Sprawa jest dość prosta, robi się przyrząd do mocowania cylindra, wytacza na tokarce. Warunek tokarka nie może ciągnąć stożka, dopiero później honuje tylko trochę lepszą jak od chińczyka. Stary cylinder też będzie lepszy.
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Słuchaj miałem tak po szlifie w cz 175. Leciała ładnie, nagle słabła i koło stawało w miejscu.. Po zatrzymaniu z kopa paliła i tak w kółko. Wyjąłem tłok w miejscach zatarć przeszlifowałem ręcznie papierem ściernym, kolejne jazdy, rozbiórka, poprawka i po tym upalałem na maxa i już nic nie słabła :) Zwyczajnie w pewnym miejscu odlew puchł i wyobraz sobie...
Zmień mechanika. Złożenie igiełkowe ma pozostać oryginalne pochodzące z kompletu z korbowodem (wałem korbowym). Wał korbowy DDR - złożenie igiełkowe DDR. Wał korbowy MZA - złożenie igiełkowe MZA. W żadnym wypadku złożenie igiełkowe ze sklepu z łożyskami - nie nadają się do wału korbowego. Sworzeń musi wejść bez oporów, musi się swobodnie obracać, jednak...
Otwór 51 mm w karterach to w ogóle mało jak na standardy stosowane w skuterach. Nie masz czasem wersji 25 km/h ściągniętej z Niemiec? Jak masz cylinder żeliwny, to rozważ szlif cylindra. Nie ma problemów z tłokami, są dostępne nawet do 12 nadwymiarów.
Polecam firmę Auto Szlif Kolejowa 1B, 41-400 Mysłowice 32 222 24 25 Robili mi szlif i wały do Jawy 250 i Dniepra. Jakość super. Motocykle jeżdzą bez problemów. pozdrawiam.
zibekk zrobić szlif starego cylindra DDR i w Stazet kupić tłok... Na PW podam Ci adres gdzie zrobisz szlif. Człowiek posiada też stare oryginalne tłoki.
Powiem tyle, nie znam się za bardzo na tej geometri ale tłoki od Hondy Dio ludzie zakładali do 50cm³ Simsonów, Jawek i to jeździło. Oczywiście kanały byłyby powiększone i nie pisałem o tym bo jest to oczywiste. Podejrzewam że cylinder mógłby się bardziej rozgrzewać, ale tragedia by chyba nie było. Do tego cylindra wrzucali tuleje pod 70cm³...
Jeżeli silnik ma oznaczenie I/C, to na pewno ma tuleję żeliwną. Od strony głowicy, po jej demontażu, tuleję można odróżnić po kolorze (ciemny okrąg szerokości kilku milimetrów). Reszta cylindra ma kolor aluminium. Trochę lepiej widać tuleję od strony misy olejowej. Szlifowanie lub tulejowanie wykonują specjalistyczne szlifiernie. Trzeba poszukać takiej...
Kupić oryginalny tłok do WSK-i /są takie/ na I szlif. Cylinder - zrobić szlif...
Musisz mieć też nad wymiarowe tłoki. U nas szlif takiego cylindra wraz z honowaniem to około 120-140 zł za dwie dziury. Szlif wału 80 zł. Moim zdaniem się średnio opłaca.
rozsypać się nie rozsypie ale wiesz orginał to orginał więc lepiej zrób 3 szlif w cylindrze i już
Witam, zdecydowalem wykonać szlif cylindra w mf 70. Czy tłok musi być konkretnie o tego typu, czy dopasuje sie jakiś motocyklowy?
Następne pytanie to "jak wyregulować gaźnik". Poszukaj na forum, zamykam.
A mam jeszcze takie pytanie, co jest wyznacznikiem że należy już zrobić szlif wału i wymienić panewki, oraz że trzeba zrobić szlif cylindra i dać nowe pierścienie lub tłoki i pierścienie? Kupiłem ten kompresor i tak się zastanawiam czy robić remont generalny czy nie? Trochę szkoda by było remontować gdyby wszystko było ok. Czy dobrze rozumiem że jeśli...
Znalazłem taki obrazek, może mi ktoś wyjaśnić co to jest i co to daje? http://obrazki.elektroda.pl/9965028600_1... A co do wydechu to myślałem o czymś takim: http://obrazki.elektroda.pl/4136238100_1... Mógłbym zrobić taki wydech sam bo mam stary wydech to od niego mogę rury odciąć i resztę dospawać tylko wie ktoś czy...
Cylinder do szlifu. Pozostaje problem znalezienia tłoka. Nie wiem czy Ci się to będzie opłacać. Oryginalny tłok Honda: http://www.ac-motorradteile.de/Honda-XL-... - niestety to jest nominał. Możliwe że gdzieś w magazynach Hondy leżą tłoki nadwymiarowe, ale będzie trzeba je ściągać z zagranicy. Tłoki Wiseco -...
Wymieniłeś łożyska.Ok. Co z cylindrem i tłokiem - jaki przebieg? Może warto zrobić szlif cylindra i zmienić tłok na oryginalny...Są dostępne 100-120 zł za sztukę. ,,Almot'' to proszenie się o kłopoty...
Opiszę również mój wynalazek z podwójnym górnym pierścieniem celem unikniećja szlifów cylindrów i generowania sobie kosztów. Honowanie - to nie szlif. Przy jajowatym cylindrze - pozostaje tylko szlif. Przy jakiejkolwiek wymianie pierścieni, trzeba honować, inaczej to strata pieniędzy i czasu, pierścień się nie dotrze albo będzie to trwało tysiąc kilometrów......
Niech kolega wejdzie na stronę Agencji Mienia Wojskowego. Tam można kupić, ale warto poszukać coś więcej (przeglądnąć agregat), bo szlif cylindra jest droższy jak komplet nowego leżaka z tłokiem i pierścieniami.
Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać) Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty No cóż, kwestia dyskusyjna, każdy robi taki remont na jaki go stać. szlif...
czesc chłopaki mam taki problem mianowicie. mam sprezarke hs 31 i wyrzuca olej na tłoki pierscienie w cylindrze maja 1mm przerwy dużo .. i chciałem sie zapytac od czego mozna dobrac pierscienie troszke wieksze lub jakies inne wyjscie ? niemam zbytnio pieniedzy zeby robic szlif cylindrów i nowe tłoki pozdrawiam i czekam na odpowiedz Dodano po 1 pierscienie...
Jeżeli rysy w cylindrze nie są głębokie, to wystarczy wymiana tłoka i pierścieni ale jest to półśrodek w zasadzie szlif lub wymiana cylindra da pewność, że kosa będzie jak nowa. W kosach i pilarkach cylindry są aluminiowe z utwardzana gładzią. Nie stosuje się szlifu, ponieważ powłoka utwardzona jest bardzo cienka. Wymiana cylindra, tłoka i pierścieni.
Witam. Odświeżę temat. Silnik 28B707-1139-e1-000523ZE. Robiłem szlif cylindra z nominału aż na drugi szlif t/j na 87,8 teraz czas poskładać, przeszukałem chyba cały internet i nie znalazłem momentów dokręcania śrub a konkretnie głowica, korbowód, misa olejowa, jeszcze jakby ktoś miał luzy zaworowe. Może jeszcze ma ktoś wiedzę jak docierać silnik po...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Po 1-wszym szlifie cylindrów chcesz założyć nominalne tłoki z dopasowanymi pierścieniami, czyż nie tak? I pojawił się problem, bo pewnie mechanik zrobił szlif cylindrów i nie ma teraz co założyć. Nie da się niestety zrobić remontu na 1 szlif, stare tłoki i pierścieni nadwymiarowe, 0,5 mm to max przy montażu. 0,6 mm różnicy między tłok a cyl to właśnie...
No od simsona. ale jeden szlif powieksza o kilka ccm cylinder. a mam cylinder po 2 szlifie i nie wiem czy kupic 60ccm czy zrobic jeszcze jeden szlif. a chodzi mi o to zeby simson mial wieksza moc i v-max. i czy wal od cylindra 50ccm uciagnie to?
Fachowo i tak szlif cylindrów trzeba zrobić, do tego nadwymiarowe pierścienie. Jeśli wyjdzie tanio, to dlaczego nie zaryzykować? Oczyść zawory i zobacz czy niewypalone itp. i jeśli głowica nadaje się do pseudo remontu, to kosiarka może posłużyć kolejnych kilka lat.
Coś wpadło pomiędzy tłok a cylinder? Sprawdź co za element to zrobił. Może być kilka przyczyn, uszkodzone łożyska igiełkowe, łożyska wału, kawałek pękniętego listka zaworu membranowego... Do do tłoków jest kilka producentów, Vertex (najlepsza), Meteor, Standard (raczej no-name), China. Trzeba pamiętać że fabryka nie przewidziała szlifów cylindra żeliwnego,...
Witam. Znalazłem niedawno na Allegro honownice do szlifu cylindrów już od 35 zł wzwyż. Ostatnio zawoziłem cylinder do szlifu i bardzo się zawiodłem, ponieważ osoba wykonująca zrobiła sobie to na "odwal". Pierścienie miały taką szczelinę, jaką mają przeciętnie te po przebiegach rządu 8 tys km. Chodzi mi to o skuter z silnikiem 2t. Mam wiertarkę stołową....
Sam widzisz, że jednak napęd elektryczny jest znacznie mnie awaryjny niż tłokowo-spalinowy. Dlaczego takie wnioski wyciągnąłeś z mojej wypowiedzi :?: :D W Skodzie nie padło ani jedno łożysko. W Wartburgu 353, który był w naszej rodzinie dłużej niż Skoda, przez 15 lata nie padło ani jedno łożysko. Potem był szlif cylindrów i przy okazji profilaktycznie...
Nie. Nie ma czegoś takiego, jak cylinder na pierwszy szlif, do kupienia w sklepie. A kto napisał w tym wątku o kupowaniu w sklepie cylindra na pierwszy szlif? Daj cytat. Przecież: No tak racja nie daje się tłoka do szlifu tylko CYLINDER na 1 szlif Trzeba czytać ze zrozumieniem.
Czyli taki druciarski remont? Stare tłoki i wykonany szlif cylindrów?
Tak. Można zrobić szlif cylindra ale w tym przypadku chyba prościej kupić nowy.
Tłoki, tłokami. Gładzie cylindrów, gładziami. Pierścienie, pierścionki, pierścieniami. Wszystkie te elementy to bardzo ważne elementy, aby silnik miał w miarę szczelny układ, miał poprawną, i dostateczną kompresję. pierścienie pracowały w jednym ustawieniu a jak przyjdą nowe to czy ułożą się w cylindrze jak te stare? Czasem można się narobić a efekt...
robi się też szlif cylindra w sprężarce? W kosztownych sprężarkach tak, robi się szlif, honowanie cylindra. W tej też zrobisz, ale obwaiam sie o dostępność nadwymiarowego tłoka. Ale sądze że wystarczy wymiana pierścieni, i można czasami podebrać z piły spalinowej, kosiarki...
A szlif napisz co miałeś wymieniane w silniku co dokładnie robiłeś tylko szlif cylindrów czy wału też.
(at)Kuba12l jeśli to oryginalny cylinder /A,B,C/ warto zrobić szlif cylindra /80zł/-adres usługodawcy mogę podać na PW. Człowiek daje oryginalne tłoki z epoki za dodatkową opłatą.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
piszesz,że... "okazało się że wał był krzywy i tłok mocno tarł o cylinder, więc tłok cylinder, wał, łożyska i zimeringi wymieniłem i teraz chodzi luźno"...nasuwa się pytanie czy kupiłeś cylinder i tłok jako komplet czy jako osobne elementy-chodzi mi o to czy tłok i cylinder są mają rozmiar nominalny czy może cylinder jako szlif a tłok nominał ?
Moim zdaniem będzie źle jeżeli zrobisz szlif cylindra ,założysz pierścienie nad wymiarowe a nie wymienisz tłoka. Ale mogę się mylić niech wypowiedzą się inni .
Udało mi się dostać tłoki z pierścieniami na pierwszy szlif w ASO Daewoo. Zrobiono szlif cylindrów nowy wał, i samochód jeździ bez problemu do tej pory.
18 miesięcy temu robilem remont kapitalny silnika, szlif cylindrów wymiana tłoków, panewek, itd
Problem rozwiązany. Winą był źle zrobiony szlif cylindra był jajowaty i tłok blokował się w cylindrze. Proszę o zamknięcie.
Dopiero wyczytałem że ten cylinder posiada powłokę nikasilu , dla tego są te selekcję tłoków. Powlekanie takiego cylindra na nowo nicasilem to krocie. Bardzo dziękuję znawców za podpowiedzi i pomoc.. Czy można na takim cylindrze zrobić szlif i użytkować jak zwykły rzeliwny cylinder? Czy cała ta tuleja jest z nicasilu? Ponoć tuleja jest żeliwna pokryta...
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Da się. To się nazywa szlif cylindra. Tylko wtedy jego średnica wewnętrzna wzrośnie, co wiąże się z zakupem nadwymiarowego tłoka i pierścieni.
Witam serdecznie problem z Yamaha tzr 125 robiony szlif cylindra plus nowy tłok wosner oraz simeringi wału raz ciężko odpala a innym razem odrazu pali lecz po chwili dostaje wysokich obrotów gaźnik czyszczony z 50 razy podmieniany na inny że spr moto i dalej do samo nie wiem już gdzie jest problem proszę o pomoc
To co napisałem wcześniej-szlif cylindra oraz zakup nowego tłoka i pierścieni-wszelkie półśrodki i pozorne oszczędności w tego typu sprawach mszczą się szybko..
Temat uważam za zamkniety.Silnik został wyremontowany tak jak nalezy. Szlif cylindrów , honowanie, nowe tłoki pierszcienie panewki .uszczelki.Puki co działa.
wymienione były panewki, tłoki z pierścieniami Ja uważam że wymiana tłoków z pierścieniami bez szlifu cylindrów, jak i wymiana panewek bez szlifu wału nie ma sensu. Nie nazwałbym tego remontem silnika.
Szlif cylindra i nowy tłok z pierścionkami powinny rozwiązać problem. Możesz jeszcze sprawdzić luz na wale, jak jest duży to warto zastanowić się nad regeneracją.
Witam, jakim olejem zalać silnik KUBOTA D905 po wymianie tłoków i pierścieni oraz szlifie cylindrów? Chodzi o to, że nie wiem, jaką specyfikację zaleca producent silnika. Ostatnio pracował na 10W-40, ale chyba to nie jest taki, jak zaleca producent.
Jeszcze jak posmarowac jakims olejem W latach '80/90 ub. wieku, jak pracowałem w pewnym wielkim, państwowym zakładzie, to spec w ramach tzw. fuchy robił mi szlif cylindra Simsonka i po "zabiegu" zademonstrował mi efekt- lekko pociągnięty rzadkim olejem tłok (też po szlifie, na "grzybek") wsunął do cylindra w pionie- tłok przesuwał się w cylindrze chyba...
No tak, jeżeli gładź cylindra jest słabsza to jawka nie bedzie miec odpowiednej mocy, kompresji. Cylinder do wymiany lub szlifu
Ale tu jest mowa o szlifie wału a nie garnków. A jeśli chodzi o szlif cylindrów, to ja oddaję do tulejowania, tłoki nadwymiarowe są droższe. Chociaż coraz rzadziej takie akcje odchodzą, teraz klient woli kupić silnik ze szrotu z milionem kilometrów- takie czasy nastały :-)
Witam, mam motorynkę dwu biegową. Problem jest taki że silnik słabnie na drugim biegu. Czy wie jaka jest tego przyczyna? Trzeba zrobić w niej jakiś remont, szlif cylindra? Z góry dzięki za odpowiedź.
Skoro szlif cylindra plus tłok wyjdzie mnie tyle co nowy to nie opłaca mi się szlifować bo kupie nowe. Zastanowię się jeszcze czy wymieniać ten sam tłok i próbować z samym tłokiem i z pierścionkami czy jednak zrobić od razu cylinder i tłok. Przemyślę to jeszcze. Dzięki za te cenne rady co do składania, tak tez myślałem, że ten rowek jest odpowiedzialny...
Silnik po remoncie. Szlif wału. Szlif cylindrów. Nowe tłoki. Fabryka zaleca olej mineralny 15W. Jest to silnik 1700/1600 Nivy który projektowali wieki temu. Jest sens zalania półsyntetykiem 10W?
To ja poproszę o wypisanie czego obróbka kosztuje 1500 zł, Robię silniki na co dzień i wiem co ile kosztuje. Szlif cylindra z honowaniem + planowanie bloku to jakiejś 400zł -100 za dziurę. Szlif wału 50zł za korbę. A masz ich 9. Czyli 450zł. Naprawa głowicy od 650-700zł. Jak dojdzie gniazdowanie i wymiana zaworów. To cena w górę. Ceny netto oczywiście.
Problemu z remontem nie będzie bardziej chodzi mi od strony ekonomicznej. Obawiam się że z tłoka mogło zrobić się jajko i wymiana pierścieni nic nie da. Ktoś wie czy drogi szlif cylindra jest? Co z korbowodem trzeba wymienić?
W sumie to co chcesz robić??? Szlif wału+panewki Szlif cylindrów+nowe tłoki,pierścienie itp Remont głowicy+planowanie,uszczelka,uszczelniac... zaworowe,docieranie zaworów Wszelakie uszczelki,uszczelniacze itp Jak tak to wniosek prosty nie opłaca sie. Lepiej kupić silnik.
czytaj, albo zrozum. koszt jednej tulei ok. 400zł plus tłok sztuk słownie jedna. szlif cylindrów czterech koszt ok.400zł plus tłoki nadwymiarowe sztuk słownie cztery. policzyłeś?
Mz 150 z orginalnym cylindrem też normalnie ciągnie ktoś ci głupot naopowiadał. Pewnie masz już słabe sprężanie wymień pierścianie troche pomoże. A najlepiej zrób szlif cylindra+nowy tłok+pierścienie.
nawiercanie tlumika to takie druciarskie uwalnianie wydechu, nie taka znowu bzdura... Wiercenie wydechu jest druciarskie, to tak jakby robić szlif cylindrów papierem ściernym w wannie :|
Najprawdopodobniej masz pęknięty piercień zgarniający, lub nawet bardzo mocno zużyty tłok i cylinder- zmierz kompresję na wszystkich garach i porównaj. Powinno być podobne, ale jeśli któryś odbiega od reszty to szlif cylindrów wskazany- może też być wina głowicy-nieszczelnych zaworów.
Z tym TEC HQ to radzę być ostrożnym. Ostatnio założyłem takiego do minarelli i ciśnienie na niedotartym wynosi ok. 9atm. Gdzie chińszczyzna przed dotarciem pokazuje 11-12 atm. Chyba najlepiej tak jak banan pisze: Szlif cylindra + markowy tłok.
No to już chyba wszystko wiadomo... że był remont :D Nowe pierścienie, szlif cylindra i pewnie planowanie głowicy :D i to wszystko daje właśnie efekt przegrzewania się, trzeba jeździć spokojnie i dotrzec silnik. Byćmoze też pierścienie sa źle spasowane... za mały luz
Tak jak w temacie potrzebuje zrobić szlif cylindra, szukam jakiegoś specjalistyw Sokołowie Podlaskim.
Witam, jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.Pytania mogą być pomieszane, a mianowicie: 1.Jakie ma MAX obroty ten silnik? 2.Czy Cylinder TEC HQ 50 wraz z tłokiem do dobry zakup? Nie interesuje mnie Tuning. 3.Łożyska główne wału mogą mieć luz, czy powinien wał być sztywno? 4 Zrobiłem szlif cylindra+ tłok. Na tłoku pod pierścieniami są przebarwienia,...
Części mam już zamówione. I jak pisałeś - zamienniki. Zobaczymy czy zdadzą egzamin. A na szlifowanie tłoka nie mam czasu. Do tego jeszcze szlif cylindra. To nie dla mnie. Wieczorkiem się odezwę. Ze zdjęciami oczywiście. A co obrotów silnika, to jak odpalę na ssaniu, to czekam chwilę, żeby się trochę rozgrzała.
No dobra to w takim razie jakie jest poprawne podejście do sprawy w przypadku: 1. Wyjęcia tłoków z cylindra? 2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Czy z tego co mówicie zawsze jest szlif cylindra, skoro pierścienie mają swoją pozycję a my ją naruszamy? PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione?
Przed dotarciem może być słabszy ale nie oczekuj przyrostu mocy w stosunku do fabrycznego cylindra... Niestety te cylki 60ccm to niezła lipa, dużo lepiej oddać stary do szlifu.
Różnie od 50zł w górę za szlif pojedynczego cylindra.
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Cylinder jest z żeliwną tuleją i był nieźle przegrzany. Pierścień olejowy jest trochę przytarty. Spróbuj wymienić komplet pierścieni, jeżeli cylinder nie jest wytarty owalnie to powinno się poprawić bo, jeżeli jest owal to będzie tylko gorzej niż w tej chwili. Można zrobić szlif cylindra, założyć ponadwymiarowy tłok ale, to musi pomierzyć i sprawdzić...
Tą drugą sam nie dawno taką samą regenerowałem sobie. Dużo taniej dostałem w sklepie z częściami ciężarowymi ( pasują od jelcza-stayer) tak samo dostaniesz pierścienie, tłoki. Miałem tylko problem z panewkami ale to załatwiłem u ślusarzy (szlify wału cylindrów i regeneracja głowic) O ile trafisz na kumatego w sklepie.
Moim zdaniem - złom. Potrzebny byłby szlif cylindra (problem gdzie zrobić), dopasowanie tłoka, pierścieni (być może problem z odpowiednimi wymiarami) i wyszło by, że "skórka nie warta wyprawki"... A jak cylinder w takim stanie: https://obrazki.elektroda.pl/7212547300_... Jest jeszcze pytanie w jakim stanie jest stopa korbowodu i czopy...
Z tego co się orientuję to po generalnym remoncie mam tu na myśli głównie szlif cylindra i docieranie silnika to po procesie docierania zalecana jest ponowna wymiana pierścieni a i czasem zdarza sie tylko to nie jest typowe dzwonienie przepustnica ma luz w gaźniku i wydaje takie dziwne stukania dzwonienia.
Oki dzięki mam tam nowy tlok pierscienie po szlifie cylindra a nie chce zapalić i zegar od ciśnienia pokazuje jak by nie było kompresji. Głowica też po regeneracji. Gdzie szukać jeszcze przyczyny ?
Posiadam Gilere Stalker 2003r 50 cc chlodzona powietrzem, niestety wymaga kapitalnego remontu, szlif cylindra, tlok, uszczelniacze no i wymiana wału korbowego, zamiast wymiany jest mozliwa regeneracja walu jakie są wasze opinie na ten temat? Warto? I wie ktoś jakie marki montowaly silniki stalkera u siebie? Znajdę taki wał np w silniku aprilli lub w...
tak jak kolega rafik71 napisał może "puchąć" tłok i silnik się zaciera. O ile było coś ostatnio robione typu wymiana tłoka, cylindra lub szlif cylindra. Albo nie zamyka ci zawór od ssania w gażniku, taki bolec z naklejoną gumową podkładką - i silnik ci się zalewa bo działa non stop na ssaniu
Ja przez trzy lata walczyłem z silnikiem Robix-55. Zrobiłem szlif cylindra nowy tłok, nowe zimeringi, nowy zapłon iskra że powinien zapalić na wodzie mineralnej i nic. Już byłem bliski załamania wydałem 220 zł na części i olśnienie a może coś z wydechem po odkręceniu i sprawdzeniu drożności okazało sie że wydech ZATRANY. Bez tłumika nalałem paliwa do...
Najbardziej boję się tego że to są właśnie pierscienie. Myslicie ze bez szlifu cylindrow sie obejdzie? Scianki cylindrow wygladaja dobrze, wiem bo wciskalem kamerke inspekcyjną do środka, ale w zasadzie obraz z monitora nie odzwierciedla rzeczywistości w wielu przypadkach. Niestety ja mieszkam w północnej norwegii i problemem jest szlif cylindrów. Najbliższy...
Jak pójdzie ci uszczelka to znajdziesz też olej we wodzie - charakterystyczna mieszanka. Ewentualnie moze pierścienie sie zapiekły. Zajrzeć do srodka na pewno trzeba, gdybym wymieniał pierścienie to i robił bym szlif cylindra ( raczej wydaje mi sie, że przebieg ma na pewno większy niz 230k )
Gaźnik nie był zmieniany ? jest oryginalny ? Jest szczelnie połączony z cylindrem ? Może jest rozregulowany ? Świece podmieniałeś na inną ? Od razu po szlifie nie będzie miał dużo mocy gorzej będzie się wkręcać na obroty i ociężale jeździć ale że nawet nie chce ruszyć to coś nie tak...
Witam serdecznie posiadam stary typ piły spalinowej partner,z upływem lat zatarł mi sie lekko w niej tłok i popękały pierścienie,trzeba robić szlif cylindra chce spytać czy istnieją wogule czy są produkowane tłoki nad wymiarowe do tych pilarek i gdzie mogę znaleźć taki sklep z częściami do partnera bo o te części to juz jest naprawdę ciężko,może ktoś...
Swieca wygląda bez zmian tyle że nie ma na niej iskry. silnik nie jest zużyty bo robiłem szlif cylindra, mieszanka jest dobra, zapłon ustawiałem na żarówke i dopuki nie popsuje świecy to zapala z 1 kopnięcia. Znajomy powiedział mi że to wina regulatora? Tematy scaliłem.
Wymienione simeringi, łożyska, tłok pierścienie, szlif cylindra, cewka wzbudzenia, szczotki, kondensator, przerywacz. -przerwa na przerywaczu 0.3 -zapłon 3mm prze GMP -przerwa na świecy 0.4mm -iskra jest koloru niebieskiego -aku 6.3V Nie odpala nawet po podaniu mieszanki paliwowej na tłok. Wiem, że cudów nie ma, ale ta bestia nie chce odpalać...
Objawy właśnie nie są jednoznaczne :D Podstawą są oględziny - badanie organoleptyczne :) które nie zostało wykonane, następnie pomiary a na samym końcu próba uruchomienia. Jak narazie mamy zamało danych aby postawić diagnozę a już pomysł z podmianą rezystorów w zasilaczu to jak szlif cylindrów "bo zgasł na światłach" :D
Bzdura,jeśli wymieniałeś sam tłok i pierścienie i nie honowałeś cylindra to zrobiłeś sobie więcej szkody niż pożytku,należy pamiętać że nowy tłok jest idealnie okrągły a cylinder już jest wypracowany w owal więc mimo woli nie będzie sprężania,a może będzie ale na bardzo niskim poziomie ponieważ silnik ma przedmuchy pod tłok a to zaburza całą pracę i...
Kolego sputnik8 temu cylindrowi przydałby się szlif bo masz takie wżery ze niebawem zacznie puszczać. tam powinno być lustro.
Sprzęgło wyregulować, jak rozumiem śrubą od strony prawego dekla? Jeśli tak, to takie powierzchowne sprawy już załatwione. Gaźnik także jest przeczyszczony. Był zapchany otwór od obrotów jałowych, nie wiem jak to dokładnie nazwać. W najbliższym czasie planuję szlif cylindra, ale jeśli dalej będzie to tak masakrycznie wyglądać, szkoda nowego tłoka na...
Kupiłem stary ciągniczek ogrodowy z silnikiem B&S - boxer (2 cylindry). Niestety silnik jest do remontu (miedzy innymi potrzebny szlif cylindrów) dlatego poszukuję instrukcji rozbiórki i montażu tego silnika lub schematu montażowego. Może ktoś też zna namiary na tanie części do tego silnika. Za pomoc z góry dziękuję r.s.
Co to znaczy zajechany motor ? Ogólnie to silnik do naprawy głównej, gdzie dawniej wielu właścicieli samochodów osobowych to robiło nie mając nadziei na zmianę samochodu z wielu powodów (zwłaszcza mała dostępność nowszych egzemplarzy). Często np. w motocyklach był to szlif cylindra+ nowy, nadwymiarowy tłok i pierścienie, albo nawet kupno i wymiana...
wydech na pewno nie bo byś go nie kręcił na wysokie obroty, ja dla mnie przepustnica też odpada bo na wysokich obrotach jest otwarta powinna chodzić dobrze dziwne że na małych biegach się wkręca, a później nie. szlif cylindrów też robiłeś? a zmierz mu ciśnienie na cylindrach jakie ma teraz
Witam, mam problem z moją WSK 175. Motor stał paręnaście lat w stodole, został wyciągnięty i okazało się, że tłok zapieczony, zrobiłem szlif cylindra, wszystko było git. W końcu przyszła pora na nową instalacje, wszystko zostało chyba dobrze zrobione. Po podłączeniu akumulatora pojawiła się iskra, ale motor nie odpala. Gdy jest tłumik odkręcony, to...
Witam mam dość mocne rysy w cylindrze aluminiowym mam pytanie czy można jeszcze coś z tym zrobić jakiś szlif?
Jedyną sensowną poradą jaką Ci moge dać to taka żeby Twój znajomy rozebrał motor i przygotował sie na szlif cylindrów (poprostu remont silnika) Jezeli był pchany i nie chciał obrócić wałem to lepiej by było dać korbowody do sprawdzenia (równoległośćw osi łożysk i prostopadłość do osi korby) !!! Lepiej poprostu oddac motor do kapitalki !!! Szczerze nie...
szlif cylinder simson szlif cylinder briggs szlif głowicy
cewka mildton oporność kabel antenowy blaupunkt pobór prądu
opticum dekoder tomtom przywracanie
Schemat przetwornicy przeciwsobnej 9V z tranzystorami NPN Niskie napięcie siatki G2 w telewizorze JVC - przyczyny i diagnostyka