Załóż nowe pierścienie i zobacz czy silnik odpala (czy w ogóle odpala). Ja bym się nie pchał w szlifowanie cylindra - koszt pewnie duży, do tego trzeba specjalistyczny zakład znaleźć. Jak z odmy wyrzuca olej to nie wpinaj tego wężyka (bo pewnie tak jest połączony) do filtra lub gaźnika, tylko puść go luzem to przestanie kopcić. Wiem działanie doraźne,...
A chciałem tylko wymienić uszczelniacze... Ile takie szlifowanie cylindra może kosztować?
https://obrazki.elektroda.pl/2031165400_... Opiszę tutaj krok po kroku sposób w jaki możecie zaprojektować drukowaną w 3D obudowę do własnego projektu w darmowym programie Blender. Przedstawiona tu obudowa będzie wzorowana na popularnych obudowanych uniwersalnych często kupowanych przez hobbystów. Po ukończeniu obudowę wydrukuję na...
Witam. Opowiadalem o swoich problemach z kolem, temat juz ogarnalem, wymienilem kolo na wzmacniane ale aluminiowe, ciezko znalezc stalowe. Troszke roboty bylo ale myslalem ze bedzie gorzej. Swoja droga tak sobie mysle, Davvi opowiadal,ze czasem mu szprycha peknie,jesli to jest ta, od strony zebatki silnika, to do wymiany trzeba ta zebatke wykrecic-masakra....
Czy takie "szlifowanie papierem" tej rysy nie zmieni kształtu cylindra? Tuleja cylindra nie stanie się owalna zamiast okrągła? A jak piszesz że cylinder jest miękki, to masz rację, cylindry są w całości z aluminium lub jakiegoś podobnego stopu, gdzie przewagę ma aluminium, może trochę twardszego jak samo czyste aluminium. Mogą być tylko utwardzane na...
Jak to jakiego zakładu szukać, przecież nie zegarmistrza. Jedynie w warsztatach, robiących szlifowanie cylindrów silników samochodowych.
jack63 masz rację, pomyłka, zawór wydechowy jest mniejszy. :oops: Tak patrzę na zdjęcie tego tłoka i nachodzi mnie wrażenie, że to szlifowanie cylindra nie było zrobione jak należy. Dokładnie, to chodzi o spasowanie tłoka do cylindra, tak jakby tłok był zbyt 'luźny". Może to tylko złudzenie.
Witam, czy ma ktoś jakiś fajny sposób na wyczyszczenie i zeszlifowanie zadziorów z kanałów cylindra w WSK? Głównie chodzi mi o ssący i płuczące ponieważ są one dość mocno zakrzywione. I czy wie ktoś jak sprawdzić czy kanały płuczące otwierają się w tym samym momencie?
Kto wie jaki rozmiar ma tlok cylindra 60ccm? I czy 3 szlify cylindra sa lepsze niz cylinder 60ccm? podowiedzcie mi.
Kupiłem zdekompletowaną kosiarkę z 2003 r. na złomie, bo dobrze wyglądał silniki Tecumseh. Był problem z odpaleniem, ale jak pochodziła z minutę to zaczęła ostro kopcić. Więc rozebrałem głowicę silnika i taki mam widok – jak na fotkach. W cylindrze bruzdy nie wyczuwa się nawet minimalnej, tylko ta strona od zaworów trochę nierówna. Kolega mi powiedział,...
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Napisałem w nowym temacie bo tamten dotyczył raczej diagnozy oleju na tłokach. Poradźcie, bo chciałbym to już poskładać, czy wymieniając pierścienie szlifowanie lub honowanie cylindrów jest niezbędne? Ślady honowania jako tako są widoczne, na cylindrach nie ma żadnych pionowych rys, próg jest minimalny, praktycznie niewyczuwalny, rowki w tłokach są...
Po niespełna miesięcznej przerwie wracam do remontu. Głowica jest naprawiona, zostaje teraz kwestia pierścieni. Panowie, czy wymieniając pierścienie szlifowanie lub honowanie cylindrów jest niezbędne? Ślady honowania są widoczne, na cylindrach nie ma żadnych pionowych rys, próg jest minimalny, praktycznie niewyczuwalny, rowki w tłokach są ok. Przebieg...
Na oko to można sprawdzić ciasto w kuchence, wszystkie silniki remontowane w garażu przez pseudo fachowców z rodziny (kiedyś) padły po bardzo krótkim czasie. Nie musisz czuć nic palcem, pracujący pierścień i tak zrobi szlif, zależy jak się ułoży, z jednej strony będzie mniej, z drugiej więcej, zgadnij jak ułoży się wtedy nowy pierścień. Zgodzę się,...
Do Adam700. Objawy ewidentnie wskazują na uszczelkę pod głowicą. Należy ją wymienić i dokonać przeglądu głowicy - nowe gumki na trzonkach zaworów i raczej szlifowanie płaszczyzny. Płyn prawdopodobnie przedostaje się przez uszczelkę z jakiegoś kanału wodnego do cylindra i stąd kłopoty. Gumki na zaworach to na przyszłość - utwardzone przepuszczają olej...
Mam trochę pracy więc pomiary parametrów po modyfikacjach mi się przesuwają. na razie sprawdziliśmy konsumpcję. Zalany litr paliwa i przebieg więcej niż dynamiczny = 3,5 l /100 km Ja zapłaciłem synowi za Enduro 800,- Cylinder się nie nadawał (zerwany gwint pod ttłumik nieudolnie naprawiany), poza tym ślizgało się sprzęgło i kopniak ślizgał się na osi,...
Dzięki za wytłumaczenie. Średnica cylindra 51,60mm. W danych technicznych jest napisane ze 52mm wtf? . W gaźniku to raczej niema się co popsuć. Tryb zdawczy do wymiany albo szlifowanie bo 3 bieg wyskakiwał cały czas przez to jeździłem tylko 1,2 i piłowanie. Dlatego załatwiłem silnik ale to było 4 lata temu. Byłem dziś w mieście, szlif cylindra z z tłokiem...
To raczej oczywiste, że nikt bez osobistych oględzin stanu elementów silnika nie da merytorycznej porady. A nawet te merytoryczne nie będą zgodne z racji różnych doświadczeń. Po kilku dniach dyskusji ja odczuwam brak pomiaru średnicy cylindra w odpowiednim miejscu oraz informacji, czy jest jakiś próg. Z domysłów wynika, że może mieć miejsce jakieś szlifowanie...
Oryginały są drogie, kupno takich części plus tuleja będzie nieopłacalne. Zamienniki są o połowę tańsze. Wszystko kupisz przez internet, wystarczy poszukać np. http://www.es24.pl/searchx.php/q,Korbow%... Zakładów szlifujących cylindry i dorabiających tuleje jest sporo, w Poznaniu i okolicach., poszukaj w "googlach" Będąc na twoim miejscu,...
Twoje lenistwo jest przygnębiające...
Witam, te tłoki wyglądają jak by niebyły jeszcze dobrze dotarte, powinieneś na nich jeszcze zrobić parę tys km, a jak kupujesz nowe tłoki to kupuje się tłoka nad wymiar i oddaje do szlifu, i skąd Ty wziąłeś 12v w CZ. Mistrzu, jak nie masz pojęcia to nie pisz głupot - owszem, były motocykle "CZ" z 12V instalacją, pokazane tłoki nadają się raczej do wyrzucenia...
Iveco 3.0 euro 5. W skrócie: turbo pluło olejem więc wymienione i dalej pluje. Dmucha z odmy na gorąco, na zimno niewiele. Rozebrany silnik - zapieczone pierścienie. Teraz jest dylemat czy szlifować cylindry czy nie. Pomiar średnicy wykazuje zużycie u góry 0,05-0,06mm, od około 20mm od góry do samego dołu cylindra jest ładny hon i brak owalu, średnica...
Jezdzij dopóki Ci sie rozsypie. Mi tez oleju nie bierze ani nie jest osłabiony za bardzo. Kto teraz robi generalke w maluchu?? Szlifowanie wału, wymiana cylindrów na nowe (szlifowanie nie ma sensu za drogie:), tłoków to i pewnie luzy w gniazdach zaworów ech zaczniesz robic jedno wylazie drugie . Jednym zdaniem nie warto... Od czasu gdy go kupiłem "...
Naprawialne są i jedne i drugie - ale nie w domu. Pierwszy lepszy zakład obróbki silników również tego nie zrobi. Więc?
Jest to pompa wielotłokowa regeneracja polega na nałożeniu chromu (chromowanie, są różne techniki) ponad wymiar i ponownej jej obróbce do prawidłowych rozmiarów. To znaczy cylindry się szlifuje na większy wymiar a tłoczki się powiększa.
Nawet gdybyś kupił tłok na 1 szlif to i tak trzeba by było szlifować cylinder . Jeśli cylinder nie ma uszkodzeń typu głębokie rysy to ok. Ważne aby dobrze dopasować pierścienie.
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
Witam, Planuję wymienić pierścienie na tłoku w kompresorze, gdyż już mało bije powietrza. Zawory są sprawne więc zostają tylko pierścienie. Czy możecie sprawdzić poprawność moich czynności i ewentualnie napisać na co zwrócić uwagę? 1. Odkręcić głowicę 2. Ściągnąć cylinder 3. Zmierzyć średnice (kupić pierścienie na wymiar) 4. założyć pierścienie (nie...
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Po pierwsze to jak założysz nowy tłok i pierścienie to powinieneś je dotrzeć przez jakieś 100km no chyba że szlifowałeś cylinder to około 200 km delikatnej jazdy.
Jak byś wiedział ile miałem przygód z naprawą tego silnika, ile "niestandardowych rozwiązań" zastosowałem (np. zaspawanie dziury w bloku, sklejenie klejem podpory wału, "szlifowanie" cylindra pilnikiem ;) ) to byś mnie zrozumiał, że chcę w końcu zobaczyć czy to "cudo" będzie w ogóle jeździło ;). Jeśli będzie jeździło to wtedy pomyśle co by tu jeszcze...
Pomiary poszczególnych elementów, jeśli odstają od dopuszczalnych wartości przewidzianych przez producenta to naprawa. Normalnie były przewidywane w tych maszynach małe remonty. Co 3000 godzin wymiana półpanewek, 6000 naprawa średnia, 12000 naprawa główna. Generalnie jak Cię korci to zdejmuj głowice, zobacz czy są progi na cylindrach, jeśli nie to dobrze...
Witam. Zaszła u mnie potrzeba, aby przeszlifować cylinder. Byłem u znajomego tokarza, i powiedział mi że takiego czegoś nie zrobi. Teraz moje pytanie Gdzie w okolicy Szamotuł (woj. wielkopolskie, koło Poznania) szlifują cylindry?? P.S. Chodzi o cylinder od motocykla JAWA 50. Proszę mi nie pisać że gra nie warta świeczki, kup nowy, bo jakość oryginalnego...
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Nie, nie kopciła Dodano po 7 Ja 4000 km temu szlifowałem cylinder (i to był ostatni szlif) i myślę ze raczej tak szybko by się nie zatarł nie spadała moc a była naprawdę bardzo zrywna a mogłyby to być pierścienie po 4000 km?
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
Kolego na to pomoze tylko ocena wzrokowa , ciezko powiedziec co sie stalo dlaczego sie tak dzieje moze cos zle skladsz moze zabezpieczenie wystaje poza tlok mozliwosci jest mnostwo ,jak sobie z tym nie radzisz to daj komus kto to zrobi fachowo kup nowy tlok pierscienie i cylinder i niech to ktos ci posklada ,unikniesz nowych kosztow, ale najpierw pojedz...
Jeżeli się nie mylę to ten cylinder nie posiada tulei żeliwnej, a co za tym idzie, nie można go szlifować. Tłok do Stihla jest całkowicie inny i nie będzie pasował. Musisz poszukać oryginalnego.
Na początek zrobił bym próbę wodną bo zbiornik ma swoje lata, 140 litrów to już trochę kurzu narobi jak puknie :D Sprawdzić silnik, presostat i całą resztę osprzętu. UP Zajeżdżam dziś z rana na złom a tam wan 136 nowy typ lezy, rach ciach i jest w bagażniku :D Wan rozdłubany, ciężko było ale poszło. Do wymiany łożyska na wale oraz trzeba zrobić płaszczyznę...
Też niby tak słyszałem ale jednak kwestia szlifu to 0,4mm więc nie dużo. A czym wcześniej się szlifuje taki cylinder? Wiem, oczywiście, tylko żeliwne cylindry można honować, nicasilem się pokrywa.
Witam Mam kolejne pytanie dotyczące silnika wfm m06. Cylinder jest do szlifu jest wyczuwalny próg był lekko przytarty. Chciałbym zrobić szlif domowej roboty honownica za 30zł na wiertarce stołowej i skrapiać co jakiś czas olejem.Cylinder nigdy nie był szlifowany bo tłok jest oryginalny. Oddać go do szlifu czy zrobić tak jak napisałem?
Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
Witam , stworzyłem kolejny silnik. Z nowych rzeczy to : cylinder szlifowany (kupiłem materiał na siłowniki) oraz tłok zrobiony z wałka liniowego fi 25, pracuje bez uszczelnienia , bez przedmuchów. Znakomita szczelność. Tłok pracuje w smarze. a o to silnik. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
(at)Beszot , u mnie jest delikatne poszarpywanie przy 3 tys. myślałem, że to silnik, ale przyjrzałem się ostatnio i to chyba jednak napęd. Faktem jest, że niskie prędkości obrotowe sprzyjają niestabilnej pracy napędu. Raz, że sprzęgło nie jest jeszcze do końca zaciśnięte, dwa to fluktuacje obrotów singla mogą powodować np. że korektor momentu podnosi...
Tylko że kupując silnik trzeba doliczyć koszt transportu. A jak wiadomo z tym też jest różnie. A co do instalacji nowej tulei cylindra to wychodzi to drożej niż szlifowanie. Dzisiaj troche podzwoniłem w tej sprawie.
Tak jak wyżej.. Ustaw tą iglicę i śrubkę od powietrza oraz sprawdź czy nie ma wycieków z gaźnika. Sprawdź również stan samej iglicy czy nie jest jakaś szlifowana czy coś.. Jeżeli masz do niej wątpliwości, to kup nową - groszowe sprawy a będziesz miał spokój ;) Pamiętaj, że zły stan pierścieni, tłoka oraz gładzi cylindra również przyczynia się do większego...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Przedwczoraj płaciłem 1000 za zrobienie głowicy do Opla Z18XER, wymiana prowadnic, szlifowanie zaworów i gniazd, płaszczyzna, szczelność i luzy (tam nie ma hydro)
Rzeczywiście, luz trzy milimetry na zamku jest podejrzany, możliwe że nowy pierścień jest do średnicy 45 mm. Tych cylindrów nie można szlifować.
Jeśli nie ma połączenia z ostatnią świecą to trzeba to naprawić ,przynajmniej wyeliminujesz następną usterkę. Powrócę jeszcze do koloru dymienia. Nieszczelne lub niesprawne uszczelniacze zaworów ,powodują ściekanie oleju do silnika po trzonkach zaworów i stąd to dymienie !!! - awaria turbosprężarki lub zasysanie oleju przez odmę ( można ją tanio wymienić),naprawa...
szlifowanie wałów fornir szlifowanie szlifowanie samochodu
uszkodzony pentagram renault schemat licznika scenic antena zewnętrzna radia
skrzynia biegow skrzynia biegow
Jak zrobić test olejowy w silniku benzynowym? Jak wyłączyć demo w piekarniku Amica EB-2602 z uszkodzonym zegarem DIEHL?