Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Najlepiej uszczelka nowa ! bo to ona najprawdopodobniej puszcza. Do tego szlif głowicy i będzie cacy
Może pod czas wymiany uszczelki zastosowali nominalną uszczelkę pod głowice, słyszałem jak kiedyś gość kupował uszczelkę pod głowice do opla to sprzedawca pytał się który szlif głowicy. Po szlifie głowicy może ma być jakaś grubsza. Albo splanowali głowice za dużo
Byłem wtedy sam z deka zalany więc bez bicia przyznam iż - nie pamiętam. Ale mam gdzieś te świece więc jutro poszukam. Paliwko odparowało by - olej zostanie. Zobaczymy. Dam znać z rańca...
Nie ma się co kłócić. Dziękuje za rady od podstaw jak będę składał to już będę mądrzejszy. Kolego mam jeszcze pytanie czy trzeba po raz kolejny robić szlif głowicy ? i dać nową uszczelkę sądząc, że głowica była z odpowiednią siłą skręcana. Myślę, że bez uszczelki się nie obędzie ale chodzi o samo planowanie bo to już było robione 2 razy.
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Tak chciałem robić w Szczecinie u zwykłego mechanika to wołają 8k.. w aso za części i za robotę wychodzi 3500 tys zł. Tyle że oni nie robią szlifu więc się dogadałem ze jak rozbiorą dają mi głowice i ewentualnie blok wiozę we własny zakresie na szlif a później jak im przywiozę to oni składają. Szlif głowicy i bloku około 400 zł więc wychodzi 4k
Ile w dzisiejszych czasach kosztuje obróbka głowicy? Gniazda zaworowe są ok. Chodzi tylko o szlif pod nową UPG. Nie wiem jednak, czy wymieniane będą tłoki (chodzi o słynny silnik VW 1.4 AUA w którym klepią tłoki). Gdyby jednak okazało się, że tłoki z pierścieniami będą wymieniane to wtedy jeszcze honowanie cylindrów. Mniej / więcej w dobrych zakładach...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Ja tez chcę się pochwalić swoim wynalazkiem Silnik 3 KW-był w domu Sprężarka ikarus ze złomu za 20 zeta wraz z kołem pasowym Nowe pierścienie+ zestaw uszczelek+ szlif głowicy beczka po lpg od gazownika 20 zeta przełożenie 1;1 ciśnienie zatrzymania silnika 7,5 bara Startuje przy 6 barach Zawór bezpieczeństwa 8 barów zwrotny -nie widać na foto Spust wody...
Tak było w latach 80 i 90 gdzieś w okolicach lat 2000-2010 planowanie głowicy było relatywnie tanie i wtedy łatwo było spotkać malucha z tak zeszlifowaną głowicą że co by nie robić dzwonił od spalania stukowego. Sam miałem takiego w 2005 roku gdzie dremelem powiększałem komorę spalania by zrobić szlif bo po poprzednim właścicielu brakowało jej sporo.
Oczywiście chodzi o szlif głowicy i nowe uszczelki.
Szlif glowicy a grubsza uszczelka bo co szlif ma byc grubsza. Bzdura szlif głowicy nie zmienia wymiaru uszczelki.
Witam. Problem z Peugeot Boxer 2,2 TDCI 2009 r. Stukanie w silniku, wydaje mi się, że góra. Rok temu miał generalny remont, bo zakupiłem go z zatartą panewką. Cały dół był robiony, szlif i td. Nowy łańcuch też był. Teraz to stukanie jest bardziej po lewej stronie, patrząc na silnik. Wtryski zostały stare. Co to może być? Dołączę film. Dodam jeszcze,...
Witam . Planuje przeprowadzić remoncik w Zafirę b 1.9 CDTI . Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Wymiana samych pierścieni rozwiąże problem ubywania oleju ? Czy tuleje trzeba szlifować ? Generalnie naprawy ciągników silniki skrzynie ogarniam dość dobrze rozrządy w autach wymieniam jednak generalnego remontu w silnika w aucie jeszcze...
Uszczelka tylko Ze szklanej kuli wyczytałeś że głowica nie jest spękana? Nie wprowadzaj w błąd. Wypalenia powierzchni głowicy w miejscu przecieku czy zniekształcenia w tym miejscu są nagminnym zjawiskiem. Szlif głowicy i nowa uszczelka. A przy okazji sprawdzenie szczelności zaworów.
Trudno wyczuć. Różnica jednego ząbka albo dwóch spowoduje, że jeśli silnik zaskoczy, to nie będzie rozwijał pełnej mocy. Złożyłem ten silnik, rozrząd na moje jest w porządku, ale silnik ma 9 bar na każdym cylindrze, robiłem szlif głowicy bloku już np. nie zastanawiam się czy będzie chodził na takim ciśnieniu, nie będzie męczony tylko kilka razy na...
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Hi Zrobiłem szlif głowicy Ustawiłem rozrząd I mam pytanie ????? Jakim momentem należy dokręcić głowice w tym egzemplarzu ???
Jak mam zrobic szlif walu, glowice to wyminie juz wszystko tuleje tłoki zrobie kapitalny remont tego silnika. Mógłby jeszcze ktoś napisać orientacyjne ceny: - Regeneracja głowicy - Szlif wału - sprawdzenie osiowosci/ wyosiowanie bloku - regeneracja korbowodow
Witam posiadam skode fabie 1.2 htp jest problem z kontrolką silnia swieci sie caly czas przy obojetnie jakich obrotach zaczyna delikatnie szarpac samochodem wczesniej byl robiony szlif głowicy wymieniony korbowód nie wiem czego to jest przyczyna prosze o pomoc co moze sie dziac z tym silnikiem :)
wykręciłem no i jedna była mokra ale ją wymieniłem i jest narazie w porządku . a jak bębę wymieniał uszczelkę to muszę robić szlif głowicy czy nie koniecznie.?>
http://tedi60.bazarek.pl/opis/14877/cyli... kosztuje 160zł ale z tego co widzę jest OK .Będziesz się bawił w szlif głowicy ?
Witam ;) . Mam pytanie otóż będę naprawiał Peugota 206 1.4 75km benzyna a dokładnie wymiana uszczelki pod głowicą plus szlif głowicy ale na szlif leci do ludzi co się tym zajmują i mam pytanie otóż z tego co wiem regulacje zaworów są tam regulowane mechaniczne nie hydraulicznie i mam pytanie jeżeli to wszytko rozbiorę do wymiany tej uszczelki to czy...
Mówisz kolego o przepustnicy ? Ten cały "klocek" z silniczkiem krokowym i kominem który otwiera w kominie dolot powietrza. Czy o komputerze pod podszybiem ? Czy nie stawiać na pedał gazu ? Tam też jest potencjometr. tu jeszcze nie zaglądałem by poczyścić ;-) Szkoda mi trochę tej cordoby złomować bo wymieniłem trochę elementów co prawda nie drogie ale...
kolego galus. jak wiadomo, zamiana wtrysku nic nie da bo to jest sterowane przez sterownik. chcesz mieć przyrost mocy tani? to kup komputer od 1.4 ze skrzynia automatyczna. (bogatsza mieszanka) filtr i wydech jak dobrze obliczony to poprawi osiągi ale nieznacznie. wymień kolektor wydechowy ( www.viga.pl ), do tego szlif głowicy ostrzejsze wałki. odelżone...
Jeśli to benzynowy silnik to tak jak pisali wyżej uszcz. pod głowicą, po zdieciu głowicy obowiązkowo szlif płaszczyzny głowicy i szczelność- chodz nie spotkałem sie z pękniętą głowicą w silnikach z grupy VW benzynowych, pozdrawiam
Jeśli robiłeś szlif głowicy radzę obciąć śruby o parę milimetrów miałem przypadki pomimo prawidłowego dokręcania głowicy uszczelka po kilku miesiącach max do roku czasu padała. Powodem było naciąganie się gwintów i śruby opierały się o dno otworu. A co do momentów dokręcania polecam jednak podawane przez producentów. Zadzwoń do mechanika lub poproś...
Witam. Co do chiptuningu nie mam nic ale, polega on na tym że jest oszukiwana sonda lambda i daje więcej mieszanki do silnika. Innymi słowy samochód działa cały czas na tzw. "ssaniu". A co do tego Civica to radzę Ci zrobić szlif głowicy (naprawdę czuć pod nogą) koszt 700-800 zł zależy u kogo to zrobisz. Pozdrawiam.
zobacz czy weże łaczace chłodnice i silnik mocno puchną ...jak puchna to uszczelke masz dmuchnieta jak siema ...wydmuchiwanie uszczelek jest przypadłoscia silników vectrach A ... u mnie taki podmuch kosztował 600 pln ( szlif głowicy , docieranie gniazd zaworów ...ustawienie kompa który wskoczył sobie w tryb servisowy) ....
Mam problem z Case 1694. Sprawdziłem pompę paliwową, wtryskiwacze, wymieniłem pierścienie tłokowe, zrobiłem szlif głowicy wraz z wymiana uszczelek, rozrusznik jest sprawny, kręci dobrze a on dalej nie chce zapalić. Po nagrzaniu świec żarowych ciężko zapali i strasznie kopci na biało. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny i co zrobić żeby odpalał na kopa....
Witam. Posiadam Forda Mondeo MK3. Dmuchało mi z korka wlewu oleju, wymieniłem pierścienie, tłoki, szlif na głowicy i dalej to samo. Bardzo proszę o pomoc, jakieś pomysły?
Co ty gadasz? wiesz co ja chce w ASO kupic?, śruby do mostków trzymających pompowtryski, mostki nowe, uszczelke pod pokrywe zaworów i uszczelke pod głowice. Róznice miedzy zamiennikiem a aso( po moich rabatach) nie jest duza wiec wole z ASO kupic Sruby do głowicy Elringa uszczelka pod wydech i pod ssacy tez Elringa i zestaw uszczelniaczy na pomowtryski...
Tak W piewszej kolejności sprawdż rozrząd bo to on wskazuje na to że tłok uderza w zawory Czyli ten dźwięk możę sugerować uderzanie zaworów o tłok? Tykanie było przed remontem ale tylko na ciepłym silniku, teraz po planowaniu głowicy jest znacznie głosniejsze i słychac je nawet na zimnym silniku. Przeglądając fora wyczytałem iż nadmierny szlif głowicy...
Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie. Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było: - wałek rozrządu - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki - panewki - uszczelniacz wału - uszczelniacz wałku rozrządu - pasek rozrządu - świece - termostat - pasek alternatora - uszczelka miski - uszczelka kolektora ssącego i...
Witam po remoncie głowicy obejmującym planowanie, szlif zaworów oraz gniazd zaworowych mam problem z niedomykajacym się zaworem wydechowym na 1 cylindrze. Silnik złożony oraz zamontowany w aucie. Ma ktoś jakiś patent? Toczenie grzybka szklanki?
Witam widzę że wontek umarł. Ale mam pytanie dotyczące smarowania zaworów, na jakiej zasadzie działa. Przy jednym ze zdjęć w tym wątku zauważyłem że zawór który jest w zbiorniku powietrza. Wydaje mi się że jest on odpowiedzialny za SMAROWANIE, miał podłączony przewód hydrauliczny i jest przykrecony do głowicy. W takim razie jeżeli jest on w zbiornikach...
Panowie odpisze tak dopiero teraz doszło do tego że przy niskiej temp. wogule nie odpalał zawiózł do mechanika po tym co się dowiedziałem bo był u mechanika cały miesiąc !!! to tak co było robione szlif głowicy regulacja wszystkich podzespołów i komputera wymiana niektórych części drobnych ( niepamientam ) po tym silnik pracuje ok pali super na dotyk...
https://obrazki.elektroda.pl/4070315000_... Szlif został wykonany całkiem nieźle. Widać że linia na czole jest prosta a nie załamana gdy w głowicy jest rowek. Osobiście bym takiej nie zamontował. nie wiadomo czy czoło jest równe na całej powierzchni, czy nie ma lekkiego przechyłu. (at)Winylov Ty te głowice tak trzymasz luzem w szufladzie...
Witam, problem dotyczy omegi 2.0 benzyna rok94 wywala wode ze zbiornika wyrównawczego ,mechanik twierdzi że to jest uszczelka pod głowicą , ale raz wycieka raz nie ,brak jest oznak że woda miesza się z olejem, bo olej był by spieniony jak piwo i na korku wtedy jest biały nalot .Czy dokręcenie samej głowicy może to usunąć, czy dać sobie spokuj i od razu...
Po sprawdzeniu przez mechanika stwierdził ze blok silnika jest krzywy i trzeba dac do planowania To jak miał rozebrany silnik to tego nie sprawdził tylko cudownym sposobem po złożeniu silnika i ponownej tej samej usterce tak stwierdził? Po prostu partacz nie mechanik. Pytanie, czy sprawdził głowice zakład, który robił szlif jej. Mogła nawet sama czapka...
To ja poproszę o wypisanie czego obróbka kosztuje 1500 zł, Robię silniki na co dzień i wiem co ile kosztuje. Szlif cylindra z honowaniem + planowanie bloku to jakiejś 400zł -100 za dziurę. Szlif wału 50zł za korbę. A masz ich 9. Czyli 450zł. Naprawa głowicy od 650-700zł. Jak dojdzie gniazdowanie i wymiana zaworów. To cena w górę. Ceny netto oczywiście.
Witam ten temat pewnie byl poruszany nie raz lecz jestem 1 raz na tym forum i mam problem z oplem corsa 1.6 16v 99r otoz zmienilem uszczelke pod głowica zrobilem szlif głowicy złozylem wszystko tak jak ma byc ale auto nie chce zapalic paliwo na swiecach jest rozrzad ustawiony idealnie na znakach tak jak bylo wczesniej przed rozebraniem silnika iskra...
Witam serdecznie mam problem z odpaleniem mastera 3.0, przy użyciu plaka auto odpala bez problemu i chodzi równo Silnik był robiony szlif bloku i głowicy i master odpalił bez problemu i to nieraz ale po jeżdzie próbnej został zgaszony i na nastepny dzień nie odpalił Prosze o jakies sugestie co moze byc przyczyna i gdzie zaczac szukacPozdrawiam
Witam kolegów. Posiadam auto opel vectra A c16nz benzyna ,mam kilka problemów. -szarpanie samochodem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu niezależnie od prędkości ,poszarpuje przy wolniejszej jeżdzie , aż przechodnie się oglądają . -buczenie (ryk silnika przy dodawaniu gazu ) -skandaliczne spalanie miasto 13,5 trasa 9,5 litra na 100 km -brak mocy wciskasz...
Witam . Około 6 miesięcy temu zrobiłem kapitalny remont silnika tłoki pierścienie panewki szlif wału kompletna naprawa i planowanie głowicy poma oleju wszystkie nowe uszczelki regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nowa pompka zasilająca filtry tłumik i wiele innych części jednym słowem kapitalny remont. Problem jest taki że koparka głośno pracuje...
no i powoli zaczynam nie wiedzieć o czym piszecie :) studiuję ten temat http://lpg-forum.pl/omvl-reg-dane-techni... ale tam jeszcze więcej skrótów, slangu fachowego itd. Czy możecie wyjaśnić mi: - OL - gwałtowne przyspieszenie - to z angielskiego? - czy zawsze powyżej OL nie ma co stroić /patrzeć na mapy? To jak to się robi - ogólnie,...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Czemu straszycie kolegi. :D Planowanie głowicy odbywa się w trzech wariantach: Nominalna, 1 szlif, drugi szlif i trzeci szlif (rzadko czwarte i tutaj często dorabiają). Lecz oddając planowanie głowicy, Ci powinni poinformować, na którym szlif zostało z planowane i jaką uszczelkę zakupić, a tego nie piszesz. Natomiast, sama głowica ot tak od siebie nie...
z tego co wiem głowica była już planowana i to kilkukrotnie. Kolejne jej planowania mogłyby uszkodzić silnik. szlif zrobiłem delikatny papierem wodnym, powierzchnia głowicy idealnie z taflą szkła
szlif bloku szlif wału trzeci szlif
czujnik cisnienia laguna ariston termostat bojler mazda diesel kontrolka silnik
licznik meriva mikrokomputer cobra1
Raspberry Pi Pico – maszyna stanów FSM w C++ Arduino, przykład LED, PIO, debouncing Namagnesowanie koła impulsatora wału korbowego: czy jest konieczne?