Pierwsze sciagasz oslone patrz6sz czy diody jie wypalone i czy szczotki sa odpowiednio niezuzyte,
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Kondensator przeciwzakłóceniowy.P
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Auto jak w temacie. Problem polega na tym, że podczas pracy ciągle świeci kontrolka ładowania - choć ładowanie jest na poziomie 14,2V (poza 2 razami kiedy zgasła na chwilę). Alternator DENSO sprawdzany - diody, szczotki, regulator (dla pewności podłożony nowy), pierścienie - OK, brak zwarć na uzwojeniach. Nie bardzo wiem jak alternator steruje kontrolką...
a jakie napięcie powinien dawać alternator? w altku chyba do wymiany tylko mostek, bo szczotki wysokie i uzwojenie ok
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Oznaczenia wyprowadzeń to: IG- zasilanie po stacyjce F- szczotka wzbudzająca wirnika S- pomiar napięcia akumulatora L- lampka kontrolna E- masa P- obrotomierz Możliwe że pomyliłeś szczotki.
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ok czyli wszystko jasne, na podstawie jakiegoś tam doświadczenia z tymi alternatorami podczas regeneracji wsadzili lepszy mostek niż fabrycznie, wymienili szczotki i kółko, a regulator zostawili fabryczny. Z tego co czytałem to wszystkie zamienniki regulatorów są chińskie a oryginałów Denso brak, więc może i lepiej. Co i tak nie zmienia faktu, że ładowania...
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
To akurat wiem że jest ok. Alternator był niedawno demontowany w celu oczyszczenia. Szczotki mają ponad połowę długości a styki wszystkie przemyte IPA i zabezpieczone wazeliną techniczną. Od razu nadmienię, że to nie ta konserwacja to popsuła bo przed nią było to samo. Właśnie po to go rozbierałem, żeby wszystko poczyścić, poczyścić styki diód z mostkiem...
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Witam Co do alternatora to zobacz jak wyg. szczotki i ewentualnie wymień na nowe.Można troche obroty silnika podreg. Jeśli masz kiepskie światła na i to na przekaźnikach to podstaw inne i sprawdz jeśli to nie pomoże to trza będzie zrobić rekonstrukcję lub wymienić inst. od świateł.Prawdopodobnie poprawienie styków powinno trochę zaradzić Pozdrawiam
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Do wsuwki tuż przy śrubie B+ z lewej strony? Szczotki całe? Po dotknięciu przewodu od kontrolki do masy zaświeca się kontrolka?
W moim MKIII na wolnych obrotach pulsują światła wewn/zewn. "fachowcy" w serwisach stwierdzili,że to typowe dla mondka i że problem tkwi w tym ,że alternator -ściślej mówiąc regulator napięcia-jest sterowany poprzez CAN BUSa z modułu PCM (komp.silnika).Czy jest to prawda ? :?::?: Sprawdzałem alternator i nie znalazłem złącza CAN. Spawdzałem szczotki...
przyczyna może też tkwić w samym alternatorze np,kończące się szczotki lub też w układzie zapłonu np przebicia na przewodach wysokiego lub uszkodzony aparat zapłonowy nie koniecznie winne są przewody zasilające można też zrobić sobie taki filterek --najprostrzy
tak dobrze rozumiesz a jak nie bedzię pradu na wtyczce to możesz na odpalonym silniku odpiać wtyczke od alternatora i podac na alter w tym miejscu plus z akmulatora na wzbudzenie. ( wez kabelek przyłóż do klemy+ i do miejsca po wtyczce przytrzymaj 5 sekund ) wtedy pojawi się ładowanie. jeśli to nie pomoze to MUSISZ wyjąć alternator do regeneracji innej...
Mam problem z powyższym alternatorem. Wymieniłem mostek diodowy oraz regulator i szczotki i dalej to samo. Ładowanie na postoju 13,25V a jak włącze swiatła i klimę 13,12V. Co może być jeszcze nie tak.
To prawda, ale nie napisałeś jak zachowuje się lampka ładowania-czy się zapala jak silnik stoi i kluc zjest w pozycji palenie.. Wydaje mi się że skałdając całość połamałeś szczotki. o stojan się nie martw, zresztą zapal silnik i po chwili do dotknij, jak jarzmo jest gorące-stonan ma zwarcie, jak utrzymasz palca-jest ok
Odkręć szczotki, wyciąg, zmierz metodą techniczną (żarówka tylko mniejszej mocy+ akumulator) czy wirnik przewodzi prąd. Dość częstym uszkodzeniem jest urwanie przewodów na wirniku przy wymianie łożyska. 2 rzecz- nie przykręcony mostek prostowniczy do masy/2 wkręty M4. Może być inne rozwiązanie bo producentów jest paru- Bosch, Toyota, Denso, Magneti...
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Nie znam tego typu alternatora na zdjęciu też za wiele nie widać , ale samego regulatora [ jeżeli jest w komplecie z mostkiem ] nie do kupisz chyba że gdzieś z demobilu używke. Tak właściwie Fiaty to mają do wzbudzenia prąd z aku. osobnym przewodem . Ja miałem taki problem we Fiacie Tipo . Męczyłem się około roku podstawiając regler od dużego Fiata...
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu. Sprawa wygląda tak: podczas jazdy powyżej 90km/h zaczyna świecić się kontrolka ładowania. Nie słychać aby pasek piszczał, poza tym sprawdzałem jego naciąg i jest ok, pasek nie jest popękany. Wracając do kontrolki - jak puszczę gaz i auto zwalnia to kontrolka dalej się świeci. Pomaga wciśnięcie sprzęgła na 2 sekundy po...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
przypomnijcie mi : jak jest zimny jest ok ale ładowanie niskie 12,3-12,5V a jak sie nagrzeje to nie ma po zgaszeniu silnika kontrolki ładowania. Zmieniać szczotki i regulator czy lepiej od razu wypie****ć alternator? (na ogół nie bawie sie w alternatory i rozruszniki ale kolega prosił...)
póki co wrzucam szczotki cargo i jest OK. Ale za to ASa prostowniki DENSO typu ARC6042 wg mnie lepsze niż oryginały. Te oryginalne potrafiły psuć się w samochodach 3-letnich, a ASowski jeszcze nigdy mi nie wrócił. Więc nawiązując do tematu głównego, chińskie podzespoły do alternatorów i rozruszników dla osoby niedoświadczonej to loteria. Doświadczony...
Zakłócenia wchodzą od strony anteny i żedne filtry tego nie wyeliminują . Może czas wymienić szczotki i ślizgi miedziane w alternatorze. Powinno trochę pomóc. Pozdrawiam.
Dawniej dzieci uczyli takiego wierszyka "murarz domy buduje , krawiec szyje ubrania " itd jedż do elektryka bedzie duuuużo taniej
alternator ładuje, szczotki zawieszone były ale mam następny problem, otóż na kompie wywala mi błąd 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal czyli komp widzi że w drugim pinie nic nie jest podłączone w altku bo go tam nie ma jak pokazałem wyżej, po 10 minutach jazdy zapala mi się kontrolka esp i wywala błąd 01314 - Engine Control...
Prawdopodobnie w swoim alternatorze masz małe szczotki, ale wymiaru nie pamiętam. Najlepiej wyjąć regulator i udać się z nim do sklepu, w celu przymiarki.
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
Jerzypry chodzisz po cienkiej lini już. Skoro masz silnik T6 i komputer do diagnozy to zdecyduj się czy kupujesz używany alternator, naprawiasz ten, i czy zastanawisz sie czy faktycznie alternator siadł. Oczywiście wyciągnąłes alternator :)i duperele typu szczotki , koło wolnobieżne pierscienie - sprawdzone? Nie ma opcji podpięcia ''kabelka na lewo''...
Dzięki za pomoc. Temat rozwiązany. Regulator Chińczyk (moja wina bo alternator po regeneracji sam zakładałem)😔 Ciekawostka z chińczyka taki nacisk sprężyn że po 10 tys szczotki bardziej zjechane niz w regulatorze Boscha po 280 tys. Tip dla posiadaczy 9-5. Da się wymienić regulator bez wyciągania alternatora👍 Ale ja niestety musiałem wyciągać bo jakiś...
Cześć, nie mogłem znaleźć podobnego tematu w necie. Otóż ostatnio podczas jazdy zgasł mi samochód i już więcej go nie odpaliłem. Po odholowaniu sprawdziłem akumulator i jest on wyładowany. Zanim zgasł silnik nie było ładowania, dlatego właśnie chce wymienić szczotki w alternatorze, tylko nie wiem jak go wymontować, czy udać się na kanał i od dołu go...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Może masz alternator do regeneracji/wymiany. Przy spokojnym graniu wydala lecz przy większym poborze prądu siada. Ja tak miałem i się okazało że były zużyte pierścienie na wirniku po których ślizgają się szczotki.
Tzn. mierzyłem napięcie na aku przy zapalonym silniku i na obrotach i napięcie takie samo jak na wyłączonym silniku. Dlatego stwierdziłem że to alternator. Sprawdziłem szczotki są w dobrym stanie, tylko martwi mnie jeszcze jedna sprawa. Otóż kontrolka ładowania w ogóle się nie zapala. Ani po przekręceniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Orientujecie...
Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Witam Samochód Yaris 2000 wersja japońska Panowie sprawa ma się tak jakiś czas temu niespodziewanie zapaliła mi się kontrolka ładowania alternatora (alternator Denso), po czym oczywiście pomiar napięcia i brak ładowania do tego ni stąd ni z owąd pojawił się problem z obrotami zaczęły dziwnie spadać, najprawdopodobniej zbieg okoliczności, bo to w Yarisach...
Cześć, Mam problem ze swoim autem. Peugeot 206 1.4 75km benzyna 2000r. Otóż po włączeniu świateł ładowanie spada z 14.2v na 13.0-12.8v W aucie zostało zrobione: - Kompletna regeneracja alternatora (szczotki,łożysko itp) - Na stole pod obciążeniem pokazywał 14.1- 14.3v - Pasek osprzętu (dobrze naciągnięty) - Nowe klemy - Nowy akumulator - Dodatkowa masa...
Witam Mam taki problem. Wymieniałem szczotki w alternatorze. wszystko podłączylem tak jak przed wyjeciem. Przy probie podlaczenia akumulatora troszeczke zaiskrzylo. Z racji tego iz byl on padniety podpialem do niego drugi kablami. W momencie podpinania masy bardzo zaiskrzylo, ale zignorowalem to i poszedlem odpalic samochod. Ale poniewaz nic mi sie...
Musisz sprawdzić: -Regulator napięcia w alternatorze, -Zmierz na odpalonym na wolnych obrotach w momencie mrugania czy skacze napięcie w górę czy w dól, próg to ok 13 V. Jak skacze w gorę to coś regulator napięcia wariuje jak w dól to coś gdzieś raczej nie łączy. -Może porostu kończą się szczotki sprawdź. -Sprawdź kabel ładowania alternator akumulator...
Problem rozwiązany. Za radą Kolegów, podmieniłem przepustnicę na drugą sprawdzoną. Błędy zniknęły, lecz w pracy silnika nie odczułem żadnych zmian. Wciąż czułem szarpanie i zaniżoną moc. Zacząłem podejrzewać że to wtryskiwacze. Problemem jednak okazał się alternator Denso. Ładowanie wynosiło maksymalnie 13,7V a czasami nie było go wcale (napięcie na...
Witam. Od pewnego czasu mam zagadkowy dla mnie problem z samochodem Opel Corsa C 1.7DTI z rocznika 2002. Mianowicie, chodzi o alternaror HITACHI. Otóż prz pierwszej awari ładowania alternator został naprawiony, tzn. wymienione łożyska, szczotki z regulatorem napięcia, mostek prosrowniczy. przez około 3 miesiące wszysko było ok. Po upływie około 3 miesiecy...
Witam, Alternator Valeo 2541953B przestał ładować, świeci się kontrolka braku ładowania. Nie ładuje, w instalacji napięcie z akumulatora, nie reaguje na pedał gazu, przy wysokich obrotach również nie ładuje. Na początek wymieniłem szczotki, później regulator, bez jakiegokolwiek efektu, nadal nie ładuje. Z akumulatora przewód podaje napięcie na śrubę,...
Przed chwilom mierzyłem na wolnych obrotach bez włączonych odbiorników 14,9V przy 5,5tyś obrotów 15,8V ( bez włączonych odbiorników) , dziwi mie tylko te rozjaśnianie się świateł w aucie wraz ze wzrostem obrotów, posiadam jeszcze golfa 4 i tam takie cuś nie występuje . Piszesz że brak regulacji, ale alternator był regenerowany i z tego co wiem to posiada...
Witam! Rozładowuje się akumulator podczas jazdy - wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Wymieniłem w nim szczotki bo były już dość mocno wytarte i sytuacja jest bez zmian. Napięcie na akumulatorze i alternatorze nie przekracza 12, akumulator rozładowuje się, zapala się kontrolka SERV i auto gaśnie. Czy jest sens diagnozować dalej alternator...
Zacznij od pomiaru napięcia ładowania, jeśli jest ok.14.4V to jest dobrze, jak nie to sprawdzaj wszystko po kolei : szczotki i diody oraz regulator nap. do pomocy masz schemat instalacji i podobny temat z forum: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Powodzenia......................
Chodzi o to, że niemetodycznie postępujesz w celu zniwelowania usterki, wystarczy parę pomiarów i już wiadome o co chodzi. Jeżeli alternator Bosch, to nie masz się co przejmować niełączem sruby w płytą radiatora-jest ona radełkowana i dodatkowo na wcisk, połaczenie zawsze będzie 100% Alternator może być uszkodzony, bardzo często są totalnie wytarte...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam wszystkich Długo przeglądałem forum by znaleźć odpowiedź na mój problem, jednak identycznego problemu nie znalazłem. Otóż, mam problem z alternatorem, wszystko było ok aż do czasu gdy (prawdopodobnie) wpadła nakrętka do alternatora i zerwała kabel od wirnika. Rozkręciłem cały alternator polutowałem ten nieszczęsny kabel, przy okazji wymieniłem...
Witam Mam pewien problem tzn wymienilem chyba wszystko w alternatorze tzn szczotki uklad reg. napiecie(uklad prostowniczy)modlo obok alternatora(ten z dwoma przewodami) i przez pewien czas bylo ok ale po jakims czasie ok 70-80 km zapalila sie kontrolka ladowania i wogule nie laduje dodam ze szczotki na rozruszniku sa nowe klemy czyste co to moze byc...
Hejka! Mam taki problem - napiecie na zaciskach akumulatora faluje - dosc szybko - nawet kilka razy na sekunde. Co t moze byc za przyczyna? Ogolnie miesci sie w przyjetych normach (okolo 14..14.5V). Zauwazalnym tego efektem jest pulsowanie swiatel, podswietlenia deski itp. Probowalem dwa rozne regulatory napiecia - i bez roznicy. Jak polaczylem z pominiecem...
Robiłem coś takiego na początku tegoroku,nie pamiętam dokładnie rocznika auta,ale gzieś z początku lat dziewięćdziesiątych.Również sprawdzałem alternator na krótko i był sprawny.Doszedłem że zasilanie plus na szczotki alternatora dostaje z jednego z przekażników który znajduje się w puszcze bezpiecznikowej w komorze silnikowej,przekażnik ten był uruchamiany...
Witam od dłuższego czasu mam problem ze swoim focusem. Kiedyś (2mce temu) zapaliła mi się poraz pierwszy kontrolka od ladowania, zgasiłem pod domem auto i pozniej juz bylo ok. w ostatnim tygodniu sprawa nasiliła się do tego stopnia ze co 15km sie zaświecala. Wyciaglem alternator : Wymieniłem Komutator bo go szczotki wytarły Wymieniłem szczotki Po wymianie...
Też uważam, że to szczotki alternatora. I nieociągaj się zbytnio z ich wymianą. Ja to robiłem w drodze. Było to mało przyjemne. I w dodatku pouczjące. W pewnym momencie jedynym elementem zasilania instalacji elektrycznej podczas jazdy był już tylko akumulator. Przejechałem jeszcze tylko kilka kilometrów. Dalej pojechałem po 2-óch godzinach leżenia pod...
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Założyłem inny alternator firmy DENSO. Wszystko jest OK, kontrolka gaśnie, ładowanie w normie. Rozebrałem ten poprzedni okazało się, że wewnątrz wszystkie części są stare oprócz regulatora ale prawdopodobnie to znowu część od skośnych braci. Łożyska stare, jedno zapieczone. Pęknięty był też taki metalowy łącznik oblany plastikiem, który podaje prąd...
Witam Otóż po kilku naprawach alternatora dalej pali lub żarzy różnie to bywa kontrolka akumulatora. Wymienione było na początku sprzęgło bo na nie został zawieziony grat i przy okazji szczotki oraz pierścienie. Było ok przez kilka dni. Po tym czasie TYLKO przy porannym uruchomieniu widzę palącą się kontrolkę. Zgaśnie jak przejadę jakieś 2km lub po...
Dobry wieczór, nietypowy problem zaistniał i nie wiem jak się do tego zabrać. Otóż wymieniałem z ojcem łożyska w alternatorze [Magneti Marelli o symbolu 63320034 AA125R-14V-55A] w moim Fiacie UNO, ponieważ trochę wył na wyższych obrotach. Tak poza tym wszystko działało prawidłowo. Żeby zdjąć stare łożyska trzeba było trochę ponaparzać młotkiem i raz...
Witam piszę do wszystkich forumowiczów ,którzy mają problem ze szczotkami do robota kuchennego MPM Kasia 116/B . Otóż do robota można kupić bez problemu w pierwszym lepszym sklepie z częściami do samochodu szczotki o znaczeniu BX185 . Koszt 2 szczotek ok 6zł . Po zakupie trzeba odciąć blaszki ze starych szczotek i nawiercić je małym wiertłem (1mm) tak...
Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam problem z samochodem, dokładniej jest to Rover 420 Si Lux rocznik 1996, ale to nie ma większego znaczenia... Otóż jakiś czas temu zaczęły mi migać wszystkie kontrolki, zegary, światła itp. więc wstawiłem samochód do garażu i nie ruszałem przez jakiś tydzień. Po tym czasie pojechałem...
Witam. Jestem tu nowy. Wedle regulaminu szukałem lecz nie znalazłem. Otóż, problem następujący. Kolega kupił BMW e34 silnik 2.4td, rok 1991. Co się okazało. Brak ładowania do 3 tys obrotów. Zostały wymienione szczotki, regulator, łożyska w alternatorze i komutator został przetoczony. I efekt taki-jak silnik już zapali to trzyma 11-11.5V. Po dodaniu...
Tylko nie wiem czy jest w komputerze jak w voyagerach dieslach czy wbudowany. Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą.
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Witam, posiadam Astrę G 1,4 benzyna 1998r. Mam problem z ładowaniem, tzn dziwnie ono się zachowuje. Jak włączę auto to ładowanie w samochodzie wynosi 14,1V. Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i...
witam cie aku raczej nie ma tu wplywu ,brak ladowania spowodowal wyladowanie aku ,bo caly uklad elektryczny w czasie jazdy pobiera ok. 15 amp pradu,wiec jesli jechales bez ladowania i to przez pare godzin to i tak miales szczescie ze dotarles do celu .Co proponuje ci zrobic ,jesli jest taka mozliwosc bez rozbierania alternatora ,wymontuj regulator napiecia...
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
Witam ponownie. Jest to wersja z pierścieniami grafitowymi marki VEB 14V 42A z regulatorem DLR-2 ,tylko opór wirnika to 5 ohmów-ale pewnie tak ma być (mierzyłem przez szczotki).Ten zielony kabel pasuje długością do tego konektora .Rozumiem że druga nóżka to "plus po stacyjce"? ps.w jakim celu stosowali grafitowe pierścienie oraz czy "obrobi" w C330...
Siema. Mam problem z brakiem ładowania w Fieście 1.6 Diesel (1996 r). Otóż kontrolka ładowania przy włączonym zapłonie powinna się palić i po odpaleniu silnika gasnąć. A u mnie nie pali się w ogóle. Ładowania nie ma na pewno bo dziś byłem u elektryka samochodowego i jak zajechałem przyszło odpalić auto i trzeba było ładować akumulator żeby odpalił....
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Witam, otóż mam problem z alternatorem w ursusie c-330. Kupiłem go jakoś na początku roku, założyłem wszystko tak jak powinno być i wzbudzał się przy 800 obr. I również ładował przez pół roku aż w końcu przestał ładować tak bez powodu bo nic z nim nie było nawet robione (brak wzbudzenia) , było to jakoś w lipcu. Potem gdy coś robiłem ciągnikiem to dałem...
Brudne lub nadpalone styki wewnątrz włącznika elektromagnetycznego. Możliwe też kończące się czy zawieszone szczotki: komutator zawsze jest leciutko zużyty mimośrodowo. jeśli akurat rozrusznik zatrzymuje się w "niższym" punkcie komutatora - nie ma siły się obrócić, brak jest pełnego przepływu prądu. I kolejna możliwość: uszkodzone niektóre "działki"...
Najlepiej sprawdzić przy jakim napięciu regulator odłącza napięcie na wirnik. W tym celu najlepiej podłączyć żarówkę 12V np.21W między szczotki regulatora i podać mu zasilanie,(najlepiej z regulowanego zasilacza) między masę a zacisk D+. Gdy płynnie będziemy zwiększać napięcie zasilania będzie można zaobserwować przy jakim napięciu odcina on prąd na...
Otóż czytałem chyba każdy temat zamieszczony tu na forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. U mnie sprawa ma się tak. Odpalam autko pali się ciągle lampka od ładowania , dodam lekko gazu (tak na 1200 -1300 obrotów) lampka zaczyna świecić jakby to określić "bladziej" gdy silnik się nagrzeje lampka znika. Jak myślicie co może być tego...
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Weźcie się zastanówcie przekaźnik pod deską co ma jeden przekaźnik do całej elektryki skoro kolega pisze że światła wariują wycieraczki i nie wiem co tam jeszcze to musiałoby to być co najmniej 5 przekaźników a żaden przekaźnik nie załączy się bez podania prądu. A co do twojego problemu dodaj mi kilka szczegółów to będę mógł Ci pomóc, mianowicie czy...
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
Przeczytałem całą dyskusję z zainteresowaniem i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w lutowaniu stopów zawierających nikiel. Otóż o ile jest możliwe zastosowanie większości podanych wcześniej topników do lutowania tzw. stali nierdzewnych to do skutecznego pobielenia stali kwasoodpornej nic innego poza użyciem czystego HCl się nie nadaje. Twierdzę...
Witam. Mam Nissanka Sunny 1.7D z 1990 roku. Ostatnio zaswiecila mi sie kontrolka od ladowania i chyba malej ilosci plynu w chlodnicy(taka zolta z falkami). Wyciagnalem alternator(na forum wyczytalem ze jest on marki Hitachi - wtyka na dwa piny i z tylu pompa oleju), sprawdzilem szczotki ktore sa OK, uzwojenie tez wyglada dobrze. Zlozylem wszystko do...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Witam! Od jakiegoś czasu niekiedy był słyszalny alternator w mojim MB, chodź inni nie zauważali hałasu ja rozpoznawalem skąd dochodzi. Kilka dni temu wyrzuciło mi chcecka, alternator/akumulator nie mierząc nawat ładowania wczoraj wyciągnąłem alternator, następuje go rozkreciłem, tak jak podejrzewałem łożyska są wyeksplatowane, a to tego komutator jest...
Witam, od niedawna mam trochę dziwny problem w swoim samochodzie VW Polo 1.4TDI 2003rok silnik BAY, mianowicie przestała świecić kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej po przekręceniu zapłonu. Po uruchomieniu silnika, na biegu jałowym(zauważyłem, że lekko wzrosły obroty) kontrolka również się nie świeci i niestety nie ma ładowania -sprawdziłem...
Witajcie ! Pewnego pięknego dnia pożyczyłem dziewczynie samochód :P Ale nie śmiejcie się bo jeździ dobrze ale nie zwraca na szczegóły :P Wsiadając do auta zauważyłem "ciemną" deskę rozdzielczą ... tzn słabo podświetlona .. (kontrolka ładowania nie świeciła) Udało mi się dojechać do domu po czym akumulator zastrajkował .. nie było ładowania ... Podłączyłem...
Ja pisze nie w celu krytyki,ale w celu dzielenia się wiedzą. Jak ktoś jest w błędzie to staram się z błędu wyprowadzić. Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Ja posiadam wskaźnik napięcia aku włączony do zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/2296734500_... Kosztuje kilkanaście złotych, wskaźnik pomimo symbolicznej ceny...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
no cóż zdarzyło się, został źle zamontowany akumulator, rozkręceniu rozrusznika skręciłem kable niestety kumpel w "pomocy" źle podłączył mi akumulator kiedy byłem w kanale, w celu sprawdzenia czy rozrusznik został dobrze podłączony kolega uruchomił zapłon oraz próbował kręcić rozrusznikiem z jego opowiadań to przy włączonym zapłonie zaczęły piszczeć...
szczotki denso alternator denso denso denso alternator
kamery ucięte kable makita ładowarka dc18rc grawerowanie plexi
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Przepływ w rotametrach dla ogrzewania podłogowego Wymiana termostatu w lodówce Indesit NBAA 13V NX