Podstawa to odczytać błędy, przyczyny mogą być różne.
czyszczenie kolektora ssącego
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
Sonda przed katalizatorem służy do ustalania korekt zasilania, za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze. Wystarczy zapiąć oscyloskop ( lub nawet miernik analogowy) aby sprawdzić czy sonda działa : powinna oscylować napięcie 0 do 0,8 V z częstotliwością od 1 raz na sekundę. Jeśli nie oscyluje lub oscyluje rzadziej to należy ją wymienić bo...
Witam może turbina się kończy. Odłącz przewód pomiędzy kolektorem a głowicą i odpal.
witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
No na pewno coś się dzieje tylko co ? może uszczelniacze na zaworach a może samo czyszczenie coś da kolektora ssącego ????
Świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być. Szukam różnych rozwiązań.
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Witam serdecznie, jak w tytule świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być, proszę o szybką pomoc.
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
witam mam takie pytanko: czy kolektor ssacy z nagaru najlepiej czysci sie przy pomocy palnika gazowego?? jesli tak to czy potem nalezy nalezy wlozyc go do wody i schlodzic czy niech wolno ostygnie?? i jak ma sie sprawa z uszczelkami czy musza byc nowe czy mozna zostawic stare?? z gory dziekuje za pomoc :D[/color]
Witam, Od dłuższego czasu zmagam się z problemem ubytku płynu chłodzącego. Z możliwych przyczyn została mi w zasadzie uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica, ale ostatnio trafiłem na forum VWGolf opis przypadku, w którym walnięta była chłodnica recyrkulacji spalin. W celu potwierdzenia, czy to właśnie to, chłodnica została wyizolowana z układu. Prosiłbym...
Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny. Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny. Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem. Świece czyścisz zamiast wymienić, kolektora ssącego nie dokręca się na siłę, tylko wymienia się uszczelki, czym...
Witam, auto podczas przyspieszania szarpie od 2000 do 3000 rpm. do 3000 rpm. jest całkowita turbo dziura, dopiero później czuć że ciągnie. Na kompie nie ma błędów. W parametrach pracy silnika podejrzałem że podczas szarpania dawka paliwa skacze 20-30 mg. Zastanawia mnie działanie sondy lambda umieszczonej zaraz za turbo? Katalizator drożny, obecnie...
Informuję, że czyszczenie przepustnicy przeprowadziłem z powodzeniem na podstawie fotoporady, której link podaję poniżej. http://tnij.org/czyszczenieprzepustnicy
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
Witam ponownie po pewnej przerwie, zacznę od 2-giego problemu. Wydaje się być rozwiązany. Przypadkowe gaśnięcie silnika na chwilę obecną nie zdarzyło się po przejechaniu kilkuset kilometrów w cyklu mieszanym (bardziej miasto). Pomogło czyszczenie kolektora ssącego+przepustnicy+sinika krokowego (było trochę sadzy, nagaru, ogólnie niezbyt czysto) - hmm,...
Skład mieszanki na wolnych obrotach nie taki jak powinien być. Czyszczenie gaźnika i jego dokładna regulacja. Sprawdź uszczelnienie do kolektora ssącego, może tam ciągnie lewe powietrze. :|
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Problem rozwiązany wymieniony czujnik zasysanego powietrza na bosch przy okazji dokładne czyszczenie przepustnicy oraz uszczelnienie silniczka krokowego (wejście do kolektora ssącego) wszystko wróciło do normy.
często wystarczy czyszczenie klap kolektora , zabrudzenie powoduje że czujnik nie może osiągnąc wartosci wymaganych
Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza. Czyściłeś kolektor ssący?
Regulacja w "każdej" pilarce, kosie 2T z "normalną" konstrukcją układu wymiany ładunku. Czyt. ze "zwykłym" tłokiem, oraz standardową konstrukcją cylindra czyli 90% konstrukcji. Ustawia Pan podstawowe parametry H i L, a następnie doregulowuje Pan parametry pracy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Jeżeli nadal jest problem to: -Nieszczelność...
Tylko na to żeby się nic nie dostalo do kolektora ssącego.
Witam Serdecznie Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu...
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
Witam, Posiadam Golfa 3 z 93 roku, silnik 1.6 ABU i odkąd mam go to walczę z falującymi obrotami. Wymieniłem już czujnik temp., podstawkę pod monowtryskiem, czyściłem przepustnicę, byłem na komputerze i nic. Przy czyszczeniu przepustnicy zauważyłem, że od spodu kolektora ssącego znajduje się plastikowy wężyk, który jest połączony z jednopinowym czujnikiem...
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
No i po co było świecę ruszać? Ona nie miała nic do opisanych problemów, powyżej +2°C nawet nie jest w tych silnikach grzana. Skoro przed "pracami serwisowymi" było ok, to problem leży zapewne w Twojej działalności. Pewnie klapy w kolektorze czyściłeś i "koksu" do kanału ssącego nawpadało i podlazł w gniazdo zaworu powodując nieszczelność. Sam tej świecy...
Kolego polecam czyszczenie zaworka N75 sterującego podciśnieniem a razem z nim szczelności przewodów sterujących sztangą, aku podciśnienia i ałej reszty wężyków poza tym kontrola czystosci kolektora ssącego obowiązkowa
Witam Z racji zbliżającej się zimy pomyślałem nad modyfikacją odmy w moim aucie aby nie mieć problemów z zamarzaniem odmy. Pomysł zaczerpnąłem z poprawionego silnika 1.4 BBY. Odmę z tego modelu założyłem zamiast oryginalnej i podpiąłem ją jak w silniku bby do podciśnienia z kolektora ssącego. Silnik pracuje ok, jedynie po odkręceniu korka oleju pojawiło...
ma gaz? moja crv też tak falowała i gasła i okazało się że pękła guma w parowniku i gaz syczał tym cienkim wężykiem od podciśnienia parownika do kolektora ssącego i go zagazowywało na wolnych obrotach
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Przepływomierz był czyszczony a także podmieniany na inny ze sprawnego pojazdu (podejrzewałem, że może zwyczajnie "umarł", ale nic to niestety nie pomogło. Co do lewego powietrza... To jak to porządnie sprawdzić? Tak na "oko" trochę ciężko. Jest jakiś dobry sposób? Jeśli chodzi o przewody gumowe to nie widać śladów spękań ani parciejących miejsc, wszystko...
Sprawdź szczelność kolektora ssącego, jeżeli nie ma błędów.
czy to zwykły gaz czy sekwencja? jak zwykły na mikserze to do sprawdzenia szczelność kolektora ssącego do głowicy (np psikając plakiem - pewnie nieszczelna i trzeba odkręcić kolektor i wymienić uszczelkę, najlepiej smarując ją jeszcze Reinzem), jak sekwencja to do czyszczenia/wymiany wtryskiwacze lub ich sterowanie
Witam, Panowie, na wstępie proszę się na mnie nie denerwować, że pytam zamiast poszukać(próbowałem). Właśnie przymierzam się do zakupu Audi A4 1,9 TDI 110KM i nie bardzo się orientuję które roczniki mają pompę a które pompowtryski o ile w ogóle któreś mają pompowtryski. Jak zadzwoniłem do ASO, żeby zapytać, które roczniki są na wahaczach a które na...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania. Oczywiście wtryskiwacz może "lać",...
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
widzę, że dużo wiesz o tych seatach Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same. Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały. dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora...
Coś się dostało pod zawór jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Przyczyna może,, leżeć,,w niesprawnym silniku krokowym.A odnośnie******* aha dodam ze zauważyłem gdy dodaje gazu słyszę taki zasys powietrza ale to chyba normalne prawda?****** to sprawdź wąż od kolektora ssącego do ,,serwa,,pompy hamulcowej .Jeśli będzie dziurawy -dostaje się ,,fałszywe powietrze,,i cały układ wtryskowy jest,, oszukiwany ,,
Gasnąć nie powinien, jedynie "zafalować" obrotami. Odma na 99% do wymiany. Czyszczenie nie wchodzi w grę bo jak ją rozbierzesz to już nie złożysz w całości. Nie kupuj zamiennika. Z tym zdejmowaniem kolektora ssącego żeby dostać się do odmy to, za przeproszeniem, pierdoły opowiadasz. Łap tutorial: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... (mam...
Radzę Panu sprawdzić obroty silnika w serwisie. Cyba że ma Pan możliwość w domu... ma być zależnie od modelu od 2800 do 3100. Domowe rady to przytykanie palcem kolektora ssącego (podstawy filtra pow. ) i określenie czy zmienia się praca silnika tzw 4-takt z wydzielaniem czarnego dymu z wydechu?
silnik 01. - bloki pomiarowe grupa 13 / 18 / 23 Proszę Pana ja miałem to samo :) na zimnym silniku szarpanie właśnie na niskich biegach ale to się okazało wina nagaru zrobiłem czyszczenie 2 kolektorów ssący i wydechowy. czyszczenie wtrysków. zalewałem tłoki płukanką też zdejmowałem miskę + pokrywę zaworów aby jak najbardziej usunąć zanieczyszczenia...
Miałem podobny problem z escortem z 99r. 1,6 16V obroty schodziły bardzo wolno, czyszczenie silnika krokowego nic nie pomogło konieczna byla wymiana na nowy-po wymianie problem zniknął ,sprowdz jeszcze przewody gumowe dochodzące do kolektora ssącego czy są szczelne, koszt silnika od 250 PLN w góre. Ja dałem 270 na allegro .Pozdrowienia
Po tym czyszczeniu paliwo jest w gaźniku ? Można spróbować podać podczas kręcenia samostart albo plak do kolektora ssącego. Jeśli zapali to problem będzie z dopływem paliwa do gaźnika albo z samym gaźnikiem. Obstawiałbym raczej pompę i dopływ paliwa. To że podaje paliwo bez dławienia ( na odłączonym przewodzie ) nie oznacza że poda kiedy będzie potrzebne...
Witam Wczoraj czyściłem sobie filter od powietrza i odkreciłem pokrywę plastikową silnika sobie żeby zobaczyć czy tu jest wszystko ok. no i zobaczyłem wyciek oleju co on może oznaczać i co trzeba zrobić żęby tą wade usunąć. po wyczyszczeniu filtra w golfie IV 98rok 1,6 SR +lpg golf zaczął mi sie mulić . jak jade 50 km nie czuć nic ale jak do gazuję...
A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego. Po to są dwa wcześniej zawory odcinające i wtryski. Więc bez przesady, parownik jest tylko od parowania i redukcji ciśnienia, nic ponad to. Dodano po 1 Co zresztą widać po pytającym że czyszczenie parownika nic nie dało bo nie mogło. Tam jest inna przyczyna.
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
czyszczenie EGR i kanału w kolektorze ssącym
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
zdemontój calość i za pomocą środka do czyszczenia styków elektrycznych wyczyściszgo środek ten wtryskój w przepływomież od strony kolektora ssącego a nie filtra powietrza wtryskiwany środek wtryskój z odległości nie biszej niż 5cm od drutu czy płytki cztszczenie takie pomaga tylko na krótki okres może ktoś zna lepszy sposób PS.nie uruchamiaj silnika...
Odkręć przewód od kolektora ssącego i sprawdź czy nie masz czasem w nim sporawej ilości oleju. Jak jest olej to znaczy że turbo raczej do wymiany i katalizator do czyszczenia bo prawdopodobnie jest zawalony nagarem.
Panowie/Panie....mam mały problem : Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo???? czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ??? boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ???? proszę o pomoc.....
Witam. Problem to kosiarka z silnikiem NAC T575 z nożem 52cm z wyrzutem tylnym. Kosiarkę nabyłem na złomie za niecałe 80zł, trafiła na złom najprawdopodobniej dlatego, że ktoś nie umiał sobie poradzić z jej pracą, odpalaniem i tym podobne. Mianowicie problem z kosiarką jest taki, że ciężko było ją odpalić na zimnym silniku, zachowanie ciągle takowe...
Witam. Mam problem z moim AUDI A4 1.6-98r kombi, mianowicie brak mu mocy na niższych obrotach (zastanawia się po czym jedzie już normalnie).tak jak by dostawał za dużo paliwa i nie spalał Na postoju delikatnie falują obroty? i dymi na niebiesko czarno strasznie, Nie dawno odebrałem auto od mechanika została wymienione: uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem,...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Wyczyść odmę A odma jest w kapie zaworowej pod kolektorem ssącym i sobie możecie ją czyścić... Olej w tej puszcze był, jest i będzie. Tyle w temacie.
Dzięki za info mam taki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... wymieniałem kasetory i czyściłem przepustnice i kolektor ssący dałem nową uszczelką i śruby i przejechałem na razie z 2tys km i niby było ok do wczoraj :( Na Pb i na LPG tak samo jest z wydechy słychać jak by pulsacyjnie pracował
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
do tej pory wymieniłem już: termostat, czujnik temperatury sterownika, filtr od benzyny i gazu, sondę lambda, wymieniane były wtryski ( bez listwy) i pompa benzyny, kalibrowana i czyszczona była przepustnica, jeszcze jakiś czujnik nie pamiętam chyba położenia wału lub wałka rozrządu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. teraz zaczynam podejrzewać jakąś...
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
To głupek nie mechanik. Ten sterownik nie ma stałego zasilania i z chwilą wyłaczenia kluczyka w stacyjce pozostaje ....bez prądu. Niech ci pan mechanik sprawdzi szczelność ukladu ssącego jak i sam przepływomierz. Często się w nich przytrafiało, że na wskutek kichnięcia wybijało dolną pokrywę przepływomierza, w wyniku tego nie działał klapa spietrzająca....
Pewnie chodzi o kolektor ssący , i co tam chcesz czyścić bez demontażu??
Zmontowałem wszystko i przeprowadziłem kalibrację gazu. Niby wszystko działa ale zarówno na gazie jak i na benzynie silnik dziwnie drży i słabiej się wkręca na obroty. Dodam, że kolektor dolotowy zdejmowałem ponieważ astra szarpała przy ruszaniu z pierwszego biegu. Kanały rozdzielacza EGR faktycznie były zasklepione nagarem i miałem nadzieję, że auto...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Dzięki wielkie ! Byłem jeszcze sprawdzić cięgno od klapek, i w parametrach teraz dopiero zauważyłem że EGR nie ustawia się w żądanej pozycji. Nawet wywołując go w programie, rządane położenie to 100% a jest z 0-3.5% tylko także wygląda na zacięty jutro demontuje i czyszczę go. Pewnie nikt tam nie zaglądał od nowości plus to wysokie spalanie oleju swoje...
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ... Ostatnio "wyczyszczono mi EGR" , po czym auto świetnie jeździło ok. 3 dni , a potem problem zaczął...
Pobawiłem się z tym silniczkiem i wygląda że jest dobrze zamontowany , a obroty nadal falują ale po dokładnym sprawdzeniu , po spryskaniu zmywaczem do hamulcy w okolicach 2 środkowych wtrysków , auta zaczęło się trząść , czyli gdzieś tam jest jednak nieszczelne - wymieniłem oringi na wtryskach , dysze lpg wklejone , czyli zostaje uszczelka kolektora...
Witam wszystkich specjalistów od wtryskiwaczy :) Moje x5 e70 3.0d M57N2 235hp 2008r od jakiegoś czasu drży na obrotach i nie pomogła regulacja obrotów, adaptacje przepustnicy, egr, klap.... Więc wywaliłem EGR, DPF, KLAPY WIROWE, wyczyściłem układ dolotowy do stanu jak nowy, naprawiłem sterownik świec żarowych, świece żarowe wymieniłem na nowe, odmę...
Filtry wymieniane. Pierwszy raz jak pojechałem po 10 tys km to gazownik się zaśmiał i pokazał mi filtr. Czysty jak nowy. Stukanie zaczęło się zaraz po tym jak gdzieś badziewia zatankowałem. Był efekt gaśnięcia przy przełączaniu i długo kręcił zanim odpalił. Kiedyś to przerabiałem na magiczne jetach w A3, ale one po tym jeszcze przejeździł z 30 tys km....
sprawdź szczelność kolektora ssącego tak jak koledzy ci piszą, z tych objawów które piszesz to zaciąga lewe powietrze, powinien ci jeszcze falować na obrotach. sprawdź na benzynie spryskując wszystko co jest na kolektorze ssącym sprayem do czyszczenia srzepustnicy za przepustnicą, jak zmienia obroty to tam masz wyciek
dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz...
zauważyłem że turbina ma dosyć spory luz poprzeczny na wirniku tłoczącym powietrze do kolektora ssącego ( około 3-4mm ) Jeżeli poważnie mówisz o 3 mm luzu, to tam już kawałek wirnika dawno temu się starł i przez silnik wyleciał... Dopuszczalny luz to dziesiąte części milimetra. Jeżeli wirnik nie trze jeszcze o obudowę to wystarczy wymiana zestawu naprawczego...
Witam mam problem z vectrą b silnik j/w błąd p1640 można skasować lecz pojawia się przy ponownym uruchomieniu samochodu. Dodam że został wymieniony sterownik na drugi, gdyż myślałem że przyczyna tkwi w sterowniku.Mogę powiedzieć jeszzce że ktoś wyjął żarówkę z kontrolki silnika i nie swieci, lecz po podłączenu kts widać jak kontrolka włącza się i wyłącza...
Zazwyczaj najgorzej jest rano po dłuższym postoju dlatego sprawdzałem dziś szczelność i niby jest ok. Szczelność instalacji gazowej? A kolektora ssącego już nie? Przez 8 lat na tych ustawieniach nic się nie działo. Bo układ dolotowy był szczelny. Przepustnica czysta, adaptacja była robiona? Świece w jakiej kondycji? Może w nich leży problem? Dziś wyczyściłem...
gaźnik był w serwisie czyszczony i sprawdzany - więc rozumiem że nic mu nie brakuje. Dodatkowo sam go wyczyściłem i przedmuchałem każdy otwór. Szczelność, połączenia kolektora ssącego z cylindrem i gaźnikiem - Połączenia szczelne. Poziom paliwa - chmm. W gaźniku jest plastikowy pływak z wycięciem na iglicę zamykającą dopływ paliwa do komory pływaka....
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Nubira nie posiada żadnego przepływomierza. Śmigam tym prawie 3 lata, to przykład kompromisu taniej produkcji i nowoczesności lat 90. Może warto sprawdzić wtryski, ich połączenia elektryczne. Ciśnienie paliwa - sprawność zaworu i pompy paliwa. U siebie mam lpg i czasem na benzynie też zdarza się falowanie obrotów , ale w niewielkim zakresie i sporadycznie....
Mój Focus tddi też kopcił na czarno przy mocniejszym dociśnięciu pedału przyspieszenia. Wycieków oleju zero, spalanie trasa 5, miasto 7,5. Przeczytałem, że problemem może być przytkany kolektor dolotowy powietrza oraz zawalony szlamem zawór ERG. (i w efekcie jest za mało powietrza do spalania na wysokich obrotach, dlatego kopci). Kupiłem płyn w spray-u...
Zwór EGR do czyszczenia Podczas czyszczenia turbiny ściągany był także kolektor ssący i czyszczony EGR, mechanik stwierdził że nie był bardzo zawalony ale był oczyszczony.
w internecie znalazłem też taką podpowiedz żebym odczepił przewód od egr i pomogło zadławienia nie było . teraz nie wiem czy mam wymienić zawór czy coś innego dodam ze kolektor ssący był czyszczony .
Czyściłem właśnie jakiś czas temu cały kolektor ssący z osadów i brudu. Wszystko było porządnie pozaklejane "czarną mazią", pewnie z oleju...
Więc tak, dziś udało mi się odkręcić termostat:), roboty dużo, trzeba odkręcić egr i wyciągnąć, gdyż za nim znajduje się taka blaszka przykręcona do głowicy dwiema śrubami, a która jest całością zgrzana z chłodnicą egr, więc żeby móc zsunąć chłodnicę egr trzeba najpierw tą blaszkę od tyłu pod egr-em odkręcić. Tak piszę tylko o tym gdyby ktoś sam planował...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego doładowania silnika w dolnych zakresach obrotów...
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy ciśnienie kolektora ssącego
spawarka normy monitor audio subwoofer pralka bosch produkowana rosji
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
Głośność radia Ford Focus MK3 ustawiona na 0 - brak możliwości zmiany Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć?