Załóż nowe pierścienie i zobacz czy silnik odpala (czy w ogóle odpala). Ja bym się nie pchał w szlifowanie cylindra - koszt pewnie duży, do tego trzeba specjalistyczny zakład znaleźć. Jak z odmy wyrzuca olej to nie wpinaj tego wężyka (bo pewnie tak jest połączony) do filtra lub gaźnika, tylko puść go luzem to przestanie kopcić. Wiem działanie doraźne,...
A chciałem tylko wymienić uszczelniacze... Ile takie szlifowanie cylindra może kosztować?
[url=http://www.google.pl/#hl=pl&&sa=X&e...
Witam, te tłoki wyglądają jak by niebyły jeszcze dobrze dotarte, powinieneś na nich jeszcze zrobić parę tys km, a jak kupujesz nowe tłoki to kupuje się tłoka nad wymiar i oddaje do szlifu, i skąd Ty wziąłeś 12v w CZ. Mistrzu, jak nie masz pojęcia to nie pisz głupot - owszem, były motocykle "CZ" z 12V instalacją, pokazane tłoki nadają się raczej do wyrzucenia...
Naprawialne są i jedne i drugie - ale nie w domu. Pierwszy lepszy zakład obróbki silników również tego nie zrobi. Więc?
Jezdzij dopóki Ci sie rozsypie. Mi tez oleju nie bierze ani nie jest osłabiony za bardzo. Kto teraz robi generalke w maluchu?? Szlifowanie wału, wymiana cylindrów na nowe (szlifowanie nie ma sensu za drogie:), tłoków to i pewnie luzy w gniazdach zaworów ech zaczniesz robic jedno wylazie drugie . Jednym zdaniem nie warto... Od czasu gdy go kupiłem "...
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
jack63 masz rację, pomyłka, zawór wydechowy jest mniejszy. :oops: Tak patrzę na zdjęcie tego tłoka i nachodzi mnie wrażenie, że to szlifowanie cylindra nie było zrobione jak należy. Dokładnie, to chodzi o spasowanie tłoka do cylindra, tak jakby tłok był zbyt 'luźny". Może to tylko złudzenie.
Jak to jakiego zakładu szukać, przecież nie zegarmistrza. Jedynie w warsztatach, robiących szlifowanie cylindrów silników samochodowych.
Jest to pompa wielotłokowa regeneracja polega na nałożeniu chromu (chromowanie, są różne techniki) ponad wymiar i ponownej jej obróbce do prawidłowych rozmiarów. To znaczy cylindry się szlifuje na większy wymiar a tłoczki się powiększa.
Witam, Planuję wymienić pierścienie na tłoku w kompresorze, gdyż już mało bije powietrza. Zawory są sprawne więc zostają tylko pierścienie. Czy możecie sprawdzić poprawność moich czynności i ewentualnie napisać na co zwrócić uwagę? 1. Odkręcić głowicę 2. Ściągnąć cylinder 3. Zmierzyć średnice (kupić pierścienie na wymiar) 4. założyć pierścienie (nie...
Nawet gdybyś kupił tłok na 1 szlif to i tak trzeba by było szlifować cylinder . Jeśli cylinder nie ma uszkodzeń typu głębokie rysy to ok. Ważne aby dobrze dopasować pierścienie.
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
Witam, sam mam dwutłokową sprężarke na Hs11-tkach, okazało się że w jednej z nich pękł tłok (u dołu nikt nie wie dlaczego). Też chciałbym oddać cylinder do szlifu jednak u mnie są tylko trzy pierścieniowe tłoki (dwa uszczelniające i jeden smarująco-zgarniający). Myślę że te trzy pierścieniowe nie odstają, ważne jest aby tłok był spasowany z cylindrem....
Po pierwsze to jak założysz nowy tłok i pierścienie to powinieneś je dotrzeć przez jakieś 100km no chyba że szlifowałeś cylinder to około 200 km delikatnej jazdy.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Jak byś wiedział ile miałem przygód z naprawą tego silnika, ile "niestandardowych rozwiązań" zastosowałem (np. zaspawanie dziury w bloku, sklejenie klejem podpory wału, "szlifowanie" cylindra pilnikiem ;) ) to byś mnie zrozumiał, że chcę w końcu zobaczyć czy to "cudo" będzie w ogóle jeździło ;). Jeśli będzie jeździło to wtedy pomyśle co by tu jeszcze...
Nie, nie kopciła Dodano po 7 Ja 4000 km temu szlifowałem cylinder (i to był ostatni szlif) i myślę ze raczej tak szybko by się nie zatarł nie spadała moc a była naprawdę bardzo zrywna a mogłyby to być pierścienie po 4000 km?
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
Czy ta wymiana tłoków wiąże się ze szlifowaniem cylindrów na nadwymiar? Czy tylko nowe tłoki na stare tuleje?
Witam. Zaszła u mnie potrzeba, aby przeszlifować cylinder. Byłem u znajomego tokarza, i powiedział mi że takiego czegoś nie zrobi. Teraz moje pytanie Gdzie w okolicy Szamotuł (woj. wielkopolskie, koło Poznania) szlifują cylindry?? P.S. Chodzi o cylinder od motocykla JAWA 50. Proszę mi nie pisać że gra nie warta świeczki, kup nowy, bo jakość oryginalnego...
Pomiary poszczególnych elementów, jeśli odstają od dopuszczalnych wartości przewidzianych przez producenta to naprawa. Normalnie były przewidywane w tych maszynach małe remonty. Co 3000 godzin wymiana półpanewek, 6000 naprawa średnia, 12000 naprawa główna. Generalnie jak Cię korci to zdejmuj głowice, zobacz czy są progi na cylindrach, jeśli nie to dobrze...
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
Kolego na to pomoze tylko ocena wzrokowa , ciezko powiedziec co sie stalo dlaczego sie tak dzieje moze cos zle skladsz moze zabezpieczenie wystaje poza tlok mozliwosci jest mnostwo ,jak sobie z tym nie radzisz to daj komus kto to zrobi fachowo kup nowy tlok pierscienie i cylinder i niech to ktos ci posklada ,unikniesz nowych kosztow, ale najpierw pojedz...
Witam, czy ma ktoś jakiś fajny sposób na wyczyszczenie i zeszlifowanie zadziorów z kanałów cylindra w WSK? Głównie chodzi mi o ssący i płuczące ponieważ są one dość mocno zakrzywione. I czy wie ktoś jak sprawdzić czy kanały płuczące otwierają się w tym samym momencie?
15 tys . km , tłok i pierscienie był zmieniany 1 tys km temu , wraz z szlifowaniem cylindra
Też niby tak słyszałem ale jednak kwestia szlifu to 0,4mm więc nie dużo. A czym wcześniej się szlifuje taki cylinder? Wiem, oczywiście, tylko żeliwne cylindry można honować, nicasilem się pokrywa.
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Na początek zrobił bym próbę wodną bo zbiornik ma swoje lata, 140 litrów to już trochę kurzu narobi jak puknie :D Sprawdzić silnik, presostat i całą resztę osprzętu. UP Zajeżdżam dziś z rana na złom a tam wan 136 nowy typ lezy, rach ciach i jest w bagażniku :D Wan rozdłubany, ciężko było ale poszło. Do wymiany łożyska na wale oraz trzeba zrobić płaszczyznę...
Witam , stworzyłem kolejny silnik. Z nowych rzeczy to : cylinder szlifowany (kupiłem materiał na siłowniki) oraz tłok zrobiony z wałka liniowego fi 25, pracuje bez uszczelnienia , bez przedmuchów. Znakomita szczelność. Tłok pracuje w smarze. a o to silnik. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam Wygląda na zatarcie tłoka w cylindrze lub pęknięcie pierścieni. Zdejmij cylinder i napisz, jak wygląda stan poszczególnych części. Jeśli będą rysy na tulei cylindra to konieczne będzie szlifowanie. Więcej informacji znajdziesz na forach motorowerowych.
Czy takie "szlifowanie papierem" tej rysy nie zmieni kształtu cylindra? Tuleja cylindra nie stanie się owalna zamiast okrągła? A jak piszesz że cylinder jest miękki, to masz rację, cylindry są w całości z aluminium lub jakiegoś podobnego stopu, gdzie przewagę ma aluminium, może trochę twardszego jak samo czyste aluminium. Mogą być tylko utwardzane na...
Sprawdziłem dokładnie właśnie wszystkie pierścienie. Na 3 tłokach gdzie było olej są pierścienie olejowe zaciśnięte niemal do powierzchni płaszcza tłoka, ciężko nawet nimi obrócić. Na tłoku gdzie był zgromadzony nagar pierścień olejowy nie jest tak mocno zaciśnięty i można nim swobodnie obracać, ale w tym pierścieniu widzę, że przerwa na części górnej...
(at)Beszot , u mnie jest delikatne poszarpywanie przy 3 tys. myślałem, że to silnik, ale przyjrzałem się ostatnio i to chyba jednak napęd. Faktem jest, że niskie prędkości obrotowe sprzyjają niestabilnej pracy napędu. Raz, że sprzęgło nie jest jeszcze do końca zaciśnięte, dwa to fluktuacje obrotów singla mogą powodować np. że korektor momentu podnosi...
Cylinder chłodzony powietrzem, proponuje podjechać lub zadzwonić do jakiegoś zakładu zajmującego się szlifowaniem cylindrów i spytać czy jest możliwe tulejowanie takiego cylindra. Może się okazać ze po roztoczeniu starej tulei nie będzie materiału na wprasowanie nowej. Wszystko zależy od jego budowy.
Witaj! Proponuję wymiany tłoka z cylindrem. Ponieważ z tego zdjęcia wynika,że jest porysowany i nie osiągnie się odpowiedniej kompresję.Cena szlifowania cylindra i dopasowanie tłoka będzie w takiej cenie jak nowy. Pozdrawiam Miro.Nasz
Oryginały są drogie, kupno takich części plus tuleja będzie nieopłacalne. Zamienniki są o połowę tańsze. Wszystko kupisz przez internet, wystarczy poszukać np. http://www.es24.pl/searchx.php/q,Korbow%... Zakładów szlifujących cylindry i dorabiających tuleje jest sporo, w Poznaniu i okolicach., poszukaj w "googlach" Będąc na twoim miejscu,...
Jeżeli się nie mylę to ten cylinder nie posiada tulei żeliwnej, a co za tym idzie, nie można go szlifować. Tłok do Stihla jest całkowicie inny i nie będzie pasował. Musisz poszukać oryginalnego.
witam, koledzy jak czytam o tych niby remontach to prof.Werner sie w grobie przewraca, taka wymiana pierscieni bez szlifowania cylindrów i wymiany tłoków to popelina :) :) , powodzenia
Witam serdecznie, Mam pytanie, słyszałem różne opinie nt. nowych, pełnych wałów do WSK 125. Mechanik u którego szlifowałem cylinder, powiedział ,że ten nowy, pełny będzie lepszy od starego z blachami dlatego ,że będzie mniejsza pojemność skrzyni korbowej (!?). Z tego co doradzili mi na pewnym forum motocyklowym (nie podam linka, gdyż będzie uznane to...
Witam ponownie. Chyba podejrzewam znalezienie przyczyny tych dziwnych odgłosów przed odpaleniem. Postanowiłem odkręcić świece i sprawdzić iskrę, okazało się że podczas krecenie początkowego nie ma iskry ale jak już słychać jakby ruch tłoka to iskra się pojawia, a podejrzewam że początkowo ślizga się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika na wale i dopiero...
Jeśli nie ma połączenia z ostatnią świecą to trzeba to naprawić ,przynajmniej wyeliminujesz następną usterkę. Powrócę jeszcze do koloru dymienia. Nieszczelne lub niesprawne uszczelniacze zaworów ,powodują ściekanie oleju do silnika po trzonkach zaworów i stąd to dymienie !!! - awaria turbosprężarki lub zasysanie oleju przez odmę ( można ją tanio wymienić),naprawa...
Rzeczywiście, luz trzy milimetry na zamku jest podejrzany, możliwe że nowy pierścień jest do średnicy 45 mm. Tych cylindrów nie można szlifować.
Tylko że kupując silnik trzeba doliczyć koszt transportu. A jak wiadomo z tym też jest różnie. A co do instalacji nowej tulei cylindra to wychodzi to drożej niż szlifowanie. Dzisiaj troche podzwoniłem w tej sprawie.
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Witam, chciałbym się spytać, bo mam do założenia nowy cylinder, tłok i pierścienie do kosy spalinowej i czy te nowe pierścienie trzeba jakoś szlifować, czy coś? Czy wystarczy je założyć na tłok i wsunąć tłok w cylinder?
Sam wał idzie do szlifu Jakiego szlifu? Szlifuje się cylindry, a nie wały. Jak zeszlifujesz, to co ci zostanie? Jeszcze większe luzy? No chyba, że ktoś "poprawi" Ci ten kawałek czopa oraz zrobi nową tleje brązową kosza. Jednak do tego potrzebne są NIEZNISZCZONE nakiełki i w zasadzie rozpołowienie wału. Chyba się nie opłaca. Taniej wyjdzie nowy wał...
Witam Mam kolejne pytanie dotyczące silnika wfm m06. Cylinder jest do szlifu jest wyczuwalny próg był lekko przytarty. Chciałbym zrobić szlif domowej roboty honownica za 30zł na wiertarce stołowej i skrapiać co jakiś czas olejem.Cylinder nigdy nie był szlifowany bo tłok jest oryginalny. Oddać go do szlifu czy zrobić tak jak napisałem?
Regulator podciśnieniowy zapłonu . Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów.
Tych tłoków ani cylindrów się NIE SZLIFUJE! Są pokryte bardzo cienką powłoką utwardzoną,nikasilem.Pod spodem masz zwykłe aluminium.
Kupiłem zdekompletowaną kosiarkę z 2003 r. na złomie, bo dobrze wyglądał silniki Tecumseh. Był problem z odpaleniem, ale jak pochodziła z minutę to zaczęła ostro kopcić. Więc rozebrałem głowicę silnika i taki mam widok – jak na fotkach. W cylindrze bruzdy nie wyczuwa się nawet minimalnej, tylko ta strona od zaworów trochę nierówna. Kolega mi powiedział,...
A co to ma wspólnego z elektrotechniką (elektrodą). Bo to jest forum nie tylko elektryczne ale i techniczne Dodano po 16 poprzedni właściciel wymienił tłok i pierścienie Nie wiadomo czy cylinder był szlifowany czy nie. Do cylindra nominalnego nie wejdzie tłok po 1 szalifie, ale wejdą pierścienie nadwymiarowe po podpiłowaniu. Cylinder w czasie eksploatacji...
Cylinder był szlifowany, drobna pomyłka. Dzisiaj poszedłem i odpalił na chwilę, potem zgasł i nic. Z zapłonem nic nie robiłem. Dodam ze nie mam dokręconego tłumika.
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
bez szlifów i planowania jeździ już tak 2 rok I co w tym niebywałego ? Do wymiany wytartych pierścieni nie ma żadnego obowiązku szlifowania cylindrów. Jak i do wymiany uszczelki pod głowicą nie ma potrzeby jej planowania za każdym razem. Dokręcanie dynamometrycznym też nie jest krytyczne jak ktoś ma głowę na karku. Z ciekawości sprawdzałem u niego...
1. Wada materiału. Na przykład. 2. To zależy. Jeśli siła uderzenia była taka, że zniekształciło wpust - a nie rowek ;-) na klin to uszkodzić się mogły (ale nie musiały) łożyska na tulei tłokowej czy korbowodzie; mogą powstać luzy. Mógł też (ale nie musiał) ulec zgięciu korbowód, a to się wiąże ze zmniejszeniem stopnia sprężania czyli także i mocy. Generalnie...
Podobno 3 lata, facet miał idealnie płaską działkę ale dość dużą. Myślałem o kupnie takiego tłoka: http://allegro.pl/tlok-kompletnyxxxxxxx i szlifowaniu cylindra. Właśnie ile kosztuje szlif cylindra? Silnik mam taki: http://www.elektroautomatyka.net.pl/prod... Tylko pytanie czy korbowód i wał jest coś jeszcze wart, zrobię może po 16.00 dokładniejsze...
Kolego malum , jesteśmy na forum ELEKTRONICZNYM więc wszelkie tematy związane z czymkolwiek innym niż elektronika pojazdu nie są zgodne z założeniami Forum. Ale kto zabrania koledze założyć takie właśnie Forum o naprawach samochodowych? Życzę koledze sukcesu i będę za kolegą kciuki trzymał. Ale na forum per se elektronicznym nie będziemy dyskutować...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Można szukać cieńszych, można szlifować, ja chyba szlifowałem :)
Jeżeli to tylko pozostałości aluminium z korbowodu to zanurz to miejsce w roztworze sody kaustycznej czyli zwykłego "kreta" do rur kanalizacyjnych Aluminium się ładnie rozpuści, nie szlifuj tego papierem ściernym. Cylinder, tłok i górna panewka wału w jakim stanie?
Witam, wytłumacze to łopatologicznie, aby zweryfikować czy pierścienie są ok czyli luz tłok-cylinder mierzy się ciśnienie sprężania, jężeli ta wartość jest w normie nie rusza sie tego bo inaczej to silnik trzeba rozprawiczyć do prawie zera by wymienić pierścienie a wymiana samych olejowych bez szlifowania cylindrów na wymiar naprawczy z wymianą na ten...
Może kable od rozrusznika nie łączą albo są przepalone gdzieś albo przekaźnik załączający rozrusznik czy jak tam to jest zrobione. Ja bym przekaźnik rozrusznika i kable sprawdził i na próbę założył inne. Bo innej przyczyny to tu nie widzę skoro nowy rozrusznik i akumulator. Nieszczelność jest wtedy gdy silnik kopci na siwo i czuć w czasie pracy w spalinach...
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Co stuka zawory- prawdopodobnie one na wysokich obrotach, może być to winą zle wyregulowanych zaworów. Stuków może być dużo, wysokie cisnienie oleju może być spowodowane zbyt mocno dokreconymi panewkami lub zatkanymi kanałami olejowymi. dymi? Hm jak dymi to uszczelniacze zaworów/pierścienie tłokowe/uszkodzone tłoki. Remont nie remont, jak ktoś$#(at)$(at)#...
Przedwczoraj płaciłem 1000 za zrobienie głowicy do Opla Z18XER, wymiana prowadnic, szlifowanie zaworów i gniazd, płaszczyzna, szczelność i luzy (tam nie ma hydro)
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
no ale jak juz cylinder mial 2 szlif i nie ma sensu go kolejny raz szlifować to co poradzisz ?? a nie mam kasy żeby kupic teraz cylinder nowy ktory kosztuje pewnie z 300zl i tloka za 100zl
Tak jak wyżej.. Ustaw tą iglicę i śrubkę od powietrza oraz sprawdź czy nie ma wycieków z gaźnika. Sprawdź również stan samej iglicy czy nie jest jakaś szlifowana czy coś.. Jeżeli masz do niej wątpliwości, to kup nową - groszowe sprawy a będziesz miał spokój ;) Pamiętaj, że zły stan pierścieni, tłoka oraz gładzi cylindra również przyczynia się do większego...
Przepływka to inaczej miernik masy powietrza, znajduje się tuż za filtrem powietrza i jest ona potrzebna do wyznaczania dawki paliwa w powiązaniu z wieloma parametrami silnika. Jeżeli uszkodzisz ten czujnik to samochód praktycznie przestaje jechać, teraz to nie taki ból kupić przepływkę za 200 zł. Ale wcześniej można było kupić tylko w serwisie za ciężkie...
Opłaca się robić szlify tulei ? A jest co szlifować ? Wyczyściłeś do gołego żelastwa ? Jak głębokie wżery ? Cylindry nominalne czy już rozwiercane ? Takiego widoku należało się spodziewać na 99.99% jak koło ani drgnęło...
Napisałem w nowym temacie bo tamten dotyczył raczej diagnozy oleju na tłokach. Poradźcie, bo chciałbym to już poskładać, czy wymieniając pierścienie szlifowanie lub honowanie cylindrów jest niezbędne? Ślady honowania jako tako są widoczne, na cylindrach nie ma żadnych pionowych rys, próg jest minimalny, praktycznie niewyczuwalny, rowki w tłokach są...
interesuje mnie gdzie można kupić części zamienne do silnika S-15 oraz małego S Andoria chłodzonego powietrzem, oraz może ktoś mi poleci warsztat w którym naprawiają te silniki w okolicy Koła wlkp. Czy silniki te do naprawy muszą być szlifowane czy też wykorzystujemy komplety naprawcze do naprawy cylindra,
Myślę że pierścienie olejowe w ogóle nie wystają z tłoka bo są zarośnięte nagarem. Teraz sciagnijcie glowice, wymiencie pierścienie, prawdopodobnie panewki, przehonujcie lekko cylindry i zużycie oleju spadnie do jakichś akceptowalnych wartości. Bez szlifu, same honowanie? Koszt szlifowania cylindrów i nad wymiarowych tłoków z pierścieniami to 890 zł...
Szlifować trzonek zaworu, innej możliwości nie ma.
To tym bardziej głowica do góry. Z braku części (albo do sprzedania) była metoda stoczenia tłoka z wyższego szlifu żeby wszedł do zużytego cylindra bez szlifowania. Jak było dobrze zrobione podratowało na jakiś czas silnik (honowane). Na denku tłoka bity jest wymiar, wystarczy zmierzyć średnicę cylindra i wszystko będzie wiadomo. Jazda bez oleju wyjdzie...
Po szlifie wału Nie jestem w temacie, ale co tam było szlifowane w wale? Ten dźwięk to tak jakby pierścienie dzwoniły?
Głowica nie pęknięta ale według firmy co regeneruje nie domykają się zawory stad brak kompresji . Trochę mnie to dziwi ze nagle na 4 cylindrach aż auto stanęło . Dałem zlecenie wymiany uszczelniaczy szlifowanie zaworów , planowane i ustawienie luzów na zaworach . Powinna być igła
Witam, Posiadam Polówkę (2005r, 101KM, 1.4 w benzynie, wersja hatchback), która za bak nie wylewa (najczęściej wychodzi 7.7l/100km przy cyklu mieszanym). Zastanawiam się nad instalacją gazową, ponieważ dużo jeżdżę, a cena benzyny jest, jaka jest :) Głowię się głównie nad tym, czy starczy mi miejsca na zbiornik? Drugim problemem jest fakt, że miałam...
Witam , mam problem z motorowerem , wymienione sprzęgło , napęd , gaźnik , zapłon , problem polega na tym ze sprawdzałem już wszystkie opcje nawet zdejmowałem cylinder i szlifowałem zawory ustawiałem rozrząd no wszystko , i nic nie pomogło ze motorower nie wkręca się prawidłowo na obroty . na wysokich wchodzi dobrze jak dam manetke na maksa a z niskich...
Luzy zaworowe w 6 zaworach powiedzmy, że były jakies, reszta na zero. Po szlifowaniu szklanek niestety tak czy siak pierwszy cylinder bez kompresji. Bo to szlifowanie szklanek było już za późno i dlatego kompresja zerowa. Ja przy przy przebiegu 132 kkm na gazie, skorygowałem tylko jedną szklankę na wydechu (12 kkm do tyłu, przy luzie >0.1 mm), ale...
Starych silników nie ustawia się na listki (chyba ze masz szlifowane przylgnie na pieskach i trzonkach) standardowo 0,25mm na ssącym i 0,30mm na wydechach. wprawna dłoń i ucho mechanika zdziała więcej niż najdoskonalsze przyrządy pomiarowe.
I tak oto zaorałeś się na całej linii. Ja czy ty. Chociaż ty już zrobiłeś to dawno. Mimo wszystko brniesz dalej. Może jednak zostań przy swojej specjalizacji co masz w podpisie. Chociaż skoro masz taką, a twierdzisz że znasz się na silnikach. To mogę tylko ubolewać na ludźmi którym coś naprawiasz..... Kto honuje owalny cylinder chcąc mu przywrócić...
"Dać te pare złotych więcej na szlif gładzi cylindrów i pierścienie a nie wiem jak tam z tłokami jeszcze jest." Czyli mówisz, że lepiej wszystkie cztery... A jak z tym szlifem jest? Muszę gdzieś jechać by mi to zrobili czy jak? Rozumiem, że wymiary pierścieni się zmienią po szlifowaniu gładzi cylindrów. Jeżeli tak to, to znaczy, że najpierw bd musiał...
Witam Tu raczej nie ma się co zastanawiać, ponieważ nie wiem skąd się wzięła rysa ale pozostałe widoczne wskazania to wg mnie wady odlewu (rzadzizny)odkryte po obróbce mechanicznej. Jeśli cylinder nie był odpowiednio zabezpieczony (np. olejem) po szlifowaniu to są wżery korozyjne. Nie powinno być problemu z wymianą. Pozdrawiam
Gdy się tak robi jak napisałem to szczelinę się sprawdza zaraz pod progiem w cylindrów by pierścienie nie popekaly jak się nagrzeja. Ważne jest to by olejowy pierścień był jednolity a nie z kilku części bo inaczej nie da się do szlifować. Mam pytanie czemu go rozebrales? Olej palił czy ciśnienie na cylindrach słabe?
Głowica to nie jest problem - musiały być frezowane gniazda zaworów i szlifowane przylgi na zaworach , tańszy sposób naprawiania głowicy jak nowe części - kiedyś nie można było kupić nowych , jak tuleje były zarośnięte to cały silnik też - można wyczyścić kwasem solnym odpowiednio rozcieńczonym na pracującym silniku z wyjętym termostatem , NIE UŻYWAĆ...
Jak prosisz o pomoc, to z niej korzystaj zamiast upierać się przy swoim. Jako 13 latek tez jeździłem tym wehikułem. Jest bardzo prosty i w miarę łatwy w naprawie. Znajomość instrukcji obsługi i stosowanie się do niej to podstawa obsługi różnych urządzeń. Ja tego luksusu nie doświadczyłem i popierałem się na ustnych przekazach innych użytkowników tego...
Ok to jednak tłok był okazało się sprawdze czy po szlifowaniu będzie działać.
Stawiam na zbyt cienki szlif w aluminiowym cylindrze, kosa nie została zatarta przez użytkownika tylko zbyt cienka warstwa szlifowana zjechała się po jednym sezonie. Działka 10 arów, kosa używana tylko do podkaszania po kosiarce, coś mi tu śmierdzi na kilometr, nawet najtańsza z marketu służyłaby dłużej. Chyba skuszę się na niezależną ekspertyzę, możecie...
witam czy otwory cylindrów, zaworów i panewek są honowane ? a tłoki szlifowane ? mam możliwość honowania otworów przelotowych na średnicę 35,04 i 25,02 oraz 10,05 mm jaka jest średnica tłoków? może mógł bym pomóc
No chyba problem jest u szlifierza... odbieram splanowaną głowicę (bloki też mi szlifował) i liniał "się kiwa" ... ehhh Prawdopodobnie stare zuzyte sprzęty mają.
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Ma jeszcze do Was pytanie. Dużo się mówi że po zrobionym szlifie szybko silnik pada. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego i o co chodzi? Chodzi generalnie o jakośc obróbki wtórnej, wychodzące na "wierzch" z czasem wady zmęczeniowe materiału (pękające wały, urywające się korbowody), a także aspekt, wynikający z ulepszania powierzchni stanowiących węzeł...
Wyższe kanały te wewnątrz cylindra powodują to że silnik ma większe obroty/min. Szersze kanały powodują to że ma większą moc. Wg mnie nie będzie złośliwych konsekwencji, poprostu nieznacznie zmienią się parametry pracy silnika pod obciążeniem :D Ps odradzam niepośiadającym wiedzy i narzędzi szlifowania tych okien wewnątrz cylindra, celem zmiany ich...
Chodzi mi o doprowadzenie do maksymalnej szczelności zaworów znajdujących się w gniazdach. Czy uszczelkę pod głowicą należy potraktować jakimś uszczelniaczem? Doszedłem do momentu gdzie jeden cylinder próbuje gadać, ale to wciąż za mało do zapłonu. Wie ktoś jakie są koszta szlifowania zaworów? Bo szczerze mówiąc już nie mam na to cierpliwości. Jeszcze...
Ja nie mówię że z korka spustu oleju mi cieknie tylko z simmeringa od uszczelnienia pod aparatem zmieniania biegów i wypływa spod pokrywy... Co do samego cylindra to mam założony stary tylko był szlifowany w zakładzie i nowy tłok. Nie zakladalwm nowego bo z nowymi często jest problem.
Rozbierz jeszcze raz gaźnik i każdą uszczelkę przed złożeniem posmaruj z obu stron cieniutko smarem jeżeli to pomoże choć na krótko to znaczy że gaźnik brał tzw "lewe powietrze " i będziesz miał do wymiany uszczelki te od strony cylindra sprawdź też czy powierzchnia przylegania jest dobra ,czasem zbyt mocne dokręcenie śrub powoduje odkształcenia i trzeba...
Chcesz docierać łożyska? Nowy silnik możesz pokręcić z połową a następnie z pełnym obciążeniem (1/2:1/2 czasu pracy) 5-10min. i pozostawić do wystygnięcia. Będziesz mógł określić czy zbytnio się nie nagrzewa i ewentualnie dodać do korpusu silnika radiator. Docieranie ma sens w silnikach tłokowych tak by właściwie "wyszlifować" gładź cylindrów. Skoro...
szlifowanie wałów fornir szlifowanie szlifowanie samochodu
fujitsu lifebook bateria bloody sterowniki arduino kasowanie eeprom
płytka spawarki naprawa płytka spawarki naprawa
TSOP17xx, VS1838B, HX1838 – gdzie jest GND w odbiornikach IR? Układ pinów i identyfikacja masy Asus ExpertBook B1 – specyfikacja, RAM, BIOS, rozbudowa, modele B1402CVA, B1503CVA