Szczotki się skończyły
Czy może któryś z kolegów orientuje się jaki rozmiar mają szczotki w silniku nawiewu? Niestety przestał działać nawiew, ale jak mu się pomoże ręką to śmiga, czyli mam szczoty do wymiany. Zanim się zabiorę za demontaż trzeba zakupić, tylko jaki wymiar? 7x8x18 takie same jak przy wentylatorze od klimy?
Cześć, odświeżę temat. U mnie ta dmuchawa załącza się gdy ją "puknę". Rozebrałem i kończą się szczotki silnika. I teraz pytanie: gdzie kupić i jakie (typ, symbol) szczotki pasują do silnika Denso 5E2228200? Dzięki
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
Jeżeli był dym to mogły być to szczotki, mógł to być kolektor silnika, a tak jak kolega pisał to spaliony tranzystor z diodą.
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
Jeśli działa gdy mu pomożesz ruszyć to może coś bl9kuje mechanicznie, może szczotki się zawieszają
Wymiana szczotek w silniku nawiewu pomogła. Szczotki kupiłem w sklepie z częściami do sprzętu AGD, przed wizytą w sklepie wymontować szczotkę bo można dobrać pasującą.
Wymontuj go i sprawdź czy na wszystkich biegach dochodzi do niego napicie. Jeśli dochodzi a silnik nie pracuje sprawdź szczotki w silniku.
Kończą się szczotki w silniku wentylatora nawiewu, lub dużo tam brudu/kurzu. Proponuję tam zaglądnąć. Włącznik w konsoli (pokrętła) jest sprawny (inaczej klima by się nie załączała).
Dzieki,prosze jeszcze powiedziec co trzeba zrobic zeby dostac sie do starych szczotek,co musze w silniku odkrecic?
Szczotki w silniku dmuchawy też czasem kończą.
Panel/sterownik climatronic, klapy nawiewów, szczotki silnika dmuchawy, czujnik termiczny, tak na szybko to najczęściej padające elementy ale są też inne możliwości, zrób jakąs diagnostyke tego climatronika (bo to climatronic jak rozumiem??)
Silnik dmuchawy, szczotki do wymiany.
Sprawdź szczotki w silniku wentylatora, demontaż banalny.
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Upalone złącze silnika dmuchawy(kostka) lub kończące się szczotki.
Sprawdź szczotki w silniku może się skończyły.
Ostatni najszybszy bieg jest chyba na "ostro", Pomyliłeś z dmuchawą nawiewu. W silniczku wycieraczek szybki bieg realizowany jest przez dodatkową szczotkę (w silniku są trzy szczotki).
bepziecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, sprawdz rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy
Maile podobny problem niedawnow do wymainy szczotki do silnika wentylatora nawiewu. Bezpiecznik od opornicy rezytorowej do sprawdzenia, w pierwszej kolejności. Jak bezpiecznik przy oporniku jest spalony to niedzialaj w recznym sterowaniu trzy nastawy. Jesli juz sprawdziles i to nie to. To trzeba wyciąg nac wentlator. Szczotki sa od strony wentylatora....
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Czy sprawdziłeś bezpiecznik?Wiesz w którym miejscu jest silnik nawiewu ?Jeżeli bezpiecznik cały i jest na nim napięcie to trzeba szukać na silniku; może szczotki się skończyły albo nie ma styku na wtyczce (wypalona).
No właśnie nie wydaje mi się że to szczotki. Silnik dmuchawy pracuje caly czas tak samo, tylko nawiew raz jest raz go nie ma. Ktos w pracy powiedział ze może przyciera się silnik regulacji kratek nawiewu i dlatego raz wieje raz nie.
Witam, raczej nie możesz powiedzieć że wentylator działa skoro nie reaguje :) . Sprawdź szczotki na silniku oczywiście wentylatora.
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
Sprawdz silnik dmuchawy moze szczotki sie skończyły.Z demontuj schowek.
Czyli rozumie że bezpośrednio na silniku wentylatora jest różnica napięć, jeżeli tak to tylko silnik do wymiany (może martwe pole, może szczotki).
Problem pewnie z samym silnikiem, skończyły się szczotki. ;)
Też mam świst ale w radiu CB, w zwykłym radiu samochodowym jest delikatny więc ujdzie, zakłucenia pochodzą od wentylatora od chłodnicy, wycieraczki, alternator i nawiew. Stosowanie filtrów przeciwzakłócających nic nie daje. Ostatnio usłyszałem podobno super sposób na te sprawy od gościa który zajmuje się CB. Do każdej szczotki silnika dołaczyć kondensator...
mówisz o wentylatorze chłodzącego chłodnice czy o wentylatorze nawiewu??
Witam Mam problem z dmuchawą w E36, nie działa. Ostatnio kilka razy nie chciała zaskoczyć, teraz nie działa już od 2 dni, rano włączyła się na moment a potem już nie. Auto posiada climatronic i z niego jest sterowanie prędkością dmuchawy, samo sterowanie klimatyzacją działa, bezpieczniki sprawne, chyba że wiatrak ma jeszcze jakiś schowany. Czy Ktoś...
"od czasu do czasu" może szczotki w silniku się skończyły :D
Sprawdż czy aby szczotki w silniku dmuchawy się nie skończyły.Pozdrawiam. Mariusz:.
W trybie serwisowym przy pokazaniu ostatniego błędu palą się diody druga, czwarta i szósta. czyli problem z silnikiem którego nie ruszałem:?: Przerabiane sto razy. Za zbyt mądra elektronika, która nie pozwala na rozpoczęcie żadnego programu... (cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami). Do czyszczenia silnik z osadu "pyłków" (szczotki, pasek), jak również...
Jesli chodzi o koszty naprawy to sam możesz to zrobić.Koszt-troche zszarpanych nerwów:).Przypuszczam że zawiesił się szczotki w silniku.Zeby sie do niego dostać musisz rozebrać środkową konsolę,rozpiąć zaczepy obudowy silnika,odłączyć chłodniczkę od układu i wyjąć całość.Robiłem to dwa razy w życiu i za każdym razem problem był w zawieszonych szczotkach.Zanim...
Pewnie szczotki się skończyły, ale nie widzę problemu żeby to sprawdzić czy do silnika dochodzi prąd.P
Witam DO MODERATORA Proszę nie zamykać tematu, bo przejrzałem fora i z tym problemem się nie spotkałem. Brak nawiewu renault laguna rocznik 94. Silnik nawiewu działa - sprawdzałem pod akumulatorem (wymieniłem tylko szczotki bo były zużyte i teraz się trochę grzeją do ok 70 st. C) Napięcie na wtyczce jest ok. 12V przy zgaszonym silniku (wymieniłem konektory...
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
To prędzej szczotki w silniku.
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
Dzięki za pomoc i podpowiedzi, problem rozwiązany. Jeden silnik był spalony (ale już przewinięty i działa) a w drugim silniku spadła sprężynka i nie dociskała szczotki. Teraz działają dwa biegi.
Witam . Jestem posiadaczem V230 . Niedawno wrócilem z garażu gdzie wymontowywałem wentylator nawiewu. Przedewszystkim chcialem znalezść symbol silnika wentylatora . Oczywiście rozebralem wyczyścilem i znalazłem zjechane szczotki. Teraz siedze przy kompie i kolego z nieba mi spadasz . Powiedz mi tylko gdzie można kupić takie szczotki ? Z góry dzięki...
dzięki kolego dałem rade wyszło na szczotki silnika zrobione teraz hula jak ta lala :) pozdrawiam
Ja miałem uszkodzony silnik dmuchawy. Fachowcy robiąc z klimatyzacją wywiercili otwór i środek do odgrzybiania wypuścili na szczotki, konieczna była wymiana całego silnika , przez silnik paliły się tranzystory mocy
Zobacz stacyjke, szczotki , komutator i w końcu podłacz żarówke zamiast silnika co da ci pewność że regulator działą.
Gdzie usterki? A w silniku ( zdarte szczotki), w złączach ( wytopione), w przełaczniku, czasami wywalony bezpiecznik.
Mialem cos takiego Opel Vectra 1,8 benzyna klimatronic przestal dzialac wentylator nawiewu.Myslalem ze skonczyly sie szczotki bo bezpieczniki wszystkie sprawne.Wyjalem silnik podlaczylem do akumulatora i chodzil. Myslalem ze czujka wewnatrz przy przelacznikach , ale chyba nie .Na kablach do silnika nie przychodzilo napiecie i dalem spokuj. Mechanik...
szczotki sie wieszają. silnik dmuchawy skonczony.... jak sie nie włącza to "potrząsnij nogą" w okolice dmuchawy... jak zadziała to masz 100% diagnoze...
1 temat. Brak obrotów wentylatora nadmuchu. Jeżeli jest możliwość podania napięcia na silnik wentylatora nadmuchu na krótko, to je podać! Gdy wentylator chodzi, to winę mogą ponosić: włącznik, bezpiecznik, przekaźnik lub przewody. Gdy nie chodzi - wina jest po stronie silnika, komutator, szczotki itd. 2 temat. Jeżeli z modułu komfortu nie wychodzi impuls...
Jeżeli nie dochodzi zasilanie na wentylator proponuję sprawdzić kość przy stacyjce natomiast jeżeli zasilanie jest to mogą być już słabe szczotki i czasami dotykają lub nie.
Uszkodzony silnik dmuchawy. Szczotki się skończyły albo wirnik ma niewłaściwą oporność
Słaby monitor mam. Jak silnik nawiewu tam wariuje to sprawdź dokładnie komutator. Zobacz też czy nie przytarty na tylnej tulejce. Dalej-lapało tam szczotki, korodował ten mosiężny szczotkotrzymacz.
Mam problemy z wentylatorem nawiewu (dmuchawą). Zdarza się sporadycznie,, że działa, ale zazwyczaj nie reaguje na nic. Zdemontowałem silnik, wyczyściłem, sprawdziłem na krótko - działa, szczotki ok. I dalej nic. Gdzie szukać??
Często w takich silniczkach szczotki nie są w osi wirnika - są jakby przesunięte. Zmiana kierunku obrotów spowoduje ich dużo szybsze zużycie. Tak więc zaczynamy od przyjrzenia się, czy ustawienie szczotek jest symetryczne dla obu kierunków obrotów. EDIT: Moja wypowiedź dotyczy TYLKO "gołego" silniczka. Jeśli chodzi o właściwy kierunek obrotów turbinki...
Powiem tak, wyczyscilem komutator, dolozylem te dociski do szczotek, wyczyscilem styki na silniku, wyczyscilem styki na bezpiecznikach ( nie byly osmolone tylko taki nalot byl ) psiuklem kontaktem wtyczke od zasilania silnika i wtyczke od rezystora nawiewu i dziala szukalem wybojów dziur itp ronda i śmiga nic nie przerywa na kazdej predkosci wiec ciezko...
No i co z tymi bezpiecznikami, całe są? Trzeba by wyjąć silnik i go sprawdzić na krótko czy działa. Mogły skończyć się szczotki, komutator, mógł zatrzeć się na tulejach. Jeśli bezpiecznik spalony to by znaczyło że występuje przeciążenie układu.
Witam. Orientuje się ktoś z kolegów jaki rozmiar mają szczotki wentylatora nawiewu w CLIO3, wentylator najprawdopodobniej VALEO GMV B85.Sam sobie odpowiem,mam już na miejscu silnik,szczotki z pomiaru to 5.9x7,3mm,wysokośc coś koło 13mm..Głębokość otworu na szczotkę to 19mm, ściśnięta sprężynka ma ok.6mm.Wyprowadzenie linki tylne boczne na mniejszej...
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę podać namiary.
Może szczotki, może jeż? Zacznij od jeża, dostęp dobry. A jak ci przyjdzie wyciągać silnik nadmuchu to miłej podróży na drugą stronę mocy.
Spróbuj uderzyć pod schowkiem w wentylator przy włączonym nadmuchu jak zaskoczy to pewnie szczotki na wykończeniu, a jak nie to żarówka w wtyczkę silniczka i będziesz wiedział czy silnik czy jego sterowanie.
Masz zablokowaną klape centralną. Trzeba wyciągnąć silnik od klapy , rozebrać obudowe przeczyścić silnik (zawieszone szczotki) ,sprawdzić wizualnie przekładnie ,zmierzyć potencjometr.Jeśli wszystko ok. złożyć powino działać.W moim audi robiłem to 2 -razy.
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
Jak jest to rozrusznik przekładniowy to nie ma tam tulejek tylko łożyska. Mogą kończyć się szczotki...ale wątpię. Proszę zmierzyć napięcie na akumulatorze, jak silnik pracuje. Tylko dokłada wartość, i sprawdzić jeszcze pod obciążeniem. Włączyć światła nawiewy, ogrzewanie tylnej szyby. Dopiero podawać, a skąd Pan wie że rozrusznik ma duży pobór?
Witam Mam niecodzienny problem z moim autkiem, sprawa dotyczy nawiewu. Od jakiegos czasu mialem problem tego typu ze nawiem raz dzialal raz nie, az wkoncu przestal. Wykrecilem silnik i myslalem ze to szczotki, dlatego je wymienilem, ale dalej to samo. Silnik dziala po podpieciu pod akumultor oraz w kablu ktory wchodzi w silnik ciagle jest napiecie 12v...
Masz może przekaźnik od dmuchawy ? W starszych samochodach stacyjką dajesz napięcie zasilające na kupę przekaźników, jeden może zasilać przełącznik biegów dmuchawy przez zgrzewające się styki tego przekaźnika. Ćwierka, bo coś wlazło w wentylator, lub np szczotki się kończą. Może być to przekaźnik 1 ? "ignition main circuits relay" w skrzynce przy silniku...
Witam jako "świerzak" w posiadaniu tygryska 307 hdi 2.0 złapałem przypadłość chyba popularną dla tego modelu :(. A więc :arrow: klima manualna, nie działa nawiew na żadnym biegu od 1 do 4. -przełącznik nawiewu sprawny -opornica rezystor ten w tunelu sprawny , choć strasznie wypalone gniazdo i wtyczka (zwęglone) najbardziej grube kabelki o kolorach czerwony...
Niestety druciarstwo. W jednym miejscu złączka instalacyjna, w innym konektory. Obudowy na kolumnie niebezpieczne. I jeszcze jedna kwestia, silniki komutatorowe mają materiały szczotkowe dobrane do konkretnego zastosowania. Inny materiał jest stosowany przy zasilaniu prądem stałym, a o nieco innych właściwościach przy zasilaniu tętniącym. Oryginalnie...
Wymontuj silnik z dmuchawą, jest pod schowkiem od strony pasażera. Sprawdź szczotki w silniku, wszystkie połączenia w kostce i z rezystorem. Regulacja obrotów 1,2,3 odbywa się przez zasilanie silnika przez rezystor, na 4 silnik działa bez rezystora z pełną mocą.
W tych wentylatorach nie ma szczotek są to silniki bez szczotkowe.
Panowie mam problem, zaczela sie zima i zaczely sie problemy - auto nie odpala bo jest problem z ładowaniem akumulatora. Wymieniłem dziś regulator, szczotki już tego wymagały - ładowanie na alternatorze (na grubym przewodzie +) wynosi 14,4V - jednak do akumulatora dochodzi juz tylko 13,2V - szukałem wszedzie czysciłem klemy, mase, styki - i nic. Dziś...
No i teraz przynajmniej wiemy cokolwiek o usterce. W Corsach B (jak też w innych pojazdach)silniki nadmuchu zużywają się . W twoim przypadku najprawdopodobniej zawieszają się szczotki tegoż silnika, i z tego powodu silnik raz działa a raz nie. Dodano po 1 Przy okazji sprawdziłbym wtyki tego obwodu pod kątem nadpaleń i słabych styków.
Sobotnie "grzebanko" w samochodzie - efekt jest dobry bo nadmuch działa. Przyczyną były szczotki. Ze względu na czas, brud i syf zrobił swoje. szczotki po prostu zatrzymały się w prowadnicach. Czyszczenie dało radę. jak by ktoś potrzebował to mają one wymiary 8 mm na 10 mm. Plecionka wychodzi z węższego boku. Serdeczne dzięki za pomoc, przydała się....
Witam, mam problem z układem ładowania w samochodzie opel astra f 1,7 td typ silnika (x17tdl). problem polega na tym że podczas pracy silnika na wolnych obrotach bez obciążenia napięcie ładowania wynosi od 13,5 do 14 V a po włączeniu nawiewu świateł spada nawet do ok. 12-12,8 V. Na obecną chwile poprawiłem masę silnika i wymieniłem szczotki z regulatorem...
Witam. Sorry zapomniałem odp. Tak rezystor opornik dmuchawy się przepalił który znajduje się pod nogami pasażera w głębi , dostęp jest w miarę. Ale niestety też padł silnik wentylatora. Rezystor zamostkowałem i działa bo ma też bezpiecznik wlutowany,ale ciężko go dostać. A wentylatorze trzeba było szczotki wymienić i łożysko do tego trzeba by było wyważyć...
Do demontażu zaopatrz się w bardzo krótki wkrętak krzyżakowy(bardzo paskudny dostęp do jednego wkrętu).Jeżeli będziesz wymieniał szczotki muszą być grafitowo miedziane,grafitowe strasznie się grzeją,silnik nie osiąga pełnej prędkości obrotowej.Po niewielkiej adaptacji można wykorzystać szczotki rozrusznika z malucha.Cena za 2szt.ok10zł.Pozdrawiam i...
Koniec szczotek w silniku ew upalone styki
[tex]Tak więc po wielu przeróbkach moduł z polonez został podłączony i silnik sprawnie działał... po 1 dniu podzielił los pozostałych tranzystorów po prostu się przebił, przy oględzinach silnika zauważyłem że dławik podłączony do szczotki (nawinięty na pierścieniu ferrytowym) dotykał blaszanej obudowy silnika która jest podłączona do masy silnika tak...
Może i być bardziej rozbudowany ale bez przesady bo chodzi o to aby było małe i łatwe w schowaniu, mam takie części co piszesz. A można cos dodać jeszcze aby było lepiej? Co mam przedstawić Ci skomplikowany schemat filtra który w przyszłości może robić Ci psikusy.Staniesz samochodem na pustkowiu rozłożysz ręce i powierz: to APISS. chyba nie oto chodzi...
Peugeot do Nie VW, sprawdziłem teraz jak sytuacja wygląda i po uruchomieniu nawiewu chodzi, przełączam na klimę chodzi ale jak mu dam nadmuch na maxa to po chwili przestaje chodzić natomiast jak wyłączę i włączę to działa znów jak należy. Dodatkowo na klimie zauważyłem że nawiew pracuje a po jakiejś chwili zaczyna z deka bardziej wiać. Wygląda to na...
Witam. U mnie napięcia do silnika dmuchawy dochodzą, jak puknę w silnik to rusza i chodzi przerywając, prawdopodobnie zużyte szczotki. Chodzi mi teraz o to jak wyjąć ten silnik. Podobno wystarczy zdemontować przegrodę pod maską i wtedy jest dojście do plastikowych zatrzasków, które pozwalają rozpołowić całą obudowę i odchylając ją, można wyjąć silnik...
Podmieniłem wentylator na inny - po całkowitym wyłączeniu dmuchawy i włączeniu jej objawy były takie same, jak na starym wentylatorze, czyli zwiększam nadmuch i cisza... Ostatnio po uruchomieniu silnika, gdy wentylator się nie załączył, słychać było z jego okolic takie jakby cykanie (w odstępach ok. 1 - 3 sekundy), jakby nie miał siły ruszyć. Po chwili...
siada łożyskowanie wirnika [czasem szczotki]-wymiana silnika lub naprawa łożyskowania ,dobrze też sprawdzić filtr p.pyłkowy admuchawa jak dmuchawa, jest w grodzi silnka w okolicy podszybia lub w kabine pod deską -często n/wprost pasażera ,lub wprost lewara -takie ogólniki ,ale jeśli masię oczy to niesposób nie znajśc
Witam. Mam taki problem w sprzęcie klienta. ładowarka HYUNDAI Przestał działać nawiew. Sprawdziłem jako pierwsze napięcie na wentylatorze. jest 24V Wentylator nie działa. Wymontowałem okazało się że szczotki zniknęły ! Zakupiłem podobne, dopiłowałem, zamontowałem. Silnik na zasilaczu warsztatowym działa ale powoli. Sprawdziłem nie stawia oporów. Bez...
Problem jak w temacie. Usterka pojawia się i znika, pomaga wjazd na kocie łby , lub walnięcie pięścią w podszybie. Podejrzewam, że zużyte są szczotki silnika (10 lat pracy). Może ktoś doświadczony poradzi: Kupić "w ciemno", czy też najpierw sprawdzić. (Garaż mam 20 km od "miasta"). A może jest inna dobrze znana przyczyna takiego zachowania?
Więc dołóż kondensatory. Na pewno nie zaszkodzą. Zainteresuj się silnikami z wycieraczek, nawiewów samochodowych, wkrętarek akumulatorowych. A może pójść inną drogą - kto jest producentem silnika? Często jest tak, że podobna konstrukcja jest stosowana w wielu zastosowaniach i może uda się znaleźć gotową część zapasową. Czym kleiłeś szczotki w naprawianym...
W moim Polo 86C 2F silnik dmuchawy po włączeniu działa tylko do 2 minut, potem wyłącza się niespodziewanie. Trzeba odczekać jakiś czas (kilka minut) by mozna go znów włączyć, podziała chwile i znów się wyłącza.Wyczysciłem go, spiłowałem szczotki i nadal jest to samo. Przykładanie napięcia zasilającego bezpośrednio na połączenia do szczotek nic nie daje....
witam, na forum troche nieprawdy jest, ja mam honde civic 1.7cdti i tam jest takie same sterowanie, spalil mi sie tranzystorek 2sk2500 taki sam jak w nissanie, on ma maksymalny prad 18 A, a ja wstawilem 40 A IRFP150 i hula ze malo. a z silnikiem to nie prawda ze moze pobierac wiekszy prad, owszem szczotki swoja droga, ale przeczyscic i dmuchac. pozdrawiam...
mozliwe ze skonczyly sie szczotki w silniku wentylatora,sprawdz czy w momencie zalonczenia nadmuchu do silnika dochodzi napiecie.. postukaj reka w obudowe nadmuchu czasami zaskoczy i pracuje co ulatwi diagnoze.. zakladam ze bezpieczniki sprawdzone :wink: dostep do silnika nadmuchu bez problemu po wymontowaniu schowka.. pozdrawiam
madiz08. Bardzo mi się spodobał twój pomysł. Idealnie się wpisuje w cenę z tematu i prostotę niezrażającą amatorów. Mam propozycję układu sterowania dla ciebie i i innych, którzy nie chcą się bawić w programowanie mikroprocesorów. Potrzebne: 1"zegar sterujący" wspominany wyżej. 2. Zasilacz stabilizowany lub jakiś inny stabilizator napięcia. Ja proponuję...
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
Do wymiany masz silnik dmuchawy, skończyły się szczotki i pewnie komutator, pewnie też i nieco przytarty. Teraz pytanie, czy zdążył jeszcze uszkodzić coś więcej, przełącznik dmuchawy, opornicę? Jak nie wyjmiesz, to się nie dowiesz.
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Witam, nie dawno zakupiłem auto Peugeot 307 sw z silnikiem 1.6 z 2002 r. Ma jeden mankament, mianowicie nie działa nawiew kabiny. Sprawdzałem silnik, który jest sprawny oraz przełącznik biegów wentylatora, też sprawne, ciągłość przewodów również ok. do kostki, która wchodzi do samego silnika pojawia się około 14v, na biegu 1.2.3 oraz 4, lecz silnik...
No to drugi już przypadek! VW T5 2005r. i brak nawiewu (dmuchawa pod deską rozdzielczą). Otóż, to, że szczotki w tymże silniczku się szybko zużywają - każdy szanujący się mechanior wie, ale, już drugi raz temat przerabiam i ten sam problem!!! Otóż, pod fotelem kierowcy jest dodatkowy akumulator z "odpowietrzeniem" (rureczką), którą to "nadmiar" ma spływać...
Witam. Mam problem z dmuchawą nagrzewnicy - nie działa na żadnym biegu! Przełącznik to raczej nie będzie ponieważ podminiłem o kumpla i też nie działało. Z góry dziękuje za pomoc. pzdr Tomek. Dodano po 45 Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem?...
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Na tę chwilę przyczyna to szczotki. Silnik dmuchawy podłączony na krótko zachowuje się identycznie, czyli załączy, popracuje przez chwile i staje. Zacząłem od wymiany filtra. Takiego syfu dawno nie widziałem. ale nie pomogło. Kostka okazała się wporządku,więc wymontowałem silnik no i sprawdziłem na krótko.
Omijasz rezystor, Tam nie ma rezystora, jest silnik z trzecią szczotką
no właśnie silnik chodzi nie za bardzo lekko, bo dość szybko się zatrzymuje. Ale problem w tym, że nie wiem czy wirnik jest na łożyskach, czy na panewkach i nie potrafię go rozebrać, żeby sprawdzić szczotki i łożyska (ewentualne). Poza tym chyba źle zrobiłem smarując wirnik? Podpowiedzcie coś, może ktoś to rozkładał na części pierwsze, chyba , że to...
szczotki silnika szczotki odkurzacza sterowania silnika nawiewu naprawa silnika nawiewu
kabel rozciągnąć wymiana taśmy zegarów budowa odbiornika
Chevrolet Cruze 1.6/1.8 Ecotec – ustawienie pierścienia impulsatora 55565480, kąt 60° BTDC Chevrolet Cruze Ecotec 1.6/1.8 – ustawienie pierścienia impulsatora 5636119, synchronizacja rozrządu