Mam jakiś pomysł. Bo chciałem żeby tel laptop był cienki cichy mały chłodny i wydajny Paluchy sobie odmrozisz. Daruj.
Wtrysk to nie gaznik gdzie ssanie można wyłączyć samemu.Przy wtrysku komputer dawkuje ilość paliwa w zależności od temperatury silnika ,temperatury powietrza ,obrotów i .stopnia uchylenia przepustnicy.Proponuje sprawdzić czujnik temperatury silnika. i elementy odpowiedzialne za bieg jałowy,silnik krokowy lub nastawnik przepustnicy.
Te silniki miały problem z przepływomierz powietrza. Jak nie odpala sprawdzasz parametry tj. temperatura wody oraz powietrza dolotowego, obroty wału i wałka jeśli możesz
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Bo tutaj układ wtryskowy pracuje w otwartej pętli, brak sondy lambda. Dawka paliwa obliczana wg. mapy na podstawie ilości powietrza obliczonej z kąta otwarcia przepustnicy, podciśnienia, temperatury powietrza i obrotów silnika. W motocyklach nie stosuje się przepływomierzy masowych powietrza, tak jak w silnikach samochodowych. W silniku było coś robione?...
Temperatura powietrza w tico osiąga ok 160 stopni Celsjusza przy 1000 obr/min ja walę, Tutaj obroty na sprężarki są wyższe lub równe obrotom silnika 1420obr/mini i temperatura powietrza będzie większa niż 160 stopni. Sprężyny mogą stracić sprężystość.
Podpinasz komputer na zimnym silniku i w parametrach technicznych patrzysz jakie wartości widzi ECU. Temperatura silnika i powietrza.
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Błąd od nowa się pojawił ten sam. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku 6kg/h po dodaniu gazu do oporu koło 100kg/h powietrza 1,35V czujnik przepływu powietrza 36oC temperatura powietrza Obroty 1000 1 czujnik położenia przepustnicy 6,65 2 czujnik położenia przepustnicy 4,33 Uboga mieszanka Sonda przed kat. 700 ,200,100 na wolnych obrotach tak skakała...
...tylko mieszanka w/g sond uboga i ECU próbuje wzbogacić wydłużając czas wtrysku. Temperaturę silnika i powietrza widzisz jaką widzi sterownik - jest ok.
ad 2 przy kolektorze ssacym ad3 czujnik przepływu powietrza (tzw. przepływomierz) ad 1 najczęsciej pod zderzakiem
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
Przyczyną był silnik krokowy i uszkodzona jego uszczelka przy okazji wymieniony został czujnik temperatury zasysanego powietrza i obroty wróciły do normy.
Jaką temperaturę powietrza widzi sterownik?
Witam Z moich doświadczeń z 126p w podobnego rocznika (1991) pamiętam iż takie objawy, to właśnie źle wyregulowany gaźnik, a dokładnie obroty biegu jałowego. Napiszę krótko: uruchamiasz silnik po nocnym postoju, po 10 sekundach pracy wyłączasz ssanie, czy bez ssania silnik choć kulawo, ale pracuje nadal? Jeśli pracuje, bo bez ssania nie powinien, to...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Wygląda to tak jakbyś miał słaby obieg wody na nagrzewnicę i gdy są większe obroty to płyn szybciej krąży w układzie. Na postoju też przy wyższych obrotach tak się dzieje??
To sprawdź ten czujnik temperatury powietrza , wyczyść lub wymień. Jak ten czujnik nie działa to może przyjmować że jest -40st mrozu
Zwiększenie obrotów wentylatora zawsze powoduje zmniejszenie temperatury, ponieważ szybszy przepływ powietrza szybciej schładza radiator. Nie jest to równoznaczne z poprawą pracy procesora. Po prostu procesor będzie pracował w niższej temperaturze i tyle. Zwykle obroty wentylatora są regulowane w pewnym zakresie aby w momencie zwiększonego obciążenia...
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
sprawdz czujnik temperatury , czy nie lapie gdzies lewego powietrza oraz silniczrk krokowy czy nie jest zaciety.
Opisz jak to się kiedyś zachowywało. A może czujnik pokazuje temperature w zależności od ilości przepływu powietrza. Sprawdź czy wyniki dla tych samych obrotów wentylatora są porównywalne. Pozdrawiam
od monentu założenia sekwencji ma bardzo nierówne obroty na zimnym silniku jeszcze na benzynie przed przełączeniem na gaz , im niższa temperatura otoczenia tym bardziej to się odczuwa Sprawdź czy nie urwali ci czujnika temperatury powietrza dolotowego.
Pompa cyrkulacyjna chłodnicy powietrza doładowująca - przerwa w obwodzie. Szukalem tego cuda teraz przez dluzsza chwile, ale zabijcie mnie - nie wiem o co chodzi i z niczym sie nie kojarzy. Znowu pewnie winny jest tlumacz ktory "przetransferowal" kody bledow OBD z angielskiego na polski. Biora sie za to czesto humanisci nie majacy pojecia o budowie...
A jak zwiększasz obroty.
1. Focus 1.8 TDDI nie ma przepływomierza, to coś z wtyczką zaraz za filtrem powietrza to czujnik temperatury zasysanego powietrza. 2. Obroty na wolnych wynoszą 850 rpm niezależnie od obciążenia. 3. Sprawdź, a najlepiej wymień przewód prądowy od akumulatora do rozrusznika i alternatora lub chociaż wymień od alternatora na 16 mm2. 4. Sprawdź lub wymień/dołóż...
Ciekawe rozwiązanie. Ja właśnie poszukiwałem regulatora do wentylatora, którym zamierzam wentylować pawlacz wypełniony pracującą elektroniką. Chciałem zrobić coś cichego jednak działającego z minimalnymi obrotami które w przypadku podniesienia się temperatury powietrza są zwiększane. Czy poprzez zmianę PR1 ustalamy temperaturę dla której wentylator...
Tak jak pisałem, przyczyn może być wiele, podpinasz komputer patrzysz w dane rzeczywiste i oglądaj co się dzieje, ciśnienie powietrza, paliwa, temperatury itp. Nie mówiąc już o sprawdzeniu szczelności kolektora dolotowego...
postał na wolnych obrotach to temperatura zaczęła spadać Ale rozumiem ze jak stałeś na wolnych obrotach to nawiew ciepłego powietrza do auta był włączony?Próbowałeś zwiekszyć obroty silnika na postoju?Auto masz już którąś zimę z kolei czy to pierwsza zima?
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Fakt to ja źle zinterpretowałem Twoją wypowiedz masz rację... fakt czujnik ten mierzy temp. powietrza wlotowego czyli inaczej już ogrzanego w kabinie przez piec..... (czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą...odebrałem to jak czujnik na wylocie pieca) co to hallotronu ....tak mierzy on obroty silnika poprzez magnes wbudowany w wiatrak...
przykładowo na 80% jego nominału przy prędkości 20 km/h lub na 30% nominału przy 100 km/ Czyli jednak te biegi ż których się śmiałeś nie mają bezpośredniego wpływu na obciążenie... Ale w tym silniku nie wystepuje czujnik masy powietrza Ale jest obliczana za pomocą czujnika temperatury powietrza/MAP/I obrotów. Więc generalnie wie jaka jest.
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
Regulator obrotów w suszarce jest trudno zamontować ze względu na brak miejsca. Po drugie, przy zmniejszeniu obrotów momentalnie rośnie temperatura powietrza, czyli musiała by być równoczesna regulacja obrotów z regulacją grzania spirali, podobnie jak jest aktualnie skokowo realizowane z przełączaniem zasilania bezpośrednio i przez diodę.
Przepustnica czysta , co pokazuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Rozwiązanie zagadki - wartość zmierzona nie jest wartością surową lecz zwracaną przez sterownik. W przypadku awarii przepływomierza sterownik mierzy masę powietrza w oparciu o czujnik MAP i temperaturę powietrza oraz obroty silnika. Programy diagnostyczne zazwyczaj same niczego nie obliczają - podają tylko te dane które zwraca sterownik przez jego własne,...
obroty ustabilizowały się po odłączeniu czujnika temperatury zasysanego powietrza .Czyżby to on był uszkodzony ?
Przepływomierz (MAF - mass airflow sensor) to co innego niż czujnik temperatury powietrza (IAT - intake air temperature sensor).
W 90 KM nie masz intercoolera. Więc powyżej tych 3 tys. obrotów temperatura powietrza dolotowego się zmienia z powodu rozgrzania turbiny. Zauważ również jaką masę ma Lanos, a jaką 307.
Poza przypadkiem, że tak "kręciłeś" aż rozjechały Ci się adaptacje wtrysku benzyny to jakiekolwiek regulacje instalacji LPG nie powinny mieć wpływu na pracę silnika na benzynie. Przejedź z 20km tylko na benzynie, jeśli obroty nie wrócą do normy szukaj usterki. Oczywiście weź pod uwagę, że obroty biegu jałowego zależą od temperatury powietrza i temperatury...
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
Witam. Przy naprawie ABS nie odpięli jakiejś kostki? Wygląda, że komputer nie może dostosować dawki paliwa do obrotów, temperatury i powietrza. Dlatego falowanie.
Może być zamulona nagrzewnica i na większych obrotach dmuchawy nie nadąża z nagrzaniem powietrza
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
Kolego a może zamiast termostatu masz do wymiany czujnik temperatury cieczy ten na zegary.Co do obrotów to tak jak kolega bartez844 pisze,spróbuj najpierw może wyczyścić "krokowca" i poszukaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Zacznij od przepłukania nagrzewnicy, niestety borygo to syf że nawet menele nie chcą tego pić bo niesmaczne. A w dodatku zatyka nagrzewnice i chłodnice bo wytrąca się z niego piach. Po dodaniu gazu po prostu ciśnienie wymusza większy przepływ przez nagrzewnicę przez co więcej energii jest do niej przekazywane. Na wolnych obrotach prawie cały przepływ...
Z tego co wiem to czas, czyli ilośc paliwa wtryskiwanego nie jest zależna od rezystancji wtrysków :-). Na samo sterowanie wtrysków nie powinno to mieć znaczenia, ale nie wiem czy ECU nie zapisze jakiegoś błędu przy włączonym zapłonie a odłaczonych wtryskach. Efektem może być praca ECU w trybie awaryjnym Temperatura silnika, temperatura powietrza, sonda...
Sprawdz jeszcze temostat czy nie jest caly czas otwarty wtedy tez dlugo bedzie chodzil na ssaniu.Moze tez gdzies zasyssac lewe powietrze i mieszanke wzbogacac.Moze byc temistor powietrza itd.Swiece zaplonowe sa czarne?obroty nie sa zwiekszone?
z tego co zauważyłem, to raczej się zalewa, bo czuć paliwem... po zgaśnięciu odpali, lecz po jakimś czasie - jak ostygnie (przeważnie, wczoraj po dość długotrwałym katowaniu rozrusznika odpaliła jeszcze rozgrzana) Tak jak już pisałem wychodzi mi błąd czujnika obrotów i czujnika temperatury... czujnik obrotów wymieniłem ( na używany) lecz komputer czyta...
Jeżeli wydają zapłony (nie pali jeden cylinder) to nie wzrośnie poziom CO,a HC,bo niespalone cząsteczki paliwa dostaną się do wydechu. Jemu,jak sądzę chodzi o piziom CO,więc pasowłąo by sprawdzić czy próbkuje sonda,no i jak ECU widzi przepustnicę,przepływ powietrza i temperaturę. Na wolnych obrotach ma być -położenie przepustnicy poniżej 0,9V -przepływ...
Auto jest na wtrysku gazu nie ma , a gdzie dokładnie znajduje się czujnik od temperatury powietrza pozdrawiam
Witam, mam problem z oplem Corsa d 1,3cdti 90KM. A mianowicie, kiedy temperatura zewnętrzna powietrza obniża się do minus 0,5 stopnia i niżej, auto podwyższa obroty biegu jałowego do 900 obr/min, a kiedy jest temperatura dodatnia, wszystko wraca do normy. Mam auto od 8 lat i wcześniej się to nie zdarzało. Mechanik stwierdził, że termostat jest popsuty...
Czujnik temperatury jest do wymiany na co wskazuje błąd albo ktoś źle zamontował przepustnice i dostaje lewe powietrze. Najlepiej zacząć od sprawdzenia vagiem co pokazuje czujnik temperatury. Następnie sprawdził bym czy coś nie syczy pod maską i nie zaciąga lewego powietrza. Problem był już przed wymianą? Nowa przepustnica została adaptowana?
Widze ze wreszcie doszliscie do porozumienia a jak koniecznie chcecie regulowac obroty wiatrakom to sa takie wiatraki z termistorem co same sobie dostosowuja obroty do temperatury zasysanego powietrza . wowczas kozysc bylaby taka , ze nie pracowaly by na pelnych obrotach przez caly czas tylko wtedy kiedy byloby to konieczne , stad mniej zassanego kurzu...
faluje hmm a jak by zacząć od silnika krokowego , fałszywego powietrza , czujnik temperatury może jeszcze...
Zły odczyt parametrów, obroty silnika na 0 a zasysanie powietrza 30kg/h no i te temperatury syberyjskie. Trzeba podłączyć innym komputerem.
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Czujniki pokazują parametry. Czujnik doladowania tak samo egr tez chodzi temperaturę powietrza zasysanego tak samo trzymałem go na obrotach i temp wzrasta
Zależy o jakich blokach mówimy. Są bloki budżetowe jak nasze rodzime MNP Prisony czy zagraniczne EK Supremacy LTX i są bloki o wysokiej wydajności jak np. EK Supreme HF/Supremacy. Ja w moim układzie mam blok MNP Poseidon. Jest on dosyć stary ale dobrze sobie daję radę z odprowadzaniem ciepła z Phenom-a II X4 965 na napięciu 1.4V (a w zasadzie 1.38V)...
W każdym silniku na wolnych obrotach wzrasta temperatura. Podczas jazdy ruch powietrza przez chłodnicę chłodzi silnik, podczas postoju ruch powietrza musi być wymuszony.
Klima działa bardzo dobrze, potrafi zejść do 2 stopni (mierzone w wylotach powietrza). Utrzymuje temperaturę.
I działa 😆 Kompresor chyba nie ma regulacji pracy, wentylator na średnie obroty. Temperatura wylatującego powietrza 11, przy 28 w pomieszczeniu. Ale nie wolno wyłączać i włączać w krótkim czasie? Dotyczy każdej klimatyzacji? Szkodzi jej to? Bo często odpalam auto, załącza się Klimka, jadę sam to Klimka na off, ale żonka albo dziecko chce ze...
Zużyte uszczelki drzwiczek mogą być powodem okresowych awarii sterownika {sterownik ustawia minimalne obroty wentylatora z powodu "lewego powietrza"}
W tym silniku prędkość obrotowa jest regulowana elektronicznie, sterownik silnika "bierze pod uwagę" temperaturę silnika oraz powietrza dostarczanego do silnika .
Ale wracając do meritum tematu. W moim aucie jako tako nie ma silnika krokowego. Jest sterowanie elektroniczne. Jak inni będą to czytać...... Są Citroeny C2 z silnikiem 1.4 benzyna, które maja wymienne silniczki krokowe i są też takie jaki ja mam - gdzie jak coś będzie mu dolegać to trzeba wymienić cała przepustnice wraz ze sterowaniem. Dobrze mówię?...
Skoro błędów nie ma to trzeba podejrzeć parametry na żywo może gdzieś są jakieś przekłamania np temperatury powietrza czy silnika.
Oczekiwane czyli wyliczone w oparciu o model matematyczny na podstawie innych danych niż czujnik ciśnienia doładowania, w tym przypadku głownie w oparciu o temperaturę, zmierzony przepływ powietrza i obroty silnika. Pokaż wykres oczekiwanej i zmierzonej masy powietrza (najlepiej ok 2000rpm, na 4/5 biegu na odcinku min. 100m ze stałą prędkością).
Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki: Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami U1308 - brak komunikacji z ECU U1318 - brak komunikacji z BSI U1108 - brak komunikacji z ECU 7159 - poziom oleju P1676 - błąd stały - controlled alternator...
Moim zdaniem zbędny wydatek. Regulacja jest tylko manualna i nie wiadomo tak naprawdę kiedy i jak regulować obroty - zbędny gadget. Jeśli masz sporo wentylatorów w obudowie i chcesz kontrolować przepływ powietrza oraz temperaturę, to zainwestuj w regulator obrotów z czujnikami temperatur. PS - Prosiłem o coś.
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
Porównałem to z moimi danymi z logu z PCMScan. U mnie na wolnych obrotach (628), rozgrzanym silniku (90 st.) przepływ powietrza jest 2 g/s (temperatura 40 st.), ale położenie przepustnicy jest 15%, wyprzedzenie zapłonu 6-9 st. Wartości są zaokrąglone do wartości całkowitych, więc tu przepływ może być również 1.6 g/s. Natomiat przy: - przy prędkości...
WITAM Sterowanie ilości powietrza regulowane jest płynną zmianą obrotów wentylatora od 0% do 100% przy uzyskiwaniua temperatury zadanej wentylator co kilka procent zmiejsza obroty i wyłącza się zamykając zupełnie dopływ powietrza , brak zaworów termostatycznych.
Muszę poszukać jakiejś 3A diody i zrobić test czy silnik będzie działał na połowie sinusa. Ale, jak spadną obroty silnika, a raczej tak, to zmniejszenie przepływu powietrza zniweluje zmniejszenie mocy grzałki i temperatura na wyjściu nie spadnie, a może nawet wzrośnie.
Witam. Suuuuper odpowiedziałeś - to jest to samo co w gaźniku silnika dwusuwowego -- więcej powietrza -- to osiągnie wyzsze obroty -- ale będzie słabszy. Ale temperatura spalania będzie wyższa... Pozdrawiam i życze zdrówka !!
Po przysłonięciu wlotu wentylator szybciej pracuje a grzanie jest bardziej skuteczne bo 70 st a 130 to różnica wielka . Bez przysłonięcia to tylko miesza wkoło to powietrze a efektu żadnego. Po przysłonięciu spada opór jaki stawia powietrze łopatkom, mniej powietrza omywa wymiennik, stąd wzrost temperatury. Wzrastają obroty - pompa tłoczy wiecej paliwa...
Podwyższenie temperatury to normalne zjawisko przy użyciu retardera ale przekraczanie dozwolonej temperatury to już źle. Zaobserwuj czy przy wzroście temperatury rosną również obroty wentylatora (podwyższenie szumu powietrza przepływającego przez chłodnicę). Jeśli obroty nie rosną to do wymiany wentylator lub wiązka wentylatora.
Mam tipo na monowtrysku objawem falowania obrotów był czujnik temperatury zasysanego powietrza. Po wymianie się uspokoiło. Mam gaz bez kompa i na gazie było ok. Dodatkowo na zimnym silniku podnosił na jakieś 15-20 sekund obroty do 3000 obr. Teraz jest ok.
To jest pompa typu H ...033 Początek tłoczenia, na podstawie sygnału 1cylindra ustawia solenoid nastawczy w górnej czesci regulatora, zgrywajac sygnał z koła zamachowego-czujnika położenia (nie obrotów). Zakres regulacji jest dosc spory ze nawet niedokładność ustawienia pompy rzędu 2 stopnie nie przeszkadza. Dawka jest zależna od szeregu czynników:...
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Zapomniałem dodać, że DSG. Auto jeździ bez problemu, wskazówka obrotów stoi w miejscu. Temperatura w normie. Żadnych oznak poza tym hałasem.
Jeżeli podłączenie wiatraka na CPU pod inne wejście (pewnie 3 pin) zeiększyło jego obroty, to zapewne na płycie masz włączoną opcję automatycznej regulacji prędkości wiatraka do temperatury procesora. Na innym gnieździe - np dotyczącym wlotu powietrza do obudowy, tego nie ma. Czy zmniejszenie temperatury na CPU rozwiązało problem? Na zasilaczu znajdziesz...
-zatem sprawdź czujniki prędkości obrotowej i położenia wału - układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza - zasilnie paliwem
Gaśnie schodząc pomału z obrotów. Czy nagle? Sprawdź czy chwilę przed zgaśnięciem nie zapala się kontrolka awarii. Czy też gasnie i dopiero zapala się kontrolka. Ogólnie te sprężarki miały mocno ........... instalację elektryczną. Separator nie ma tu znaczenia. Jedyny czujnik na nim to temperatura powietrza wylotowego.
Podłącz się do ecu i sprawdź błędy, Później parametry takie jak obroty silnika , masa powietrza , ciśnienie paliwa , temperatura silnika
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Okazalo sie ze padl czujnik temperatury powietrza w dolocie wymiana naprawila wszystkie problemy
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
Co do powietrza to właśnie może byc wina termostatu,jeśli ma wyższą temp. otwarcia od poprzedniego to tak może sie dziac,natomiast obroty- czy jak sie nagrzeje do normalnej temperatury pracy schodzi na wolne?
No zdarza się uwalic sterownik podlaczajac jakieś amatorskie sondy, bo nie wiadomo co podlaczales. A czy ten błąd pokazywal się na liście tych błędów co wykasowales czy nie było go wcześniej? Raczej by zapalił ale zobacz jaka temperaturę powietrza widzi sterownik. Iskra jest? Paliwo jest? Obroty wału są?
Zrób diagnostykę. Zobacz na wartości z TPSa i czujnika temperatury silnika. Lewego powietrza nie ciągnie?
Jakiś bardzo kiepski ten płomień,mały. Odkręć wentylator i sprawdź czy dolot powietrza nie jest przytkany, sprawdź czy zdemontowany wentylator dobrze dmucha. Zdarza się też że łopatki wentylatora obrosną brudem,pyłem i nie osiąga on odpowiednich obrotów.
Tylko że to wszystko ma sens. Ciepłe powietrze jest podawane i ma być podawane na wolnych obrotach. Pomaga to lepiej odparować paliwo = mniej go zużyć. Po dodaniu gazu podciśnienie w kolektorze znika i zawór powinien się przestawić na zimne powietrze czyli tryb max moc. Silniki AUS mają już 20 lat więc może u ciebie coś nie działa jak powinno.
A w dobrą stronę chodzi sprężarka? Dla tej chińskiej pompy nie ma różnicy czy chodzi w prawo czy w lewo, ale dla układu chłodzenia już tak, bo koło pasowe pełni funkcję wentylatora. Jak sprężarka ma nie te obroty, to zamiast dmuchać powietrze na sprężarkę, dmucha w drugą stronę. Z drugiej strony temperatura powietrza na wyjściu sprężarki może dochodzić...
Gdy wkręcasz jest mniej powietrza, zbyt duży wzrost obrotów przy wykrecaniu, świadczy o zbyt dużej dawce powietrza, objawem może być nawet samozapłon po wyłączeniu ( za wysoka temperatura spalania). Bez przyżądów to robiłem tak: wkręciłem do oporu, potem 1 obrót wykręciłem, silnik chodził nie równo, więc powoli kreciłem dalej do granicy podskoku obrotów...
Kolego, sprawdziłeś silnik pod kątem sprawności mechanicznej? Podglądnąłeś parametry pracy na wolnych obrotach? Przepływ powietrza, napięcie sondy, otwarcie zaworu EGR. Widzę, że zakładasz co chwile nowe tematy ale brak konkretów. Jaka temperaturę widzi sterownik (skoro już się tego uczepiłeś)?
P0130 - Błąd sondy drugiej za katalizatorem uboga mieszanka, Bład nie wynikający z uszkodzenia sondy, prawdopodobnie to błąd wynikający z uszkodzenia czujnika temperatury. Jesli masz możliwosc sprawdzenia wartosci żeczywistych to do sprawdzenia masa powietrza, temperatura silnika, oraz kat otwarcia przepustnicy. Jak wykonasz porady kolegi, próbuj wyczyscić...
A czy przypadkiem w tym wentylatorku nie wystaje coś jakby kuleczka ciemnego, najczęściej zielonego koloru?? Być może ten wentylator ma wbudowaną kontrolę obrotów w zależności od temperatury powietrza przezeń przepływającego??
temperatura powietrza obroty temperatura powietrza zasysa kontrolka temperatura powietrza
chrysler voyager czujnik tranzystor to220 obudowy czarna lista
schemat klimatyzacji skoda octavia1 schemat klimatyzacji skoda octavia1
Lokalizacja przedniego radaru w Mercedesie W213 2019 Podłączenie czytnika Phoenix USB Black do Zgemma HS11S z kartą Polsat Box