3-4 kreski to jest optymalna temperatura
Witam, jeśli problem nie został rozwiązany, a instalacja elektryczna sprawdzona i wszystko jest prawidłowe to za tego typu usterkę odpowiedzialne jest wewnętrzne uszkodzenie sterownika EMS.
- Czy ten wentylator ma 2 stopnie prędkości obrotowej? Ma kilka prędkości, ciężko określić zakres 5-100%,2-14v itp - Czy prędkość jest zmienna - płynna i zależy od temperatury cieczy? Tak Z jakiego czujnika - który to i gdzie - brany jest sygnał do sterowania obrotami wentylatora? Sygnał PWM z ECU (sterownik silnika) na podstawie czujnika temp płynu,...
Poszukaj pod hasłem "termostat bimetaliczny". Kosztuje ~5zł. Potrzebujesz wersję ze stykiem NC (normalnie zwartym). Przykład takiego takiego termostatu: "KSD301 10A/250V NC". Są robione na 40°C, 45°C, 50°C itd.
Hpi ma 1 czujnik temp ale tu raczej cos jest nie tak z zegarem skoro program diagnostyczny widzi normalna tem ...scania z ratarderem ma czujnik jescze kolo ratardera chyba ze z niego czytales dane a ten silnikowy jest walniety
Bezpośrednio ,zegar czujnik.
witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujników przy 20 stopniach i przy np 60 jeżeli są takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak włacza ci się wentylator to możesz też prawdzić czujnik ciśnienie klimatyzacji
Masz go zaznaczony strzałką na poniższym foto (jest to czujnik G62/G2) bo zapewne zaraz pojawiłaby się odpowiedź, że w miejscu zaznaczonym na powyższym rysunku go nie widać : http://obrazki.elektroda.pl/9467971800_1...
czujnik wymień,takie dwa w jednym,czteroprzewodowy,do tablicy i do ECU
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
Wszystko czego potrzebujesz -sterowanie grupowe, ustawianie temperatury potencjometrem ,czujnik pomiaru temp. ,ustawianie histerezy,i jeszcze inne ustawienia -wykonasz na jednym układzie scal. -- TDA 1023 zasilanym tylko poprzes opornik z sieci 230 V sterującym triakiem i kilku elementach wg schematu
mnie to wygląda na włącznik wentylatora a nie na czujnik do zegara
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Który to jest rocznik focusa mk2? Czy jest już po liftingu? Jeśli tak to można na pewno uruchomić test wskaźników. Czy taki test u Ciebie przechodzi bezbłędnie? Nie wiem jak w wersji przed liftingiem, ale zawsze można spróbować co się zadzieje po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem kasowania licznika dziennego. Jeśli luty poprawione i wszystkie...
Czujnik podwójny G62/G2- 4 piny styków G62-sygnał do sterownika silnika -pin 1 masa((brązowo-zielony) -pin 3 sygnał(niebieski) G2-sygnał na wskażnik temperatury(zegary) -pin 2 masa(brązowo-niebieski) -pin 4 sygnał(żółto-czerwony) Kolory mogą się różnić w zależności od silnika
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Znając go- tak.
Chodzi mi o zwarcie pinów we wtyczce PRZYCHODZĄCEJ do czujnika ( na kablu który podłączasz do czujnika). Tak samo sprawdzasz czujnik - podlaczasz go do kabla od "silnika" i NIE WKLADAJĄC DO CHLODNICY podgrzewasz. No już jaśniej się nie da wytłumaczyć... Nie wiem po co chłodnica żeby sprawdzić czujnik...
Dla zegarów i ECU jest ten sam czujnik.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Zerknij: http://obrazki.elektroda.pl/2081264200_1...
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Dogrzewacz działa?
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
oczywista usterka licznika - wskaźnik.
VAG nie pokaże uszkodzenia czujnika w chłodnicy w tym modelu. Temperatura w normie, jak dużo jeździsz to wentylator nie ma potrzeby pracować bo jest naturalny przewiew powietrza. Stojąc w dużych korkach może się włączyć, jednak diesle stosunkowo wolno się nagrzewają. Czujnika chłodnicy nie ma za bardzo jak sprawdzić, chyba że go wyciągniesz i wrzucisz...
Witaj tu masz zamiennik z E.P.S 1.830.277. podaje adres strąki E.P.S sam możesz sprawdzić http://www.eps-autoparts.com/index.asp
W obudowie termostatu https://obrazki.elektroda.pl/6783550800_...
Jeśli nie czujnik to tak jak kolega wyżej pisał termostat jest cały czas otwarty. Odpal go na 10 minut niech tak stoi i zobacz czy się coś podniesie temperatura
Sprawdz oporność czujnika (opór czujnika zależy od temperatury silnika).
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Możesz wypróbować ten termostat Nr katalogowy 047121111A.http://www.unto.pl/termostat-...
Sprawdzic przewody miedzy wtyczka czujnika a sterownikiem!! Pozdrawiam
Mam nieodparte wrazenie ze do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej jest to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają...
A kiedy tam była wymieniana pompa wody wraz z rozrządem?
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Czujnik temperatury do wymiany, oczywiście na oryginał.
Mim zdaniem to problem nie tkwi w czujniku czy w wskazniku na desce tylko masz uszkodzony termostat.Wymien termostat razem z obudową i masz problem z głowy.po prawej stronie silnika od str skrz. biegów
Wymień oring gumowy tego czujnika
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Jak na rysunku, oznaczony nr.9. Jedna para styków do wskaźnika druga do sterownika. Drugie zdjęcie to lokalizacja
Nie pomyl z czujnikiem temperatury tym dla ECU który jest z przodu silnika w głowicy z prawej strony jak się patrzy od przodu, ten od wskaźnika jest w tylnej części głowicy naprzeciwko tego pierwszego, siedzi tam między wężami i dostęp do niego jest nie najlepszy wiec lepiej będzie spóścić najpierw przynajmiej część płynu.
brązowy - masa dla czujnika na zegary brązowy z niebieskim - czujnik zegary szary z białym (ewentualnie czarny) - masa czujnik ECU brązowy z szarym - czujnik ECU
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
to może być krótka przerwa w instalacji często na pinach w liczniku
wejdz w kody climatronika i sprawdz temp. cieczy (odczyt z czujnika pod maska nie tego przy zegarach) i porównaj z ta przy zegarach
No własnie w elsa schemat licznika jest jeden, w 2008 jest zmieniona kostka. Spróbuję jeszcze poszukać.
Na początek sprawdziłbym kostki połączeniowe w puszce plastikowej, w której siedzi sterownik z lewej strony na podszybiu, czy tam coś nie pogniło, wszystko wskazuje na brak ciągłości obwodu.
Możesz rozjaśnić pytanie? Całkowicie nie rozumiem założenia.
Odłącz czujnik temperatury cieczy i sprubuj odpalić.
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Termistorowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji jest umieszczony w obudowie termostatu. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do temperatury cieczy chłodzącej. Marka i typ: Ford F2AF-12A648-AA. Rezystancja czujnika: - przy...
Ten link do góry - jest to czujnik temperatury powietrza :) A kolega wyraźnie napisał , że czujnik przy termostacie Przy termostacie mamy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnik - jeden daje sygnał do komputera a drugi daje napięcie na wskaźnik temperatury cieczy - na zegarach kontrolnych . Ale czujnik ten na pewno ma dwa przewody - tak jak...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Przepustnica czy nie jest brudna chodzi w pełnym zakresie?
Czas pogrzewania zalezy wylacznie od temperatury cieczy chlodzacej i wysokosci nad poziomem morza.
http://obrazki.elektroda.pl/2157646000_1... Dodano po 16 http://obrazki.elektroda.pl/8439697900_1...
Do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy i wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, pozostałe błędy to ich przyczyna.
Luz zaworów na zimnym silniku ( temperatura cieczy chłodzącej +20°C ): zawory dolotowe 0,10 mm , zawory wylotowe 0,30 mm .
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej do wymiany.
Witam.Sprawdź czujnik temperatury cieczy i czujnik położenia wału jeden z nich jest uszkodzony.
Sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej prawdopodobnie on jest uszkodzony.
I tak, jak przedmówca pisze, zacznij od czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. Jak sterownik "widzi" 60-70°C to nie wzbogaca mieszanki przy rozruchu przez co uruchomienie zimnego silnika jest utrudnione
Zgadza się.P
Ewentualnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, nie zawsze wychodzi na diagnostyce obd
Podgląd parametrów pracy silnika: temperatura cieczy, prace sondy, odczyty MAP itp. Diagnostyka nie polega na kasowaniu błędów i bezpodstawnej wymianie komponentów systemu, jak to zrobiono w Twoim aucie.
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Witam -ja bym wymienił jeszcze czujnik temperatury cieczy bo może z niego idą niestabilne wskazania do komputera który przechodzi w tryb awaryjny!
Zazwyczaj to chodzi o jej zabrudzenie, więc trzeba ją przeczyścić i przedmuchać. Czujnik sprawdzasz poprzez mierzenie rezystancji w nim. I tak, chodzi o czujnik temperatury cieczy.
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
Z diagnozy komputera testerem Autel wynika: "czujnik temperatury płynu nagrzewnicy spalinowej ten czujnik jest zamontowany w wymienniku temperatury cieczy inaczej na samym '' kotle '' ogrzewacza dostęp do niego za ciekawy nie w pdf-je masz więcej o nim. a i jeszcze ze schematu w drugim załączniku zorientujesz się które to są piny w kostce po rozpięciu...
Za gorący płyn chłodniczy gdy jest czerwona a za ziny, gdy jest niebieska. Na wszelki wypadek, gdyby ktoś nie wiedział do czego służy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - a dużo takich osób jest. Lub gdy takiego nie ma (coraz więcej saut tak ma).
Rozwiązałeś problem? Moim zdaniem miałeś walnięty termostat. Ja jeszcze jak miałem Picasso 2,0hdi też walczyłem z tym tematem. Dopiero 4 termostat zrobiony na zamówienie przez białostocką Merę definitywnie rozwiązał problem. Na zamówienie, bo zrobili mi go na temp. otwarcie 92 stopnie. Wszystkie inne wernety, wahlery robiły co chciały. Od tamtej pory...
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
Więc tak przyjrzyj się na początek sondzie lambda, przepływomierzowi, oraz czujnikowi temperatury cieczy chłodzącej. Zapłon masz tam bez regulacji tak?.
Gdy temperatura spada zbyt nisko czyli osiągnęło zadany parametr włączony jest elektrozawor. Do momentu aż temperatura cieczy nie wzrośnie. Zabezpieczenia LP i HP obowiązkowo wpiać do automatyki.
Witam. Mam pytanie, gdzie znajdują się czujniki temperatury cieczy chłodzącej. Silnik 2.0 TDI 190KM, kod silnika CNHA. Mógłby ktoś podesłać schemat. Dokładnie chodzi o te czujniki temperatury. [url=https://obrazki.elektroda.pl/311294... mnie dwa ostatnie czujniki temperatury nr 1 i 2.
Czujnik temperatury- troszkę w lewo od zaznaczonego i 15 cm w dół. W króćcu wodnym przykręconym do głowicy z tyłu.
P0115 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) - Prędkość obrotowa silnika wynosi powyżej 2000 obr/min Odczekać przynajmniej 180 s Temperatura czynnika chłodzącego wynosi poniżej 0 °C Wartość zastępcza: Moduł sterujący bierze 0 °C jako wartość zastępczą. Wskazówka: Parametr listy danych TEMPERATURA CIECZY...
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Kolejna wymiana termostatu nie pomogła. Odbyło się kilka czyszczeń układu płukankami, jednak bez rezultatu. Problem nie został rozwiązany.
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
Co do dawki paliwa , to zwróciłbym uwagę na sygnał o masie zasysanego powietrza , temperaturze cieczy, pompki nowe czy używka?
zastanawia mnie ta wtyczka skoro czujnik temperatury cieczy jest w okolicy aparatu ale moze przedzwon je na ktory pin kompa ida nie masz daleko
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Na zimnym i wyłączonym (np. po nocy) silniku powinien pokazywać temperaturę otoczenia ale już po kilku minutach pracy silnika odczyt może się znacznie podnieść. Jeśli chodzi o "odpalanie" to o wiele większe znaczenie ma czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Cooler sprawdzony dziala na krotko :) Pozostaje zagrzac moto i zobaczymy co go gryzie. Ewentualnie wymiana czujnika Dzieki
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
https://obrazki.elektroda.pl/3348080300_... Dodano po 3 Problem jest taki że cieszko ma odpalić na zimnym silnlniku podejrzenie ma do tego że pierwszy miałem tak z temperatura na desce że skakała to wymieniłem ten czujnik przy termostacie na 2 piny on jest ale nie wiem czy czasami czujnik co daje informacje o temperaturze silnika nie...
tak to jest jak się jeżdzi od serwisu do serwisu, a szerokim łukiem omija prawdziwych elektryków. Cóż.. ja bym zaczął od sprawdzenia czujników temperatury cieczy i porzadnie zajrzałbym do skrzynki pod maska.
Na benzynie i gazie pracuje tak samo? Jaką instalację gazową posiadasz(reduktor,wtryski,sterownik)? Sprawdź też czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Szukaj w pobliżu termostatu, będzie miał 4 piny (przewody). Sprawdź przewody.
Mierzysz jego rezystancję bez wtyczki.
Witam.Poprostu trzeba go wymontować,podpiac zasilanie i jeśli drga to OK.jeśli nie do wymiany.Jeżeli drga to jest sprawny.Twoj problem moze tkwic w czujniku temperatury cieczy chlodzacej ten od ECU silnika
Wg mnie zasilacz jest za małej mocy. Żeby z wody wytworzyć parę wodną(zdjęcia) należy podnieść temperaturę cieczy dość znacznie. Wiadomo że woda paruje w każdej temperaturze ale by uzyskać efekt jak na reklamowych zdjęciach temp. musi być wysoka. Spróbuj podpiąć zasilacz większej mocy.
Niebieski to informacja do sterownika o temperaturze cieczy, ten z czarną wtyczką, który leży z boku (nie trzymasz w ręce kabli) jest od wskaźnika temperatury, ten z brązowym i żółto-zielonym kablem to włącznik termiczny wtryskiwacza rozruchowego
Znalazłem dwa czujniki bezpośrednio w bloku silnika. Na rurze brak, ewentualnie niewidoczne z góry.
Gdy nie odpala wykręć świece i sprawdź iskre czy jest. Do tego sprawdź czy podawane jest paliwo- świece mokre jak nie odpala. Wymień czujnik temperatury cieczy do komputera- ten z tyłu dwupinowy (chyba niebieski).
renault temperatura cieczy temperatura cieczy chlodzacej temperatura cieczy seicento
wibracje automat miernik uniwersalny kupić tonsil zg25c wzmacniacz
Bezpieczniki i przekaźniki w Mercedesie W168 Problem z wczytywaniem zapisów w Silent Hunter 4