Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Sprawdź tacho silnika , może to być zimny lut w tej cewce. Najlepiej wymień jak masz na co.
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
E51 brak sygnału z tacho silnika według serwisówki uszkodzona elektronika i pewnie na to się powołał serwis
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Do sprawdzenia tacho w silniku.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Sprawdź tacho silnika ,okablowanie , silnik ale to nie jest takie proste do rozwiązania, bo może być też zimny lut w torze kontroli prędkości obrotowej silnika. Jakby pojawiał się ten błąd przy starcie to by było proste ale błąd na koniec to już inna bajka jak napisałem powyżej.
Na odpiętym silniku sprawdz omomierzem rezystancję uzwojeń, roboczego (czarny, żółty) oraz rozruchowego (żółty, biały). Sprawdz też czy żadne nie ma przebicia do masy. Sprawdz woltomierzem czy działa tacho silnika (podłącz woltomierz do obu niebieskich i zakręć wałem silnika)
Tacho silnika jest ok? Zacznij od sprawdzenia tacho!
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
:arrow: _PREDATOR_ Niewiele się pomyliłeś: R81- 1kΩ R109- 4,7kΩ R82- 8,2kΩ :D Jak pali R81, to uszkodzona cewka tacho silnika (prawdopodobnie). Pozdrawiam.
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Silnik (prądnica tacho) lub wysterowanie silnika w module (zwarte) daje takie efekty.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Wymień prądniczkę tacho w silniku. Pewnie po jakimś czasie przerywa.
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Niestety nikt nie podejmuje mojego tematu dotyczącego regulacji prędkości obrotowej silnika z prądnicą tacho, zgodnie z załączonym powyżej schematem z układem MAA436. Pytałem w dziale AGD, ale też byli bezsilni . Piszą że mało danych.
Zrób porządek z tacho silnika bez kombinowania,
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Pierwsze co byś zrobił to wylutował ten duży elektrolit , zobaczył czy z niego nie pociekło i zrobiło jakiegoś upływu pomiędzy ścieżkami. Najczęściej odpala ścieżki które idą do tacho silnika. Druga kwestia to ściągnięcie bezołowiówki plecionką i przelutowanie (Pb-Sn) elementów smd otoczenia układu MC33274ADG, robią się przerwy dość trudne do namierzenia...
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
Sprawdz silnik -.tacho
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Poszukaj informacji o cewce tacho na silniku pompy myjącej, na forum jest sporo materiału o tym. Spora szansa, ze twój problem będzie leżał w tym elemencie.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Może to coś na trasie od tacho na silniku do programatora. Wydaje mi się że niektóre elektroluksy wywalały błąd dopiero po kilkukrotnym pojawieniu się problemu. Kiedyś miałem taki problem że gdy tacho osiągnęło temperaturę 50 stopni do dostawało przerwę i obroty na maksa. Błędu nie było.
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Chyba już wszystko oprócz silnika i grzałki nie wymieniałem. Jakbyś skorzystał z usług serwisanta, to on na samym początku sprawdził by tacho-generator silnika, a tak to się miotasz po omacku...
Wirnik tacho- prądnicy w silniku, się rozpadł. To częsta przypadłość w Beko.
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Prawdopodobnie prądnica tacho w silniku ma zwarcie i daje takie efekty bądż wtyk zwęglony po zalaniu wodą. Należy wszystko od nowa odbudować, sprawdzić (wymienić) prądniczkę i uszczelnić fartuch.
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Wskazania na uszkodzony moduł w części tacho.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Nie. Mają inne silniki, ale silnik od PDH885Z w PDH885 z C 32µF będzie pracował poprawnie. Tacho w/w silniki mają te same -można przełożyć.
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
Sygnalizuje błąd silnika, bo jest wyciągnięty pasek i tacho nie odczytuje położenia/pracy silnika. Na pusto chodzi bo nie ma obciążenia i daje rade obracać bębnem.
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
Pierścień się roztrzaskał po próbie sklejenia nie ma czego wymiarować , jestem nawet gotów kupić cały silnik tylko czy musi mieć identyczny numer ? albo inny silnik z takim samym tacho
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
brak obrotów silnika-tacho, okablowanie, szczotki do sprawdzenia
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Tacho, jak szarpie i bęben kręci się lekko, ewentualnie hydrostat i przekaźniki obrotów silnika, ale to na koniec. Tacho to taka cewka, znajdziesz na osi tylnej części silnika, zobacz czy dobrze, równo obsadzone i czy nie popękany magnes.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
E52 brak sygnału z tacho silnika do sprawdzenia silnik,tacho,wiązka i elektronika
Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Witam potrzebuje tacho od silnika, jak by ktos miał to bym odkupił to z tej seri co się często psuły.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/92_12805578...
E52, czyżby problem z tachometrem który w połowie prania traci sprawność? Zmierzę miernikiem jak się miewa podczas dowolnego cyklu pralniczego. Podłącz omomierz pod uzwojenie tacho na kostce silnika, podgrzewaj porządnie tył silnika tam gdzie tacho suszarką do włosów, jeśli rezystancja uzwojenia podczas grzania będzie mocno się zmieniać lub dojdzie...
nie wiem o co chodzi z tym tacho ale silnik wygląda na sprawny W takim razie lepiej zaprosić fachowca który poradzi sobie z w/w usterką w kilka/kilkanaście minut. Już nieraz trafiały do mnie sprzęty po nieudolnych naprawach i wtedy to dopiero koszty rosną.
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
Od razy wskakuje na duże obroty i po 2-3 sekundach wyłącza Szkoda, że od razu o tym nie pisałeś. Co prawda nie pasuja błędy, ale do sprawdzenia tacho silnika, wiązka i obwód sterujący na pcb z triakiem na czele czy nie jest przebity.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Może ta pasuje : http://mors.bazarek.pl/opis/2872546/cewk...
Kod błędu wskazuje na problemy z tacho silnika więc może zacznij od wyjaśnienia tego problemu a nie od prób wsadzenia innego, nieodpowiedniego silnika tak jak to wyjaśnił ci poprzednik.
jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho Zacznij od tacho. nie wiem gdzie to wrzucić? AGD Serwis >> Schematy tylko z opisem od czego to.
Udało mi się metodą prób i błędów dojść jak w trybie serwisowym uruchomić pompę wody - pompa sprawna i ładnie pracuje. Pogrzebałem jeszcze raz w alarmach i okazuje się że oprócz alarmu EA6 jest także aktywny alarm E52. Infa z netu są takie: + problem z TACHO silnika + Obrotomierz silnika nie przesyła danych do sterownika + brak sygnału z tacho silnika...
Kurcze, jak dobrać tacho do silnika? Po rozmiarze? Czy parametrach? Ceny za nowe wahają się od 20 zł do 200 zł i więcej.
A sprawdzałeś czy tacho nie wypadło z silnika? Bo objawy na to wskazują.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
tacho silnika pralki cewka tacho silnika pralki tacho silnika pralki candy
sterownik drukarka epson tranzystor to220 revox tuner
mikrokomputer cobra1 traktorek kosiarka stiga
Automatyzacja w TUYA: Włączanie i wyłączanie urządzeń Testowanie triaka BTA10 z optotriakiem MOC3020