Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
Jak jest palec to jest jeszcze kopułka,przewody,świece... Może byś słaba iskra na którymś cylindrze i wtedy po dodaniu gazu zalewa się i nie przepala mieszanki.
Sprawdź świece zapłonowe, jeśli jedna ma słabą iskrę, to już wystarczy, aby silnik zaczął szarpać. Sprawdź też rozdzielacz zapłonu... Pozdrawiam
Słuchajcie znam przyczynę ale nie znam powodu. 😉 Okazało się że silnik pracuje na jeden gar. Ale żeby nie było tak prosto, to o dziwo iskra jest 🤔 i co teraz ktoś ma jakieś pomysły. Iskra jest a świeca mokra... No i mam zagadkę. O co chodzi. Iskra za słaba? Za dużo paliwa leje czy za mało?
A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
Jest mi miło, że sobie poradziłeś! - czy jest mozliwe sprawdzenie tego typu cewki metoda jak wyżej? W/g mnie jest to żadne sprawdzenie! To świadome proszenie się o kłopoty,,,,,,,,,,, Co takie coś ma na celu? Nie mogę sobie tego wyobrazić! Sprawdzenie cewki to nie tylko pomiary oporności uzwojeń i to wykonane w różnych warunkach, jak podwyższona temp....
Witam ponownie. Chciałem podkreślić, że udało mi się na początku kilka razy jeszcze odpalić na gazie i także na benzynie. Teraz całkowicie już kaplica kręcę iskra raz się pojawia raz nie, podmieniłem aparat zapłonowy bez zmian, zapłon ustawiony dobrze, iskra jak już jest to bardzo słaba podmieniałem cewkę, aparat, kable, świece, kopułkę i palec i dalej...
A nie prościej było by wstawić tego Matiza do warsztatu? napisz gdzie tą iskrę sprawdzałeś czy za cewką ? - ma być mocna iskra na świecy ,czyli zdejmujemy faje ze świecy i tam sprawdzamy - iskra conajmniej 1cm długości(to i tak słaba) jeżeli iskra jest słabiutka a przed aparatem jest mocna to ginie w aparacie,np: przebicie albo wypalony palec rozdzielacza...
Sprawdzisz w końcu ten map sensor i wężyk od niego czy dalej będziesz na siłę szukał usterki gdzie indziej? sprawdziłem tak poglądowo wężyk i tak jak by cały nie sparciały ale sam wężyk to za mało jak sprawdzić map mnie to zastanawia czemu świece iskrowe czarne takie ciemne są tak jak by słaba iskra
Iskra jest na każdym cylindrze. Iskra może być ale słaba, w cylindrze są inne warunki (ciśnienie) i iskry może już nie być w cale, takie są objawy zdychającej cewki. Kolejna sprawa, LPG męczy i świece i cewkę. I kolejna sprawa, może jednak odłączyć gaz (zrobić zwory w obwodzie wtryskiwaczy), bo tak na prawdę nie wiemy co tam się dzieje i chyba od tego...
Witam, ostatnio wpadł mi w ręce Simson jak w temacie. Niestety ma słabą iskrę, zapłon PVL. Mierząc napięcie cewki ładującej cewkomoduł jest to ok 35V, wydaje mi się, że trochę mało jak na CDI. Świecę trzeba sklepać na ok 0,1 mm żeby była iskra. Opór cewki ładującej to ok 160R, natomiast jak znalazłem w necie powinien być powyżej 500R, wygląda na spięcie....
U mnie podobnie. Silnik popracował i jak się zagrzał zgasł. Iskra była bardzo słaba. Zmieniłem świece i kable. Odpalił ale nie da się jeździć. Przerywa. Błąd 320. Aparat zapłonowy DAC.Moje pytanie: czy mogę założyć aparat MANDO bez przeróbek? Słyszałem że są mniej awaryjne. Znalazłem katalog części: http://daewoo.prokee.hu/Matiz/thumb/1.ht...
Sprawdź odległość cewki od kola magnesowego (0.25 mm) Samo mycie gaźnika to za mało, trzeba go dokładnie wyczyścić. Sprawdź połączenie gaźnik - cylinder, szczególnie drożność kanału podciśnienia. Odkręć tłumik i sprawdź w jakim stanie jest cylinder i tłok. http://obrazki.elektroda.pl/5685926400_1...
A może to albo tamto? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział. Z_bynek napisał: Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Tylko jak jest gorący! Zimny silnik nie powinie zapalić bez działającego ssania. Mało tego. Wręcz nie powinien zapalić. Chyba, że jest źle wyregulowany lub uszkodzony. Z_bynek napisał: Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym...
ale na świecy nadal nie ma iskry? Wot przykrość. Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy! Może być uszkodzona ona lub fajka. Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest...
Przerwe zmierzyłem jest 0,3 między cewką a magnesami , z wierzchu magnesów nie widać żeby były pęknięte jeszcze ich nie odkręcałem, iskra się jakaś pojawia jak zmniejszyłem przerwe między elekrodmi na 0,1 mm (nowa świeca) to pewnie za mało ale też nieregularnie i jak jej się chce pare obrotów jest pare nie ma. Blaszki rdzenia cewki przy kole zamachowym...
Witam mam pewien problem od pewnego czasu mam problem z moim simsonem sr50 zapłon elektronik. Jakieś 2 dni temu odpaliłem simsona po czym gdy próbuje dodać gazu strasznie się dusi (buuuu) natomiast gdy chwile pochodzi tak z 3 minuty to wszystko działa normlanie, główny problem wystąpił dzisiaj gdy próbowałem odpalić simsona to odpala po czym odrazu...
Szczerze mówiąć nie trzeba tego mierzyć bo kompresja jest idealna- nie jest za słaba ani za mocna. Iskra jest duża i niebieska. Rozkręciłem wydech i mogłem stwierdzic ze gaznik musial rozregulować sie podczas jazdy i cylinder nie dostaje odpowiednich dawek paliwa-czasami za duzo czasami za mało. Dziś popatrze jeszcze to.
Wiadomo, że mało paliwa = gorsze smarowanie, ale po to są te minimalne nastawy H i L gaźnika. Nie można przeginać, ale nie ma co dramatyzować ze bieg jałowy po kilku minutach ją zabije. Piłą pracowałem trochę. Trochę jeszcze muszę podregulować gaźnik, ale jak już odpali to śmiga. Spostrzeżenia: 1.Myliłem się, co do powietrza w wężyku paliwa po dłuższym...
Witam. posiadam Siene 1.6 z lpg i od półtora roku borykam się z problemami. Chodzi mi o telepanie silnika na wolnych obrotach na PB i LPG. Obroty utrzymują się na poziomie 3-ej kreski na obrotomierzu czyli 600 obr/min. przy delikatnym wciśnięciu gazu i trzymaniu go w jednej pozycji obroty wkręcają się stopniowo do 2000. -przewody WN wymieniałem -świece...
Jeżeli kopci i zarazem zapewne dławi się wchodząc na obroty - zbyt bogata mieszanka za dużo paliwa, do regulacji służy śrubka ze sprężynką. Wielokrotnie ustawiałem - żadna filozofia, biorę wkrętak i idę kosić odpalam próbuję kosić następnie metodą prób: jeśli kopci przykręcam powiedzmy 1/8 obrotu i próba koszenia, jeśli wydaje się słaba i nie wchodzi...
Witam fachowców Czy da sie zrobic układ ( widziałem na neonówkach podpietych pojemnosciowo do kabli wn co mrugaja w takt iskry na swiecach ) ale nie było okazji zobaczyc co sie dzieje gdy jakas swieca nie daje iskry - jak zrobic taki układ -napewno z wuykorzystaniem sprzężenia pojemn . ale co dalej , a moze jakies małe przekładniki prądowe czułe no...
Może i w Norwegii mają inne przepisy i zasady, nie będziemy tu się na ten temat rozwodzić. Czarne świece to albo za bogato albo za słaba iskra. W pierwszym przypadku pewną rolę odgrywa wspomniany wcześniej czujnik temperatury silnika. To on między innymi decyduje o dawce paliwa potrzebnej do rozruchu. Przerwa w obwodzie czujnika to naj niższa temperatura....
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
Mogę. Po pierwsze to dwusów - smarowany mieszanką, dlatego jeśli jej niedopala to zawsze z wydechu pocieknie (będzie się pocić). Po drugie - ten silnik ma łożyska wału korbowego z obydwu stron smarowane olejem ze skrzyni biegów, dlatego równie dobrze simmering od strony zapłonu może być nieszczelny, nie tylko sprzęgła. Po trzecie - dobra regulacja gaźnika...
Witam. Jeśli 4 suw to prawdopodobnie zatarty. Te silniki niezbyt dobrze znoszą nawet pracę w fabrycznym zakresie obrotów. Do sprawdzenia: 1. Olej w misce olejowej (po zimie zalecam wymianę, bo na pewno nie poszkodzi). 2. Wypalić nagary jak w pkt 3. dla 2 suwa, lecz mniej efektowne to będzie. 3. Czy w silniku coś nie tyrkocze, nie dzwoni itp. 4. Iskrę...
Mam silnik 66cm3. Zalałem gaźnik olejem z baku. Przestał prawie palić :( Mój silnik przejechał bardzo poprawnie (silny był) 150 km ale stopniowo przestał palić po zalaniu go. W czasie tankowania był lany olej przed paliwem, a zapomniałem zakręcić kranik... ktoś mnie zagadał :( Przejechał 30 m, zalewał świece (mokra i czarna). Myślałem że to przepali...
... Nie masz manometru spoko ale można sprawdzić rozrząd, czy choć by podgrzać ten sterownik jak kolega grzesiekw12 ci poradził (dodam podgrzać a nie palić na chama w jednym miejscu), a tą iskrę to jakim sposobem sprawdzałeś i była wyraźna czy ledwo widoczna słaba, na jednym cylindrze czy na wszystkich sprawdzałeś. Raczej nie masz za dużego doświadczenia...
Nowsze diesle może i kręcą się do 5000 ale tam już nie ma komór wirowych a wtrysk bezpośredni. Chyba, że mówimy o rozbieganiu silnika, to wtedy i benzyniaka możemy rozkręcić tyle ile pozwoli uszczelka pod głowicą. Z tego co mi wiadomo, to diesle zwykle mają maksymalną moc przy 4000 i te obroty uważam za maksymalne, Tak czy inaczej w przypadku fire rzeczywiście...
Witam! Mam problem z kosą spalinową Stihl FS 350. Ma już swoje lata, bo kupiona bodajże w 2003r. Przez bardzo długi czas chodziła bez problemu. Kilka lat temu nie chciała odpalać po zimie. Jak już zagadała, to przez cały sezon chodziła. Ale 4 lata temu poszła do serwisu, tam wyczyścili gaźnik w ultradźwiękach, zmienili uszczelki, membrany i wyregulowali....
Kilka tygodni temu kupiłem kose spalinowa IKRA XL 25T w OBI z tzw sprzętu po reklamacyjnego. Za komplet z żyłka osłonami itp zapłaciłem 100zl. http://www.ikra.de/ Podczas oględzin w sklepie wyglądało jak by kosa nie była nigdy używana. W baku nie czuć było paliwa Po zatankowaniu ustrojstwa mieszanka okazało się ze kosa nie wchodzi na obroty. Szarpiąc...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
słaba iskra świecy słaba iskra iskra słaba
chłodzić lodówka indesit zmywarka dłużej zmywa ogniwo peltiera zwarcie
17mb110 ves315 podlaczenie czujnika
Błąd pomiaru wody w piecu Rational SERVI 12 Rozgrzewanie silnika Volvo XC60 2013: Ile km?