Stawiam jednak na turbinę ,sztanga może i na oko pracuje, ale sprawdziłbym, czy łopatki nie są zapieczone.
Jakie jest cisnienie na postoju? i jakie widzi podczas jazdy? czy jest sterowanie turbina? Sztanga, podcisnienie, zaworek sterujacy.
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Sprawdź sterowanie turbiną, (sztanga, n75 itd), zrób logi dynamiczne to będzie coś widać.
Okej, zamawiam oryginał i zobaczymy co to się będzie działo. A powiedz mi jeszcze jedną rzecz jak silnik pracuje na wolnych obrotach i zdejmiesz wężyk podciśnienia z gruchy od sterowania turbiną to czy sztanga wraca Ci do góry czy się nie rusza?
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam czy mogę poprosić o pomoc ford galaxy mk2 2001 1.9tdi problem z mocą przy 3000obrotow wpada w tryb awaryjny sprawdzone przewody pompką podciśnienie trzyma. Turbina sztanga ok wszystko chodz i n75 zamieniany z n 18 i bez zmian czasem bład 17956. Logi zrobione niewiem czy dobrze nie mogę wstawić logów źle rozszerzenie logi udostępniam na fejsie...
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Zeby turbina "ładowała" to sztanga po odpaleniu musi zostać zaciągnięta. Masz sprawdzić czy w czasie gdy silnik pracuje i odłączysz wężyk od gruszki to sztanga się wysunie, podłączysz zostanie wciągnięta. Sprawdź to w końcu!!!
Jak robisz log dynamiczny to raczej od jałowego zaczynamy 800-900 rpm. Ogólnie tragedia, przepławka błąd, do sprawdzenia jak również turbina i sztanga. Jaki masz przebieg? https://obrazki.elektroda.pl/8913932600_...
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Witam. Jak w temacie, auto rozpędza się tylko do 110 i koniec. Wcześniej szedł lepiej. Brak błędów, turbina ok, egr zaślepiony, dpf off, turbina sprawdzona, sztanga ok, tłumik odkręcany, przeplywka odpinana, przepustnica na wolnych otwarta na full, nie dymi więc wykluczyłem uszkodzenie węży od turbo, Texa nie pokazuje ograniczenia prędkości. Od dołu...
Sztangę wciąga zawsze po odpaleniu. Przy obciążeniu, kiedy sterownik decyduje o doładowania sztanga jest po puszczana. Jeśli nie cofa się, to może być pomieszane podciśnienie czyli podłączone bezpośrednio z vacum
Witam, mam problem z z Golfem 4 problem polega na tym że samochód nie ma mocy ma problem żeby rozpędzić się do 100km/h turbina zmieniona sztanga porusza się ,zaworek n75 (podciśnienia szczelne) i przepływomierz podmieniony [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Wczoraj ogarnąłem było widać że skrajnie wkręcona sztanga doregulowałem do zakresu 10%-95% i hula. Nie wiem z czym poprzednicy mieli tyle problemu że dwukrotnie zmieniali turbinę i to serwis uważany za ikonę u nas w mieście. Ogólnie sztanga jest bardzo długa śruby były wkręcone blisko gruszki na około 3mm doregulowanie odsunęło śruby o około 1cm a sztanga...
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
Strzykawka 150ml, wężyk i obserwujesz jak sztanga pracuję. Ma działać płynnie Czyli to sztanga czy cała turbina twoim zdaniem?
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
Sztanga turba chodzi bo turbina świeża.. Manometrem zmierzyć ciśnienie czego ?
Focus mk1 1,8tdci. Mam takie pytanie ponieważ czasem autko gubi moc. Są momenty, że ucieka z pod tyłka, a są dni, że tak jakby odcinało nieco turbinę. Zauważyłem, że sztanga gruchy jest troszkę podrdzewiała. Przycisnąłem ją kciukiem no i się rusza. Czy lekko czy ciężko trudno powiedzieć, ale musiałem siły jednak użyć... A może mi się tylko wydawało...
Dla próby, wydłużona sztanga aby turbina mniej ładowała.Doładowanie spadło. Problem nadal występuje.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Rocznik 96 na 97 . Zawór wcześniej sprawdzany i jest ok . Podmieniałem z zaworkiem od egr i taka sama reakcja była . Ogólnie to Turbina jest ok , sztanga chodził w pełni i dobrze reaguje.
Muszę znaleźć jakiś czujnik na podmiankę i sprawdzę. Co do podciśnienia, to gdyby go nie było wtedy turbina by niedoładowywała, gdyż sztanga by się nie unosiła. Logi wrzucę dzisiaj wieczorem.
Możliwe że jest źle wyregulowana sztanga skoro turbina stara a grucha inna włożona.
jak się nie rusza pod palcami dość luźno a bączek jest ściągnięty to turbina do regeneracji
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Ludzie podstawa,sztanga zaciąga do końca?
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
Cudów nie ma...jeśli przeładowuje i widać wysterowanie zaworka (procentowe w dół) i dalej wysoko ładuje turbina...to wina turbiny.... W nastawach zaobserwować test turbiny czy chodzi sztanga...podmienić map sensor....
Przy turbinie a dokładnie między "gruszką" turbiny a turbiną https://www.google.com/search?q=sztanga+...
Sztanga przy turbinie chodzi ok. 0,5cm a podobno powinna chodzic ok. 2cm. Byłem u mechanika któy mi czyścił turbo i stwierdził że faktycznie mało chodzi ta sztanga i ciężko pracuje. to jak czyścił tę turbinę skoro nie pracuje w całym zakresie - faktycznie ma chodzić w zakresie 2 cm (może ją tylko zamoczył w nafcie bez rozbierania- trochę musisz do...
albo ktos sztanga krecił
Witam. Układ szczelny? Turbina wymieniona na używaną czy regenerowania ? Sprawdź czy sztanga turbiny się nie tnie i czy przewody do sterowania nie są gdzieś na przykład przetarte . Zawór egr może też się blokować i zostawać uchylony wtedy też nie będzie doładowania. Pozdrawiam.
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa",...
rozrząd nowy ,wałki i dźwignie też ,auto kupiłem w takim stanie ,logów nie mam we wtorek zrobię ,silnik AFB ,turbina sprawdzona ok ,sztanga się podnosi ,zawór egr też ok. mechanik mówił ze może być dwu mas i czujnik wału źle sczytuje dane albo ktoś grzebał w kompie i może być uszkodzony komp.
Witam. Od niedawna mam problem z przyspieszeniem samochodu. Auto od 0-100 przyspiesza "całkiem" przyzwoicie, lecz czasem audica podczas szybkiej redukcji czy też szybkiej zmianie (kręcąc auto do 3500rpm) biegu na wyższy przez chwilę stoi w martwym punkcie i nie przyspiesza żwawo, lecz dopiero po krótkiej chwili robi to, lecz opornie. Podciśnienie które...
sztanga chodzi a turbinę czuć dopiero przy 3000 obr/min co może być problemem
Reaguje błędem na odpięcie map i zaworu turbiny? Zaciąga sztangę?
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Weź wężyk do ust , zasysaj i patrz na sztangę turbiny czy płynnie się porusza , albo klucz 15" załóż na sztangę i poruszaj ją , będąc czujnym na minimalne zatarcia.
Jeżeli została wymieniona turbina na inną, to może być rozregulowana sztanga, coraz częściej się to zdarza w regenerowanych turbinach.
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Turbina prawie nie pompuje na początku, do sprawdzenia układ podciśnienia zwór N75, i szczelność dolotu, i na końcu samo turbo. Błędy sprawdzałeś? W Basic Settings przetestuj turbinę i zobacz jak chodzi sztanga od gruchy.
Witam, po odłączeniu przewodu od zaworu, sztanga porusza się może o 1mm. Nawet gdy próbowałem ręką ja ruszyć ani drgnie. Tak jakby coś w turbinie ją blokowało. Pozdrawiam. Więc to chyba temat zamyka... przynajmniej na razie. W takim razie odezwę się w sobotę jak wyciągnę i przeczyszczę turbinę. Problemem tego, że sztanga się nie rusza mogą być zasyfione...
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Też miałem taki przypadek winna była źle wyregulowana sztanga na turbinie no ale trzeba zacząć od przewodów podcisnienia.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem w astrze h, 1.9 cdti 120km z19dt, turbo wstaje pozno, do 2 tys jest zamuła, od 2tys czuje ze auto zaczyna żyć, zmienia się dźwięk z tłumika na bardziej basowy, jak zgaszę samochód i odpale ponownie to jest wszystko dobrze, lecz nie zawsze. Czasami to podziała. Dodam, że gdy wszystko jest w porządku to turbo zaczyna...
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Ten błąd nie jest związany bezpośrednio z czujnikiem MAP. Ten czujnik widzi, że jest za małe bądź za dużego ciśnienia w kolektorze dolotowym. Po prostu twój program źle "tłumaczy" błędy. Ściągnij sobie do diagnostyki program VAG-COM i nim zrób diagnostykę. Jeżeli będzie za duże ciśnienie doładowania to może być uszkodzony zaworek N75, bądź połączenia...
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
DObrze że zobaczyłem wątek, bo same głupoty widzę. Primo przepływomierz nie ma TU nic do tematu. PO drugi zobacz czy po odpaleniu wciągana jest sztanga turbiny~!!!! I czy do końca. Sztanga ciągnie do góry przy odpaleniu auta (mam nową gruszkę). - Nowe wężyki podciśnienia - wszystko szczelne - Wyczyszona turbina - Grube węże przy turbine i IC też szczelne
Tego się nie da "przestawić". Raczej typowy overload turbiny. Albo sztanga nie pracuje albo kierownice zatarte. Nie chce być złym prorokiem ale bez dalszej diagnostyki stawiałbym właśnie na uszkodzoną turbinę nadającą się do wymiany lub regeneracji. Należało by zrobić diagnostykę turbiny, filmy pokazane są na necie.
Jakie to byly bledy? Mam samochod z turbina to przerabialem to. :> W vagu jest opcja testu - widac jak sztanga chodzi, moze sprawdzisz ? Notlauf pewnie.
Hej Problem opisywany już wcześniej jednak bez uzyskania odpowiedzi. pacjent Saab 2.2tid 2003r pompa psg16. 1. problem: turbina raz działa raz nie (nie ma reguły raz działa 500km a raz nie działa przez 10km róznie i losowo) 2. co udało mi się ustalić: wszystko (prawie) czyli turbo w porządku, zaworek podciśnienia też (podmieniane). podciśnienie w normie,...
Po uruchomieniu silnika, sztanga od turbo ma iść w górę.
Źle ustawiona sztanga pewnie bedzie
Witam. Mam taki problem. Paru mechaników mówiło mi, że moja turbina może być uszkodzona, ponieważ nie mogą oni ruszyć tą "sztangą". Sądzili że jest zapieczona. (rys tylko poglądowy, moja turbinka jest dalej w autku). http://zapodaj.net/33767d4b773d8.jpg.htm... Faktycznie tak jak oni próbowali (tzn ręką) ciężko, praktycznie nie można nią ruszyć. Jednak...
a mam pytanko: Czy jak ten zawor (N75) jest popsuty i zle dziala to turbina nie bedzie sie zalaczac i nie bedzie zasysac powuietrza tak jak powinna?? Czy moze jest jakas inna rzecz ktora to powoduje... Ps. Turbina byla rozbierana i czyszczona choc nie byla zbyt brudna od spalin a sztanga chodzi dobrze...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
do mnie miałbyś 130 km. Ale do rzeczy. Błedy nie zawsze będą przy nieodpowiednim doładowaniu. Należy sprawdzić jakie jest faktycznie doładowanie najlepiej manometrem i porównac to z tym co pokazuje komputer Sterowanie turbiną może nie działać, czyli podciśnienia do sprawdzenia. zawór n75 i sztanga turbiny czy swobodnie można nią poruszyć Bardzo w to...
W drugą by sztanga bardziej się wychylała. Powinna wstawać wcześniej.
Miałem kiedyś tak, że była obłamana łapka obracająca pierścień sterujący łopatkami w turbinie. Sztanga pracowała góra dół a łopatki stały w miejscu, ciśnienie wyglądało podobnie jak u Ciebie. Może niech jeszcze ktoś się wypowie, żebyś niepotrzebnie nie wyciągał turbiny.
Nieszczelność na wężach, może przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, sprawdzenie N75 w ostatecznym przypadku turbo do przeczyszczenia-zapieczone kierownice. Jeżeli masz kabelek do diagnostyki to zczytaj błędy, możesz prawdzić czy sztanga turbiny działa, wykonać LOGI do analizy. Bardzo popularny problem :)
Błąd EGR to sam EGR,dziura w dolocie ,uszkodzony np MAF a nie turbo. Co musisz sprawdzić to to, czy sztanga zaciągnięta do końca i chodzi bez zacięć. Potem sprawdzić szczelność dolotu ,wizualnie ,posłuchac czy nie gwizda co, abo zadymić. MAP to sprawdzić parametry i czy nie jest zapchany z nie że sprawny. Na końcu turbina.
Byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie diagnosta stwierdził że szarpanie występuje na 90% od przegubu a brak mocy bardziej by stawiał na na turbinę bo mówi że bardzo słabo ciągnie do 2.5 tys obrotów mówi że raczej bawił by się sztanga turbiny co o tym myślicie?
a ja ci gwarantuje że to sterowanie turbiną . Możesz sprawdzić owszem .Ruszasz tą sztangą i jeżeli się rusza to sprawdzasz gruszkę i przewód podciśnienia . Jeżeli wszystko jest ok zmieniasz czujnik N75. A jeżeli sztanga się nie rusza to probojesz ją przesmarować i rozruszać,albo oddajesz turbinę do regeneracji.
Witam, mam problem ze swoim Leonem wyczyściłem turbinę posprawdzałem wszystkie przewody podciśnieniowe posprawdzałem czujniki n75 i n18 i na interkulerze i dalej wchodzi w tryb awaryjny (przeładowanie) może to mieć związek z złym ustawieniem sztangi gruchy? Proszę o pomoc męczę się już z tym 3 tyg.:(
Zrób log na ciepło grupy 001 na wolnych obrotach bez świateł i dmuchawy. Wygląda na to że brak mu dynamiki spalin albo podciśnienia na turbinę, lub też sztanga źle ustawiona. Zrób też logi grupy 010 na czwartym biegu od 1500 do 4000 obrotów. Dodano po 6 A tak zupełnie na marginesie, z logów wynika, że Twoje auto ma silnik ALH a co za tym idzie ma 90...
Moim zdaniem najlepiej podłączyć kompa i sprawdzić turbinę i zawór N75 . Dodatkowo można sprawdzić czy sztanga od turbo chodzi .
Co z katalizatorem ? Sztanga turbiny ustawiona prawidłowo ?
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Po odłączeniu wężyka od gruszki turbiny sztanga powinna opaść. Albo masz zapieczone kierownice albo gruszkę turbiny do wymiany.
Witam. Od jakiegoś czasu czuję, że moje Volvo zupełnie straciło moc przy obrotach gdzie turbina powinna już dmuchać pełną parą. Sprawdziłem zawór LDA, gdyż to on, gdy "klęknie" sprawia, że sporo koni zdycha oraz przyjrzałem się działaniu sztangi aktuatora turbiny w czasie jazdy (zamontowałem kamerkę nad turbiną) i zauważyłem, że sztanga w ogóle nie...
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
Po dopięciu wezyka sztanga się rusza jak włączyłem test vcds tez działa płynnie , zobaczę jeszcze z odpięty wężykiem
Witam, pytanie dla kogoś ktoś może miał "przyjemność". Jak wymontować turbinę (jest z kolektorem) z tego auta (sztanga na podciśnieniu nie zaciąga tylko idzie w dół). Jest tam DPF który na dole nie jest odkręcany, więc nie ma możliwości wyjęcia go z auta. Może ktoś coś poradzić ew. jakiś link jak ktoś to robi? Sam szukałem i do BLS nie ma nic.
N75,podciśnienie,gruszka,przewody podciśnienia.Po prostu sprawdź czy sztanga chodzi w pełnym zakresie bez oporów.
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Ja bym jeszcze profilaktycznie sprawdził szczelność układu turbina-silnik. Jeden z kanałów odłączył mi się w touranie i silnik poprostu się nie rozpędzał, nie było nawet błędów. A tak na marginesie to sztanga turbiny powinna być "na sztywno" podczas pracy na jałowym biegu. (tak na wypadek własnoręcznego sprawdzania)
Współczynnik wypełnienia dla zaworu turbo na zimnym powinien wynosić 75% tak jak w drugim oknie.Wtedy sztanga włazi i turbina pracuje .A dlaczego tak nie jest nie wiem.A le zainteresuj się jedną rzeczą a konkretnie czujnikiem ciśnienia doładowania.Poza tym mało parametrów .I uwaga na odczyt egr w op com clone. 8-O
Silnik świeżo po remoncie, nowa turbina "z sztangą rozregulowaną, turbina pompuje dopiero przy 2000obr/min". Zostały tylko stare pomp wtryski może przez nie samochód pali tak dużo bo na baku 64l przejeżdża w trybie mieszanym 750km, kiedyś więcej robił. Układ wydechowy szczelny dolotowy również. Więc nie wiem o co może chodzić.
o turbina nie upuszcza cisnienia To popatrz czy sztanga chodzi.
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Na odwrót. Sztanga na górze kierownica zamknięta, sztanga na dole kierownica otwarta. Czyli idąc tym krokiem nie muszę już tłumaczyć dalej co mam na myśli, bo to jest oczywiste ;) Jak masz przeladowanie wtenczas Sztanga jest podciagnieta tym samym zamknięta kierownica. Jak mi nie wierzysz Włącz test turbo i obserwuj wartość doładowanie i w jakiej pozycji...
Czy problemy z geometrią nie są bezpośrednią związane właśnie z ruchem geometrii, czyli sztangą? Czy jest możliwe, że sztanga przesuwa się o ok 2cm, a problem z turbiną może leżeć po stronie geometrii? Bo mam taki przypadek i myślę, że skoro sztanga pracuje w pełnym zakresie, to z geometrią jest wszystko w porządku. Jeżeli tak nie jest, to proszę o...
Witam wszystkich. Auto od jakiegoś czasu wolno przyspiesza jakby nie czuć turbiny, nie czuć jakby włączała się turbina. Po sprawdzeniu błędów wyświetla następujące: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 012 CL Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0110SG 3316 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 21084 Additional...
Tzn wężyk wpiąć w ten trójnik w ścianie grodziowej ? Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie czy turbina zacznie dmuchać w dolnym zakresie obrotów jak należy(max podciągnięta sztanga) , to mam już takiego loga 011 , tylko , że z odłączonym podciśnieniem i mechanicznie zablokowaną sztangą w max górnym położeniu. Nie mam fotek , ale na bank był odwrotnie.
Ok. Dzięki. Test z odłączonym wężykiem do WG. zrobię. Sprawdzę sztangę na ile się wysuwa jak pisał Gawlo.Jeśli turbina nadmucha duże ciśnienie aż do przeładowania to oznacza, że sztanga jest źle wysterowana? N75 i DV są sprawne .
sztanga turbina regulacja sztanga turbina turbiny sztanga
schemat nissan primera bascom input bajty impedancja falowa
4558d wzmacniacz falownik powmr
Volkswagen Passat B5 1.9 TDI - Elektronika Drzwi Problemy z odpaleniem na zimnym silniku: przyczyny i rozwiązania