W cali 2.0 16v głowicę w 2 godz na spokojnie zakładam. Rozrząd: najlepiej nowy, znaki masz u góry na obudowie przy kółkach rozrzadu 2 wciecia i na kółkach 2 znaki (po 1 na każde wcięcie). Na kole paska rozrządu jest znak i na silniku (mniej wiecej na godz. 2 patrzac od przodu). Silnikiem krecisz tylko w przód. Momenty dokrecania to 25nm 65st 65st 65...
Czy na podstawie pomiaru rezystancji cewek można coś więcej powiedzieć? Pomiar wynosi 0.4ohm, prąd na kostce od sterownika 1.3v , sprawdzone też dioda LED czy mruga daje impuls i jest . Dziwne u mnie to że auto zachowywało się w porządku, wygasilem i po kilku godzinach już nie szło odpalić , sprawdzone pompa tandemowa , w zbiorniku, nowa wiązka orginalna...
Czy w Passacie B5 1.9 TDI 90KM kombi (1Z, AHU, AHH) luz zaworowy jest kasowany hydraulicznie przez popychacze, czy wymaga ręcznej regulacji?
Ale dalej mam takie duże wartości: Wartość kąta wałka: 655° Duty Cycle zaworu VVT: 327% Dodano po 8 A ecu ? Dodano po 1 Bo na sterowniku jest napisany jakiś numer jakby telefonu ( markerem) I cylinder 3 i 4 Może ktoś tam grzebał ja mam to auto kilka miesięcy dopiero Dodano po 8 Kompresję na tłokach mam na dwóch 11 i na dwóch 12 ale ponoć to się zmieni...
Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Wracam z tematem, z którym dalej sobie nie poradziłem. W aucie tłoki nowe, pierścienie nowe, dopasowane według starych, w których były dziury. Głowica po obróbce, zawory szczelne a ten gruz wypluwa tylko 15bar na każdym cylindrze. Szklanki wyciskałem, rozrząd na znakach. Gdzie szukać dalej bo już powoli siwieje
Chciałbym widzieć resztę gniazd i same pokrywy. Bo to co pokazałeś to może być pikuś. To co pokazałem to jedyne miejsce zniszczone wałek i głowica wyglada okej, mogę podesłać więcej zdjęć nie widzę żadnego problemu, ta podpora wału była tak rozwałkowana ze ja boki metal odstawał po 1mm, zauwazylem bo szklanki się zblokowały o to, zeszlifowalem i szklanki...
Zamień szklanki miejscami lub wymień te na 4. Głowica robiona nie za bardzo opuszczone zawory.
Zaznacz położenie śrubek na kole rozrządu i popuść.Spróbuj obrócić wałkiem.Będziesz chociaż wiedział czy góra czy dół stoi. Góra raczej nie głowica cała po remoncie wałki szklanki itp nowe, jutro ściągam miske nie mam wyjścia Pisałeś ze turbo a tu kapitalka😀, może być wszystko Glowica itp szklanki walki byly robione 20k temu, teraz tylko turbo
VW T5 2007 rok 2.5 tdi coś 170 koni. Głowica robiona niecały rok temu, nowy wałek, szklanki itp. Klient : panie majster a czy pompowtryski pan ustawił? majster: Ich nie trzeba ustawiać, same się ustawiają. (Dużo się nie pomylił, jakieś 680 stopni) http://obrazki.elektroda.pl/7365006600_1... http://obrazki.elektroda.pl/8762283000_1...
Jeśli naprawiłeś koletor ssący to sparawć EGR.Jeśli to nie pomoże głowica do góry planowanko i zaworki szklanki ustawianie.Piszesz też o gazie myśle że on może robić bałagan.Nie wiem jak długo na gazie jeździsz ale to on może to powodować wypalają sie szklanki.Ja jak chciałem założyć gaz do swojego żaden gazonik nie chciał mi podpisac gwarancji bo te...
Tak jak kolega ^^ puszcza Tulejka wtryskiwacza, tzw. szklanka. Przerdzewiała lub miejsce styku z głowicą puszcza. Wprawny mechanik wymieni to bez problemu. http://obrazki.elektroda.pl/6497973800_1... Koszt samej szklanki to 15zł. Do tego uszczelki "pod głowice, 3x kolektor, podkładka pod wtryskiwacz, podkładki nadmiaru". Jeżeli nikt...
Witam. A Ja poproszę o wartości z vcds-a kanału 001 004 .Oczywiście na pracującym silniku (bieg jałowy) temperatura robocza. Najlepiej logi z tych kanałów, około 20 sekund. Pozdrawiam Witam postaram się na dniach podrzucić logi z tych grup niestety nie mam swojego sprzętu i musze poczekać na znajomego z tym , dodam może historie tego pojazdu , w zeszłym...
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Rozrząd ustawiony na znaki , czujnik położenia wałka rozrządu nowy, auto wczoraj odpaliło i coś stukało w ok. pokrywy zaworów ( głowica po regeneracji). Zawory, uszczelniacze , szklanki , planowanie . Dziś rano kręci ale nie odpala.
A co do wzmianki o clio, które nie chciało odpalać na "zwykłych" świecach... Ciekaw jestem co tam było zrobione i ile mocy to generowało, ale strzelam, że minimum 200 KM z litra bez doładowania. Clio Williams w wersji rajdowej A grupa, silnik 2,0 wolnossący, 220 KM/7500rpm. Ile ten silnik miał sprężu tak naprawdę, ciężko powiedzieć, mieliśmy manometr...
Już nic nie ma, jest tylko blok silnika. Szklanki siedzą w bloku, a blok ma kanał olejowy który przechodzi przy szklankach, więc skoro 4 głowica ma smarowanie to olej przy szklankach od 3 głowicy na pewno jest. Może i trochę niepokojące ale smarowanie jest, klawiatura ma byś smarowana oliwiona, to nie wał, że ma być ciśnienie. Jak masz czas wyciągnij...
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
Panowie czytam i śmieję się sam do siebie. Powiedzcie mi co ma termostat do rdzawej wody w układzie chłodzenia i do pękniętej głowicy? Otóż rdzawa woda to normalne bo gościu całe życie jeżdzi na wodzie. A że ma ubytki więc dolewa ciągle świeżej - obficie natlenionej, co sprzyja powstawaniu nalotu korozji na ściankach bloku i głowic żeliwnych. Nie jest...
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym się dowiedzieć jakie są luzy zaworowe w silniku Perkins 4 cylindrowym. Niestety nie mam tabliczki z modelem silnika ale wałek rozrządu jest przykrecany pokrywą zaworów szklanki zaworowe mają od środka wkładane małe okrągłe blaszki regulujące ten luz. Głowica pojechała do planowania i szlifu zaworów i potrzebuje...
Istnieje opcja,że jest zle dobrana grubość uszczelki i objaw będzie taki sam.Jeśli głowica była planowana,to uszczelka powinna być odpowiednio grubsza.Co do szklanek(czyli jak to nazwałeś hydraulicznych kasowników luzów) to były one fabrycznie nowe,czy używane.Jeśli były używane,a silnik w którym pracowały miał wyrobione gniazda i zawory to szklanki...
Sam nie będe ich zakładał bo nie mam zaciskacza. Wolę dać znajomemu do roboty ale mimo wszystko czytam o tym w sieci bo dobrze wiedzieć. ;) Rozumiem, że im większe rozwarcie na zamku pierścienia tym większe zużycie. Tylko nie wiem do czego się odnieść a doświadczenia nie mam żeby okiem widzieć (o ile się tak da). Rozbierając go myślałem, że na 1 tłoku...
Głowica robiona, luzy prawidłowe, szklanki ok, rozrząd ok, nowa pompa oleju, ciśnienie ok. Przy próbie odpięcia i podpięcia wtryskiwaczy na biegu jałowym silnik zaczął pracować bez stuków. Stuki powróciły po ponownym uruchomieniu silnika. Dlatego podejrzewam wtryskiwacz, lecz korekty na to nie wskazują. Podejrzewam wtrysk pierwszy ( silnik Renault F9Q...
a jak wałki z mojej wałki zostana szklanki i te obudowy od szklane bedzie oki?
Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł...
Witam mam problem z ekspresem do kawy. Jak nacisnę przycisk do kawy naleje trochę do szklanki a resztę wywala na tacę ściekową i trochę do pojemnika na fusy. Wszystkie rurki odkamienione i założone nowe oringi. Głowica ramie rozkręcone, wyczyszczone i założone na tłoczni nowe oringi. Mnóstwo roboty ale bez efektu.
Jeśli szklanki nie chodzą to na 100% zaworki zgięte - głowica out.
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Witam jak w temacie szarpie przy gwałtowny przyspieszeniu od 3 biegu do 5 na 2 i 1 jest okej do tego samochód nie ma mocy słabo przyśpiesza zero błędu . Przy samochodzie została zrobiona pełna głowica uszczelka siadła został wymieniony tez wałek rozrządu szklanki i wgl . Został także wymieniony wałek od popychania pompowtrysku ponieważ był przytarty...
witam, mam mianowicie taki problem w moim BMW, silnik po odpaleniu pracuje normalnie, po około 10min zaczyna strasznie dymić na biało aż do momentu kiedy osiągnie normalna temperaturę, później przestaje. płyn chłodniczy ubywa w zbiorniczku , jest czysty, węży nie pompuje. olej w silniku jest normalny i zero ubytku. (samochód był u mechanika , została...
Witam Głowica okazała się sprawna. Były tylko lekkie luzy na prowadnicach zaworów wylotowych. Korzystając z okazji, że głowica była zdjęta wymieniliśmy prowadnice oraz zawory wylotowe i prze frezowaliśmy gniazda zaworowe. Wychodzi na to, że jeden popychacz po prostu pękł, a drugi wygiął się przez ten pierwszy uszkodzony. Sprawdziłem szklanki i wałek...
Głowica sie sypneła do wymiany, popychace i szklanki także, A od czego?
Faktycznie szklanki są takie same więc płytki powinny być OK. Wydechy są nieco większe a pewnie dlatego że ilość gazów (objętość) które wlatują do komory spalania jest mniejsza od ilości (objętości) gazów które wylatują. Nie wyczuwam by w starej głowicy (1,5 - S73) były luzy na zaworach (uszczelnienie) ale zimny silnik puszczał dymka (może pierścienie)...
Poprawiles juz poprzednie rzeczy o ktorych pisali koledzy? Jezeli wyjales termostat i dodatkowo masz zapowietrzony uklad to autko bedzie sie grzac - zreszta wspominales o wskazowce przy czerwonym polu - olej jest wtedy rzadszy i moglyby tak cykac zawory (chyba ze problem wystepuje tez na zimnym silniku). Wzoruje sie na opini mechanika ze chodzilo o...
Zaworu nie ma, szklanki nie ma, wałka nie ma, głowicy nie ma Jest to sens naprawiać ? Silnik i owszem, jeśli nie zmasakrowało dołu, to głowica po regeneracji kosztuje ok 800 zł, plus 100 dobra uszczelka. A to co na zdjęciach, to chyba już tylko do punktu skupu.
Boże czy ty to widzisz. Wg instrukcji przy wymianie uszczelki robi się pomiar wystawania tłoków nad blok i wg tego dobiera się uszczelkę (przeważnie zostaje taka jak była no chyba że blok też wymaga szlifu). Głowica jest płaska i tu zebranie materiału nic nie zmienia. Jedynie można skopać głowice przez za głębokie osadzenie gniazd. Zrób [pomiar kompresji...
Witam! zaintrygował mnie temat sprezarki z silnika od malucha i mam kilka przemyslen i tez pytan - co forumowicze sądzą o takim pomysle - 1.zdemontować oryginalny rozrząd - wymontowac wszystkie szklanki i popychacze i zawory wydechowe. 2.zawory ssące zostawiłbym ale w ten sposób ze założył na nie słabą sprężynę i na trzonku zaworu jakby wewnątrz tej...
No i jak będzie głowica to wymień od razu uszczelniacze nie będzie ubywać oleju i szklanki nie będą grać na zimnym;)
Chodzi pewnie o panewki walka. Szklanki nie maja tu nic do rzeczy, nie raz zakladalem szklanki z VP do PD na zyczenie klienta bo tansze albo auto na handel i poza wczesniejszym zuzyciem nic innego sie nie dzialo. Ewidentnie problem lezy po stronie smarowania.
Chciałbym opisać mój dość nietypowy problem mający jak myślę związek z popychaczami w silniku 2.0cdti. Mam nadzieje, ze ktoś spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie w stanie mi coś doradzić, gdyż pomysły powoli się kończą. Cierpliwość tez. Ale do rzeczy: Pacjent to Astra EcoFlex, rok produkcji 2012, silnik A20DTH, 165 koni. Silnik miał typowa...
Dla silnika 4-efe zawór ssący 0,15 do 0,25 mm, zawór wydechowy 0,31 do 0,41 mm. To wartości graniczne, ale jak część zaworów ma 0,15 a część 0,25 to silnik nie będzie równo pracował, jeśli chodzi o walenie i strzały to niestety trzeba obejrzeć szklanki popychaczy i sprężyny zaworowe, słowem głowica do ściągnięcia, może też się okazać zatarty któryś...
dosłownie. dziś zdjeliśmy wałek i co się okazuje ... 2 szklanki wogóle się nie ruszają jakby zapieczone. ściągamy szklanki to się okazuje że 2 zawory do wyrzucenia. Na 2 cylindrze od rozrządu wydechowy zawór, a na 3-cim ssący. Czy przez to autko nie paliło? Głowica jak była przywiezionania nie była sprawdzana i oto efekt :(
Witam własnie naprawiam fabie 1.4 TDI 70 km 2003 problem był słaba kompresja na 1 cylindrze 10 atmosfer 2-3 po 30 bar . Samochod ciezko palił i kopcił na biało . Zrobiona została głowica zawory zmienione szklanki na 1 cyl . ustawiony kat poczatku wtrysku , rep wtryskiwaczy dałem nowe wtryski przeregulowane . Samochod odpala ciezko po czym nie wkreca...
Po 40 tys zerwał mi się pasek rozrządu co idzie za tym cała głowica do regeneracji wymienione zawory, szklanki ,prowadnice itp. po złożeniu rozrządu - rozrząd złożony książkowo na blokadach i punktach auto straciło całkowicie moc. Na biegu jałowym wkręca się normalnie na obroty a podczas jazdy to totalna porażka max 90 km/h i zero przyspieszenia tak...
B/S/H - Bosch und Siemens Hausgeräte - Bosch i Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Jeśli chodzi o modele Bosch z system RackMatic, VarioFlex fajny jest model: SPV 43M10EU ,jedyna jego wada taka, że nie ma programu Garnki 70*C - dedykowany do przypalonych garnków, ma natomiast program ECO50*C, Program Auto 45*-65*C (jeden z lepszych, dobrze myje, sam...
Sprawdzić luzy to nie problem.Jak auto nie spaprane gazem to luzy będą dobre ale jak założysz instalację LPG to zaczną się kasować.Po 30 tyś na gazie może ich już nie być.Jeśli chodzi o płytki to po skasowaniu się luzów od jazdy na LPG będzie problem z dobraniem tak cienkich płytek,wtedy tylko szlifowanie oryginalnych ,albo tak jak to robią nauki jazdy...
Witam. silnik pił płyn chłodzenia i miał spore zużycie oleju (zalany mineralny olej). Głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, nowe szklanki bo połowa była wyrobiona, wymienione pierścienie tłokowe i panewki korbowe. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu półsyntetycznego oleju na zimnym silniku jest cicho a po ok 2-3...
Odgrzewam swojego kotleta. Dzisiaj miałem trochę czasu i pogrzebałem w swoim passku. A mianowicie ciśnienie sprężania na rozgrzanym silniku wygląda następująco pierwszy, drugi i trzeci po 14.5 bara, czwarty 14 bar. Ciśnienie oleju wypada trochę kiepsko, na biegu jałowym 1.4 bara na mocno rozgrzanym silniku, niżej już chyba by nie spadło. Mierzyłem od...
Witam Trafił dziś do mojego warsztatu seat vario 1.9tdi Kod silnika AGR.Pękł pasek rozrządu i głowica poszła się.... Głowica została zawieziona do regeneracji. Wymienili wszystkie zawory szklanki uszczelniacze i coś tam jeszcze.Po złożeniu silnika nie chce odpalić. Wszystkie znaki są na swoim miejscu a pomimo to nie chce zapalić. Czy ktoś może dysponuje...
sprawdz rozrząt najprawdopodobniej sie przestawił mogło wyrwać kilka zębów z paska głowica powinna być w porządku wsumie to nie było takich wielkich obrotów zeby miało co ugiąć. tysiác obrotów w czasie rozruchu to malo???A tam sie niestety szklanki nie poddadzá
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Może była kilka razy planowana i zbyt wiele materiału już ubyło. Ale o skrócenie paska nie martwiłbym się, od tego jest napinacz i/lub grubsza uszczelka pod głowicą po planowaniu. Nie jeżeli nie znamy przebiegu służby silnika.Moja nowa wyjęta głowica (na liczniku dawcy ok350kkm , ślady remontów) złożona z nową uszczelką robiła za diesla .Wałków ani...
Pytanie, które indukcyjności w głowicy GFE105, odpowiadają tamtym L2 i L3? głowica w tosce jest wykonana inaczej niż te w opisie i tu nie ma odpowiednika cewek L2 L3 jest tylko 1 cewka L4 a nie układ 2 niezależnych cewek L2 L3. A jest możliwe takie uszkodzenie p.cz., że na jednej głowicy działa rewelacyjnie (nie przesadzając), a na drugiej słabo? Faktycznie...
Witam Miesiąc temu miałem awarię (urwanie grzybka zaworu) w golfie 4 TDI ASV (przebieg licznikowy 212 tys km, rocznik 2000. Uszkodziła się głowica, wałek rozrządu, tlok nr3, korbowód i wtrysk sterujący. Głowicę kupiłem używkę w okolicy z powypadkowego Audi A3 90kM (te same numery głowicy co w moim ASV), tłok z pierścieniami, korbowód i wtrysk także...
Panowie, temat jest nie do ogarnięcia. Mechanicy rozkladają rece , pierwszy raz cos takiego widzieli. Ursus c330, silnik s312-c. Zrobiona kapitalka wszystko. wał-szlif, panewki nowe, tłoki tuleje nowe. Głowica po regeneracji szczelna, Wtryskiwacze po regeneracji, pompa wtryskowa po regeneracji. Silnik ciezko odpala, zapłon przestawiałem juz z 10 razy,...
Witam ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą i jest nie do końca dobrze. Samochód golf 3 1.6 silnik ABD lub ABU zależy jaka książka:) Więc po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu rozrządu (co prawda dało się ustawić optymalnie w taki sposób, że na kole rozrządu znak się różnił o trochę mniej niż pół ząbka w stosunku do znaku na wale) ale inaczej...
Jeden warsztat twierdzł, że pęknięcia są normalne w tych silnikach i mozna tak jeździć...w drugim że głowica to złom... Kto ma rację?Ja wymieniłem ...Wymień uszkodzoną szklankę i składaj
Pokaż no fotkę tej szklanki.
Oczywiście, że głowice są różne. W tym modelu (jeśli dobrze pamiętam) powinien siedzieć ALPS stożkowy ("szklanka"). I to trochę niepokojące, ponieważ te głowice słyną z długowieczności... Głowica powinna wyglądać jak lustro - to najlepsze opisanie stanu dobrej głowicy. Co do linków... Jest coś takiego jak "szukaj". Więcej samodzielności można wykazać...
czy mogę bez problemu w tej głowicy zamienić wałki oraz szklanki Tak, bez problemowo. osłony łożysk czy mogę bez problemy wrzucić moje Jeśli mówimy o stopkach, to nie, chyba, że zajmie się tym profesjonalny warsztat. To są elementy indywidualnie dopasowywane do głowicy i każda musi się znajdować na swoim, ściśle określonym miejscu. Owszem, czasami...
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Nawet jeśli po rozebraniu będzie wyglądał na niepostrzelony, radzę wymienić chociażby komplet "szklanek", cena 10x niższa niż potem remont głowicy. Wiem, bo u mnie mechanik tego nie zrobił. Sam nie wiem, czy powienienem go nazywać mechanikiem.
Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.
PS Lokalny warsztat proponuje regulację luzów z wymianą koniecznych szklanek ok 1000 zł Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy) lub czy konieczna będzie regeneracja głowicy (przy zaworach podpartych - brak luzu). Regeneracja lub wymiana głowicy może być konieczna, jeżeli okaże się,...
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
w bloku powinien być zaworek zwrotny który trzyma olej w szklankach. Może ma ktoś zdięcie takiego elementu bo mogli go zgubić.
robiłem szklanki przebieg ma z 250 tys i stwierdziłem mechanikowi ze jak już tyle rozebrał to żeby wymienić uszczelkę splanowaliśmy głowice szklanki wymienione. wszystko przeczyszczone, uszczelki na pompo wtryski też oleju nie bierze i płynu też Dodano po 1 kopci bardzo mocno czuć ropę i po minucie przestaje i już jest ok zero dymka
Witam, czy mógł bym dostać jakiś namiar na Pani mechanika? Mam dokładnie taki sam przypadek man tga 410 03r. Ubytki płynu około 7l. na 150 km, sprawdzony recyrkulator spalin, w chwili obecnej zrzucone głowice, szklanki, blok, głowica wszystko ok. Płyn nie ucieka na zewnątrz, a co jakiś czas z wydechu wydobywają się białe chmury pary wodnej.
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
Prawdopodobnie nie wiedziałeś że wyjęte szklanki trzyma się położone do góry nogami. Powinno samo ustąpić po odczekaniu parę godzin ale podsuszyłeś szklanki to nie gwarantuję, może lepiej wyjmij zalej olejem na noc położone jak należy
w imadle nie dają się ruszyć Są po prostu wypełnione olejem, a do ściśnięcia sprawnej szklanki trzeba dość dużej siły.
Raczej głowica do naprawy. Można spróbować wymienić same zawory. Zdemontować stare z cylindra o niskim ciśnieniu, sprawdzić dokładnie przylgnie.dotrzeć pastą nowe, założyć nowe uszczelnienia i sprężyny. Sprawdzić szczelność (np. naftą), jak będzie trzymać założyć głowicę. Jeżeli silnik ma duży przebieg wymień wszystkie uszczelniacze za jedną robotą....
Dodam jeszcze, ze niedawno wymieniłem popychacze tzw. Szklanki w głowicy bo już zaczynały klepac..Może to ma coś z tym wspólnego? Przez uszczelniacze zaworów miałby się olej dostawać? Jeśli tak to ile trzeba czekać aby stan oleju spadł ?
Czy ktoś spotkał się z problemem mechanicznym głowicy w tym silniku. Dzwoniłem do opla do Niemiec i mówili coś o problemie na I cylindrze, tzn. nieprawidłowe dopasowanie szklanki pod głowicę pierwszego cylindra...
Ogólnie szklanki wyglądają ładnie tak jak i wałek i są raczej twarde tylko ten luz na boki. Chyba zaryzykuję i wymienię szklanki.
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
W głowicy są szklanki więc za bardzo nie ma co regulować.
Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem. Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie. Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych...
Szklanki na 100% są w tych samych miejscach, śruby głowicy nowe, każda z podkładką identyczna, moment i kąty wg. producenta... Przejechałem już 7 tys. i żadnych negatywnych skutków nie ma. W przyszłym tygodniu kupię szklanki i zrywam pokrywę w górę....
Szklanki wałek jak sprawdzane? Gniazda w głowicy sprawdzone? Pompo wtrysków sie nie ustawia, tylko robi sie luz roboczy , 3x 90 stopniu też jest ok. Do tego parametry do kontroli jest jeszcze grupa 18,23 i cała masa innych danych. A do tego sam "soft "może być trefny bo już wspomniałeś że nasi tam byli. Potrzebny ci diagnosta nie wymieniacz.
Tylko pomiar sprężania. Dodano po 4 Muszę uniknąć sytuacji że po zdjęciu głowicy mechanik zacznie wymieniać To jedź do takiego co umie robić francje dobrze, ja np. umiem. PO co szklanki mienciać jak nie klepią??? No po co?
To musiałem trafić ich co najmniej kilkanaście, mogę wstawić fotki. Poza tym co znaczy intensywnie? Intensywnie używałem magnetofon ponad 20 lub 25 lat temu tj. kilka a nawet kilkanaście godzin na dobę i właśnie w takich warunkach głowice miały widoczne wyzlobienia. Fakt - polskie już po miesiącu bywały do wymiany. Alps to jedynie utwardzane czoła rdzeń...
Moim zdaniem to siadają zawory a nie gniazda Nie jestem mechanikiem samochodowym, wg mnie, gdyby siadały zawory to tylko one byłyby wymieniane, a nie głowica. co do szklanek to do corolli w ASO kosztowały mnie 96 zł. Moim zdaniem głowica też nie musi być od razu wymieniana czy regenerowana jak nie są wypalone gniazda zaworowe (kontrola i ewentualna...
Pytam czy to ma związek z czujnikiem położenia wału jak wskazuje błąd, bo to forum o elektronice, a jak ten czujnik szwankuje to jest inny kąt wtrysku i dlatego słyszę szklanki w głowicy... Silnikiem nie telepie na lewo i prawo więc to nie rozrząd... Wiesz lepiej to napisz a jak masz tak odpisywać to nie pisz w tym temacie i tyle ;-)
Zredukowałem wczoraj obroty sprężarki z ify z 1950 na 1450 i wydajność pozostała na tym samym poziomie, wcześniej zbiornik pompowała 2 min a teraz 2 min 10 sek więc jak widać nie ma co przesadzać z obrotami bo wydajność i tak nie wzrasta tylko temperatura :D Za to w dużej na głowicy i płycie zaworowej z szklanka syfu, pył z farby płatami się odrywał,...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Uroki drukarki z wbudowaną głowicą, przychodzi czas że ją zatyka i bez perswazji się nie obchodzi, wymontować karetkę, nalać udrażniacza do spodka od szklanki, postawić karetkę w udrażniaczu na co najmniej godzinę (pilnować żeby czasami nie odparował - nalać z zapasem). W między czasie wkropić kilka kropel od góry. Nie ma rady. Musisz się po babrać....
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
No to ja mam jakiś dziwnie ten silnik poskładany, ale to Koreańczyk, to może dlatego.. Przy okazji rozejrzę się za jakimś miejscem w bloku do wkręcenia świec i spróbuję dojść, co też skłoniło producenta, żeby wałki i popychacze, a w zasadzie szklanki, umieścić w głowicy. I czemu, w imię Stwórcy, ja nie mam głowicy w skrzyni korbowej? Swoją drogą......
Moze mial ktoś do czynienia z tym silnikiem i mogl by mnie oświecić, czy da radę wymienić szklanki , bez demontażu głowicy
Czy ja mam deja vu czy ten temat już tu kiedyś był? Adin, zawór nie może stukać bo nie ma w co stukać. Dwa, tam nie ma "szklanek". Tri, popychacze są w głowicy. Cietyrie, jak sprawdzasz kolego amm212 sprawność takich popychaczy?
Ale np. 2.0 tdi podobno należy unikać. A znaleźć coś 1.9tdi to graniczy z cudem. Czy wszystkie 2.0 tdi będą obciążone wadami? 2.0 to się dopiero do czegoś nadaje od wersji na CR i też nie każdej, ale to poza budżetem. 1.9 unikać BXE i BLS, reszta w miarę ok o ile nie będzie głowica do roboty, wałek, szklanki, itd...
Bo widocznie masz prawdziwe 330 tyś km. Ale na twoim miejscu zajrzał bym profilaktycznie pod dekiel zaworów bo ekstremum wałek potrafi zjeść szklankę i ciśnienie oleju w głowicy spada do 0. Tak samo uszczelnienie pompowtryskiwaczy. Jak się rozszczelnią to paliwo z głowicy spływa na tłoki a potem trzeba kręcić i kręcić by napełnić kanały w głowicy i...
Poczytaj o typowych bolączkach 1.9 TDi PD(na pompowtryskach). W tych silnikach jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków. Dokładnie łapka trzyma pompowtrysk w głowicy tylko z jednej strony. Powoduje to kiwanie się pompki w głowicy w efekcie uszkadzanie uszczelnień (oringów) i wyrabianie gniazda oraz samego pompowtrysku. W zależności od stanu czasem...
wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystkie szklanki - 2,000zł brutto
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
Tylko jedna uwaga: silniki z hydraulicznymi popychaczami mają dodatkowy kanał spływu oleju z przodu między cyl 1 i 2, natomiast głowica z szklankami i regulacją na płytkach nie ma, trzeba na to zwrócić uwagę przy zakupie
szklanki silniku szklanki wymiana szklanki stukają
wyłączanie myszki renault megane bagażnik zmiana czasu letni zimowy
zelmer orion silnik einhell schemat
Przekaźniki 433 w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004 Bezpiecznik regulacji świateł Skoda Octavia 2004