Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
Takie coś znalazłem w sieci: P0113 Kod MITSUBISHI możliwe przyczyny Wadliwy czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) Brudny filtr powietrza Wiązka czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) jest przerwana lub zwarta Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) No to dobrze znalazłeś .Sprawdź jeszcze...
Czujnik temperatury powietrza zasysanego (G42) jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania (4-pinowy).
dokładnie tak
No ta powinien posiadać.
nie radze sie w to w ogole bawic, szkoda silnika...
Podaje wartości według Bosch ESI[tronic]: 15-30 st.C - 1300-3600 Ohm około 50 st.C - 650-1000 Ohm Sprawdź przewody do sterownika pin 6 i pin 22.
Przy tym silniku ten czujnik ma duże znaczenie. Miałem taką samą sytuację na C20NE (tu chyba ten sam silnik). Spadek mocy, zalewanie, strzelanie z tłumika przy hamowaniu silnikiem. Dramat zaczynał sie po nagrzaniu. Wymienić przepływkę (sam czujnik trudno wydłubać) - kilkadziesiąt złotych na alledrogo np. Aha no i trudno zapalić na ciepłym silniku...
IAT = Intake Air Temperature (Sensor) = (Czujnik) Temperatury Powietrza Zasysanego.
Czujnik masz zaraz za przepustnicą, dobry dostęp, dwupinowy
Im temperatura powietrza chłodniejsza tym jest go więcej w objętości - jest gęstsze i analogicznie, im cieplejsze tym tym rzadsze. W takim razie jesli ECM bedzie myslał ze dostaje cieplejsze powietrze - zuboży teoretycznie mieszanke. Nie wiem jaką tam masz sonde - czy jest to WB czy NB, ale ja bym sie raczej postarał poszukać jakiegos tańszego zamiennika...
No to rzeczywiście kanci.
Kia Sportage 3, 2011 r., 1.7 CRDi. Błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza. Proszę o pomoc — gdzie znajduje się ten czujnik?
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Przepławka ECU Pin 1 brązowy B/h3 Pin 2 szary B/a4 Pin 3 pomarańczowy B/a2 Pin 4 różowy 12 V po stacyjce Pin 5 kremowy B/a3 czujnik temperatury zasysanego powietrza Pin 6 czarny 31 masa przewody proponuję sprawdzić żarówką 12 V/55 W.
http://obrazki.elektroda.pl/2472230400_1... mam nadzieje ze sie autospeedy nie obrazi
Cześć. Tak to jest ten sam czujnik.
Silnik Blok 1, okienko 1 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 3 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 4 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Blok 6, okienko 3 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Licznik: Blok 2, okienko 4 - czujnik temperatury zewnętrznej G17 Blok 3, okienko 1 - czujnik temperatury silnika G62 Blok...
Ten czujnik jest razem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego (jeden element), dochodzą do niego 4 przewody. Masz VAGa to poprostu go odłącz i wtedy wogóle nie będzie się dało go skasować, ponadto powinien wyskoczyć drugi błąd od czujnika temp powietrza G72. W ten sposób możesz sobie sprawdzić, który to. Ten błąd może oznaczać uszkodzony czujnik...
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu przekazuje temperaturę zasysanego powietrza do komputera silnika. Komputer na podstawie temperatury i przepływu oblicza masę powietrza i na jej podstawie ustala czas wtrysku paliwa. Ta temperatura nie jest wyświetlana na liczniku, czy w wyświetlaczu centralnym. Czy schemat masz po VINe pojazdu czy po modelu...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Witam, pytanie do specjalistów od grupy VAG. Trafił do mnie Golf 4 1.6 16V AZD z dziwną przypadłością a mianowicie na wyświetlaczu klimatronika wylicza dziwną temperaturę a mianowicie wszystkie temperatury czyli temperatura płynu chłodzącego w silniku i na zegarach ok 15 stopni, temperatura zewnętrzna, temperatura zasysanego powietrza z czujnika na...
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
No to juz jest 'prawie dobrze' [ cienka uszczelka pod glowice z wyzarzonej blachy miedzianej 0,5 mm powinna pomoc jeszcze ], ale i tak trzeba stosowac do niego wyprzedzenie zaplonu ok. 4 - 4,5 mm / przed GMP - zreszta to wychodzi samo, jesli daje sie zapalic silnik bez 'odkopywania rozrusznika', to wyprzedza sie zaplon coraz bardziej - az do mocnego...
Oto rysunek: http://img235.imageshack.us/img235/2696/...
Powietrze jest pobierane z zewnątrz, żeby była lepsza wentylacja w środku. Powtórzę więc jeszcze raz, to jest błąd. Priorytetem dla sterownika pieca jest wbudowany czujnik temperatury, a ten mierzy temp powietrza zasysanego do ogrzania. Sterownik widzi sprzeczność, na tym dodatkowym, w regulatorze jest np.18 stopni a na wlocie do agregatu grzewczego...
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Dość często przy źle wyregulowane instalacji LPG dzieją się takie rzeczy. Sterownik podczas jazdy na LPG zmienia korekcję dawki paliwa. Przypuśćmy że masz ustawioną zbyt bogata mieszankę na LPG. Sterownik silnika widzi że jest zbyt bogato i zmniejsza czas wtrysku. Później odpalasz silnik ale czasy są pomniejszane przez co jest ubogo a ty musisz dodać...
Pinout przepływomierza: 1 - sygnał MAF 2 - masa 3 - plus 4 - sygnał temperatury powietrza zasysanego Między 2 a 3 masz mieć ok 12V po włączeniu zapłonu. Przy pracującym ciepłym silniku na biegu jałowym pomiędzy masą a 1 ma być ok 1,2V Plus jest podawany ze stacyjki. Masa idzie z ECU. Połączenie przepływomierz - ECU: 1 - 13 2 - 12 Piny 12 i 13 są w dużej...
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Odpowiedziałeś sobie niejako sam - czujnik temperatury zasysanego powietrza informuje komputer o temperaturze zasysanego powietrza :D Mając nawet minimalne pojęcie o prawach fizyki wiesz na pewno że wraz ze wzrostem temperatury zwiękrza się objętość powietrza w jednostce pojemności. Co za tym idzie w stałej jednostce objętości będzie go wraz ze wzrostem...
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Witam serdecznie. Jak w temaci padł mi czujnik miernik pokazuje przy 20 st C 45ohm więc proszę o pomoc jaki mogę zamontować nowy. Prawdopodobnie można dopasować termister ale jaki jaki model. Proszę o wypowiedzi i pomoc. Pozdrawiam W załączeniu przesyłam tabele którą znalazłem na necie z parametrami tego czujnika http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
pozycja czujnika temperatury
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
pojedz na vaga na adaptacje jesli nie bedzie zmian to po lewej stronie kolektora jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przykrecony na 2 torxy ktory trzeba wyjac i wyczyscic jesli i to nie pomoze to wroze ci lewe powietrze . twoj kolektorw m miejscu mocowania do glowicy uszczelniany jest za pomoca o-ringow ktore czaszasami potrafia sie rozszczelnic...
charakterystyki nie mam ale masz tu lokalizację tegoż czujnika i nr katalogowy http://obrazki.elektroda.net/34_11902231... Co do charakterystyki to myślę że będzie taka sama jak czujnika temp. zasysanego powietrza czy też cieczy chłodzącej w obydwu tych przypadkach termistor NTC 2,2k spełnia swoją role (ale to tylko taki mój domysł)
http://obrazki.elektroda.pl/6241985300_1... Witam. Chciałbym przedstawić projekt, który jakiś czas temu zakończyłem i użytkuję codziennie. Jest to zamiennik standardowego wyświetlacza radia Update List występującego w samochodach marki Renault, rozszerzający funkcjonalność całego zestawu o funkcje takie jak: - nawigacja GPS, - zestaw...
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
...będe czekał na dokładne dane. Zarówno czujnik płynu chłodzącego (zielona wtyczka), jak i czujnik zasysanego powietrza mają takie same charakterystyki: 0 st C = 5500 Ohm 10 st C = 3500 Ohm 40 st C = 1200 Ohm 60 st C = 525 Ohm 80 st C = 300 Ohm 100 st C = 175 Ohm Pewnie już zauważyłeś, że oba czujniki pracują w standardzie NTC (Negative Temperature...
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
witam, czy ktoś ogarnia jak sterowane jest to ustrojstwo? w sensie czy można podłączyć dwa sterowniki równolegle? Na moje oko jeżeli sterownik jest na 3 przewodach, w tym zasilanie i masa to ostatni powinien odpowiadać za komunikację i sterowanie. Problemem może być czujnik temperatury , który jak sądzę powinien znajdować się w sterowniku i może wystąpić...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
Było to sprawdzane. Auto we wrześniu miało wymianę silnika, na poprzednim silniku było to samo. Dodano po 1 Jednak co ciekawe. Sprawdziłem pracę po odłączeniu czujnika temperatury powietrza zasysanego w dolocie i o dziwo silnik pracuje prawidłowo. Czujnik sprawny, map sensor sprawny, wskazania prawidłowe. Po odłączeniu w/w temperatura powietrza zasysanego...
A gdyby tak zostawić w układzie oryginalny czujnik temperatury i ponadto zamontować drugi, którego sygnał byłby potrzebny układowi przetwarzającemu do konwersji sygnału o masie powietrza na sygnał o jego objetości. Tak żeby po prostu sterownik otrzymywał tak jak w oryginale dwie informacje. Trochę to karkołomne, ale chyba wykonalne. Da się coć takiego...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Podłącz samochód pod CLIPa - on najrzetelniej pokaże błędy. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego może być efektem używania "chińskich" interfejsów. Na sam początek CLIP.
Czy rano czy w nocy niema różnicy. Tylko jak się silnik zagrzeje to takie są temperatury na tym dolocie. Nawet i 70 stopni. Dodano po 51 Dodam jeszcze że tak ogólnie wzrosło spalanie. Jeżeli jest zimny chodzi normalnie jak się zagrzeje trochę traci na mocy. Co to może być?
Chyba się nie rozumiemy, w logach widzę jakie są przepływy powietrza i są dużo większe niż wynikające z mapy smoke limitera - tam max chyba mam 850 mg. Mam logi z zimy i są wartości bardzo podobne jak teraz. Jednak dawka paliwa nie była wycinana o ok. 5 mg na suw pracy jak teraz. Wpadłem na szybki pomysł dla sprawdzenia czy ogranicza mnie temperatura...
Z tych 22,3kW nic nie leci do grzejników, bo na pewno masz skręconą moc dla c.o. Wiesz, miałem co innego na myśli. Chodzi mi o sprawność kotła, czyli ile z tych 22,3 kW obliczonych teoretycznie zasila instalacje a ile ucieka w komin ze spalinami. Jeżeli kociołek jest w mieszkaniu to jego obudowa itp daje ciepło do pomieszczenia a jedyna strata to ciepło...
Remontu na pewno nie będzie tylko jazda aż się coś rozleci. Inna sprawa że te silniki robią 2x tyle bez jakichś wielkich problemów, jeśli tylko lejący wtrysk tłoka nie wypali albo rozrząd nie walnie, dlatego szukam. Ps. Wspominałem że stukanie jest wyraźniejsze gdy jest bardzo ciepło. Gdy jest poniżej 20 stopni przechodzi w zwykłe dieslowskie klekotanie....
Ok, czujnik temperatury powietrza ( w czujniku ciśnienia doładowania) pokazuje złą temperaturę powietrza zasysanego blok 007, pozycja w VAG-COM. Podmieniłem na nowy i dalej jest to samo to jest: na zewnątrz jest dziś około 5 stopni na plusie a VAG pokazuje temperaturę zasysanego powietrza gdzieś w okolicy +20 stopni, gdzie szukać przyczyny? Po schłodzeniu...
Jak już bym się miał bawić w porównywanie, bez zaglądania do specjalisty to wziąłbym normalny termometr i zmierzyłbym temperatury zasysanego przez parownik powietrza i wydmuchiwanego przy jednym i przy drugim samochodzie. Tak najprościej na chłopski rozum. A najprawdopodobniej to trzeba po prostu dobić gazu i tyle.
A masz przepływomierz? Bo w nich jest czujnik tem powietrza zasysanego
Na pewno będzie lepiej, jeśli klimatyzator ten będzie stał w wyższej temperaturze, chociażby ze względu na łatwiejszy rozruch sprężarki. Natomiast to, że klimatyzator w tej sytuacji będzie pobierał cieplejsze powietrze ze szklarni na parownik, to w zasadzie niewiele zmienia, bo żeby dostarczył ciepła układem chłodniczym, wyrzucane powietrze schłodzone...
Do wolfika: Jest to ogrzewanie Webasto o najmniejszej mocy, więc trudno mówić o dużej wydajności cieplnej, a pozostałe teorie w Twoim poście nie świadczą o znajomości tematu. Do meritum: Warto sprawdzić umiejscowienie czujnika temperatury. Może być w urządzeniu i mierzyć temperaturę powietrza zasysanego lub zewnętrzny umieszczony gdzieś w kabinie. Wskazanym...
Podpinałem komputer wyskoczyło kilka błędów: Stopien koncowy ukladu zaplonowego Zawór biegu jalowego Przeplywomierz powietrza Potencjometr przepustnicy Czujnik temperatury powietrza zasysanego Przeplywomierz odpinalem podpinałem inny i nic się nie zmieniło przepustnice wyczyściłem i też to samo dodam że sonda nie jest podpięta ponieważ różni się wtyczka
Witam, mam taki problem z ciągnikiem Massey Ferguson 6490, po odpaleniu migają jednocześnie cztery kontrolki od ciśnienia oleju, od temperatury cieczy, od temperatury zasysanego powietrza i od zapchania filtra powietrza, poza tym wszystko działa, ciągnik normalnie jeździ, zaczęło się tak dziać po dłuższym postoju. Na tym prawym wyświetlaczu jest Er,...
Witam.Czy mogłby mi ktoś pomoc w rozpoznaniu czujnika....Czy fotografia przedstawia temperatury powietrza zasysanego? http://obrazki.elektroda.net/34_12902762... http://obrazki.elektroda.net/75_12902771... Kolejne pytanie...Czy jesli czujnik temperatury powietrza zasysanego jest uszkodzony to komputer włącza ssanie?A to powoduje wieksze...
Dość często korzystam z działu "Samochody Serwis" na tym forum. Widzę że dużo osób ma problem z interpretacją błędów odczytanych poprzez urządzenie diagnostyczne. Chciałbym tutaj przybliżyć sposób pomiaru temperatury przez różnego rodzaju czujniki w autach - myślę że pozwoli to innym zrozumieć lepiej jak to działa i co sterownik mówi do nich poprzez...
Czujnik temperatury zasysanego powietrza błąd P011100. Witam wszystkich. Audi Q5 CJCA 2.0 TDI, czy ktoś wie, który to czujnik? Pozdrawiam. Gdzie go znaleźć?
Z objawow ktore opisujesz wynika ze masz uszkodzony zawor regulacji dodatkowego powietrza. Jest on odpowiedzalny za dokładne do regulowaniee ilosci zasysanego powietrza do silnika. Jednym sloewm jest to element wykonawczy ktory ustawia sie w zaleznosci od nastepujacych zczytanych parametrow. Ilosci tlenu w spalinach a wiec sonada lambda, temepratury...
Proponuję sprawdzić jaka temperaturę silnika i powietrza zasysanego widzi sterownik silnika po dłuższym postoju. Jeżeli nie jest podobna do temperatury otoczenia to tutaj może być problem. Czy auto posiada LPG? Dość często się ustawiona instalacja powoduje też takie problemy.
Witam grupę, potrzebuję pomocy. Bo wszyscy elektrycy już rozłożyli ręce. Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi 136 km 2008r. Sprawa wygląda następująco: Samochód normalnie jeździł i odpalał. Nie działa klimatyzacja. Pod filtrem powietrza przetarła się wiązka elektryczna, lecz niestety podczas naprawy okazało się, że kilka kabli jest przetarte i przez chwilę nieuwagi...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Witam błędy odczytane P1134 P1131 pozdrawiam Dodano po 14 Na zimnym silniku temp turbo 13 stopni, temperatura płynu 6 stopni, temperatura płynu w retarder 7 stopni, temperatura powietrza zasysanego 12 stopni.
Już nawet nie chodzi o same osiągi. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik spalania detonacyjnego, ale jeśli ma to grzanie powietrza dolotowego ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Nie przyglądałem się temu dokładnie i nie wiem do końca, ale najstarsze jednostki posiadały go głównie do tego, żeby dostosować się do zmiany liczby oktanowej paliwa. Zmiany...
koledzy podłączyłem dzis do kompa i pokazało następujace błędy czujnik temperatury powietrza zasysanego i przepływke czy to ma do spalania nadmiernej ilosci benzyny ? i w którym miejscu znajduje sie ten czujnik ?? z góry dziekuje
Witam wszystkich... Mam taki problem z volvo s 40 2.0 d 136 koni common rail 2004 rok... Otóż po odpaleniu silnik nierówno pracuje i kopci gryzącym białym dymem. Po kilku minutach jak się rozgrzeje problem ustępuje. Jedzie normalnie, ma moc. Turbina była wyciągana w celu sprawdzenia. Wtryski sprawdzone w firmie Dziak. Wymieniona przepływka (dawała jakieś...
Ogólnie przeglądałem parametry na tym moim kompie i temperatura zasysanego powietrza zawsze byla 60stC co dlamnie trochę dziwne przy takich niskich temperaturach na dworze
Tylko dziwi mnie jedna rzecz bo w parametrach temperatura powietrza zasysanego jest zgodna z rzeczywistą a właśnie gdy wejdę w parametry temperatury powietrza przed turbiną to pokazuje caly czas 100 stopni
Dzień dobry. Mam Dacię Lodgy 2013r 1.6 mpi 84KM. Problem taki, że sporadycznie nie mogę uruchomić silnika po postoju, czyli gdy jest "chłodny". Dodanie pedału gazu, lekkie lub do końca natychmiast uruchamia silnik, a auto pracuje zupełnie normalnie. Brak instalacji LPG. Brak jakichkolwiek błędów (vgate iCar). Ostatnio kręciłem silnikiem 5 sekund i też...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. Przyznam, że raczej spodziewałbym się lekkiego spadku ciśnienia, a nie wzrostu, chyba że pompa nie ma stałych obrotów. No nie, po podaniu gazu ciśnienie paliwa lekko wzrasta a po...
Witam! Od pazdziernika zeszlego roku mam problem z silnikiem mojej Zafiry B, ktorego nie moge rozwiazac. Auto posiadam od nowosci i ma 150kkm przebiegu. Prosze kolegow o sugestie. Przepraszam za dlugi opis, ale i aktywnosci troche w temacie bylo. Opis usterki: na biegu jałowym korekty paliwa rosna do +25% (na obrotach zmniejszaja sie), silnik zaczyna...
problemem falowania i gaśnięciem silnika był czujnik temperatury powietrza zasysanego w kolektorze dolotowym. Po odłączeniu czujnika samochód równo pracuję po podłączeniu gaśnie. aktualne temperatury które pokazywał to 30 stopni i 100 stopni. Temat do zamknięcia
Filtry wymieniane regularnie Pompka paliwa pracuje po otwarciu drzwi jedynie musiałbym sprawdzić co pokazuje czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego ale problem jest taki że samochodem jestem gdzieś na mieście i nigdy nie mam vcd sa pod ręką Dodano po 1 LPG nie ma
Laguna 1.8 benzyna 8v czujnik temperatury powietrza zasysanego znajdujący się w tzw. przepływomierzu, z tyłu, biała wtyczka, na dwa piny. Niektórzy piszą, że niewymienny. Wyjmując go należy podważyć śrubokrętem, wyskoczy. Z założeniem troche gorzej, ale po prostu należy użyć siły i go wcisnąć. Wymiana na nowy jest rozwiązaniem na powyższe. Długo szukałem...
Najlepiej zaopatrzyć się w termometr i mierzyć temperaturę powietrza wylatującego przez kratki nawiewu (oczywiście klima ustawiona na LO), jak nie przekracza 8°C to nic nie robić poza okresową wymianą filtra kabinowego i ew odgrzybianiem Ale jak to odnieść do temperatury powietrza zasysanego przez dmuchawę (zewnętrznego), bo możemy mieć chłodny dzionek...
temperaturę sprawdza się jak silnik jest odstany nabierze temperatury zewnetrznej najlepiej rano, później sprawdzasz czy wszystkie temperatury są równe(temp. wody dla sinika, zegarów, temperaturę powietrza zewnętrznego ,temperaturę powietrza zasysanego
Wydech i cewka. Tutaj bym zaczął sprawdzanie. Dodano po 2 sprawdzony czujnik temperatury i ciśnienia zasysanego powietrza - wtyczka czysta, wszystko ciasno siedzi, czujnik wyciągnięty i wyczyszczony, Czysty nie znaczy sprawny. Dodano po 46 Sprzęgło możesz zostawić w spokoju.
aby czujnik za zderzakiem był równocześnie odpowiedzialny za pomiar temp. powietrza zasysanego do silnika, chociaż jest możliwe że tak jest. Nie zgodzę się, czujnik temperatury powietrza zasysanego jest w przepływomierzu, maleństwo prawie nie widoczne https://obrazki.elektroda.pl/3098324600_... i jak widać z fotki https://obrazki.elektroda.pl/8171194000_...
Witam, Auto citroen c3 2008 rok 1.4 16v benzyna z gazem. Borykam się z problemem szarpania w zakresie od 2.5 tys do 4 tys na benzynie (mniejsze szarpanie) i na gazie (wieksze szarpanie) w aucie. Problem występuje na zimnym silniku, a wraz ze wzrostem temperatury szarpanie jest mniejsze, ustaje/jest niewyczuwalne po przejechaniu 20 km. Auto moc ma, przyspiesza...
Udało mi się sprawdzić czujnik VSS, pokazuje poprawne wartości. Na dniach będę miał kabel, żeby sprawdzić czujnik ABS. Ogólnie wyrzuca mi taką zamrożoną ramkę: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 243651485 s (Sat Mar 23 21:35:16 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 167264 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla...
Pasek wymieniałem 13 miesiecy temu. Przejechane ok 15-17 tysiecy. Sam graty kupowałem więc były napewno bardzo dobrej jakości(nie pamietam firmy kanadyjskiej, ale jak z pierwszego montażu). Wymieniałem u innego mechanika i widziałem jak kończył składać vectre. Stwierdziłem że to kiepski mechanik i dlatego znalazłem na inne naprawy właśnie tego. Po wymianie...
Oporność czujnika temperatury powietrza zasysanego wynosi 1050 ohm na lekko cieplym silniku, więc wydaje się być w porządku, okolo 40st.
Ew. możesz sprawdzić jeszcze temperatury powietrza zasysanego i płynu chłodzącego.
Niestety będę musiał znaleźć kogoś z vcds-em Moj parszywy towarzysz nie chce mi ułatwić pomiarów pokazuje niepodpisane wartości .. Nowe błędy jakie się załączyły do problemu to , 16610 czujnik położenia pedału przyspieszenia ; sygnał nie stabilny - stały 18042 czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 - stały 16792 zawór egr ; zbyt wysoki sygnał - stały...
Być może czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze. Silnik zimny w garażu pali ładnie a nagrzany na parkingu pod maską słońce 40 stopni trzeba pokręcić.
zasysanego powietrza powietrza zasysanego mała zasysanego powietrza
piecyk gazowy gaśnie junkers szeregowy połączenie akumulator oprogramowanie tablet
licznik prądu słaba instalacja renault laguna elektryczny
Czy mogę użyć akumulatora 48V do myjki 24V? Laser K40 zamiast wycinać, graweruje - przyczyny i rozwiązania