Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Pierwsze sciagasz oslone patrz6sz czy diody jie wypalone i czy szczotki sa odpowiednio niezuzyte,
Masz dwie opcje -szczotki 5x8 i wlutujesz BX204 ( Bosch) -szczotki 4x7 i wlutujesz JX42 ( Lucas, Marelli)
Cześć, odświeżę temat. U mnie ta dmuchawa załącza się gdy ją "puknę". Rozebrałem i kończą się szczotki silnika. I teraz pytanie: gdzie kupić i jakie (typ, symbol) szczotki pasują do silnika Denso 5E2228200? Dzięki
Ok czyli wszystko jasne, na podstawie jakiegoś tam doświadczenia z tymi alternatorami podczas regeneracji wsadzili lepszy mostek niż fabrycznie, wymienili szczotki i kółko, a regulator zostawili fabryczny. Z tego co czytałem to wszystkie zamienniki regulatorów są chińskie a oryginałów Denso brak, więc może i lepiej. Co i tak nie zmienia faktu, że ładowania...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
tak tak .... tylko że ja już byłem na tej stronie mailowałem z tą firmą i stwierdzili że do tego rozrusznika nie ma części zamiennych a pod tymi numerami są przyjęte całe rozruszniki Dodano po 2 są obudowy i szczotki jest elektromagnes... ale bendixu i tak tam nie ma ..... co to za diabelstwo ten rozrusznik ....
a jakie napięcie powinien dawać alternator? w altku chyba do wymiany tylko mostek, bo szczotki wysokie i uzwojenie ok
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Mam problem z powyższym alternatorem. Wymieniłem mostek diodowy oraz regulator i szczotki i dalej to samo. Ładowanie na postoju 13,25V a jak włącze swiatła i klimę 13,12V. Co może być jeszcze nie tak.
póki co wrzucam szczotki cargo i jest OK. Ale za to ASa prostowniki DENSO typu ARC6042 wg mnie lepsze niż oryginały. Te oryginalne potrafiły psuć się w samochodach 3-letnich, a ASowski jeszcze nigdy mi nie wrócił. Więc nawiązując do tematu głównego, chińskie podzespoły do alternatorów i rozruszników dla osoby niedoświadczonej to loteria. Doświadczony...
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Witam posiadam Toyote z 87r diesel wymieniłem ostatnio szczotki i przewody masowe , w trakcie zimy zauważyłem że światła pulsują i napięcie na aku wynosi 12,4-12,9V po włączeniu świateł napięcie wynosi 11,98V , przy maksymalnych obrotach silnika. Podejrzewam że stojan padł . Czy ktoś z was pamięta jak oporność powinna być stojana
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Dzisiaj zdemontowałem rozrusznik,okazało się że jest dużo śmieci ze szczotek. Rozrusznik denso zrobiony,jutro zobaczymy jaki będzie efekt,jeśli chodzi o spadek prądu to jest w normie,sprawdzałem na innej toyocie. Pozdrawiam.
A rozruszniki Magneti/Denso? Aluminiowe uzwojenia stojanu. I do tego bezpośrednio zgrzane szczotki. Powodzenia w wymianie ;)
Widze Denso. Jak nie pękł , zmień szczotki
Moze masz inny rozrusznik, bo tutaj tak sie nie da, mam 2 punciaki i w obu tak samo rozrusznik Denso i jedna szczotka mocowana do uzwojenia a druga do szczotkotrzymacza.
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
Oznaczenia wyprowadzeń to: IG- zasilanie po stacyjce F- szczotka wzbudzająca wirnika S- pomiar napięcia akumulatora L- lampka kontrolna E- masa P- obrotomierz Możliwe że pomyliłeś szczotki.
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Najchętniej tak bym zrobił ale terminy u fachowca są kilkudniowe a do pracy trzeba czymś dojechać. To nie miasto, że wsiądzie się w autobus. Niestety. Dzwoniłem do sklepu i w tym roczniku powinien być Denso z całym szczotko trzymaczem. Jak wyskoczy jakaś tulejka do wymiany to mam tokarkę, sam dotoczę. Tylko wymiarów szukam, by od razu przygotować materiał.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Auto jak w temacie. Problem polega na tym, że podczas pracy ciągle świeci kontrolka ładowania - choć ładowanie jest na poziomie 14,2V (poza 2 razami kiedy zgasła na chwilę). Alternator DENSO sprawdzany - diody, szczotki, regulator (dla pewności podłożony nowy), pierścienie - OK, brak zwarć na uzwojeniach. Nie bardzo wiem jak alternator steruje kontrolką...
Nie znam tego typu alternatora na zdjęciu też za wiele nie widać , ale samego regulatora [ jeżeli jest w komplecie z mostkiem ] nie do kupisz chyba że gdzieś z demobilu używke. Tak właściwie Fiaty to mają do wzbudzenia prąd z aku. osobnym przewodem . Ja miałem taki problem we Fiacie Tipo . Męczyłem się około roku podstawiając regler od dużego Fiata...
Odkręć szczotki, wyciąg, zmierz metodą techniczną (żarówka tylko mniejszej mocy+ akumulator) czy wirnik przewodzi prąd. Dość częstym uszkodzeniem jest urwanie przewodów na wirniku przy wymianie łożyska. 2 rzecz- nie przykręcony mostek prostowniczy do masy/2 wkręty M4. Może być inne rozwiązanie bo producentów jest paru- Bosch, Toyota, Denso, Magneti...
Jakieś 90%b silników nawiewu ma szczotkotrzymacz z oprawą szczotek promieniową, 10% ramieniową. Ramieniową spotkałem tylko z grupie VW, i to nie wszystkie( sharan, galaxy, alhambra), BMW, Ford Escort i...tyle. W zasadzie nieliczny Bosch, bo na ten przykład mercedes, PSA jest promieniowa. Valeo, Denso, Delphi, Behr stosuje promieniową.
Pierwsze to kontrola spadku - różnicy napięcia mierzonego na alternatorze a następnie na akumulatorze. Opel ma słabe masy dlatego zakłada się dodatkowe silnik- karoseria, a gdy są spadki napięć ładownia to dodatkowy kabel plus (jako nowy) , nie są to skomplikowane prace. No i pozostaje Alternator tu nie polecam używek gdyż sam w ciągu 3 lat wymieniłem...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Witam, to jest Civic VII z 2003roku. Akumulator jest sprawny, potrafie odroznic problem z przekreceniem rozrusznika przy niskim napieciu (wystapi proba obrocenia oraz spadek napiecia=przygasniecie kontrolek itd) tu nic sie nie dzieje, zadnego spadku napiecia/przygasniecia, tylko cykniecie, narazie ocenialem go z kabiny, zadnej proby nawet obrotu rozrusznika....
Problem rozwiązany. Za radą Kolegów, podmieniłem przepustnicę na drugą sprawdzoną. Błędy zniknęły, lecz w pracy silnika nie odczułem żadnych zmian. Wciąż czułem szarpanie i zaniżoną moc. Zacząłem podejrzewać że to wtryskiwacze. Problemem jednak okazał się alternator Denso. Ładowanie wynosiło maksymalnie 13,7V a czasami nie było go wcale (napięcie na...
Witam Samochód Yaris 2000 wersja japońska Panowie sprawa ma się tak jakiś czas temu niespodziewanie zapaliła mi się kontrolka ładowania alternatora (alternator Denso), po czym oczywiście pomiar napięcia i brak ładowania do tego ni stąd ni z owąd pojawił się problem z obrotami zaczęły dziwnie spadać, najprawdopodobniej zbieg okoliczności, bo to w Yarisach...
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Popadłeś chyba w syndrom Duninga-Krugera. Pewna polska marka „premium” także rzuca na rynek produkty chińskie, sugerując że to jest polska produkcja. Do samochodu, albo zagranicznego ciągnika też nie kupisz oryginału produkcji „europejskiej”, tylko „zamienniki”. Ozywiście ze kupisz oryginał - Bosch, Denso, Hitachi, Delco - te firmy cały czas produkują....
Założyłem inny alternator firmy DENSO. Wszystko jest OK, kontrolka gaśnie, ładowanie w normie. Rozebrałem ten poprzedni okazało się, że wewnątrz wszystkie części są stare oprócz regulatora ale prawdopodobnie to znowu część od skośnych braci. Łożyska stare, jedno zapieczone. Pęknięty był też taki metalowy łącznik oblany plastikiem, który podaje prąd...
Witam Potrzebuję sprawdzić na stole regulator napięcia alternatora toyoty yarais 1.0 litr z 2000 roku. W załączniku załączam fotki . żarówkę chce podpiąć do szczotek ,masę wiadomo,a złącze IG połączyć z oznaczonym prze zemnie + na fotce i podać tam napiecie regulowane Czy tak to powinno wyglądać? http://obrazki.elektroda.pl/3170495300_1...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Jak dla mnie spawanie to bardzo ważna sprawa. Pomijając błąd aparatury pomiarowej, to złe pospawanie bendarki obwiniam za tak dużą rezystacje uziemienia otokowego. Przypomnę kolega wspominał o tym, że bednarka ma rezystacje 0,01 ohm, a u mnie podczas pomiaru wyszło 1 ohm. Tutaj na tej stornie www -> https://www.instalator.pl/2012/09/laczen...
alternator denso szczotki alternator denso denso wkrętarka szczotki szczotki
domofony breloki toyota programować zmywarka candy migają diody
lampki choinkowe sprzedarz części radmor
Toyota Yaris 2014 1.33 Dual VVT-i z kamerą cofania – realna wartość rynkowa, ceny, wyposażenie Odpowietrzanie wtryskiwaczy Bosch, Delphi, Common Rail – która śruba odpowiada?