Rozstaw elektrod zapłonowych. Ciśnienie powietrza na tarczy spiętrzającej.
Problem raczej po stronie zasilania powietrzem , warto zwrócić uwagę na samą tarczę spiętrzającą
Jaka dysza? Marka, model i stożek? 45, 60, 80*? Jaka moc kotła? Jakie ciśnienie na dyszy? Jakie ciśnienie powietrza przed tarczą spiętrzającą? Jakie ciśnienie w komorze spalania?
Palnik serii M 100 ale który model?. Przyczyn może być wiele: -regulacja -czy wszystkie parametry ustawione w/g dtr? wymiar ,,x'' i ,,y" oraz położenie tarczy spiętrzającej. -nadciśnienie w komorze spalania. -analiza spalin. -ciśnienie na pompie, czy sprzęgło jest dobre. -stan tarczy spiętrzające, czy nie jest zdeformowana -czy jest dysza o właściwej...
Pogięta metalowa membrana tarczy spiętrzającej lub spadły gumowe węże między zaworem wolnych obrotów a obudową rozdzielacza paliwa, albo obie przyczyny jednocześnie. Wąż ten znajdujue się pod rozdzielaczem paliwa. Do membrany tarczy musisz zdjąć pokrywę filtra powietrza.
A żeby tak czasem ktoś napisał poprawnie czyli "przepływomierz z tarczą spiętrzającą" i "przepływomierz z termoanemometrem".
K jet. może mieć regulator temiczny, ale on tylko zwiększa obroty na zimnym silniku. Po nagrzaniu milczy jak grób a obroty są stałe. Niektóre wersje maja regulator obrotów sterowany jak w KE, jak to zapewne ma miejsce w tym przypadku. K jet. napewno nie ma TPS-u, może natomiast mieć mikrowyłącznik odcinający pompę gdy zapłon jest włączony, a silnik...
Nie mam już kompletnie pomysłu na ten palnik Krążek (tarcza spiętrzająca) zdecydowanie zbyt blisko dyszy. Elektrody względem tarczy OK. Tak więc przesuń tarczę z elektrodami bardziej do przodu (ok. 4-6mm) i powinien odpalić.
Patrzyłeś w katalog, do którego Ci wysłałem linka?
Wiesz co, nie masz pojęcia o tym typie wtrysku i co jak działa i jesteś w tej branży za cienki aby mi uwagi robić......
Ciśnienie przed krążkiem jest regulowane tarczą spiętrzającą i musi mieścić się w ściśle wyznaczonych wartościach. Często serwisanci go ignorują lub o nim zapominają, a jest dość ważne. Cewka to ten elektrozawór na pompie. Ale jeśli ciśnienie znika jakby po zaniku płomienia to bardziej ciśnienie powietrza przed tarczą.
Prawdopodobnie zbyt duże ciśnienie powietrza na tarczy spiętrzającej. Jest zbyt bardzo przymknięta.
Palnik należy wyregulować za pomocą analizatora po każdej ingerencji. W palniku trzeba wyczyścić elektrody , tarczę spiętrzającą, fotoelement, filtr oleju, wymienić dyszę-jeżeli jest taka konieczność a to wynika z analizy spalin. Ważne jest również odpowiednie ustawienie elektrod zapłonowych. Suma sumarum - lepiej tam samemu rąk nie wtykać...
wczoraj przejazdem wjechałem do gościa, który na allegro sprzedaje coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/34_12598675... gość dorobił tarczę spiętrzającą w taki sposób iż nie wymaga czyszczenia, w ogóle godna podziwu praca palnika łagodny start, zero kropel niespalonego oleju w piecu (to problemy z którymi ja sie borykam) Szkoda, że nie miałem...
jest przepływomierz {czujnik położenia tarczy spiętrzającej}
a tam taka tarcza spiętrzająca jest nie wygieło jej?
Piec w ogóle nie odpala i gaśnie z błędem. Filtry :zewnetrzny i w pompie nowe. Dysza nowa Tarcza spiętrzająca jest wg instrukcji 21mm od krawędzi komory. Iskra jest między elektrodami? Tego nie wiem bo jeszcze mi nikt nie powiedział jak sprawdzić "mgiełkę" ?. Nie mam wakuometru, nie wiem. Nie próbowałem go odpalić poza komorą bo nie wiem jak ? :) pozdrawiam
Masz za bardzo wysuniętą do przodu tarczę spiętrzającą w kierunku przewężenia końca rury palnika. Nie ma prześwitu pomiędzy obwodem tarczy a wewnętrzną średnicą rury. Stąd za duże ciśnienie w komorze spalania. Z tego też powodu foto nie widzi płomienia. Weż DTR palnika i ustaw według nastaw producenta. Ruszy bez pudła, potem analiza spalin i na koniec...
Rozdzielacz zostaw w spokoju(jak go rozbierzesz to na 99% będzie do wymiany) pozycja w jakiej powinna być ustawiona tarcza spiętrzająca jest pokazana na naklejce na tarczy .
Dysza, którą Ci przysłali ma taką samą charakterystykę (stożek pełny). Aby wymienić dyszę musisz rozkręcić połowę palnika. Zdemontować tarczę spiętrzającą itp. Nie ma możliwości skręcić to idealnie tak jak było, a każde przesunięcie zmienia nastawy palnika. Również dysze o tych samych oznaczeniach mogą się nieco różnić i przy identycznych nastawach...
To często się zdarza w KE .Sprawdż regulator wolnych obrotów oraz potencjometr na tarczy spiętrzającej. To że dzieje się to przy skręcie to po prostu dodatkowe obciążenie silnika pompą wspomagania i brak reakcji ze strony komputera.
Objawy wskazują na problem z rozpoznaniem obecności płomienia: -brudny fotoopór -żle ustawiony foto -uszkodzony foto -uszkodzony automat palnikowy -niepewne połączenia w obwodzie rozpoznania płomienia (i inne połączenia elektryczne palnika) -żle ustawiona tarcza spiętrzająca, która zasłania widok dla foto -żle ułożone przewody wewnątrz palnika, które...
Ano wiem że pompa pracuje bo wytwarza ponad 3 atm. na wejściu do rozdzielacza a przewody paliwowe po odkręceniu przy wtryskiwaczach są suche nawet po naciśnięciu tarczy spiętrzającej. Pozdr.
Przestawiłeś tarczę spiętrzającą, co spowodowało zmianę przepływu powietrza i zmianę w mieszance paliwo/tlen. Wezwij serwis , koniecznie z analizatorem spalin. Te ustawienia mają wpływ na zużycie paliwa. pozdrowienia
Wszystkim wielkie dzięki za rady, tym bardziej z wielką ochotą biorę się do roboty. Tarczę spiętrzającą powietrza mam już opanowaną (jest bardzo wrażliwa na regulację min.0,2mm)a teraz pora na rozdzielacz, bo przepuszcza paliwa.Pozdro
Po co wracasz do tematu będziemy go odgrzebywać w nieskończoność? Sugestia aby sprawdzić tarczę spiętrzającą była Tobie podsunięta, warto z nich korzystać skoro zaglądasz na forum i chcesz rozwiązać problem. użyj wyszukiwarki K-Jetronic klapa spiętrzająca. zamykam
Wszelkie skuteczne prace regulacyjne należy przeprowadzić za pomocą: -DTR -Manometr do pomiaru ciśnienia oleju -Mikromanometr do pomiaru nadciśnienia w komorze spalania/w rurze palnikowej przed tarczą spiętrzającą -analizatora spalin Działania bez tego zestawu prowadzą do zwiększonego zużycia lub stanów awaryjnych. pozdrawiam
Domyślam się że chodzi o układ ke-jetronic, usuń wyciek paliwa. Posprawdzaj układ dolotowy na szczelność, położenie tarczy spiętrzającej, płynność ruchu. Masz rurę, łączącą rozdzielacz z zespołem przepustnicy, obejrzyj dokładnie harmonijkę, w szczególności od dołu.
A ja wam powiem tak,tego układu wtryskowego nie zrobi byle lamer,jedz do gościa który się tym zajmuje .Bo pisanie o układzie wtrysku benzyny o którym się nie ma pojęcia to tylko komuś może niepotrzebnie kosztów narobić.I co tam się krzywi????Mówisz o tarczy spiętrzającej ?
Mam kłopot z uruchomieniem silnika tzn. odpalam go na moment i silnik gaśnie, gdzie szukać głównej przyczyny tego stanu. Zaznaczam, że rozdzielacz paliwa jest w porządku, tarcza spiętrzająca powietrza, pompa i wtryskiwacz rozruchowy również.Nie wiem tylko czy sonda lambda ma wpływ na taki stan rzeczy. Proszę o pomoc na forum.
Ta rurka, którą wskazałeś dostarcza paliwo bezpośrednio już na dyszę. Więc palnik przechodzi czas przedmuchu i chciałby odpalić. Fotoelement można wykluczyć skoro paliwo na dyszę podaje a płomień się nie pojawia. Przyczyny jakie mogą powodować taki stan, to: - dysza do wymiany - uszkodzone elekrody zapłonowe - uszkodzony transformator zapłonowy - zbyt...
Przejrzałem trochę dokumentacji technicznych i nigdzie nie znalazłem informacji na temat wartości CO2,O2 a zajrzałem do dtr jakie tylko udało mi się znaleźć. A odnośnie ciśnienia na tarczy spiętrzającej to mógłbyś kolego coś więcej opowiedzieć!. Pytam ponieważ obsługuje kilka kotłowni i trafił mi się przy okazji jeden olejowiec Gierscha 110kw, a narazie...
Co tobie po tym że wytypuję usterkę, skoro i tak nie naprawisz? To silnik na mechanicznym wtrysku Ke-motronic, uszkodzona, zablokowana klapa spiętrzająca przepływomierza, zatarty tłoczek rozdzielacza. Tyle. Ogólnie do naprawienia, trzeba nabyć sprawny rozdzielacz z rozbitka/anglika itp. tyle że znowu na jakiś czas, te systemy nie lubią gazu. Ewentualnie...
Wyżej gerri pisał o srebrnym przekaźniku z przezroczystą klapką. W nim stałą przypadłością są zimne luty, a przez niego idzie zasilanie układu wtryskowego.Rozbierz go i przelutuj wszystkie połączenia, albo daj to jakiemuś elektronikowi. Manta pisze,że to silnik nie do gazu. Jest to nieprawda bo sam silnik jest idealny do spalania tego paliwa.Problem...
miałeś na początku 100 stopni na spalinach? orientujesz się może jaką dyszę masz założoną ?(firma i wielkość) Może być wiele przyczyn tego typu awarii. Jedna z nich,to pęcherzyk powietrza przed samą dyszą.Dzieje się tak,gdy jest zle odpowietrzona przy zakładaniu. Zakładając, że masz odpowiedni i czysty filtr przed palnikiem, oraz czysty filtr na pompie,...
Więc, jak mam problem z tarczycą i owłosieniem, to idę do lekarza, a grzebię w samochodach, nie próbuję się leczyć na własną rękę. Gdy pozostawisz tarczę spiętrzającą w "dystrybutorze" paliwa, będziesz miał zbyt duże podciśnienie pomiędzy przepustnicą a w/w klapą, czyli w miejscu gdzie będziesz miał wpięty wlot podciśnieniowy gazu - wniosek? Silnik...
Niestety tego też próbowałem. Podnosiłem tarczę spiętrzającą do góry a kumpel kręcił silnikiem gdy wtryski były wyjęte z kolektora. Rozdzielacz rozkręciłem i gumowa membrana jest cala, bez pęknięć. Dmuchałem ustami we wszystkie kanaliki i nie stawiały oporu. Kiedy po przekręceniu zapłonu pompy nabiją ciśnienia, a ja w tym czasie podnoszę membranę czuje...
Sprawdziłem kostki no i trochę lipa występuję :). Bo do zaworu powietrza dodatkowego (regulatora obrotów jeśli o ten chodziło) tego z boku kolektora ssącego z dwoma wężami i kostką już podpiołem kostkę koloru czarnego, która tam był wcześniej zapięta, a zielona dalej wisi :( ale wyjaśniła się sprawa podgrzewacza. Faktycznie mógł tam być ale poprzedni...
Tarcza spiętrzająca powinna się znajdować od 1,1 do 1,9 mm poniżej początku tego stożka od strony przewowów wtryskowych. Takie dziwne zachowanie sie prądu nastawnika ciśnienia miałem u siebie jak mi nałapał 7 usterek, po wykasowaniu jest ok. Może warto gdzieś podjechać i usunąć usterki. Nie wiem czy da się to zrobić odpinając akumulator, ale jutro sprawdzę....
Sytuacja wygląda tak, srebrny przekaźnik został wyciągnięty i ostrożnie rozebrany, sprawdziłem połączenia jak każą to robić w poradnikach, zmontowałem go i podłączyłem. Nic to nie dało. Okazało się, że wcześniej było kręcone śrubą do regulacji CO pomiędzy tarczą spiętrzającą i rozdzielaczem paliwa. Ustawiłem ją w takiej pozycji, że silnik chodzi poprawnie...
Może się to komuś przyda -taka sytuacja. W zeszłym roku jak i w tym miałem kilkadziesiąt awarii mimo systematycznych przeglądów, piecyków tankowanych do miesiąca wcześniej. Czas występowania zamykał się mniej więcej w 2 miesiącach. Winą było paliwo i konieczne były prze regulowania, różnica w tlenie między tankowaniami na tych samych ustawieniach wahała...
kocioł ustawiony na 55°c komin wewnętrzny z wkładem nierdzewnym był zapchany nieużywany 9 miesięcy kominiarz wyciągał z komina błoto z sadzy wyczyszczony dobrze sam kocioł wraz z czopuchem wyczyszczone (wylizane). Tak wygląda tarcza spiętrzająca rura płomieniowa oraz dysza po kilkunastu godzinach pracy (załączone zdj). https://obrazki.elektroda.pl/2219177900_...
klapa spiętrzać klapa spiętrzać mercedes potencjometr klapa spiętrzać
sterowanie deskorolka diagnostyka przetwornic amplituner potencjometr
Kostka lewych przednich drzwi Hyundai i30 2021 - opis i funkcje Kod N319 w kotłach Saunier Duval - przyczyny i rozwiązania