Nie łoże nie szlifowane zresztą to by raczej nie miało sensu - tylko ręcznie szlifowanie , skrobanie, docieranie. Oczywistym jest że nie uzyska się tutaj dokładności 0.01mm Bzdura, skrobanie z dobrym przymiarem może być dokładniejsze niż szlif. Wszystko kwestia czasu i umiejętności. W tym przypadku dodatkowo sztywności łoża. Martwię się tylko o wycieranie...
A co mu jest, że będziesz go wyciągał ?.
Jezdzij dopóki Ci sie rozsypie. Mi tez oleju nie bierze ani nie jest osłabiony za bardzo. Kto teraz robi generalke w maluchu?? Szlifowanie wału, wymiana cylindrów na nowe (szlifowanie nie ma sensu za drogie:), tłoków to i pewnie luzy w gniazdach zaworów ech zaczniesz robic jedno wylazie drugie . Jednym zdaniem nie warto... Od czasu gdy go kupiłem "...
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Szlifowanie wału w POM Tyczyn 180 zł.
Jak wał był szlifowany to powinni yo zauważyć ze jest krzywy.Na zdjęciu widać jak by było coś spawane ??? mogło rzucić przy spawaniu. Takich remontów już nie warto robić.
Ale ty nic nie pisałeś o szlifie. Owszem jeśli chcesz szlifować ten wał a pierwszy szlif to 0,25mm czyli 25 setek (ale trzeba się upewnić bo nie zawsze pierwszy szlif to 0,25!) to takie wykrzywienie da się zniwelować szlifem. Bo jeśli przyjąć ze wał jest idealnie prosty to szlifierz zbiera po 0,125 z jednej i z drugiej strony i wał wychodzi z maszyny...
Rozwiązanie tego prozaicznego problemu jest proste. Ustaw wał klinem do góry, włóż klin na swoje miejsce (musi być oryginał półokrągły) Ustaw koło zamachowe rowkiem do góry, popatrz przez otwór czy klin zgrywa się z rowkiem w kole zamachowym. Podnosząc koło zamachowe do góry wsuń na wał. Jak nie waliłeś młotem po kole zamachowym powinno wszystko chodzić....
Jedź do punktu gdzie szlifują wały.
Najprościej byłoby rozwiercić małe kółko, ale niestety widać, że się nie da... Trzebaby zatem zmniejszyć średnicę wału silnika. Nie próbowałem jeszcze takiej operacji, ale w takim przypadku uzbroiłbym się w papier ścierny/pilniki i szlifował obracający się wał.
Po szlifie wału Nie jestem w temacie, ale co tam było szlifowane w wale? Ten dźwięk to tak jakby pierścienie dzwoniły?
Pierwsze pytanie, to po co dotykałeś się w ogóle do tego kółka. Pytanie drugie -jak wyobrażasz sobie szlifowanie czymkolwiek czoła wału, z zachowaniem płaskości płaszczyzny czoła i jej prostopadłości do osi wału? Są specjalne frezy z prowadnicą, ale słychać negatywne opinie na ich temat. Jak wyjąłeś wałek rozrządu, to bez problemu możesz kręcić wałem...
Może głupie pytanie ale szlifowałeś wał?
Akurat sam to robiłem. Spytaj w zakładzie gdzie szlifują wały, u mnie w okolicy robią takie rzeczy.
Nie robi się takich cudów ze szlifuje się wał na jednym czopie Możesz się ustosunkować dokładniej na ten temat? Chodzi o to: dlaczego nie szlifuje sie wału na jednym czopie?
SZlifują wał to mają to zrobić na wymiar jaki określa producent. Bo jak ? A tak że dzisiaj producenci nie przewidują wymiarów naprawczych. W wielu silnikach. Ba samo odkręcenie panewek głównych już wichruje dół silnika. I producent ZAKAZUJE ponownego montażu wału. Tak jest dzisiaj.
jak złożyłeś te panewki szlifowałeś wał?
Spieprz...remont , a dosadniej pisać wymiana części. Nic z tego nie będzie. BYł szlifowany wał.?
Szlifuj wał. Albo ktoś ze zbyt małym stanem oleju jeździł, albo zapiaszczone. Na prawidłowo zużytych panewkach nie ma prawa być rys, co najwyżej "łaty", przebarwienia powstałe na skutek ścierania kompozytu. Przy takich bruzdach na panewkach wał pewnie lepiej nie wygląda.
Jak wał pękł po obróbce to moim zdaniem obróbka była źle przeprowadzona. Zostawil "kanty" i dalej zjawisko karbu zrobiło swoje...
Witam po dłuższej przerwie. Diagnoza postawiona dopiero teraz bo czasu niestety brak. Zatarta na dwóch panewkach. Góra rozebrana również i niby jest wszystko dobrze. Mam pytanie czy ten wał można szlifować? Wał i panewki nominał (tak mówił inny mechanik który robił wcześniej górę) jak do tego się zabrać? Zmieniać wszystkie panewki czy tylko na tych...
Ja woziłem do Kusia do Staniątek, tam gdzie szlifuje wały korbowe [url=http://szlifowaniewalow.pl/]Link
najlepiej sprawdzic po oznaczeniu silnika. spróbuj sie tez dowiedziec w jakiejs konkretnej firmie która szlifuje wały głowice itp oni z regóły maja takie dane
Wiesz ja się temu nie dziwię , wystarczy jak popatrzę na samochody na ulicy , zobacz ilu właścicieli "wypasionych" aut jeździ dziś (30 stopni w cieniu)z uchylonymi szybami , fura jest a na klimę szkoda , taki nie przejmuje się że coś tam trochę stuka , lubię takich bo mam z czego żyć . W 1,6 hdi przy korekcji + 1,8 już mi wyraźnie cylinder stukał ty...
za 600 zł lipa najczęściej z Indii - omijaj szerokim łukiem, jak tylko Twój wyda jeszcze szlif, to szlifuj.
Korbowodów nie demontujesz, potrzebna do tego prasa. Rozebranie wału, to i tak mały problem, większy to jego złożenie. Potrzebny specjalny przyrząd. Zobacz czy w bloku, w osi sworzni tłokowych nie masz zaślepionych kanałów. Chcesz szlifować blok, sprawdziłeś czy są dostępne tłoki nadwymiarowe?
Wymiary takie same z tym że 6310 to kulkowe jednorzędowe sztywne a 1310 kulkowe wahliwe, co do mojego to pytałem gościa co szlifuje wały bo akurat trafił mi się na sklepie powiedział jakieś 30 zł za szlif a panewki mówił że jakieś ma z zapasów to coś dopasujemy. Na zbiorniku jeden zaworek jest rozkręcony i tylko korpus jego został, świeciłem do środka...
Twoje lenistwo jest przygnębiające...
Borys napisał: podjedz do jakiegos warsztatu i zmierz sprezanie. jezeli bedzie niskie (teraz nie pamietam wartosci) to wstrzyknij troche wody do cylindra i zmierz jeszcze raz. jezeli wzrosnie to wesz ze masz pierscienie do wymiany... A przy okazji będziesz musiał szlifowac wał i wymieniac panewki:)))
Po pierwsze musisz się bezwzględnie pozbyć tego aluminium z wału i to dokładnie. Nie szlifuj papierem tylko zanurz w roztworze sody kaustycznej, czyli popularnego "kreta do rur" aluminium się rozpuści, inaczej nowy korbowód szlag trafi bardzo szybko. Jak to zrobisz to pomyślimy dalej. Tu masz z wymiarami nominalnymi: http://ikaktus.pl/pl/p/KORBOWOD-BRIGGS-4...
Czy o takim kółku piszesz? http://obrazki.elektroda.pl/3395078700_1... Jeśli tak, to ja zacznę od początku. Mianowicie, napisz mi proszę w jaki sposób zostało stwierdzone (metoda pomiaru), że należy wał szlifować. Po drugie wał można szlifować bez "rozbierania" silnika, ale należy go do tej operacji przygotować w ten sposób, aby podczas "zabiegu"...
Witam. Nie dawno sprowadziłem sobie takie autko z zachodu i też mi coś piszczało wymieniłem napinacz ( 200 zł!!! ) i przestało piszczeć. Pozdrawiam. własnie to pisalem wyzej?? p.s. po co szlifowac wał do czoła????????????????????
Co znaczy "na kłach wykańczał" ? Obydwa końce wału podparte tak jak by na koniku? Bez zamocowania w uchwycie tokarskim? P.S. Co tak właściwie, dają panewki z brązu w silniku? Widocznie w technikum wagarowałem na tej lekcji ;) Dodano po 4 Nie ma co wątpić - kiedyś wykonywano podobne rzeczy mając do dyspozycji znacznie prymitywniejsze zaplecze Też tak...
O a ja słyszałem że nie szlifują tych wałów. A tuleje nowe? czy może też szlif?
Co się do cholery dzieje!Naprawdę zaczyna brakować mechaników z powołania!Mieli rozebrany silnik i nie sprawdzili podstawowych rzeczy,szlifowali wał korbowy a nie sprawdzili wałka rozrządu przecież dokonywali naprawy przytartego silnika!!!No chyba że mechanik wyszedł z założenia,że wałek obraca się dwa razy wolniej od wału i mu w ten sposób nic nie...
Nie to miałem na myśli. Zakłady szlifujące wał często wykonują usługę z większym luzem pasowania. Powoduje to spadek ciśnienia oleju. Np. Montażowy 0.08-0.1 mm, wykonany 0.16 mm, a graniczny wynosi 0.2 mm. Panewki jeszcze stracą pierwszą warstwę po kilkunastu mth, więc luz będzie jeszcze większy.
Tam gdzie szlifują wały powinni bez problemu zrobić osiowanie bloku. Z rozbitka może być.Kupuj tylko po możliwości odpalenia posłuchania,pogazowania,pomacania itd. Jeżeli to ma być z t4 to będziesz musiał zrobić otwór na miarkę oleju w bloku.Jeżeli z audi c4-będzie ok. Przed montażem zwrócić uwagę na otwór w bloku pod mocowaniem podstawy filtra oleju(jedne...
najlepszą metodą naprawy tego uszkodzenia jest wymiana waly korbowego na nowy lub używany w dobrym stanie ,luzowanie się dolnego kola jest przypadlością tych silników. można probować szlifować końcówkę walu ,napawać itd ale jedyną metodą skuteczną jest jego wymiana.
No i co z tego ze silnik z Austrii, części są ogólnie dostępne. Przez to szlifowanie pewnie wał, a może cały silnik, na złom. Co to za fachowiec, coś pewnie wyrzeźbił i teraz są efekty. Wał, po dwukrotnym rozwaleniu korbowodu, pewnie jest nieźle pokrzywiony. Luz osiowy wału to normalne ale poprzeczny już nie. Daj zdjęcia, jeżeli masz rozebrany ten silnik.
Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje. Zasada działania jest: zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału. widziałem wał szlifowany przez fachowców...
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
Mógłby Kolega wyjaśnić jaki związek ma pompa paliwowa z urwaniem się wału korbowego?. Z tego co słyszałem to w tych silnikach nie szlifuje się wału na ostatni podwymiar naprawczy bowiem wtedy jest więcej niż pewne że wał się urwie.
O, to już Pan zrobił jakieś 10000km takim uruchomieniem na sucho o ile było krótkotrwałe. Podobno samo uruchomienie silnika z olejem to jak przejechanie 100km samochodem. Moim zdaniem aż tak źle nie jest, jednak nie zmienia to faktu że jeżeli Pan będzie uruchamiał silnik bez oleju to po dziesięciu minutach pracy może się okazać że trzeba będzie też...
Witam Silnik przeszedł generalny remont (szlifowanie wału, planowanie głowicy, wymiana tłoków itd). Objawy, o których pisałem powyżej ustąpiły. Po demontażu elementów widoczne było duże zużycie panewek głównych i wału, szczególnie przy pierwszym cylindrze patrząc od strony chłodnicy - konieczny był szlif na drugi wymiar naprawczy. Remont silnika i tak...
Kup sobie "KRETA" do rur kanalizacyjnych lub sodę kaustyczną, rozpuść w wodzie i zanurz w niej tę część korbowodu. Aluminium rozpuści się i nie pozostanie po nim śladu, nie szlifuj papierem ani tym bardziej nie usuwaj tego na tokarce.
Ta panewka jednak jest z Bimetu P2 taką musisz kupić chyba, że będziesz wał szlifował.
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
Witam problem z Astrą 2,2 benzyna 147 km. Samochód po demontażu silnika. Nie wchodzi na obroty szarpie kicha . Po wyjeciu wtryskiwaczy i odchyleniu od silnika jak by lepiej sie zachowuje. Brak błędów nowy map sensor przepustnica i bez poprawy. Rozrząd był rozpinany ponieważ silnik miał szlifowany wał złżóny na nowych częściach spięty poprawnie.Ciśnienie...
Trudno tutaj radzić jednoznacznie. Jaki silnik na przebieg bo też jest ważne. Koszty remontu mogą sięgnąć nawet do 3-4 tyś złotych przy własnej robociźnie. Wszystko się okaże po rozebraniu jeśli tylko panewka , to szlifowanie wału komplet panewek które też kosztują, a by jeszcze pierścienie wymienić a jak obróciło panewkę w korbowodzie lub bloku. To...
łączenie wałów smarowanie wałów szlifierka wałów
bateria robot rs485 ethernet konwerter kontroler solar
kleopatra przestrojenie ekspres krups
Unitra MDS 432: Napięcia na tranzystorze BD135 Zakres napięć dla standardu 24V DC w IEC 61131-2