Jak masz pompę sprawną i dobrze ustawiony rozrząd to tak ustawiając pompe musi być ok! zwróć uwagę na 3 punkt... z niego właśnie wychodzi że wartość wybita na pompie to górna część łuku... 1 - otworzyc wlew oleju 2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589) Ten znak oznacza OT...
Tłoczek posiada ślady zatarcia , swoboda przesuwania , ślady zatarcia na współpracującej powierzchni , drożność otworów .
Własnie przerabiam superb 2.5 tdi z takimi objawami i pompa w zbiorniku nie ma nic do tego. odczytaj błędy w pompie vp44. Najprawdopodobnie jest zatarty tłoczek przestawiacza i pompa do regeneracji.
Mnie to wygląda na problemy z pompą VP44 a konkretnie z zatartym tłoczkiem od kąta wtrysku.
tym zaworkiem steruje element 7 nóżkowy w sterowniku nie wymienialny nie ma go czym zastąpić i rzadko się psuje najczęściej zacina się tłoczek ale pisałeś że jest ok
Robiłem pompę która przelatała 370 tys km. Wymienić profilaktycznie tranzystor i uszczelkę, sprawdzić tłoczek nastawnika kąta, pomodlić się i niech jeździ.
tłoczek nastawnika nie przyciera się w obudowie? Łatwo poznac, bo jest oxydowany na czarno, jak oxyda schodzi ma wyraźne ślady.
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
próbowałem wsadzać silniejszego drivera do VP44, chwilę chodziło ale jak się tłoczek zaciera to kwestia kilku tys km i problem powróci. Szkoda czasu i roboty, zrób komplet i będziesz jeździł pewnie.
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
Tak trzeba do tego zdjąć głowicę pompy , bez wyjmowania pompy pewnie dałoby się wydostać tłoczek , ale poskładać to potem już nie , więc i tak musisz wyjąć pompę . Dodano po 4 Poza tym wymiana tłoczka bez naprawy cylindra w którym pracuje jest bez sensu .
Przejrzałem całą instalację elektryczną , usunąłem rezystorki itp. Jednak dalej nie było zadowalającego efektu. Zakupiłem używana pompę , przełożyłem sterownik ze starej , zamontowałem w aucie i wtedy wszystko wróciło do normy . Rok już śmiga i wszystko jest ok. To jednak ten tłoczek od przyspieszacza zapłonu się przycinał. Dziękuje za rady i podpowiedzi...
Pompy vp30 jak i vp44 mają swoje bolączki. Główna to sterownik i zacierający się tłoczek od regulacji kąta wtrysku. W większości wypadków samochód gaśnie nagle lub nie ma możliwości odpalenia go po postoju. To naprawdę ten dobry objaw i uszkodzony sterownik. Gorzej jak samochód zaczął nam nagle niedomagać, więcej palić, kopcić, osłabł , ciężko odpalać....
Witam ..mam problem z pompą która była remontowana 2 lata temu ,od dwóch miesięcy wyświetla check.Mam op-coma i pokazuje bład 1631 ale przy tym błędzie albo auto powinno być kaput albo mieć muła bo to błąd sterownika.Ja wiem że to może być do czasu ale czy macie jakieś pomysły..może soft w pompie ,może zawór dawki, no oczywiście może być tłoczek zwiększony...
tak pompa dokładnie vp44 ma sterowanie elektroniczne lecz jak ono pada to inaczej to się objawia ,dodam że ta pompa ma jeden tłoczek który działa i steruje na 4 sekcje wiec nie ma możliwości aby dawała tylko na dwa tak pompiarz w serwisie mi powiedział
Jeżeli samochód ma problem z odpalaniem to najczęstszą przyczyną w silnikach z pompami vp44 czy vp30 jest właśnie pompa i koniec a dokładniej elektronika czyli sterownik lub mechanika czyli najczęściej zacierający się tłoczek. Uszkodzenie sterownika a dokładniej w tym przypadku jego przegrzanie bądź niewłaściwa naprawa może skutkować zaniżoną dawką...
Witam, mam problem z BMW 320D. W pompie zatarł się tłoczek, pompa została wyjęta i wysłana do naprawy. Pompa jest już naprawiona mam jednak problem z jej włożeniem a raczej z ustawieniem początku wtrysku. Nie wiem jak się za to zabrać. Zauważyłem, że na pompie jest napisane 0,62 co sugerowałoby ustawienie zapłonu, nie wiem jednak w którym miejscu i...
Pisane było gdzieś na forum setki razy ale przypomnę. Tak, element który jest zaznaczony w prawym górnym rogu czerwonym kwadratem to tranzystor polowy MOSFET sterujący tylko zaworem dawki paliwa. Natomiast element podobny tylko po lewej stronie to nie jest żaden tranzystor od sterownia zaworem kąta wtrysku jest to STABILIZATOR 5V. Po prostu jest to...
tłok przestawiacza przesuwany jest ciśnieniem paliwa wiec zawór tylko je dozuje. No tak, z tym że jeśli tłoczek jest przytarty i nie osiąga położenia powodującego wymagany kąt wtrysku, sterownik zwiększa wypełnienie przebiegu sterującego zaworem w celu wymuszenia przestawienia - aż do unicestwienia owego tranzystora.
Cześć. Padła pompa z mojego staruszka , a że diesla mało robię, a pomp wcale to szukam pomocy. Staruszek tyle wart na rynku co parę godzin roboty mechanika, więc oddawać na naprawy nie ma sensu, a żal zezłomować, bo ma dopiero 220 tyś nakręcone i od 80 tyś w moich rękach- taki wół roboczy. Rozebrałem pompę bo już jakiś czas ciekła, zapowietrzała się...
Pompy VP30 VP44 mogą się uszkodzić podczas zapowietrzenia. Takie podmiany sterownika czy całej pompy to dla elektroniki zabójstwo. Często tak jest, że samochód pracował bez zarzutu, odpalał w przymrozki i nagle zgasł i koniec, lub ktoś zgasił samochód za 5 minut chciał odpalić i już się nie odezwał. Sterownik uszkodzony. Ogólnie to jest taka zasada...
Audi 2.5 V6+ chip 185 PS quattro 2001r. AKN. . Potrzebuje pomocy. Auto jest po regeneracji pompy, cały korpus i pompa niskiego cisnienia została wymieniona na nową( BOSCH stwierdził, że była niedokręcona i się wyrobiło gniazdo i do tego zacierał się tłoczek) auto jeszcze czasami miało przyspieszenie z tym, że nie zawsze i oddałem audiczke do serwisu...
Powszechnie to wiadomo że zawór regulacji dawki paliwa jest sterowany przez tranzystor Unipolarny. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd niczym nie uzasadnionymi stwierdzeniami. Zawór regulacji dawki się nie zacina. Może stanąć na amen jak pompa poleży z pół roku czy rok. Ale wtedy samochód na takiej pompie nam nie odpali, a sterownik z racji tego nie uszkodzi...
Witam, problem okazał się w kołach przód miałem 17" tył 16" opony miały inny obwód i podejrzewam że sterownik ABS zliczał sygnały i następnie pompa wtryskowa otrzymywała zadanie korekcji dawki wtrysku na zaobserwowany "poślizg". Dodam że przód miałem Michelin Alpin 215/50R17 a tył 205/55R16. Temat zamykam na letnich oponach 16" 4 szt. to zjawisko nie...
Okazało się że tranzystor padł.Nie chcąc iść na skróty poczytałem sporo o zacierającym się tłoczku przestawiacza kąta wtrysku. Więc zdemontowałem pompę rozebrałem ,wymieniłem zatarty tłok na nowy (300zł.w boschu). Poskładałem odpowietrzyłem i przyszła pora na tranzystor.No i właśnie jaki ? Nie chcę kombinować z jakimiś mocniejszymi czy coś w tym stylu.Usterkę...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. To nie czytaj. Zasada działania pomp VP nie jest żadną tajemnicą i w necie masz wystarczającą ilośc materiałów na ten temat, nie ma potrzeby miziania się z przedstawicielstwem Bosch-a. Może lepiej porównać to do pracy wtryskiwacza CR. Pod względem mechanicznym nie różni się to od realizacji w mechanicznej pompie...
Pojemność tego kondensatora, oczywiście wyjętego ze sterownika uszkodzonego nieodwracalnie , wynosi dokładnie 3,5 nF. Jeżeli ktoś sobie "próbuje " naprawić sterownik i nie udało mu się przylutować do małego pola lutowniczego, to tym bardziej będzie miał problem z przylutowaniem do tego kondensatora. Radzę w takim przypadku oddać sterownik doświadczonemu...
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Kolejna sprawa, co to za śruba zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego. Jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa, które to reguluje dawką oraz kątem wtrysku elektrozawór otwiera ciśnienie...
Witam, po kilku miesiącach walki z tą przypadłością dowiedziałem się kilku rzeczy: Przede wszystkim był przegrzany tranzystor na sterowniki pompy vp44, oraz uszkodzony czujnik obrotów w pompie pod sterownikiem. Kopcenie się zmniejszyło a obrotami rzuca ale dużo krócej po krótkim przegazowaniu jest dobrze. Oprócz tego kupiłem wtryski, spalanie było 14l,...
człowieku co do pomp wtryskowych które sam naprawiam to ci powiem jedno jesteś a tu wyjaśnienie dlaczego : Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
VP promieniowe tłoczki, regulacja za pomocą zaworu w głowiczce. Te w Isuzu miały wtyczki pionowo do dozatora i w/g mnie nazywały się VE bo to były tłokowo-rozdzielaczowe. W tym linku jest jakoś niesystematycznie wyjaśnione. Rozpaliłeś mą ciekawość, jaka jest wartość praktyczna tych zawiłości semantycznych.
250 tys. km bez najmniejszej usterki pompy, jak się nie kombinuje z paliwem to nie ma problemów z pompą - takie jest moje zdanie, a koło dwumasowe to rzeczywiście jest słabe w X20DTL bo go tam wcale nie ma. Silnik ISUZU jest bardzo prymitywny i ma niską kulturę pracy - jest głośny i ma spore wibracje na biegu jałowym i też ma poważną wadę (sposób zamontowania...
Podejrzewam że zaciera sie nastawnik kąta wtrysku, w okolicy nikt nie ma KTS'a a zwykłym kabelkiem jaki mam nic nie sprawdzę w vp44. Moja logika jest taka która wnioskuje z budowy pompy - sterownik jest połączony z tasiemką nastawnika (tak to wywnioskowałem ze zdjęć w necie) gdy on się zaciera rośnie opór przesuwu tłoczka większy prąd płynie i upala...
zapieczony tłoczek uszczelniacz tłoczek wymiana tłoczek
radio kondensator trzeszcz wartość kondensator rozruchowy mixer pioneer
podłączenie zamel podłączenie zamel
Kamera Sony CCD-TR75E nie działa mimo naładowanej baterii Metaliczne stukanie w Toyota Corolla E12 2.0 D4D 2005 - przyczyny i diagnostyka