Pierwsze jeśli się da trzeba zajrzeć do filtra paliwa czy jest paliwo. Jak kręcisz dłużej to czy wskazówka obrotomierza się podnosi (czy czasem nie padł czujnik na wale). Dwa najlepiej komputer i sprawdzenie błędów. Potem weryfikacja czy parametry pracy są ok przed odpaleniem jak i w czasie odpalania. Można podczas odpalania delikatnie (tak z 1-2 sekundy...
Pierwsze VCDS i sprawdzenie czy sterownik widzi obroty wału , aktywuje dawki na wtryskiwacze (statusy pompowtryskiwaczy). Potem sprawdzenie czy paliwo dochodzi do tandem pompy i pompa tandem robi ciśnienie powyżej 2 bar. PS Jak na plaku chodzi to ewidentny brak paliwa. Pytanie czy wtryskiwacze nie podają czy nie mają co podać. Zdarza się trefne paliwo...
Jak skasujesz błąd to wraca? Bo typowo te silniki miały problem z odpalaniem ale winny był układ paliwowy. Nieszczelność na uszczelce pompy tandem. Sama pompa tandem i wisienka na torcie uszkodzone uszczelnienia pompowtrywkiwaczy i/lub wyrobione gniazda po nie. Drugim podejrzanym jest czujnik ale na wałku i te faktycznie padają ale inny kod błędu. Jak...
No to typowe objawy dla TDi PD. Czyli dekiel zaworów w górę i sprawdzenie stanu wałka, szklanek ,uszczelnień na pompkach. Dodatkowo czy pompa tandem nie cieknie lub króciec od podciśnienia nie jest luźny. PS Błędów sterniku silnika brak?
tandem-pompa (zintegrowana pompa paliwa z pompą podciśnienia) jest stricte mechaniczna... nie ma żadnego zasilania po stronie elektrycznej... napędzana jest mechanicznie z wałka rozrządu... jeśli pompa paliwa (elektryczna) która jest w baku podaje poprawnie paliwo, to tak jak już Ci pisałem... najprawdopodobniej tandem pompa do wymiany...
Do sprawdzenie pompa tandem jeśli długo kręci i łapie jakby po 1 cylindrze.
Ewidentny brak paliwa przy starcie. Zmiana węży od filtr do pompy tandem na przeźroczyste. Wtedy ładnie widać czy są bąble w paliwie do pompy tandem. Jak nie ma pomiar ciśnienia na pompie tandem przy odpalaniu. Bo albo pompa w baku lub przewody mają nieszczelność. Albo pompa tandem lub uszczelka pompy tandem ewentualnie uszczelnienia pompo-wtrysków....
Żużyte pompowtryski, pompa tandem, pompa w zbiorniku paliwa, nieszczelność w układzie paliwowym. EGR, uszkodzenie sterowania turbo, nieszczelność w dolocie.
Należało by sprawdzić ciśnienie na ciepłym podczas odpalania na tandem pompie. Ale to trzeba manometr podpiąć a nie komputer. Bo to raczej ona mogła troszkę zetrzeć płytki od oleju napędowego z benzyną. Zawory iglicowe w pomp wtryskach też.
Według grupy 13 do wymiany pompowtrysk 3i4 Choć wiadomo trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania, wiązkę ciśnienie na pompie tandem będzie prawdopodobnie prawidłowe Pompowtrysk i wyregulować na 180stopni A dlaczego tak twierdzę... pokrótce opiszę Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w tym silniku Wiadomo sprawdzenie głowicy na szczelność płaszcza wodnego,...
Dziwne bez pompki powinien pochodzić chwile i zgasnąć i ne dawać się odpalić. Należało by sprawdzić ciśnienie pompy tandem podczas problemu. Przewody z filtra do pompy tandem. Czy czasem nie zamienione przewody do filtra. Samą pompę tandem. Plus uszczelniacze na pompach oraz przy okazji czy nie ma rantów w gniazdach pompek.
BMM to PD? Jeżeli tak to tandem pompa jeszcze podejrzana.
Jeżeli dobrze to coś odczytuje bloki pomiarowe to BIP-y sporo na minusie. Co świadczyło by od braku paliwa. Za wstępne ciśnienie pompowtryskiwaczy (bo pewnie tam siedzi 1,9 Tdi PD - przydał by się kod silnika) odpowiada pompa tandem (pompa podciśnienia i paliwa w jednym). Choć problem to może być również zasilanie jej paliwem czyli sitko w baku i pompa...
Uszczelki na pompowtryskiwaczach, pompa tandem, pompy paliwa w zbiorniku jeśli jest, filtr paliwa lub jego przewody. Dobry mechanik i diagnoza najpierw
głowice ściągnie i zmierzy gmp tłoków ,czasami na oko widać .Jeszcze sprawdz kolor ropy w zbiorniku czy nie jest czarna z olejem ,jak jest to nie jest głowica pęknięta tylko tandem pompa do wywalenia . Tutaj w serwisach tak czytali technicial solution że ściągali głowice i dawali do sprawdzenia ,a problem był w tandem pompach o którym wszyscy wiedzą...
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Gdy PD kopci na szaro zaraz po odpalaniu gdy dłużej stoi. To wina za ten stan jest w układzie paliwowym. Po prostu paliwo zeszło trochę i zanim tandem nabije prawidłowe ciśnienie mija kilka obrotów a w tym czasie pompki są nie napłnione prawidłowo paliwem. Żeby był ideał to nowa tandem gniazda głowicy do weryfikacji nowe uszczelnienia pompek i tandemu...
Przyjmuje się że do prawidłowego odpalenia (napełnienia pompowtryskiwaczy) jest potrzebne 2 bary (absolutne minimum to 1,5 bar). Trzeba by sprawdzić czy to nieszczelność czy słaba pompa tandem. Czasem problem jest w pustych wężykach od filtra do pompy tandem. Dla diagnozy warto założyć przezroczyste i sprawdzić czy nie schodzi paliwo lub wracają bąbelki...
Pompa tandem.
Zobacz czy ma sitko w głowicy pod tandem pompą.
Czytałeś link który Ci wysłałem? Ja się boisz zaryzykować to daj pompowtryski do sprawdzenia. Dodano po 4 Poza tym mówiłem ze ja wymienisz tandem pompę nie będzie poprawy i nie ma. Dla pewności zrób logi dynamiczne gr 003 011. Od 1500 do 3500 obrotów na trzecim biegu.
Pompa tandem powinna sobie zassać paliwo i zrobić ciśnienie. Pompa w baku ma za zadanie tylko podać paliwo do filtra dlatego opisana jest jako 1bar. Kiedyś nawet przyjechałem 300km jak padła pompa w baku. Silnik chodził na butlece podłączonej do tandem pompy. Tandem sobie zasysał z butelki sam. Tak ja bym zrobił pomiar ciśnienia na tandemie. Bo mi pachnie...
Wczoraj zrobiłem logi dynamiczne mogę Wrzuć. Dodano po 1 Czyli tandem pompę kupię i podmienię Po co? Nie lepiej zanim będziesz pół auta wymieniał na czuja zmierzyć ciśnienie na pompie tandemowej? Dodano po 1 Np słabe sprężanie To też można łatwo zmierzyć. Dodano po 2 Ile masz przejechane?
Pompa w baku powinna dawać około 0.5 bara, jak zatkasz wężyk to wzrośnie do około 1 bara. Co do ginięcia ciśnienia na tandem pompie to w niej jest regulator. Na powrocie ma być 1 bar więc skoro na króćcu pomiarowym masz zbyt niskie ciśnienie, na drugiej pompie jest to samo to raczej oringi na pompowtryskiwaczach. Oleju czasem nie przybywa? Kanał który...
Wiązka ok i cisnienie ma garach ok to coś popsułeś przy robocie. Jak byś jeszcze wiedział jakie daje ciśnienie pompa tandem to by mozna było co myslec.
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Zmierz ciśnienie pompy tandem. I nie czytaj tych bajek o sprzęgle i kole dwumasowym. Masz za mało dostarczonego paliwa do pompowtryskiwaczy i masz szarpajewa.
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
A jak gniazda pompek? Nie były rozjechane? Polerowałeś ostre ranty przed włożeniem nowych pompowtryskiwaczy? Dałeś nowe uszczelnienia? Wyregulowałeś wg instrukcji (ustawienie w gnieździe i skok)? Z pod tandem pompy nie cieknie paliwo?
Nie z pompy elektrycznej tylko z pompy wstępnej. Tandem przy głowicy.
Ciśnienie paliwa za pompą tandem i zapowietrzanie się tego odcinka lub też wcześniejszego od filtra do tandem pompy. Na wyjściu z tandem pompy jest zaślepka na imbus tam wkręca się manometr odpowietrza i można robić pomiary ciśnienia paliwa do napełniania pomp wtrysków. Poniżej 1,5 - 2 bar (to jest ciśnienie minimum ) nie odpala i nie chce pracować....
Miałem tak samo - rano trzeba było kręcić rozrusznikiem kilkanaście sekund by zapalił -powietrze w układzie. Zakładałem przezroczyste wężyki, itp, pokazały powietrze na powrocie. Pierwszy strzał również padła na tandem-pompę i nic to nie dało. Wymiana gumek na wtryskach też nic. Po ponownym wyciągnięciu wtrysków okazało się że dwa wtryski już były tak...
Odpinałem wtyczkę i cewki mają ok. 0.8 ohma oporności. Według autodaty powinno być 0.4 ohma. Popraw mnie ale czegoś nie rozumię. Skoro zatkanie przelewu świadczy o tym że tandem pompa buduje ciśnienie ale to nie świadczy też o tym że leją pompowtryski na przelewy, bo skoro tandem pompa nie jest w stanie zbudować ciśnienia bez zatykania powrotu to coś...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
O to chodzi że jestem w posiadaniu tych dwóch kompresorów Ale chciałbym żeby przez większość czasu pracował jeden zr34 a w tych ekstremalnych warunkach załączał się ten drugi kompresor (w chłodnictwie często są dwa lub wiecej kompresorów i tam załączają sie w zależności od zapotrzebowania mocy chłod) to wtedy ten pierwszy zestaw wymienników byłby lepszy...
Pompa w baku pracuje. Ciśnienie 0,5 bara.. Tandem pompa również wymieniona,( czarna ropa). Filtr paliwa nowy.
Ok, dziękuję. Wałek wymieniony, klin był a chodziło mi tylko czy organizować blokadę wałka w miejsce tandem pompy. Pozdrawiam
Sprawdź króciec tandem pompy, mi to wygląda na problem z podciśnieniem w układzie.
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
Jest napisane że kod silnika BMS to 1.4 TDI na pompowtryskiwaczach. Takie objawy daje brak paliwa. Czyli zaczynając od baku pompa z sitkiem, filtr paliwa, pompa tandem ,same pompowtryskiwacze. Wrzuć logi na vaglog i daj linki. Jak zacznie przerywać zgaś i zajrzyj do filtra paliwa (przez zaworek z zawleczką możesz sobie sprawdzić jak wygląda normalny...
Ale skraca się czas na napełnienie filtra (parę sekund kręcenia mniej). Tandem pompa musi sobie sama napełnić kanały w głowicy i zaciągnąć paliwa z filtra
Kopcenie na wolnych to raczej układ paliwowy. Standard AWX to stan pompek , uszczelnienia pompek, wałka rozrzadu i szklanek ,pompy tandem. Na początek przezroczysty wąz paliwa z tandem pompy do filtra lub oba i czy nie latają w nich bąble. Dwa pomiar ciśnienia na tandem pompie. Trzy dekiel zaworów do góry i oględziny. Jak tu bedzie ok to do wyrwania...
Pomiar ciśnienia na pompie tandem plus przezroczysty wężyk od pompy tandem do filtra na powrocie i zasilaniu. Ciśnienia na pompie tandem min 2 bary powinno rosnąć do 6-8 przy przyttzymaniu na 2200 rpm . A paliwo w wężykach bez bąbli powietrza.
No tak ciśnienie nie powinno tak drastycznie spadać pod obciążeniem. Tylko tak jak pisałem wcześniej istnieje niewielkie ryzyko że to nie pompa tandem tylko za duży odbiór paliwa. Ale wg mnie wszystkie znaki na niebie świadczą o pompie tandem. Przy wyższych obrotach nie robi ciśnienia. No chyba że masz grubo zmodyfikowany soft i silnik pobiera dużo...
Gumki na pompowtryskiwaczach wymienione i pompa tandem wymieniona
sprawdz krociec na tandem pompie
Mnie to wygląda na uszczelki pompek albo pompa tandem duagnozuje się to przez wpiecie manometru w pompę tandem wtedy kręci aż ciśnienie wzrośnie ponad 1.5-2 bary i wtedy odpala. To potwierdza nieszczelonść pompy tandem albo pompowtryskiwaczy czyli gumki lub rozjechane ich gniazda.
Uszczelniacze na pompowtryskach (ewentualnie gniazda w głowicy) pompa tandem do sprawdzenia.
Ładujesz diesla do tematu benzyny? Ale no dobra u ciebie. Jest 1.4 Tdi na Pd. Pierwsze sprawdzenie komputerem czy czujnik wałka rozrządu działa (nie pojawia się błąd - częsta usterka wtedy odpala zawsze z opóźnieniem). Dwa nieszczęsne pompowtryski czyli uszczelnienia na nich jak gniazdo rozjechane to nawet nowe oringi nie pomagają. Dwa wycieki z tandem...
Trochę głupi pomysł dmuchać w tandem pompę, lepiej ją zdemontuj i Zaślep jeden kanał paliwowy w głowicy, a w drugi dmuchają, zdejmij pokrywę głowicy i obserwuj, może coś zobaczysz.
pompa tandem tandem pompa tandem pompa oring
danfos profibus wielozawór tomasetto regulacja amica iskrownik piekarnika
laskomex unifon głośniki instalacyjne
Bezpiecznik rozrusznika Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - lokalizacja i numer Siemens Siwamat XS 423 - Migająca kontrolka końca programu