O pierścieniach: Kiedyś obiegowa opinia głosiła, że żeliwne pierścienie, przeznaczone do współpracy z żeliwną tuleją, są twardsze od żeliwnych pierścieni, stosowanych do cylindrów aluminiowych. Nie znam nikogo, kto by to sprawdzał np. jakimś twardościomierzem. Z własnego doświadczenia wiem, że po tulejowaniu silnika Quantum (seria 12----), w mojej ocenie...
(at)Novile stanę w obronie Kuba12l. Z czasu eksploatacji takiego silnika w przeciwieństwie do młodego człowieka jakim jest autor tematu znam symbole i cechy jakimi były sygnowane oryginalne elementy silnika. Jesteśmy tu by pomagać... Cylinder - 3 grupy selekcyjne A,B,C wybite na kanale wydechowym. Tłok - nominał A,B,C I szlif 1A,1B,1C II szlif 2A,2B,2C...
Sprawa jest dość prosta, robi się przyrząd do mocowania cylindra, wytacza na tokarce. Warunek tokarka nie może ciągnąć stożka, dopiero później honuje tylko trochę lepszą jak od chińczyka. Stary cylinder też będzie lepszy.
czesc chłopaki mam taki problem mianowicie. mam sprezarke hs 31 i wyrzuca olej na tłoki pierscienie w cylindrze maja 1mm przerwy dużo .. i chciałem sie zapytac od czego mozna dobrac pierscienie troszke wieksze lub jakies inne wyjscie ? niemam zbytnio pieniedzy zeby robic szlif cylindrów i nowe tłoki pozdrawiam i czekam na odpowiedz Dodano po 1 pierscienie...
Sam widzisz, że jednak napęd elektryczny jest znacznie mnie awaryjny niż tłokowo-spalinowy. Dlaczego takie wnioski wyciągnąłeś z mojej wypowiedzi :?: :D W Skodzie nie padło ani jedno łożysko. W Wartburgu 353, który był w naszej rodzinie dłużej niż Skoda, przez 15 lata nie padło ani jedno łożysko. Potem był szlif cylindrów i przy okazji profilaktycznie...
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Jak każdy zajmujący się grzebaniem w "zabytkach" proponuję temat w którym będziemy umieszczać "pewne" zakłady / firmy usługowe, w których można zrobić szlif cylindra/ów i zregenerować wał. Wiem, że każdy zakład może mieć wtopy, ale brakuje w sieci rzetelnych informacji z adresami takich zakładów. Jeśli macie dobre / złe doświadczenia piszcie. Proponuje...
Witam. Posiadam silnik jawa 223 od ogara 200, jawy 50 wpadłem na pomysł aby zrobić szlif cylindra aż na 43mm (64cm³) :ok: Oczywiście cylinder ten ma wystającą tuleje która ma 44mm, przy szlifie na 43mm zostaje jedynie po 0.5mm ścianki, więc jest to niedopuszczalne. Okazuje się że wewnątrz radiatora tuleja ma aż 46mm co przy szlifie na 43mm daje...
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Po 1-wszym szlifie cylindrów chcesz założyć nominalne tłoki z dopasowanymi pierścieniami, czyż nie tak? I pojawił się problem, bo pewnie mechanik zrobił szlif cylindrów i nie ma teraz co założyć. Nie da się niestety zrobić remontu na 1 szlif, stare tłoki i pierścieni nadwymiarowe, 0,5 mm to max przy montażu. 0,6 mm różnicy między tłok a cyl to właśnie...
Witam, mam buggy z silnikiem od eleganta, silnik dostał już trochę w kość i chcę zrobić remont. Nie chce planować głowicy ani wstawiać sportowego wałka, tylko zrobić szlif cylindrów i dać nad wymiarowe tłoki, nowe pierścienie i panewki, mam oryginalny wydech, czy warto wstawiać inny np. od motocykla albo po prostu własnoręcznie zrobiony bez żadnych...
Fachowo i tak szlif cylindrów trzeba zrobić, do tego nadwymiarowe pierścienie. Jeśli wyjdzie tanio, to dlaczego nie zaryzykować? Oczyść zawory i zobacz czy niewypalone itp. i jeśli głowica nadaje się do pseudo remontu, to kosiarka może posłużyć kolejnych kilka lat.
zamowilem wydech yasuni pod kisbee 2t 2013 rok ale koncowk wydechu nie zgadza sie z cylindrem airsal 70cc horizontal.Jak moge to zrobic co moge kupic zeby pasowal https://obrazki.elektroda.pl/75515... Bezpośrednia odpowiedź Najprostszym i technicznie poprawnym sposobem jest wymiana króćca (flanszy) wydechu na wersję przystosowaną do cylindra Airsal...
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
a sprężarka o numerze aukcji z allegro:1198977975 to jest tą wiekszą czy mniejszą wersją POMET-a? "sprzedaje ją ponieważ nie mogę używać jej w domu ze względu iż posiadam słabe zabezpieczenie elektryczne sprężarka potrzebuje silnik o mocy 11 do 14 kV" Rozbrajający tekst. Nie wiedział o tym w chwili zakupu. No ale kupił tanio na złomie to sprzedaje....
Witam Szanowne Grono Forumowiczów. Posiadam Yamahę Rd 350 1983 r. Ogarniam moto, które zostało odnalezione w stodole i nie uruchamiane od 1996 roku. W ramie jego, oryginalnie był silnik z zaworami wydechu (YPVS), lecz zakupiony został z silnikiem 4LO( bez zaworów). Po zakupie mycie itp.dokladne czyszczenie itp.Został zrobiony szlif cylindrów i przywracanie...
A szlif napisz co miałeś wymieniane w silniku co dokładnie robiłeś tylko szlif cylindrów czy wału też.
Udało mi się dostać tłoki z pierścieniami na pierwszy szlif w ASO Daewoo. Zrobiono szlif cylindrów nowy wał, i samochód jeździ bez problemu do tej pory.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
witam właśnie zakończyłem remont sprężarki 3jw60 koszty głowiczki od c-360 -160zł tłoki 62mm od c-360 -100zł uszczelki -5zł szlif cylindrów -150zł miedź -50zł tokarka -0zł filtr pf126p -6,50zł przewód gumowy do filtra -15zł trójniki i kolanko alu -20zł szpilki wtryskiwaczy c-330 -15zł śrubunki głowiczek -25zł rurki powietrzne -20zł inne koszty -70zł...
Jedyną sensowną poradą jaką Ci moge dać to taka żeby Twój znajomy rozebrał motor i przygotował sie na szlif cylindrów (poprostu remont silnika) Jezeli był pchany i nie chciał obrócić wałem to lepiej by było dać korbowody do sprawdzenia (równoległośćw osi łożysk i prostopadłość do osi korby) !!! Lepiej poprostu oddac motor do kapitalki !!! Szczerze nie...
18 miesięcy temu robilem remont kapitalny silnika, szlif cylindrów wymiana tłoków, panewek, itd
Temat uważam za zamkniety.Silnik został wyremontowany tak jak nalezy. Szlif cylindrów , honowanie, nowe tłoki pierszcienie panewki .uszczelki.Puki co działa.
czytaj, albo zrozum. koszt jednej tulei ok. 400zł plus tłok sztuk słownie jedna. szlif cylindrów czterech koszt ok.400zł plus tłoki nadwymiarowe sztuk słownie cztery. policzyłeś?
nawiercanie tlumika to takie druciarskie uwalnianie wydechu, nie taka znowu bzdura... Wiercenie wydechu jest druciarskie, to tak jakby robić szlif cylindrów papierem ściernym w wannie :|
Najprawdopodobniej masz pęknięty piercień zgarniający, lub nawet bardzo mocno zużyty tłok i cylinder- zmierz kompresję na wszystkich garach i porównaj. Powinno być podobne, ale jeśli któryś odbiega od reszty to szlif cylindrów wskazany- może też być wina głowicy-nieszczelnych zaworów.
Auto zakupione w Polsce w salonie, patrząc na papiery miała firma i 3 właścicieli, ja jestem 4. Na tą chwilę auto stoi na podwórku i brak pomysłu co z tym zrobić, chyba powoli zacznę robić na własną rękę, zacznę od głowicy, wymiany zaworów i docieranie koszt 300 zł. Później zawiozę silnik do kolegi niech rozpołowi silnik i zrobi szlif cylindrów i wymiany...
Witam! Buduje sobie kompresor na butli z ASPY 3JW60. chciałem remontować pompę lecz koszta wyglądają następująco: Zestaw uszczelek + zaworki 130 zł Tłoki + pierścienie sworznie 200 zł Szlif cylindrów ok 200 zł Razem daje to ok 500 zł za tyle juz można kupić 2 tłokową pompę o wydajności 390 L/min oraz max ciśnieniu 9bar Taką jak ta: 3.1.18. Zabronione...
Słyszałem o sporwowym wałku rozrządu do poldka (zmienione fazy)chciałbym się dowiedzieć czy ktoś robił coś takiego z jakim efektem. Myślałem jeszcze o planowniu głowicy (zwiększyć stopień sprężania) niewiem ile jerzdże na gazie więc spalania stukowego nie powinno być. Dotego 2 szlif cylindrów i szlif wału żeby wytrzymał obciążenie jak wyprzedzić zapłon...
wydech na pewno nie bo byś go nie kręcił na wysokie obroty, ja dla mnie przepustnica też odpada bo na wysokich obrotach jest otwarta powinna chodzić dobrze dziwne że na małych biegach się wkręca, a później nie. szlif cylindrów też robiłeś? a zmierz mu ciśnienie na cylindrach jakie ma teraz
Objawy właśnie nie są jednoznaczne :D Podstawą są oględziny - badanie organoleptyczne :) które nie zostało wykonane, następnie pomiary a na samym końcu próba uruchomienia. Jak narazie mamy zamało danych aby postawić diagnozę a już pomysł z podmianą rezystorów w zasilaczu to jak szlif cylindrów "bo zgasł na światłach" :D
Ja potrzebuję danych firmy która REGENERUJE wały korbowe (wyważanie, zmiana korbowodu, łożyska na korbowodzie) i wykonuje szlify cylindrów a nie wałów. Po co mi niby szlif wału korbowego.
No właśnie, nie chce mi się powtarzać tego co pisałem już kilka razy, a teraz gdzie ten zapał? ;) No cóż, od siebie mogę dodać taką wycenę, ile na razie wrzuciłem w swojego airpola, choć rzeczy dokupowane są nowe, i teraz jakby nie ten nieszczęsny zatarty cylinder, to bym zaoszczędził bagatela trzeba liczyć z dojazdami a ze 650 zl... Mój na razie przedstawia...
Wszystko jak najbardziej robię dla siebie i całość sam będę składał. A odnośnie wypracowania gładzi cylindra i progów to można przecież zawsze założyć pierścienie na pierwszy szlif i spasować je ta aby pasowały na nominał a wystarczy tylko odpowiednio spiłować ich końce. A o ręce i papierze ściernym to już też myślałem.
zibekk zrobić szlif starego cylindra DDR i w Stazet kupić tłok... Na PW podam Ci adres gdzie zrobisz szlif. Człowiek posiada też stare oryginalne tłoki.
Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności? Na pewno to rano wzejdzie Słońce . Grzechy zaniedbania zawsze są kosztowne . Co do doprowadzenia do używalności to oczywiście można , tyle że koszty będą dość duże jeśli mówimy o rzetelnej naprawie , nowe tłoki pierścienie , szlif cylindrów wału , panewki , naprawa głowicy . Policz sam , mało...
Nie znam tego oznaczenia. AEL oraz D5252T to oznaczenia silnika jakie mi są znane. Test kompresji na pewno przed zdjęciem głowicy. Wiem że szanse są 50/50 jeśli chodzi o zmianę pierścieni, dlatego szykuje jeszcze ekstra 2,5tyś złotówek na ponadwymiarowe tłoki i szlif cylindrów jeśli gładź będzie zdewastowana. Wiem wiem, że taki silnik można kupić na...
To zmień instalację gazową na taką co błędy kasuje. W rozsądnej cenie NIE MA. Stag gen 6 kasuje , ale EOBD po linni K ,L i po CAN. Nie po amerykańskim i fordowskim ISO1860PWM. Zresztą wcześniej napisałem, że na razie nie mam weny ani siły na kolejną permanentną zmianę instalacji z wiązkami. - albo fizycznie odciąć kontrolkę, Nie o to idzie, czasem...
Kolego dobrze to tanio się nie zrobi nigdy a co do wymiany tych pierscieni na jednym garnku nic ci nie polepszy pojezdzisz troche na kolejnym kompresja ucieknie i co znowu od groma roboty z rozbieraniem.Dać te pare złotych więcej na szlif gładzi cylindrów i pierścienie a nie wiem jak tam z tłokami jeszcze jest.
a czy musze robić szlif wału korbowego i cylindrów wraz ze zmienią panewek do wymiany pierścieni?
Otwór 51 mm w karterach to w ogóle mało jak na standardy stosowane w skuterach. Nie masz czasem wersji 25 km/h ściągniętej z Niemiec? Jak masz cylinder żeliwny, to rozważ szlif cylindra. Nie ma problemów z tłokami, są dostępne nawet do 12 nadwymiarów.
Tak 11 na każdym czyli raczej kiepsko NIe wiem co napisać , to silnik turbo i jest odprężony i ciśnienie 11 nie jest jakieś najgorsze, dolej oleju i zobacz czy wzrośnie. Dodano po 2 Jego nie obchodzi czy tuleje trzymaja wymiar czy nie. Nawet jak nic nie wymieni musi wziąść za godziny. JAk już rozbiórka to pomiar cylindrów i szlif jak potrzebny . Do...
W okresie fascynacji użytkowników tego oleju, gwałtownie wzrosła liczba silników, które remontowaliśmy po 100-120 tys.km. Ewidentnym sprawca był ten olej, jego nazwy już nie pamiętam. Aby podkreślić wagę stosowania dobrego oleju, przytoczę przykład mojego dobrego przyjaciela z Łowecz w Bułgarii. Jego żona, Polka, wniosła w posagu nowego, 125F,1500....
"głównie chodzi mi też o koszty autko kosztowało mnie 3000zł więc nie mam zamiaru robić mu kapitalnego remontu w porównywalnej kwocie" - Niektórym ludziom wydaje się, ze jak kupi samochód za 3000zł to naprawa nie może przekroczyć 300zł. Jeżeli znika płyn chłodzący i olej oznacza to, że silnik nadaje się do remontu. Głowica napewno , a co dalej dopiero...
Nie przerażaj się. Nie jest aż tak tragicznie. Zasadniczo w przypadku nowych cylindrów pochodzenia nieoryginalnego należałoby pomierzyć wysokości okien, gdyż rozbieżności w ich wysokości potrafią być znaczne. Dwusuw z samej zasady działania jest wrażliwy na dobór układu wydechowego i dolotowego. W przypadku montażu cylindra z ETZ250 do 251 możesz w...
Witam, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w sprawie silników samochodowych dlatego będę wdzięczny za pomoc... Kilka dni temu w mojej megane 1,9 dCi (przebieg 200.000km) zaczęło coś stukać. W serwisie Renault powiedzieli mi że przekręciło panewkę i nie opłaca się tego naprawiać - trzeba kupić nowy silnik. Serwis jak to ASO - nie do końca im wierzę...
Co uczestnik to opinia. Moja jest taka: Tłoki nie są "pierwszej młodości" i wyglądają jakby się zacierały w przeszłości. Nie sprawiają tragicznego wrażenia. Natomiast nic nie wiadomo o ich fatycznym zużyciu. Potrzebne dokładne pomiary. Nie wiadomo też nic na temat rowków na pierścienie. Oczywiście pierścienie na złom. Można użyć je do używanych cylindrów...
chyba znalazłem przyczynę. Po lewej stronie cylindra ( na dolnym zdjęciu wygląda to jak cień-niestety aparat wyostrzył fragment wału) jakieś 2,5 cm od górnej krawędzi jest minimalna rysa i lekkie wybrzuszenie, jakby fragment cylindra się odspoił,, które powoduje prawdopodobnie, że pierścień uszczelniający w tym miejscu się wciska do środka i powstaje...
szlif cylindrów simson szlif głowicy szlif bloku
transformator praca równoległa linia energetyczny remote shutdown
bizhub drukowanie margines zawór spustowy regulacja
Jak ustawić HDMI w telewizorach Pioneer PDP? Awaria wyświetlacza w Citroën C4 Picasso: przyczyny i rozwiązania