Może gdzieś tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/6745667000_1...
Czujnik wygląda tak Spalania stukowego problem z odpaleniem gaśnie podczas jazdy Reguluj zawory i czyść krokowca.
Z mojego doświadczenia, jak laga1,8 bądź 2,0 pali dużo to do wymiany czujnik temperatury silnika.
Trzeba sprawdzić diagnoskopem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
Złe paliwo, zły pomiar temperatury silnika.
Ja w takim wypadku kupiłem na aliexpresie wyświetlacz pod obd, może pokazywać na raz cztery wybrane wartości ze standardowej tablicy typu: temperatura, szybkość, obroty, przepustnica itp. Coś w rodzaju https://www.youtube.com/watch?v=28iRMFpf... podróbka na ali... https://www.aliexpress.com/item/32901131...
Być może podczas wymiany termostatu nie podłączono czujnika temperatury silnika i wtedy sterownik nie znając rzeczywistej temperatury włącza wentylator aby nie uszkodził się silnik.
Jak już miałeś podpiętego kompa to było trzeba odczytać parametry temperatury silnika i parametry sondy
Kolego, a co z temperaturą silnika?
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Witam Mam następujący problem. Modernizuje łódkę jacht z silnikiem Renault 42km. Pojemność 1.5diesel. Podłączałem wskaźnik temperatury wody(chłodzenie). Czujnik jest wkręcony w głowicę, w stosunku do masy ma opór 180 ohm gdy jest rozgrzany. Wskaźnik ma opór między masą a sterowaniem 208 ohmów. Podłącza się do niego 3 przewody: 1. masa 2. +12V 3.Sterowanie...
koszt samego termostatu to około 50zł a wymiana w nieautoryzowanym serwisie to około 30-50zł. teraz mała uwaga warto sprawdzić taki termostat po zakupie tzn włożyć go do garnka i powoli doprowadzać do wrzenia. gdybyś jeszcze mógł monitorować temperaturę za pomocą termometru to byłoby ekstra. wiem z doświadczenia że nie wszystkie nowe termostaty otwierają...
Poziom paliwa i temperaturę silnika.
Z tyłu głowicy, dobra lampka i bez probemu go zobaczysz .
Zobacz jaką sterownik widzi temperaturę silnika.
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Pomocy!!! Czym mogą być spowodowane takie objawy??? Dzieje się to sporadycznie, silnik spada z obrotów i do tego takie szarpanie. Co może być przyczyną? Film w załączniku czemu jest tak wysoka temperatura silnika ????
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
sterownik widzi prawidłową temperaturę silnika?
Witam.sądze że problemem jest czujnik temperatury silnika.
sprawdz jakie sa błedy zapisane w pamieci oraz czujnik temperatury silnika
mam jeszcze jedno pytanie . Czy możliwe jest żeby z powodu nieszczelności tego korpusu falował wskaźnik temperatury silnika ?
(at)Krzaku88 no i narobiłeś sobie roboty. tak się dzieje jak sie nie chce poczytać, dowiedzieć. Teraz trzeba zlać olej, zdjąć miskę, sterownik ustawić grzebień i poskładać wszystko. potem odkrecić korek na klucz KWADRAT ( opisywane na tym forum tysiące razy ) I zalać olej zgodnie z procedurą i sprawdzić jego stan przy odpowiedniej temperaturze skrzyni...
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Było podłączane pod tester? Jakieś błędy? W parametrach, przed odpaleniem na ciepło przyglądnął bym się wskazaniom temperatury.
W jaki sposób sprawdziłeś temperaturę? Ten silnik w lecie ma niewiele więcej.
Sprawdź wykres oscyloskopowy pracy czujnika temperatury chłodziwa oraz komputerem parametry ciśnienia paliwa i doładowania w zależności od temperatury silnika
Mialem podobną sytuację. Okazal sie padniety czujnik temperatury silnika.
WITAM Kolego prawdopodobnie masz zatarte wentylatory lub przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce pod maską po stronie kierowcy ,jeżeli masz klimatyzację to wentylatory powinny ruszyć po włączeniu klimatyzacji ,lub po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury silnika
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Usterka lewego silnika miksujacego (ustawianie temperatury).
Skoro byłeś u elektryka i został stwierdzony czujnik temperatury silnika-to trzeba było wymienić-a czy pomoże to inna sprawa.
Dziękuję za zainteresowanie tematem, ale ja nie mogę się nawet połączyć z centralką EDC. Silnik po uruchomieniu pracuje i po czasie sam gaśnie bez względu na czas pracy, obciążenie, czy temperaturę silnika.
czy mozliwe jest uszkodzeni czujnika temperatury ? ma on wplyw na opisana usterke? Czy porównałeś temperaturę w parametrach live i sprawdziłeś rzeczywistą temperaturę silnika?
Czujnik temperatury silnika sprawdz .
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
To nie czujnik tylko opornica pierwszego biegu wiatraka. Pierwszy bieg w wersji z klimą jest realizowany nie przez opornicę, tylko przez szeregowe włączenie wiatraków. Do tego są te dwa przekaźniki. Trzeba zobaczyć w parametrach jaką widzi temperaturę silnika.
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Kable są w peszlu i nie chciałbym wszystkich poprawiać. To niech Ci się zachce. :) Na początek wszystkie złącza poczyścić odpowiednim do tego środkiem. Tylko nie żadne WD40, bo to więcej niszczy niż pomaga. Niestety mogą być też przerwane żyły nawet wewnątrz izolacji tak że nie będzie widać. W pobliżu termostatu jest czujnik temperatury silnika.
A co z czujnikiem temperatury sterownika silnika?
No to nie rozumiem jak to jest że jedziesz 60km/h i nagle schodzi do 900obr silnik i gaśnie. Nie rozumiem. Musiał byś wrzucić na luz.
zacznij od sprawdzenia przy jakiej temp zalacza sie wentylator moze czujnik temp jest uszkodzony. ja zakladam ze zle załącza sie wentylator
dałem Ci już porady - zamiast jęczeć zastosuj się do nich i być może nie "stracisz" 400 E. Może mam pojechać do Irlandii i zrobić to za Ciebie za darmo ?
O.K. Zamontowałem zewnętrzny zegar temperatury silnika i po problemie.
Ja bym zaczął od termostatu... bo z tego co kolega nagrał to temperatura silnika nie przekracza 75⁰C więc dlatego może się nie załączać wypalanie dpf
Cewka odpływa od temperatury, podmień na inną
mogę odpowiedzieć na ostatnie pytanie: zegar od oleju pokazuje jego aktualny poziom, zrozumiałe jest, że działa on tylko na postoju gdzyż w czasie jazdy olej jest w ruchu i nie da się sprawdzić jego ilości, co do pozostałych pytań to myśle że masz uszkodzone przewody lub czyjniki (zmierz miernikiem), pozdrawiam
Witam Mam Lagunę 98 silnik 1,8 Pytanie jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika? Wskaźnik jest prawie na 90 stopni po kilkudziesięciu minutach jazdy. Wymiana termostatu i czujnika temperatury nie pomogła.... A może to normalna temperatura na tym silniku?
Okazał się wszystkiemu winny termostat
Jeden jak i drugi.Przedni połączony jest ze sterownikiem silnika ,tylny z deską .
Są dwa możliwe rozwiązania: dwa czujniki, jeden dla sterownika silnika a drugi dla włączenia wentylatora (bimetal) lub jeden czujnik tylko dla sterownika silnika i ten włącza wentylator ale po jego odpięciu wentylator powinien zacząć pracować. Mówisz że po odpięciu pokazuje -40. Pokazuje to na liczniku czy komputer mowi o tym że sterownik silnika widzi...
lewe powietrze jest chyba najczęstszym powodem.obejrzyj wężyki przy przepustnicy. Przeczyszczona została przepustnica i silniczek krokowy - jest lepiej, ale zdarza się, że gaśnie na benzynie. Na gazie jest znacznie gorzej Niestety ciagle jest to samo. Przewody i wężyki - OK. Zdecydowana większość opinii na ten temat winą za takie objawinia silniczek...
Dobra, podpowiem, sterownik widzi źle lub wcale nie widzi temperatury.
Popieram kolege wygląda na to ,że temperatura jest ok.Powodzenia.
Wypnij czujnik temperatury silnika i pal!
Ciśnienie paliwa (regulator), iskra, czujnik temperatury i komin do sprawdzenia. Pozdrawiam.
Jak masz płyn w chłodnicy to pewnie problem z czujnikiem temperatury silnika dla sterownika silnika.
a nie jezdzisz ty kolego przypadkiem na wodzie ??? jesli tak to moze dojsc do spietrzenia sie cieczy .... to ze w ruchu miejskim temperatura sie podnosi to jest normalne i to ze po wyjechaniu z miasta spada to dobrze! I jak odpalisz samochod z powrotem to spadnie bo wtedy jest obieg cieczy ... pompa, chlodnica itd. A plyn chlodzacy kiedy zmieniales...
Jaki masz silnik?
Temperatura silnika spada poniżej temperatury otoczenia - proponuje zostawić tego ELMa i poszukać kogoś z Clipem.
Czujnik temperatury silnika. Komputer myśli, że silnik jest ciepły. Pozdr. J.
30 to chyba był max.jaki masz odczyt ciśnienia listwy na jałowym,temperatura silnika,różnica przepływu paliwa?
Czy masz sprawny termostat sprawdzenie jest proste-odpalasz ZIMNY silnik,i sprawdzasz ręką temperaturę węża idącego do chłodnicy albo góry chłodnicy.Jeżeli temperatura węża jest taka jak silnika i wzrasta tak samo termostat do wymiany.Wąż powinien być zimny do czasu załapania przez silnik temperatury ponad 80 stopni i później dopiero się nagrzać,a tytuł...
Jedo pytanie, poza garażem jest taka sama temperatura? Stawiamna silnik krokowy!
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
Możesz spróbować podpiąć zimny pod obd recorder i sprawdzić temperatury czujników temperatury i pracę sondy lambda. Być może nawet problem z pompą paliwa dopóki się nie nagrywa nie wyrabia.
a czujnik temperatury cieczy sprawny
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
Witaj ! Czy wiesz jaka była temperatura silnika gdy auto zgasło?
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Podpatrz jaką temperaturę powietrza i chłodziwa widzi sterownik na zimnym silniku.
Misiekk75 nie dał ostatecznego rozwiązania usterki - ja stawiam 95% na czujnik temperatury silnika. W renault Laguna 3.0 tak spotkałem, że samochód z rana jesienią nie odpalał. Potrafił kręcić aż do wyczerpania aku - czasami załapał. Jak załapał - do wieczora było ok. Rano powtórka. Banalny powód - czujnik temperatury silnika. Po wymianie - jak ręką...
Zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać, podłącz urządzenie diagnostyczne i wymuś włączenie pierwszego i drugiego biegu wentylatora. Bez diagnoskopu mozesz też to zrobić w prosty sposób- pierwszy bieg powinien włączyć się razem z klimą (pod warunkiem, ze jest sprawna) natomiast drugi włączy się awaryjnie po odłączeniu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
Jeżeli odpalisz bez paska to po jeżeli 1-2 minucie temperatura nie będzie groźnie wzrastać to można jechać. Ja swoją Megane z 2001 roku po zerwaniu paska jechałem nocą po Warszawie kilkanaście km do miejsca garażowania pilnie obserwując wskaźnik temperatury silnika. Rano zajechałem jeszcze kilka km do mechanika. Założył pasek i w drogę.
A mianowicie jeśli termostat byłby w pozycji zamkniętej, co mogło by się stać? Upieczesz silnik czyli śmietnik
Zbyt duże ciśnienie w układzie - zapiąć manometry i sprawdzić w czasie jazdy. Uszkodzony czujnik ciśnienia lub przełącznik ciśnieniowy w zależności na czym oparty jest ten układ. Brak sygnału z powyższego. Czasem zbyt wysoka temperatura z czujnika temperatury silnika rozłączy kompresor.
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
Czujnik temperatury zewnętrznej i ewentualnie błędy od termostatu w sterowniku silnika.
Witam Czujnik temperatury powietrza zasysanego jest wbudowany w korpus razem z wtryskiem i korzysta z tej samej wtyczki. Ja poponuje sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego.Wbudowany jest w blok obok aparatu rozdzielacza, obok czujnika temperatury sterującego lampką kontrolną. Można zamiast niego podłączyć potencjometr i zasymulować zmienną...
Podłącz pod Clipa i podejrzyj jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym silniku.
Zwiekszone zużycie paliwa może sugerować uszkodzenie urządzenia rozruchowego, sprawdź czujnik temperatury i silnik krokowy.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Witam znalaz ktos umiejscowienie tego czujnika mam taki sam problem z tym samym silnikiem
Witam. Ostatnio Renault przestał pokazywać informacje na temat temperatury silnika. Podejrzewam że to czujnik. Problem w tym że nie wiem gdzie się znajduję. Ktoś może podpowiedzieć, lub wysłać zdjęcie gdzie się on znajduje?
Jak pisałem wcześniej, termostatów było kilka wersji. Musiałbyś go obejrzeć czy konstrukcja pozwala na zrobienie otworu wkrętarką. Jak coś to zrób jego zdjęcia. Może jednak ma otworek odpowietrzający, lub jest w nim zaworek (taka zawleczka lub dzyndzelek, często spotykany w termostatach samochodowych starszych silników)?
Co masz na myśli mówiąc "wyższą temperaturę niż normalnie"prawidłowa praca silnika to 90-95 stopni,więc co pokazuje wskaźnik?
TDI nigdy nie było w renówkach. A ile czasu świece grzeją w rzeczywistości, jaką temperaturę płynu widzi sterownik silnika?
I co kolega naprawił tą usterke. Bo u mnie w lagunie jest tak samo i nie wiem co zrobiśc.
Termostat jest winowajcą. Jest cały czas otwarty na obieg długi, przez co silnik nie może się nagrzać do temperatury roboczej.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Na pewno jest jakaś przyczyna w elektryce wtrysku, należy zrobić badanie komputerowe a potem napisać co wykazało. Moim zdaniem jest zepsuty czujnik temperatury płynu silnika. Pozdrawiam.
A czy gaśnie Ci też gdy np wrzucisz na luz przy większej prędkości? Gdyby tak było to kwestia ustawienia dolotu powietrza, najczęściej gazownicy ustawiają dolot tak, aby powietrze nie było wtłaczane pod ciśnieniem w czasie jazdy ale pobierane gdzieś z komory silnika. Co do tego przełączania na gaz, to tutaj nie jestem pewien ale może to być kwestia...
Dziękuję za podpowiedzi ale auto jest ciągle w trasie, jak wróci to się tym zajmę. Sprawdzę czujnik temperatury i ten silnik.
Witam mam samochód renault clio 1 r 90 silnik 1.4. Mam pytanie w sprawie co to może być gdy mam ciepły silnik to żażą mi sie kontrolki ciśnienia oleju i temperatury oleju??
Wyjaśnij mi, dlaczego pisze, że silnik gorący chłodnica gorąca a jemu zaczyna leci zimne powietrze Jak silnik się przegrzewa w korkach wykorzystuje się nagrzewnice do obniżenia temperatury? W taki sposób, że odkręcasz ciepłe powietrze na ful do środka i włączasz nawiew na ful i opuszczasz szyby i Jeśli nagrzewnica jest sprawna to na silniku powinna...
Podłączam się do tematu. Renault Kangoo 1.2 16V brak całkowity brak ogrzewania, wymieniony termostat i czujnik temperatury silnika (3 pinowy). Oprócz braku ogrzewania, często włącza się wentylator chłodnicy, parę razy temperatura szła nieco wyżej niż optymalna, węże do nagrzewnicy letnie...
Renault Kadjar 1,5 DCI 2018 rok, klimatyzacja klimatronik 2 strefowy. Problem polega na tym, że czasami - raczej po dłuższej, przynajmniej kilkudziesięciominutowej jeździe - zanika nawiew ciepłego powietrza z nawiewów (dmucha, ale zimnym). Przed wystąpieniem usterki nic nie zmieniam na panelu klimatyzacji/ogrzewania, cały czas jest w AUTO. Po chwili,...
Tylko Termostat czy mogą być jeszcze inne powody???
Czujnik temperatury silnika do przeglądu , najlepiej podmienić!
renault temperatura silnika renault niska temperatura silnika renault megane temperatura silnika
pioneer ustawi fabryczny słaby dźwięk słuchawka philips zapowietrzona instalacja
keysight 34465a renault dionis
Jak sprawdzić układ CR6853 - procedura diagnostyczna Sharp LC-40LE730E firmware download, USB update, main board codes, and safe flashing tips