Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Objawy jakie opisłes nie przesadzaja o uszkodzojej elektronice nalezało by wykluczyc uszkodzony wirnik wirnik w boschach serii CI-CIE ma magnes na wirniku - tacho zastosowanie innego modułu raczej nie uda sie a bez modułu nie porobi długo wirnik
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Witam napewno sprawdziłes czy magnes na tacho się nie oberwał na gwincie bo w tych modelach to się zdarzało . Pozdrawiam .
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Faktycznie może być to problem ze szczotkami.Przy okazji sprawdziłbym czy w silniku nie ma bezpiecznika termicznego i czy nie jest uszkodzony.Najlepiej silnik wpiąć na krótko i zobaczyć czy ruszy. Szczotki są O.K.-sprawdzone. Żadnego bezpiecznika nie widzę, magnes od tacho - O.K. Natomiast nie wien pod które styki na kostce silnika podłączyć napięcie....
A tak przy okazji , czy za liczenie "zerojedynkowe" w sterowniku odpowiada procesor główny ? Pytam bo mam podobną sytuację w pralce Amica PA.....(nie pamiętam) w której silnik rozpędza mi się do maksymalnych obrotów i nie ma ich regulacji obrotów . Cewka dobra ,magnes też, przewody do modułu mają ciągłość , rezystory w linii tacho dobre, pozostaje...
Od kilku miesięcy silnik czasem działał a czasem nie. Ponadto zdarzało mu się, że na praniu ruszał nagle "z kopyta" jakby chciał wirować. W końcu całkiem przestał działać. Szczotki wymieniłem na nowe ale bez efektu. W kostce silnika jest 8 zacisków. Opisane są one od nr 1 (górna część kostki) do nr 8 (dół kostki). Zmierzyłem na nich takie R: Nr 1, 2,3...
zalatuje i to poważnie zimnym lute na wejsciu sygnału z tachometra albo zobacz czy magnes jest na swoim miejscu!
Napiszę tak nie zauważyłem uszkodzenia magnesu w tacho (brak okularów) po wyjęciu się rozpadł. Resztę Panowie już wiecie. Działa.
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Sprawdź magnes w cewce tachografu,czy się nie wykręcił.Pozdrawiam. Masz jakiekolwiek pojęcie o naprawie tego urządzenia? Gdzie Ty Chłopie widziałeś w niemieckich Boschach wkręcany magnes tacho? Tam zawsze jest osadzony magnes na sztywno z tyłu osi wirnika, w dodatku przed łożyskiem... Najwyżej może pęknąć, ale się z całą pewnością "nie wykręci"......
Witam, posiadam polerkę Bosch GPO 14 CE, problem jest taki, że regulacja obrotów niby działa, ale po odpaleniu polerki zwalnia mocno po około 2 sekundach. Natomiast podczas obciążenia nie ma mocy, spada z obrotów, a posiada ona moduł, który ma stabilizować obroty niezależnie od obciążenia. Zweryfikowałem, że walnięty jest czujnik obrotów silnika, zaznaczony...
Silniki są z magnesami trwałymi więc nie grozi im rozbieganie. Udało się usunąć problem który okazał się dość banalny - wypalone delikatnie było gniazdo bezpiecznika jednej z faz w tym kanale. Bezpiecznik na miernik miał kilka Ω ale pod prądem przestawał przewodzić.
I wode wypompowuje,i szczotki dobrze siedza a tam sa Halotrony w nie tacho z magnesem... "coś " z modułem .Ale co? MOduł jest z przodu to "full" elektronik. wszystko widac a nic nie działa.
Patrząc na te zdjęcia to nie wygląda na to że elektronika mierzy obroty chociaż między komutatorem a łożyskiem pewnie jest magnes lecz do niego nie ma zbliżonego elementu pomiarowego (prądniczki tacho) więc ten układ z możesz zastąpić tym co podajesz.
Witaj, w typowych wirnikach[wiertarki, pilarki, itd], jest to odrzutnik pyłu zabezpieczający łożysko. W tym przypadku może w tym pierścieniu być wtopiony magnes i działa to jako czujnik tacho. Dlatego elektronika głupieje. Zobacz kabel widoczny na pierwszym zdjęciu, z prawej strony wirnika. Jeśli jego koniec jest zamontowany obok tego pierścienia, to...
Fajnie ,pomierzone a jak zachowuje się miernik nawet na zakresie rezystancja poruszajac bebnem w lewo/prawo- mierząc rezystancę cewki. Jeśli nic się nie zmienia to zajrzyj do silnika bo to coś z magnesem się stało a jeśli się zmienia to wymień triak o ile mierzyłeś na wtyczce przy module, jeśli pomiar był przy silniku to pomierz na tej wtyczce przy...
Witam kolegę. Niestety nie jestem mocny w sprawach elektronicznych i nie mam pojęcia jak podpiąć silnik do 24V a nawet nie mam takiego zasilacza bo chyba trzeba taki posiadać. Przemierzę prądniczkę tacho i sprawdzę magnes, ale wydaje mi się że uszkodzenie tachoprądniczki powoduje wysokie obroty silnika a ten ani drgnie.Może ktoś z forumowiczów będzie...
Rozpocznij od pomiarów cewki tachogeneratora widocznego na zdjęciu: [url=https://north.pl/karta/silnik-naped... sprawdź czy cewka wykazuje rezystancję oraz oględziny stanu magnesu na wirniku silnika.
16 om cewki tacha to raczej slabe OK. Mierzone na zaciskach kostki silnika. A ile powinno być? może coś pokręciłem bo pisałem z głowy a pomiar robiłem wczoraj, ale jak podasz prawidłową wartość to zmierzę raz jeszcze i wszystko się wyjaśni. P.S. Czytałem gdzieś na elektrodzie o silniku boscha i rezystancji tacha i chyba coś koło 17 ohm było podane....
Jest jeszcze taka możliwość że syvestro nie na tych otworach przykręcił programator do listwy czołowej, myśli że ustawił F program wirowania według pokrętła a w rzeczywistości ustawiony jest na pranie i uszkodzony jest triak lub układ tacho , to by tłumaczyło zmianę obrotów jak rewersy . No nie. Bo nawet gdyby było zrywanie obrotów, to nie tak jak...
Do sprawdzenia cewka tachometru znajduje sie z tyłu silnika i czy magnesik się nie wykręcił ,okablowanie tego tachometru do elektroniki
kupno taniej szlifierki z lidla to zwykłe "dziadowanie".Kupiłeś sprzęt dla amatorów, z zamiarem użytkowania w Tak, to była moja głowa że straciłem gwarancję bo to bardziej hobby i majsterkowanie. Może idź nad jezioro, i powiedz ludzią stojącym w deszczu, z wędkami za kilka tysięcy że w sklepie nieopodal są ryby za kilkadziesiąt złotych. Myślisz że...
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
Dziękuje za pomoc. Niestety po skasowaniu silnik wchodził na od razu na wysokie obroty i zatrzymywał się. Okazało się że pękł magnes na wirniku od tachometru. Silnik wymieniony na używany z alegro i pralka hula aż miło. Skasować błąd udało mi się poprzez - pokrętło na wyłączone wcisnąć wirowanie+start i trzymając wciśnięte przekręcić pokrętło na 11....
Nie. Skręcany na długie szpilki w klasie 9.8 na torxa. Wszystko w tym silniku jest rozkładalne. Kółka pasowego nawet nie trzeba ściągać, bo ma 0,5 mm mniejszą średnicę niż łożysko. Silnik ma numer 461975025912. Obudowy, stojan, wszystko teoretycznie można wymienić, o ile się gdzieś poszczególne części dorwie. Albo można dać do przezwojenia. Dziś wrzuciłem...
trzeba zdjąć wirniczek tachoprądnicy. Masz na myśli chyba magnes tachoprądnicy. Tam jest nit. Jedynie inwencja własna pomaga tzn. trzeba go usunąć i na nowo zanitować( kleić).
LG daje 10 lat gwarancji na silnik. Czy widział ktoś żeby się silnik w pralce uszkodził? Większość pralek jakie naprawiam / rozbieralem na złom silnik miała na chodzie. Powiem więcej. Te silniki na wsiach/u majsterkowiczów przeżywają druga młodość w różnych samorobkach. Trochę słabe ale... Tak że argument 10 lat gwarancji na silnik nie wydaje się przemawiać...
Panowie ja kapituluje.Pralka pójdzie chyba na śmietnik.Tak jak proponowali koledzy,wymieniłem pasek,sprawdziłem dokładnie tachoprądnice-przeczytałem tutaj na forum,że najlepiej jest brzeczykiem w mierniku,w mierniku ustawiłem tez na Volty i po przekręceniu wirnikiem szczątkowy prąd AC jest na mierniku,sprawdziłem magnes w tachoprądnicy-jest OK.Sprawdziłem...
Do sprawdzenia magnes w cewce tachometrycznej (może jest luźny i należy go dokręcić ) Pozdrawiam.
Cześć. Sprawdż prądniczkę tachometryczną ,która znajduję się na silniku i magnes który jest w środku tej prądniczki. Pozdrawiam
Pewnikiem wykręcił sie magnes od cewki tachometru ( bedzie chyba pod spodem pralki).Sprawdź to i zamontuj na swoje miejsce .Powodzenia.
Witam. Prądniczka tachometryczna w tych pralkach jest w silniku. Magnes znajduje się między łożyskiem, a komutatorem.
Witam . Przy okazji sprawdzania silnika warto sprawdzic tachometr . Cewkę oraz oraz magnes zamocowany do osi wirnika (wewnącz cewki) .
magnes tacho tacho magnes magnes tacho pralka
dlaczego wybija różnicówka powiesić kolumna kondensator mniejszy zasilacz
dzwonki polifoniczne dzwonki polifoniczne
Panasonic – zmiana języka menu z niemieckiego na polski w telewizorach VIERA, My Home Screen, Android TV Touchpad Lenovo, Dell, HP – zamienione funkcje lewego i prawego przycisku, jak przywrócić ustawienia