Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Pewnie dziuraw dolocie albo sztanga nie zaciaga.
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Dobrze jest się czegoś nauczyć. Zainteresowałem się, ponieważ wedlug mojej oceny auto za dobrze sie zbiera, ciągnie od samego dołu i turbo jest słychać jak by było "podkręcone", bardzo szybko si e wkręca na obroty. Auto kupiłem z inna usterką i po naprawie, krótkich jazdach doszedłem do takich wniosków, a sprzedający był z zapędami tuningowymi - długo...
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Z jakiegoś powodu wyrzuca na tryb awaryjny sprawdź czy sztanga turbo płynnie chodzi Szukanie igły tak na odległość to ciężko coś ująć Trzeba wejść w parametry i zobaczyć w którym momencie odcina Sprawdzić ustawienie rozrządów są dwa Sprawdzić luz na turbinie, elektrozawór turbiny tam są filterki Sprawdzić kompem temperatury wody, dolotu w momencie odcięcia...
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) Kolego, tak jak pisał mad666max wyżej: masz idealne ciśnienie na wolnych, wg instrukcji powinno być 250 barów, dopuszczalne odchyłka +/-50 barów. Także ciśnienie przy większych obciążeniach wygląda na prawidłowe. Działanie sztangi...
Odpiąć sztange i sprawdzić.
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Sztanga pracuje podczas jazdy(na postoju nie ma potrzeby), widać to po odczycie ciśnienia doładowania w parametrach.
Podałeś "suchy " błąd bez żadnego opisu. Ciśnieniem turbiny steruje ECM a nie żaden czujnik. Po za tym błąd wskazuje na czujnik na gruszce a nie na map.A nawet jak by był to map to przed wymianą diagnoza sprawdzenie napięć i parametrów. Sprawdź czy sztanga się nie zacina i czy na pewno nie ma czujnika na gruszce. Dodano po 2 Małe sprostowanie .Przy...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Jeżeli nie wali olejem - czyszczenie.
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Tu nie ma żadnej trudności. Ściągnij wężyk podciśnienia idący od vacum do N75 i zatkaj go palcem - masz czuć podciśnienie (pracujący). Ściągasz przewód idący na gruszkę - przy pracującym ma być podciśnienie. Zaciągasz nawet ustami ( w ostateczności) wężyk od gruchy (zgaszony) i patrzysz lub wyczuwasz ręką, czy sztanga drgnie i czy grucha szczelna. To...
Co z katalizatorem ? Sztanga turbiny ustawiona prawidłowo ?
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
sztanga od turbiny zardzewiała, że się w rękach kruszy Czuć geny Mercedesa :D
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Niedawno zobaczyłem, że cienki wężyk idący od N75 do N18 od EGR jest słaby i może się zasysać podczas jazdy na wyższych obrotach. Po ręcznym jego załamaniu sztanga od turbiny opada, czyli jest rozłączona. Jutro go wymienię, jak kupię nowy, i dam znać, czy pomogło.
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Znając życie to nie sztanga chodzi ciężko tylko geometria w turbinie i bez regeneracji lub wymiany lub dokładnego wyczyszczenia turbiny niz z tym nie zrobisz.
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Kolego sprawa dosyć prosta, najpierw sprawdz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas zapalenia silnika, widać bez rozbierania. Po drugie popatrz co masz w kolektorze.
W parametrach zobacz jak to wygląda. I wedle tego najwyżej ustawiaj. Dla gruchy luźnej i zassanej. Ważne żeby po 100% z czujnika kopiowania sztanga się już nie ruszyła bardziej. Z takiego opisu błędu trudno wywnioskować czy się nie domyka, czy nie może w pełni otworzyć, czy uszkodził się czujnik pozycji, a może w ogóle grucha nie pracuje.
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
Przy "starym" Iveco 3.0 180 koni przy równo 2 tys. obrotów na postoju wąż od turbiny do intercoolera jest napięty, że nie ma szans go wgnieść, natomiast przy "nowym" 3.0 170 koni przy tych samych obrotach itp. wąż lekko napięty i można go bez problemu zgnieść. Podejrzenie pada więc na doładowanie. Jutro zmienię zaworek sterowania turbiną oraz sprawdzę,...
Typowe przeładowanie , wskazuje na zacinającą się geometrie turbiny lub problemy z jej sterowaniem. Tak czy inaczej auto do mechanika. P.s jak masz jakieś pojęcie to sprawdź czy sztanga turbo się porusza w całym zakresie , potem zostaje gruszka i zawór N75.
Tego się tak nie sprawdza i w zasadzie nie ma zależności między napięciem a obrotami. Możesz spradzic podcisnienie i czy sztanga turbiny pracuje po przygazowaniu. Ewentualnie oscyloskopem.
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
Sztanga turbiny nie porusza się
Sprawdź czy przy dodawaniu gazu sztanga turbiny pracuje płynnie .
hehe chyba autor miał na myśli kąt wtrysku. Swoją droga sztanga pracuje lużno zaciąga na maksa po odpaleniu auta? Jeśli wiesz o czym mówię. Może być milion powodów, przepływka, N75, podciśnienie a raczej jego brak, zacięcie sztangi turbiny, uszkodzenie aktuatora (potocznie gruszki podciśnieniowej) itd itp. Proponuje oddać auto do warsztatu bo gorzej...
Dokładnie jak pisze manta, temat poruszany na forum z milion razy. Przeładowanie z powodu zacinającej się zmiennej geometrii w turbinie. Sprawdź czy sztanga turbiny wraca do samego końca.
Wyczyściłeś Map sensor ,gruszka turbiny sprawdzona ?, jak porusza się sztanga gruszki?, doloty sprawdzone-szczelne?, w jakim stanie wydech ,ciśnienie paliwa zmierzone oraz ciśnienie pompy paliwa,
Tak, sztanga porusza się bez problemu. Nie posiadam wakuometru - czytałem, że da się to zrobić analizując logi. Czy bardziej skręcić śrubkę do regulacji?
turbiny sztanga sztanga turbina obciążenie sztanga
błąd 17925 dopasowanie impedancji wyjścia chiński telefon naprawa
diagbox peugeot kabel brake radio
Kod błędu A41 w kotłach Buderus Logamax Iveco Stralis 2008 – lokalizacja konektora ramowego C35, opis złącza, typowe usterki