Ja to czyszczę taką chemią do karchera (silna zasada), oczywiście coś do skrobania, ale to i tak francowata, brudna robota
To bardzo czeste uszkodzenie TDI. Przyczyna moze byc przytkany intercooler ojejem ,ktory niestety dostaje sie tam z turbiny. A druga przyczyna to kolektor dolotowy na jego sciankach od wewnatr osadza sie wegiel z olejem co zwerza jego srednice i silnik dostaje za malo powietrza , Widzalem wiele TDI z tym przebiegiem i w kazdym kolektor jest do czyszczenia....
Informuję, że czyszczenie przepustnicy przeprowadziłem z powodzeniem na podstawie fotoporady, której link podaję poniżej. http://tnij.org/czyszczenieprzepustnicy
A kiedy ostatnio czyszczony był kolektor dolotowy....
Wystarczy. Kolektor do czyszczenia. EDC 15 pewnie, więc raczej bez obróbki sterownika, chyba ,że się mylę.
przepustnicy, czytaj, klapy gaszącej. Ostatnio czyściłem kolektor w A3 1,9 TDI, było tego syfu z 0,5cm
Dzięki za radę. Miałem okazję podmienić przepływkę, ale właśnie na tani zamiennik i różnicy nie było, dla pewności sprawdzę jeszcze jak będzie się zachowywał z oryginalną. EGR i kolektor czyściłem, więc posprawdzam całą resztę.
Zrobiłem jak pisałeś czyli zatkalem wężyk do siłownika klap. Niestety nic to nie dało. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, który miał to auto od 2003 roku do 2018, czyli 15lat. Nigdy do kolektora dolotowego nie było zaglądanie, a objaw braku mocy do 2000 obr/min wystąpił już parę ładnych lat temu. Toteż czeka mnie czyszczenie kolektora.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Kolektor ssący.
Zwór EGR do czyszczenia Podczas czyszczenia turbiny ściągany był także kolektor ssący i czyszczony EGR, mechanik stwierdził że nie był bardzo zawalony ale był oczyszczony.
Kolego polecam czyszczenie zaworka N75 sterującego podciśnieniem a razem z nim szczelności przewodów sterujących sztangą, aku podciśnienia i ałej reszty wężyków poza tym kontrola czystosci kolektora ssącego obowiązkowa
Po czyszczeniu zaworu AGR rozrusznik nie kręci, silnik nie odpala. Przedmuchiwałem kompresorem kolektor, czy jest możliwość żeby sadza dostała się do tłoków? Akumulator sprawdzałem, napięcie 12,5V. Czy ktoś miał podobny problem, pozdrawiam
Wyczyścił Pan układ dolotowy wymienił filtr powietrza? Być może wyrzuca resztki z kolektora wydechowego..?? dlatego przed montażem nowej czyści czyści sie wszystko.
Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .
Przed awarią nie miał błędów teraz za bardzo nie mam jak sprawdzić. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem, zabieram się do czyszczenia EGR oraz kolektora, słyszałem, że może tam tkwić problem.
no i kanal do EGRu wogole zaslonilem (na kolektorze) i dalej lipa...
Witam, Od dłuższego czasu zmagam się z problemem ubytku płynu chłodzącego. Z możliwych przyczyn została mi w zasadzie uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica, ale ostatnio trafiłem na forum VWGolf opis przypadku, w którym walnięta była chłodnica recyrkulacji spalin. W celu potwierdzenia, czy to właśnie to, chłodnica została wyizolowana z układu. Prosiłbym...
w kolektorze dolotowym znajduie sie czujnik sprubuj go przeczyścić u mnie pomogło tylko go nie uszkodż ja czyściłem sprężonym powietrzem
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
Wymieniłem komplet czyli przepustnica, chłodniczka EGR, metalowy, podciśnieniowy grzybek oraz ten plastikowy również. Praca straszna. Do tego czyszczenie kompletnego dolotu, kolektory rozebrane w mak, klapki wyjęte wyczyszczone, nasmarowane w miejscach obracających się. Wszystko zrobione tak jak być powinno, żaden mechanik by się tak z tym nie bawił....
Witaj odnośnie tej turbo-dziury czyszczony był kolektor? sprawdź vagiem zawór egr(N75) ja po remoncie turbinki laguna 2005 dci też miałem z tym problem zanieczyszczony był zawór egr.Pozdro
W dieslu z vacumpompy. A teraz powiedz skąd by się w dieslu wzięło podciśnienie w kolektorze, pomijam stare mercedesy, które miały przepustnicę. No ale tak, wczoraj jeden kazał czyścić krokowca w kangoo 1,9d
Świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być. Szukam różnych rozwiązań.
Tylko zastanawia mnie czy komputer nie załapie błędów i czy nie wyskoczy kontrolka na liczniku, przy takim sposobie czyszczenie bezpośrednio w filtr.??? Nawet gdyby to co? Patrząc na własne doświadczenia z czyszczeniem kolektora dolotowego mocno wątpię w skuteczność czyszczenia taką metodą. Mam kolegę który skodą Octavią 1.9 TDi 90KM zrobił milion...
Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
Wylatuje dolot czyli plastikowa rura do turbo i kolektor dolotowy z egr i klapą. Najlepiej zdemontować też rurę od turbo. Po tym zabiegu masz dostęp do śrub kolektora wydechowego. Niestety spływ oleju i wspornik muszli odkręcisz tylko od dołu. Z doświadczenia czyszczenie nie skutkują długotrwała bezawaryjną pracą. Przeważnie w mechanizmie jest sporo...
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
Witam serdecznie, jak w tytule świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być, proszę o szybką pomoc.
Niestety w Twoim przypadku musisz odkręcić cały kolektor, zdejmij gumową rurę i zobacz ile masz syfu, ale zanim zaczniesz się męczyć z czyszczeniem zrób diagnostykę silnika.
Coś się dostało pod zawór jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam...
Piszesz, że przeczyściłeś dolot, czyszcząc go sprawdziłeś położenie klapy gaszącej umieszczonej przed wlotem łącznika kolektorów ssących ? Warto tam zajrzeć gdyż lubi się zacinać w pozycji półotwartej i wtedy silnik też będzie mulił.
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
Witam posiadam seat toledo 2 1.9 tdi odcina pod górkę przy 120 km/h na każdym biegu była rozruszana sztanga przez mechanika poprzez czyszczenie przez specjalny płyn który był wpuszczany przez kolektor i było ok przez około 2 tygodnie później to zaczeło powracać i gaszenie auta pomagało a teraz już nic prawie zawsze to samo 120 i tyle on twierdzi że...
Passat B5.5 (3B6), 1,9 TDI, AVB, 101 KM Koledzy, mam zdemontowane oba kolektory, turbinę i EGR. Jesienne porządki i regeneracja turbiny... Chciałbym tę okoliczność wykorzystac na umycie silnika, a zwłaszcza... i tu pytania do Was: 1. JAK WYCZYŚCIĆ KANAŁY WLOTOWE w głowicy do silnika, bo są zaolejone? Czy jest niebezpieczeństwo, że coś szkodliwego nawpada...
Kolego RNIC dot pierwszego: zgadza się wałek nie wygląda za ładnie, ale krzywki od wtrysków w maksymalnym wychyleniu mają identyczne wymiary, krzywki od zaworów również takie same. Myślisz, że przez to gaśnie? dot drugiego: Pompki są aktualnie z 2.5 tdi i objaw jest taki, że odpala i gaśnie, ciężko odpala, ciężko dochodzi do 900 obr/min i jak je osiąga...
Przepływka była sprawdzona na kompie na zasadzie wartość żądana i mierzona (wartości pokrywały się). Dodatkowo odłączyłem czujnik, żeby sprawdzić czy obroty przestaną falować, ale było bez zmian. EGR i cały dolot rozbierałem do czyszczenia, ale też za wiele to nie dało. Uszczelnień na EGR i kolektorze nie wymieniałem, ale nie były zwulkanizowane (podejrzewam,...
witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego doładowania silnika w dolnych zakresach obrotów...
witam, Panowie sorry że odgrzewam kotleta,ale wierze że u was znajdę podpowiedź,więc posiadam leona 1.9 tdi ARL 2003r i podlaczam wskaznik boost wpinając się w egr.I tu zaczeły się schody bo po odkręceniu egr,zobaczyłem jak jest zawalony nagarem,więc zaczynam akcje z egr-em czyli podwójne zaślepienie,czyszczenie,zmiana bloku 3 w vag-u na max. Przy okazji...
Witam. Po czyszczeniu kolektora ssacego, wymianie chnłodniczki spalin i turbiny na regenerowną jest lepiej ale czasem slychąc ten szum przy zmiane biegów(DSG). Samochód jakby wiecej pali. Niewiem czy to może wina zmiany opon na 17. Wykonałem logi przepływki i turbo. Wygladają chyba ok? Proszę o ocene i sugestie. Dzieki
1.9 TDI 90 km czy 110 km silnik? Potrzebny magik, który to potrafi rozróżnić. Niestety, ale w miejscu, gdzie powinien być kod silnika na bloku, jest rdza i nawet po czyszczeniu nic nie widać. Silnik pochodzi z innego auta, więc naklejki w bagażniku i na kielichach na nic się nie zdadzą. Silnik już włożyłem do auta, ale chcę poznać jego moc. Dodatkowo...
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Witam Dodge caliber - 2.0 crd to to samo co 2.0 tdi w vw Brak mocy do 3000 obrotów, jedzie jak bez turbo. Przepływka wymieniona poprzednia martwa. Jest lepiej ale to nie to. Wąż dochodzący do kolektora twardnieje, błędów brak - był egr, skasowałem umyłem egr i wraca - po odłączeniu egr rurki - czyli zamknięcie egr mocy nadal mało, innych błędów brak....
Turbina była czyszczona gdyż regeneracji jak gość twierdził nie wymagała. Na wirniku luzów brak, ubytków w łopatkach też nie ma. Stwierdził, że czyszczenie wystarczy. Na diagnostyce mechanik sprawdzał pompę i wtryski. Mówił że są w dobrym stanie. W kanale wydechowym w głowicy też nie ma syfu. Wszystkie kolektory zostały wyczyszczone. ,,Masz dalej problem...
W lutym czyściłem turbo, wymieniłem gruszkę, wymieniłem N75, zaworek zwrotny od podciśnienia, oraz wszystkie węże od podciśnien. EGR zaslepiony i wyczyszczony kolektor tez. Auto chodziło lepiej niż gdy je kupilem. Filtr powietrza nowy. Co do EGR to u ojca tez zaślepiłen także to raczej nie jego wina. Potem padł przeplywomierz, aby się upewnić podmienilem...
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
No i czeka mnie czyszczenie turbinki . Sprawdzałem podciśnienia i na vakum pompie jest -0,8 na wejściu do egr -0,8 na klapie do gaszenia po wyłączeniu silnika -0,6 na wyjściu z egr -0,7 . Ciśnienia są dobre Dodatkowo podmieniłem N75 , sprawdziłem sztangę w innym Passacie i jest dużo dłuższy skok ok 1,5 -2 cm natomiast u mnie ok 0,8-1 cm więc różnica...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Witam. W czerwcu 2020r. Czyściłem kierownice turbosprężarki. W załączniku wrzucam zdjęcia z logów dynamicznych z czerwca. Na tych ustawieniach auto jeździło bez problemu do teraz. Od tygodnia czasu auto najczęściej na 3 biegu i powyżej 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny. Znany wszystkim NOTLAUF. Vag wyświetla błąd 17965. Czy jest możliwe ze ponownie...
Czyli wychodzi na to, ze zaworek do wymiany? Panowie konkretnie chodzilo o to, zeby najpierw wyeliminowac zle podlaczenie wezykow, jesli teraz jest dobrze to z tym mam spokoj. Po obserwacji sztangi przy turbinie wiem, ze nie chodzi tak jak powinna, ruszy sie moze z 2mm i nic wiecej. Palcem tez praktycznie jej nie rusze, opor stawia tak jakby wlasnie...
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
Jeżeli chodzi o poprawność połączeń podciśnień to jest na pewno dobrze, sprawdzałem 2 razy. Kolektor ssący był wyczyszczony przy czyszczeniu sprężarki. Katalizator ? nie wiem. Przewód od N75 do filtra drożny. No właśnie wygląda to tak jakby geometria nie zamykała się do końca. Sztanga nie była ruszana (nie była regulowana). Ok 4 lat temu miałem podobny...
witam, jako ze jeźdze tylko po mieście dopadł mnie problem dpf. a6 2.0 tdi przeb. 168K 2007/2008 Drugi raz w przeciągu 1,5 miesiąca pokazał mi sie dpf do wypalania. zapalił sie przy 20,5 % zapełnienie . Sprawdziłem masa zanieczyszczeń z kanału 68 i mam 60. Czy możliwe ze mechanik przy pomocy chemii jest wstanie to wypalić wyczyścić, byłem u niego z...
Stwierdziłem, że jednak będe zamawiał uzywane turbo ( jest czyszczone i jest parę miesięcy gwarancji), na warsztacie to przełoże. Pytanie tylko co co sie zaopatrzyc dodatkowo ( nakrętki kolektora - jakie?szpilki?c, czy uszczele pod kolektory ssacy i wydechowy - trzeba nowe? czy jak stare nie będą uszkodzone można dać te same?, czy rurka doprowadzająca...
Witam serdecznie, proszę o poradę odnośnie Audi Q5 2.0 TDI CAHB, przebieg 188 000 km, po czyszczeniu układu dolotowego, kolektor, klapki wirowe, przepustnica, EGR, nowe płyny i filtry i w tym filtr paliwa, i nie mogę pozbyć się błędu P0088, przy odpalaniu, przy spokojnej jeździe zapisuje się w pamięci ten własnie błąd P0088 – Fuel rail/system...
Błędy jakie zostały to 19591 zmienny kolektor dolotowy, zawor przelaczajacy. Nie osiągnięto dolnego stopu Staly 17953 moduł sterujący przepustnica usterka Stały Rozebralem doloty i fakt jest trochę nagaru lecz klapki swobodnie się otwierają i zamykają Zrobiłem test UPG na uczczelke pod głowica i wszystko ok Kupiłem środek do czyszczenia wtryskiwaczy...
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
Aa To oni nie diagnozowali auta/usterki tylko sam filtr DPF? Zaprowadzilem samochód z przekonaniem że dpf wymaga czyszczenia. Znam się na tym jak wilk na gwiazdach, naczytałem się na forach a objawy na to wskazywały. Sprawdzili i dpf był ok. Wymieniony został ten czujnik i kolektor dolotowy z nastawnikiem klapek bo był niesprawny a kolektor cały w...
Witam. Zdemontowałem EGR, sporo sadzy w w nim. Moknie w benzynie. Okaże sie jaki efekt czysżczenia, jeśli taki sam to wywale to ustrojstwo i zaślepie otwory po nim. Zauważyłem jeszcze w kolektorze ssącym, gdzie przykrecany jest egr do tego na górze a w otworze zasysa jak przykładam ręke, w środku jest odrobina oleju z sadzą. Co mogło puścić? Uszczelka,...
Witam serdecznie od jakiegoś czasu borykam się problemami z passatem. Motor 1.9 tdi 1z 90km. Co się z nim dzieje? Brak mocy, muł Niestabilne obroty Potrafi zgasnąć Czasami ciężko odpala Otóż passat czasami jak się go odpali to wchodzi na obroty 1000-1300 ma buta, turbo pompuje, kopci dosyć sporo przy wysokich obrotach i wydaję mi się że silnik wtedy...
Więc tak: kupiłem dziś przewody ciśnieniowe o odpowiednich średnicach i obejmki aby je pościskać tam gdzie trzeba (grosze, sprzedają na metry w sklepach) i wymienię wszystkie które dochodzą do zaworów N75 i sterowania EGR. Silnik mam 110KM. Jest TDI z czerwoną literką "I". Bynajmniej jest 110 w dowodzie no i czuję, i po jeździe czuć te 110 generalnie....
Wszystko już poskładałem, przejechałem ok 500km i jak na razie jest ok i oby tak było jak najdłużej. W trakcje czyszczenia wszystkiego znalazłem wypaloną uszczelkę na połączeniu rury od kolektora spalin i chłodnicy spalin, połączenie było niedokręcone i uszczelka się wypaliła do tego stopnia że się kruszyła podejrzewam że kawałek mógł zostać zassany...
witam serdecznie może będziecie wiedzieli o co może chodzić turbina działa prawidłowo dziś zamontowana po regeneracji interkuler przeczyszczony bo był cały w oleju kolektor przeczyszczony niemniej jednak samochód nie chodzi prawidłowonie ciągnie chodz ma 130 koni tak jakby brakło mu powietrza lub jakby nie miał doładowania proszę o pomoc jeśli ktoś...
Witam po dłuższej przerwie znowu ten sam problem tym razem po czyszczeniu zbiornika paliwa zapalił się ten check i kopci na biało jak szalony. Kto mi powie co to są za czujniki patrząc na wprost zaraz za zaworem EGR przy kolektorze i drugi niżej przy (nie wiem jak to nazwać bo mechanikiem nie jestem ) tych dwóch kołach z przodu silnika na dole tak z...
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
Sprawa ma się następująco. Maszyna padła podczas jazdy w mieście normalnej eksploatacji z dnia na dzień i podejrzenie od razu padło na turbinę więc została wymieniona a mechanik który to robił doradził abym założył sobie od 110 konnego bo taka sama i mocniejsza podobno wię poszedłem tym śladem. Niestety po wymianie efekt ten sam. Drugi spec postanowił...
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam Autor napisał cytuję :(zapchany i przeswit w kolektorze byl w miejscu egr ok 8mm ) A wy go prosicie o logi ? , cały układ dolotowy do czyszczenia , po za tym jak łapie limpa to powinnen zarejestrowac bład nie ? Kopci na czarno albo szaro , może ?? Jak odpala kiedy jest zimny i kiedy ciepły , na dotyk czy trzeba długo kręcic ? Czy na skanerze mozesz...
jankolo - jesteś człowiekiem po którym widać że czepia się szczegółów. Umieściłem ten link bo może tym komuś pomogę. Nie wiesz o tym ale ten facet który to sprzedaje miał poprzednią aukcje za 500zł i pisał że robi spotkania więc jak ktoś jest zainteresowany to może pojedzie do Niego i się pokusi . Co do moich testów to powiem Ci że robiłem test ale...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Przeglądając posty zauważyłem, że dałem odpowiedzi jak się problem już wyjaśnił <blame on me>. Otóż całość załatwił N75. Auto zapier**la i naprawdę nie potrzebne były moje nerwy. Czasami trzeba się zastosować do prostych zaleceń kolegów z forum. Najłatwiej było zamienić zaworek. Jeszcze zanim zamieniłem zaworki na próbę, czyściłem doloty, EGR,...
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Witam, od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem, mianowicie podczas jazdy autko często słabo się zbiera (ma często momenty przymulenia). Jeśli lekko przytrzymam pedał gazy podczas jazdy a później docisnę mocniej auto zbiera się można to nazwać normalnie choć miałem już 2 autka z identycznym silnikiem i było o wiele lepiej mimo iż były starsze...
Witam!Panowie mam taki problem.Czasem jak odpale auto to ma notflaut czyli nie ma mocy(silnik pracuje w trybie awaryjnym) i ciezko sie jedzie takim autem,lecz gdy przytrzymamgo na 2gim biegu i z trudem do 3000tys obr to problem ustepuje i auto chodzi tak jak powinno.Az do momentu jak zgasze je.Bylem u elektryka i ciagle wyskakuje blad przeplywki lecz...
Witam, ostatnio padło mi turbo w Golfie 1.9 TDI ALH, to znaczy pękł wałek , olej poleciał na tłoki, szybko go zmuliłem i zgasł, ale później ze 3 razy próbowałem jechać, ale już obroty się nie podnosiły, tylko turbo wydawało metaliczne dźwięki. Więc turbo pojechało do regeneracji , a ja się zająłem czyszczeniem silnika, intercooler, kolektor ssący, tłumik....
witam, układ dolotowy to cały układ powietrza czyli, filtr ,turbina, intercooler(brrr chłodnica powietrza doładownego) kolektory ssace, zawórERG to takie ustroistwo które częśc spalin cofa do dolotu by dopalić te spaliny i zmniejszyć emisje tlenków azotu, hehee b.mądrze brzmi, kup sobie dobre rękawiczki gumowe nitro rozpuszczalnik, czteropak piwka,...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
Cześć Wszystkim ! Spotkała mnie mało przyjemna przygoda, mianowicie puścił mi napinacz pasek rozrządu przez co rozrząd dobrze się poprzestawiał. Jechałem ok 100km/h gdy nagle silnik stracił moc, a przy dodaniu gazu kopcił okrutnie i nie chciał jechać, nie było żadnych dźwięków akurat ze bylem już blisko celu ok 700m zwolniłem do 40km/h i w tym momencie...
W sumie tyle to ja wiedziałem. Piszą wszyscy, że jest potrzebny, bo inaczej by go tam nie było, ale nikt nie pisze po co jest potrzebny. Obecna moja wiedza n/t temat jest taka, iż EGR jest potrzebny żeby spełnić określoną normę czystości spalin EURO. Diesel emituje dużo cząstek stałych, które mają wpływ na żywotność katalizatora, no i ponoć jeszcze...
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Trochę żartem trochę serio. Miałem Pasata wolnobieżnego (bez turbiny) i spotkałem się z problemem rozbiegania silnika. A przyczyną było wciągniecie czyściwa do kolektora ssącego. Zależnie od tego jak się ułożyło potrafiło przytkać zasysanie powietrza i silnik zaciągał opary oleju. A na oparach brak kontroli obrotów aż wypali.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Więc tak: wydaje mi sie, że gruszke wciąga do końca, dolot też cały czyścilem i nie wygląda na nieszczelny. Dodam teraz moje spostrzeżenie zrobiłem test tzn. odpiąłem dolot przed samym kolektorem ssacym turbina dmuchała dość ładnie, lecz nie o to chodzi przytkałem ręką, dolot, aby robiło sie ciśnienie druga osoba...
Witam. Jest mały problem z seatem toledo 2 2000 rok tdi 110 km AHF przebieg 215 kkm a mianowicie: Na początku było wszystko OK zero problemów. Pewnego deszczowego dnia w momencie załączania się turbiny ok 1700-1800 rpm nie było charakterystycznego gwizdu i brak przyspieszenia. Zgasiłem auto odpaliłem i wszystko było OK zero problemu ?! Potem jeździłem...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
czyszczenie kolektora czyszczenie kolektora ssącego czyszczenie kolektora dolotowego
simson ładowania zelmer malakser phison firmware ps2251
obrotomierz cinquecento sporting politechnika gdańska
BMW E46 316i - trudności z odpalaniem na zimnym silniku Restart ECU w Toyocie Verso 2.2 D-4D 136 KM