Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Kupiłem orginalnd części w salonie w Belgi
czy jak się ściągnie jedna szczękę, to druga będzie hamowac? Na a jak nie, to czy ręczny będzie hamował chociaż na drugie koło? Dwa razy nie.
Odpowiem sobie sam. Tarcze wymieniłem z całą tylną belką , koszt 100zł. Chcąc wymieniać same tarcze kotwiczne należy zdjąć piasty. Nowe tarcze po 100zł za sztukę + robocizna, więc jest to mało ekonomiczne.
To jest śruba/nakrętka piasty, zasadniczo też powinna być nowa i dokręcana dynamometrem...
Linki bębny szczęki kompletne z regulatorami nowe Wszystko firmy knott.Stare tylko tarcze kotwiczne
bęben ociera o tarcze kotwiczną.
Mnie zadziwia debilność montażu na taśmie produkcyjnej. Szkoda prysnąć miedziowym czy grafitowym smarem na wielowypust.
(at)Dziarski Hank Opisałeś bardzo konkretnie, dzięki za odpowiedź. Zamówię szczęki i zestaw sprężynek i po świętach zmienię, koszt nie jest wielki a przy okazji oczyszczę wszystko, pomaluję tarcze kotwiczne.
Jak się nie mylę sa 2 rodzaje kompletów te z cylinderkami i ma taką wypustke na tłoczku i te bez ale wtedy tarcze kotwiczne sa inne. Którą wersję ty masz?
A patrzyłeś na tarcze i klocki oraz tarcze kotwiczne? Nie ociera coś? Pokonywany łuk w lewo i hałas z lewej i adekwatnie w drugą stronę? Przy tym typie 4x4 pokonywanie nawet niewielkiego łuku, koła zewnętrzne z racji pokonywania dłuższej drogi zostają przyhamowywane. Może to te dźwięki? Pozdrawiam.
Dziękuję za odpowiedzi. Po wizycie na SKP okazało się, że problem faktycznie jest. Najpierw po zdjęciu koła za winowajców zostały uznane szczęki ręcznego, ale po głębszym przyjrzeniu się okazało się, że ułamał się kawałek tarczy kotwicznej (ponoć standard) i na dniach do wymienione zostaną: wspomniane szczęki ręcznego, tarcze kotwiczne i, przy okazji,...
Tarcza kotwiczna.
Bo hamulec postojowy działa na zasadzie tarczobębna z tyłu i szczęk. Mechanizm jest taki sam, jak w prawie każdym MB - okładziny przyczepione do tarczy kotwicznej, na dole rozpierak połączony z linką, na górze śruba rozporowa z regulacją. Jak koła stalowe, to do regulacji wystarczy wykręcić jedną śrubę i zlokalizować za pomocą latarki śrubę rozporową....
Tak sobie to kalkuluje i zakup najtańszych bębnów to 120 zł. Zaraz się okaże że coś jeszcze jest do wymiany i się zrobią 2 stówy. Na allegro są tarcze kotwiczne z bębnami. To cały komplet za 115 zł/szt. Facet pisze że to firmy ATE. Warto się w to pchać?
Muszę zrobić hamulce hydrauliczne bo ktoś dorobił cięgna i hamują okropnie. Ktoś się orientuje os jakiego modelu szukać? Swego czasu jeden handlarz mówił, że każde od stara pasują o ile koło puści. Same hamulce w kołach masz trzeba tylko dorobić sterowanie hydrauliczne ze wspomaganiem. Serwo i pompa hamulcowa z fiata lub żuka, a przy kołach wyprzęgniki...
Wczoraj próbowałem wszystkiego żeby odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik z tarczy kotwicznej (elementu w którym są wszystkie bebechy hamulca bębnowego) - odrdzewiacz, nagrzewanie, klucz 10, klucz francuzki czy coś w rodzaju klucza do rur. Żadnego rezultatu (tylko pokaleczone śruby). Jak to badziewie odkręcić? Szczerze mówiąc mam kompletne nowe...
witam w nowym roku Gratuluje dobrego zakupu - os dokladnie taka sama jak na moich fotkach I- szerokosc przyczepki wyjdzie max 142 cm II- grubosc scianki na podluznicy profil 40x80=> 2mm wystarczy poniewaz konstrykcja bury tez dodatkowo usztywnia rame ale dla profila 50x50=. dajmy 3mm, ale w calej naszej polenice nad gruboscia scianek nie zaponinajmy...
Podczas jazdy bez hamowania jest dobrze. Jak mocniej parę razy zahamuje, to bęben jest gorący Więc podczas jazdy szczęki Ci nie odbijają i tyle. Albo masz skorodowane tarcze kotwiczne albo rozwarstwiły Ci się elastyczne przewody hamulcowe. Nawet dzisiaj jeszcze raz zwiększyłem szczelinę szczęki bęben. Tam jest samo-regulator luzu, po kilku hamowaniach...
Oryginalne dane pochodzą z książki obsługi (sam naprawiam itd. oraz dodatkowo instrukcje z neta) porównywane z golf IV , audi , itp. 30Nm + 40^ była też wersja 30Nm + 90^ :) Też uważam że 70Nm jest ok , ale czemu tak producent podał ? Może tu chodzi tez o rozciągniecie i dociśniecie materiału (śruba - podkładka , blacha tarczy kotwicznej , ramiona czopa...
Ogónie pomysł słaby bo te dodatkowe 160kg sprawiło by że tył by był nadsterowny. Po drugie jak przenieść moc z silnika na koło? No chyba że BLDC w piaście takiej większej co jest do zrealizowania bo miejsca tam jest sporo. To ja proponuje felgi jako rotory silnika BLDC a na piaście montujesz cewki zasilające wszystko ładnie dopracować i w drogę. Po...
Tu nie jest problemem ustawienie zacisków w jarzmach tylko podgięta tarcza kotwiczna ocierająca o tarczę. Zdarza się najlepszym zwłaszcza przy ciężkich zaciskach.
Żadne CDI nie da się tam bezpośrednio zastosować. Da się. Wymaga to lekkich modyfikacji i dorobienia tarczy kotwicznej dla stojana, ale da się. I takie silniki jeżdżą. czyli ze można zrobić krótką instalacje? Da się. Jednak dalej pozostanie ci akumulator, regulator... Czyli pozbawisz się jedynie świateł. I statyczny układ zapłonowy.
Sprawdź sobie, czy sprzęgło od minibike nie będzie pasować http://www.motosklep.vns.pl/?81,sprzeglo... A jeśli nie, to czeka cię dorobienie jakiejś przejściówki lub tarczy kotwicznej dla sprzęgła i dopiero wtedy coś się uda zamocować. Zresztą, wpisz w google "sprzęgło odśrodkowe" i przełącz na obrazki.
Harczenie dobiegające z koła odginajaca się blacha. Nie ważne co Twój znajomy "podejrzewa", ale to co zacytowalem... czy możesz bardziej zrozumiale? ;-)
Jak linka ręcznego wchodzi prostopadle w tarczę kotwiczną, to wewnątrz jest mechanizm rozpierające szczęki, który lubi się zapiec. Trzeba wyciągnąć końcówkę pancerza z tarczy kotwicznej, wsadzić w otwór coś cienkiego i przywalić młotkiem w kierunku przeciwnym do pracy linki ręcznego
Witam. Panowie pomóżcie. Jakiś czas temu miałem zmieniane tarcze kotwiczne z tyłu. Wiadomo, wszystko było rozebrane i zweryfikowane. Szczęki hamulcowe, rozpieracze i mocowania są ok. Ręczny trzymał, ale strasznie wysoko dźwignia się podnosiła. Zachciało mi się więc wyregulować linkę. Podciągnąłem ją ale chyba aż za dobrze, bo tarczobębny były dość ciepłe...
czasem jest to w łożysku, ale w fordzie raczej nie. W tym nie, ale w nowszych tak. Z przodu czujniki są przykręcone do zwrotnicy, a na przegubie jest koronka, a z tyłu czujnik wchodzi w tarcze kotwiczną i czyta z dekielka (osłonka) łożyska na bębnie. Przy odkręcaniu licz się że coś uszkodzisz. Jak masz problem z odpięciem linki prędkościomierza to...
Założyć te szczęki poskładać rozpierak zamontować sprężyny i dopiero jak ci bęben nie wchodzi ściskasz szczeki do środka łyżką albo kluczem do środka regulator ci się przesunie do środka tak jak kolega wcześniej napisał i bęben ci wejdzie spokojnie na szczęki. Można i tak, ale w tym wypadku trzeba pamiętać aby rozpieraki hydrauliczne w takim układzie...
Witam, w moim maluszku (98r) odmówiła posłuszeństwa pompa hamulcowa... ponieważ to dużo roboty i zabawy z zapieczonymi przewodami hamulcowymi dałem autko do mechanika przy tej okazji kazałem wymienić wszystkie podzespoły hamulcowe tzn- pompa, wszystkie cylinderki, i wszystkie szczęki oraz 2 tarcze kotwiczne (były już pognite) wszystko super :D zrobione...
Witam Mam dziwny problem z samochodem. Otóż w samochodzie były wymieniane łożyska. Po wymianie wszystko było w porządku. Jakieś dwa miesiące później przy normalnym hamowaniu było słychać trzeszczenie, tarcie, nie wiem jak to dokładnie opisać. Miałem wymieniać klocki, więc myślałem że to z tego. Dlatego wymieniłem tarcze i klocki. Tydzień spokój i powtórka...
Śruby te są na stałe przygrzane do tarczy. Jak się troszkę postarać to można je oderwać i potem można dać zwykłą śrubę M8
Ta wciągarka jest prosta jak konstrukcja gwoździa- projektuję prawie identyczne (mam na myśli instalację elektryczną itd.) na całkiem sporą skalę, tylko na nieco lepszych falownikach. Sprawdzenie hamulca? Odkręć osłonę wentylatora, włącz zasilanie wciągarki (odblokuj grzybka E-STOP) by złapał stycznik liniowy 2K1. Ręcznie załącz stycznik hamulca 2K2...
Z cylinderka po bębnie Wyciek najpierw byłby między tarczą kotwiczną a bębnem. Bęben na zewnątrz wygląda czysto. Jaki problem sprawdzić organoleptycznie -smar czy płyn - rozetrzeć w palcach i obwąchać. Co Koledzy powiecie o stanie gwintu śruby? Chyba był problem z wkręceniem.
Jeszcze taka jedna uwaga, samoregulator, ten wciągany sprężynką klin ma taki wypustek, przetłoczenie, czy jak to nazwać. Ten wypustek ma być skierowany w stronę tarczy kotwicznej
ja tam samoregulatora nie widzę. Może się mylę... a może nie bo w tarczy kotwicznej do regulatora jest dostęp i bez zdejmowania koła śrubokrętem się rozkręca "widełki co pewnie wiesz. ps. tu nic nie było robione oprócz zdjęcia bębna.
Powinna odejść po sprawnym strzale z przecinaka, jeżeli tarcza kotwiczna się przy czymś takim posypie to znaczy że też kwalifikowała się do wymiany. nie chodzi o to że się posypie tylko pognie, jakaś łajza co to projektowała zrobiła te śruby w zagłębieniu, bez zdejmowania z auta tarczy kotwicznej i bez kanału nie da się podejść w sensowny sposób z...
Masz tam tarczobęben,krecisz kołem na zaciągniętym ręcznym i powodujesz obrót szczęk po tarczy kotwicznej, w pewnym momencie szczęki stukają o stopki na których się opierają końcami, naciskasz hamulec, stabilizujesz w ten sposób tarczobęben i stukanie ustępuje
Raczej łożysko to nie jest,jednak bardzo łatwo je sprawdzić. Znajdujesz jakiś kawałek najlepiej gładkiego asfaltu i jeddziesz po nim średnią prędkością kręcąc kierą w lewo i prawo-to wystarczy żeby usłyszeć łożysko. Rozbieraj jeszcze raz , oglądaj bębny , szczęki i tarczę kotwiczną,coś musi mieć ślady.
Owszem da się, tyle że sporo drożej. Sama jedna tarcza kotwiczna to w okolicach 100zł, a gdzie reszta, tym bardziej że czopy i czujiki ABS też są chyba inne. Taniej wyjdzie kupić kpl. używaną belkę i poprzekładać klamoty, tym bardziej że to ma być trenażer.
Powiem że wszystko wygląda bardzo dobrze! Zrób zdjęcie napinacza, linki, ślizgów tarczy kotwicznej i wnętrza bębna. Zrób test ręcznego o którym mówiłem i sprawdź łożysko (jeśli jest ok to odkręć piastę i przykręć ponownie z odpowiednim momentem).
gumki nowe prowadnice nasmarowane chodzą bez oporów, a powietrze może w przewodzie robi taki bałagan? kup zacisk i nie baw się w naprawy bo na aledrogo widziałem za 150 zeta. Potwierdza sam zakupiłem w ubiegłym tygodniu zaciski P/L 142zł/sztuka do ZB choć tylko miała być wymieniana tarcza kotwiczna, no i nowe tarze, klocki--generalny remont.
Zobacz, czy tarcza kotwiczna nie dotyka(jest blisko) tarczy hamulcowej. Objaw podobny będzie.
CZOP PIASTY TYŁ TARCZA KOTWICZNA
Siemanko posiadam Poloneza ATU, w którym miałem silnik 1.4 Rovera i hamulce wtedy wystarczały miałem zanotowane na fabryczny układ hamulcowy Lucasa nawiercane i nacinane tarcze Mikoda oraz Klocki TRW na przód a tył fabryczne bębny . Hamulce przy 1.4 dawały radę zblokować koła a jadąc bez pasów szło pocałować przednią szybę . Po 6 latach ile posiadałem...
Kup odpowiedni do twojego samochodu zestaw TRW Superkit. Wyciągniesz z pudełka zmontowany hamulec. Założysz na tarczę kotwiczną i gotowe. Do tego nowe linki hamulca postojowego- i masz nowy tylni hamulec.
A kto mówi, że to ma być plug&play? Jak ludzie coś takiego robią, to znaczy, że się da. Tarczę kotwiczną trzeba dorobić, żeby było do czego jarzmo przykręcić. Wszystko jest do zrobienia, kwestia kosztów. Sorry, zaraz będzie że się czepiam, ale jarzmo do tarczy kotwicznej przykręcać? to ja w to nie wsiadam! no ale faktycznie "wszystko jest do zrobienia":)...
Czujnik przy dźwigni hamulca był stosowany od 1988 roku w modelu S51/1, gdzie fabryczna instalacja elektryczna miała napięcie 12V. Schemat wyżej przedstawiony dotyczy starszych wersji, z wyłącznikiem światła stop umieszczonym w tarczy kotwicznej tylnego hamulca.
czujnik z tego co widziałem jest obok piasty tuż przy tych ząbkach,znajduje się na tarczy kotwicznej.
Myślałem że przy mniejszym odstępie , silniejszym przyciąganiu będzie większe napięcie, a tu lipa. - Bo magnetowód (tarcze) są z materiału o kiepskich własnościach magnetycznych i wchodzą w nasycenie. To tak, jak by łańcuch kotwiczny sztukować sznurkiem: o wytrzymałości decyduje najsłabszy element.
Jeżeli konstrukcyjnie nie różni się od osobówki, powinno się dać wyjąć cylinderek bez ściągania piasty. Od tyłu tarczy kotwicznej cylinderek powinien być przykręcony jedną lub dwoma śrubami - po ich wykręceniu powinien bez problemu wyjść.
zacznij od poprawnego wyregulowania popuszczasz linki na maxa, dźwignia ma być oparta o szczękę, regulujesz regulatorem pomiędzy szczękami a potem dopiero liki na samym końcu jak będziesz miał założony bęben wyregulowane łożysko i założone koło przeglądnij jeszcze tarczę kotwiczną czy nie jest gdzieś przytarta
Zobacz czy tarcza kotwiczna nie wygnila, odkształcila się i dzięki temu cylinderek krzywo stoi. Mnie kiedyś tak i byłoby małe bum z innym samochodem gdy szczęka spadła z tłoczka, ten wypadł a hamulec wpadł w podłogę...
Problem masz raczej w enkoderze z którym czujnik współpracuje, niż z samym czujnikiem. Czujnik nigdy nie był wciskany w piastę, na piaście co najwyżej był pierścień enkodera. Czujnik był w tarczy kotwicznej.
3. Ściągając bęben śrubokrętem niszczysz tarczę kotwiczną. 7. Składając warto stosować klej zabezpieczający do śrub i oczywiście nowe nakrętki.
Nie wiemy, Ty masz auto, Ty masz dźwięk ;) Tyle, że nie powinieneś używać auta, bo jeśli zerwana jest okładzina, uszkodzony samoregulator lub ugnita tarcza kotwiczna, możesz się zdziwić naciskając hamulce.
Sprężyna nie ma nic do tego: -przednia tuleja w głowicy, jak nie widać cętek, to już zużyta; -sucha przekładnia planetarna; -tylna tuleja na tarczy kotwicznej szczotkotrzymacza.
Pioart..... proszę Cię...... jak by Kolega pogiął tarczę kotwiczną to by tarło cały czas..... . A to tylko trze w momencie jak cylinderek hamulcowy rozepchnie szczęki razem z mechnizmem samoregulacji . I nie pisz złośliwie o wydłużeniu śrub o 2cm.Bo z praktyki wiem że wystarczy 1-2 mm .
Witam wszystkich. Mam mały problem z wypięciem linki ręcznego z tylnego lewego bębna w tico. Czy ktoś się orientuje jak to zrobic ? Muszę wymienić tarczę kotwiczną szczęk i stoję obecnie z robotą bo nie mogę wypiąć tej nieszczęsnej linki (nie chce mi wyjść z tarczy, z tej blachy) . Pomocy panowie ;) Pozdrawiam
Zamiast jechać na wakacje nam morze, to trzeba był więcej kasy z tych 500-tów przeznaczyć na zakup auta, nowszego i mniej wyjeżdżonego. Niestety jak się chce jechać na wakacje, to trzeba mieć czym. A tak w temacie. Tak jak tu koledzy wspomnieli , auto w tym segmencie z takim przebiegiem, to techniczny złom jest. Wszystko jest do wywalenia. Ja sam mam...
Zaprzyj łyżkami, mocnymi śrubokrętami o rant tarczy kotwicznej i szczęki, na wysokości tych podkładek i ściśnij szczęki do siebie. Po co jak przy 1 lub 2 naciśnięciu hamulca szczęki znów się rozejdą do bębnów i tak zostaną. Po drugie tu nie ma ręcznego bo to przód.
Chevrolet Captiva nie działa wskaźnik poziomu paliwa Dobry dzień proszę kolegów może ktoś taki temat już przerabiał. Samochód to już babcia ale zdrowo się trzyma , mało nim jeżdżę , bo bo co dzień busem z pracy. I w ogóle lubię tą czarnuszkę moją :) Nie psuła mi się w ogóle. Auto z 2006 roku , 2.0 diesel 4x4. Kupiłem go w 2012 , przywiezione z Austrii....
To prawda zbieżność zawsze warto sprawdzić.A może przed wymianą sprężyn nie miałeś zbieżności?Sprawdzałeś?Podzielam zdanie Dokrecacza jeśli chodzi o amortyzatory i zbieżność.Sprężyna jest elementem resorującym.Za ustalenie kąta nachylenia tarczy kotwicznej i zbieżności są odpowiedzialne min. takie elementy jak wachacz,drążki skrętne,stabilizator,odboje.
Musisz przełożyć całe tylne hamulce z tarczą kotwiczną i czujnikami. Nowa zostanie tylko belka. Nie jestem pewien na 100%, ale w nowszej belce prawdopodobnie masz czujniki aktywne współpracujace z pierścieniem magnetycznym. Specjalnie aby nie pomylić systemów zastosowano "odwrócone" wtyczki czujników. ps. wystarczyło zmienić pęknięty drążek - jset zdecydowanie...
Pociągnąć za linkę od strony tarczy kotwicznej jak rozumiem? Ten zaciek przy cylinderku to zrobiłem wd40, przy zdejmowaniu bębna sypał się pył, nie wydaje mi się, żeby cylinderek przepuszczał, płynu jest na max. https://obrazki.elektroda.pl/3879576000_... https://obrazki.elektroda.pl/5726243700_...
Za mała średnica szczęk, przy rozparciu bęben wciąga "ogon" szczęki pod mocowanie w tarczy kotwicznej. Ewentualnie zbyt wąskie szczęki - pic w ich działaniu min. polega na tym że opierają się boczną powierzchnią o bęben, co nie pozwala im się wychylać i zrywać z mocowań. Za wąskie rozchlapią się - zeskosują i wyrwą.
No i się wyjaśniło. Jeden bolec z tyłu w tarczy kotwicznej co trzyma szczękę był wyrobiony i luźny i robił sie za duży luz miedzy szczeka a bębnem. I jeden tłoczek w zacisku za bardzo sie cofał (w Cinquecento nie sprawiał problemu i działał normalnie bo sprawdzałem). Zestaw naprawczy zacisku załatwił sprawe a bolec lekko spawłem i gitara
Rozumiem ze masz wersje z hamulcami bębnowymi.Tam ważne są trzy sprawy. -Najpierw odpinamy cięgna od pedałów i sprawdzamy czy sworznie wchodza bezproblemowo,tzn jak pedały sa maksymalnie do góry to ciegna nalezy tak -wyregulowac ze sworznie wchodzą bez naciagania pedalów lub wciskania cięgieł . -Odpowietrzamy tak jak mówi serwisówka ,weżyk na odpowietrznik...
Dziękuję bardzo za odpowiedż odkręcasz dwie śrubki z tyłu tarczy kotwicznej, wyjmujesz cylinderek i kręcąc go odkręcasz przewód hamulcowy nie wpadł bym i bym pewnie musiał kupować nowy przewód. W sklepie faktycznie te nakrętki są razem. Niestety tego nie wiedziałem i zrobiłem to jak w starych autach, dlatego zdziwiło mnie że ta podkładka nie ma zachaczenia...
Ale co tam można źle poskładać? Do skręcenia jest tylko przewód elastyczny z metalowym. Zaciski były w całości. Nawet nie były odkręcone od jarzma. Przykręcałem jarzmo do tarczy kotwicznej. To wypływanie płynu wygląda jakby w układzie było powietrze, ale powietrze nie powodowałoby cofania tłoczka. Nie mam już żadnego pomysłu. Będę miał dziś pompę hamulcową,...
Swap tylnych czopów od fabii, golf 4 i pokrewnych. Pozostaje otwarta kwestia rozstawu śrub mocujących. Jeśli będą pasowały to czeka ciebie wymiana także piast, tarcz kotwicznych itd. lub upgrade na tarcze.
Witam, Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie...
Witam!! Mam problem z tym cudem techniki a mianowicie blokuje mi się prawe przednie koło już w momencie gdy pozostałe jeszcze nie. Gdy puszcze hamulec koło nadal jak by hamowało, puszcza dopiero po czasie. Dodam jeszcze że pozostałe koła hamują dopiero gdy pedał prawie dotyka podłogi. Hamulce w Maluchu to dramat, ty jeszcze piszesz, że łapią ci przy...
Ostatnio zaczęło mi się grzać jedno z tylnych kół w Grande Punto, więc postanowiłem zdjąć bęben hamulcowy i nieco rozruszać szczęki oraz oczyścić jego wnętrze. Zastanawia mnie działanie samoregulatora luzu, nigdy za bardzo nie rozumiałem jak on działał, ale ten który jest w Grande Punto (aki sam jest w Doblo) to już w ogóle nie rozumiem. Wygląda on...
Wymiana linki hamulca pomocniczego, to prosta czynność i nie potrzeba do niej specjalistycznych narzędzi. Zaczynamy od podniesienia tyłu auta i zdjęciu kół. Następnie, w kabinie, cienkim śrubokrętem, podważamy zaślepki osłony dźwigni. Są tam trzy nakrętki, które demontujemy kluczem „10”. Rozpinamy zatrzask na ramieniu hamulca i zdejmujemy...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Znalazłem pytanie o wymianę piasty tylnego koła w Punto I. Temat rzeczywiście błahy, ale jak widać, potrzebny. Dla osób mniej obytych z mechaniką, opisałem wymianę szczegółowo, bo jest tam kilka niuansów, których doświadczony mechanik nawet nie zauważy, natomiast osoba robiąca to po raz pierwszy, może mieć z tym kłopot. Operacja ta, jest banalnie prosta...
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
tarcze scania krzywe tarcze przegrzane tarcze
zmiana parametrów zwrotnicy indesit piekarnik schemat samson
mds454 schemat makita podłączenie
Acoustic Echo Cancellation: ITU-T G.168, Qualcomm QCC-51xx, DeepFilterNet, NLMS, ERLE Performance USB pinout guide: USB-A, USB-B, Micro-USB, USB-C, Power Delivery, OTG, EU directive