dzięki bardzo jutro z samego rana zaraz się biore do pracy bo dziś za zimno ! tak myślałem że może jakiś czujnik jeszce się zepsół ale chyba to będzie ten terostat. pozdrawiam !
Ale przecież termostat jest na wyjściu z głowicy na górną rurę Sprawdzę jeszcze raz u siebie w fabii 1245333 Strzałka to gdzie jest termostat . Układ węży widać który górny a który dolny
Do wymiany termostat
Sprawdz najpierw poziom plynu chlodzacego w silniku,jak malo to tez nie bedzie ogrzewania,moze trzeba przyslonic chlodnice troche,zeby mniej chlodzilo,bo przy duzych mrozach chlodzi po prostu za szybko i taki bedzie efekt.Ps.przed zdjeciem termostatu sprawdz czy napewno termostat padl tj.nagrzej silnik i zobacz czy ktorys z wezow do chlodnicy jest zimny-gorny...
Witam ! W mojej fabii VIN: TMBPW16Y544083861 muszę wymienić termostat. Znajduje się w plastikowej obudowie. Czy lepiej wymienić termostat z tą plastikową obudową. Jakiej firmy termostat polecacie do mojego auta ? Na co zwrócić uwagę przy jego wymianie ?
Sprawdź gumowe połączania na termostacie tzn, przed i za nim. Jeśli temp. jest taka sama to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty. Co do ogrzewania to może masz zapchaną nagrzewnicę, ale najpierw zdjagnozuj termostat. Wymiana jest prosta
Witam mam problem od niedawna siadlo mi ogrzewanie a więc wymieniłem termostat wymieniłem czujnik temp. I gdy auto nagrzanym ma silnil i przekrecam pokrętłem jest brak ciepłego tylko takie delikatne leci ale i tak jest zimno a gdy przekrece na zimne to fakt leci zimne. Sprawdzałem silniczek do otwierania klapy i też działa zebatki które się znajdują...
Zawsze niedogrzany silnik ma wpływ na większe spalanie paliwa. Najprostszym sposobem będzie na początek wyjęcie termostatu i sprawdzenie go.
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Maiłem kiedyś golfa 4 w sdi, silnik rewelacja ale nagrzać go zimą.... Niemniej jak wymieniałeś termostat to powinieneś sprawdzić jak działa czyli przejechać się bez ogrzewania, zatrzymać się i niech sobie chodzi a ty obserwuj temperaturę i węże chłodnicy. pamiętaj też, że jak jedziesz o tej porze roku to po zatrzymaniu chłodnica będzie praktycznie zawsze...
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Nowy termostat mógł się zepsuć, zamknięty nie puszcza płynu na chłodnicę.
Nie wymyślaj,.... ma być termostat i cześć...
Termostat do wymiany na 1000%
Witam, Mam nietypowy problem. Podczas jazdy na gazie czasem zdarza sie, ze wskaznik temperatury zaczyna wariowac. Objawia sie to tym ze wskazowka zaczyna jezdzic w dol i w gore. Silnik wtedy traci moc, tak jakby probowal przelaczyc sie na benzyne. Autronic ustawiony jest na przechodzenie tylko przy 2500 obrotow. Zauwazylem ze czasem wskazowka caly czas...
Pokrętło temperatury powietrza jest ustawiony na 0 a ciągle nadmuchuje ciepłe powietrze. co sie dzieje?
Witaj Jorge83! Dzięki za zainteresowanie tematem ale nic z Twojej odpowiedzi nie wynika! Czujnik założyłem oryginalny (tak mi oświadczyli w sklepie skody), podobnie termostat (ale jaki on ma wpływ na to, że przy gorącym małym obiegu wskaźnik nawet nie drgnie; duży obieg też otwiera się). Jeśli to nie Twoja tajemnica to powiedz: - jak sprawdzić zasilanie...
sprawdziłem silnik nie osiąga temperatury a termostat jest zamknięty czy to możliwe że są grzałki w małym obiegu
Jeśli termostat pozwala na dogrzanie silnika to albo przepływ przez nagrzewnicę jest za mały - wtedy temperatura na króćcu odpływowym będzie przy włączonym wentylatorze wyraźnie niska, albo przepływ powietrza jest zaburzony - wtedy temperatura na odpływie płynu z nagrzewnicy będzie wysoka. Pierwszy przypadek może wiązać się z zapchaniem lub niepełnym...
Miałem podobny problem z moim śp. Oplem Corsa - winny był termostat na chłodnicy.
Witam, ostatnio mam taki problem, mianowicie Fabia zaczęła mi dużo palić, gdzieś 12l/100km. Wymieniłem termostat na nowy bo nie pokazywało wogóle temperatury. Pojechałem do mechanika na komputer i powiedział, że jest za uboga mieszanka i może być to sonda lambda. Miał ktoś taki problem, co o tym myślicie?
Myślę żeby wymienić termostat i filtr paliwa. Co do tych świec to za chiny nie mogę tego odkręcić.
Tak wentylatory się nie włączyły przez brak płynu. Sprawdź ręką gdzie cieknie Sprawdź termostat PS. Jazda bez płynu nie była mądra
czujnik wymieniłem jest to samo. Zastanowił mnie fakt (ostatnio zrobiło się zimniej) że autko trochę więcej na komputerze pali zrobiłem mały test - po uruchomieniu silnika po około 3 minutach chłodnica zaczeła się robić ciepła. Chyba mam walnięty termostat a czujnik pokazuje prawidłową temperaturę
Termostat sprawny? Syczenie to raczej nie wina braku czynnika.
termostat jest sprawny skoro silnik osiąga temp. 90*C po 10 km i ją utrzymuje w trakcie dalszej jazdy.
No nie, ten silnik powinien spalać tak jak wskazanie na trasie czyli około 4,3 - 5,3 litrów i to przy około 90-110 km/h. Jeśli masz możliwość podpięcia się to sprawdź wskazania na dzień dobry z czujników czyli 01 Engine, 08 Meas Blocks i grupa 007 - temp. powietrza doładowanego, paliwa i płynu chłodzącego. Potem odczytaj wskazania temp. z 01. Engine,...
Dane:Skoda Fabia 1 2002r 1.4 60km AZF To tak mam problem z wspomnianą kontrolką temperatury (po zapaleniu auta po minucie słychać słychać 3 razy sygnał dźwiękowy oraz zaczyna mrugać czerwona kontrolka temperatury) Wymieniłem 3 razy czujnik temperatury Po za tym termostat został sprawdzony i działa Oraz wentylator tez sie załącza Nie mam juz pomysłu...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Te zmodyfikowane, z termostatem mocowanym segerem są minimalnie większe, trzeba delikatnie opiłować rant
w tym modelu zakladam ze masz silnik 1.8 kod silnka ABS jezeli ktos nieumiejetnie wymienia plyn w ukladzie chlodzenia to sa jaja poniewaz termostat w tym aucie jest bardzo nisko osadzony przy pompie wody i zdarzalo sie tak ze przyjezdzali ludzie co im sie bulgotalo w wezach a wentylator nie wlaczal i termostat nie puszczal migala kotrolka...porzadnie...
Kolego tfx85 w zbiorniczku nie mam żadnych innych cieczy które nie maja prawa tam być. Poza tym wymieniałem ostatnio termostat bo wyłamał się z obudowy i przy okazji zapytałem się mojego mechanika o tą maź co jest prezy korku do wlewu oleju. Mówił że to normalne, gdyż powstaje ona na skutek któtkiej jazdy. Zaleca aby zrobić co najmniej od razu z 50...
Fabia 1.2 2003r bardzo źle działają nadmuchy wewnętrzne (auto nie posiada klimy), mam wrażenie, że dmucha wszystkimi szparami konsoli, zamiast otworami wylotowymi, jak gdyby rozłączyły się jakieś rury nawiewowe, jestem niemal tego pewien. Silniczek działa na wszystkich prędkościach, daje gdzieś wewnątrz jak odkurzacz, regulator "ciepłoty" zmienia temperaturę,...
Tak równo się nagrzewa. Autko ma 173 tysiące Termostat trzyma super wczoraj wymieniany puszcza i odraz chłodnica ciepła, po 3 min wentylator się załącza
Bierz Leona kolego, jak ktoś wyżej wymienił czy Fabia czy Leon to oparte na VW ale przypominam że Leon to auto o segment wyższe niż Fabia, Leon jest na płycie Golf IV a Fabia na płycie Polo, a wiadomo Golfa do polo nie ma co porównywać. Leon ma wnętrze z audi a3, dość solidne, nieźle wygłuszone, troszke za stary design wnętrza jak na te lata ale tragedii...
Pompa chodzi cały czas chodzi o to by zacięgała zimne z chłodncy gdy termostat jest jeszcze zamknięty. Nigdy jej nie czyściłem bo i z czego jak chodzi w czystym płynie. W leonie wymieniałem na nową .
Witam. Próbowałem nie zakładać tematu ale nie znalazłem odpowiedzi na problem taki jak ja mam,były podobne... Jak w temacie wskazówka od temperatury nie podnosi się wcale podczas jazdy lub podnosi się minimalnie,nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Podnosi się natomiast po wyłączeniu silnika i ustawieniu kluczyka na zapłon,po ponownym ruszeniu...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Witam, otoz od jakiegos czasu mialem bledy braku sondy lambda, nierowna prace silnika, i szarpanie/dlawienie podczas jazdy glownie na nizszych biegach. Wiec wymieniłem sonde lambda na nowa, filtr paliwa, oraz zaadoptowalem i wyczyscilem przepustnice. Po tej operacji auto zaczelo lepiej palic, rowno pracowac i nie szarpac, jednak nadal jakos slabe bylo....
Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)? Mierzyłem manometrem. Na zimnym silniku ma 4,5 atmosfery a złapie temperatury i termostat pójdzie w obieg tak kompletnie traci ciśnienie. Panewki są w bardzo dobrym stanie, pompę olejową też sprawdziłem jest w porządku. Dalej szukam co może być ale naprawdę nie...
Witam, Ostatnio cos moja Skoda nie działa tak jak powinna, otóż do ok 3000 obrotów bardzo wolno się rozpędza (nawet kilkanaście sekund zanim wskoczy na 3k obrotów). Do informacji dodam, ze mam uszkodzony termostat (wymienię go na dniach). Sprawdziłem go na kompie i oto błędy których nie da się skasować, lub po skasowaniu wracają po odpaleniu silnika....
powodem zapalania sie kontrolki chłodzenia może być: zaoliwiony zbiorniczek wyrównawczy (czujnik ultradźwiękowy nie działa) słaby styk elektryczny na połączeniu z czujnikiem temperatury umieszczonym na termostacie
30 minut to trochę za długo na nagrzanie silnika, poza tym gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. To wskazuje na stale otwarty termostat.
No właśnie wiem, ale szukałem ogólnie i wszędzie twierdzą, że nie ma żadnych odpowietrzników takich jak ja mam np. u siebie i że Fabia się sama odpowietrzy jak otworzy się termostat.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
A jak sprawdzić lambde aby mieć pewność, ma ona dwa grube przewody i dwa cienkie, można to zrobić zwykłym miernikiem tak jak robiłem to w przypadku czujnika termostatu?
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Witam. Nie wiem czy autko naprawiłeś ale miałem u siebie na warsztacie taki silnik jak twój. komputer pokazywał wypadanie zapłonu na 4 cyl.fachowcy od vw mówili ze padł pompo wtrysk.Albo wiązka do wtrysków. ALE NIE. Winowajcą był zaworek zwrotny na filtrze paliwa, po prostu paliwo które wracało leciało prosto do baku a nie do filtra. i efektem tego...
fabia termostat termostat skoda fabia fabia fabia alternator
tda1085c regulacja ciśnienia naczyniu przeponowym termet kasowanie chipa drukarki
Alan, Midland Alan 42/48/78, SEAT Alana – wprowadzanie kodu cyfrowego i literowo-cyfrowego SEAT Alana – jak wywołać cyfry do wpisania kodu radia, kombinacje klawiszy, SAFE