Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
W sklepach z akcesoriami do motorsportu , tuningu były takie komplety . Króciec na wąż wodny z nagwintowanym wyjściem pod czujnik + wskaźnik temperatury + czujnik.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=gtg...
Prawidłowo działający przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy (MEAT & DORIA) powinien mieć temperatura zamknięcia około 92°C i temperaturę otwarcia 87°C.
to masz problem z glowy, bo test lampki jest tylko w liczniku elektronicznym
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
Jest ok :) Pisz priv.
Zanurkuj pod deskę z latarką i się dowiesz co jest grane. pewnie pancerz linki wyskoczył z mocowania.
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Tak, '99 to SPI, po zegarach też łatwo poznać - SPI miał mechaniczny licznik km, a MPI miał wyświetlacz LCD.
Ale nie ma tam opornika do wiatraka!
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
albo czujnika temperatury
Wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika temperatury, przekaźnik wentylatora jest sterowany z ECU. Podłącz pod jakiś diagnoskop i sprawdź jaką pokazuje temperaturę...
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Jaki masz emulator. Zakręcić butlę i zacznij jeździć na benzynie. Do tego sprawdź kat, i czujnik temperatury.
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
O ile masz płyn w układzie to prawdopodobnie padł czujnik temperatury.
Sonda najprawdopodobniej lub czujnik temperatury.
w seiczento nie ma wskaznika temperatury
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Albo czujnik temperatury cieczy.
Faktycznie mój błąd. Naczytalem się o tym czujniku w chlodnicy i idąc po kablu od wtyczki wentylatora myślałem że idzie na bok chlodnicy. Dzisiaj sprawdziłem dokladnie i nic tam nie ma. Dzięki wielkie za nakierowanie. W takim razie wezmę się za wymianę termostatu bo według torque temperatura w czasie jazdy to 60-65°. Odczyt myślę że jest prawidłowy...
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Zostaw zaślepiony króciec w dolocie i sprawdź rano czy odpali. Można tak jeździć, to tylko przewietrzanie pochłaniacza par paliwa ale kiedy zawór nie trzyma i pary będzie ssał przy odpalaniu to będzie go dusić, normalnie ten zawór otwiera się przy ok 2000obr/min i określonej temperaturze silnika.
Do kolegi msepl . Auto zawsze paliło dużo mniej . ostatnio co robilem to ładowanie. Ale jak przegazuje to auto ma wyzsze obroty jak b yna ssaniu chodzil owiec sprawdze czujnik temperatury ;)
Ten czujnik wkręcony w głowicę silnika od strony babiny. Z jednym przewodem białozielonym bodajże. Zdejm przewód i zobacz czy kontrolka nadal miga. Jak masz kluczyk przekręcony to dotknij tym zdjętym przewodem do silnika (masy) i kontrolka powinna zaświecić się
Według mnie pewnie jest jakieś zwarcie albo coś się stało czujnikowi. Albo tak jak pisałem wyżej jest "wpakowany" czujnik przystosowany do wskaźnika temperatury.
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Niekontakt na sterowniku. Gdy nie chce odpalić/ temperatura/ próbuj schłodzić sterownik.
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
Czujnik temperatury sprawdzałeś?? termostat też??
Pomierz multimetrem silniczek krokowy .Jak masz cztery piny to między dwoma zewnętrzmi jak i dwoma wewnętrzmymi powinno być około 53 omów. Nie masz chyba założonego silniczka od przepustnicy silnika 1100? Bo jest inny trzpień - w 900setce jest szpiczasty a w 1100 jest półokrągły Jaką temperaturę silnika pokazuje program diagnostyczny? Ustawienie trzpienia...
Witam. Mam problem z uruchomieniem "cienkusa". Jak tylko temperatura na dworze spadnie poniżej zera ginie iskra na świecach. Rozrusznik kręci. Jak go popchnę, to odpali od kopa. Pomóżcie.
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Najlepiej podpiąć pod tester , sprawdzić czy nie ma kodów DTC i na liście danych zobaczyć wskazania parametru - temperatura płynu chłodzącego .
sprawdz czujnik temperatury silnika
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Odpowiedź jest prosta, parownik ma temperaturę taką jaką ma woda w układzie chłodzenia. Jak jest oszroniony to odpowietrz część wodną.
Człowieku sam sobie odpowiedziałeś do tego jeszcze pompa paliwowa ale czujniki temperatury to podstawa !
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
Tylko i wyłącznie na ciepłym, komputer nie pokazuje żadnych błędów, ani przed ani w trakcie, czy też po jeździe. Temperatura silnika w normie.
A co ma termostat do tego??? ;> przecież on jest od temperatury chyba???
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
To nie jest normalne , gdyż idąc na 2 cylindry na zimnym tak naprawdę je osłabia ... trzeźwo myśląc.... A przecież zależy na tym by auto sie zagrzewało jak najszybciej a tym samym szybko z chodziło ze ssania... A czy masz kłopoty z odpaleniem auta ? Ja na twoim miejscu odwiedził bym elektryka ... Zostawił u niego auto na 1 2 dni i żeby podpioł go na...
sprawdzałem temat z temperatura tydzień temu i rzeczywiście był problem z termostatem cały czas był otwarty wymieniłem termostat i temperatury w normie seicento zrobiło se bardzo ciepło sprawdzę wtryski ale to dopiero w sobotę
Podłączyć pod komputer i zobaczyć jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.
już przywykłem ze seicento jest tanie co mnie bardzo cieszy :) mam też Lexusa IS200 i jest niesamowitym kontrastem finansowym :D Jako że dzisiaj było -22 u mnie to przełożyłem sprawę na nieco bardziej ludzkie temperatury :D
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Kto nie wie o czym pisze? Przecież sandamiano napisał, że wskaźnikami w MPI steruje komputer. Nie ma osobnego czujnika do wskaźnika/kontrolki jak w SPI. Co nie zmienia faktu, że można założyć dodatkowy czujnik i wskaźnik temperatury wymontowany z zegarów z Punta mk.1 lub Cinquecento... choć tak swoją drogą to nie wiem po co Ci ten wskaźnik temperatury.
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Jeśli silnik nie chce odpalić spróbuj na chwilkę ściągnąć kablek z czujnika temperatury. Daj znać jakie efekty.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
2 pinowy czujnik jest do ecu, jedno pinowy do kontrolki zbyt wysokiej temperatury/ wskaźnika i pewnie o to chodzi
W silniku SC MPI nie ma czujnika termicznego w chłodnicy a o uruchomieniu wentylatora decyduje sterownik na podstawie czujnika temperatury silnika. I jego bym sprawdził - pomierzył multimetrem lub programem diagnostycznym. Układ powinien być tak zbudowany że wypięcie wtyczki czujnika powinno spowodować automatyczne uruchomienie się wentylatora chłodnicy....
Miałem taki przypadek w Fiacie Uno 1.0 Fire: Rano palił zawsze. Jak zgasiłem i po chwili zapalałem, to palił. Jak zgasiłem i po 30 minutach próbowałem zapalić, to nie paliL. Po zgaszeniu i odczekaniu 3-4 godzin palił. Walczyłem z tym chyba 2 miesiące. Skończyło się na zakupie wtrysku na szrocie za ok 150zł. Wtryskiwacz zacierał się od temperatury.
Witam Mam problem z Seicento 900 z 2000 roku. Auto odpala normalnie po dłuższym postoju ale przy próbie dodania gazu momentalnie gaśnie. Gdy zostawi się go na chwilę aby się zagrzał na wolnych obrotach to zaczyna chodzić normalnie i kręci do końca. Na gorącym silniku problem nie występuje. Wymieniłem już rurke do mapsensora, świece, kable, filtr paliwa...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Podłączyłem fiatowski i był tylko błąd czujnika temperatury płynu nic więcej
Podpiąć komputer i sprawdzić błędy. Temperatura ok, skoro włącza sie wentylator?
Wkręcony jest z czerwoną końcówką . Z jednym pinem.
Odpinałeś lub mostkowałeś czujnik na uruchomionym silniku? Jesteś pewny, że silnik osiąga odpowiednią temperaturę do włączenia wentylatora?
Skoro auto chce się przełączyć na gaz to sterownik wykluczam ( obroty i temperaturę widzi). Przychodzą mi na myśl tylko elektrozawory lub atuator ( spróbuj go pominąć/wsadź zamiast niego drugi regulator na śrubę koszt niewielki).
Do sprawdzenia cewki zapłonowe, oraz ich sterowanie i zasilanie.
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Tak powodem takiej usterki może być czujnik temperatury.
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
To zależy od konkretnego modelu. Jak zwarty jest silnik, etc. Duży silnik często szybciej traci ciepło. Ale też bywa, że zużywa więcej paliwa a więc wtedy szybciej się nagrzeje. Ale to musi być większy i cięższy samochód. Bardzo dużo zależy od tego czy żeliwny czy aluminiowy. Jaka masa bloku i głowicy. Czy termostat działa. U mnie przykładowo dwa samochody...
Jak tylko mrozy odpuszczą to na pewno tak zrobię, a na razie czekam na zestaw naprawczy... Już membrana wymieniona, okazało się że elektrozawory były otwierane przez centralkę po 5 sekundach zwłoki. Teraz mam ustawione tak, aby otwierały się po osiągnięciu temperatury przełączenia... Pozdrawiam.
Do tych niezliczonych bezcelowych wymian sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa dla ECU!!!!
Fakt.
A skad wiesz jaką masz temperaturę? U mnie w seicento 1.1 nie ma wskaznika temperatury jest tylko kontrolka. Wydaje mi się że w CC jest tak samo. Dla porównania napiszę, że jak jade to wszystko jest OK a jak stoję na swiatłach to wentylator co chwile się włącza pochodzi trochę i się wyłacza i tak nawet na jednym cyklu sygnalizacji swietlnej potrafi...
Zobacz -> http://www.motointegrator.pl/produkty/43... kupiłeś termistor a nie termowłącznik. Moim zdaniem to potrzeba Ci czegoś takiego -> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Pozostaje adaptacja czujnika temperatury.....ale to już ciężka artyleria.
Jeśli jest dostęp do diagnostyki to można odczytać temperaturę silnika jaką sterownik widzi i na jej podstawie dawkuje paliwo. Jeśli sygnał z czujnika dochodzi do sterownika ten może nie wykryć błędu i nie zasygnalizować tego kontrolka . Piszesz "marchewa" czyli masz jeszcze silnik SPI gdzie sterownik jest prostszy od MPI i tym bardziej może nie wykryć...
Zaświecenie się kontrolki zbyt wysokiej temperatury nie świadczy jeszcze o przegrzaniu silnika , o przegrzaniu można mówić jak wywali płyn przez korek w zbiorniku wyrównawczym.W tych silnikach kontrolka podwyższonej temperatury płynu chłodzącego świeci się z wielu powodów ,nie koniecznie z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury pracy silnika.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Lewe powietrze musi dostawać się poniżej przepustnicy. Nie ma tam za wiele możliwości. Praktycznie jedna uszczelka pomiędzy przepustnicą i kanałem dolotowym na głowicy. Miałem już kilka przypadków, że po kilku latach następowało jej rozmiękczenie przez paliwo i zaczynała puszczać lewe powietrze. Jest to dość popularna usterka w modelach w których zakładany...
Witam, Mam pytanie czy mozna wyjechac na dłuższą trasę ze świecąca sie kontrolką temperatury bo wysiadł czujnik temperatury wody i nie wiem czy to bezpieczne.:(
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Poszukuje termostatu do Seicento 1100 Spi który by miał ciut niższą temperaturę otwarcia niż oryginalne 87 st,powiedzmy 84.Czy coś możecie polecić co spasuje do tego autka ?
Czujnik temperatury silnika ,sonda lambda za duże ciśnienie paliwa.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Odnośnie czujnika temperatury to ten na poniższym zdjęciu 1233934 Ten czujnik jest rezystancyjny, tak?
Pisałem wyżej że bezpiecznik jest cały a wentylator dodatkowo sprawdziłem .... sprawdzę jeszcze przekaźnik. Wentylator musi być uruchamiany w funkcji temperatury w takim przypadku ECU musi chyba mieć zewnętrzny czujnik temperatury, i może on padł??
Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
temperatura cieczy seicento czujnik temperatura seicento silnik temperatura seicento
monitor wypalony wymiana żarówki punto peugeot boxer kluczyk
Kompilacja kodu dla Arduino GIGA z PMS7003 Schemat płyty głównej LA798 Lenovo G580 - gdzie znaleźć?