnie chodzi. Zdjęcie postaram się zamieścić w poniedziałek.
Pralka amica dynamic system wypaliła ścieżki w płytce programatora.Postanowiłem polutować przepalone ścieżki i wszystko byłoby ok . Pralka po ponownym podłączeniu zachowywała się poprawnie wszystkie kontrolki świeciły poprawnie do momentu gdy silnik zaczął obracać się , ponownie przepaliły się ścieżki .Byłem pewien że silnik jest spalony ,wymontowałem...
Witam przyczyny tej usterki mogą być różne, zabrudzenie układu hydrostatycznego, uszkodzenie programatora, lub też uszkodzenie silnika, ja miałem kilka takich przypadków i w każdym było co innego, najtrudniej było zdiagnozować usterkę silnika, silnik pracował jak by był sprawny ale nie do końca, jak go podłączyłem przez autotransformator pracował idealnie,...
Wymontuj silnik , sprawdź długość szczotek i lekkośc ich przesuwu w szczotkotrzymaczach , wreszcie przetrzyj komutator miękkim pumeksem na obrotach , co najlepiej zrobić podłączając silnik na krótko przez regulowany autotransformator.
Witam może być to osad węglowy ze szczotek lub wypalenie wtyczki podłączenie bezpośrednio do sieci230v nie polecam bo można uszkodzić pasek lub zablokować bęben można próbę wykonać przez autotransformator lub domowy sposób sprawdzony przez ściemniacz do światła
Iskrzenie szczotek zwłaszcza nowych świadczy o docieraniu się szczotek do komutatora. Przede wszystkim to jest patologią i świadczy o zużyciu komutatora. Działki należy wyczyścić i przy braku dostępu do tokarki, posłużyć się dość grubym papierem ściernym. Ja uruchamiam urządzenie przez autotransformator i z boku przykładam kawałek papieru. Ma nie być...
Z tego co się dowiedziałem, jest to prawdopodobnie silnik trójfazowy. To źle się dowiedziałeś, bo jest to silnik jednofazowy, szeregowy. Na razie chcę tylko uruchomić silnik i sterować kierunkiem i ilością obrotów. Zmostkuj jedną szczotkę z początkiem uzwojenia stojana, a drugą szczotkę oraz koniec stojana pod napięcie zmienne lub stałe poprzez najlepiej...
Niemniej jednak ciekawi mnie jako laika...troche grzebiacego przy elektryce dlaczego napiecie na szczotkach przy zasilaniu jest identyczne przy 230v jak i przy 110v... Prawdopodobnie regulator tak działa. Kup autotransformator 230/110V odpowiedniej mocy. Będzie mniejszy od transformatora. Ale trzeba wiedzieć, że autotransformator nie ma galwanicznej...
No dobrze ale jak to wyeliminować oprócz metod książkowych (przesuwanie szczotek w martwą strefę) do tej pory układ pracowal bez zarzutu 2 lata silnik niby nie był rozkręcany a problem istnieje??? A co w przypadku autotransformatora przecież to samo powinnoi się dziać z autotransformatorem, a silnik pracuje regularnie (stałe obroty)??
Przed tym tramwajem raczej nie uciekniesz. Typowy głośnik to parę omów i jakieś setki mikrohenrów albo nawet milihenry, Przy paruset hercach przesunięcia fazowe już nie są do zaniedbania. Typowy układ Zobla działa jednak zdecydowanie wyżej. Więc i napisałem: do GDS-a należy zastosować nietypowy układ Zobla, chyba że mamy miejsce i chęć na pomocniczy...
Oto troche wiedzy z encyklopedii :P Autotransformator to transformator, w którym przeważnie uzwojenie pierwotne jest jednocześnie wtórnym. Uzwojenie pierwotne posiada stałe wyprowadzenia, natomiast jedno z zakończeń uzwojenia wtórnego jest ruchome (szczotka węglowa przesuwana po uzwojeniu). Służy do płynnej regulacji napięcia przeważnie w zakresie 0%...
Witam. Sprawdz dokładnie to co pisał Ci Rycho T. Silnik na biegu luzem (bez obciążenia może pracować poprawnie-płynnie) natomiast pod obciążeniem nie.Sprawdz to co robiłeś podłączając silnik bezpośrednio do sieci przez autotransformator i jednocześnie hamując go.Napięcie ustaw na kilka wartości i wykonaj hamowanie silnika (sposób dowolny).Przy hamowaniu...
Elektronice dałbym na razie spokój, i przede wszystkim nie ma tam żadnego kondensatora do silnika. Na początek porządne czyszczenie komutatora i przeszlifowanie szczotek na nowo pumeksem lub drobnym papierem ściernym, ważne jest aby porządnie to później wydmuchać. Aby wyczyścić komutator można go podłączyć pod akumulator samochodowy na przykład lub...
Witam. Chciałbym włączyć do dyskusji potencjalnych elektroników nt. uniwersalnego testera świetlówek do 3,5kV. urządzenie nie będzie może tanie, ale powinno być w pełni naprawiane i możliwe do samodzielnego wykonania. Chcę połączyć ze sobą dwa transformatory wysokiego napięcia. Dokładniej uzwojenia wtórne. Napięcia z tych uzwojeń mają się w czasie podłączenia...
Jeden ze szczotki łączysz z jednym ze stojana na drugi ze stojana oraz na drugą szczotkę podajesz napięcie- ale na chwilę bo silnik wchodzi na max. obroty! i może się rozbiegać.Zielony to prawdopodobnie zabezpieczenie silnika.Napięcie najlepiej podać z autotransfomatora lub regulatora napięcia.Uważaj na dwa cienkie żółte je zostaw w spokoju!.
Witam. Zanim zaczniesz dalsze dzialania wróć do silnika.Sprawdz go dokładnie.Jeżeli masz autotransformator to podłącz silnik pod auto i regulując napięciem od zera do max sprawdz silnik.Chodzi o to czy w czasie jego pracy nie wystepuje nadmierne iskrzenie na szczotkach co swiadczyłoby o zwarciach lub przerawach w uzwojeniu wirnika. Aby podłączyć silnik...
regulacja autotransformator autotransformator uzwojenia zasilacz autotransformator
szukanie stacji radiowych transformator ozonatora agregat honda gx390
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Schemat elektryczny spawarki Magnum SNAK200P - dostępność i analiza Kalibracja lutownicy WEP 937 - instrukcja krok po kroku