Witam zacznij od poczytania trochę . W linku masz obsługę tego czujnika wraz z przykładami myślę że ci się to przyda . https://forbot.pl/blog/kurs-arduino-ii-t... Tu z koleii masz serwomechanizmy https://forbot.pl/blog/kurs-arduino-siln... https://forbot.pl/blog/kurs-arduino-kont...
Nie wiesz jaki jest silnik, nie wiesz co było zrobione i bierzesz się za projektowanie?
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
jeżyk sterowany jest z urzadzenia sterujacego silnika na podstawie sygnału o temperaturze silnika , ecu steruje jeżem przez przekaznik
w ktoryms chipie byl opis takiego czegos tyle tylko ze wykorzystany termometr to jakies urzadzenie za 20 pln to bylo 2004 roku zdaje sie nie pamietam konkretnego numeru
http://obrazki.elektroda.net/10_11802661... Dodano po 1 To jest czujnik temperatury układu sterowania silnika.
Witam, Tak, to jest wlasciwa temperatura otwarcia i jest to termostat sterowany elektrycznie. Silnik pracuje przy temperaturze ok 105°, ale wskazania na tablicy sa ograniczone do 90° zeby nie niepokoic klientow. Jesli wskazowka idzie wyzej, to znaczy, ze silnik przekracza 105°. Pozdrawiam, Georges
Obejrzyj PDF
Miło mi, że mogłem w jakiś sposób pomóc. Sam konstruuję podobne urządzenie. Będzie to sterownik laminatora. Pomiar temperatury z dwóch miejsc (grzałka oraz silnik), wyświetlanie aktualnej temperatury, ustawienie zadanej temperatury, sterowanie grzałką i silnikiem. Narazie mam ten projekt w głowie i analizuje wszystkie szczegóły. Kupiłem już trochę części:...
Ecu steruje na pod. temp silnika...
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Najprościej zastosować trzy termostaty mechaniczne zamiast przycisków nastawione na wymagane temperatury.
1. I wtedy histereza = zakres zmian napięcia na wyjściu X opornik z * / opornik 1M; będzie trochę mała, bo napięcie na wyjściu bez opornika Rb będzie się zmieniać może od 0,2V do 0,7V. 2. I uwaga na kierunek diody - ma być katodą do +zasilania, żeby nie przewodziła, kiedy tranzystor jest włączony. 3. Może te migające mają jakieś swoje dziwactwa - lepiej...
Czujniki oba od temperatury, pierwszy dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU Jeśli błędnie opisałem to proszę o poprawienie lub usunięcie postu.
Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego. A czujnik temperatury płynu to oddzielne sterowanie, odczytaj błędy silnika
Jeżeli ma KE-Motronic to zaworem steruje ECU .Jeżeli ma K-Jetronic,albo KE-Jetronic-to te urządzonko
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
to poprostu kokretne zastosowanie . w sktrucie automatyka to nauka o sterowaniu np. silnik czy temperatura i tp
jest komputer do EGRa, on jest w zasadzie nie potrzebny, ale steruje też czasownikiem świec żarowych... Chyba mylisz z DW8B. W DW8 przekaznik swiec radzi sobie sam (ma czujnik temperatury). EGR-em zajmuje sie modul temperatury silnika, ktory steruje wentulatorami.
Masz usterkę albo czujnika ciśnienia klimatyzacji, lub czujnika temperatury silnika, sterownik silnika steruje wentylatorami poprzez moduł, sprawdź błędy w sterowniku silnika.
Z tego co napisali , kontrolka zapala się zawsze a tylko czas świecenia zależy od temperatury silnika - steruje tym ECM
Witam serdecznie, Przygotowuje sie do skomplementowania układu podtrzymujacego temperaturę silnika po opuszczeniu rozgrzqnego auta. Posiadam:- akumulator 100ah 12v, -arduino mega, -przekaznik arduino wlacz/wylacz do 36A DC, -termometr cyfrowy do arduino, Mam zamiar zakupic grzalke 200w 12v oraz pompke samochodowa od Volkswagena, . Sinik pracuje w temperaturze...
Termostat szczelinowy jest przy chłodnicy oleju. A teraz jeszcze powiedz czy wentylator masz stały czy sterowany. Powinien być sterowany.
A docelowo można dać na stałe tak duży Ah czy coś może się stać? Można tylko założyć że silnik i instalacja nie jest przygotowana pod tak wydajne źródło prądowe oraz dodatkowe obciążenie w postaci dużego akumulatora. Pojazd tam gdzie na poprzednich aku miał problem na tym aku nie będzie miał. Może to w skrajnych przypadkach uszkodzić sterowanie silnika,...
Poszukaj na chłodnicy czyjnika temperatury, który steruje pracą silnika. On przwdopodobnie uległ awarii.
czujnik temperatury silnika steruje automatycznym ssaniem
Silnik który steruje wentylatorem nadmuchu ? Czy może chodzi ci o silnik wentylatora nadmuchu. Jest to silnik prądu stałego komutatorowy.
Daewoo tico 97r. Na desce rozdzielczej nie działa wskaźnik temperatury silnika. Jak jest on sterowany czy z jakiegoś czujnika temp. przy silniku, gdzie on jest?.
jezeli robi ci sie to na zimnym silniku tylko-wymien czujnik temperatury silnika ktory steruje ssaniem automatycznym
Na pewno jest uszkodzony czujnik temperatury który steruje silnikiem wentylatora. Sam czujnik jest zamontowany na chłodnicy. No chyba że jeszcze jest uszkodzona wtyczka na tym czujniku lub jest zabrudzona i nie daje styku. Pozdrawiam
Już dokładnie tłumacze co i jak bo może żeczywiście podałem za mało szczegółów. Pod tym adresem: http://www.datasheetcatalog.com/datashee... znajdują się dwa pdf'y(zresztą chyba identyczne). Ja korzystałem z tego pierwszego przedstawiającego układ firmy: SGS Thomson Microelectronics (190kb). W tym PDF'ie zaraz na pierwszej stronie...
Racja, temperatura radiatora nie wzrośnie, ale chłodzonego elementu już tak.
Tak jak wspomniałem, w obwodzie zasilania silnika, jest termistor. Po osiągnięciu zadanej temperatury, zaczyna przepływać prąd i silnik się kręci. Sterowanie sterownikiem.
Jako sterownik można użyć: https://adarex.com.pl/Sterownik_temperat... Dwie niezależne nastawy; np. powyżej górnej - rozścieła markizy, poniżej dolnej - zwija. Przy silniku lub na torze markizy muszą być wyłączniki krańcowe, które odcinają zasilanie silnika w skrajnych położeniach.
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
W tym roku pojawił się problem z zapalaniem na zimnym silniku No właśnie po czterech latach, to i tak "kawał" czasu :D Ja jednak nie o tym chciałbym pisać. Bo: Gaźnik i świeca wyczyszczone Jak najbardziej ok. Która to dysza od ssania? Z tego co mi wiadomo to nie ma tam dyszy od ssania, ale jest prawdopodobnie przepustnica która to otwiera się i i zamyka,...
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania. Zalezy mi , jak dokładnie jest w tym silniku
Czujnik temperatury silnika podłączany do sterowania silnika znajduje się pod rozdzielaczem zapłonu jeżeli jest uszkodzony możne podawać nieprawidłowe dane oraz powodować ze silnik będzie pracował na tzw.ssaniu
Niebieski to Sterowanie silnika. Czerwony lampka kontrolna- jest w nim switch. Czarny od spodu wskaźnik.
Na jaką temperaturę jest czujnik termiczny. Należy go wpiąć w obwód sterowania stycznika
W tym mechanicznym oczywiście jest czujnik temperatury bo musi zamykać klapę. W przypadku ucieczki czynnika klapa jest zamknięta z czym masz do czynienia obecnie. Ta elektronika korzysta z czujnika temperatury w komorze chłodziarki i steruje silnikiem krokowym do poruszania klapą, wszystko oczywiście odbywa się przewodowo a tych przewodów u ciebie brakuje...
No to wepnij sie jakas kontrolka i zobacz czy dochodzi napiecie do zaworu kata wtrysku. Steruje nim miedzy innymi czujnik temperatury.
Bo to pompa sterowana mechanicznie. Był do niej prosty sterownik oparty o czujnik temperatury silnika który sterował tym zaworem.
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
jest to wartość średnia obliczeniowa ECU oszukuje sam siebie. Nie oszukuje tylko kalkuluje żeby w miare sterować pracą silnika i nic nie uszkodzić.
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Jeśli szukasz włącznika wentylatora,to steruje nim komputer silnika poprzez moduł na podłużnicy poniżej filtra powietrza,a jak czyjnika temperatury silnika to na termostacie.
Załączaniem świec steruje edc (sterownik silnika), stacyjka nie ma nic do tego. Warto było by sprawdzić vcds-em jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik
No i przypuszczam, że właśnie o to tu chodzi - aby płynnie sterować obrotami silnika w okolicy zadanej temperatury. Wyobraź sobie, że taki sterownik steruje silnikiem dmuchawy w piecu CO. Jeśli temperatura niewiele odbiega od zadanej silnik załącza się i pracuje na wolnych obrotach. To może wystarczyć do tego żeby podnieść temperaturę i jednocześnie...
-do równoległego można podłączyć LCD wyświetlający parametry pracy komputera (częstotliwość, zajętość pamięci, chwilowy transfer siecią itd), -zestaw kilku termometrów na DS18B20 podłączonych przez RS232 i MAX232 rejestrował mi przez zimę temperatury w kilku pokojach i na zewnątrz domu, -przez równoległy i klucze tranzystorowe sterowałem 2 silnikami...
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
Czy tam jest wentylator sterowany ze sterownika silnika (przez przekaźnik?) Jeżeli tak, to prawdopodobnieprzerwa w obwodzie czujnika temperatury. Sterownik wtedy włącza wentylator "na wszelki wypadek". Jak byś miał schemat tego cuda to wrzuć.
Witam samochód jak w temacie. Potrzebuje oporność czujnika temperatury do sterowania silnikiem . Auto jest z 89 rocznika i jest na gaźniku sterowanym elektronicznie .
Czy zasilenie takiego silnika prądem stałym coś zmieni na lepsze w jego pracy? Czy w tym układzie przed silnikiem można wstawić mostek prostowniczy i zasilać silnik napięciem stałym? Można zasilać prądem stałym ale nie ma z tego żadnych korzyści. Mocy z niego można wyciągnąć tylko tyle, na ile pozwoli temperatura uzwojeń.
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
Tyle to i ja wiem pytanie tylko dlaczego? Dwa uszkodzone termostaty, które zachowują się tak samo? To jest termostat fazowy może problemy z jego sterowaniem tylko co i na jakiej podstawie nim steruje
To nie jest silnik krokowy. W środku jest silnik elektryczny prądu stałego i czujnik dotknięcia zderzaka przepustnicy. Nastawnik jest sterowany przez kalkulator zależnie od temperatury silnika. Kalkulator steruje wysunięciem trzpienia poprzez element wykonawczy jakim jest silnik elektryczny, co powoduje uchylenie przepustnicy. Tak więc sprawdź: nastawnik...
Problem ze sterowaniem obrotami polega na tym iż oba wentylatory są sprzężone na jednym silniku. Wentylator skraplacza (zewnętrzny) mógłby być sterowany temperaturą (ciśnieniem) skraplania. Z kolei wentylator wewnętrzny mógłby być wielobiegowy ale to też wpływa na wydajność. Zatem zmiana prędkości obrotowej w tym wypadku jest nie do zrealizowania. Jedyne...
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Nikt tu nie wspomniał że czujnik temperatury wysyła do modułu sterowania dane o temperaturze silnika które z koleji służą do sterowania silnikiem krokowym
taki zakres to prawidłowa temperatura. Chyba ze bardzo powoli temperatura rośnie, to termostatem steruje czujnik temperatury wody
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
witam kolegów mam pytanie jak wysterować falownik LG serii IC5 1.5kW czujnikiem termicznym zakres temperatur 0-40stop.to ma sterować silnikiem wentylatora 0,4kW zmieniając jego obroty w zależności od temperatury.podejrzewam że należy taki czujnik podłączyć najpierw do jakiegoś przetwornika a ten dopiero do falownika.drugie pytanie to czy można do takiego...
a właśnie że kabelek pomógł. rozwiązałem problem mojego samochodu. Uszkodzone są zegary lub coś co nimi steruje. U mnie na zegarach trzyma 90C a nagle coś nimi steruje i skaczą do 110C (dzieje się to przeważnie gdy podnosi się temperatura w chłodnicy a później włącza się wiatrak). Ogólnie Ci co twierdzą że temperatura tego silnika to105C to mają racje....
Jest to rezystor grzewczy . W tym silniku układ chłodzenia jest regulowany przez sterownik silnika według zaprogramowanej charakterystyki. Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika.
W przybliżeniu: U=Vnom - I*R Vnom - napięcie baterii bez obciążenia I - prąd pobierany z baterii R - oporność baterii. Podsumowując. To zależy całkowicie od użytej baterii, jej stanu naładowania, temperatury i paru innych rzeczy, oraz oczywiście prądu pobieranego przez silniki.
Nie mówie o klimatronicu ale o czymś takim jak termotronic w vw. W niektórych modelach ustawiamy zadana temperaturę wnetrza i silnik krokowy otwiera lub zamyka klapke regulacyjna od ciepłego powietrza tak że utrzymuje zadaną temperaturę. Moje pytanie jest takie czy ktos ma jakiś schemat układu który sterował by silnikiem krokowym uwzględniając zadaną...
W pdf'ie, który zamieściłeś są bardzo fajne 2 zdania : "Dzięki wyższej temperaturze silnika w zakresie obciążenia częściowego uzyskuje się następujące korzyści: *zmniejszenie zużycia paliwa *redukcja zawartości CO i HC w spalinach" oraz "Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz...
Całym chłodzeniem steruje komputer silnika, pojezdzij trochę i zobacz czy wskazuje poprawną temperaturę. Tak to są właściwe temperatury, ciesz się że masz termostat na 92'C są takie auta co otwiera się w 102'C .
juz ci pisalem ze nie ma czujnika temperatury tylko steruje centrala na podstawie temperatury silnika,czy sprawdzales na krotko zasilajac przekazniki ? moze masz spalony glowny bezpiecznik od wentylatora ?czy w tym aucie masz klime jak tak to czy przy pracujacej klimatyzacji wlaczaja sie wentylatory ?
Uszkodzony silnik/siłownik sterowania klapą temperatury V68. Konkretnie potencjometr podający info zwrotną o położeniu klapy w nim. Wyciera się i nie już rezystancji liniowej tylko przerywa i od tego głupieje sterownik. We wczesnej fazie pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie. Wymiana wg serwisu wymaga zdjęcia całej deski rozdzielczej. Ale można znaleźć...
A to jaki ma być warunek włączenia / wyłączenia wentylatora? W okolicy 59° opór prawie nie zależy od temperatury... Może ten termistor nie jest po to, by czymś sterował, ale żeby w razie zbyt wysokiej temperatury spowodował wyłączenie silnika? (opór > 500Ω => wyłączyć)
Ze względu na warunki pogodowe w pomieszczeniu wydzielonym w bloku znajduje się sterownik do którego podłączona jest pogodynka zabudowana na zewnątrz bloku.Sygnał z pogodynki wchodzi w sterownik który w zależności od temperatury występującej na zewnątrz budynku steruje przekładniami na których są zabudowane silniki.Całość przekładnia wraz ze silnikiem...
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Nie, wejdź w listę parametrów silnika, tam gdzie masz temperaturę, naciśniecie pedału gazu.
Dlatego chciałbym zrobić teraz jakiś mały prototyp. Podłączyć czujnik temperatury żeby startował silnikiem.
Przy aktywnym z grzałką, komputer sam steruje temperaturą silnika za pomocą takiego termostatu. Tak ? Kwestia kiedy mają włączyć się wentylatory - czy 110C będzie za mało, czy nie. Ile to ma być w tym audi ? Kiedy tam gotuje się płyn ? U mnie byłby zapas kilkunastu stopni, nie byłoby to za mało ? Te informacje interesowałyby autora, bo w moim silniku...
Witam i pozdrawiam wszystkich! Moi drodzy, mam problem ze sterownikiem/konwerterem SEVCON Gen4 w Renault Twizy. Pewnego dnia nagle przestał normalnie działać. Problem polega na tym, że dioda miga 6 razy. Sterownik sam odczytuje różne poziomy wciśnięcia pedału gazu oraz temperaturę silnika, nie działa sterowanie światła cofania. Dzieje się to tak, że...
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
B4 1.9 TDI, VCDS na pewno "przeczyta" wszystkie sterowniki. Warto sprawdzić, jaką temperaturę silnika widzi ECU. Następnie, nic nie napisałeś, czy ten samochód posiada klimatyzację - wtedy może być inne sterowanie wentylatorami chłodnicy (WAŻNA INFORMACJA).
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
Czy ja dobrze rozumiem, że chcesz zbudować układ, który chce sterować prędkością wirowania silnika w zależności od temperatury? Ja proponuję Ci poczytać o sterowaniu fazowym - ja sam teraz robię podobny projekt tyle, że z oświetleniem. I wtedy nie trzeba korzystać z komparatorów, tylko wystarczy zbudować prosty układ na jakimś timerze (może być 555,...
No i to jest kolejny punkt programu dla Ciebie :) , zintegrować z tym wyświetlanie lambda. PS: potem temperatura dolotu, temperatury chłodziwa w kilku punktach. Dalej fly-by-wire czyli sterowanie przepustnicą główną przez silnik krokowy albo serwo i możemy myśleć o prostym sterowaniu silnika ;) . Może temperatura oleju, tak dla formalności.
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Najprawdopodobniej zepsuty jest czujnik temperatury silnika, który steruje pracą wentylatora. Jeśli samochód jest sprowadzony, to bardzo możliwe że zrobiono jakieś uproszczenie w elektryce, a nawet zamontowano inny czujnik np. przy kolektorze wydechowym.
Moim zdaniem zwarcie w instalacji i na przewodzie idącym z czujnika ciśnienia do sterownika wentylatorów jest jakiś sygnał. Sterownik uznaje że jest zbyt wysokie ciśnienie, odłącza kompresor i włącza 2 bieg wentylatorów by zbić ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tutaj komputer nic nie da bo sterowanie wentylatorów idzie tylko przez sterownik wentylatorów...
Tak dochodzi, dmuchawę można normalnie włączać, zwiększać i zmniejszać prędkość. Przyciskami też niby można sterować kierunkiem nadmuchu diody na przyciskach zapalają się ale silniki nie reagują tak samo temperatura z jednej strony dmucha ciepłe z drugiej zimne powietrze, bo tak ustawiły się silniki i nie da się tego zmienić 3.1.13 - Popraw pisownię,...
Używam co mam. serwa nie mam
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Problem polega na tym, że laser i silnik rejestrują się jako suwak temperatury barwowej w Home Assistant. Jeśli istnieje sposób na rozdzielenie zimnych i ciepłych kanałów, moglibyśmy osobno sterować laserem i silnikiem. Ale obaj musieliby mieć również opcję włączania i wyłączania? Więc suwak + przełącznik do włączania i wyłączania?
Gdy silnik gaśnie po pewnym czasie, to może być problem: 1. czujnika mierzącego temperaturę w silniku, 2. sterowania silnikiem 3 a może sprzęgła, które zużyło się i nadmierne tarcie zwiększa temperaturę silnika, co powoduje jego odłączenie.
Sterowanie krokowcem należy uprościć i wstawić w przerwanie od timer w którym należy wstawić flaga-1ms. I wkażdym wywołaniu sprawdzać warunek od temperatury.
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
Wentylator sterowany elektrycznie jest kontrolowany przez sygnały z modułu sterującego. Jednostka sterująca pracą silnika otrzymuje sygnały z czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego i jednostki sterującej retardera, a następnie steruje obrotami wentylatora za pomocą bieżącego sygnału PWM (o zmiennym wypełnieniu...
silnik sterować temperatura sterować temperatura suszarka wentylator sterować temperatura
wygłuszanie pomieszczeń czerwony kanał prawy zbliżeniowa karta
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Problemy z odtwarzaniem plików MP4 typu "set" Jak wyłączyć tryb awaryjny w Uran M102?