Są specjalne paski pomiarowe do określenia luzu montażowego PLASTIGAUGE. Określasz za ich pomocą luz. Cenowo lepiej to wychodzi niż mikrometry i określa luz złożenia.
Wał nominalny. Można zrobić 4 szlify nie ma potrzeby utwardzania. Popraw ten swój stek bzdur. Nie szlif na wale tylko szlif wału, w numerze silnika podałeś typ....
https://dlazetora.pl/pl/p/Komplet-panewe... Wychodzi na to, że po pierwszym szlifie jest.
Witam. Popieram opinię WWWSOKOL, gdyż wał , który do tej pory pracował to najprawdopodobnie jest to oryginał i jest pewny.Nie pamiętam dokładnie ale 60-ka ma chyba przewidziane 4-szlify,to nawet ten czwarty będzie pewniejszy niż ten za 600 złotych nowy o ile podczas szlifowania go nie podetnie tarczą,tylko zachowa odpowiedni promień,chyba,że nie da...
Górna nominalnie ma - 50.50.1090 Dolna nominalnie ma - 50.50.1100 Moim zdaniem twój wał jest po 2 szlifie - ale dopytaj w jakimś sklepie z częściami.
Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
Musisz mieć też nad wymiarowe tłoki. U nas szlif takiego cylindra wraz z honowaniem to około 120-140 zł za dwie dziury. Szlif wału 80 zł. Moim zdaniem się średnio opłaca.
Kilka. Chociaż w 80 KM żadko, na pewno masz tam 80 klaczy? Nie więcej? A koszt? Skąd mam wiedzieć, pewnie nie mały. W najlepszym wypadku szlif wału i takie tam "drobnostki" do tego. Ale najpierw zdejmij miskę, odkręć pokrywy korbowodów i oglądaj, dalej będziesz myślał.
Polecam firmę Auto Szlif Kolejowa 1B, 41-400 Mysłowice 32 222 24 25 Robili mi szlif i wały do Jawy 250 i Dniepra. Jakość super. Motocykle jeżdzą bez problemów. pozdrawiam.
Nie ma reguły na to: BLS w skodzie miały DPF`a a w Caddy na polski rynek - nie. Jak silnik jeszcze cały to rób tylko tyle ile potrzeba: rozebrać i wymienić kpl panewek, pewnie i szlif wału bedzie wymagany, od biedy wstawisz drugi z używki. Słupek to się wymienia jak już kopyto wystawi. Faktem jest że silniki te zabił debilny interwał LongLife ale i...
Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać) Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty No cóż, kwestia dyskusyjna, każdy robi taki remont na jaki go stać. szlif...
Olej był kupiony superol luzem dlatego nie wiem jakie miał oznaczenie, ale mnie chodzi o to czy nie za duża jest różnica ciśnienia między zimnym silnikiem a nagrzanym bo wynosi prawie 3 atm. Na zimnym jest 4 atm. a jak się zagrzeje to spada do 1atm. prosiłbym o podanie mi odpowiedniego oleju. Jeżeli chodzi o silnik to nie tak dawno miał robiony szlif...
Kilka razy w życiu nadziejesz się, nakładziesz pieniędzy w auto, po czym wyciągniesz wniosek, że wyszło drożej lub za te pieniądze kupiłbyś sprawne, gotowe do jazdy, to się wyleczysz z takich akcji ;). Chyba, że wszystko od a do z zrobisz sam, części kupisz za pół ceny i lubisz takie zabawy, no to kilka stówek zaoszczędzisz ;). Pozdrawiam wszystkich...
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Palnik acetylenowo-tlenowy, grzać krótko i punktowo, wiercić (wiertła muszą być dobre, komplet z marketu za 3 złote się nie nadaje), powtórzyć "dziesiąt" razy. Po rozwierceniu do odpowiedniej średnicy sama puści. Jak nie to resztki wygrzebiesz wkrętakiem. Wiem, robota żmudna i mozolna ale da się. Wiem bo robiłem, nie wyczytałem tego w sieci. Drugi wał...
Poszukam podstawy do Wana i osłony pasowej. Silnik raczej zastosuję od 3jw60 myślę żę da sobie radę. Niestety czeka mnie szlif wału korbowego od Wana ale temat jest znany bo przerabiałem to w pierwszej sprężarce.
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Panowie, mam problem. Posiadam silnik F3M 1011F przeszedł remont szlif wału pierwszy, szlif bloku nowe tłoki, uszczelki panewki itp. Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju wynosi 1 bar, jest to bardzo mało. Pompa oleju jest z 2012 roku, jutro przyjdzie nowa. Niestety przypuszczam że nic się nie poprawi chyba że się mylę. Jak myślicie co może być jeszcze...
NO50 to tzw.drugi szlif.
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
To faktycznie kosmos z cenami. Ja do tej pory wszystko robiłem sam. Teraz już się poddaje bo nie mam na to czasu ani siły. Powiem Ci, że pomiar luzów to tak naprawdę godzina roboty a tu takie pieniądze sobie policzył, masakra jakaś. Tak czy inaczej będę tu dalej pisał o postępach prac, może się to komuś przyda. Jak będę miał jakieś foto to też dołączę....
Warsztat robił tylko obróbkę. Montaż tuleji, szlif bloku,szlif wału no i stwierdzil pęknięta głowice. Ja składałem
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
A mam jeszcze takie pytanie, co jest wyznacznikiem że należy już zrobić szlif wału i wymienić panewki, oraz że trzeba zrobić szlif cylindra i dać nowe pierścienie lub tłoki i pierścienie? Kupiłem ten kompresor i tak się zastanawiam czy robić remont generalny czy nie? Trochę szkoda by było remontować gdyby wszystko było ok. Czy dobrze rozumiem że jeśli...
Jest dokładnie odwrotnie. Końcówka 1.9 TDI to najgorsze silniki VW, jakością, albo raczej jej brakiem biją na głowę nawet 2.0 TDI. Jeden i drugi silnik należy omijać szerokim łukiem. Święta prawda, ja miałem służbowego Caddy z silnikiem 1.9 TDi 105 km już nowszym bo BLS z 2008, 172 kkm zaczęlo coś stukać w silniku przejchałem jeszcze ok 4km. Diagnoza...
Cześć może mi ktoś polecić miejsce kto dobrze zrobi mi szlif wału do wsk 125 najlepiej w lubelskim
Jak mam zrobic szlif walu, glowice to wyminie juz wszystko tuleje tłoki zrobie kapitalny remont tego silnika. Mógłby jeszcze ktoś napisać orientacyjne ceny: - Regeneracja głowicy - Szlif wału - sprawdzenie osiowosci/ wyosiowanie bloku - regeneracja korbowodow
Szlif wału i tuleji do tego nadwymiarowe tłoki i panewki. Głowica do naprawy. Nic lepszego nie znajdziesz jak chcesz zachować ten sam silnik.
Sam widzisz, że jednak napęd elektryczny jest znacznie mnie awaryjny niż tłokowo-spalinowy. Dlaczego takie wnioski wyciągnąłeś z mojej wypowiedzi :?: :D W Skodzie nie padło ani jedno łożysko. W Wartburgu 353, który był w naszej rodzinie dłużej niż Skoda, przez 15 lata nie padło ani jedno łożysko. Potem był szlif cylindrów i przy okazji profilaktycznie...
ile taki szlif wału oraz korbowodów może kosztować ?
Witam, Szukam panewek do mojego samochodu,ale w tym problem ze nigdzie takich nie ma. Chce zrobic szlif wału i potrzebne mi własnie panewki na 1 badz 2 szlif. Mam silnik 2.0benzyna,8v,symbol RDZ,96rok. Problem jest taki ze nigdzie takiego silnika nie ma a co za tym idzie czesci. Niby ze zgadza sie z dowodem rejestracyjnym. Boje sie ze to jakis przekładaniec...i...
Często ciśnienie ucieka panewkami, skoro po remoncie to wał po szlifie a panewki nowe-może źle dobrane? Powiedzmy że udało się mu kupić dobry ich gatunek, plus w górnej normie szlif wału żeby się zaraz nie zatarł zastanawiam mnie jedno czemu na zimnym ma ciśnienie około 7 bar a jak go tak mocno rozgrzeje to spada poniżej 1 bara, Ponieważ jest to silnik...
Pompy zamieniłem miejscami, tak samo wtryski i popychacze od pomp, i zawsze nie pracuje 4 cylinder, licząc od strony rozrządu. Założone nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie, szlif wału i tulei, nowe uszczelnienia, remont głowicy. Turbo po regeneracji. Silnik był w serwisie Deutz, sprawdzili wtryski i zregenerowali. Pompki gdzieś wysyłali do sprawdzenia,...
Kolego nie tylko pompa oleju !! Robiłeś szlif wału a panewki miałeś dobrane po szlifie nadwymiarowe ?? Na ciagnikach sie nie znam ale tak jak napisał to kolega powyrzej albo pompa oleju , albo panewki ale nie daje se reki uciać !!!
Witam!! Ma dylemat co zrobic z walek korbowym. Mam rozebrany silnik Perkins 6 od chinskiej ladowarki ktory jest zatarty na jednej z glownych panewek. Problem polega na tym ze nie wiem czy zdecydowac sie na szlif walu (bez problemu wyda na pierwszy szlif a wal wykrzywiony jest jedynie o jedna dziesiatke) czy moze wyslac wal do napawania czopu i przywrocenia...
Po takim zdarzeniu, to w dzisiejszych czasach silnik powinien iść na złom ze względów ekonomicznych. Szlif wału, nowy korbowód/regeneracja pozostałych/osiowanie podpór - około 1,5 tys zł w samej szlifierni.
Posiadam 3 sztuki VW Transporter t3 i wszystkie mają około 40 lat . W międzyczasie wyprodukowano wiele cudownych modeli aut , po których zostały wspaniałe aerodynamiczne tworzywa sztuczne ułożone w lasach i wysypiskach . Silniki moich aut mają nieznane przebiegi , może milion , może dwa miliony kilometrów . Są sprawne , niezawodne , łatwe w obsłudze...
Ja potrzebuję danych firmy która REGENERUJE wały korbowe (wyważanie, zmiana korbowodu, łożyska na korbowodzie) i wykonuje szlify cylindrów a nie wałów. Po co mi niby szlif wału korbowego.
najtaniej będzie wymienić silnik bo teraz musiał byś zrobić szlif wału i zmienić panewki
Wymiana pierścieni to nie jest remont. Remont to roztoczenie cylindrów, honowanie, tłoki nadwymiarowe a na nie nadwymiarowe pierścienie. To remont słupka . Do tego szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe. To jest remont. Jak cylindry są beczkowate( ), to wymiana pierścieni nie na długo się zda. I jak już, to pierścienie ustawia się co 120°. Jak...
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
To ja poproszę o wypisanie czego obróbka kosztuje 1500 zł, Robię silniki na co dzień i wiem co ile kosztuje. Szlif cylindra z honowaniem + planowanie bloku to jakiejś 400zł -100 za dziurę. Szlif wału 50zł za korbę. A masz ich 9. Czyli 450zł. Naprawa głowicy od 650-700zł. Jak dojdzie gniazdowanie i wymiana zaworów. To cena w górę. Ceny netto oczywiście.
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Jak masz kaszke w oleju to padła uszczelka i płyn z ukł.chłodzenia dostaje sie do oleju!!! Nie odpalaj zaciągnij do mechanika bo pójda panewki i zamiast 300zł zapłacisz 1500 za szlif wału i kapitalke.2 dni temu byłem u takiego dziadka ten sam objaw tylko Polo 1996,panewka chwyciła i rozrusznik juz nawet nie chciał kręcic tylko aż szarpał silnikiem.Niech...
Dzięki za odzew nie poradziłem 2 tygodnie temu złożyłem cały silnik kapitan remont szlif wału tuleje tłoki głowice wszystko nowe. Pompa zrobiona wtryski nowe. Początek tłoczenia ustawiony na 4mm przed GMP bo znaków na kole brak i dziad jeden nie zapala jak jest zimny. Zalewa się paliwem a nie zapali. Zaobserwowałem że lepiej zapał gdy minimalnie doda...
Kolego ja mialem to samo niestety...Tez auto mi osłabło i zapaliła sie kontrolka smarowania - okazalo sie ze panewy.Zalozylem bez szlifowania wału bo tez nie mial rys i wytrzymaly mi dokladnie tydzien...I tak musialem zrobic szlif,dobrał mi panewki i teraz auto jest szatan.Wszystko jest tak jak nalezy.Podejrzewam ze to co u ciebie stuka to bedzie to...
Zrobiona głowica zawory prowadnice, szlif bloku nowe tłoki , szlif wału , to chyba porządnie ?
Tak głowice i tuleje były nie ruszane. Był szlif wału pierwszy do tego Nowe panewy oraz ten korbowód który stukał bo był jajowaty.. Ok jeśli 02-06 mm To ściągnę jeszcze raz głowice i spróbuje pomierzyć tylko przykładowa jak tuleja będzie wystawiać 0.5mm to czy tłok w GMP też będzie wystawał równo z tuleja czyli 0.5mm?
Okazało się że jakiś Janusz mechanik zrobił szlif wału a założył panewki nominalne. Wszystko było dobrze na chwile, wraz z zużyciem panewek problem narastał. Po założeniu panewek do odpowiedniego szlifu problem zniknął.
W tym silniku można zastosować korbowodowe od C-330 pod warunkiem wymiany korbowodów na te od trzydziestki. Jeśli będziesz chciał takie zastosować i podasz mi wymiar na jaki jest przeszlifowany wał wtedy powiem Ci który szlif panewek zastosować. Jak przedmówca napisał dobry szlifierz powinien zapewnić panewki.
szlif wału rozwiązał problem definitywnie temat uważam za zakończony
Witam :) Koledzy mam mały problem ?? silnik perkins 4cylindrowy został wyciągniety i zawieziony do wsadzenia nowych tulej , po przywiezieniu i złozeniu silnika tłoki wychodzą minimalnie ponad tuleje ?? i mam pytanie czy tak ma byc czy to jest jakis problem ?? moze nie takie tłoki za duze ?? dodam ze tłoki,wszystkie panewki sa nowe . I był takze robiony...
Witam . Około 6 miesięcy temu zrobiłem kapitalny remont silnika tłoki pierścienie panewki szlif wału kompletna naprawa i planowanie głowicy poma oleju wszystkie nowe uszczelki regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nowa pompka zasilająca filtry tłumik i wiele innych części jednym słowem kapitalny remont. Problem jest taki że koparka głośno pracuje...
Tak czy siak, panewki zrobiłbym profilaktycznie, chyba że szlif wału jest bardzo kosztowny. Szlif wału to koszt rzędu 250-400 złotych, zależnie od lokalizacji i renomy zakładu. Ale szlif i panewki są bez znaczenia jeśli silnik zostanie zalany półsyntetykiem (znam takich pacjentów). Musi być syntetyk i koniec. Znam Kappę z identycznym silnikiem, w jednych...
a czy musze robić szlif wału korbowego i cylindrów wraz ze zmienią panewek do wymiany pierścieni?
cisnienie w normie tzn jakie na wolnych obrotach powinno być ok 2bar u mnie pomógł szlif wału
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
siemka kosz naprawy to 350 szlif wału i panewki główne i korbowodowe .jest jeszcze problem typu czy twój wał wyda na szlif k czy stopy i korbowody nie mają luzu, mechanik wezmie za robotę gdzieś 500 przerabiałem ten temat
Już jest wszystko dobrze trzeba było przestawić wał nie było na nim żadnych znaków gdyż jak był szlif wału to źle założyli tryb i nie było z adniego znaku po zamianietrybu ukazał się znak . Dzięki za wszystkie rady i propozycje . Pozdrawiam
silnik 84KM. Astra g 1.6 8v z lpg 75KM.... Skoro żre olej, to silnik do remontu. Tylko będzie mała niespodzianka - przestanie brać olej, ale będzie więcej palił. Przy przebiegu ponad 400 tys km to już niestety blok do szlifu, tłoki do wymiany i cała reszta - regeneracja głowicy, wymiana panewek albo i szlif wału - średnio się całość imprezy opłaca,...
No tak możliwe że pasują. Mam dwa wały korbowe, ten na którym silnik pracował ma tak ok 79,5mm a inny który sobie czekał ma 80mm i niewielkie wżery pod jedną z panewek. Jeśli te 79,5mm to pierwszy szlif to ok.
wiec jesli to panewki na wale...to czy sam to moge zrobic? czy to jest skomplikowane? musze zjechac do polski a laweta sie nie oplaci...:cry: To nie są wszystkie panewki to jest na jednej stopie panewki głównej ale jak ci nie stuka to może dojedziesz.Drugi taki też mu ciężko chodził ale nie chciał wierzyć że jest to wina stopy wału ale długo jeszcze...
Jeśli panewkę już obróciło to jedynie szlif wału i nowe panewki. Możliwość założenia takiego zestawu jak kolega napisał zawsze jest. Tylko później rodzi się pytanie ile to wszystko wychodzi zanim rozleci się silnik.
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
Wiem jaki pisk wydaje pasek i to napewno nie on jest tego powodem. A co do klekotania to słyszałem że jak to będą panewki to trzeba robić też szlif wału czy coś w tym stylu. To prawda???? :(:(
remont. Ale najpierw zrób podstawowe czynności takie jak wymiany filtrów, czujników bo remont silnika to dość kosztowna sprawa. Panweki to koszt do 80zł ale szlif wału to już droga zabawa.
Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
Za taką cenę to się robi generalny remont lub kupuje sprawny silnik a nie tylko wymiana pierścieni. Masz wiedzę i orjętacje. Sama naprawa głowicy może kosztować 2tyś. Na ori częściach. Na zamiennikach 800-1000. Szlif wału 500 obróbka bloku 500. Do tego korby. A gdzie części i robota.
w golfie tak jak i w passacie jest dynamiczna kontrola cisnienia oleju w zależnosci od obrotów jakie masz te ciśnienia na wolnych obrotach a mierzyć można w dowolnym punkcie układu smarowania u mnie w passacie 1.8 pomógł tylko szlif wału jesli sam zrobisz to koszt ok 400 zl szlif plus panewki
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Tak bezpośrednio 1;1 za pomocą wału kardana silnik 19tdi z pompą wp38 tzn elektroniczną ma 90km przy około 4000 obrotów a przy 1450 niestety nie uciągnie się tylko przełożenie 1:2 dało by rade .tylko silnik wolno obrotowy nadaje się do bezpośredniego napędu.zrezygnowałem z tego silnika bo tylko skrzynia biegów wchodzi w grę za dużo kombinacji.napęd...
to nie będę bawił się w takie przeróbki, będę szukał dalej silniki 2.0 115km dziękuję za pomoc zeimp a wiesz może ile by kosztował szlif wału i dobranie odpowiednich panewek?
Co ma szlif wału do kompresji? Zrób pomiar ciśnienia, albo rozbieraj i ocenisz w tedy, bo bez tego to raczej się nie obejdzie. Dlaczego nie chce Ci się wierzyć że to głowica? Każdy powód nie trzymania kompresji ma wpływ, czy to zawory czy pierścionki. Luz zaworowy sprawdzałeś?
A szlif napisz co miałeś wymieniane w silniku co dokładnie robiłeś tylko szlif cylindrów czy wału też.
No samo się nie sprawdzi, za coś zabrać się musisz, po tym co opisujesz to tylko to na myśl mi przychodzi. Nie wiem co rozbierałeś dokładnie, co wymieniałeś, może babola zrobiłeś przy rozrządzie? Szukać Kolego, szukać. szlif wału i wymiana 2 korbowodów
Jakiś czas temu znaleźliśmy przyczynę pierdzeń w wydech i niebieskiego dymu. Uszkodzone zawory wydechowe upalone były. Tłoki również były po nadtapiane. Za wszelka pomoc dziękuje :) W tej chwili robimy kapitalny bo obróciło trzema panewkami na wale. Zna ktoś dobry warsztat na osiowanie bloku pod wał i szlif wału ?
Temat po dłuższym czasie został rozwiązany. Poziom kosztów dosyć wysoki, ale z pewnych względów zależy mi na tym samochodzie. Naprawa główna czyli regeneracja głowicy, wymiana cylindrów (wymienne a aluminiowym bloku), pierścienie zaworowe, panewki, szlif wału itd. Autko na dotarciu. Pozdrawiam.
Silnik to nie jakiś tam mechanizm. Który można polać oliwa raz na rok :lol: Chyba już kole sz ko zapomniałeś czasy gdzie jeszcze z 10 lat temu szlif wału korbowego i wymiana panewek w pojazdach polskiej myśli technicznej to była niemal standardowa procedura...
Panie... toż to żywy trup... remont kapitalny, ciesz się, że w ogóle to jedzie. Taki syf na tłoku, to tam pierścieni w tym silniku niema daaaaawno Tak skrzywiony korbowód to albo panewka przytarła się i złapała, na szczęście nie na tyle, że urwało korbowód, albo nie wiem, wjechał ktoś do stawu albo lał wodę w dolot na pracującym silniku?? pokaż jeszcze...
Witam. Najlepiej wymień czujnik i kup sobie zegar do ciągnika zebys widział jakie masz ciśnienie na bieżąco bo czujnik oleju żeby zacza świecić musi być ok 0,5 Bara A wtedy to już panewki mogą się delikatnie przetrzeć. Nie ma co oszczędzać jeśli chodzi o takie sprawy taki zegar można kupić już za 50 zł więc to nie jest majątek A szlif wału to już jest...
Właśnie to miałem na myśli aby zetrzeć tylko "ranciki" ostre by nie "lizały" oringów w czasie wpychania PD w gniazda... Więc zrozumieliśmy się doskonale :-) Oczywiście papier 800 - 1000 (podaj jakim Ty robiłeś). Śruby nowe - OK :-) Remont nie taki straszny... 120 pierścienie nominał w oryginale już są. komplet panewek korbowodowych (też już są to 150zł)....
Witam serdecznie problem z Yamaha tzr 125 robiony szlif cylindra plus nowy tłok wosner oraz simeringi wału raz ciężko odpala a innym razem odrazu pali lecz po chwili dostaje wysokich obrotów gaźnik czyszczony z 50 razy podmieniany na inny że spr moto i dalej do samo nie wiem już gdzie jest problem proszę o pomoc
Nie o to chodzi raz dałem zrobic szlif wału i nowe panewki w starym passacie i wraz musiałem zakupic drugi silnik ,bo po 100km znowu panewki grały.Remont kosztował ok.400zł częsci.Za tyle kupiłem drugi silnik i pewnie jeździ do dzisiaj kilka lat. Oczywiście nie kupiłbym silnika eksploatowanego w kraju.
Jaknu odnośnie osiowania bloku to każdy mechanik ma inną teorię. Ja twierdze że jeśli silnik jest remontowany z powodu najzwyklejszego zużycia to osiowanie nie jest konieczne, jeśli silnik jest naprawiany z powodu uszkodzenia, np: obrócenie panewki (na stopie głównej), skrzywienie wału, czy urwanie wału to osiowanie jest wymagane. Jeśli osiowanie jest...
Jestem na tym forum po to, by dowiedzieć się coś więcej, aby mechanik mnie kitu nie wciskał. Może i masz racje, ale teraz muszę cos z tym zrobić. Auto potrzebuje na dojazd do pracy. Pozdrawiam. Dodano po 2 A najwięcej mi chodzi o to, czy można zrobić szlif wału w tym silniku.
Kolego to że stuka i stwierdzili w aso ze panewka to raczej prawda natomiast naprawa to kilka wyjść albo kupić gdzieś na szrocie cały silnik albo tylko wał korbowy a najlepiej blok silnika albo wziąć się za regeneracje podstawa to szlif wału korbowego nowe panewki ewentualnie nowe korbowody ale przy tak gruntownej naprawie warto jest też zrobi szlif...
Słyszałem o sporwowym wałku rozrządu do poldka (zmienione fazy)chciałbym się dowiedzieć czy ktoś robił coś takiego z jakim efektem. Myślałem jeszcze o planowniu głowicy (zwiększyć stopień sprężania) niewiem ile jerzdże na gazie więc spalania stukowego nie powinno być. Dotego 2 szlif cylindrów i szlif wału żeby wytrzymał obciążenie jak wyprzedzić zapłon...
Spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany świeceniem kontrolki. Powodem jest rozrzedzenie oleju przy nagrzanym silniku i rozszczelnienie, zużycie panewek na wale korbowym. Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia smarowania. Możliwe że czeka cię szlif wału i wymiana panewek. Pompa podnośnika też do wymiany i uszczelniacze wraz z pierścieniem na tłoku pompy...
Witam, podczas naprawy silnika briggs okazało się, że nie był dany oryginalny klin na kole zamachowym. Niestety, z mojej winy został zerwany i w tej chwili zakładając koło na wałek jest wyczuwalny bardzo duży luz (bez klina) na kole magnesowym, przy wcięciu na klin widać uszczerbek, tak samo na wale, w miejscu wycięcia na klin widać ze jest rozszerzony....
Posiadam ciągnik c4011 z dwoma filtrami olejowymi. Silnik jest po remoncie kapitalnym czyli szlif wału nowe panewki nowa pompa olejowa bez zaworu ponieważ jak wiadomo zawór jest przy filtrach,a ciśnienie oleju jest 04 na wolnych obrotach,a na maksymalnych10,a wskazówka zegara chodzi jak obrotomierz przy motocyklu etz czyli im wyższe obroty tym więcej...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem Grand Vitare 2.0 benzynę 140km. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym usłyszałem klekotanie, po wizycie u mechanika i rozebraniu dołu okazało się ze panewki obróciło. Podjąłem się inwestycji i zaczalem naprawę. Szlif wału panewki, głowica oleje.. kiedy wyjechałem Suzuką z warsztatu serce mi pękło. Sytuacja się powtórzyła....
Jest to silnik 1.8 TD był szlif wału po załżeniu sinika już nie odpalił. Jest kluczyk z czerwonym oznaczeniem. Pozdrawiam Dodano po 4 Po właczeniu zapłonu obok zegara miga czerwona kontrolka po pewnym czasie somochód zachowuje się tak że wogule nie kręci tylko jest zapłon kontrolki swiecą.
Problem polega na tym,że firma''X"robiła remont silnika po przytarcciu silnika i zrobili szlif wału wymienili pierścienie na tłokach,zrobili głowice lecz nie sprawdzili tulejek w krtórych obraca się wałek rozrządu.Niestety poobracały się one i pozatykały kanały smarujące.Po niedługim czasie powycierał się wałek więc wymienili na kolejny,samochód przejechał...
Witam Nie mogę usnąć i czasami czytam forum. Wypowiem się w ww kwestii z racji tego że zawodowo naprawiam silniki ZI/ZS z '67(at)09 lat oczywiście. A mianowicie S 321 ma az jeden simering!!!!!!!!!!!!!!, brak uszczelniaczy zaworowych i prosty układ olejenia cisnieniowo-rozbryzgowy.Sam naprawiłem ojcu 2 lata temu taki silnik(500 mth temu), pasowania na...
nie no problemu praktycznie żadnego nie ma :) A mam jeszcze jedno pytanie może ktoś już to robił ile mniej wiecem by wyszedł remont tego c20xe chodzi mi o panewki , szlif wału , pierścienie , uszczelka pod głowice i pod miskę i pod pokrywę zaworów oraz uszczelniacze?? niby ten silnik ma przejechane 160tyś i niestety był już wyciągnięty ale nie był bym...
Wymiana pierścieni to sztuka dla sztuki. Zużyły się pierścienie to i cylinder. Nie ma innej możliwości. Wymiana pomaga na chwilę. A potem jest jeszcze gorzej. Koszt z robocizną u kogoś to minimum 200zł a normalnie z myciem to ponad 300. Więc jak sens. Przecież same pierścienie to jakieś 50zł do tego uszczelki i uszczelniacze. Dochodzie wysyłka i części...
Istnieje jakiś rozwiertak do tych panewek walka rozrządu, czy robi to szlifierz pod wymiar przeszlifowanego wałka? Zgodnie ze sztuką żeby wymianą panewek na wale korbowym miała sens to trzeba zrobić szlif albo przynajmniej sprawdzić owalność czopów wału korbowego, więc i tak najwygodniej wyjąć motor z auta
Witam mam takie pytanie chodzi mi o mojego opla astre zrobiłem remont silnika tzn szlif wału nowe pierścienie itp. bez remontu głowicy jest to silnik C18XE 1,8 16v i problem polega na tym iż nie chce auto zapalić kręci bardzo ładnie iskra, paliwo jest ciśnienie w cylindrach również. Co może być tego przyczyna ?? podparte zawory? coś z rozrządem a może...
I tak właśnie myślę, żeby założyć nowe pierścienie, na tulejach progów nie ma. A z tym luzem to nie wiem bo tłoków nie zdejmowałem. Jeszcze jedno czy da się ściągnąć tłoki od dołu bo muszę założyć nowe panewki bo już je słychać, nie wiem ale i pewnie szlif wału będzie potrzebny (zobaczymy, pomierzymy). :D Co jeszcze więcej :?: Z góry dziękuję za podpowiedzi....
cześć Mam seata ibizę od jakiegoś czasu mam problem z przyśpieszaniem silnik jest dziwnie słaby i nie ciągnie równo. Czuć szarpanie na 2,3,4 biegu. Jak byłem u mechanika pokazało mi usterkę czujnika sutkowego spalania. Okazało sie że mam zużyty wał korbowy stąd te stuki. Zrobiłem silnik ( szlif wału ) skasowałem usterkę na komputerze i niby było wszystko...
szlif wału koszt szlif wału korbowego szlif wału osiowanie
astra odblokowanie kluczyk passat zaprogramować lampy metalohalogen
Kanał audio bez sygnału wideo - przyczyny i rozwiązania Migające zielone strzałki na routerze Connect Box UPC