Odczytaj zawartość pamięci licznika (z tego co pamiętam siedzi tam 93c56) i jak trzeba będzie to sobie ze stanem poradzimy ;)
Nikt na ciebie krzyczy zastosuj, niezalezny czujnik czujnik z progiem działania np. www.www.twt.com.pl/produkty-kat/indukcyj... Zamontuj to na wyjściu ze skrzyni biegów i problem rozwiązany.
Rozumiem że bezpiecznik również znajduje się przy akumulatorach w tej skrzynce? dokładnie tak to powinno wyglądać bo jeśli masz główny wyłącznik prądu to po jego zadziałaniu tachograf nie może się wyłączyć więc szukaj tego przewodu w tych okolicach Zdarza się że przewody łamią się pomiędzy ramą a kabiną na to miejsce też możesz zwrócić uwagę Tachograf...
Sprawdzić czy wtyczka nie jest zaśnie działa, tacho nie ma komunikacji z licznikem.
Tacho jest na 24V tak więc tylko do aut z instalacją 24V, kostka A (biała) rozpiska pinów: 1-Stały "+" 2-"+" po światłach 3-"+" po stacyjce 4-"+" po głównym włączniku prądu tzw."hebel" 5-Stała masa"-" 6-masa "-" Kostka B (żółta): 1-"+" przetwornika 2-"-" przetwornika 3- sygnał dodatni przetwornika 4-kod przetwornika Powodzenia przy podłączaniu :)
Ja takie GPSy podpięte do tacho montuję właśnie za nim, mam tam wszystko co potrzeba: CANy, tacho i zasialanie. Wysuń je i pozaglądaj, mogą być tez zewnętrzne anteny GPS i GSM, gdzieś tam powsuwane w okolice globa.
edyne logiczne wytłumaczenie to takie ze wszystkie trzy przekaźniki kombinowane sa uszkodzone. Niekoniecznie pozostaje jeszcze tachograf.Może był wymieniany lub ktoś tam coś grzebał. Spróbuję się zorientować co i jak ma z niego wychodzić .A czy przypadkiem ten sygnał z tacho to nie wyj. B7 a nie D3 ? Jak coś znajdę to dam znać. http://obrazki.elektroda.pl/4745626500_1...
MID 144 PID 91 Położenie pedału gazu w procentach Otrzymane z czujnika sygnału napięcie jest powyżej 4,3 V, jednostka sterująca pojazdu traktuje jako usterkę i generuje kod błędu. Możliwe przyczyny: Przerwa w przewodzie do masy. Przerwa w przewodzie zasilania. Zwarcie przewodu sygnałowego do wyższego napięcia. Wadliwy czujnik. Uszkodzony włącznik jałowych...
Jak znikly błedy z ebs to pojawily sie tacho takie P0500-87 P0500-06 Ps. Nie podawałem bo dopiero je odczytalem kompem
To nie można zwyczajnie odłączyć aku bo przepis zabrania? Co jeśli trzeba wymienić? Poza tym tacho ma baterię.
CO na to TACHO ? Kamyka używasz ?
Volvo to 2018 rok. A co do podłączenia to tu były wprowadzone kable nawet mają bezpiecznik który jest cały. Nic nie działa nawet tacho
W magnum sterownik centralnego jest nad głową kierowcy w okolicy tacho A padajace sterowniki centralnego to bolączka renówek i volvo niestety
Na moje oko sygnał z tacho
Witam. Jednak BDSMarek ma rację, Copyright widnieje na każdej stronie Twojego załącznika Miko34. Volvo zabrania publikacji nawet części swoich dokumentów. Tylko podzielenie się wiedzą jest dozwolone. Obecnie pracuję w serwisie Volvo i mam wiedzę w tej kwesti. Większość napraw można i trzeba czasami wykonywać samemu. Ale co do tachografu i czujnika tacho...
sprawdz impulsator od tacho
sprawdz mase zasilania tacho ,cienki przewód od wyłacznika akumnatorów do kostki tacho
Są kilometry to nie tacho ,dołączyłem zdjęcie ale niewiem czy go widać
Sprawdż linkę od tacho pod kabiną.
Pomijam całkowicie elektronikę tacho. A stan oleju w skrzyni ktoś sprawdził? Jeśli na czujniku osadzają się opiłki to skrzynia do roboty, w najlepszym wypadku wymiana oleju. Przy przyklejonych opiłkach do czujnika nie ma siły by tacho dobrze działało.
Tacho na kartę. Dzięki za info, spróbuję.
A gdzie jest impulsator do tacho? Przed czy za reduktorem? Gdyby tacho widziało ruch auta na postoju to ruszasz z 6 i zmieniasz w czasie pracy do ile chcesz i trzymasz tempomatem.
Teraz tacho bierze sygnał z dwóch miejsc. Impulsator i czujnik abs. Który czujnik niby, bo każde koło ma czujnik? co najmniej 4 czujniki?
proponował bym sprawdzić zasilaie na tachografie (+ i mase),częstom usterką jest brak masy na tachu.sprawdż przewód biało-czarny cienki biegnocy od wyłącznika masy lub akumnatorów do tacha.tym przewodem jest podawana masa na tacho po wyłączeniu wyłącznika głównego.
Kod Błędu wczoraj rozszyfrowalem to wskazuje za duże ciśnienie w modulatorze. A pozatym kolego ten samochód stał od piątku rano w miejscu zmienił tacho i chciałem jechać jeszcze co było w tym czasie do opad deszczu może coś zamoklo. A jeszcze jedno w skrzynce sprzodu po prawej mam przekaźnik jakiś który pyka cały czas wydaje mi sie6l że to od przystawki...
jeżeli chcesz aby podczas jazdy tacho "kręciło pause" to pod zaślepką z prawej strony kluczyka tacho trzeba zewrzeć dwa pierwsze piny na "za pięć pierwsza" (dwa brzeżne piny) i gotowe oczywiście na postoju pozdr....sprawdzone..
Nadal skacze manometr nr2 ale to na inny temat bo znalazłem na forum że trzeba sprawdzić zimne luty w liczniku. Częsta usterka liczników. Po wyłączeniu prądu heblem miga tach (brak prądu) Tacho ma działać! Coś popier...lili w instalacji. Nadal grzeje się prawa strona kierownicy (regulacja radia którego nie ma) Nie przypominam sobie aby Volvo miało...
kolego ja troche inaczej myśle jeżeli autko nie jest w automacie i ma zwykłe tacho to czemu nie ] Dodano po 1 a po za tym zawsze pozostaje magnesik
MID 136 Uklad hamulcowy PSID 205 Communication interference, data link, gearbox control unit FMI 9 Abnormal update rate. Conditions for fault code: One or more messages from the gearbox control unit are missing. Possible cause: Electromagnetic disturbance. Fault on the SAE J1939 control link between the EBS control unit and the gearbox control unit....
kilometry z tacho pobiera licznik Tacho przewód przy heblu rozrusznik sprawdź na krótko czy kręci
Myślę, że nie tyle z impulsatorem, co z wiązką impulsator - tachograf. Przy braku połączenia z tachosenderem wskazówka tacho analogowego skacze od 0 30 km/h, a na na tarczce rysuje grubą kreskę. Tak jest w przepisach.
Przy aku bezpieczniki to raczej od adblue czy tacho ale sprawdzę. Z kolei od LCM to wtedy nie działało by na krzyż tył i przód.Chciałbym żeby mi ktoś podpowiedział pod nogami pasażera mam 12 bezpieczników i chyba 12 przekaźników a nigdzie schematu nie ma
Szukam opisu dzialania szyn danych do tego cacka (protokol, zasada dzialania itd.) a w szczegolnosci wyprowadzenia zlacza diagnostycznego, schematu narzedzia specjalnego 555 ew. opisu co to robi w srodku, to taka skrzyneczka z jednej strony wtyczka do ciezarowki, potem czarna skrzynka z drugiej strony RS232 i pecet. Szukam sposobu podlaczenia tachografu...
witam a nie jest to tak ze sygnały impulsów jazdy z tacho odcinaja dawkowanie a sazpilki nie sa rysowane przez tarczke
Nie posiadam kabla Delphi PLHSV10822 – Volvo 8 Pin, wszystko to co przedstawiam na forum jest efektem mojej pracy. A co do tachografu to jest to tacho z Renault Magnum DXI więc o ile się orientuje do komunikacji z nim potrzebna jest bramka CAN(FMS Gateway). Nadal nie mam u siebie żadnego Volvo z serii FH12, więc tak jak wcześniej nie mogę dokonać...
Witam. Brak sygnalu z tachografu, albo jakiś nieudolny pstryczek elektryczek do pauzy. Sprawdź przewód sygnalu predkosci jeśli tacho sprawne (wtyk MC z przodu kabiny pin 6 do wtyczki komputera pin 24 często przeciera się)
Z Wrocka do Kluczborka jest blisko ,defekt 200 to najprawdopodobniej padło immo,a tacho sie po załączeniu stacyjki załącza??
Witam. Może i w tym modelu się nie da ale w samochodach z szyną can już podłączałem tacho pod licznik pod silniczek wskazówki i było ok. Pozdrawiam.
Różnica polega na tym że pierwszy jest podatny na oddziaływanie pola magnetycznego a drugi jest made in china i zabezpieczony jest przed tym polem. Zapytaj w jakimkolwiek punkcie tacho mają siemensy po około 140 euro
Powiem tylko jedno i się nie powtórzę zrób kalibracje tacho koniecznie z automatycznym odcinkiem pomiarowym. Bo najprawdopodobniej twoje auto robi 115 kilometrów a liczy 100 . teraz pytanko czy nie nastąpiło to po wymianie na nowe opony. Pozdrawiam
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Przypominam, że RN-x lecą z winy darlingtona nie dlatego, że za słaby, tylko chodzi o wzmocnienie hFE. Jest krytyczne i powiedziałbym bardzo krytyczne, bo tyczy się też tych dwóch pozostałych tranzystorów smd. Pierwszy pomiarowy smd zwraca prąd dużego rezystora R-sc do drugiego smd, aby ten z kolei osiągając nasycenie przywierał do masy BD249C. A więc...
ok wiec: JMB ELEKTRONIKA TO PIRATY- a nawet jeśli coś maja oryginalnego to musi być faktura od np VW POLSKA, PSA POLSKA, IDS VCM -frod Polska itp itd SPRZET TO PRYSZCZ, NAJWAŻNIEJSZA JEST LICENCJA NA SOFT!!! JUŻ WIDZE ŻE CI JĄ DAJĄ... Ostatnio dużo VAS-ów było na necie niby każdy oryginał... tylko żadnego rachunku z VW POLSKA nie było okazało sie ze...
Za akumulatorem prawym, w kapturku.
Sprawdź wiązkę pompowtryskiwaczy. Wypnij górna wtyczkę na sterownika silnika i sprawdź czy nie ma oleju. Sterownik jest po lewej stronie silnika. Możesz też sprawdzić wiąźkę, czy nie pęka izolacja, ale to musisz zdjąć pokrywe zaworów. Gdzie jest tabliczka z numerem chassis w tej serii? Na pokrywie silnika jest naklejka, tabliczka w kabinie przy drzwiach,...
Witam. Posiadam wywrotkę Volovo FM12 6x6R 2001 rok w automacie. Od pewnego czasu, wyskakuje na komputerze "błąd czujnika skrzyni biegów, sprawdź przy postoju", po czym w aucie zaczął świrować tachograf oraz obroty. Mądra głowa powiedziała, że to przetwornik. Został wymieniony wraz z wiązką, tacho było dane do naprawy, jednak problem nie minął i nadal...
Jak dobrze pamiętam, to w skrzynce akumulatorów jest bezpiecznik do tacho. Mógł przyśniedzieć. Sprawdź też przewód do impulsatora.
Tak jak napisał Piotr682, deska do rozebrania, manometr do sprawdzenia,uwaga na plomby tacho, lub wizyta w serwisie VOLVO. Pozdrawiam MACIEK_M
zajrzyj na moją strone tam wszystko znajdziesz adres strony masz pod spodem najlepiej zadzwoń
Dziękuję za pomoc. Auto dostałem w piątek i nie bardzo wiem o co chodzi z tym magnesem! Gdzie go szukać? ...a mam po wymianie akumulatorów problem z ustawieniem tacho.Dzisiaj jadę do fachmana od tachografów,bo w rozmowie tel.stwierdził,że taśma jest do wymiany. Pozdrawiam!
volvo tacho tacho whirlpool sprawdzić tacho tacho whirlpool sprawdzi tacho
tablet zmiana rozdzielczości termet komin alarm przestał działać
Demontaż wirnika z pilarki Makita DHS680 - krok po kroku Jak znaleźć IP drugiego routera podłączonego przez Wi-Fi?