Może pod czas wymiany uszczelki zastosowali nominalną uszczelkę pod głowice, słyszałem jak kiedyś gość kupował uszczelkę pod głowice do opla to sprzedawca pytał się który szlif głowicy. Po szlifie głowicy może ma być jakaś grubsza. Albo splanowali głowice za dużo
Najlepiej uszczelka nowa ! bo to ona najprawdopodobniej puszcza. Do tego szlif głowicy i będzie cacy
czujnik połozenia wału i wałka sa wpiete?
Byłem wtedy sam z deka zalany więc bez bicia przyznam iż - nie pamiętam. Ale mam gdzieś te świece więc jutro poszukam. Paliwko odparowało by - olej zostanie. Zobaczymy. Dam znać z rańca...
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Nie ma się co kłócić. Dziękuje za rady od podstaw jak będę składał to już będę mądrzejszy. Kolego mam jeszcze pytanie czy trzeba po raz kolejny robić szlif głowicy ? i dać nową uszczelkę sądząc, że głowica była z odpowiednią siłą skręcana. Myślę, że bez uszczelki się nie obędzie ale chodzi o samo planowanie bo to już było robione 2 razy.
Tak chciałem robić w Szczecinie u zwykłego mechanika to wołają 8k.. w aso za części i za robotę wychodzi 3500 tys zł. Tyle że oni nie robią szlifu więc się dogadałem ze jak rozbiorą dają mi głowice i ewentualnie blok wiozę we własny zakresie na szlif a później jak im przywiozę to oni składają. Szlif głowicy i bloku około 400 zł więc wychodzi 4k
Oczywiście chodzi o szlif głowicy i nowe uszczelki.
Który rok?
Szlif glowicy a grubsza uszczelka bo co szlif ma byc grubsza. Bzdura szlif głowicy nie zmienia wymiaru uszczelki.
Uszczelka tylko Ze szklanej kuli wyczytałeś że głowica nie jest spękana? Nie wprowadzaj w błąd. Wypalenia powierzchni głowicy w miejscu przecieku czy zniekształcenia w tym miejscu są nagminnym zjawiskiem. Szlif głowicy i nowa uszczelka. A przy okazji sprawdzenie szczelności zaworów.
Trudno wyczuć. Różnica jednego ząbka albo dwóch spowoduje, że jeśli silnik zaskoczy, to nie będzie rozwijał pełnej mocy. Złożyłem ten silnik, rozrząd na moje jest w porządku, ale silnik ma 9 bar na każdym cylindrze, robiłem szlif głowicy bloku już np. nie zastanawiam się czy będzie chodził na takim ciśnieniu, nie będzie męczony tylko kilka razy na...
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
wykręciłem no i jedna była mokra ale ją wymieniłem i jest narazie w porządku . a jak bębę wymieniał uszczelkę to muszę robić szlif głowicy czy nie koniecznie.?>
http://tedi60.bazarek.pl/opis/14877/cyli... kosztuje 160zł ale z tego co widzę jest OK .Będziesz się bawił w szlif głowicy ?
Pierścienie Goetze ( chyba tak to się pisze ) lub polska Prima. A to czy tłoki i szlif trzeba robić okaze się po zdjęciu głowicy....
Z tego roku możesz mieć D4D 110 kM lub 116 kM. 110 jest dobrym silnikiem ale 116 to bomba z opóźnionym zapłonem. Wyjątkowo "udane" (czytaj kosztowne) wtryskiwacze Denso, padająca uszczelka pod głowicą. Jak masz nawet za darmo koszt szlifu bloku i planowania głowicy wraz z rozbieraniem silnika rozkłada wszystko.
ja też to przerabiałem..szlif głowicy itd...u mnie nadal były stuki ..ale to wina ponoć wałka rozrządu który to miał mieć coś nie tak z krzywkami....właśnie odstawiłem lale do mechanika i zobaczę co wyjdzie z po wymianie wałka
Witam posiadam skode fabie 1.2 htp jest problem z kontrolką silnia swieci sie caly czas przy obojetnie jakich obrotach zaczyna delikatnie szarpac samochodem wczesniej byl robiony szlif głowicy wymieniony korbowód nie wiem czego to jest przyczyna prosze o pomoc co moze sie dziac z tym silnikiem :)
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Jeśli to benzynowy silnik to tak jak pisali wyżej uszcz. pod głowicą, po zdieciu głowicy obowiązkowo szlif płaszczyzny głowicy i szczelność- chodz nie spotkałem sie z pękniętą głowicą w silnikach z grupy VW benzynowych, pozdrawiam
zobacz czy weże łaczace chłodnice i silnik mocno puchną ...jak puchna to uszczelke masz dmuchnieta jak siema ...wydmuchiwanie uszczelek jest przypadłoscia silników vectrach A ... u mnie taki podmuch kosztował 600 pln ( szlif głowicy , docieranie gniazd zaworów ...ustawienie kompa który wskoczył sobie w tryb servisowy) ....
Witam. Co do chiptuningu nie mam nic ale, polega on na tym że jest oszukiwana sonda lambda i daje więcej mieszanki do silnika. Innymi słowy samochód działa cały czas na tzw. "ssaniu". A co do tego Civica to radzę Ci zrobić szlif głowicy (naprawdę czuć pod nogą) koszt 700-800 zł zależy u kogo to zrobisz. Pozdrawiam.
Posiadam astrę 1,7DTI 75KM 16V 2000r. w zeszłym roku miałem problem z olejem w zbiorniczku z płynem chłodzącym, oddałem do mechanika, prześwietlono głowice- pęknięta tulejka olejowa, wstawiono nową, szlif głowicy, uszczelki nowe, koszt części i robocizny 1000 zł., od razu najlepiej wymienić termostat na 88 stopni, problem znikł.
Ja tez chcę się pochwalić swoim wynalazkiem Silnik 3 KW-był w domu Sprężarka ikarus ze złomu za 20 zeta wraz z kołem pasowym Nowe pierścienie+ zestaw uszczelek+ szlif głowicy beczka po lpg od gazownika 20 zeta przełożenie 1;1 ciśnienie zatrzymania silnika 7,5 bara Startuje przy 6 barach Zawór bezpieczeństwa 8 barów zwrotny -nie widać na foto Spust wody...
Trochę w traktorach tego było, różne Perkinsy W samochodach to Citroen CX 2,5, Daihatsu Rocky 2,5, Fiat 2,5 stosowany w 131 i 132, Ford Transit 2,4, Land Rover 2,25, Mercedesy 2,0, 2,2, i 2,4. Opel Blitz 2,1 i 2,3, Reno Trafik i Master 2,5. Podałem ci auta z końca lat 70 początek, 80 więc tam elektronik nie będzie. Co nieco w dieslach zaczęło się pojawiać...
Jeśli robiłeś szlif głowicy radzę obciąć śruby o parę milimetrów miałem przypadki pomimo prawidłowego dokręcania głowicy uszczelka po kilku miesiącach max do roku czasu padała. Powodem było naciąganie się gwintów i śruby opierały się o dno otworu. A co do momentów dokręcania polecam jednak podawane przez producentów. Zadzwoń do mechanika lub poproś...
Wyczyściłem separator i zamontowałem z nadal pękniętym pzewodem, żeby mieć podgląd czy nadal leje olejem. No i jeszcze troche rosi (nie wiem czy tak samo jak poprzednio, czy troche mniej). No i co teraz zrobić; wymieniać separator na nowy, wymieniać ten przewód odmy, jeździć jak jest czy co..? Dodam ze jakieś 25tys km robiony był remont silnika ( nowe...
Witam ;) . Mam pytanie otóż będę naprawiał Peugota 206 1.4 75km benzyna a dokładnie wymiana uszczelki pod głowicą plus szlif głowicy ale na szlif leci do ludzi co się tym zajmują i mam pytanie otóż z tego co wiem regulacje zaworów są tam regulowane mechaniczne nie hydraulicznie i mam pytanie jeżeli to wszytko rozbiorę do wymiany tej uszczelki to czy...
Głowica zrobiona w zakładzie Auto-Szlif-Sikorscy w Krakowie, uszczelka p/głowicę Victor Reinz, momenty dokręcania, kolejność dokręcania i luzy zaworowe od kol. mysza1961. Prześmigał sezon aż miło. Dziękuję.
Mam problem z Case 1694. Sprawdziłem pompę paliwową, wtryskiwacze, wymieniłem pierścienie tłokowe, zrobiłem szlif głowicy wraz z wymiana uszczelek, rozrusznik jest sprawny, kręci dobrze a on dalej nie chce zapalić. Po nagrzaniu świec żarowych ciężko zapali i strasznie kopci na biało. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny i co zrobić żeby odpalał na kopa....
Za 15 tys zrobisz sam remont. Szlif cylindrow Tloki, głowica, wal, panewki, Głowica sama 2800zl planowanie ,zawory ,frezowanie gniazd ,uszczelniacze , prowadnicę, myślę że jak sam poskładasz motor to 15tysiecy starczy
Witam, więc co to co ja wiem gościu wymienił tłoki pierścienie i szlif na głowicy, tyle wiem. Kurcze wtopiłem 2500zł.
Auto zrobione. Okazało się ze tłok byl stopiony, i była w zaworze dziura. Nowy tłok + zawór, szlif głowicy, uszczelka, oleje, fitry z robocizną koszt 2300zł. Prawdopodobnie winą był lejący wtrysk. Teraz silniczel ładnie chodzi jak przedtem ale przy odpaleniu troszke kopci na jasny niebieski, olej nie ubywa. wiem ze musze zmniejszyc ciśnienie wtryskow...
DO szlifu głowicy musi się wypiąć wszystkie zawory więc tu nie przeskoczy tematu łatwo.
Tak W piewszej kolejności sprawdż rozrząd bo to on wskazuje na to że tłok uderza w zawory Czyli ten dźwięk możę sugerować uderzanie zaworów o tłok? Tykanie było przed remontem ale tylko na ciepłym silniku, teraz po planowaniu głowicy jest znacznie głosniejsze i słychac je nawet na zimnym silniku. Przeglądając fora wyczytałem iż nadmierny szlif głowicy...
Co ty gadasz? wiesz co ja chce w ASO kupic?, śruby do mostków trzymających pompowtryski, mostki nowe, uszczelke pod pokrywe zaworów i uszczelke pod głowice. Róznice miedzy zamiennikiem a aso( po moich rabatach) nie jest duza wiec wole z ASO kupic Sruby do głowicy Elringa uszczelka pod wydech i pod ssacy tez Elringa i zestaw uszczelniaczy na pomowtryski...
Jak mam zrobic szlif walu, glowice to wyminie juz wszystko tuleje tłoki zrobie kapitalny remont tego silnika. Mógłby jeszcze ktoś napisać orientacyjne ceny: - Regeneracja głowicy - Szlif wału - sprawdzenie osiowosci/ wyosiowanie bloku - regeneracja korbowodow
Ty mierzyłeś ciśnienia a nie stopień sprężania - to co innego. Silnik zużywa Ci olej czyli dostaje się na tłoki. Ciśnienie wyszło ci wyższe bo olej który się tam dostaje uszczelnia. Trzeba zdjąć głowicę dać ją jakiemuś majstrowi co się tym zajmuje by ocenił stan prowadnic i gniazd zaworowych, sprawdzić stan cylindrów i pomierzyć ich średnice. Wtedy...
Panowie odpisze tak dopiero teraz doszło do tego że przy niskiej temp. wogule nie odpalał zawiózł do mechanika po tym co się dowiedziałem bo był u mechanika cały miesiąc !!! to tak co było robione szlif głowicy regulacja wszystkich podzespołów i komputera wymiana niektórych części drobnych ( niepamientam ) po tym silnik pracuje ok pali super na dotyk...
Witam, od paru dni na zimnym silniku mam takie oto objawy: Filmik na YouTube [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... W cytrynie niedawno był robiony mały remont silnika - wymiana paska rozrządu, z pompą wody, napinaczem, wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki głowicy, szlif głowicy, i pare innych uszczelek zostało wymienionych,...
kolego galus. jak wiadomo, zamiana wtrysku nic nie da bo to jest sterowane przez sterownik. chcesz mieć przyrost mocy tani? to kup komputer od 1.4 ze skrzynia automatyczna. (bogatsza mieszanka) filtr i wydech jak dobrze obliczony to poprawi osiągi ale nieznacznie. wymień kolektor wydechowy ( www.viga.pl ), do tego szlif głowicy ostrzejsze wałki. odelżone...
Witam, problem dotyczy omegi 2.0 benzyna rok94 wywala wode ze zbiornika wyrównawczego ,mechanik twierdzi że to jest uszczelka pod głowicą , ale raz wycieka raz nie ,brak jest oznak że woda miesza się z olejem, bo olej był by spieniony jak piwo i na korku wtedy jest biały nalot .Czy dokręcenie samej głowicy może to usunąć, czy dać sobie spokuj i od razu...
Witam ten temat pewnie byl poruszany nie raz lecz jestem 1 raz na tym forum i mam problem z oplem corsa 1.6 16v 99r otoz zmienilem uszczelke pod głowica zrobilem szlif głowicy złozylem wszystko tak jak ma byc ale auto nie chce zapalic paliwo na swiecach jest rozrzad ustawiony idealnie na znakach tak jak bylo wczesniej przed rozebraniem silnika iskra...
Jestem przed decyzją zakupu Skody Octavii I 1,6 benzyna 260 tys. km 2004r. Auto strasznie bierze olej - 1000km/1,5 l. Olej widać na silniku zarówno na zewnątrz, jak i zapewne w środku - świecę zalewa i smaży, a więc co 500 km należy jedną i tą samą świecę czyścić... Masło na korku jest, ale może być od małych przebiegów, płynu chłodniczego nie ubywa....
Wejście wałka ssącego od strony wariatora poza głowicą w miejscu obudowy wałków jest porysowane tam gdzie ma miejsce zaworek olejowy...wałek nie do naprawienia podobno ( napawanie i szlif nie pomogą?)....głowica nie porysowana i nie przeosiowana bo była sprawdzana...
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
Jesli przez jakiś czas dymi na biało to musi ubywac wody,stawiam na uszczelkę i nie zapomnij o szlifie głowicy.
zgadza się nie robili szlifu głowicy stwierdzili że nie ma takiej potrzeby 3ci wtysk leje ale to chyba nie ma wpływu na moc
gaźnik jest wyregulowany nawet od kolegi zakładałem i to samo a możliwe że świeca jest już zużyta. Głowica jest dobra tylko zawór ssący był wyrobiony i go wymieniłem ale też chyba trzeba zrobić delikatny szlif gniazda w głowicy.
Witam. Problem dotyczy ciśnienia oleju w silniku Perkinsa. Silnik świeżo po remoncie. Tak jak na filmiku ciśnienie dość mocno skaczę. Na zimnym mniej. Wiem że tak nie powinno być ale nie wiem jaka może być przyczyna. Domyślam że może to być zawór ciśnienia lub jakaś nieszczelność. Zostało wymienione. Zestawy naprawcze, panewki, szlif i utwardzanie wału,...
Silnik remontowałem bo zatarł mi się na wale i fachowiec który robił szlif powiedział że głowica i zawory są w dobrym stanie więc nic z nimi nie robiłem. Można sprawdzić szczelność zaworu bez zdejmowania głowicy? trochę szkoda mi uszczelki.
Witam kolegów. Posiadam auto opel vectra A c16nz benzyna ,mam kilka problemów. -szarpanie samochodem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu niezależnie od prędkości ,poszarpuje przy wolniejszej jeżdzie , aż przechodnie się oglądają . -buczenie (ryk silnika przy dodawaniu gazu ) -skandaliczne spalanie miasto 13,5 trasa 9,5 litra na 100 km -brak mocy wciskasz...
no to proponuje zacząć od zrobienia szlifu głowicy, cylindra, zrobić polerke kanałów dolotowych i wylotowych (gaźnik, wydech), i późnij można by myśleć o czymś większym........
Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie. Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było: - wałek rozrządu - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki - panewki - uszczelniacz wału - uszczelniacz wałku rozrządu - pasek rozrządu - świece - termostat - pasek alternatora - uszczelka miski - uszczelka kolektora ssącego i...
Mam poważne wątpliwości do ekonomicznego sensu, głowica+ zawory, prowadnice+ szlif= 1500 zł, blok+ korbowody = 1500 zł, tłoki- nowe bo wystarczy jeden uszkodzony /a zwykle więcej/ i trzeba wymienić wszystkie, rozrząd+ pompa, regeneracja 2 masy+ nabicie okładzin na tarczę sprzęgła- 1000 zł. Używany silnik?
No nie miałem zamiaru utopić silnika w WD40 tylko spryskać żeby zmiękczyć ten szlam wtedy go wydmucha.Podobną sytuacje miałem w benzyniaku BMW520i gdzie uszkodzona sonda lambda zakopciła mi zawory i straciłem ciśnienie przez co nie odpalała.Pierwszym razem zrobiłem tak jak radzisz , poszedłem do mechanika zdjęcie głowicy, szlif głowicy, gniazd zaworowych...
http://obrazki.elektroda.pl/3600771400_1... Witam. Chciałbym pochwalić się swoja konstrukcją - kompresorem na bazie sprężarki Ikarus i butli po LPG. - Sprężarka kupiona na złomie wraz z kołem pasowym za 20 zeta http://obrazki.elektroda.pl/4376293200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5730675900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8531884200_1...
Tak jak w temacie, czy trzeba wymieniać czy może zostać seryjna?
no i powoli zaczynam nie wiedzieć o czym piszecie :) studiuję ten temat http://lpg-forum.pl/omvl-reg-dane-techni... ale tam jeszcze więcej skrótów, slangu fachowego itd. Czy możecie wyjaśnić mi: - OL - gwałtowne przyspieszenie - to z angielskiego? - czy zawsze powyżej OL nie ma co stroić /patrzeć na mapy? To jak to się robi - ogólnie,...
Zrobiona głowica zawory prowadnice, szlif bloku nowe tłoki , szlif wału , to chyba porządnie ?
Zawory i tak są głębiej, poniżej płaszczyzny. a co powiesz o diesel 16v?tam nawet do szlifu trzeba zawory powyciągać ,komora sprężania jest praktycznie w tłoku (bezpośredni)więc obniżenie głowicy nic nie robi ,zmienia się tylko odległość tłoka między zaworami,tak samo wszystkich innych ta odległość się zmienia po szlifie,jak komora w głowicy zmniejszy...
Oringi wymieniałem bo ciekła woda mi z bloku i po szlifie głowicy nie przestała. Stąd zmiana oringów - pomogło. Ciśnienia mi nie pokazywał bo czujnik jest prawdopodobnie zdechły. Zamówiłem nowy. Podłączyłem manometr i pokazywało 8 atmosfer na zimnym - stąd moja diagnoza. A te okruszki z mosiądzu to wyglądały jak skruszony brzeg tulei o grubości 6mm....
dokładnie tak jak mówi jerry1960 głowica do szlifu a blok do sprawdzenia liniowości.
Witam. Autko ma następujący objaw. Na zimnym silniku jak wciśniemy pedał gazu do spodu to autko kręci się tylko do 2000 obr. i tak odbija dziwnie od 2000 do 1800 i strasznie kopci na biało. Zapach typowo parafiny. Jak pochodzi chwilę i się zagrzeje wszystko jest OK. Autko miało wymieniane pół roku temu przezemnie o ile pamiętam dobrze zawory, uszczelkę...
Witam serdecznie mam problem z odpaleniem mastera 3.0, przy użyciu plaka auto odpala bez problemu i chodzi równo Silnik był robiony szlif bloku i głowicy i master odpalił bez problemu i to nieraz ale po jeżdzie próbnej został zgaszony i na nastepny dzień nie odpalił Prosze o jakies sugestie co moze byc przyczyna i gdzie zaczac szukacPozdrawiam
Ta panewka łożysko ślizgowe masz w głowicy, podpiera dolną część wrzeciona, u góry masz wsparcie na wymienionym łożysku 6201 a na dole jest panewka lub łożysko HK0810. A nie widzisz bo na niektórych rysunkach występuje jako cała głowica ale jak otworzysz inny rysunek GWS-a to będziesz miał ją wyszczególniona. I sprawdź sobie ją bo jak rozpadło się łożysko...
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze zaworowe, zestaw pierścieni tłokowych,...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Witam remontuję swojego passata b3 1.9d w gołym dieslu. Okazało się, że nie mogę zrobić szlifu głowicy bo już jest 1,5 mm zeszlifowana (te dane dostałem od pana który miał szlifować!!), sam zmierzyłem grubość głowicy (ma ona 132,25mm wysokości według pomiaru suwmiarką), gdzie można znaleźć dane dotyczące wysokości głowicy??, facet mierzył od powierzchni...
Witam, problem z autem jak w temacie. Auto ma 300 tys licznikowo, wymieniana była uszczelka pod głowicą bo był przedmuch do układu chłodzenia na 3 cylindrze. Auto w sumie stało bez głowicy 2 tygodnie. Głowica była sprawdzana na szczelność, wymieniane były cztery zawory ssące i cztery kasatory luzu oraz szlif płaszczyzny. Głowica została założona, pompowtryski...
Głowica po szlifie jest ale mniejsza z tym . Nie mogę znaleść miejsca gdzie się przykręca linke . ( pierścienie i panewki zamówiłem)
Zgadzam się z robokopem. Kolejne szlify głowicy w końcu doprowadzą do jej zniszczenia. Nie rozumiem jak po kilku nastu kilometrach pierścienie mogły się zapiec. Poza tym to ja bym nie odebrał samochodu jak by mi mechanik wyjechał z tekstem typu "zrobiłem ale nie jestem z tego zadowolony" Powiedział bym mu żeby robił znowu dopóki będzie zadowolony. Może...
Robie remont silnika mazda 2.0 fr7j 143 km. Remont z powodu pęknięcia wału. Kupiłem wal, poszedł do szlifu, głowica tez do regeneracji. Na dniach będę składał. Jak dokrecic śruby na wale i korbach? Nie bardzo miałem jak sprawdzić cisnienie oleju na uszkodzonym silniku. Jak zweryfikować pompę oleju? Nowa jest dosyć droga i nie zbyt dostępna. Pompa jest...
z tego co wiem głowica była już planowana i to kilkukrotnie. Kolejne jej planowania mogłyby uszkodzić silnik. szlif zrobiłem delikatny papierem wodnym, powierzchnia głowicy idealnie z taflą szkła
Witam po remoncie głowicy obejmującym planowanie, szlif zaworów oraz gniazd zaworowych mam problem z niedomykajacym się zaworem wydechowym na 1 cylindrze. Silnik złożony oraz zamontowany w aucie. Ma ktoś jakiś patent? Toczenie grzybka szklanki?
Oczywiście, że na złom, gdyby to było wyjątkowe auto, zabytkowe, to można by myśleć nad ratowaniem. Tutaj naprawdę nie ma to sensu. Drugi silnik będzie dużo tańszy od naprawy tej głowicy.
Ale nas wodzisz za nos... Prosiłem, nie na darmo, o zdjęcie(foto) gniazda w głowicy. Nie minęło 20 postów i się doczekałem... A tu wot niespodzianka. Zewnętrzny pierścień tkwi na swoim miejscu! Jak robiłeś te pomiary? Pytam po raz kolejny. Czy głowica jest aluminiowa? Od tego zależy sposób wyjęcia pierścienia. Ps. Jest taki przycisk "Pomógł", który...
Witam, Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z błędem 16555 w mojej Octavii. Zdążyłem już wymienić pół samochodu! Błąd wyrzuca po zagrzaniu się silnika na benzynie i gazie razem z błędami od sondy lambda i przepływomierza, czasami w parze idzie również wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Autko na jałowych obrotach pracuje nierówno, potrafi...
Witam, piszę pierwszy raz na tym forum, także witam wszystkich!! Mam problem ze swoim autkiem. Seat cordoba 1.4 -> po szlifie głowicy i regeneracji jej(luty 2009). W korku wlewowym pojawiają się ogromne ilości oleju z "niby rozrzedzonym płynem chłodzącym". Płynu w zbiorniku nie ubywa , poziom oleju też jest dobry(nie przybywa). Pomimo dłuższych tras...
Witaj. O ile dobrze pamiętam, to głowicę zakłada sie bezpośrednio na oś silniczka. Jeśli to faktycznie zużycie łożyska powoduje drgania, może być prościej poszukać takiego samego modelu silnika, wymontowanie jest dość łatwe a silnik dość typowy. Duże wyszczerbianie może być spowodowane wytarciem w którymś miejscu głowicy lub zbyt słabym zwilżaniem szkła....
Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa wody. Po złożeniu wszystkiego nagrzaniu auta wyskakuje kontrolka STOP...
Chcę wykluczyć wszystko inne przed wymianą UPG. Sama uszczelka to mały koszt. Szlif około 65zł takiej małej głowicy. Jesteś pewien? Pora chyba na złom jechać.
Ja jestem zwolennikiem naprawy a nie wymiany silnika, bo wiesz co masz. Jednak na taką wymianę nie ma co żałować czy oszczędzać choćby na srubach do głowicy czy szlifie zaworów bo to pozorne oszczednosci
pytania nie rozumiem :cry: szlifierkę rozkręconą (spalony wirnik i stojan) mam leżeć przed sobą i tak na nią patrzę i patrzę i nie wiem co napisać głowica jest aluminiowa obsada plastikowa wrzeciono obsadzone na łożysko 6201 w głowicy podparte tulejka dziesiątką, kola zębate proste,małe kolo zębate wciskane na wirnik, potrzebujesz coś do tej szlifierki...
Mówisz kolego o przepustnicy ? Ten cały "klocek" z silniczkiem krokowym i kominem który otwiera w kominie dolot powietrza. Czy o komputerze pod podszybiem ? Czy nie stawiać na pedał gazu ? Tam też jest potencjometr. tu jeszcze nie zaglądałem by poczyścić ;-) Szkoda mi trochę tej cordoby złomować bo wymieniłem trochę elementów co prawda nie drogie ale...
Delikatne rysy spowodowane niedbałym składaniem lub pozostałym nagarem który odpadł z głowicy,( piasek na cylindrze itp..) w dolną część komory korbowej np do oleju. Oczywiście po takim zabiegu (wymianie góry) na pewno Pan zmienił olej w końcu to 30PLN. 1. Niech Pan poprawnie zamontuje pierścionki. 2. Tłok wg. foto nie zużył się symetrycznie więc jest...
To może nie wystarczyć, możesz mieć zużyte gładzie cylindrów, zmierzyć owalizację też by się przydało ewentualnie szlif i nadwymiar tłoki + pierścienie przy czym finansowo to bez sensu. Przede wszystkim należy ustalić co "zachorowało" a potem leczyć. ps. I żadnego kleju do śrub głowicy!!! pozdr
Ja miałem podobnie w samochodzie, dmuchnęło mi dwa razy. Mechanik powiedział żebym przy zakupie drugiej uszczelki kupił taką na drugi szlif, to znaczy przy zakupie zaznaczył że głowica była planowana dwa razy. Pomogło.
no więc tak dziś machanik zdjoł głowice i tak wałek rozrządu do szlifu głowica do sprawdzenia tłoki pierścienie do wymiany nagar na kolektorze od głowicy 0.5cm (sporo prawda ale tylko na dwuch garach) petryga uciekalo przez uszczelke obok pompy wodnej olej bralo przez tloki narazie tyle dam znać dalej co i jak no i wszystko jasne panewka od tłoka sie...
Może warto . Tylko ile to bd kosztować ? Może jakieś linki z allegro ? A rama tzr-ki ? Silnik odblokowany , głowica planowana, 4 szlif orginalnego cyla .
witam nie bardzo ma tutaj coś być nie tak jeżeli strzelił rozrząd w japońcu to koszta nigdy nie były tanie trzeba spodziewać się regeneracji głowicy szlif ewentualnie regeneracja gniazd zaworów będą jakieś zawory do wymiany ciężko powiedzieć ile zależ o jechanej prędkości autem no i standart uszczelniacze na zawory i uszczelka pod głowice kolektor ssący...
Szlif wału i tuleji do tego nadwymiarowe tłoki i panewki. Głowica do naprawy. Nic lepszego nie znajdziesz jak chcesz zachować ten sam silnik.
Witam. Miesiąc temu kupiłem omege. Pech nie pech po tygodniu obróciła mi się panewka na wale. Wał oddałem do szlifu, głowica była splanowana i sprawdzona na szczelonośc. Blok był osiowany. Kupiłem równiez nowe świece, kable zapłonowe, wszystkie paski, uszczelki itd. Auto odebrałem. Ale niestety chodzi jak stary typowy diesel, brak mocy a o spalaniu...
Głowica na szlif, polerka kanałów dolotowych i wylotowych, trój-pierścieniowy tłok + dobry gaźnik :) . Żaden silnik od WSK nie jest potrzebny tylko trzeba uważać bo zmieniacz biegów lubi się rozlecieć no i nie wolno przesadzać ze strzelaniem ze sprzęgła bo wał może dostać. Reszta to tylko zabawa. Pozdrawiam
W tym momencie to już drugi silnik. Wał musi iść do szlifu, nowe panewki, obrobka głowicy i bloku. Koszt przekracza wartość.
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Witam, auto wróciło po wymianie zaworów, szlifie głowicy i wymianie termostatu oraz wszystkich płynów i na benzynie chodzi dobrze. Natomiast przestał chodzić na gazie. Przed naprawą wszystko było dobrze na PB i LPG, do czasu gdy zaczął szarpać z powodu nadpalenia zaworu. Teraz na LPG idzie jechać ale przebiera okropnie, czasem zgaśnie. Gdy z programu...
Witam. Silnik był zatarty na głównej panewce. Po demontażu okazało się, że ktoś już robił szlif walu. Blok z wałem oddany do zakładu. Zrobione osiowanie i szlif wału. Po złożeniu na jałowym pracuje idealnie. Po delikatnym rozgrzaniu słuchać stukanie na wysokości głowicy. Czy osiowanie mogło na tyle podnieść wał, że dochodzi do uderzenia tłoka o głowice...
Łożyska rozumiem to są te stopki co trzymają wałek Dodano po 30 I jeszcze chciałem zapytać jaka uszczelke dać pod głowicą po 1 szlifie zebrali 0.05 setek
szlif bloku szlif wału trzeci szlif
sprawność prostowania grzanie laminatu zmywarka whirlpool wirnik pompa
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Koszt przewinięcia silnika pralki Amica AWCE 12DA Wymiary zmywarki Beko DIS4520 - szczegóły