Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
Zmieniłeś zepsuty n75 na używany (sam nie wiesz czy sprawny). Dalej masz błąd n75 więc jest zepsuty albo wiązka do niego. Z logu wynika tyle że przeładowuje. Czyli n75 nie otwiera klapki upustowej.
No i jest poprawa jak nie było za tobą kłębów dymu podczas testu to przepływomierz do czyszczenia/wymiany. Jeszcze sztanga turbo za długa albo za wolno odbija. Sprawdzałeś filtr powietrza?
Z jakiegoś powodu wyrzuca na tryb awaryjny sprawdź czy sztanga turbo płynnie chodzi Szukanie igły tak na odległość to ciężko coś ująć Trzeba wejść w parametry i zobaczyć w którym momencie odcina Sprawdzić ustawienie rozrządów są dwa Sprawdzić luz na turbinie, elektrozawór turbiny tam są filterki Sprawdzić kompem temperatury wody, dolotu w momencie odcięcia...
Raczej turbo zablokowane z jakiegoś powodu w pozycji na max. Możesz zrobić test turbo w Basic Settings. Przełącza wtedy 0 1 . Sztanga regulacji turbo powinna chodzić od jednej pozycji w druga skrajną. Może źle podłączyłeś do N75? Można też zrobić test dużą strzykawką 100ml czy płynnie sztanga chodzi bez zacięć.
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Zawor sprawdzasz wakuometrem, jakie ciśnienie ma przed a jakie za zaworem. Po odpaleniu na wolnych obrotach powinno być takie same. Obejrzyj też jak sztanga na gruszce turbo dziala. Na wolnych ma ja wciągnąć, po dodaniu gazu jak turbo zacznie ładować ma się cofnąć.
witam wszystkich auto crafter 2,5 2007rok Auto przyjechało na brak mocy. problem taki że brak odpowiedniej ilości podciśnienia po zaworku n75,a przed zaworkiem jest pond -500,a po zaworku już na przewodzie do turbo jest około -360. jeśli zatkam trzeci przewód (upustowy) od zaworka to mamy odpowiednią ilości podciśnienia i sztanga turbo schodzi jak powinna...
No pierwsze to luzy na połączeniu sztanga mechanizm zmiany geometrii w turbo jakikolwiek wyczuwalny luz musi być skasowany. Potem można jeszcze pokombinować z długością sztangi tzn wydłużyć ją by turbo łagodniej dochodziło do zadanego ciśnienia ale spowoduję ze dynamika lekko jeszcze lekko spadnie. Ja bym nie ruszał na razie jak not laufa nie łapie....
Po NR byłyby łatwiej Pxxx. Wygląda na to że zacina się sztanga na turbo.
Stawiałbym : przepustnica, egr lub sztanga turbo.
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą.
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
korzystajac z tematu mam pytanie do znawcow: turbo lekko mi przeladowuje ok. 0,2-0,3bara, sztanga przy turbo porusza sie w calym zakresie i lekko bez przycinania, N75 zalozony nowy. Czy przyczyna moze byc przewod dochodzacy od N75 do gruchy, czy tez sama grucha? Dzieki za odp. Pozdrawiam
Sztanga turbo pracuje w zakresie ok. 2 cm?
Max 3 tys. obrotów, doładowanie ok. 0,3 bara To może jest problem ze sterowaniem turbiny? Sprawdzałeś czy sztanga od turbo chodzi, stan zaworku N75? A klekotanie dobrze byłoby nagrać, ale tak na odległość to ciężko ocenić gdzie konkretnie jest problem.
Auto: astra h gtc 2007 1,9 cdti 150 km Historia zaczyna się latem 2016 kiedy chciałem oddać na program i mi nie zrobili bo podobno przeładowywało turbo i dmuchałoby mi za duże ciśnienie. Olałem temat. Przez 2017 rok wymieniłem w aucie : turbo, kolektor dolotowy, dwumase, elektrozawór od turbo. Pojechałem znów na program i znów to samo. Podobno udało...
No coś mi się wydaje że to tak jest bo do 3000 obr. jest w miare ok , multimetrem mam 12 V na tym przekładniku i na tym od egr też , sztanga turbo po odpaleniu idzie w stronę silnika , sprawdzę jeszcze żarówką . Wszystko niby jest ok a powera nie ma , zawzięta bestia
Dobrze, teraz zapnij vacuometr w miejsce gruszki, uruchom w vcds ustawienia podstawowe dla grupy 011 i sprawdź co się dzieje z podciśnieniem gdy Vcds otwiera i zamyka n75, w blokach musisz widzieć On/Off. Sprawdzimy czy rudy jest ok, następnie powiem co dalej. Podaj rok auta i kod silnika. -0,5 bara to maksymalne podciśnienie bo przy takim, sztanga...
Usterka naprawiona. Powodem była zacinająca się sztanga turbo oraz gruszka podciśnieniowa. Obecnie po wymianie wyzej wymeinionych części wyskoczył błąd 0002
czyli zostaje zacinajaca sie geometria turbo. sprawdz czy sztanga turbo prawidłowo sie porusza. wez wezyk i zaciaggaj powietrze od sterowania turbo. powinna sie ruszac około 1,5cm bez oporów. jesli jest inaczej to geometria turbo do naprawy.
wykasowac, pojezdzic, odczytac sprawdzic; co sie dzieje z cisnieniem, ze sztanga turbo, z przewodami podcisnieniowymi
Podpowiem tak...te zawory to nie "WŁĄCZ/WYŁĄCZ" regulacja jest procentowa/napięciowa Prościej, po odpaleniu sztanga turbo ma iść na max EGR od czasu do czasu, można zrobić test odpowiednim sprzętem Sprawdzić czy jest właściwe podciśnienie.....
A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
Ta obok bagnetu to do egr a słusznie kolega wstawił zdjęcie i musisz ten wężyk na dole przy turbo zdjąć sprawdzić czy zasysa i zassać tą gruszkę czy sztanga się ruszy bo mogę być za pieczone łopatki w turbo i dlatego nie chodzi a z tamtąd też wężyk musi iść do elektrozaworu
Do sprawdzenia sztanga turbo czy pracuje poprawnie . Przepływomierz powietrza dla próby można odpiąć i sprawdzić czy dalej zamula . Podpiąć Komputer i sprawdzić parametr ciśnienia turbo.
Po uruchomieniu silnika, sztanga od turbo ma iść w górę.
A podciśnienie jest czy nie ma ?? Sztangę turbo sprawdź srobokretem lub zaciag strzykawka z przewodem czy chodzi . I poradzimy co dalej .
Jakie kody błędów . I czy na postoju wkręca się na obroty. do sprawdzenia sztanga turbo od geometrii , elektrozawor turbo nad pół oska długa na bloku, i zaworek EGR.
Kurcze moze obejdzie sie bez czyszczenia. Jutro mam dostep do kanalu to sprawdze od spodu czy sztanga turbo chodzi w pelnym zakresie i szczelnosc gruszki. Jaki ma byc skok sztangi w momencie odpalania i gaszenia auta? Jakies 2 cm? a jak otrzymam lapka to zrobie logi dynamiczne.
Jeżeli zapiekają się kierownice turbo to czujnik mówi o przeładowaniu lub niedoładowaniu ze wskazaniem na pierwsze. Moim zdaniem albo czujnik jest uszkodzony albo przewody do niego. Ale swoją drogą sprawdź jak rusza się sztanga turbo.
Dmuchanie czy zasysanie nie ma znaczenia gruszka musi być szczelna. Pompa podciśnienia nie jest dużą i ma małą wydajność. Do tego wydajność zależy od obrotów (w tym przypadku) wałka rozrządu a więc z połową obrotów wału. Niewielka dziura i podciśnienia spada do poziomu takiego iż nie jest w stanie wysterować turbo jak i EGR ( wysokie wysterowanie N75...
Witam,mam pytanko czy może mi ktos doradzić jak sprawdzić czy chodzi mi prawidłowo sztanga od puszki turbo[nie wiem czy to tak fachowo sie opisuje ale mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi] prubowałem dmuchać w węzyk co idzie od puszki ale ona ani drgnie i tak samo przy odpalaniu auta również sie nie rusza próbowałem ręką i chodzi bardzo ciężko, autko...
Po odpaleniu silnika sztanga na turbo ma pójść w dół po wyłączeniu odwrotnie. Ściągnięcie tego wężyka nawet na odpalonym silniku nie powoduje błędu. Obstawiam usterkę elektryczną
Witam, Na wolnych obrotach sztanga turbo sprężarki otwiera się na full a jak doda się gazu to słychać tzw. ''zagranie na zaworach'' jeżeli sciągne wężyk podciśnieniowy automatycznie problem znika. Wymieniłem zawór sterowania podciśnieniem ale dalej to samo. Z góry dziękuje za pomoc
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Kolego a przyciąga Ci sztangę od turbo jak nie widzisz to przy odpalonym zdejmij wężyk od turbo i sztanga opada jak podpinasz to idzie w górę a jak nie idzie to połącz razem przewody podciśnienia i obserwuj .
Napisał. I strumień.... Ale nie czytasz że zrozumieniem. Czy sztanga na turbo przesuwa się po uruchomieniu czy nie?
Błąd EGR to sam EGR,dziura w dolocie ,uszkodzony np MAF a nie turbo. Co musisz sprawdzić to to, czy sztanga zaciągnięta do końca i chodzi bez zacięć. Potem sprawdzić szczelność dolotu ,wizualnie ,posłuchac czy nie gwizda co, abo zadymić. MAP to sprawdzić parametry i czy nie jest zapchany z nie że sprawny. Na końcu turbina.
To sprawdź czy sztanga przy turbo się nie przycina.
Nie ma czegoś takiego jak błęd braku podciśnienia, masz typowe objawy zapieczonej zmiennej geometrii w turbosprężarce. Zobacz czy sztanga w turbo jest wciągana po zapaleniu.
Przy jaki podciśnieniu sztanga w turbo GT1749 powinna dojść do ogranicznika?
Na pewno nagar na zaworach? Auto od nowości w jednych rękach, przebieg 110tys. Na zdjęciu poniżej historia wypadania zapłonów. Te grzechotanie to okazała się luźna sztanga od turbo https://obrazki.elektroda.pl/6150629500_... Dodano po 1 Czytałem że najlepsza metoda na nagar to urządzenie na łupiny orzechów włoskich, ponoć bardzo skuteczne....
Zobacz jak pod ręką chodzi ci sztanga od turbo, tam jest zmienna geometria w turbinie. A może jest dziurawa membrana w środku ?
Jak sztanga zaciągnięta ,turbo zmienione (załóżmy że sprawne ) i wszystkie węże w dolocie szczelne to musi dmuchać i koniec. Po złapaniu za węża i przygazowaniu wąż musi "puchnąć". Albo są problemy z dawkowaniem paliwa albo EGR jest otwarty itp. Wcale bym się nie zdziwił jak by to turbo zmienione było uszkodzone albo ktoś majstrował przy sofcie.
Audi 6 99.r 1.9tdi 110km. Sprawdzone : czujnik ciśnienia,przepływka,egr,zawór n75, podciśnienie ok. Sztanga turbo pracuje bez oporów,gruszka też ok. Wydech ok węże turbo ok. Auto nie ma doładowania notlauf.... błąd 17958 Pod obciążeniem pompuje max 1.4 bar Turbo ok bez luzów suchutkie itp. Brak pomysłów... Proszę o jakieś porady.
Tak nr te same sprawdzałem kilka razy katalogi . Podciśnienia są ok ssa , założone dobrze weżyki , zbiornik ciśnienia też wygląda ok, a waz do turbo dalem Nowke, sztanga turbo chodzi ok, odpinalem weżyki sprawdzałem. Sprawa wczoraj myślałem że załatwiona bo skręceniu tej śrubki egr, a dziś jak uszczelniłem wszystko na kierunku od zaworu egr do kolektora...
Dzięki za sugestie. EGR jest elektryczny w tych silnikach jutro sprawdzę czy "sztanga" na turbo działa. Dostęp tam jest w 307 tragiczny. Można sam ten czujnik kopiowania turbo wymienić ? Bo wygląda tylko na 3 srubki i jest dostępny w zamienniku. Dodano po 15 Panowie gdzie w tym aucie znajduje się zawór sterujący podcisnieniem na gruszkę turbiny ? Bo...
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Witam Od pewnego czasu mecze się ze swoim autem Bora 2002 rok 1.9 tdi 130 KM. Auto późno się zbiera tj. od ok. 2500 obr. i stało się jakby słabsze. Kierownica w turbo chodzi palcem w pełnym zakresie. Czy miał ktoś taki przypadek? I czy sztanga od turbo powinna się ruszać na biegu jałowym?
Sztanga reguluje łopatkami w turbo. Jeżeli ruch nie jest płynny tzn, że turbo do czyszczenia.
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
Po zapaleniu auta sztanga ma sie wciągnąć jak kolega mówi .
Ja bym powiedział że raczej doładowanie jest niestabilne i N75 nie pracuje w prawidłowym zakresie (źle wyregulowana sztanga). Turbo po regeneracji? Sprawdź czy nie ma problemu z podawaniem paliwa (szczególnie jak problem jest gdy gaz jest w podłodze) wtedy pompa może nie mieć paliwa by podnieść iglicę wtrysku stąd brak sygnału (błąd ) a z braku paliwa...
Należy sprawdzić czy sztanga od turbo lekko chodzi. Odpiąć zabezpieczenie z jednej strony i pomachać na zimnym. Musi leciutko chodzić. Ewentualnie coś z przewodami podciśnieniowymi.
Tak czytam "auto zgłasza błąd przeładowania nawet przy odłączonym turbo "przy odłączonym turbo , sztanga u góry nie ma prawa ładować , coś tam trochę ładuje ale żeby jeszcze przeładować - tu jest problem . Tydzień temu jeździłem na próby takiej turbiny więc wiem.
Sztanga pracuje bez zacięcia. Podciśnienia sprawdzone. Turbo dmucha zapięte na stałe do prawie 2.5(atm+1.5). Skłaniam się ku czujnikowi na turbo. Wie ktoś czy czujnik kopiowania turbo jest diagnozowany tylko na wolnych czy też podczas jazdy?
Przeładowuje ci turbo,sztanga źle ustawiona jeśli chodzi płynnie w całym zakresie.
Nie smarowane turbo sztanga na dole - jak pisze kolega, oraz sprawdz polaczenie z intercoolerem czy flansza nie jest uszkodzona. Blok vgt od przodu. Czujnik wilgotności na filtrze powietrza.
Moim zdaniem najlepiej podłączyć kompa i sprawdzić turbinę i zawór N75 . Dodatkowo można sprawdzić czy sztanga od turbo chodzi .
Autko przy przyspieszaniu na niskich biegach czasami łapie coś dziwnego. Jakby przycina się, szarpie i jedzie max do 3000obr 3200obr. strasznie muląc. Przypomina mi to swego rodzaju tryb awaryjny. Gdy zmienię bieg na wyższy i dam pedał w podłogę to już ciągnie normalnie. Nie trzeba wyłączać silnika. Żadnych błędów w ECU. Ciśnienie doładowania w normie...
Chodzi o to że spostrzegłem że ciśnienie ładowania na postoju to 0.98bar(850obr.min) natomiast przy 1500obr.min. ciśnienie ładowania spada do 0.94bar. Przy 2500obr/min jest 1.1bar. .Sprawdziłem szczelność IC oraz węży jest ok. . Ten chwilowy spadek ciśnienia doładowania jest spowodowany tym że turbo za późno wstaje?. Przecież Ty w ogóle nie masz doładowania...
Podstawa,sztanga zaciągnięta do spodu? Wydech drożny?
Witam. Astra H 1.7 CDTI 2011r, 110KM. Auto słabo jedzie, jak zwykły diesel bez turbo. Pokazuje błąd P0299 i P0130. Po skasowaniu błędów dalej mam wrażenie, że turbo nie dmucha dobrze. Pojazd był świeżo zakupiony z wyciekiem oleju. DPF rzekomo był wyprogramowany. Sporadycznie pojawiał się błąd P0130 od czujnika tlenu za DPF, ale auto zbierało się jako...
Witam, wiem że było już wiele tematów na ten temat ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzin na moje pytanie. Mianowicie chodzi mi o to że elektrozawor od turbo nie daje podcisnienia na wg tylko zasysa powietrze tym dolnym wężykiem w efekcie czego sztanga od turbo jest luźna. I samochod ma kopa do 3tys obr. A pozniej check. Podmienialem elektrozawory i...
Ford S-Max z silnikiem 2.0 tdci DW10. Na poczatku mial blad P2566 ( Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Intermittent), ale nie bylo bledu P003a Grzebalem troche potem przy czujniku i podcisnieniach. nie znalazlem zadnego wiekszego problemu z podcisnieniami, ale w koncu wymienilem czujnik kopiowania turbo i podmienilem zawor podcisnienia....
To turbo ze zmienna geometria jak coś. Co to za sztanga ? Jeżeli chodzi o gruszkę to jest nad turbo. Ja jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę.
Do sprawdzenia 1.odczyt błędów z ecu 2.trzeba zobaczyć czy chodzi sztanga geometrii w turbo
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Było dużo tematów o błędzie 0400 więc poczytaj, generalnie sprawdź czy rusza ci się sztanga na turbo pewnie nie, więc szukaj dalej nieszczelności w przewodach podciśnienia
Silnik diesel 2.0 16v z 98r. Pozdro Sprawdż podciśnienia, i czy sztanga od turbo porusza się prawidłowo. Samochód zapala normalnie?
100 tys. km na liczniku, na ciepło ciśnienie oleju poniżej 0,4 bara na wolnych, dostęp do czego kolwiek przy silniku, brak, trzeba silnik opuszczać, turbo i sztanga od turbiny zardzewiała, że się w rękach kruszy, sprzęgło szarpie, silnik 700 benzyna....
Olej jest w dolocie na pewno :) Jutro jeszcze sprawdzę czy w rurze od intercoolera jest też olej oraz w tej co idzie wężyk do komputera - tylko czy w tych rurach musi być olej? :) Ano diesel musi dymić heheh A czy może być też wina sztanga że turbo późno wstaje? Jakie kabelki mam sprawdzić?
jest kilka rzeczy które mi sie nie podobają. Pierwsza, to: nie widziałem migdy tak wysokiego cisnienia atmosfertcznego, ale niewiem w jakich warunkach testowałes. Druga to turbo. Wygląda to tak jakby zacinała sie geometria, albo żle pracował zawór regulacji turbo n75 sprawdz czy sztanga turbo pracuje bez oporów i w pełnym zakresie, jesli tak to zostaje...
Turbo wyczyszczone, sztanga chodzi jak należy, geometria w porządku, mała regeneracja zrobiona/Próba zaślepienia egra też nic nie pomogła/Wymiana przepływki z dobrego sprzętu i to samo/ Rozkładam ręce już i udaje się do jasnowidza... Może jakieś propozycje?
Pewnie zacina się sztanga sterująca na turbo i auto wpada w tryb awaryjny - przynajmniej tak to mniej więcej wygląda
Podłącz ten przepływomierz na miejsce. Sterownik będzie pamiętał o tym ale przy sprawnym przepływomierzu nie wpływa to na dynamikę jazdy. Do sprawdzenia, - odczytać sterownik na błędy(może coś wyjdzie co naprowadzi na usterkę) - sprawdzić podciśnienia(wężyki) -zawór egr - sztanga w turbo - drożność wydechu - drożność dolotu - szczelność dolotu - filtr...
Może na początek sprawdzicie czy sztanga jest zaciągana do końca co?
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Cały dolot rozebrałem, sprawdziłem i wyczyściłem, wszystko całe, bez dziur czy pęknięć, pominąłem przy czyszczeniu tylko sam IC i kolektor. Jak dam gaz tak 4000 obr to dolot robi się twardy jak kamień. Sztanga przy turbo rusza przy odpalaniu i przy mocnym gazowaniu, przy normalnym gazowaniu się nie rusza, jak zgaszę to odpuszcza. Przebieg wg licznika...
Przy opisywanym błędzie nie ma sensu stosować pompki podciśnieniowej ani też sprawdzać wężyków podciśnienia oraz gruchy na ich szczelność, przecież turbo przeładowuje to jaka tu mowa o nieszczelności. W tym przypadku istnieją tylko trzy możliwości : - ponownie zawiesza się zmienna geometria w pozycji max. doładowania, - zacina się sztanga wewnątrz...
Sprawdź czy chodzi sztanga od zmiennej geometrii turbo sprężarki.
To najprawdopodobniej rozregulowała się sztanga.
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Trzeba zrobić mapę pod to turbo. Regulacja sztangi w niczym nie pomoże.
Zużyte turbo wypluwa trochę oleju, ale ja się założę że sztanga nie chodzi płynnie w całym zakresie, tutaj masz podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Logi dynamiczne grupa 11.
Sztanga nic nie dała. Nowe turbo w drodze...
Podciśnienia sprawdź, zaworek turbo. Jak reaguje sztanga jak odpalisz auto? stoi - zaciąga ja itd... Trochę własnej inicjatywy i podstawa komputer i kody błędów...
Witam, sprowadziłem ze szwajcarii taką właśnie a4, standardowo DV poszedł do wymiany, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd "przeładowania turbiny". Samochód jest po programie w CH na ~180km, jedzie bardzo dobrze, na jedynce ok, dwójka potrafi już szarpać, a 3 i w górę, to ciągłe szarpnięcia (oczywiście tylko przy max bucie). W logach nic dziwnego...
Witam niedawno kupilem Forda c max 2,0 tdci,Auto pracowalo dobrze aż do chwili kiedy zaczęl tracić moc i kopcilo na czarno.Okazało się że winna była gruszka podciśnienia przy turbo oraz zacinająca się sztanga turbo. Obecnie moc auta jest taka jak być powinna,auto zbiera się pięknie tylko że mocno kopci nadal na czarno. Komputer wywala błąd p 0002. Gdzie...
Ja do dziś nie poradziłem sobie z tymi drganiami silnika. Dodatkowo mam problem z przeładowaniem. Turbina czyszczona jakiś rok temu, wszystkie przewody wymienione, podmieniałem zawory sterujące EGR i turbo. Sztanga chodzi lekko i płynnie. Podmieniałem również przepływomierz i czujnik ciśnienia. Jeśli chodzi o wibrację silnika, to myślę, że to coś z...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
I chyba masz racje, bo nie doczytałem, czy turbo było sprawdzane. Sztanga tubriny w ogóle się rusza?
przeczytaj wszystko pod hasłem "notlauf"... bez diagnostyki komputerowej sie nie obedzie.. narazie mozesz odkrecic pokrywe silnika i wlozyc reke z lewej strony silnika pod filtrem przeciwpylkowym i zobaczyc czy rusza sie sztanga od turbo.. musisz o tym duzo poczytac bo po co ja mam tutaj pisac o tym 10x :) nie jest to typowy notlauf bo przy 150 ale...
Jakie obroty ma turbo.? Nasmarowali / nasmarowales nypelek od przodu turba? Sztanga na teście chodziła bez przyciąć? Przewody od intercooler sa mocno dokrecone na opaskach i lewy od srodka dwie srubki? Zobacz górę flanszy idacej od coolera czy nie jest podjechana krzywa? Ta strone muszli można zmienić występuje jako zamiennik. Dwie nakretki od góry...
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
regulacja sztanga turbo turbiny sztanga obciążenie sztanga
zmienic angielski polski schemat ideowy zasilania dokręcać głowica deutz
sansui potecjometr przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi
Aktualizacja Goclever Quantum 700M - Jak to zrobić? Problemy z odbiorem MUX-8 a instalacja fotowoltaiczna