Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Witam, był dzisiaj serwis do pralki. Pan wymienił tacho i pralka dalej pracuje zrywając sobie obroty... A po co te tacho wymienił? (ciekawe, skąd je wziął, ale to inna bajka) Już lepiej mógł wymienić sterownik, ale pożytku z tej roboty byłoby tyle, co psu na budę... Proszę przyzwyczaić się do takiego, a nie innego działania urządzenia. Tak ma być.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Prawdopodobnie rezystor w obwodzie tacho - zazwyczaj były wartości ok. 2kΩ.
Triaka nie sprawdzałeś a chcesz kupować w ciemno tacho i magnes. Powodzenia 😁
Dodatkowo źle działa opcja otwierania dźwiczek, czyli w każdej chwili można je otworzyć jak pralka działa Objaw braku obwodu prądniczki tacho - na tym się koncentruj.
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Zostaw to tacho i wymień triaka .Będzie OK.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
prawdopodobnie jest uszkodzone tacho (czujnik obrotów)
Programator do rozebrania i wyczyszczenia styków trochę upierdliwa ale do zrobienia ;) A do obrotów tacho i kostki sprawdź.
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
Sprawdź cewkę tacho.
Tacho jeszcze do sprawdzenia.
Do sprawdzenia szczotki , silnik i pradnica tacho.
:arrow: PS 663S BIO Przeczytaj jeszcze raz, o bólach Autora... Wylatał magnes tacho i tyle... Pompa, też do wymiany.
Może też być coś z magnesem w tacho.
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Możliwe kilka przyczyn, nie do końca udrożnienia odpływ, najlepiej wyjmij wąż i sprawdzc czy jest dobre ciśnienie (zdążyło mi się że klientka wyczyscila filtr po czym ja go jeszcze dwa razy czyściłam bo ciągle coś z niego wypadało) , uszkodzony hydrostat lub zapchany wężyk od niego, Uszkodzona cewka tacho ale to rzadziej. Pralka żeby wejść na obroty...
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Obstawiam moduł sprawdzałem cewke tacho jest ok
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Do sprawdzenia tacho, ale może być również uszkodzenie modułu - obwód wejściowy z tacho
Silnik już wyciągałem, podłączałem go pod 230V przy pomocy regulatora obrotów wykręcałem większą ilość obrotów niż to robi pralka. Tacho generowało to co pamiętam do 60-70V? Jeśli nawet to co może być w temacie tacho źle, że programator, źle interpretuje napięcie z niego pochodzące?
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Na programatorze przepaliła się ścieżka od prądniczki, ale z tym sobie poradziłem Tam nie tylko ścieżki się palą trzeba na module sprawdzić wszystkie elementy od tacho opory tranzystory no i sam procesor też mógł paść.
Skoro silniki sprawne to wyglada faktycznie na to, że Problem tkwi w module. Może z obwodem tacho jest cos nie tak
Czy przy obracaniu wirnika palcami miernik powinien pokazać jakieś napięcie np.1V na tacho ? Czy jest możliwość dokupienia samej prądniczki tacho ?
witam koledzy mam ten sam problem z tym typem pralki pokazuje mi sie Kod F06. gdzie szukać tego Tacho ???
Mam problem z pralką Polar SL348XW. Silnik nie wchodzi na obroty. Moduł był zmieniony, silnik i tacho ok. Proszę o poradę.
A sam silnik- kostka przyłączeniowa,tacho?
Trzeba sprawdzić czy dochodzi sygnał tacho do procesora.
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Masz 3 przewody stojanu i dwa od szczotek,na połowie uzwojenia masz mniejsze obroty a na całym uzwojeniu masz pełne. Pomijasz tylko tacho.
A tak dla formalności - gdzie znajdę tacho?
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Witam mam taki problem poszukuję jakiegoś w miare prostego układu (schematu) do sterowania obrotami silnika komutatorowego prawo lewo + wirówka (silnik posiada prądniczkę tacho = dwa wejścia szczotka,dwa stojan ). Jest to silnik prądu zmiennego od pralki ! proszę o POMOC :|
Prądnica tacho sprawdzona?
Witam. Watro skontrolować cewkę tacho.
Moze cos z potencjometrem do ustawiania obrotow albo z pradniczka tacho? Maksymalne obroty wlacza programator.
To jest e21. Uszkodzony silnik, tacho lub elektronika
dioda i kondensator do masy co z nich za korzyść przy takim połączeniu ? A licznik napewno 16 bitowy bo obrotów przy wirowaniu jest wiecej niz 255/min. zreszta sposób pomiaru to juz inna sprawa. albo okres albo czestotliwosc.
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Jak dokładnie sprawdzić tacho? Powinno wytwarzać napięcie podczas obrotu, prawda?
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Sprawdź wszystkie kostki przy silniku i przy module sprawdź jeszcze tacho.
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Panowie, jak w temacie. Uszkodzony rezystor w obwodzie prądniczki tacho i pralka startuje z wysokimi obrotami silnika. Może ktoś podpowie jaka wartość rezystora R42? Załączam fotkę :)
Te objawy ze strony silnika to nie jest wirowanie tylko utrata kontroli na obrotami silnika , po uszkodzenie toru prądnicy tacho, najczęście jako skutek zalania przez wodę złącza silnika. Jeśli dotarło do procka a chyba tak się stało to jest po sterowniku.
Zmierzyłem tacho-generator ma 180 Ω, wybudowałem silnik z pralki i zrobiłem próbę przez regulator obrotów, zwiększając obroty napięcie na tacho-generatorze rośnie do około 45V a przy pełnych obrotach spada do 28 V. Czy tak ma być czy coś z nim nie tak.
No i wiadomo że tak będzie bo skoro rezystancja inna to i inne napięcia podaję tacho a więc i pralka interpretuje to jako inne obroty silnika. Nic w tym dziwnego nie widzę, więc elektronik nic nie pitolił tylko był słuch przytkany albo połączenie z bazą zerwane w tym czasie.
Podkładałem drugi silnik i to samo więc to nie tacho.
Sprawdż układ mikroprocesorowego układu regulacji silnika i prądniczkę tacho.
Witam. Dawno nie naprawiałem takiej pralki ale z tego co pamiętam najczęściej uszkodzeniu ulegał kilkuwatowy rezystor zdaje mi się, że 5,6Kohm na module elektronicznym. Przy uszkodzeniu tacho przy obrotach rewersyjnych silnik kręci "na maksa" raz w jedną raz w drugą stronę. Czasami uszkodzeniu ulegał triak,symbolu nie pamiętam.
Tacho sprawdzone ?
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku
Prawdopodobnie uszkodził się (zabrudził) czujnik obrotów ( w serwisówce nazwany TACHO). Jeśli coś znasz się na elektryczności, lub masz znajomego elektronika tutaj ma serwisówkę: http://www.eletrodomesticosforum.com/mat... Trzeba sprawdzić obwód zasilania silnika i impulsy wychodząc z TACHO, prawdopodobnie...
możesz to zrobić zmostkuj 1 szczotkę ze stykiem stojana pod 2 szczotkę i styk stojana 230v nie podpinaj tacho bo go spalisz ale przed podłączeniem dokonaj oględzin wirnika i szczotek ale najpierw sprawdź pasek klinowy i łożyskowanie zbiornika !
Jeśli nowe szczotki mocno iskrzą, to może zakłócają impulsy z tacho?
Do sprawdzenia tacho zainstalowane na osi silnika z drugiej strony jak koło pasowe. Odkręcił się wirnik (tacho) , jeżeli nie to sprawdzić czy podczas kręcenia wirnikiem tacho wytwarza napięcie.
Witam Sprawdziłem kondensator C19, był dobry i miał 100nF, zostawiłem. Wymieniłem diodę D9 1N4148, a DZ2 wyluzowałem i okazała się dobra, więc została. Pralka działa, tacho nie uległo spaleniu. Napięcie na tacho na wolnych obrotach to 2,5-3,5VAC. Podczas wirowania ok. 34,5VAC. Może komuś się przyda. Dzięki wielkie za pomoc w naprawie. PS. Łożyska i...
Wygląda jakby elektronika nie miała odczytu z tachometru, sprawdź czy nie odkręcił się magnes tachometru z wirnika silnika. no i oczywiście połączenia tacho z modułem
witam w w/wym pralce objaw jest nastepujacy po wlaczeniu pralki na dowolny program silnik zakreci pare razy ale wchodzi odrazu na wysokie obroty i pralka sie wylacza cewka tacho ma opornosc 225ohm i tu pojawia sie moje pytanie cewka, silnik czy cala plyta
Witam posiadam programator AKO typ 513 309 i są uszkodzone oporniki które idą do prądnicy tacho są przepalone i nie wiem jaka jest ich wartość może ktoś ma taki programator ? efekt był taki że pralka startowała na max obrotach i zatrzymywała się.
Problem z obrotami na wirowaniu. Pralka cały czas pracuje na małej prędkości. Przewody sprawdziłem tacho też. Wymieniłem scalaki i dalej to samo.Proszę o sugestie.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
No chyba ze na tacho jest przerwa wtedy w tym typie brak obrotów
lub przerwa w obwodzie tachoprądniczki na zaciskach tacho zobacz miernikiem czy nie ma przerwy
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
co jeszcze mogę sprawdzić Podstawową rzecz, czyli tor tacho na elektronice.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Przekaźniki ok. błąd E52 cewka tacho 180Ω, magnes ok. co jeszcze sprawdzić?
Tacho daje przy kręceniu wałem silnika 0.5V zmiennego. W drugiej nieużywanej pralce inne tacho też, ale już rezystancja wynosi 150Ω.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy z prądniczka tacho ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł to nich napisze
Jakie i gdzie te tacho i z czego ten wirnik
Witam Sprawdź elektronikę (triak sterujący silnikiem) oraz tacho Pozdrawiam
:arrow: Tom... "Wylatała" prądnica tacho z silnika. Basta. Amen!
W dolnej czesci elektronika na drzwiach znajdz konektory 7/1 i 7/2 odlacz ta wtyczke i sprawdz w niej opornosc, bedzie to opornosc tacho. Jesli jest OK proponuje do wymiany plyte elektronika numer czesci 1934820 Model elektronika ET-001. Schemat od W723 nie pasuje do W717. Jan Koss
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Problem z tachometrem .Albo przerywa uzwojenie cewki tacho albo luźny magnes wirujący.
Sprawdzalem podmieniajac na inny, w oryginalnym szczotki długie, tachometr tez podmienialem i dalej to samo, tacho ma ok 135 Omów,
są dwie możliwości 1 uszkodzony tachometr prawidłowo po podłączeniu multimetru i włączeniu na zakres omomierza 200 om najlepiej z piszczykiem przy obracaniu piszczyk w mierniku będzie popiskiwał pipipipipipipippipipipipipipi 2 uszkodzony moduł ale jeżeli tak to mozna spróbować naprawić bo może być zwarty triAK I TO JEST NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE w...
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Sprawdz taho ja mialem podobny problem i tacho bylo walniete
Sprawdź dokładnie tachometr,może coś sie dzieje z magnesem (poluzowany,pęknięty), sprawdź jakość połączeń przewodów z tacho w kostce silnika
Dziękuję za podpowiedz. Przyczyna to tacho przy silniku. Pralka pracuje .
Magnes w tacho lub triak silnika.
Silnik testowałem na biurku na autotrafie do 150V, z powodu obrotów wyżej nie chciałem bez obciążenia, wtedy dawał jakieś 3V~. Z zachowania pralki wygląda jakby tacho dawało za dużo...? Ale wzmacniacz od tacho jest zasilany 5V-, to jest jakiś dzielnik na wejściu i padł?
Czy na praniu są prawidłowe obroty? Sprawdziłeś tacho czy nie ma zwarcia? Przy małych obrotach na wirowaniu pomaga jedynie wyniana TDA 1085C. Powodzenia
Do sprawdzenia moduł jeżeli tacho i silnik są dobre.
Jeżeli walnięte by było tacho, to obroty na praniu byłyby złe.
Witam, cewka tachometra zmierzona?ma prawidłową oporność,jeżeli wiruje gdy ma mieć wolne obroty rewersyjne,uszkodzenie w obwodzie tacho,zakładając że silnik prawidłowo podłączony, pozdrawiam
Sprawdź jeszcze magnes na tacho czy się nie poluzował
Witam Po wymianie TDA 1085C obroty poprawne Pralka działa prawidłowo Pozdrawiam
Cewka tacho dostaje przerwę i dlatego tak się dzieje. Zmierz ją gdy dostanie bęben szybkich obrotów i będziesz wiedział.
Podmień tacho.Sprawdź kostkę przyłączeniową silnika oraz połączenie tacho przy module.
tacho pralka pralka tacho regulacja obrót tacho
pralka blokada polar amplituner instrukcja technics stałe napięcie wyjściu
winda towarowa zremb myjka cisnieniowa
Diagnostyka tranzystora BD136 w Unitra MDS 432 Szlifierka Flex LE9-10-125: Regulator obrotów działa tylko na maksymalnych obrotach