To bardzo czeste uszkodzenie TDI. Przyczyna moze byc przytkany intercooler ojejem ,ktory niestety dostaje sie tam z turbiny. A druga przyczyna to kolektor dolotowy na jego sciankach od wewnatr osadza sie wegiel z olejem co zwerza jego srednice i silnik dostaje za malo powietrza , Widzalem wiele TDI z tym przebiegiem i w kazdym kolektor jest do czyszczenia....
To jest silnik ATJ z 1999 roku. Przed zmianą też nie pasowało na punkty. Ba, jakie punkty? Na kole od wału mam logo vw, EHT. Na rozrządzie jest to co na autodacie, ale nie pasuje w tym miejscu. Po ustawieniu na znaki , które podaje literatura nie można obrócić wału po spięciu paskiem. A czy nie jest tak, że komputer sam sobie dobiera kąt wtrysku? Statyczny...
Wymieniłem turbo i jest ok.
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? W B5FL były tylko silniki TDI na PD
Masz zapewne PD 130 konne?
Już masz ciut mała dawkę bo na jałowym masz 0.6L/h na niedogrzanym silniku, oczywiście możesz zmniejszyć dawkę ale ucieknie trochę mocy. Szukasz usterki tam gdzie jej nie ma. ASZ to tdi pd. Pierwsze pytanie 12.5litra na 100km . Masz zmierzone czy to wynik z zegarów?
paliwo orlen albo schell, a olej 5w/40 castrol o specyfikacji do vw do pd. Powiedz mi a ska tak duze spalanie i co z tym robic? I czy faktycznie jest to problem pd ze Bipy sa dosc wysokie na I i II cyl. ? Bedzie to powodowalo az tak duze spalanie?
Norma i prosze niepiszcie ze wasze tdi PD pali przyslowiowa piatke.Do stowki na trasie spali ci ok 6,ale nigdy nizej.
Zamiast golfa contry kup sobie jakąś 30 letnia toyotę terenową i tam wsadzisz bez problemu v8 np. bmw 4.4 - piękny silnik będzie hobby , pochłonie też na pewno sporo kasy w terenie będzie dawał sobie super radę, na światłach zaskoczy nie jednego golfa tdi, nauczysz się elektryki i elektroniki. Do golfa wsadzisz po przeróbkach tdi - pd dużo będzie na...
Generalnie jeżeli chcesz autem długo jeżdzić to obecne diesle nie są najlepszym wyborem. Nie wiadomo jak będą się spisywały silniki 1.6 TDI przy wyższych przebiegach, 2.0 TDI PD sprawowały się marnie... W pierwszej opcji diesel się też raczej nie opłaci. W drugiej mógłby sie opłacic, ale LPG i tak by raczej wyszło taniej, no ale masz butle w aucie,...
Oczywiście nie było choć ciekawe jakby jeździł ;) AVB to 1.9 TDI PD. I podejrzewam, ze kąt synchronizacji bedzie do ustawienia.
Stanęło na 1.5TSI, spalanie akceptowalne (tzn. nie gorsze niż miałem w 1.9TDI PD głównie po mieście) mimo że nie używam start stopu. Aktualnie robię raczej krótkie trasy, więc współczesne TDI mogłoby być średnim pomysłem. PS Było lane 5W30 C3 i przy tym zostałem (tzn. norma 504 zamiast 508 i cudownym 0W20).
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Ok nie byłem pewien po co jest chłodnica paliwa. Ale czy w silnika z pompą wtryskową paliwo nie nagrzewa się aż tak mocno. Również jest sprężane i drobne ilości z powrotów wtryskiwaczy też trafiają do baku, co prawda w silnika z pompą wtryskową większość sprężonego paliwa trafia do komory spalania, a w silnika na...
https://obrazki.elektroda.pl/6221533500_... Proszę o opinie czy coś tu poprawić? SOI9 jest identyczna. Czy można jednoznacznie określić optymalny pod względem ekonomicznym (jak najmniejszym spalaniem) kąt wtrysku w silniku tdi pd?
Zmień koła i spalanie spadnie. Kolega ma takie a Audi jak Jw i mieści sie w 7l, tu jest coś zespsute w autku. 9l- może masz PD? Tam ma sie co zjuchcić.
Nieważne którędy olej dostanie się do komory spalania , zawsze zostanie spalony efektem czego są spaliny koloru niebieskiego.
Fabia 1,9 TDI PD (ATD) w tej chwili 511 kkm, moc podniesiona na 130 KM. Praktycznie brak poboru oleju (brak dolewek co 15kkm), oryginalne pompki, drugie turbo i drugie sprzęgło w bardzo dobrej kondycji. Turbina KKK, więc na nierdzewnej geometrii-brak problemów z zacinaniem. Spalania bardzo niskie (rekord 4,17l na trasie w załadowanym aucie w 4 osoby,...
Nie wiem dlaczego ale zauważyłem że silniki 1.9 TDI o tak małej mocy ogólnie więcej palą niż silniki 130 KM i w górę. Ale różnica nie jest aż taka duża jak u ciebie. Mój ojciec ma 1.9 z 2006 roku wersja 130 KM i pali mu średnio 5.5 litra a w trasie schodzi do 4.5 a u mnie w takim silniku z 101 KM pali średnio 7 litrów. Ale skoro w trasie pali tobie...
Witam, mam problem z 1.9 TDI BLS. Jakiś czas temu postanowiłem wymienić uszczelki pompowtryskiwaczy, ponieważ auto czasami miało problem z rozruchem po dłuższym postoju. Przed wymianą uszczelek pompowtryskiwaczy auto miało moc i jeździło normalnie. Po wymianie uszczelek, regulacji i złożeniu wszystkiego silnik odpala idealnie, pracuje równo, nie dymi,...
Brudny filtr? Możliwe ale musiałby być w stanie tragicznym. Filtr paliwa w silniku wysokoprężnym należy wymieniać regularnie. Nie wiem jak w TDCI ale w moim przypadku i dość archaicznym TDI PD VAGa zalecany interwał wymiany wynosi 30 tys km co zapobiegnie jego zapchaniu.
Kolega, zadał pytanie przymierzam się do ..... passat lub audi a4, nie wiem który silnik diesla wybrać? Autor tematu ma swoje zdanie, a tu odpowiedzi po co ci diesel, po co ci passat, dlaczego nie benzyna, nie zakładaj instalacji gazowej bo robisz za mało km lub to lub tamto, nie jeździłeś jtd lub ja nie jeździłem jtd, nie ważne - odbiegamy od tematu....
witam goraco polecam golfa IV w TDI. ja mam takiego juz 1,5 roku i smiga bez zadnej usterki. silnik rewelka,a na pompowtryskach ( TDI PD )to juz bajka-pomruk przy mocnym ruszaniu i specyficzny oddzwiek silnika.. polecam TDI 130 i 150PS ( od 2002r). Osiagi po prostu masakra bo na codzien zmagam sie z roznymi rajdowcami i wiem co mowie. a spalanie miesci...
trzeba przyspieszyć kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej jeśli to silnik VP lub sprawdzić kąt synchronizacji jeśli to silnik PD, zbyt późny wtrysk powoduje problem z odpaleniem zimnego silnika, podgrzanie ręczne świec żarowych podnosi temperaturę komór spalania więc wtedy łatwiej zapala.
Witam wszystkich wczoraj diagnozowałem passata 1,9 TDI 115 koników i w szynie danych występuje błąd ( błędne kodowanie sterownika silnika), który nie daje się wykasować co może być przyczyną czego mam szukać. Diagnozowałem komputerem diagnostycznym KTS. Dodam jeszcze że samochód jeździ ale ni do końca jestem zadowolony pali około 12 - 14 ON na 100 km...
Ja akurat poruszam się głównie w trasie, stosunek trasa miasto oceniam na 75/25%. W mieście wiadomo, że sprawa jest inna bo jak stoisz w miejscu to spalanie (w l/100km) wynosi nieskończoność i tutaj tylko takie rozwiązania jak start&stop mogą wyraźnie coś zmienić i mała masa samochodu przy ciągłym ruszaniu. Do takich warunków to mały samochód benzynowy....
W Tdi PD wskaźnik zużycia paliwa to naprawdę wskaźnik. Jego wskazania zależą od: lepkości paliwa (niby korekta temperatur jest ale to za mało) ustawinia wałka rozrządu (kąt synchronizacji) Stanu samych pompek. Generalnie komputer wylicza dawkę na podstawie kąta wtrysku i jego długości trwania oraz temperatury paliwa. To sporo zmiennych do uwzględnienia....
Wskazania spalania z komputera, zwłaszcza w autach z przebiegiem kilkuset tys. km i na pompie wtryskowej lub PD trzeba traktować z dużą rezerwą ale różnica na korzyść starszego silnika jest jak najbardziej możliwa, choćby dlatego że nie ma DPFu...
Prościej będzie to podmienić na próbę z innego auta które nie ma problemu. Robiłem logi dynamiczne - mam gdzieś na kompie musiałbym poszukać. Logi dynamiczne mają ten feler że gęstość pomiarów jest niska.. za duży czas zapisywania parametrów. Czyta wolniej niż występują szarpnoecia. Kiedyś ma próbę odlaczalem czujnik na próbę żeby zobaczyć co będzie...
witam kolego Brzoza to nie jest tuning to jakaś partacka naprawa silnik na PD-kach powinien ciągnąć od samego dołu bo po to są właśnie pompo-wtryski okupione nieco większym spalaniem jedz do dobrego fachowca nie sprawdzi na początek rozrząd a potem na wag-u wszystkie logi bo taki tuning jest nie do pomyślenia pzdr
Witam, mam problem z Borą bujam się od mechanika do mechanika i poznałem już tyle teorii że postanowiłem spróbować tutaj na forum może ktoś mnie nakieruje. Sprawa dotyczy 1.9 tdi ATD 101 km przebieg autentyczny 330000 a dotyczy spalania . Od około pół roku średnie spalanie drastycznie wzrosło z 6 litrów na 8 - są to dane z komputera i własnych wyliczeń....
To normalne jesli objawy zanikają po rozgrzaniu, zimny silnik nie spala poprawnie oleju, często z przyczyny zimnego oleju i niewłaściwej pracy zaworów, hydropopychaczy. Zmartwieniem jest niebieski. Wymiana w terminie oleju i własciwe jego parametry są bezcenne.
ujemne bipy to raczej problem z dostarczaniem paliwa np pompa vacum / zatarte pd ale tego bym tak do głowy nie brał. Osobiście jeśli Ci faktycznie tyle pali sprawdzałbym rzeczy najmniej kosztowne a już jeśli to nie przyniesie efektu pd wyciągał na stół. Widziałem zamiennik kat. (ala strumienica) do BRB za 195 zł na alledrogo. Druga sprawa pomyśl też...
Witam ponownie wtryski wymienione spalanie powrocilo do normy. Jedyne z czym sie jeszcze uporałem to buczenie podczas jazdy ktore rozpoczyna sie od ok 1700obr/ min i trwa do ok 2500 obr/ min praktycznie najbardziej slyszalne na 3 4 i 5 biegu.
witam Mam problem z moim VW New Beetle 1.9 TDI PD 101 KM na pompowtryskiwaczach. Problem polega na tym iż przy przyspieszaniu w zakresie obrotów około 1500-2000 słychać dziwny dźwięk. Jest on słyszalny do 3 biegu, później już nie. samochód ma 75 tyś km przebiegu, VAG nie pokazuje błędów, przyspiesza normalnie, spalanie również w normie. Nie wiem co...
Panowie! Jako, że mam mało doświadczenia z ECU proszę was o pomoc :) Mam VW Bora 1,9 TDI PD oryginalnie 115 KM. Kupiłem autko ze sterownikiem zczipowanym na ok 150 KM. Jako, że w mieście troszke wieksze spalanie było zaopatrzyłem sie w Galetto z myślą ze zgram sobie mapy, wgram serię i będe miec dwie mapy. Na dlugie trasy i na lepsze czasy chciałem...
Wysoka korekcja, nierówna praca oznacza o złym spalaniu w komorze cyl 1 do tego problem z odpalaniem to pewnie padnięte uszczelnienie pompki 1 (z tym wyrobieniem gniazd to trochę mechanik przesadził choć nie wykluczam), jak dymi na niebiesko to bierze olej, może przez gniazdo pompki? Na początek pomiar ciśnienia na cylindrach, wyjęcie pompki 1 i ocena...
Obecnie każde auto wyposażone w elektroniczny wtrysk odcina paliwo przy nietkniętym pedale gazu i obrotach powyżej jakiegoś tam progu. Im nowsze auto to ta granica zbliża się do obrotów biegu jałowego. W takiej Corsie b z 98 roku próg był na 1500 rpm (X14XE). W TDi pd np octavia 1 FL z 2002 roku są to obroty biegu jałowego (ATD,AXR). Jedyną wadą jaką...
Witam, mam Vw passata 2000 1.9 tdi 115 km AJM PD. Problem jest nastepujacy. ok 4 lat temu zatankowałem na Ukrainie, wyjeździłem ponad połowe zbiornika i zaczęło sie szarpanie silnikiem na wolnych obrotach przy 90 stopniach. i od 3 lat tak jest ciagle, podczas wyprzedzania tez czuc takie szarpniecie. Silnik pracuje na wolnych obrotach i podczas delikatnego...
Podłącze się do tematu. Mam też AVF, 200kkm z 2001 i podobne objawy co Ladamaniac: spalanie na postoju wzrasta wraz z rozgrzewaniem się silnika: po zapaleniu ok. 1,5 - 1,9l/h, po ok. 2 minutach 0,7l/h a na ciepłym (po ok. 20-30min.) jest 1,0 - 1,1l/h. Poza tym pali normalnie, moc po hamowni 130KM (trochę dziwne bo przy 3500obr./min), moment 330Nm. Chodzi...
Aby zawęzić obszar poszukiwań, ustaw tak, abyś na ciepłym silniku bez odbiorników miał chwilowe spalanie w okolicach 0.5-0.6 litra na godzinę. Nie masz dostępu do innego oscyloskopu? CDiF często pokazuje różne dziwne rzeczy. Kolejna sprawa, czy przewody od sterownika do czujnika masz nowe, a stare są całkowicie odcięte czy podłączone z jednej strony...
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze...
Cześć. Przyszła pora na zmianę samochodu (Passat b5 1,9 TDi 115 PD). Z racji, że mam już dość nastoletnich samochodów, szukam czegoś 4-6 letniego. Moje typy to Leon (nie wiem jaki silnik), Ibiza V 1.4-1.6 + gaz, Corsa 1.3 CDTi, Astra III 1.4-.1.6 + gaz. Miesięcznie robię ok. 1200 tys. km, głównie dojazd do pracy. Nie zależy mi na super wyposażeniu,...
Heh norma Panowie, Bora 96/130 PD ASZ manual w mieście to 8-9 zależnie od korków i prędkości. Na krótkim dystansie jak jest zimny to 10. Najczęściej w mieszanym to 7. Do Chorwacji na wakacje z 3500 km średnia 6,4 ale załadowany pod dach i prędkość nie mała ;). Dodam że równolegle jeżdżę Octavia 81kw na pompie rotacyjnej i w niej spalanie po miescie...
Czy to normalne że jak odpalam silnik to na biegu jałowym spalanie mam 0.5 a po nagrzaniu już 0.9? Nie, w bliźniaczym BXE mam na zimnym 0,7l/h (na mrozie do 0,9l/h) , po zagrzaniu schodzi do 0,5l/h (chyba, że włączę klimę - to daje +0,2l/h). Tuning-boksy (nie ma to wiele wspólnego z "chip-tuningiem") pokroju PD-2 nie wymagają i nie powodują żadnych...
po regeneracji spalanie wróciło w miarę do normy, jest problem z drganiami. Jest to świeżo po wymianie? Masz logi przed wymianą?Kto wymieniał Tobie pompki? Wykonywał to wg zaleceń serwisówki?Co było robione w pompkach? Pompowtryskiwacze w tym motorze nie są naprawialne wg. Boscha. Nie można nawet kupić części do sekcji tłoczących. Ale ktoś w Polsce...
Rozumiem że najnowsza generacja 2.0tdi to lata 2006-2008 kiedy rzeczywiście montowano wadliwe napędy na łańcuch, później wprowadzono koła zębate, które zapobiegały zatarciu silnika. Pękające głowice też zniwelowano od określonego roku (nie pamiętam dokładnie który to rok, cr już miały poprawioną głowicę). TFSI z punktu widzenia czasu podobnie jak 2.0tdi...
Witam wszystkich. Mam mały (mam taką nadzieje ) problem z moim sharanem jest to rocznik 2001 1,9 TDI PD 90 KM auto ma przejechane niecałe 181 tys i do przed wczoraj wszystko było super. Wieczorem gdy odpaliłem samochód po jakis 10 sekundach obroty silnika podskoczyły i ni stąd ni zowąd zaczęło działać webasto (a raczej dogrzewanie postojowe) mimo ze...
Dobrymi silnikami diesla były 1.9 sdi, 2.5 sdi i z serii tdi większość na VP czyli 1Z czy AFN. W nowych 1.9 tdi ze stajni vw sypie się wszystko. Dziury w tłokach, padniętę PD czy pęknięta głowica to codzienność dla tych silników. Z innych stajni to jeszcze stare diesle z merca czy np 2.5 tdi z audi, albo 1.5d , 1.9d z citroena/peugeota. Jeżeli chodzi...
Witam . Mam problem z Jetta jest to 1.9 2V TDI PD o symbolu silnika BRM, 135tys km. Problem objawia sie tym ze nie da sie jedzic tym samochodem poniewaz nie ma mocy.Usterka objawia sie tym kopci caly czas na czarno,i nie jest to maly dymek (nic nie widac z tylu).Nie ma problemow z odpalanie czy to na zimnym czy na cieplym. Leczy przy kazdo razowej probie...
Boże czy ty to widzisz. Wg instrukcji przy wymianie uszczelki robi się pomiar wystawania tłoków nad blok i wg tego dobiera się uszczelkę (przeważnie zostaje taka jak była no chyba że blok też wymaga szlifu). Głowica jest płaska i tu zebranie materiału nic nie zmienia. Jedynie można skopać głowice przez za głębokie osadzenie gniazd. Zrób [pomiar kompresji...
Też miałem podobny dylemat 8 lat temu - Audi A6 C5 czy wypasionego passata B5FL. Szukałem, pytałem mechaników, znajomych handlarzy i wniosek taki: 2,5V6TDI - porażka konstrukcyjna (potwierdzona przez 3 moich znajomych - naprawy silnika pochłonęły połowę obecnej wartości pojazdu). Moc 150KM moment obrotowy 320Nm. W stosunku do 1,9TDI na pompie to ładne...
mam problem, wszystko zrobione wg. wyżej opisanej serwisówki. po regulacji PD okazało się, że auto się "zmuliło" i więcej pali. regulacja była przeprowadzana po wymianie oringów uszczelniających przy pompkach ponieważ były one wyciągane i wymieniane na nowe. po tej wymianie i wyreglowaniu VAG wypluł następujące wartości: kanał 13: 1.0,123 ug = 0,000123...
Z tego co mi wiadomo to w 530D nie ma sygnału do pomiaru zużycia paliwa. To skąd i na jakiej zasadzie bierze/wskazuje ekonomizer na zegarach? W dieslu musi być dedykowany na wyjściu z ECU, a z tego co wiem ten sterownik nie ma takiego sygnału - jak jestem w błędzie to mnie poprawcie. Pod sterowanie wtryskami się podłączasz tylko w przypadku benzyniaka....
Witam. Mam taki problem. Silnik BlS na pompowtryskach. Wymieniany był silniczek ponieważ w starym wyszła korba 178tys przebiegu. Zakupiłem nowy silniczek regenerowany od pewnej firmy. Przerzucałem tylko pompowtryski, korzystając z okazji wymienione zostały uszczelnienia pompowtryskow, rozrząd był poskładany ale używka więc też wrzuciłem nówkę rozrząd...
Ja bym zaczął od tego o jakich autach mowa? Audi A3 8L? czy 8P czy 8V? Golf IV, V czy może VII? Leon po 2006 czyli II generacja? ale po co ten rok? od 2005 roku produkowane są dwójki, na rocznik nie ma co patrzeć, raczej na stan. Generalnie Volvo będzie lepsza opcją, zamiast VW/Audi lepiej iść w Opla Astrę H z 1,8 W VW z nowożytnych aut brak dobrych...
alfy są awaryjne tak samo jak Vw. Raczej nie. Alfy obecnie to jedne z najmniej problemowych samochodów, VW to bezdyskusyjnie najczęściej sypiące się auta na rynku. alfa 159 jest samochodem podwyzszonego ryzyka ale w wersjach benzynowych (pekające paski rozrzadu, wariatory itp) Jak już zabierasz głos, to upewnij się, że wiesz, o czym piszesz. Pokaż...
Leon (jak rozumiem II) to całkiem fajne auto, pytanie jaki silnik Cie do niego interesuje? Dobrze gdybyś nie potrzebował diesla i 2.0TFSI :) Za 10k nie kupisz Leona II, a poza tematem 1.9 PD 105PS nie jest taki straszny jak go malują tacy co go nie znają. w 2.0 czy benzyny TSI i TFSI bym się już nie pchał. Przepraszam, podczas pisania straciła mi się...
Tak jak mówisz - MaxiEcu jest dedykowany i do każdej marki potrzebna jest nowa licencja a ta kosztuje coś koło stówki... Jednak ogólnie wydając te 5 stówek posiadając jedno auto daje spore możliwości a z oprogramowaniem które się crackuje czy cuduje z nim w dziwny sposób - choć zazwyczaj za darmo to efekt pracy może później niemile zaskakiwać. A to...
Mam pytanie do forumowiczów Zastanawiam sie na oddaniem mojego turana do jakiegoś tunera w celu zmian/korekcji map startowych bo mam problem z uruchomieniem ciepłego silnika na zimnym pali od dotyku Pytanie brzmi czy szarpanie silnika coś jak by zapłon odcinało w przedziale temperatur od 40 do 60 stopni to też jest od map startowych i wolnych obrotów...
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Cześć ! Mam taki problem ze swoim autem że od pewnego czasu pojawił się problem z utratą/spadkiem mocy oraz ze wzrostem spalania. Samochód jest ogólnie po modyfikacji ze 140 km na 171 km. Tylko że teraz auto jeździ jakby znów miało 140-150 koni. Wiem to stąd ze przed i po chipie sprawdzałem jaka będzie różnica ze znajomym który też ma te TDi tylko pod...
Skrzynia 6 nie używam tempomatu przebieg w granicach 130tys ,ale tego się naprawdę nie dowiem czy jest to prawdziwy .Według książek serwisowych jest ,ale nie jestem pewien na 100% . Turbo po wymianie ,ale z pdf ponoć!!! to co mówił mechanik została sama obudowa a ze środka wszystko wyrzucone.
witam i chcialbym sie wypowiedziec na temat oleju napedowego do diesla ,otoz sa trzy gatunki tego paliwa i oznaczone sa iz25,iz35 i iz50 ,ogolnie na rynku u nas sprzedawane sa tylko iz25i iz35 ,piedziesiatka uzywana jest tylko w wojsku ,cyfry te mowia o temp. scinania parafiny .jesli ktos czytal dokladnie instrukcje obslugi samochodu i postepowania...
briggs spalanie spalanie hyundai spalanie scania
rozrząd peugeot wymiana rozrząd ustawienia karty bezprzewodowej podłączyć wentylator dioda
ekspres bosch uszkodzona płyta tnph0763
Czym zakleić małą dziurkę w zamrażarce na bocznej ścianie? Instrukcja obsługi Comsat HiFi Stereo Satellite Receiver Mini