Witam. Mam prośbę do kolegów.Czy ktoś zna rozmiar dokładny szczotek oraz typ materiału z którego są wykonane do alternatora firmy. Samochód był produkowany na Kanadę więc zakładam,że alternator był najmocniejszy w tej wersji. Denso (4721 21) TN1210004161 Family 120HS 70113 Obdzwoniłem pół Polski i nikt nie wie.
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Moze masz inny rozrusznik, bo tutaj tak sie nie da, mam 2 punciaki i w obu tak samo rozrusznik Denso i jedna szczotka mocowana do uzwojenia a druga do szczotkotrzymacza.
To prawda, ale nie napisałeś jak zachowuje się lampka ładowania-czy się zapala jak silnik stoi i kluc zjest w pozycji palenie.. Wydaje mi się że skałdając całość połamałeś szczotki. o stojan się nie martw, zresztą zapal silnik i po chwili do dotknij, jak jarzmo jest gorące-stonan ma zwarcie, jak utrzymasz palca-jest ok
Oznaczenia wyprowadzeń to: IG- zasilanie po stacyjce F- szczotka wzbudzająca wirnika S- pomiar napięcia akumulatora L- lampka kontrolna E- masa P- obrotomierz Możliwe że pomyliłeś szczotki.
Więc potwierdzam że to cóś co przypomina regultor w środku nim nie jest. Pozatym 2 piny to bezpośrednie połączenie szczotek. ECU daje sygnał sterowania napięciem. Dodano po 39 Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. ??? Tam są tylko diody główne...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Mam problem z powyższym alternatorem. Wymieniłem mostek diodowy oraz regulator i szczotki i dalej to samo. Ładowanie na postoju 13,25V a jak włącze swiatła i klimę 13,12V. Co może być jeszcze nie tak.
witam to ustrojstwo z 2 pinami wygląda tak szczotko trzymacz zostaje w alternatorze , spróbowałem go ogólnie na aucie wzbudzić i działa tylko daje na wolnych ok 16v a po zwiększeniu obrotów rośnie. wykorzystałem przekaźnik do (wzbudzenia ) zgaszenia kontrolki i regulator chyba od fiata (2 pinowy ), wyciagnołem 2 kable z alternatora od diody i od szczotek...
tak tak .... tylko że ja już byłem na tej stronie mailowałem z tą firmą i stwierdzili że do tego rozrusznika nie ma części zamiennych a pod tymi numerami są przyjęte całe rozruszniki Dodano po 2 są obudowy i szczotki jest elektromagnes... ale bendixu i tak tam nie ma ..... co to za diabelstwo ten rozrusznik ....
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Dzisiaj zdemontowałem rozrusznik,okazało się że jest dużo śmieci ze szczotek. Rozrusznik denso zrobiony,jutro zobaczymy jaki będzie efekt,jeśli chodzi o spadek prądu to jest w normie,sprawdzałem na innej toyocie. Pozdrawiam.
Założyłem inny alternator firmy DENSO. Wszystko jest OK, kontrolka gaśnie, ładowanie w normie. Rozebrałem ten poprzedni okazało się, że wewnątrz wszystkie części są stare oprócz regulatora ale prawdopodobnie to znowu część od skośnych braci. Łożyska stare, jedno zapieczone. Pęknięty był też taki metalowy łącznik oblany plastikiem, który podaje prąd...
Problem rozwiązany. Za radą Kolegów, podmieniłem przepustnicę na drugą sprawdzoną. Błędy zniknęły, lecz w pracy silnika nie odczułem żadnych zmian. Wciąż czułem szarpanie i zaniżoną moc. Zacząłem podejrzewać że to wtryskiwacze. Problemem jednak okazał się alternator Denso. Ładowanie wynosiło maksymalnie 13,7V a czasami nie było go wcale (napięcie na...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
A rozruszniki Magneti/Denso? Aluminiowe uzwojenia stojanu. I do tego bezpośrednio zgrzane szczotki. Powodzenia w wymianie ;)
Witam Potrzebuję sprawdzić na stole regulator napięcia alternatora toyoty yarais 1.0 litr z 2000 roku. W załączniku załączam fotki . żarówkę chce podpiąć do szczotek ,masę wiadomo,a złącze IG połączyć z oznaczonym prze zemnie + na fotce i podać tam napiecie regulowane Czy tak to powinno wyglądać? Może ktoś określić nazwę tego regulatora. Ps. Prawdopodobnie...
Cześć, odświeżę temat. U mnie ta dmuchawa załącza się gdy ją "puknę". Rozebrałem i kończą się szczotki silnika. I teraz pytanie: gdzie kupić i jakie (typ, symbol) szczotki pasują do silnika Denso 5E2228200? Dzięki
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Auto jak w temacie. Problem polega na tym, że podczas pracy ciągle świeci kontrolka ładowania - choć ładowanie jest na poziomie 14,2V (poza 2 razami kiedy zgasła na chwilę). Alternator DENSO sprawdzany - diody, szczotki, regulator (dla pewności podłożony nowy), pierścienie - OK, brak zwarć na uzwojeniach. Nie bardzo wiem jak alternator steruje kontrolką...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Witam Samochód Yaris 2000 wersja japońska Panowie sprawa ma się tak jakiś czas temu niespodziewanie zapaliła mi się kontrolka ładowania alternatora (alternator Denso), po czym oczywiście pomiar napięcia i brak ładowania do tego ni stąd ni z owąd pojawił się problem z obrotami zaczęły dziwnie spadać, najprawdopodobniej zbieg okoliczności, bo to w Yarisach...
Jakieś 90%b silników nawiewu ma szczotkotrzymacz z oprawą szczotek promieniową, 10% ramieniową. Ramieniową spotkałem tylko z grupie VW, i to nie wszystkie( sharan, galaxy, alhambra), BMW, Ford Escort i...tyle. W zasadzie nieliczny Bosch, bo na ten przykład mercedes, PSA jest promieniowa. Valeo, Denso, Delphi, Behr stosuje promieniową.
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Najchętniej tak bym zrobił ale terminy u fachowca są kilkudniowe a do pracy trzeba czymś dojechać. To nie miasto, że wsiądzie się w autobus. Niestety. Dzwoniłem do sklepu i w tym roczniku powinien być Denso z całym szczotko trzymaczem. Jak wyskoczy jakaś tulejka do wymiany to mam tokarkę, sam dotoczę. Tylko wymiarów szukam, by od razu przygotować materiał.
póki co wrzucam szczotki cargo i jest OK. Ale za to ASa prostowniki DENSO typu ARC6042 wg mnie lepsze niż oryginały. Te oryginalne potrafiły psuć się w samochodach 3-letnich, a ASowski jeszcze nigdy mi nie wrócił. Więc nawiązując do tematu głównego, chińskie podzespoły do alternatorów i rozruszników dla osoby niedoświadczonej to loteria. Doświadczony...
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Jak dla mnie spawanie to bardzo ważna sprawa. Pomijając błąd aparatury pomiarowej, to złe pospawanie bendarki obwiniam za tak dużą rezystacje uziemienia otokowego. Przypomnę kolega wspominał o tym, że bednarka ma rezystacje 0,01 ohm, a u mnie podczas pomiaru wyszło 1 ohm. Tutaj na tej stornie www -> wspominają o tym, że ocynk jest bardzo trujący i może...
Odkręć szczotki, wyciąg, zmierz metodą techniczną (żarówka tylko mniejszej mocy+ akumulator) czy wirnik przewodzi prąd. Dość częstym uszkodzeniem jest urwanie przewodów na wirniku przy wymianie łożyska. 2 rzecz- nie przykręcony mostek prostowniczy do masy/2 wkręty M4. Może być inne rozwiązanie bo producentów jest paru- Bosch, Toyota, Denso, Magneti...
Witam, to jest Civic VII z 2003roku. Akumulator jest sprawny, potrafie odroznic problem z przekreceniem rozrusznika przy niskim napieciu (wystapi proba obrocenia oraz spadek napiecia=przygasniecie kontrolek itd) tu nic sie nie dzieje, zadnego spadku napiecia/przygasniecia, tylko cykniecie, narazie ocenialem go z kabiny, zadnej proby nawet obrotu rozrusznika....