Pomijając iż zdjęcie samemu opony jest karkołomne to potocznie bateria jest niewymienialna. Pozostaje szlifowanie masy plastycznej dremerem i wspomaganie opalarką by wydłubać baterię. Lub zakup czujnika co oznacza spory wydatek..
Drodzy Forumowicze, Piszę niemal z zagadką detektywistyczną a wszystkie osoby, z którymi konsultowałem ten temat rozkładają już ręcę. Może ktoś z Was miał podobny problem? W skrócie: Zainstalowałem jednofazowego wallboxa VOLVO który NIE CHCE ładować mojego VOLVO ale ładuje inne elektryki a przy tym moje VOLVO bez problemu ŁADUJE się na innych ładowarkach...
element nierozbieralny zaprasowany i montowany jako monolit. Skoda Serwis udzieliła mi takiej informacji natomiast z numerem vin mi zamówią za 400 zł odpowiednik do mojego samochodu :). Biorę się za rozbiórkę dam znać jak coś spierniczę. i udało się naprawić jakieś 2-3 godziny roboty trzeba uważać przy wyciąganiu bębenka żeby nie pogubić zapadek i małych...
Piszesz że wał jest skrzywiony ,sprawdź bicie powierzchni przylegania koła zamachowego . Miałem przypadek w którym skrzywiony wał pracował ale powodował poprzez bicie urywanie się tarczy sprzęgła . Cena wału korbowego do samochodu osobowego nie jest zbyt wysoka i prostowania wału tutaj się nie stosuje , w twoim przypadku może warte rozważenia . Metoda...
slyszal moze ktos o szlifowaniu kineskopu? tak jak szyby od samochodu porysowane można wypolerowac czy wyszlifowac ze jest spowrotem przejrzysta i bez zadnych rys. Jest taka możliwość aby kineskop wyszlifowac?
witam ja napisałem ze dwa i kawałek trzeciego poniewaz tak jest u kolegi i jest to udokumentowane książką serwisową i samochód sciągał znajomy kupił go od pani prokurator pierwsza właścicielka no i po stanie samochodu moge stwierdzic że stan licznika jest taki rzeczywisty, zawieszenie w stanie idealnym z przodu były wymieniane tulejki i cos tam jeszcze...
30 tysięcy to przy pomyślnych wiatrach. Sam koszt robót blacharsko-lakierniczych to koło 12-15 tysięcy, z uwagi na mocno skorodowaną bazę. Chromowanie- zależy gdzie, ale ZnAl'e pochłoną jakieś 2-3 tysiące, zderzaki i kołpaki- podobnie. Tapicerka- 2-5 tysięcy. Kapitalka silnika- ze 2-3. Oraz zakup wielu części. Weź tylko pod uwagę, że samochód odrestaurowany...
Minęło 2 miesiące, zrobiłem ponad 4k km i jedyne co musiałem zrobić to szlifowanie klocków i tarcz w prawym przednim kole (piszczenie czasami bardzo głośno) Poza tym średnie spalanie na poziomie 5,8 - 5,9. Te 4,75 to chyba błąd w obliczeniach :) P.S. Albo zmiana stylu jazdy. Z delikatnego i ostrożnego, na bardziej dynamiczny... Wiem na co moje autko...
Faktycznie Ciśnienie w ukłdzie chłodzenia jest podniesione i to znacznie. I równiez leci biały dym z rury wydechowej. Wiec co proponujecie sprawdzoc?? Jestem pewnien ze z silnika nic nie cieknie cały dzien stał w garażu a pod silnikniem były podłożone bazety również odpalilem go i pracował chwilke az sie nagrzał i dalej sucho. A czy podczas szlifowanie...
Zdjęcie nie musi być zrobione pół godziny przed pójściem do urzędu, urzędnicy są różni, są tacy co mają komplet wymaganych dokumentów, a i tak jeszcze wymyślają. Ale to ułamek, mając argumenty (w postaci znajomości przepisów i objaśnień) nigdy nie spotkałem się z sytuacją by urzędnik dalej wybrzydzał. Co do pozostałej części to logiczne jest zachowanie...
Witam bardzo proszę kolegów o pomoc, problem konkretnie polega na tym że od remontu silnika ( uszkodzenie turbiny-wessanie oleju-remont silnika pierścienie itp itd szlifowanie wału, głowicy wraz z jej planowaniem) sporadycznie raz na pare dni na zimnym silniku rano samochód kręci ale nie odpali, po kilki próbach sam nie złapie, ale po wspomaganiu kablami...
Szpachla samochodowa - Jak sama nazwa wskazuje - służy do szpachlowania samochodu - karoserii. A ta jest z blachy (przeważnie...). Do drewna są szpachlówki do drewna - również dwu-składnikowe; najlepsza jaką znam to poliestrowa. Po wyschnięciu (kilkanaście minut - trzeba się śpieszyć) trzyma się jak "niewiemco", ma prawie takie same właściwości jak...
Nie wiem czy mechanik nie robi mnie na szaro więc mam kilka pytań: Grzeje mi się silnik, płyn chłodniczy albo znika jak amfora albo wrze jednak jest klarowny (układ szczelny sprawdzałem) a po odpaleniu samochodu po jakimś czasie mam spaliny w chłodnicy (po jakimś czasie zanim zacznie rosnąć temperatura czuć zapach podobny do spalin), przewody doprowadzające...
Witam. Siedzę kilka dni i nie mogę znaleźć identycznego przypadku. Mam ibize 1.9 TDI silnik ASV. Jak ją kupiłem śmigał ładnie. Po ok 2 latach po zimnie mniej więcej zaczęła brać olej wiec zrobiłem uszczelkę pod głowicą ale dalej był problem. Okazało że turbina brała, po zrobieniu jej wszystko wróciło do normy. Samochodzik ładnie śmigał i nawet oleju...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
Woda sie nazbierała w układzie paliwowym. Zgadzam sie z Chupacabra. Olej jest zimny nie dociera do niektórych elementów silnika i wszystko się "szlifuje".
Rozumiem. Czyli tak jak myślałem. A czy można coś w niej jeszcze poprawić? Np wymienić na Ori si9241 te szlifowane?
Wał nie był szlifowany. Wkurza mnie to daje samochod place dużo siana za remont a dalej i tak jest badziew. Przejade te 2k zaprowadze i niech mierzy. Ciekawe jaki odchył kompresji sprawia lanie +6 ( w teorii bo do +6 tylko komp pokazuje...).
Drut 0,6 czy 0,8 to też zależy od wprawy, ja spawałem 0,8 a raz kupiłem 0,6 ale jak chciałem coś grubszego pospawać to był problem. Sam dwutlenek wystarczy do samochodów dodatek argonu powoduje ładniejsze układanie spawu a to rzadko przy samochodach się wykorzystuje bo spawy się szlifuje, szpachluje i.td. Do tak cienkich blach ok 8l/h wystarczy. Sam...
Do smaru grafitowego kurz się przyczepi i będzie szlifować pióra resorów. W samochodzie mam resory i nigdy nie były smarowane. Auto przejechało już 180 000 km. Tworzywo na przekładki piór to teflon. Zwiększa grubość, wysokość resoru i osłabia konstrukcję zawieszenia. A to strzemiona resorów: http://obrazki.elektroda.pl/4780528400_1...
No może nie lakierowałem kolumn - ale podobna branża - gitary elektryczne. Procedura wyglądała tak: 1. zmatowić papierem ściernym 120 2. ewentualne nierówności zaszpachlowaś szpachlą samochodową miękką 3. wygładzić szpachlę papierem 120 4. nanieść podkład akrylowy ( rozrobiony na gęsty ) 5. zmtowić podkład papierem 400 - 500 6. warstwa wierzchnia -...
Oprócz szlifowanego tłoczyska malować można wszystko, ale czy warto?
Wsadzę do kaszlaka i od czasu do czasu będzie jeździć, ale na pewno nie codziennie, bo od tego jest inny samochód.
Dzieki, a co do nazwy do chyba mówi sama za siebie, tak jak w samochodach, tuning to np. szlifowanie tłoków, a zakładanie buczących tłumików to juz zmiana wyglądu czyli facelifting: )
Chcesz miec wszystko ladne to musisz polakierowac od poczatku czyli szlifowanie podkład a następnie baza i klarlak po około 30 minutach!
Mam taka przetwornice i przy podlaczonej żarówce 200W 230V z aku ciągnie ok 18A . Ostatnio testowałem w garażu podłączając szlifierkę 500W - uciągnie ale nie można zbytnio mocno dociskać do szlifowanego przedmiotu.
Ja stosuję środki, które uzywa się do usuwania rys na samochodzie. Czyli biorę papier ścierny wodny o gradacji 2000 i szlifuję całą płytę do usunięcia najgrubszych rys, następnie pasta polerska - najlepiej Farecla na miękkiej szmatce , żeby usunąć mikrorysy po papierze ściernym.
Ok spokojnie, wymieniam błotnik z dziurą w prawie 20-letnim samochodzie. Nie musi przeżyć silnika ;). To teraz na poważnie. Muszę naprawdę szlifować skoro to jest nowy błotnik? Nie wystarczy podkład antykorozyjny, lakier akrylowy i kolor? Te czynności wykonujemy na całości czy tylko zewnętrznej części?
Oj kolego, w dzisiejszych czasach, gdy jest internet, wszystko jest prostsze, zresztą człowiek uczy się na błędach. Ja jak uczyłem się np. szpachlować samochody, i nałożyłem za dużo szpachli i blacharz kazał mi to szlifować praktycznie do zera, to od razu nauczyłem się ile należy nakładać, tak jest ze wszystkim, zanim nauczysz się naprawiać telewizory,...
Prawidłowo wykonane uzębienie kół zębatych walcowych prostych jest ciche, jeśli były szlifowane zęby na szlifierce do kół zębatych. Chcesz przez to powiedzieć że koła zębate biegu wstecznego w większości samochodów osobowych są wykonane nieprawidłowo ? :lol:
"wygięta" nie jest, Gdyby była wygięta, to nawała by się albo do wyrzucenia, albo do kompletnej obróbki. Nie ma sensu zakładać jak była ściągana na uszczelkę,chyba że była ściągana z innego powodu to by można było odpuścić szlifowanie. Jakaś nowa filozofia widzę. Głowicę zawsze po zdjęciu sprawdza się pod kątem niepłaskości - służą do tego albo liniały,...
Przepływka to inaczej miernik masy powietrza, znajduje się tuż za filtrem powietrza i jest ona potrzebna do wyznaczania dawki paliwa w powiązaniu z wieloma parametrami silnika. Jeżeli uszkodzisz ten czujnik to samochód praktycznie przestaje jechać, teraz to nie taki ból kupić przepływkę za 200 zł. Ale wcześniej można było kupić tylko w serwisie za ciężkie...
Mam jakiegoś chińczyka i lakier czy reflektory poleruje nieźle. Cena przyzwoita, ale waży sporo, przekładnia halaśliwa, więc to tylko dla amatora, do okazyjnych prac, nie do zarabiania kasy.Wygladziłem tym spory kawał marmuru szlifowany na ostro do niezłego połysku.Polerowanie szyby to żmudna robota-materiał b.twardy.
Nie trzeba wymieniać. Pomagają dwie opcje : poprawienie lutów na jego płytce drukowanej albo przeszlifowanie pilniczkiem jego nóżek (jeśli oczywiście cewka nie jest spalona). Najczęściej jednak pomaga szlifowanie nóżek i pracuje jak nowy. Poprawiałem jego luty zaledwie 2 razy w swoim samochodzie w przeciągu 9 lat i ma się dobrze.
A czy ja nie mam hamulców? Zacisk przód full metal. Ja natomiast nie odważyłbym się jeździć na szczękowych. Poza tym podstawowym hamulcem w jednośladach jest przedni. W samochodach jakieś 70% siły hamowania jest na przód. Powód: trudniej zablokować koło - można użyć większej siły. Jeśli chodzi o linkę do licznika, dzięki za radę. Na razie mam zdemontowany...
"Rano wsiadłem do samochodu (-10 mrozu) normalnie odpaliłem podjechałem 20 metrów i się sam zatrzymałem (tak po prostu bez żadnej przyczyny), po 20 sekundach samochód zgasł" samochód przejechał 20m i pracował jeszcze 20 sek. wiec wał już mógł szlifować po panewkach, sprawdzenie wcale nie zaszkodzi a w 100% zweryfikuje stan układu ograniczając koszty...
Nie do każdej, silniki OHV maja mniejsze luzy. Kosiarka, to nie samochód, luzy nie muszą być aż tak dokładnie ustawione. W Twoim silniku, jedyna możliwość regulacji, to szlifowanie trzonka zaworu lub frezowanie gniazda zaworowego.
Witam, Posiadam Polówkę (2005r, 101KM, 1.4 w benzynie, wersja hatchback), która za bak nie wylewa (najczęściej wychodzi 7.7l/100km przy cyklu mieszanym). Zastanawiam się nad instalacją gazową, ponieważ dużo jeżdżę, a cena benzyny jest, jaka jest :) Głowię się głównie nad tym, czy starczy mi miejsca na zbiornik? Drugim problemem jest fakt, że miałam...
Szlifowane były ścianki między którymi chodzą pompowtryski, tak jak pisałem były na nich wżery. Samochód niestety jest unieruchomiony. Puki co pompa nie była sprawdzana, mechanik wyszedł z założenia że to zużyte oringi będę przyczyną pobierania ropy do oleju.
Z allegro jak mają zrobiony test na dawkę i przelewy podparty wydrukiem i dołączonym do gwarancji rozruchowej to można zakupić lecz samemu też musisz te testy zrobić aby zweryfikować co montujesz bo później będą zwalać na jakość paliwa itd... Znam spryciaży co szlifują końcówki , na takich 10000 zrobisz i koniec. Pytanie ile czasu chcesz samochodem...
Witam kiedys pracowalem jako pomocnik lakiernika jednak tylko przez krotki okres i moja wiedza jest niewielka. Czytalem juz kilka tematow na ten temat ale i tak nie moge dojsc do ladu bo kazdy inaczej pisze wiec zakladam nowy. Chce pozbyc sie rdzy na samochodzie. Wszystko wyszlifowalem do golej blachy, polozylem szpachel i teraz moje pytanie... czy...
Kostka np.drewniana wielkosci paczki zapalek,papier wodnyP2000 i wiaderko z czysta woda(papier czesto plukac w tej wodzie).Delikatnie szlifowac miejsca,gdzie sa kropki a potem pasta polerska lekko scierna na flanele i po klopocie
Co do ostatniej wypowiedzi kolegi Zbigniew Rusek to muszę ci powiedzieć że temat ogrzewania wodnego w garażu narazie umarł w butach. Chcę tylko Ci uświadomić i rozumiem iż jesteś bardzo przestrzegający BHP ale ostatnio spawałem w samochodzie parę blach spawarką transformatorową i jakoś nic mi nie wybuchło łącznie z tym że szlifowałem szlifierką kątową...
No dokładnie, pojazd który się podoba i jeździ się nim dużo lepiej na pewno zagości dłużej na podwórku właściciela i pójdzie na niego dużo więcej kasy niż na ten który się nie podoba. Jak ktoś lubi się grzebać w mechanice, blacharce, elektryce to się jemu tani opłaci. Bo to tylko kwestia zakupu części na szrocie za grosze i wymiany tego (mnóstwo robocizny)...
Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje. Zasada działania jest: zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału. widziałem wał szlifowany przez fachowców...
A ja właśnie robię mojego Opla - zdrapuję rdzę, szlifuję maluję Hammerite'm, a na koniec kładę ''baranek'' z Bitgumy. Robię tak wszystkie nadkola i spód. Ciekawe jak to z nim będzie i na ile to pomoże...
Firma jest absolutnie dowolna - bierz co najtańsze albo co masz w najbliższym sklepie lakierniczym. Pamiętaj tylko, żeby nie kupić kolorowego lakieru typowo akrylowego, tylko tzw. bazę - nie stosuje się do niej utwardzacza ani nie szlifuje się jej. Musi też byś pod nią podkład. Na koniec potrzebny będzie już typowo akrylowy lakier bezbarwny nawierzchniowy....
To ja dalej jestem w kropce. Głowica zebrana 0,15 i tylko tyle, gniazda, prowadnice, zawory zostały zmieniłem tylko uszczelniacze i dotarłem zawory. Po tym zabiegu głowica ponownie sprawdzona pod kontem szczelności i jest ok wcześniej przepuszczała na zaworach i osadach wtrysków na osady założyłem oringi o zwiększonej odporności na temperaturę i oczywiście...
Witam ponownie, późno ale lepiej niż wcale. Typowo, brak smarowania panewki poszły, zakleszczyło na wale i tyle, po zaprowadzeniu do mechanika i wymianie panewek oraz oleju i przeczyszczeniu odmy wszystko wróciło do normy :) Wał z tego co mówił mechanik był w zasadzie nienaruszony ja kdobrze pamietam nawet nie szlifował bo nie było potrzeby :) Pozdrawiam...
Okleiłem i doszlifowałem kanty 2 ścianek (większych) na jednej z kolumn. Nie jest to chyba takie trudne... zastanawiam się tylko jak ja zrobie front... Niestety zdecydowałem się to zrobić w mieszkaniu i rozniósł się "zapach" kleju :P niektórym to przeszkadza. W garażu za mokro i zimno bo samochód ośnieżony wjechał. EDYTOWANY: Okleiłem jedną kolumnę....
szlifowanie wałów szlifowanie cylindra fornir szlifowanie
schemat rozrząd trafić radio blaupunkt kodowanie schemat jelcz
bateria macallister zabawka latająca
Pastuch Secur 200 nie bije, miga zielona dioda Gdzie kupić płytkę i transformator do pastucha Secur 200 12V/9V?