Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Co z katalizatorem ? Sztanga turbiny ustawiona prawidłowo ?
Dobrze jest się czegoś nauczyć. Zainteresowałem się, ponieważ wedlug mojej oceny auto za dobrze sie zbiera, ciągnie od samego dołu i turbo jest słychać jak by było "podkręcone", bardzo szybko si e wkręca na obroty. Auto kupiłem z inna usterką i po naprawie, krótkich jazdach doszedłem do takich wniosków, a sprzedający był z zapędami tuningowymi - długo...
Odpiąć sztange i sprawdzić.
Witam, mam problem z regulacja "sztangi" turbiny w Vw Golf 1.6tdi 2010r. Stara sztanga miala uszkodzony mieszek i mialem blad: p0299 Turbo/Super Charger Underboost. Po wymianie na nowa, ustawieniu nowej w takiej samej pozycji (liczylem zwoje na sztandze) przy wkreceniu silnika na obroty wychodzi blad zakresu regulacji (nie pamietam dokladnego kodu)...
Sztanga pracuje podczas jazdy(na postoju nie ma potrzeby), widać to po odczycie ciśnienia doładowania w parametrach.
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
Jeżeli nie wali olejem - czyszczenie.
Po pierwsze zobacz czy po zapaleniu zostaje wciągnięta sztanga turbiny.
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Tego się tak nie sprawdza i w zasadzie nie ma zależności między napięciem a obrotami. Możesz spradzic podcisnienie i czy sztanga turbiny pracuje po przygazowaniu. Ewentualnie oscyloskopem.
Kolego sprawa dosyć prosta, najpierw sprawdz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas zapalenia silnika, widać bez rozbierania. Po drugie popatrz co masz w kolektorze.
Sprawdź czy przy dodawaniu gazu sztanga turbiny pracuje płynnie .
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
-sztanga turbiny jest źle wyregulowana -wartość erg jest zastanawiająca, odepnij od erg wężyk i go zatkaj, może drgania ustaną, pojeździj tak troche -pobaw się ustawianie dawki vagiem, zwiększenie lub zmniejszenie może pomóc -zalej plyn do płukania wtrysków dizla STP, nie zaszkodzi a może to pokaże przyczynę trzęsienia -zużyta pleciona może powodować...
sztanga od turbiny zardzewiała, że się w rękach kruszy Czuć geny Mercedesa :D
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
A sztanga turbiny wogóle sie porusza jęsli tak to może grycha dziurawa
Przepływomierz nowy oryginalny Bosch - bez poprawy Sztanga turbiny pracuje prawidłowo Test zrobiony za pomocą VAGcom
Więc teraz, zobacz czy po zapaleniu auta sztanga turbiny jest wciągana.
Źle wyregulowana sztanga turbiny.
Dokładnie jak pisze manta, temat poruszany na forum z milion razy. Przeładowanie z powodu zacinającej się zmiennej geometrii w turbinie. Sprawdź czy sztanga turbiny wraca do samego końca.
Jakie ciśnienie doładowania? Sztanga turbiny pracuje gdy pompkę podłączysz?
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
DObrze że zobaczyłem wątek, bo same głupoty widzę. Primo przepływomierz nie ma TU nic do tematu. PO drugi zobacz czy po odpaleniu wciągana jest sztanga turbiny~!!!! I czy do końca.
Sprawdź czy sztanga turbiny porusza się po przegazowaniu w zakresie ok. 2 cm.
zobacz jak pracuje sztanga. wygląda na zapieczona kierownice turbiny, albo masz jakąś dziurę na układzie jak byś mógł zrób jeszcze logi przepływki.
Witam. Układ szczelny? Turbina wymieniona na używaną czy regenerowania ? Sprawdź czy sztanga turbiny się nie tnie i czy przewody do sterowania nie są gdzieś na przykład przetarte . Zawór egr może też się blokować i zostawać uchylony wtedy też nie będzie doładowania. Pozdrawiam.
Przy turbinie a dokładnie między "gruszką" turbiny a turbiną https://www.google.com/search?q=sztanga+...
Po odpaleniu auta zaciągana jest sztanga od turbiny?
Niedawno zobaczyłem, że cienki wężyk idący od N75 do N18 od EGR jest słaby i może się zasysać podczas jazdy na wyższych obrotach. Po ręcznym jego załamaniu sztanga od turbiny opada, czyli jest rozłączona. Jutro go wymienię, jak kupię nowy, i dam znać, czy pomogło.
do witek wawa Mowisz ze moze gubic vacum slychaj a jak u Ciebie porusza sie sztanga turbiny po odpaleniu blyskawiczny skok do gory czy idzie do gory no jak by to nazwac normalnym tempem ?? jakie masz auto??
Po co było wycinać katalizator bez diagnozy ? Rozszczelnij wydech za katalizatorem , to jedno . Sztanga turbiny chodzi ? Co z podciśnieniami przed i po elektrozaworze ?
Komputer i diagnoza. Być może wtryski kończą swój żywot (drugie używane nie zawsze będą okej), albo uszkodzony jest któryś czujnik. Do sprawdzianu stan przewodów podciśnieniowych oraz sztanga turbiny.
Jeżeli w tym przewodzie było podciśnienie a sztanga się nie rusza to: niedrożny przewód, dziurawa gruszka, zablokowana sztanga turbiny. Spróbuj rozruszać sztangę ręcznie. Zobacz czy wężyk jest drożny i czy grucha nie jest dziurawa, możesz to sprawdzić większa strzykawką.
Jak występuje błąd przeładowania ,to raczej świadczy o zatartych kierownicach w turbo. Sprawdź czy sztanga turbiny chodzi swobodnie w pełnym zakresie.
Byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie diagnosta stwierdził że szarpanie występuje na 90% od przegubu a brak mocy bardziej by stawiał na na turbinę bo mówi że bardzo słabo ciągnie do 2.5 tys obrotów mówi że raczej bawił by się sztanga turbiny co o tym myślicie?
Witam żeby nie zakładać nowego tematu odczyta ktoś wskazania logu 11, robiłem sam i nie wiem czy dobrze, ale powyżej 3800obr na 3 juz nie chciał iść, wywala blad 17965, zamieniałem zawor n75 na n18 bez zmian, a najważniejsze sztanga turbiny pracuje nie prawidłowo jak, zasysam powietrze to lekko pracuje, tak jakby nie odbijała do konca. W czwartek zobaczę...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Na początek zobacz jak pracuje sztanga turbiny. VAG grupa 011 Basic settings, powinna się ruszać szybko i płynnie, na You tube masz masę filmików.
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
Sprawdź w jakim zakresie i czy swobodnie rusza się sztanga turbiny, są filmiki na YT. Jeżeli będzie się zacinać to spróbuj ją rozruszać ręcznie jak to nie pomoże to rozbieranie i czyszczenie, mi pomogło rozruszanie. Jeżeli sztanga będzie chodzić płynnie to sprawdź vagiem turbinę, bo może N75 nawala.
Mam vcdsa Super. Opalasz silnik, rozgrzany. Łączysz się z silnikiem, wybierasz "Basing Setings" (04) wybierasz- wpisujesz 011 i on. Silnik wchodzi na 1400 obr/min i co 30 sekund sztanga turbiny będzie wysterowana w skrajne położenia krańcowe.
Sztanga od turbiny pracuję plynnie w calym zakresie ? Proponuje rozruszać ręcznie i sprawdzić.
Zobacz czy po odpaleniu auta gruszka wciąga sztangę turbiny. Wystarczy jedna osoba do tego. Jeżeli wciąga to czy ją puści po odpięciu wtyczki z N75. Skoro masz VAGa to możesz wysterować N75 przez co ten będzie się cyklicznie otwierał i zamykał a Ty możesz obserwować wtedy czy sztanga się rusza. Blok 11 w nastawach podstawowych. Warto zaopatrzyć się...
Ja bym jeszcze profilaktycznie sprawdził szczelność układu turbina-silnik. Jeden z kanałów odłączył mi się w touranie i silnik poprostu się nie rozpędzał, nie było nawet błędów. A tak na marginesie to sztanga turbiny powinna być "na sztywno" podczas pracy na jałowym biegu. (tak na wypadek własnoręcznego sprawdzania)
Nieszczelność na wężach, może przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, sprawdzenie N75 w ostatecznym przypadku turbo do przeczyszczenia-zapieczone kierownice. Jeżeli masz kabelek do diagnostyki to zczytaj błędy, możesz prawdzić czy sztanga turbiny działa, wykonać LOGI do analizy. Bardzo popularny problem :)
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Weź wężyk do ust , zasysaj i patrz na sztangę turbiny czy płynnie się porusza , albo klucz 15" załóż na sztangę i poruszaj ją , będąc czujnym na minimalne zatarcia.
check sie nie pali jakbybylo wszystko ok,nie mam czym zmierzyc. Dodam ze mialem jakby zatarta sztange ale ja rozruszalem. To jest automat i gdy wlacze opcje sport to czuc wtedy to turbo i gwizdze glosniej. A czy to normalne ze sztanga wogole nie pracuje na wolnych obrotach? i jest jakby caly czas domknieta?
Sprawdz poprzez VAG czy pracuje sztanga od turbiny (gruszka), opisy są w szukajce. Najprostsza i najszybsza diagnoza. Możesz też sprawdzić ja "organoleptycznie" ;) A znajduje się przy ścianie grodziowej.
Prosiłbym tutaj kolegę Piaska o rozwinięcie tematu podwieszania zaworów, jak mogę to sprawdzić, przed wymianą, nie ukrywam że autko ma 280 tys olej castrol edge 5w 30, nie dolewam pomiędzy wymianami ( 10- 12 tys). notlauf raczej odpada, bo sztanga turbiny płynnie schodzi. a i na jałowym cały czas jest na dole.
Chodzi o to że spostrzegłem że ciśnienie ładowania na postoju to 0.98bar(850obr.min) natomiast przy 1500obr.min. ciśnienie ładowania spada do 0.94bar. Przy 2500obr/min jest 1.1bar. .Sprawdziłem szczelność IC oraz węży jest ok. . Ten chwilowy spadek ciśnienia doładowania jest spowodowany tym że turbo za późno wstaje?. Przecież Ty w ogóle nie masz doładowania...
Witam. Mam problem z autem, jak w temacie. Występuje w nim błąd przeładowania turbiny 17965. Wymienione zostały wszystkie wężyki, zaworek N75, EGR. Sztanga turbiny pracuje poprawnie z tego co udało się zaobserwować. Na koniec zrobiłem logi, zamieszczam niżej: Grupy 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_zx8j9.... 003, 011: [url=http://vaglog.pl/log-011_003_A3OOor...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
kolego jak jeszcze tego nie zrobiłeś to sprawdz błędy zaworki N75 i N18 czy sztanga od turbiny chodzi gładko bo morze kierownice się przytarły
Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego...
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Witam. Autko wczoraj udało się uruchomić. Pracuje ładnie ale.. . Troszkę dymi na biało i nie jest to gryzący dym , po rozgrzaniu jest poprawa ale nadal mnie to niepokoi? I druga sprawa jest taka że podczas jazdy i przeciągnięciu autka wpadło w tryb awaryjny i wyskoczył błąd 17965 przekroczona granica regulacji. Gdy ciśnienie powinno być 2400 to u mnie...
Jak w temacie brak pracy turbo,przeszukałem podobne fora ale nic podobnego nie znalazłem,problem polega na tym że zawór n75 nie steruje podciśnieniem do turbiny, sztanga turbiny pracuje bez oporów,zawory były podkładane ze cztery i żadnych efektów. Podciśnienie zmierzone przed zaworem n75 jest około 0,9 i zasilanie na zawór zmierzone na pinie pierwszym...
do mnie miałbyś 130 km. Ale do rzeczy. Błedy nie zawsze będą przy nieodpowiednim doładowaniu. Należy sprawdzić jakie jest faktycznie doładowanie najlepiej manometrem i porównac to z tym co pokazuje komputer Sterowanie turbiną może nie działać, czyli podciśnienia do sprawdzenia. zawór n75 i sztanga turbiny czy swobodnie można nią poruszyć Bardzo w to...
Witam mam problem z silnikiem ACV 2,5tdi interculer, w czasie jazdy spada moc w tym czasie po dodaniu gazu do dechy na obrotomierzu pokazuje tylko 2000 obrotów na minute , po chwili jazdy prędkośc spada do 80 km na godzine po przejechaniu pewnego odcinku moc wraca i za jakiś czas znowu to samo , co to morze byc podejrzewam że to przepływomierz lub zatarta...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Po odłączeniu wężyka od gruszki turbiny sztanga powinna opaść. Albo masz zapieczone kierownice albo gruszkę turbiny do wymiany.
Witam wszystkich. Auto od jakiegoś czasu wolno przyspiesza jakby nie czuć turbiny, nie czuć jakby włączała się turbina. Po sprawdzeniu błędów wyświetla następujące: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 012 CL Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0110SG 3316 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 21084 Additional...
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Witam.Koledzy w moim silniku Avf sprawdziłem pracę sztangi i wygląda to tak- zapalony silnik ,zdejmuję wężyk podciśnienia z gruchy -sztanga szybko opada,podłączam wężyk sztanga podnosi się do góry przez około 2 sek.z początku szybciej pod koniec jakby zwalnia. Pytanie czy to nie za wolno się podnosi?turbo do czyszczenia? .Dodatkowo słychać jakieś chrobotanie...
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Witam. Słuchajcie mam taki problem ze swoją A4 a mianowicie chodzi o to ze sztanga od turbiny jest cały czas w górnej pozycji . Podłączałem się pod komputer zero błędów , wymieniałem przepływomierz , czujnik doładowania , turbine i nic problem wciąż istnieje. Proszę was o pomoc.
Wykonaj diagostykę. Następnie sprawdź podciśnienie, czy rusza się sztanga od turbiny. Zawór N75 też do sprawdzenia. To że dymi, jest oznaką za dużej ilości paliwa względem dostarczanego powietrza. Pytanie: czy problem leży w osprzęcie czy we wtryskach.
Jak sprawdzić czy ramię (sztanga turbiny ) chodzi bez zacięć ? Chodzi mi o to że trzeba to robić przez vaga czy przez zwiększenie obrotów czy też następuje to samoistnie na biegu jałowym ? Jak sprawdzić czy nie ma nagaru w okolicach zaworu EGR ? Trzeba go rozebrać, zdjąć czy szukać czy jest gdzieś wokół a to będzie oznaczało że jest nagaru sporo ? Układ...
Właśnie sprawdziłem szczelność ukladu dolotowego. Cisnienie utrzymuje sie w ukladzie. Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy podczas postoju na luzie i wprowadzaniu silnika na obroty, sztanga od gruszki turbiny powinna sie przemieszczać? Czy dopiero podczas jazdy na odpowiednim obciążeniu silnika ta sztanga powinna sie ruszać?
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Sztangi nie uruchomia sie gdy nie ma sinik obciazenia dlatego tak jest ze nie widzisz ich pracy . Czy sztanga od górnej turbiny nie powinna być wciągnięta na biegu jałowym??
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Witam serdecznie zalogowałem się u was na forum co prawda mam troszkę inne auto ale z tej samej stajni oraz z identycznym silnikiem Mam następujący problem auto nie idzie więcej jak 120km wyłącza turbo tryb awaryjny Nie wiem co może się dziać przepływomierz nowy bosch cały układ intelculer egr wyczyściłem 2 tygodnie temu trochę oleju było w interkuleze...
Znając życie to nie sztanga chodzi ciężko tylko geometria w turbinie i bez regeneracji lub wymiany lub dokładnego wyczyszczenia turbiny niz z tym nie zrobisz.
Po prostu sprawdź jakie masz podciśnienie na pompie vacuum. Przy okazji wszystkie przewody podciśnieniowe wymień na nowe. Po wymianie przewodów i sprawdzeniu podciśnienia możesz podmienić zaworki. Sprawdź, czy sztanga od turbiny (wraz z gruszką) jest sprawna. Możesz sprawdzić synchronizację czujnika wału wraz z czujnikiem wałka rozrządu.
Witam. Mam auto jak w temacie. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Jak sie rozgrzeje przechodzi w tryb awaryjny, brak mu mocy. Odcina turbo. Sztanga turbiny jest wtedy w pozycji jak na wylaczonym silniku. Po ponownym uruchomieniu jest ok, sztanga jest juz w innej pozycji. Problem nie wystepuje przy przyspieszaniu tylko podczas puszczenia gazu, silnik...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Max 3 tys. obrotów, doładowanie ok. 0,3 bara To może jest problem ze sterowaniem turbiny? Sprawdzałeś czy sztanga od turbo chodzi, stan zaworku N75? A klekotanie dobrze byłoby nagrać, ale tak na odległość to ciężko ocenić gdzie konkretnie jest problem.
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/3139943700_... Potrzebuje pomocy z analizą logów dynamicznych 1.9tdi 90km turbiny. Wymienione przewody podciśnienia, Sztanga przy turbinie pracuje podczas próby strzykawki, zawór n75 (był zamieniony, nie mam pewności czy zamieniony był sprawy) Auto łapie tryb awaryjny Proszę o porady, dziękuję i pozdrawiam...
Witam Mam problem z Audi A8 z roku 1999 ,2.5tdi mianowicie po odpaleniu auto czesem nie wejdzie powyżej 2 tyś obrotów a niekiedy wyjdzie na ponad 3 tyś i choćby jak trzymał gaz do dechy to po chwili obroty spadają do 2tyś,podczas jazdy to ledwie sie ciągnie,po wpięciu kompa wyskakuje stały błąd P0575 czyli zaworu N75 ale sztanga turbiny sie rusza,wymieniłem...
No coz sprawdzilem jak radziles i sam nie wiem co myslec. Obydwa zaworki zachowywaly sie tak samo - moglem i dmuchnac i zassac powietrze z malym oporem. Troche jednak dziwne by bylo ze by obydwa byly uszkodzone - tym bardziej ze jak napisalem wczesniej po podlaczeniu calego ukladu sztanga turbiny reaguje i sie odchyla. Jest jeszcze jednak jedna sprawa....
Cyt: Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Tu moze być pies pogrzebany, wypełnienie powinno byc wieksze, tym samym zawór wpuszczajacy...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Witam wartości zadane mogą różnić się od rzeczywistych nie z powodu złej przepływki ale np: sterowania turbiną silnik potrzebuje dużo powietrza a turbina nie jest w stanie tyle dostarczyć i już zacznij od zaworu n75 ( ja już ze 3 wymieniałem w swoich autach ) później od sprawdzenia szczelności wężyków podciśnieniowych sterujących gruszką i zobacz czy...
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Wymieniłem elektrozawór N75 jest tylko poprawa że teraz potrafi się przełączyć na tryb awaryjny przy 2800 obrotów jeżeli go utrzymam na obrotach powyżej 3000 sprężarka utrzymuje moc w miarę. Prosiłbym jeżeli Sztomel mógłby podać fotkę tego motoru ale od tyłu od strony sprężarki bo chciałbym mięć mały wgląd bo chyba bez demontażu się nie obejdzie a jest...
Witam wszystkich rozwiązaniem mego problemu była przekręcona sztanga przy gruszce turbiny i filtr paliwa,dzięki wielkie za pomoc i udzielenie podpowiedzi :D
Dolot ma malutki przedmuch zaraz za sprężarką, ale nie jest to na tyle duży ubytek, żeby robił takie spustoszenie. Nie prawda , mogą być dwie przyczyny takiego stanu rzeczy No i tu jest też problem, bo mam do kogo pojechać na kompa (nie za darmo) ale ta osoba chyba nie do końca jest oblatana w temacie, bo np. wcale nie sprawdził wydatku turbo. A chyba...
turbiny sztanga obciążenie sztanga sztanga turbina
pralka połowa załadunek mixer pioneer odzyskać zdjąć android
tester tranzystorów tester tranzystorów
BMW E90 – jak bezpiecznie odpiąć kostkę klemy pirotechnicznej BST Sony STR-DB1080 – brak strojenia stacji FM/AM, typowe usterki, naprawa, kondensatory, głowica Alps