Do wymiany termostat
Te zmodyfikowane, z termostatem mocowanym segerem są minimalnie większe, trzeba delikatnie opiłować rant
Sprawdź gumowe połączania na termostacie tzn, przed i za nim. Jeśli temp. jest taka sama to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty. Co do ogrzewania to może masz zapchaną nagrzewnicę, ale najpierw zdjagnozuj termostat. Wymiana jest prosta
30 minut to trochę za długo na nagrzanie silnika, poza tym gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. To wskazuje na stale otwarty termostat.
Sprawdz najpierw poziom plynu chlodzacego w silniku,jak malo to tez nie bedzie ogrzewania,moze trzeba przyslonic chlodnice troche,zeby mniej chlodzilo,bo przy duzych mrozach chlodzi po prostu za szybko i taki bedzie efekt.Ps.przed zdjeciem termostatu sprawdz czy napewno termostat padl tj.nagrzej silnik i zobacz czy ktorys z wezow do chlodnicy jest zimny-gorny...
Właśnie podczas wczorajszej jazdy przez 30 km temperatura nie podniosła się za 1/4 chociaż wcale nie jechałem wolno. Na początek wymienię termostat.
Witam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie. Temat został rozwiązany a przyczyna była prozaiczna. Podczas wymiany wkładu termostatu ukruszył się kawałek plastyku z obudowy termostatu. Ten okruch uszkodził wkład termostatu powodując jego niedomykanie i niedogrzanie silnika. Pozdrawiam i zamykam temat
Ale przecież termostat jest na wyjściu z głowicy na górną rurę Sprawdzę jeszcze raz u siebie w fabii 1245333 Strzałka to gdzie jest termostat . Układ węży widać który górny a który dolny
Nie wymyślaj,.... ma być termostat i cześć...
No właśnie wiem, ale szukałem ogólnie i wszędzie twierdzą, że nie ma żadnych odpowietrzników takich jak ja mam np. u siebie i że Fabia się sama odpowietrzy jak otworzy się termostat.
dzięki bardzo jutro z samego rana zaraz się biore do pracy bo dziś za zimno ! tak myślałem że może jakiś czujnik jeszce się zepsół ale chyba to będzie ten terostat. pozdrawiam !
A i zapomniec nie mozna o sprawdzeniu termostatu
Najlepsze jest to że do tego silnika są aż trzy typy termostatów.
A jak sprawdzić lambde aby mieć pewność, ma ona dwa grube przewody i dwa cienkie, można to zrobić zwykłym miernikiem tak jak robiłem to w przypadku czujnika termostatu?
Witam ! W mojej fabii VIN: TMBPW16Y544083861 muszę wymienić termostat. Znajduje się w plastikowej obudowie. Czy lepiej wymienić termostat z tą plastikową obudową. Jakiej firmy termostat polecacie do mojego auta ? Na co zwrócić uwagę przy jego wymianie ?
Zgadza się, mi bardziej chodziło o sprawdzenie układu pod kątem otwarcia termostatu i załączenia wentylatora we właściwym momencie.
hm a w którym miejscu jest ten termostat??
Miałem podobny problem z moim śp. Oplem Corsa - winny był termostat na chłodnicy.
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
Czy jest jakiś prosty i szybki test na sprawdzenie tego?
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
powodem zapalania sie kontrolki chłodzenia może być: zaoliwiony zbiorniczek wyrównawczy (czujnik ultradźwiękowy nie działa) słaby styk elektryczny na połączeniu z czujnikiem temperatury umieszczonym na termostacie
Witam. Nie wiem czy autko naprawiłeś ale miałem u siebie na warsztacie taki silnik jak twój. komputer pokazywał wypadanie zapłonu na 4 cyl.fachowcy od vw mówili ze padł pompo wtrysk.Albo wiązka do wtrysków. ALE NIE. Winowajcą był zaworek zwrotny na filtrze paliwa, po prostu paliwo które wracało leciało prosto do baku a nie do filtra. i efektem tego...
Nowy termostat mógł się zepsuć, zamknięty nie puszcza płynu na chłodnicę.
Podpowiedz mi jeszcze czy instalacja LPG może miec na to wpływ, tzn czy możliwe że gaz wychładza tak płyn.
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Tak wentylatory się nie włączyły przez brak płynu. Sprawdź ręką gdzie cieknie Sprawdź termostat PS. Jazda bez płynu nie była mądra
sprawdziłem silnik nie osiąga temperatury a termostat jest zamknięty czy to możliwe że są grzałki w małym obiegu
Termostat sprawny? Syczenie to raczej nie wina braku czynnika.
Problem mimo wymiany termostatu i cewek pozostał, komp nic nie wykazuje. Dziękuję za pomoc pozdrawiam.
Ciekawostka: Gdy odłącze czujnik temperatury w obudowie termostatu silnik działa bardzo dobrze, nic nie szarpie oraz ma moc.
czujnik halla znajduje sie na skrzyni biegow pod termostatem,maly czarny czujnik wtyk od gory,przykrecany na m5.
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Myślę żeby wymienić termostat i filtr paliwa. Co do tych świec to za chiny nie mogę tego odkręcić.
Witam, ostatnio mam taki problem, mianowicie Fabia zaczęła mi dużo palić, gdzieś 12l/100km. Wymieniłem termostat na nowy bo nie pokazywało wogóle temperatury. Pojechałem do mechanika na komputer i powiedział, że jest za uboga mieszanka i może być to sonda lambda. Miał ktoś taki problem, co o tym myślicie?
proszę o pomoc mam te same objawy i nie mam pojęcia ani nikt u kogo byłem co to jest... wymienione: czujnik temp. cieczy.+termostat, czujnik położenia wału korbowego, przepustnica. samochód dokładnie ten sam skoda fabia 1.2 azq 12v
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
No nie, ten silnik powinien spalać tak jak wskazanie na trasie czyli około 4,3 - 5,3 litrów i to przy około 90-110 km/h. Jeśli masz możliwość podpięcia się to sprawdź wskazania na dzień dobry z czujników czyli 01 Engine, 08 Meas Blocks i grupa 007 - temp. powietrza doładowanego, paliwa i płynu chłodzącego. Potem odczytaj wskazania temp. z 01. Engine,...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Bierz Leona kolego, jak ktoś wyżej wymienił czy Fabia czy Leon to oparte na VW ale przypominam że Leon to auto o segment wyższe niż Fabia, Leon jest na płycie Golf IV a Fabia na płycie Polo, a wiadomo Golfa do polo nie ma co porównywać. Leon ma wnętrze z audi a3, dość solidne, nieźle wygłuszone, troszke za stary design wnętrza jak na te lata ale tragedii...
Tak równo się nagrzewa. Autko ma 173 tysiące Termostat trzyma super wczoraj wymieniany puszcza i odraz chłodnica ciepła, po 3 min wentylator się załącza
Skoda Fabia 1.0 110KM (2022) Silnik 1.0 TSI (turbodoładowany) - zgłaszane problemy z układem wtryskowym i turbosprężarką po 60-80 tys. km Zdarzają się usterki cewek zapłonowych oraz zaworów EGR Problemy z łańcuchem rozrządu - zgłaszane przypadki rozciągnięcia łańcucha Elektronika - występują usterki czujników, szczególnie czujników parkowania i tempomatu...
Pompa chodzi cały czas chodzi o to by zacięgała zimne z chłodncy gdy termostat jest jeszcze zamknięty. Nigdy jej nie czyściłem bo i z czego jak chodzi w czystym płynie. W leonie wymieniałem na nową .
Witam. Próbowałem nie zakładać tematu ale nie znalazłem odpowiedzi na problem taki jak ja mam,były podobne... Jak w temacie wskazówka od temperatury nie podnosi się wcale podczas jazdy lub podnosi się minimalnie,nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Podnosi się natomiast po wyłączeniu silnika i ustawieniu kluczyka na zapłon,po ponownym ruszeniu...
Silnik krokowy raczej nie. Można go myć najlepiej benzyną. Myśle że u ciebie jest kłopot z czujnikiem temperatury dającym odczyt do komputera. Sprawdź połączenie tego czujnika, Były dwie wersje, z oddzielnym czujnikiem do komputera (był on w głowicy) i z jednym dla komputera i wskaźnika. Jeżeli jest to wersja z jednym, tak jak w Fabii to jest on w obudowie...
Ja nie mam termostatu przy parowniku i z... raz nawet musiałem odpalić przy -20 bo n... Na wielu stacjach dolewa się wody bezpoś...
Ponowie podpowiedź,wymiana termostatu.W mojej fabii temperatura na postoju była ok. a gdy jechałem to wskazówka odchylała się delikatnie poniżej połowy.Dokonałem wymiany termostatu i problem ustąpił,temperatura ok i nawiew grzeje bardzo efektownie.
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Dziękuję że odpisałeś.Plyn był wymieniany z racji wymiany chłodnicy bo padła. Obudowa termostatu , cała kompletna tez została wymieniona.Faktycznie pociło się z pod obudowy termostatu,ale czy to był problem to się okaże. Podobnie było z chłodnicą ,byłem pewny że po wymianie będzie ok. Teraz muszę obserwować , zrobi się sucho i cieplej to zrobię rendgena....
Problem był taki, że zauważyłem, że trochę się grzeje, bo łapał czasami ponad 106 stopni, a wentylatory nie startowały. Znalazłem właśnie temat zaczęty od wymiany czujnika, potem do sterownika. Niestety był inny, bo 5j0919506 i ma 1 kość, a nie 2 jak 1j0919506m, podmieniony ale dalej bez reakcji. Niestety zauważyłem, że jakiś rzeźbiarz już zaglądał...
w tym modelu zakladam ze masz silnik 1.8 kod silnka ABS jezeli ktos nieumiejetnie wymienia plyn w ukladzie chlodzenia to sa jaja poniewaz termostat w tym aucie jest bardzo nisko osadzony przy pompie wody i zdarzalo sie tak ze przyjezdzali ludzie co im sie bulgotalo w wezach a wentylator nie wlaczal i termostat nie puszczal migala kotrolka...porzadnie...
Dane:Skoda Fabia 1 2002r 1.4 60km AZF To tak mam problem z wspomnianą kontrolką temperatury (po zapaleniu auta po minucie słychać słychać 3 razy sygnał dźwiękowy oraz zaczyna mrugać czerwona kontrolka temperatury) Wymieniłem 3 razy czujnik temperatury Po za tym termostat został sprawdzony i działa Oraz wentylator tez sie załącza Nie mam juz pomysłu...
Witaj, dzięki za info, po kolei będę sprawdzał to o czym wspomniałeś. Zacznę również mimo wszystko od wymiany świec, termostatu, i czujnika temperatury, jeżeli to nie pomoże to dalej chyba org sonda lambda.. Odcinki, które pokonuję są naprawdę różne, raz 15km, innym razem 50km, 5km, 12km, 30km itd. - dosłownie różnie. Za kilkanaście dni auto stanie...
Kolego tfx85 w zbiorniczku nie mam żadnych innych cieczy które nie maja prawa tam być. Poza tym wymieniałem ostatnio termostat bo wyłamał się z obudowy i przy okazji zapytałem się mojego mechanika o tą maź co jest prezy korku do wlewu oleju. Mówił że to normalne, gdyż powstaje ona na skutek któtkiej jazdy. Zaleca aby zrobić co najmniej od razu z 50...
Clio III jeżdżę już trzeci rok, od pół roku na gazie i jeśli miałbym wybrać drugi raz, to brałbym Clio III Grandtour, bo czasami brakuje miejsca oraz relingów :) Bieżące naprawy nie kosztują majątku, nadwozie ocynk lub plastik - pomimo kilu głębszych zarysowań korozji brak. Silnik pracuje dobrze, nawet pomimo wycieków oleju. Ale przy 200kkm to chyba...
Witam Mam mianowicie taki problem, że moje Fabcia nie grzeje nic a nic tj. leci ale chłodne powietrze. Temeratura silnika 90 stopni a tu zimno z kratek nawiewu. Pomyślałem termostat, ale temperaturę wskaznik na desce pokazuje w normie. Ostatnio miałem wymianę tarczy docisku sprzęgła czy możliwe, że podczas tej naprawy nie wiem układ mógł się zapowietrzyć...
Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)? Mierzyłem manometrem. Na zimnym silniku ma 4,5 atmosfery a złapie temperatury i termostat pójdzie w obieg tak kompletnie traci ciśnienie. Panewki są w bardzo dobrym stanie, pompę olejową też sprawdziłem jest w porządku. Dalej szukam co może być ale naprawdę nie...
źle odpowietrzonego układu czy to prawda W teorii w praktyce układ powinien się sam odpowietrzyć. Sprawdź czy termostat puszcza na nagrzewnicę. Mogą być czujniki od temperatury nie wiem ile on ma, może być termostat, najlepiej było by podpiąć interfejs i zobaczyć jak wyglądają parametry.
Fabia 1.2 2003r bardzo źle działają nadmuchy wewnętrzne (auto nie posiada klimy), mam wrażenie, że dmucha wszystkimi szparami konsoli, zamiast otworami wylotowymi, jak gdyby rozłączyły się jakieś rury nawiewowe, jestem niemal tego pewien. Silniczek działa na wszystkich prędkościach, daje gdzieś wewnątrz jak odkurzacz, regulator "ciepłoty" zmienia temperaturę,...
Witam, otoz od jakiegos czasu mialem bledy braku sondy lambda, nierowna prace silnika, i szarpanie/dlawienie podczas jazdy glownie na nizszych biegach. Wiec wymieniłem sonde lambda na nowa, filtr paliwa, oraz zaadoptowalem i wyczyscilem przepustnice. Po tej operacji auto zaczelo lepiej palic, rowno pracowac i nie szarpac, jednak nadal jakos slabe bylo....
Witam. Mam duży problem z autem, które kupiłem miesiąc temu. Auto to Golf 4 1.9 tdi 101 km AXR. Auto od samego początku nie ma mocy i dużo pali, w trasie 9 l. Byłem już w kilku warsztatach i tylko wydaje pieniądze, bo jest bez zmian. Na chwilę obecną sprawdzono egr, turbo, przepływkę, katalizator, jest ponoć ok. Komputer nie pokazuje żadnych błędów,...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Witam, Mam nietypowy problem. Podczas jazdy na gazie czasem zdarza sie, ze wskaznik temperatury zaczyna wariowac. Objawia sie to tym ze wskazowka zaczyna jezdzic w dol i w gore. Silnik wtedy traci moc, tak jakby probowal przelaczyc sie na benzyne. Autronic ustawiony jest na przechodzenie tylko przy 2500 obrotow. Zauwazylem ze czasem wskazowka caly czas...
Witam, Ostatnio cos moja Skoda nie działa tak jak powinna, otóż do ok 3000 obrotów bardzo wolno się rozpędza (nawet kilkanaście sekund zanim wskoczy na 3k obrotów). Do informacji dodam, ze mam uszkodzony termostat (wymienię go na dniach). Sprawdziłem go na kompie i oto błędy których nie da się skasować, lub po skasowaniu wracają po odpaleniu silnika....
Witam. Mam od 3 miesięcy samochód marki Skoda Fabia I 1,4 MPI 44kW (60KM) 2000r silnik AZF, dodam że sterownik silnika mam 047 906 033 J. Zaczęło mi przerywać auto i po jakimś czasie, gdy się nagrzeje to traci moc i dużo pali paliwa i falują obroty. Wykonane w chwili obecnej są takie nowe części: - zmieniona uszczelka pod zaworami bo ciekła, - wymieniony...
To chyba po to że w układzie sterowania jest termostat z czujnikiem chyba pod kierownicą (chyba w tym modelu) który odczytuje temperaturę wewnątrz i na tej podstawie otwiera lub zamyka zawór podgrzewania w nagrzewnicy. W sumie to jest dość dobra funkcja bo niema znaczenia czy jedziesz czy sie zatrzyn=masz to tak samo bedzie ciepło w środku. Oczywiście...
Witam.Proszę o pomoc.Fabia 1.4MPI(60KM) rok produkcji 2001, przebieg 70 tys.km,pierwszy właściciel,silnik pracuje na benzynie.Od kilku miesięcy Skoda na mój gust pali za dużo benzyny.Dawniej komputer pokazywał średnie zużycie paliwa w zimie na poziomie 8,5 l/100km a w tych dniach jest to 11 l/100km-latem na trasie ledwo daję radę zejść poniżej 6,5 l(jadę...
Witam, Polo 9n3 1.4 16v silnik BKY (montowany tez w A2, Fabii i Ibizie), ale pytanie jest dość ogólne. Kilka miesięcy temu zablokowałem na stałe klapkę regulującą źródło powietrza przy dolocie, tak żeby do dolotu nie wpadało ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego - jest tylko dolot z zewnątrz, bo termostat który tam był nie działał prawidłowo i...
W takim budżecie pytanie "czy się psuje" jest trochę nie na miejscu; trzeba pytać "co się psuje". Szukać trzeba nie marki a egzemplarza - i dopiero dopytywać. Za te pieniądze to wybór pomiędzy dżumą a cholerą :D . Przerabiałem już różne konfiguracje. Na początku ważna była dla mnie mechanika - aby silnik zdrowy, z blachą dam radę, myślałem. Później...
Witam. Mialem 2 miesiece temu ten sam problem. Cholerne dziadostwo, ale pokonalem to. Na wstepie to uprzedzam ze sprawa nie jest taka prosta jak by sie wydawala. Ja spedzilem nad tym wiele godzin, ale postaram sie (na zlosc zdziaeca z seata). Dodam na przyszlosc ze skoda (fabia, fele itp) maja te same podzespoly ale sporo tansze. Nie o ile dobrze pamietam...
wychodzi na to ,że kolor niebiesko czerwony też wychodzi z czujnika umieszczonego w termostacie ps .tak to literówka, a to złącze o którym mówimy to jest to na grodzi z dwiema dużymi wtykami, jedno sie odblokowuje zabezpieczeniem od dołu a drugie ma zabezpieczenie wyciągane do góry, to w którym jest pin K?na załączniku w prawym dolnym rogu koło szyby
Ależ ja ci już pomogłem. Pomóż najpierw sobie. ps. Chłodnice wymieniłem przedwczoraj. Zajęło mi to około 2 godzin tylko dlatego że jedna ze śrub mocujących chłodnicę jest trochę trudna do wykręcenia i trzeba się napocić. Nie było żadnych niespodzianek wszystko poszło gładko. Po wymianie odpowietrzyłem układ ogólnie znanymi sposobami ( nagrzewanie silnika...
W momencie diagnostyki kompem mam przekręcony tylko kluczyk (włączony zapłon) a samochód nie jest odpalony ponieważ jak go odpalę tracę połączenie. Ciśnienie paliwa sprawdzałem przed listwą wtryskową po odpaleniu auta było około 2,5 Bara. Zakładam że przepustnica jest dobra bo taki sam sporadyczny efekt na jednej jak i drugiej,ale mogę się mylić,(nowa...
fabia termostat termostat skoda fabia fabia fabia alternator
domofon bticino seicento klema satelita astra hotbird parametry
4558d wzmacniacz falownik powmr
Wymiana elektrozaworu w zmywarce Mastercook ZBI-478 Montaż zmywarki Mastercook ZBI-478: krok po kroku