Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Człowieku - zacznij używać znaków interpunkcyjnych (kropka, przecinek) dużych liter na początku zdania wówczas będzie łatwiej cię zrozumieć o czym piszesz bo być może masz dużą wiedzę w mechanice ale nie potrafisz jej przekazać. Zanim wyślesz post to go poprostu przeczytaj czy poza tobą ktoś inny też go zrozumie. abym byl zadowolony ze wskazan i dalem...
Mam jeszcze pytanie, gdyż nie wiem czy dobrze zamówiłem. czy "czujnik temperatury cieczy chłodzącej" to to samo co "Włącznik termiczny wentylatora"?
Witam. Posiadam autko seicento sporting 1.1. W obrotomierze i inne duperelki jest wyposażone jednak bardzo brakuje mi wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Znalazłem na portalach wskaźniki z Alfy 156 (w jednym jest temperatura wody, zegarek i paliwo) Tylko pytanie czy gdy dokupię do tego czujnik również od alfy 156 to da radę to podłączyć tak aby...
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... jest taki rysunek http://obrazki.elektroda.net/40_12639505... Co by nie było, odległość powinna być podobna. Wyczytałem, że ten czarny cienki przewód który jest według mnie ucięty jest od „centralki fiata code” czyżby ktoś wymieniał kompa i wywalał immo? http://seicento.com.pl/topics5/wtrysk-pa...
W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał się w 98-99 stopniach Temperatura silnika i chłodnicy znacznie się różnią na wolnych obrotach , gdy obieg cieczy jest lichy.
Jeżeli wydmucha uszczelkę między kanałem wodnym i spalinowym to ubywa płynu,nie przybywa oleju i moc jest w miarę ok, a temperatura spalin powoduje szybki wzrost temperatury cieczy do zagotowania włącznie.Nie pisałem,że to jest przyczyna u autora ale podałem ją jako jedną z możliwych.Nie ma znaczenia czy układ jest ciśnieniowy czy nie płyn wcześniej...
hmm, to nie spodziewałem się, w takim razie dość to dosyć bezsensowne... tak czy inaczej nie zaobserwowałem szczególnej różnicy między skręceniem parownika AT09 na zupełne minimum i zupełne maximum w instalacji Stag (chyba 200) w mojej Fronterze A 2.4 (CIH) bo ostatnio regenerowałem ten parownik bo się już wyłączał gaz w czasie przyśpieszania a kręciłem...
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.
Albo czujnik temperatury cieczy.
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Popieram kolegów, wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja czujnika co objawia się "rozświetlaniem" lampki. Kup zwykły czujnik typu rozwarto/zwartego, a nie o zmiennej charakterystyce(taki jest potrzebny przy wersjach z wskaznikiem temperatury cieczy na zegarze) i to pewnie załatwi sprawę
Panowie, nie ma co gdybać, a może to , a może tamto, nie ma też sensu wymiana części bez przeprowadzenia diagnozy. Trzeba podłączyć manometr z trójnikiem i zmierzyć ciśnienie paliwa, podłączyć komputer i zobaczyć w parametrach temperaturę cieczy. Wtedy coś będzie wiadomo
Witam, Posiadam wyświetlacz jak w załącznik wraz z elektroniką wyciągnięty z obudowy komputera. I oto mam do was kilka pytań: - Czy da się przeprogramować wyświetlacz, by wyświetlał zamiast HDD czy tej grafiki coś innego ? Np. Temperatura wody - Są z niego wyprowadzone 3 czujniki, jednak dwa się uszkodziły, działa jeden, jakiego typu są to czujniki,...
Jeżeli włącza się wentylator chłodnicy prawidłowo to termostat raczej dobry (ale nie napewno), można to zgrubsza sprawdzić "organoleptycznie" , a działanie czujniczka załączającego lampkę na desce proponuję skonfrontować z rzeczywistą temperaturą cieczy w momecie załączenia tej lampki (zmierzyć termometrem) , a potem wyciągnąć wnioski:D.
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
1.Jak nazywa się element (rurka) wychodząca z filtra powietrza? > Która? Tam wychodzi (a raczej wchodzi) klika rurek. Ta gruba karbowana z przodu to dolot powietrza, ta cieńsza wchodząca od spodu to odpowietrzenie komory korbowej i pokrywy rozrządu (tzw. odma). 2.Jak sprawdzić czy samochód się nie przegrzewa? > Na panelu wskaźników masz kontrolkę przegrzania,...
Witam. Problem zaczal sie od tego ze przy rutynowej kontroli samochodu,zauwazylem po odkreceniu korka zbiornika cieczy chlodzacej,zamiast niebieskiego plynu,brazowa wode jakby rdza.Co moze byc tego przyczyna ze plyn zamienil sie w rdzawa wode? Niezwlocznie przystapilem wiec do wymiany plynu.Po wymianie plynu i odpaleniu silnika pojawila sie kontrolka...
Witam panowie. Dziś jest u mnie pogoda jak to się mówi pod psem więc nici z prac przy moim bzyku na dworze, po za tym musiałem zamówić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bo nie mieli na stanie sklepu. Jutro po g. 13 będę go miał i oczywiście zamontuję i od razu dokonam testu na trasie. O wynikach poinformuję.
Mam fiat seicento 900 z 1999r. Nie może odpalić chce ale nie może wymieniłem czujnik położenia wału i nic nie pomogło zamówiłem czujnik temperatury cieczy ten w termostacie i czekam za nim pompa paliwa działa wtrysk jest wymieniony tylko Jskara ginie [/syntak][/film]
Witam Odpal samochód i sprawdzaj temperaturę obydwu grubych węży chłodnicy, po uzyskaniu temperatury cieczy chłodzącej na poziomie temperatury otwarcia termostatu obydwa węże powinny być gorące a po jeszcze paru minutach powinien załączyć się wentylator chłodnicy. Lekkie nadciśnienie sprawdzisz po nagrzaniu silnika do około 60-70 stopni i próbie odkręcenia...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
O jaki czujnik pytasz? Są jakby 3: 1. temp do wskaźników 2.temp. do ECU 3. wł. wentylatora OOO to mnie zaskoczyłeś, myślałem że jest jeden temp powiedzmy cieczy chłodzącej z którego informacje otrzymuje centralka i dalej włącza np wentylator. Ale chodzi mi o ten z którego na egzaminer serwisowy odczytuje temp silnika. Potrzebuje tego bo chce wykonać...
wiec podmienię pompę filtr paliwa i powietrza miesiąc temu nowy był wkładany wiec odpada ale pompę mam nową wic podmienię i zobaczymy jakie rezultaty sprawdzałem sondę miernikiem i ma 2 v więc tak jak by dobra ale coś nie mam do niej nie mam przekonania że to ona nie jest przyczyną nierównej pracy silnika o ile da się odpalić sprawdzałem świece i zalane...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Wspomniałem że był wymieniany czujnik temperatury cieczy bo na samym początku po podpieciu go pod Ecu pokazywał taki błąd ale problem jest nadal po wymianie i nagrzaniu pokazuje prawidłowe temperatury czyli wlancza wentylator przy 97stopniach dodam że przy tym sprawdzeniu jak ostyg nie chciał odpalić jak odpalił zaswiecila się pomaranczowa lampka silnika...
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem wszystkie mozliwe masy, styki itp. Sprawdzilem sterownik...
I wtedy czyja wina mechanika bo nie sprawdził ? czy kierowce bo zlekceważył kontrolki ? Gdyby zlekceważył kontrolki i kontynuował pracę silnika to definitywnie kierowcy bo nie dostosował się do wskazań kontrolek. Być może myśląc że "jakoś dam radę". Dodano po 3 Jedna uwaga, czujnik temperatury cieczy, który nie jest w niej zanurzony, nie wskazuje prawidłowo....
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania około 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zwłaszcza...
Dzień dobry, cześć! Od pewnego czasu mam problem z Fiatem Seicento 1.1 Mpi rok 2003 z gazem sekwencyjnym. Opis problemu: Po przejechaniu ok. 50 km bez postojów włącza się kontrolka check engine oraz włącza się wentylator (mam podciągniętą małą diodę od stycznika który włącza i wyłącza wentylator więc nie zdaję się tylko na słuch). Dojeżdżam codziennie...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Kolega alpika się rozkręca!!! Spokojnie. Te 4 na zdjęciu to osprzęt motocyklowy i motorowerowy. Nie nada się żaden, bo wszystko na linkę. Ten od seicento sporting by się nadał, jednak trzeba go przerobić. Z tego co pamiętam, to należy wymienić oscylator kwarcowy (ten obrotek, to już całkiem zaawansowana konstrukcja). Można zastosować taki od 125 ale...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Kwiecień, plecień bo przelata przyniósł zimę zamiast lata Temperatury nie sprzyjają uprawie roślin. W tym roku ogólnie ma nie być wysokich temperatur. Rośliny z terenów okołorównikowych będą miały za niską temperaturę dla prawidłowego rozwoju. Szczególnie papryka - dominująca w moich okolicach. Większości przez przymrozki zmarzła i są duże straty. Połowie...
Zdejm wtyczke z potencjometru przepustnicy albo z czujnika temperatury cieczy.Napewno po chwilowej pracy z taka usterką komputer silnika zarejestruje usterkę.
czujnik temperatura cieczy seicento temperatura cieczy temperatura seicento
przedwzmacniacz charczy filtr bezpiecznik pralka miernik lampa elektronowy
hotpoint ariston zmywarka karta dźwiękowa
Zakres napięć dla standardu 24V DC w IEC 61131-2 Jak podłączyć dodatkowe gniazdo w BMW E46?