Cały wątek czytałem 3 razy :))). Ciężko fakty wszystkie skojarzyć. Może podsumowanie krótkie. Przepływ optymalny ,to taki , który daje możliwość wystudzenia kolektora.Brak tej możliwości powoduje pracę non stop pompy i prawdopodobnie nie daje maksymalnej wydajności naszego pseudo systemu. Długość rury. Im więcej tym lepiej.Trzeba brać pod uwagę przepływ...
Dla bojlera nie jest obojętne czy jest 70 czy 120oC, algorytm działania jest odrobinę więcej skomplikowany. Powinna być też nastawa temperatury tak by nie gotować wody w zasobniku CWU, kolektory mają wytrzymać 200oC, a nawet taka podniesiona powyżej 70oC będzie skutkować szybszym osadzaniem się kamienia na wężownicach zasobnika, zasobnik CWU i pompa...
Nie napisałeś czy w w/w pomieszczeniu jest internet Jak jest można zastosować suple https://gui-generic-builder.supla.io/ Na czym polega restart sterownika kolektorów ? Może do tego wystarczy zwykły termostat cyfrowy lub analogowy ?
Witajcie koledzy po przerwie. Dokonałem zmiany moich kolektorów które tutaj kiedyś pokazywałem na stronie 159 przenosząc je na dach domu. Powody były oczywiście dwa. Pierwszy to zbyt duża ilość śniegu rozwaliła mi wszystkie szyby, a drugi to tam mam zbyt krótko słońce. A więc tak: Dałem zamiast trzech dwa kaloryfery 190cm/60 zrobiłem obudowę z profilu...
Proste, na początek sprawdź oporność grzałki termostatu, powinno być kilka, kilkanaście omów. Jak więcej, termostat do wymiany, jak ok, szukasz w prądach. Te silniki nie mają jakichś tendencji do zarastania kolektorów ssących, z tym największy problem miała Alfa. Co nie znaczy, że nie można sprawdzić, dla upewnienia się.
Dzień Dobry, Posiadam termostat różnicowy tr 22 do kolektorów słonecznych i najprawdopodobniej uszkodzona jest sonda bo sterownik cały czas jest załączony. Sond wygląda jak kropelka lakieru nie jest to taka typowa w aluminiowej rurce. Gdzie mogę dokupić taką sondę? Karol
Witam, Dziękuję za inspirację. Ostatnio rozmawiałem w dwóch warsztatach ślusarskich o wykonaniu zbiornika z nierdzewki na zamówienie. Jedyne co usłyszałem to radę żeby kupić fabryczny. Jednak cena takich zbiorników jest zniechęcająca. Ta koncepcja jest jakby dla mnie. Jest już bojler płaszczowy 100L. Sterownik do układu drenażowego właśnie powstaje...
Witam. Montuje nowy kocioł gazowy vaillant vc 20cs/1-5 z dedykowanym zasobnikiem 120l, i mam dylemat , jak go podłączyć, i jak nim sterować w mojej instalacji. Mam zasobnik 300 l. do kolektorów słonecznych .Teraz dodaje drugi zasobnik C.W.U. , mam zamiar połączyć je szeregowo i zastosować pomiędzy nimi elektrozawory kulowe (EZ1 ,EZ2),według rysunku...
Sprawdź to: SC-20 sterownik do kolektorów słonecznych ESCO (czujniki w zestawie gratis) wersja do 150*C SC-20 Ten SC-20 jest idealny ma wszystko co potrzebuje dzięki wielkie
Proszę Państwa szampan się polał. Po kilku dniach opóżnień odpaliłem moją instalację. Przedwczoraj po 17 przeprowadziłem próbę ciśnieniową oraz płukanie wodą. Następnie zalałem glikolem. Instalacja składa się z 3 kolektorów płaskich Hewalex, zbiornika 300l Austria-Email oraz sterownika Sorel TDC3. Grupa pompowa własnoręcznie poskręcana z tego co mieli...
To Logo Solar Keymark, jest to znak jakości dla elementów systemów solarnych. Głównie dla Kolektorów i raczej nie pasuje dla termostatu. Na stronie Solar Keymark nie znalazłem informacji że przetestowali Thera-4 Classic Seria T3000. Widocznie producent umieścił znaczek żeby termostat lepiej się sprzedawał. Pozdrawiam
Jak długo bedzie się grzało to niech Cię głowa nie boli. Zainwestuj w termostat różnicowy do kolektorów i sam będzie pilnował kiedy włączyć i wyłączyć pompę. Do takiego układu wystarczy mały ciśnieniowy zbiornik wyrównawczy. W zasadzie można i bez niego. Ze wzrostem temp. rozszerza się sama rura i nie ma niebezpieczeństwa rozerwania jej. Za to trzeba...
A chociaż wiadomo tak mniej więcej gdzie On może być? Czy w bloku czy koło termostatu czy może na chłodnicy gdzieś? obleciałem termostat i od strony kolektorów wydechowych nie widać nic kompletnie może u mnie też ktoś jakąś śrubą zaślepił mam jeszcze fiestę starą i też nie działa czujnik i na termostacie jest śruba i nie daleko ucięty taki sam przewód...
Moduł jak siadał to kichał i prychał... Miałem trochę podobny objaw stojąc w korkach - zaczynało się po pewnym czasie falowanie obrotów, zadławianie, próby gaśnięcia. Okazało się, że termostat powietrza zamontowany na obudowie filtra powietrza się skiepścił i nie zamykał dolotu gorącego powietrza znad kolektorów wydechowych. Gaźnik zadławiał się gorącym...
Nie za mało powietrza, tylko za dużo paliwa. A paliwa za dużo, bo komputer nie może się doczekać żądanego ciśnienia doładowania na wskutek nieszczelności wydechu, skoro skoro dolot sprawdzony., czytaj niżej parę pięterek. Termostat zamontuj na 80 st lub wyższy. wiskozę doskonale słychać kiedy się włacza i kiedy wyłacza, to jest konkretny hałas. Sprawdzić...
Zimny silnik zbyt szybko się zalewa na ssaniu, podwyższone zużycie paliwa to zbyt bogata mieszanka bez watpliwości. Należałoby przyjrzeć się dyszy głównej, poziomowi paliwa w komorze pływakowej, czy pływak nie dziurawy. Może zatkany filtr powietrza lub nie działa prawidłowo (o ile jest) termostat na dolocie powietrza i ciągle chodzi na zbyt gorącym...
Witam dziękuję za zainteresowanie się tematem :) Rozsądnym rozwiązaniem jest wyłączenie pompy za wymiennikiem płytowym poprzez typowy termostat graniczny stosowany przy instalacjach ogrzewania podłogowego Junkers TB 1 czyli ogranicznik temperatury do ogrzewania podłogowego, podłączam dodatkowo do pompy za wymiennikiem ? Rozumiem że działa to w ten sposób...
Mam małą zagwozdkę związaną z podłączeniem mojego VUW do zbiornika wody 300l. Górna wężownica do kotła dolna do kolektorów słonecznych. Teoretycznie udało mi się przerobić kocioł wypinając czujnik przepływu który włączął kocioł i zamiast niego termostat wpięty tak jak to jest narysowane na schemacie w instrukcji. Ale widzę że chyba nie do końca to jest...
A gdyby tak do pralki nalewać do prania ciepłą wodę nagrzaną w zasobniku gazowym a do programatora dodać wyłącznik czasowy żeby wydłużyć czas prania?? Może też będzie taniej niż prądem bez neodymów. Dobrze kombinujesz. Wspomnianą wcześniej lodówkę podłącz przez jakiś spiralny wymiennik z małym np. 20-30litrowym zbiornikiem wody. Z tego zbiornika woda...
Witam. W tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45... w 4 poscie jest pokazany prosty schemacik do sterowania pompą. Zastosowałem go u siebie do załanczania pompy od kolektorów słonecznych. Jeżeli temp. kolektorow jest wyższa od temp. zbiornika(akumlatora ciepła) to pompa się załancza, natomiast jeżeli zajdzie słońce i temp. kolektorow...
http://obrazki.elektroda.net/46_12012883... Ten mały projekt może z powodzeniem zostać podłączony pod portD AVR 2313. Wykorzystuje on układ firmy Dallas DS1621 (termometr i termostat) Mierzy on temperaturę w zakresie -55°C do 125°C z rozdzielczością 0.5°C i nie wymaga ani skalowania ani zewnętrznych komponentów. Ma także wbudowany termostat z programowalnymi...
Dla mnie najbardziej niepojęte jest rozumowanie i wypowiedzi niektórych userów na tym forum. A naprawdę bardzo ciężko sobie wyobrazić sytuację że silnik został wysłany do remontu i przyszedł do warsztatu który teraz będzie zakładał osprzęt, układ paliwowy, kolektory termostat i wrzucał to do auta.
Witam Jak zwykle najprostsze rozwiązania są najlepsze. Proponuję Ci, abyś zastosował zwykły termostat pomieszczeniowy z kapilarą. Konieć kapilary montujesz na kolektorze instalacji CO i ustawiasz załączenie na ok. 30-35 deg C, a wyłączenie na ok 25-30 deg C. Termostat ma wyj. przekaźnikowe, więc albo załączesz nim bezpośrednio pompę, albo stosujesz...
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Zlany płyn był syfiasty ale mógł być nigdy nie wymieniany, chłodnice przelewałem wodą - wygląda na drożną. Załączenie ogrzewania i dmuchawy niewiele daje bo dmucha zimnym. Trochę mi się nie chce wierzyć że trzy termostaty i wszystkie trafione, nie bardzo chcę wyjmować go na próbę bo jest tragiczny dostęp, żeby wymienić termostat trzeba ściągać kolektor...
OK Czyli: 4 szt. paneli np. JA SOLAR 500 W (a może 5 szt.) Grzałka 1500 W 36 V Przekaźnik mechaniczny Zasilacz do przekaźnika Termostat Miałem zakładać kolektor ciśnieniowy słoneczny 150 l, ale jednak zdecyduję się na panele fotowoltaiczne i grzałkę w bojlerze.
Pompa cyrkulacyjna jakis termostat elektroniczny zeby załączał pompę po nagrzaniu solarow i wymieniał wode miedzy elektrycznym a slonecznym bojlerem. Plus że sloneczny jest cisnieniowy a nie grawitacyjny
Przedewszystkim, wkładają mikser, po usunięciu którego raczej na pewno trzeba wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Mikser jest właśnie w tym miejscu. Często też blokują termostat powietrza (taka klapa, które przełącza czy powietrze do przepustnicy idzie z głównego wlotu czy z wlotu nad kolektorem wydechowym).
Woda się wychładza jezeli jest sterownik różnicowy to tak nie powinno być bo jezeli woda na kolektore ma mniejszą temperaturę niz w bojlerze to pompka powninna nie pracować nochyba ze sterownik działa na zasadzie termostatu
4. Gdzie znajduje się termostat w VB 2.0 X20XEV? Czy w miejscu 1 czy 2 na zdjęciu: 1 tam jest termostat za paskiem rozrzadu element 2 to cewka zapłonowa czujnik wentylatora jest na chłodnicynapewno 1 a moze i 2 jeden czujnik powinien byc na kolektorze ssacym on daje wartosc na deske opel tak czesto robił. mam nadzieje że choc troche pomogłem
Witam. Przeszukałem całe forum ale nieznalazłem momentu dokrecania głowicy,pokrywy zaworów,pompy wody,obudowy termostatu,kolektorów. Niestety w serwisówce nic niepodają,tak wiem że razem z uszczelką głowicy powina być karta.Jutro odbieram wszystkie cześci i chciałbym złożyć to dobrze. Renault Megane kombi 1999 1.6 16v k4m 700 .Dzięki za odpowiedzi i...
Ehh, zgadza się... zapomniałem. Tam jest tylko jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Na szczęście termostat nie jest drogi. Wymień i daj znać.
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Są dwa i to w obudowie termostatu w kolektorze ssącym niema żadnych czujników ani w jednopunkt ani wielopunkt
Naprawione. Termostat powietrza znad kolektora dawał ciągle gorące powietrze do dolotu. Wniosek taki, że najlepiej sprawdzić najpierw pierdoły. Teraz śmiga jak przecinak.
Deutz Fahr nie robi silników. Tylko Deutz. Silniki wolnossące nie miały sterowania na wentylatorze tylko doładowany i 6 cylindrów. Miał termostat w kolektorze wydechowym. Jeśli to sprzęgło wiskozowe..... To nie jest sprzęgło wiskozowe. ....... Po co zabierasz głos w temacie o którym nie masz pojęcia? Co więcej silnika na oczy nie widziałeś.
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek. Bzdura!!! W silniku X14XE czujnik temp silnika znajduje się koło termostatu od strony rozrządu ,przy filtrze powietrza!
W zetorze z lewej strony silnika na wysokości ostatniego cylindra powinna być zaślepka. Tam montuje się podgrzewacz. A jak nie ma to pozostaje wpiąć w przewód najlepiej idący od termostatu do kolektora. Montaż na wężu od chłodnicy to mało efektowne miejsce.
Termostat znajduje się patrząc z przodu samochodu po prawej stronie silnika pod wężem od kolektora dobry dostęp dobrze go widać jak się odsunie wąż
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Jeżeli parownik jest podgrzewany z węża który idzie na podgrzewanie kolektora ssącego to w czasie wzrostu temperatury silnika i otwierania termostatu przymyka się jednocześnie przepływ wody na kolektor ssący.Jeżeli na grzybek termostatu jest nałożona guma to odcina przepływ wody całkowicie i parownik będzie oszroniony.
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
To pierwszy a nie ostatni cylinder. 120 °C jest ok. Poza tym tak naprawdę nie wiadomo co mierzysz i gdzie. I czy komplet osłon masz. A na zdjęciu jest BF6L 913. Z wentylatorem sterowanym termostatem. Zresztą jest widoczny w kolektorze wydechowym. Więc zacznij od tego jaki masz konkretnie silnik skoro pytasz o silnik.
I odpowiedni termostat sterujący pompką - aby nie chłodzić wody
Na filmiku bardzo ładnie widać to co opisał emeryt2. Miałem tak kiedyś w swoim, stało się to na trasie i musiałem gumki z majtek użyć żeby przepustnica z wtryskiem się trzymała kolektora. :D Co do wycieku to wymień całą tą plastikową obudowę termostatu na nową, dużo nie kosztuje a w tych silnikach to standard że się deformują a czasem nawet pękają i...
Sam tez wymieniałeś termostat, ten pod dolnym kolektorem...
temp silnika nie spalin,taka sama wtyczka chyba przy termostacie,albo koło kolektora ssacego od dołu,nie pamietam...
Tak ciężko zajrzeć co z termostatem??
Termostat jest, ale nie w każdym silniku. Masz układ z modułem czy termostat sterujący w kolektorze wydechowym. Silnik z jedną czy dwoma chłodnicami silnika. Jest też chłodnica hydrauliki? Czujnik temperatury, ile ich masz? Poza tym profesjonalne firmy dają 1rok gwarancji, bez limitu. Więc możesz z niej skorzystać. Inna sprawa że jeżeli miałeś w filtrze...
Nie pod kolektorem ssącym, tylko pod termostatem i tylko ten występuje!!! Silnik B5234T7 200KM.
Dzień dobry, dziękuję za Waszą pomoc, ale Po nocy silnik odpala z dotyku, brak błędów sterownika silnika, po odpaleniu silnik pracuje ok, nie szarpie, nie dymi, ma moc. Nie ważne czy przejadę 10 czy 300 kilometrów, jest ok, dopóki nie zgaszę i po 5 minutach znowu kręcenie na 3-4 razy, nie chcę męczyć rozrusznika, kręcenie w sekwencjach po 3-4 sekundy...
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
No więc tak panowie. Silnik jest całkowicie sprawny w co szczerze mówiąc podświadomie wierzyłem. Żadne tam sondy, egr-y, katalizatory czy inne paskudztwa nie były winne spadkowi mocy po rozgrzaniu. Winowajcą okazał się...... termostat powietrza znad kolektora. Cały czas dawał gorące powietrze do dolotu. Sam termostat jest właściwie sprawny tylko zawór...
Czujnik moźe być w dwóch miejscach .Na obudowie termostatu lub na kolektorze ssącym ztyłu silnika.Zasymuluj 4kOm-5kOm.
Odnoga tej rury, ktora skierowana jest w strone rozrzadu, powinna byc polaczona z blacha na kolektorze wydochowym. U Ciebie jest ona zaklepana, zagieta. Tam jest termostat. Zimny silnik ciagnie cieple powietrze z kolektora zeby sie szybciej zagrzal. Pozniej sie przestawia i ciegnie ta dluzsza odnoga spod lampy mozna tak powiedziec. Te termostaty tam...
1. Jak chcesz temp ustawić stała ma być? 2. Bc547 Bc548 BC847 itp... Źle podłączyłeś przekaźnik brak diody zaporowo równolegle do cewki. Dajesz Vcc -> cewka przekaźnika -> C kolektor tranzystora -> emiter tranzystora do masy. I gaszenie łuku na przekaźniku albo warystor na 275V AV Albo kondensator z opornikiem.
Tak byłoby najprościej i najlepiej . Mam zrobiony już układ z edw 12/02 -sterownik pieca , który pracował i po zmianie na lepszy chciałbym go wykorzystać . Dodatkowo w przyszłości będzie dopisany termostat do kolektora słonecznego. Byłbym wdzięczny za podpowiedz , ewentualnie inne materiały na których można byłoby podpatrzec i nauczyć się .
Czujnik temp. znajduje się w głowicy silnika pod kolektorem, natomiast gniazdko na kolanku jest do sterowania termostatem elektrycznym bo takowy się tam znajduje...
Nie pamiętam dokładnie gdzie jest w tym modelu.Może być w obudowie termostatu lub w kolektorze dolotowym i prawdopodobnie ma dwa piny.Mogę się jednak mylić.
Rezystory podciągające z zakresu 2.2kR...10KR są potrzebne z tego powodu, że LM393 ma wyjścia otwarty kolektor.
Jak błąd jest cały czas to przy użyciu dobrego testera (vas ,odis, vcds) można zobaczyć parametry i jednoznacznie wytypować usterkę w kilka minut. Co do czujników płynu to już pisałem , jeden jest w obudowie termostatu pod kolektorem ssącym za przepustnicą, drugi może być na wylocie z chłodnicy , instalacja też może być przyczyną.
Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i obserwuję jak to działa w różnych autach ale nie mogę odnieść do ursus-a Planowałem żeby nie spawać kolektora wciąć się w gumowe kolanko Zrób tak jak piszesz, będzie dobrze, ewentualnie jak pisałem wyżej przydław przepływ między termostatem a pompą wody bo jak by nie patrzeć tu ciecz będzie miała bliżej i...
Mam podłączony w ten sposób kolektor słoneczny w szeregu z piecem gazowym Termet. Z wyjścia kolektora słonecznego mam postawiony mieszacz CWU ustawiony na 55'C Podaje na piec który moduluje mocą w zależności od temperatury wejścia . Problemem jest w tym że przy temperaturze np 50 'C nie powoduje wyłączenia pieca tylko grzeje z minimalną mocą . Co powoduje...
O czymś takim myślałem, ale to chyba będzie działać odwrotnie, niż trzeba: termostat dostanie napięcie z cieplejszego termistora. Wypadałoby włączyć te diody w odwrotną stronę i dodać jakieś źródło prądowe między wejściem termostatu, a masą. To "źródło prądowe" to może być tranzystor NPN (emiter do masy, kolektor do wejścia termostatu, stały prąd do...
Sterownik informację o temp. silnika bierze z czujnika temp.płynu na termostacie. Na kolektorze dolotowym są 2 czujniki-temp. powietrza i podciśnienia w dolocie. Urządzenia diagnostyczne służą nie tylko do odczytu błędów, pozwalają też na uzyskanie wielu przydatnych informacji. Niestety ale autem powinien zająć się kumaty elektryk a Ty jeździsz do kowali...
A może coś więcej ktoś mi podpowie na temat zastosowanego oszklenia, odległości, materiałów. Mark 42 dzięki za odpowiedź podeślij jak możesz coś na temat twojego rozwiązania - termostatu.
Kranika w bloku silnika użyjesz gdy będziesz chciał spuścić tylko część płynu chłodniczego (poniżej poziomu głowic). Kranik u dołu chłodnicy pozwala wypuścić całość płynu. Płyn chłodniczy wlewa się do chłodnicy. Układ, według instrukcji, jest samoodpowietrzający i trzeba trochę poczekać, aż płyn wypełni kanały w głowicach. Nie próbuj przypadkiem gnieść...
Jeśli to dzieje się na mrozie to sprawdź czy masz jeszcze termostat powierza, rurę do kolektora i blachę na wydechu, a może już zgubiona :)
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
W takim razie nie wystarczy ten czujnik z wentylatora, który podałem. Przecież on właśnie startuje przy 20*C, a podejrzewam, że jak zimą temperatura w kolektorze na słońcu ją osiągnie, to po chwili i tak będzie rosła. Chyba, że zajdzie słońce. Znowu ten sam czujnik wyłącza wentylatory przy temperaturze niższej niż 20*C. Jest sens montować dodatkowy...
Upiekłem termostat w piekarniku do 80st C, nadal termostat nie zareagował. Rurka od kolektora ssącego do rurki nagrzewnicy jest zimna !!! czy tak ma być ? Jak może być zatkany obieg przez kolektor ssący?
Tak kolega ma racje szukaj w okolicach termostatu. albo tez w okolicach pod kolektorem sącym.
Witam Kolegów. Od czego mogę zaadoptować termostat na 25 - 35 °C?. Ma on sterować wentylatorem ok. 15 W w słonecznym kolektorze powietrznym. Szukam czegoś taniego (do 10 zł). Może być nieregulowany i nieizolowany.
wskaźnik działa poprawnie wykręciłem kapilarę z kolektora ogrzałem palnikiem i wskazówka podnosi sie na zielone i czerwone i opada potem po ochłodzeniu sie więc jest okej albo faktycznie termostat sie przyciął ten stary bo wcześnije przez półtora roku pracował na wodzie dopiero potem płyn zalałem albo nie wiem pokrywka termostatu górna jest wadliwa...
Termostat jest tylko w silnikach BF6L913 jak cieknie trzeba naprawić. Elektromagnes od czego? 7barów może jeszcze być. Pytanie czy to jest max czy po dodaniu gazu jeszcze rośnie? Na biegu jałowym może być. Olej z pod kolektora czy z uszczelniacza osłony łaski popychacza? Cylindry liczysz od koła zamachowego.
nagrzewnica demontowana płukana wręcz powiem, że stan jej jest nowy dodam, że przed wymianą płynu i termostatu grzało wszystko prawidłowo, pózniej miałem awarię kolektora dolotowego ( wywalilo dziurę od strony zaworu podciśnieniowego) wymieniony jest drugi z klapkami w środku - jak sprawdzić działanie " gruszki" ?
Jeżeli gaz zatankowany jest ok to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić obwód cieczy chłodzącej w polonezach na w 100% zatyka się króciec przy termostacie, sprawdź też przy kolektorze dolotowym.
nowe, wieści... po dokładnym obejrzeniu silnika przy jego pracy zauważyłem spory wyciek płynu tak jakby spod głowicy, tuż pod kolektorem i pod termostatem, nad czwartym tłokiem licząc od lewej... zdjąłem głowice i uszczelka wygląda dość solidnie...czy to jednak będzie uszczelka?
termostat założony, wczoraj znowu zrobił się mokry kolektor wydechowy. Mam brak pomysłów co to moze byc za przyczyna?
No jak - może suszarką, opalarką skoro działa na powietrze znad kolektora.
saskia możesz rozwinąć opis, a poza tym skąd 12 termostatów za grosze?
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego. Dodatkowo jeszcze jest obudowa termostatu.
konradek26 napisal: Tia.. Tylko gorzej to oprogramowac... a pozatym domyslam się ze koledze chodzi o wieksza dokladnosc niz ~10C Dlaczego. Spadek napiecia baza-emiter o 2mV spowoduje wzrost pradu kolektora o ok 4-6mA(dla punktu pracy umieszczonego w liniowym zakresie pracy tranzystora). Jesli w kolektorze bedzie rezystor np 1000 om to zmiana napiecia...
U mnie wyłącza się takze na 5 biegu (skrzynia), a załącza jak tylko zacznie pracować wiatrak na drugim biegu (bieg wiatraka). Jezeli u Ciebie tak sie nie dzieje, musisz szukać po kolei: Czujnik temperatury chłodnicy, bezpieczniki, termostat na kolektorze dolotowym, sprężarka. Schemat manualnej klimatyzacji do modelu 1,9tdi - rocznik 1994 masz poniżej....
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Czyli na gazie masz ubogą mieszankę, jak na benzynie trzyma 90*C to zostaw termostat w spokoju. Jeśli kolektor jest pęknięty to musisz go wymienić i nie powinieneś tak jeździć, bo uszkodzisz głowicę.
Witam. Monokrystaliczne czy polikrystaliczne oto jest pytanie. Jedni mają takie inni inne. Jedni kierują się ceną w przeliczeniu na wat, a inni miejscem na działce (dachu) w stosunku do wydajności panela. Trudno tu radzić, trzeba mierzyć siły na zamiary i uwzględnić potrzeby. Szeregowo (max 1000V), równolegle czy mieszany, to również zależy ... . Ale...
górna rura bardzo gorąca do kolanka przy chłodnicy a chłodnica zimna Tak jest i będzie . Zwróć uwagę na którym wężu jest termostat . Jest na dolnym wężu chłodnicy . Otworzy się to chłodnica zrobi się gorąca . I jeszcze mała uwaga . Cienki wężyk ten od góry chłodnicy do zbiorniczka ma po drodze tzw. podgrzewacz odmy . Nr części 036 121 188b . jest umieszczony...
Do tego kompletu możesz dodać bardzo proste zabezpieczenia, termostaty przylgowe są typowe do podłogówki, w przypadku stwierdzenia zbyt dużej temp. na zasilaniu (kolektor lub mieszacz) podłogówki ów termostat odcina zasilanie zazwyczaj pompy.:D Pozdrawiam Jerzy
dziś zauważyłem jeszcze ,że kable (kostka przypięta do obudowy termostatu) idące w stronę kolektora ssącego są urwane drugiego końca nie znalazłem ktoś wie od czego one są i gdzie znaleźć ich drugi koniec??
jest w nim grzaleczka 1,5kW z termostatem więc mnie zabezpiecza w dni bez słońca.
Pod spodem w kolektorze ssącym a nie w obudowie termostatu /bardzo ciężko podejrzeć/.
sonda na kompie wykazuje zmienne dawki paliwa ..tzn....z odczytu wynika że raz za duża raz za mała dawka...zastanawiam sie nad lewym powietrzem..wszystkie węże i rury sprawdzałem..ale jak sobie dobrze przypominam to zaczeło sie dziać przy wymianie termostatu..a dojście do niego nie jest łatwe,mechanik wspominał coś o uchylaniu kolektora ssącego...może...
To jest klapka z termostatem, która kieruje powietrze albo z nad kolektora wydechowego, albo bezpośrednio z wlotu ( zima/lato), zasadniczo aż takiego wpływu na spalanie nie ma
Problem rozwiązany. Błąd czujnika temp był, ale później jak się okazało poprzedni właściciel nie zamontował również termostatu. Auto wiecznie nie dogrzane. * Sonda Bosch - 340zł * Czujnik temp org zielony - 40zł * Termostat org - 100zł - wadliwy, otworzył się i tak został - 100 w plecy :) * Termostat WAHLER za bodajże 55zł - pracuje prawidłowo. * Krócieć...
Czy masz sprawny termostat w filtrze powietrza? Na kolektorze wydechowym jest podgrzewane powietrze do gaźnika czy ta "puszka" jest cała oraz rura idąca od niej do filtru powietrza?
Albo czujnik temperatury (jednoprzewodowy) wkręcony w kolektor dolotowy szwankuje, albo nowy termostat okazał się wadliwy (to się zdarza)
Zapewne trzeba zmienić podłączenie sterownika pompy c.o bo z tego co widzę to komuś się styki pokręciły i jest on źle podpięty więc pompa hula puki temperatura na termostacie nie osiągnie 60 stopni C. Zrób proszę zdjęcie tego zaworu 3 drogowego. Co do rotametrów, skoro kręcenie plastikiem ze skalą nic nie daje to widocznie u góry trzeba kręcić, ryzyk...
obrotnica kolektorów regulator kolektorów sterownik kolektorów
wkładka menuet schemat unitra merkury wyszukiwarka tranzystorów
wysyłanie plików excel filedialog
Samsung WW80J5346 – brak ruchów rewersyjnych, inwerter, czujnik Halla, diagnostyka Moment dokręcania panewek wału korbowego BMW N63B44